SADNA PRIDIGA ■ Po Njih miloftivim dovoljenji na fvetlobo dana od Njih pofhtovavzov. V’Ljubljani 1824* Natlfnjena p er Egerji. Na prodaj v 5 duhovfhnizi. f’ ktcro fo milofUvi Knes vclki c Slikof prezheftju Gofpod Gofpod AVGU,SHTIN GRUBER 4 . profenza 1824- ! V' Ljubljani per ( S. Miklavshu jlovo jemali. O J« JLe tri rezki oftanejo: vera , upanje , Ijubesen; nar vezhi med temi je Ijubesen. ( l. Kor. 1 3, x3.) Is danaflmiga evangelja vam danaf, lju- Losnivi moji , salo ne bom govoril, ker vam stlej na te'm fvetim kraji sadnikrat govo¬ rim. — Ko fte mene, fvojiga vikfbiga Pa- ftirja, pred fedme'mi leti pervikrat tukej safbfhaii, fim vam rdkel: Od fvetiga dre- vefa kalolfhke zerkve je meni veja tukejfhne zeVkve s’ njenimi rasraflki v' ofkerblevanje srozhena, Moja dolshnoft je fkerbeli, deta veja ino njeni rasraflki terdno ino na tanko s’deblam ino korenino fklenjeni oftanejo, de od Ondot oshivljajozho mOzh dobivajo. — Kar fim vam teli {edem let vczhkrat k’te'mu namdriu govdril, vam bom danf fkupej pred ozhi poftavil, ke'r nloram po boshjim fklepu drugo vejo tega fve'tiga drcveTa v’ fvojo fkerb prevsedi. To drdvo, fve'ta Jesufova zdrku v, rafte ino fad obrodi', 1 ako ga vdra, upanje ino Ijubesen oshivljajo; kar pa le is kore¬ nine, kte'ra je Jesuf' Kriftuf, is vira, ke'r le on po fvoji pofvezhujozhi gnadi mozh sbivle- nja deli. Vlaka veja, ktera nima osldvljajo- zhe vlage ali mozhi , oftane nerodovitna P ( ino vfahne. — Slepota ino nevarna smota S r je, zlie kdo me'ni, de bo pomankanje vere N' P zhlov^fhko tnodrofijo nadomdftil, ali de ra mu bo hrepenenje po zhafnim blagu na- mefti upanja -vezknih dobrot , ali de £y mu sato morebit ni trdba fve'te ljub ds ni, te kdr je she fam od febe vfmilcniga ferza. — ni Sa nafhe svehzhanje oftanejo le tri rezili: 11: vera,, upanje ino ljube'sen j, od tegav’per- k' vipi delu. Nar ve'zhi med temi je pa lju- k besen, od tega v’drugim delu, < . 1* Jjj'd»i kriftjani.! — S’otoshnim fcrzam, t' kak,or de : bi nafmertni podeli pred vami » leshal, vam govorim , beie.de vezhne refni- v ze; obranite te befe'de vezhne refnize v’ z fvojirn ferzu. 1 £ Pervi del. Bog je nam ljudem, ki naj je le m a- 1 lo pod angele ponishal) (Pf. 8,. G*,) po ] fposnavanji refnize hrepeneti dah Ali na- 1 flie fposnanje je le nepopolnama , ker fmo 1 flabe ftvari, ino takfhni imo, kar dobro vemo , de nam je loshej kej, hudiga ali napzhniga, kakor pa kej dobriga ino ref- nizhniga mifliti. Sato je vfmileni Bog, de flabe ftvari podpira, she perva zhlove'ka v’ raji, fhe preden fta grefhlla , f’fvojirn. fvriim rasodenjem poduzhij j sato nam je na potlej,oho je fiata zhloveThka pamet po ita greliu le fhe bolj > oflabela in otemndla, ig fvoje fveto rasodenje srni rej bolj ino bolj Je rasfliirjerio ino raslozhno delil ; po fvojim a- ( Sinu , ki fe je sa naf vzhlovezhil, iiamje le 1’voje rasodenje fhe le prav na fvetldbo dal , i } ter nam ga je: .vkfvoji fveti zerkvi-f’ po- _ mozhja,jvetiga Duha do nafhih. dni popol- i: nama ohranil , ino ga bo ohranil ravno l.a- t>_ ko popolnama do konza fvcta. — Zhlovek, i, kje' hozhefh refnizo najti., zlie je v’fvetim boshjim; rasodenji ne ifhefh ? Kaj je vfe , tvoje iposnanje