katedra MARIBOR 3. APRILA 1963 ŠTEVILKA 13 III. LETNIK »KATEDRO« mariborskih Študentov izdaja Zveza Študentov Jugoslavije Odbor mariborskih visokoSolskih zavodov 9 Urejuje uredniški odbor, glavni urednik Darko PaSek, odgovorni urednik Feri Horvat 9 Katedra izhaja vsako drugo sredo 9 Naslov uredništva je: Maribor, Gregorčičeva 30, telefon 35-96 9 Tekoči račun: 604-13-608-70 (za Katedro) 9 Tiska Časopisno MARIBORSKIH ŠTUDENTOV ^ MURA posnetek: S. Pušenjak uku, je reklo sonce in posijalo. Ni ga motila niti napoved vremenoslovcev, da bo deževalo, niti smučarji, ki so pozabili, da ni več zime, niti 30 komercialistov, ki so padli na matematiki. Sli so po cesti, pa so se ustavili. Drugi so se vsedli na kavarniška okna in si prižigali cigarete. Niso videli onih, ki so pri oknu šahirali, samo poslušali, poslušali so topot tankih, srednje tankih in debelih pet, ki so hodile mimo. Oni so govorili o svojih načrtih. Drugi so premlevali iste načrte, ki pa niso bili njihovi. »Ko se bova poročila, bova kupila avto,« mu je rekla pred nekaj meseci. V soboto sta bila na magistratu. Smehljalo se je sonce. »Pazi, omet odpada!« je rekel stari očak. A oni, s polnimi prgišči življenja in one, s hudomušnimi očnii... lovile so žarke v skrbno privzdignjene frizure. Nekje so začeli sekati drevored. Ljudje, ki so hodili mimo, niso mogli razumeti, da bo tod speljana nova, lepša cesta. Zmotili so listne popke, ki se niso še odprli. Nekomu je spomin zašel za leto dni nazaj, postal je sentimentalen. In tako sc je skupina ustavila pred samopostrežno restavracijo in ugotovla, da bo tukaj postajala še nekaj mesecev, dokler bo sijalo sonce in ne bo treba hoditi niti na predavanja niti na vaje. Peter je razlagal Manji o igri golobov na strehah, Manja je bila nasmeh. Odšli so v predavalnico in vsak je na skrivaj utrgal košček sonca in modrega neba. »Kdo ve«, so si mislili, »mogoče bo zopet odšlo.« Čudno, še vedno je tu. ZABELEŽIL: I. VAJGL . ■w.\ Za izredne študente izreden študilski režim Na Višji ekonomski komercialni šoli v Mariboru je vpisanih več kot 150 mednih študentov iz vse Slovenije. Sola jim je več čas svojega delovanja posvečala posebno pozornost: pomagala jim je pri organizaciji šludiranja, pri u ganavbaiin ni'v ovih sekei ter je predvsem zaradi njih izdala že skoraj 100 zapiskov predavanj in drugih nčnih pripomočkov. Sedaj, ko šola obstaja že skoraj štiri leta, ima že toliko izkušenj z organiziranjem izrednega študija, da lahko rekapitulira vse dosedanje uspehe in probleme. Zaprosili smo za kratek razgovor predsednika komisije za izredni študij uprave VEKS dr. Janeza Nemca. Brez na- daljnjega se je odzval naši prošnji. »Kakšna je dejavnost komisije za izredni študij uprave VEKS?« »Komisija je organ uprave šole. ki ima nalogo, da pomaga pri organiziranju izrednega študija, sodeluje z vodstvi sekcij, skrbi za obveščanje sekcij in izrednih š’ude »tov o vsem, kar se zgodi na šoli in je za njih zanimivo: o izpi'ni osnovi, o rokih in o podobnih vprašanjih. Za opravljanje tekočih poslov s področja izrednega študija ima šola posebnega uslužbenca. Komisija za izredni študij usmerja njegovo delo. zlasti z odločitvami v načelnih vprašanjih. Ce ome- nimo še pripravljanje sestankov sekcij, smo zajeli vse bistvenejše naloge komisije.« »Komisija ima prav gotovo pregled nad delovanjem posameznih sekcij, od katerih večina deluje že od samega začetka delovanja šole. Katere sekcije po vašem mnenju delajo najbolje?« »Težko bi se odločili za to, da bi kar našteli sekcije, ki spadajo po dosedanjih izkušnjah med boljše ali uspešnejše. Vse naše sekcije delujejo v sklopu raznih strokovnih ali izobraževalnih organizacij — društev ekonomistov, delavskih univerz itd. Opažamo. da bolje delajo tiste, ki so povezane z močnimi »matičnimi« organizacijami Take organizacije imajo navadno profesionalne administrativne in druge uslužbence, ki posredujejo študentom vsa obvestila šole, ki skrbijo za organiziranje seminarjev na osnovi sklepov vodstev sekcij. Taki "ŽK*’*!1' »r*-* ” »e» "V —» 'Vo »-a/. časa. da se posvečajo operativnemu delu, ki ga je. veliko, študentie sami oziroma vodstva njihovih sekcij pa izgubljajo mnogo manj časa za operativno delo in lažje študirajo. Zelo pomembna za delo sekcij in za organizirani študij je tudi velikost in strnie-nost lekcij. Ce so študentjr večinoma iz istega kraja ali vsai dokaj blizu skupaj in če jih je precej, je mnogo laže organizirati seminarje, predavanja. razgovore s profesorji šole. prirejati iznite na sedežu sekcije itd. Tretji faktor, ki bistveno voliva na to. »II bo delo sekcije uspešno ali ne. je tudi vprašanje ustreznih lokalnih strokovnjakov, sno-sobnih za vodenje srmioart-v. V nasprotnem primeru «o študent jr vezani skorai irVtinčno na individualen študij, so manj informirani o vsem. kar je potrebno vedeti, zaradi tega pa je večja nevarnost, da bodo podlegli krizi, do katerih pride skoraj pri vseh zaradi ogromnega dela, ki ga je treba vložiti v izredni študij. Sekcija je 'bolj razbita, študentje manj vztrajni, uspehi pa seveda mnogo manjši.« »Ali pripravljate kakšno novo metodo ali način dela, da bi dosegli še bolje organiziran š Uidi j izrednih študentov?« »Mariborska sekcija je po številu študentov In po razsežnosti območja uajvečja. Kazen tega je šoli najbližja. Zato smo začeli tukaj intenzivneje sodelovati. Profesorji šole vodijo seminarje za izredne študente mariborske sekcije v glavnem sami. Skupno smo sestavili program potrebnih predavanj. Razmišljalo- »udi o uvedbi izrednega študijskega režima za izredne študente. Ta ne bi bil v kakem posebnem izpitnem režimu, ker smo mnenja, da so h*’’ »trfnf šotni*Mv»J *»» študentom ne pomagajo dosti Verjetno bi bilo bolje uvesti za izredne študente posebna, strnjena predavanja iz določenih predmetov sestavit *’•*»*♦ •-niir>T ПJV*Ir«* vanja bi bila namenjena študentom, ki so snov predmeta že vsaj prebrali in zato ne bi bilo nujno predavati vsega, od a do ž. Taka predavanja bi bila za začetek v Mariboru, kasneje pa morda tudi na sedežih ostalih sekcij, zlasti večjih. Glavni problem za izvedbo takega načina dela z izrednimi študenti, ki bi pomenil kvaliteten skok od sekcij k centrom za izredni študij. je pomanjkanje pedagoškega kadra na šoli. Drugi problem je število Interesentov za posamezna predavanja, saj se na posameznih seke