Papir za notranjost revije PAPIR je prispevala Papirnica Vevče d.o.o., Biomatt 80 g/m 2 . O PAPIRNI PANOGI | november 2018 | 20 | XLVI Inštitut za celulozo in papir ICP KOT PROMOTOR PAPIRNE INDUSTRIJE ICP AS A PROMOTOR OF THE PAPER INDUSTRY Comprehensive programs intended for different target groups are an interactive, entertaining and educating way of getting an insight into paper production and the Slovenian paper industry. Programs presented by experts from different fields are an unforgettable event, which many participants remember for a long time. Izobraževanje Celostni programi, namenjeni različ- nim ciljnim skupinam predstavljajo interaktiven, zabaven, predvsem pa poučen način spoznavanja proizvo- dnje papirja in papirne industrije v Sloveniji. Izbrani podatki, prilagojeni ciljni skupini in predstavljeni s strani ekspertnih strokovnjakov z različnih področij nudijo nepozaben dogodek, ki se ga številni spominjajo še dolgo po udeležbi. Kreativni dan za najmlajše ICP ponuja izobraževanje že našim naj- mlajšim vrtčevskim otrokom. Velike oči, radovednost in igrivost vodijo otroke od začetka do konca proizvodnje. Program ne bi bil popoln, če otroci ne bi izdelali lista papirja in na čarobnem zemljevidu ob pomoči vile, Kartonka, Elze in Spider- mana iskali zaklada. Pot do zaklada, ki ga predstavljajo izdelki slovenske papirne industrije, pa ni enostavna in vodi preko različnih nalog, pri katerih otroci spoznajo uporabo papirja. V tej številki revije tako predstavljamo nekaj umetniških slik naših najmlajših iz vrtca Šentvid (skupine Žabe, Veverice in Pikapolonice), ki so nam jih poslale vzgojiteljice v zahvalo za čudovit obisk. Težko je bilo izbrati eno risbico iz vsake skupine, saj so otroci pravi umetniki in so narisali več kot 40 risbic. Tehniški dan za osnovnošolce Osnovnošolci predstavljajo že zahtevnejšo ciljno publiko, pri kateri eksperimenti, og- ledi laboratorijev in papirnega stroja, pre- davanje in kviz zasidrajo ključne informa- cije o proizvodnji papirja. Skrbno izbran program, ki sloni na učnem načrtu šesto- šolcev, učence vodi od zgodovine, načina proizvodnje, do končne uporabe papirnih izdelkov v njihovem vsakdanu. Učencem predstavimo slovensko papirno industrijo in možnosti zaposlitve v papirni branži. Najpomembnejše pa je, da učenci lahko aktivno sodelujejo pri eksperimentih tako, da sami štejejo in obešajo steklenice vode na vpet papir in čakajo kdaj se bo le-ta pretrgal, pod mikroskopom pogledajo pa- pir, kvalitativno določijo polnila in optična belila in ob naši pomoči izdelajo pravi pravcati papir na oblikovalniku. Program, ki je osnovan na podlagi učnega načrta, predstavlja nadgradnjo tiskane besede poglavja učbenika Prava tehnika za šesti razred osnovnih šol, ki so ga eksperti ICP snovali v sodelovanju z založniško hišo Rokus Klett. Poseben dodatek tehniškega dne je tudi kviz »Lepo je biti Papirničar«, v katerem otroci v tekmovalnem duhu sebi in drugim pokažejo usvojeno znanje, za kar prejmejo plaketo in izdelke sloven- ske papirne industrije. Lilly: Papirni stroj. Lilly: Paper machine. Srednješolci Srednješolci predstavljajo najzahtevnejšo publiko, pri kateri s predstavitvijo tek- mujemo ne samo z zahtevanimi šolskimi vsebinami, ampak tudi s pametnim tele- fonom. Program zato še več pozornosti namenja sodobnim možnostim uporabe papirja, kartona in lepenke. Pokažemo jim pomen 3D-kod in obogatene resnič- nosti, načine spremljanja izdelka z upora- bo RFID-čipov in naprednejše tehnologije, možnosti razvoja materialov s funkcional- nimi lastnostmi (protimikrobni, olje odboj- ni, vodo odbojni) in sodobnimi izzivi, s katerimi se srečuje papirna industrija. Vse programe na podlagi pogovora z vzgojiteljicami, učitelji in profesorji indivi- dualno prilagodimo posamezni skupini in pripravimo izobraževanje v skladu z njiho- vimi željami. Matej Šuštaršič in Tea Kapun, raziskovalca