drusiga , kakor: prašna, fa¬ ri nja , .zhe' is fve'tiga rasodetiga nauka ne is- vira.? r— : Ali' fposriafh Boga fam od febe , r' zb e ga is njegove rasode'te ; befe'de ne foos:- navafh ? Ali fposnafh njegovo fvetoft, nje¬ govo; pravizo , njegovo ljube'sen, njegovo miloft, zhe te: vera ne uzlii, de vezhni £ Sin » boshji, kleri je ,s’ Bo ga m Qzhe'tam eniga , bitja, je is bosbje fvetdfu, pr? vize, ljube'sni ino mdbftji 'zhlove'fhko natoro na-fe, vsblj i de je ta vezi uri Sin v’ nalili podobi na fvdtu , shivel, ter nam sgled. zhloveThke popolno- mafti bil:j de fe je ta vzhlovezheni £ Sin boshji fam febe na krishi sa gre'he fveta kri prelivaj e ino vmiraje daroval, de je ta¬ ko fveto pravizo ino miloft boshjo po v(i velikofti pokasal? — Ali fposnafh farno is fvoje pameti febe, fv.ojo imenitno!!, fvoje G — flabofti, fvoj namčn, ino pot do njega, to bi te vera ne uzhila, de ii boshja po¬ doba , po grehu perviga zbloveka fzer po- pazhena podoba boshja, vre'den boshje je'- se; ali po saflushenji ( Sinu boshjiga (i od- kuplen, s’njegovo fmertjo odrčfhenj od -fve'tiga Duha pofvezhen otrok boshji, ter fi poklizan jerb ali dedizh ve'zhniga : sveli- zhanja per Bogu, fode'dizh ( Sinu boshjiga Jesufa Kriftufa biti, kte'ri ti je refniza, pot ino shivlenje , ke'r le sa njim grede pridefh k’ozhetu? — Ali fposnafh , zblovek, is te¬ ga, de je vfa pofvetna modroft * vfazhlo- vžfhka rasumnoft le prašna fen za proti tem boshjim refnizam ? — Ino zhe ti je tesh- ko, de tolikajn fkrivnih boshjili fefnlz ne morefh sapopafti, premifli, kako inalo tu¬ di Hval jenih rezhl prav rasumeTh: povej mi, kaj je tifta mozh, kte'ra bres fhtevila veliko sve'sd nad nami lepo po redu pre¬ mika; kaj je tifta.mozh, ktera udam tvoji- ga shivota gibanje daje ? povej mi, zhe ve'fh, kako fe tvoje mifli v’ tebi perzhe- njajo ? Zhe tedaj pofvetnih flvari ne mo- refh prav rasume'ti, kako hozhefh nebeTh- ke rezhi sapopafti ? — ; Sve'ti ve'rni nauki oshivljajo vfe veje ino rasraflke katolfhke ze'rkve , ter navdajo nafho pamet P tako uzhenoftjo, de fe pred Bogam ponishuje, ino fvoji ponishnofti je povsdvignjena k’s fv^ mo ras ne am uk na na di 1 ke fte te: na ni . Y Y vi vi li g 1 u b d z ti ? „ a P veliki vifokofti do nebdf. — De vam pa po. fv&i nauki vezimo frdzho fperncfejo, fi jih po- morate, ljubesnivi moji! vfe fploh ino bres j e '_ raslozhka glaboko v’ ferze vtifniti; zhlovek od- ne fme' ve'rovati, kar bi fe njemu sdelo, od ampak kar fveta zerkuv uzlii ino verovati ter ukasuje ; zlilovek ne fmd ime'ti vere farno ojjt na jesiku, ali farno v’ fposnanji, ampak ;„ a v’ferzu naj jo ima, v’ferzu naj skeli fve'te ,ot nauke v’ djanji fpolnovati, v’ ferzu naj ftu- ■fjj di vfe tifto, karkoli je fve'tim naukam naf¬ te- p 1- ® 1 - — Kjer ni take ve're, ni dufhniga [ 0 _ shivlenja. i ra Is take ve're isvira fve'to upanje. — O kerfbanfko upanje , nebefhki dar! vfe zhi- ne fte shelje nafhiga ferza nam dopolni! v’ U- terpleriji naf podpira, de ne omagamo ! e j na fmertni pofteli naf tolashi! ino Bog ga j a nikdar ne sapuftl! — Kaj tedcj upa kriltjan?