# 12 učiteljev glas { Iz prakse … } učiteljev glas { Iz prakse … } V letošnjem šolskem letu sem sorazredničarka v 5. razredu. Pri razredni uri sva z razredničarko želeli, da bi učenci razmišljali tudi o tem, kako preživijo svoj dan, kaj počnejo, kako se počutijo sami in drugi okoli njih ter kako bi izboljšali medsebojne odnose. Pou- darili sva predvsem to, da si je v življenju treba po- razdeliti svoje obveznosti in prostočasne dejavnosti ter da so prav vse potrebne za dobro funkcioniranje in uravnoteženost. Učenci so najprej pobarvali svoje kolo življenja gle- Formativno spremljanje pri razredni uri – za izboljšanje odnosov Karmen Krabonja, OŠ Ivanjkovci varjali. Kritični prijatelj jim je podal povratno in- formacijo tudi v pisni obliki, poleg tega pa sva vsem učencem povratno informacijo podali tudi midve z razredničarko (ustno in pisno). To se bo ponavljalo približno dva meseca, potem bodo učenci znova pobarvali svoje kolo in ga pri- merjali s prvim. Prav tako bodo pregledali svoje cilje in razmišljali, kako dobro jim je uspelo. Mapo bodo pokazali tudi svojim staršem na govorilni uri in rodi- teljskem sestanku. Slika 1. Kolo življenja de na to, koliko časa porabi- jo za posamezno dejavnost. Potem so razmišljali, katero področje bi želeli spremeniti, izboljšati, da bi njihovo kolo življenja teklo bolj gladko. Ko so si zbrali področje, so si do- ločili še cilj, ki mu bodo sledili v posameznem tednu, in de- javnosti, ki jih bodo pripeljale do tega cilja. Učencem sva po- vedali, da je pomembno, da so dejavnosti konkretne in da jih je mogoče izpeljati. V pomoč so jim bila vprašanja: kaj, kje, kako, s kom in kdaj. Nismo se ustavljali pri visokoletečih cil- jih, ampak so učenci napisali, kaj lahko naredijo že tisti dan. Čez teden dni so učenci preg- ledali svoje cilje in dejavnosti ter se ocenili s semaforjem. Ves teden so imeli pri pou- ku tudi kritičnega prijatelja, s katerim so sodelovali, si med- sebojno pomagali in se pogo- # 13 { Iz prakse … } učiteljev glas TEDENSKI CILJ Kaj želim izboljšati, spremeniti? Kako bom to dosegel? Kaj lahko naredim že danes? Uspelo mi je Kaj moram še izboljšati? Kaj o tem meni moj prijatelj? Kaj o tem meni moja učiteljica? Uspelo mi je! Delno mi je uspelo. Ni mi uspelo. Slika 2. Tedenski cilj Slika 3. Slika 4. # 14 učiteljev glas { Iz prakse … } učiteljev glas { Iz prakse … } Slika 5. Slika 6. Slika 7. Slike 3–6. Kolesa življenja posameznih učencev # 15 { Iz prakse … } učiteljev glas Slika 9. Slika 8. Slika 10. Slike 7–10. Tedenski cilji posameznih učencev