— e . , Vfe, kar ga refmzhno frezbniga flori. — Ve'ra mu kasbe nizhemurnoft ino neftano- ( g vitnoft pofvetniga blaga, kt^ro pazh ni j* vre'dno, de bi fvoje ferze na-nj navesova- li j sraven pa tudi njegovo vrednoft, zhe ga k’ dobrimu obrazhamo. Kriftjan tedej j upa, de mu bo Bog na fvetu toliko do- 3 briga dal, kolikor je njegovi dufhi k’pri- j du, ino mu mozh dode'lil vfe zliafne re¬ zili prav oberniti. — Ve'ra ga uzhi, de je , terplcnje na fve'tu k’ svclizhanju potre'bno: kdr je zid Odrefhemk \lefi nedolshen ter- nje pel, tako fe tudi od vfili zbalo v bere, de obzl fo nar bolfhi ino nar fvetejfhi ljudje veli-nje ko terpeli. Kriftjan tedej ne upa bres ter-duf plenjahiti,, ampak le upa., de mu bo Bog fvoj ob terplenji mozh dal, sadolsbeno terple-ino nje sa pokoro , nesadolsheno pa kTvojimu mo; velikimu saflushenju predati. — Vera uzhi ktdi kriftjana, de ga po fmerti sa njegove do- na tl bre de'la vežimo plazlnlo zdiaka; poln upa- fkii nja fe proti nebdfam osre, de mu bo Bog pol mozli dal fvoj o duflio pofvetiti, ino vfo naj fvoj o tclefno mozh le k’ dobrimu obrazba- dai ti; poln upanja fe ob fmertnih teshavah is | v’voljo boshjo poda, ponishno fposna fvoj |vM nizb ino upa, de mu bo Bog, kar je s’nje- oft; govo pomozbjo dobtiga flori! , vezhno po- fki verni!; kar pa je is fvoje flabofti budfga ftoril, kar sdej s’ boshjo pomozbjo fpokor- ke: no obsbaluje, upa, de mu bo dobrotlivi r~ Bog savolj Jesufoviga saflusbenja odpuftil. P° .«— Zlo groso pred trohnenjem v’ grobu ke ofladi leta mifel: Moj Odrefhemk shivi! Yl od fmerti je vftal! nasaj prifhel, naf po- se terdit! Tudi jes bom sbivel! tudi jes bom kt od fnierti vftal! r Veliko je tudi nje- k< govo upanje, 'ako pronfiilli, veta naf uzhf, P* de fmo v’ drushbi fv e trnkov, de nam fve'ta fy zerkuv s’ dobrimi deli ino molitvami po- ni maga. Tako upanje ima kriftjan! tako upa- v< ter-lije oshivlja veje fvptiga d r e v £fa. T ah i. fv e' ti 3 y de obzhutleji pomagajo - zlilo veku Jtudo nagno- vell-nje premagati, ga fpodbadajo vfe fvoje * ter- dufline ino teleTne mozhi k’ svelizhanju > Bog fvoje in fvojiga blisbniga dufhe ob.erniti, rple-ino ga v’ terplenji ■ in ob fmertni uri s’ vfo jirnu jnozhjo k’Bogu nagibajo. Povej, zhlovek, uzlii htdri nimafh kerfbanfkiga upanja, kaj ti do- nad ometli toliko dobriga , kar fe v’ kerflian- upa- fkim upanji najde? — Ali morebit zhafno, Bog pol'\«tiio vefelje , kte'riga P tesbko velijo vfo najdefli, f’ tesbko velijo vshivafb, ino ka- zha- dar ga savshljofh, fe ti perltudi, ktdro te tvah is griba v’greb shene, ki ga bofli mogel fvoj v’.kratkim sapulliti, ino kaj ti bo is tega nje- pitalo? — Kriltjani moji, kjer ni kerfbau- po- fkiga upanja, .^..fjufhnigft sbivlenja. liga Is fvdte kerfbanfke ve're iup is fvetiga tor- kerfbanfkiga .upanja isvira fvcla Jjubdsen. tlivi Vprafhajte, ljubi moji, zhlpjre'ka p ktcri itili pofvetno shivi, kaj je prava, kaj zbijta lju- >bu bpsen? ne bo vam mpgel odgovoriti. —- vil Vprafliaj te praviga kriltjana, . kaj je, ljub e'- r>o- sen? on vam ho.dopovedal. PofveUii ljudje', oni kteri fo fladkili befedi, polni liinavfke Iju- je- be'sni, hudobni perlisnjeni .ljudje, ktdri fo hi, pevpravleni vef ivet pogubiti, de bi le Aa fvoje gerde shelje' poprej (polnili, taki lii- >o~ navzi fzer od ljubesni fvojiga blisbniga radi »a- veliko govore', f tim pa le fvoje hudobije, — lo — fvojo lakomnoft, fvojo prevsetnoft, fvojo nezbifloft, vfc fvoje gerde shelje perkri- vajo ; taki vam pazh ne morejo po pravi¬ ci povedati, kaj je ljubčsen j k^r nikdar ne miflijo ljubesni fkasati, ampak le Ffvo- jo ninavfko ljubesnijo druge sapeljati. — Prav krifljan ljubi Boga, ravno salo pa tu¬ di fvojiga blishniga. Niegoyo vefelje je nad Bogam, ravno sato pa tudi nad bosbjo po¬ dobo , nad njegovim blishnim. Le Bogu sheli dopafti , ravno sato pa vezhkrat tudi fam febe posabi, ino vfc, kar mu je mo- gozbe, rad flori sa pravo frdzho fvojiga blishniga. — Od sazhdtka kerfhanftva ndter do sdej fe vidi ino bere, de fo le pravi krifljani v’ vfih lianovih ljubešen fkasovali^ le med pravimi krifljani najdemo vfelej sve- fte ino mirne sakonfke, fkerbne flarfhesa fvoje otroke, pravizhne Ifttdt v’kupzhii, flufhlive podlashne, terdne ino mirnim ljudein persaneflive vojfhake, dobre go- fpofke, ljubesni polne kralje 'in. zefarjej fzer pa tudi vidimo , de pofvetni ljudje, v' pojvetni modrofti, ktera je nejpamet pred Bogam, ( i. Kor. 3 , 19.) vfe dru- gazh ravnajo, ti fo fvojopridni, nevofhli- vi, nesvefti, nemarni ino le'ni v’ opravilih fvojiga blishniga; ti fo taki, de premoshe- nje, dobro imš , ino Wft fvojiga blishniga s nogami teptajo. Le farno fveta kerfhan- fk j e dc bd in fk fe pt n J pa sv se dc P' p< le b 1 k< vi J a la k( d — II >jo ri- VI- lar o- u- ad o- , r,i di o- er vi i> ia > n t i Tka Ifubesen oshivlja prave kriftjane, ktdra je v’Bogu vkoreninjena ino s’boshjo mozhjo dober fad rodi. Kjer fvcia kerfhanfka J ju— bdsen/prebiva , oncji z.vetc ljudem zhafna ino ve'zlma frazha. Kjer pa fv&te kerfhan- fke ljubezni ni, ni duflmigashivlcnja. Ker £e lozhiih od vif^ IjubesnivTmoji, vam ftte ponovim, le tri rezili oftanejo; vera, upa¬ nje , ljub&en, — — nar ve'zhi med terni pa je ljubesdh, • od tega v’dragim delu. Drugi del. ■ ’!,v)v ob opalfv oriifiiton ova-uf utat Smed trojiga djanja:, ktero zhloveka svellzha: ' ve'rovati, upati, ljubiti, je ljube' 1 - sen nar ve'zhi j Je ona daje vdrl in upanju dobrih del* rodovitno shivlenje j le ona vžzhno oftane. Defiraviio je Vera k’svelizhanju tolikajn potrebna , vender kriftjanu fhe le takrat pomaga, kadar fe f'fve'to ljubesnijo osliiv- lena v’dobrih delih kash e.^Vera bres do¬ brih del, ( Jak. 2, 26.) pravi apoftel Ja¬ kob, je meriva;. tudi pogub leni duhovi verujejo inb trepetajo. (Jak. 2,19.) Krift- jan veruje in ljubi, ter -opravlja- dobre de- la is fve'te ljube'sni. — Tolikajn potre'bno ko je kerfhanfko upanje k’ljubesni; ven¬ der le tudi fvdte ljube'sni potrebuje, de naf k’ saflushlivim delam nagiba, kte're nam ipolnenje nafhiga upanja per Bogu šadobe. Uparijo Lrps jiorsadevanja. vfeo dvoje sirit- ienje: po boslijih sapovedih ;ra!\mati je prej -dersnoft; Ičniga-hlapza, kterieprdjEit -talent sak o pa , :b'c ijfeaijB® /gofpodap .YtGvbj» »vel el j e. Kdor vfe boshje. rasodcrjo brfest ‘»aslozlika lerdno veruje, 1'erzhno upanje do vdzhnih fdbJarot ima, itere nam jo dobrofclivi oihd v’.nehefih perpravil, kjer nam -Ko nafhe sa- iflushbnje, kar fino fi ga f’,pomWhjo nje¬ gove gna.de sadobilj., ^poverniLj zbe je- verh tega tudi f’ fvej.o ljub es pij o navdan , zhe ima pravo notranje vefelje do vezbniga do- ibrotbviga Bega, zhe vef hrepeni njemu dopafti , zhe fi persadeva njemu fvojo hva- hsiinoft fp6lnovaje> njegove fvete sapovdi f kasovati; 6 : tdk:. zhlovek. vedno! rafte v’pd- polnomafti, to ga flori praviga' otroka bot shjiga, ki fe! Tvojigal ozbetaprefei/zhaoider- shi,, inoj v’ vjim fvojim djab ji Be njemu do¬ pafti shell! O koliko mozU niu ta »da, vfe fpotikleje -odvfermti, v’ dobrim smifej fta- -nOvivnimu batov —- Vera niu) fvet.ide povfbt raslozhno vidi, kaj mu je po volji ■hoshji ftoriti j upanje 'mu - dela, ferzlinoft, kdr-mu kashe sa dobre dela, vozlano pla¬ zini o ; Ijubesen ga pa, fpodbada, fposnand voljo hoshjo fpolnovati, fe tazih del nik¬ dar ne : navelizhati, ktčre fo Bogu prijetne, j— LjuLesen hoshja , pi’avi t S- Gregor, de'- ia velike rezin ', kjer je, zhe pa nizh ne M be'i ft'-i nie nit bo be pri ze nu ob ka< bo ve dn up fk gu nj» se f’ Ih ot hi ra fe m zi pi 11V- >rejf ledi )ljel hka nih ihd Sif nje* erh zli e do- :rau Lva- )ydi 'pob bot ler- do-f . vfif fta- ' de rolji oft, pla- and ni Iv¬ ine, de'- ae j je-bK.-'Poglejte, ljubi m-op, s’lju-' besnijo navdani ga kriftjana vMuirim ftamr ir bodi. Glejte',, kako je iš ljubesni do vezli- niga Boga in* d 9 dvojiga odrelliemka >: vezh- niga »sinii . bOshij-iga , ; vnet sa boshjo lindi* bo ; kako mu vera \ kako mu upanje s’ lju¬ beznijo osbivleno , per boshji l liisbbi , -per' prejemanji fve'tih Sakramentbv njegovo let-*- ze pfevskipei, vfe njegovo sadershanje vnd*>- nia.—Iiejte l y kako ga ljol>e'sen proti Bogu ob vojfkovanji zlies grob eftahovitniga ftorip kadar ga hudo posbelenje k’ prelomlenji' bosb je sapovdi vabi, kadar mu huda d ra (k vero omamiti hozhe, kadar mu sapelivi dnar, zhafti IfdoGnmoft-, pofvetno vefelje upanje do vozhnih dobrot pomanjfhati' fkufliajo , ali njegova govezha shelja, Bo-', gii prijeten biti, mu da mozh vfe fkufh- njave premagati. : — Lejte, kako ga ljubd- sen proti Bogu in nafhimu odrefhemku P krc tk oft j o, P poterpeslilivoftjo s’ dobrot- llvoftjo navda. Nad Ivojim bhshninii vidin» : otrdka boshjiga , Jesufoviga brata, s a ne¬ ke fa ftvarjeniga, satorej ga zheftlm , sh’njim rad poterpim , rad ga podpiram! Ta rnl- fel mu je sadofti, de Tam febe posabi ino mevtrudarna fkerbi ino dela sa v&hno fre- zho fvojiga blishniga. — Lejte, ljubesen proti Bogu ino nafhimu Odrefhenlku mu pomaga vfe ftlfke, vfe zhafno tcrplenje — *4 — mirno , fhe zlo vefelo predati. Ali fc zhem O.zhetu, kteri mi terplenje poflile, sa- nterjati ? fi mifli fam per febi j ali fe ho' zhem pertoshiti, zlie meni, kakor nelodej fvojimu edfnimu ( Sinu, kelh terplenja piti da? ali fe mi ne fpodobi kelb radovoljno piti, ino tako fvojo hvaleshnoft Odrefhe? niku fkasati, kteri je is ljubezni do me- kelh terplenja do sadne kaplje ispi'1 ? ne Lejte, kako je is ljubčsni do Boga ino nafhiga Odrefhenika popolnama Bogu vdati v’sliivlenji ino fmerti. Ker ima slavo vero v’ priliodno shivlenje , terdno upanje sa- volj milofti boshje v’ odpttfhenje gre’hov ino vezimo svelizhanje, hrepeni poln lju* besni Boga fkorej gle'dat.i ino vshivati. Mo¬ je shivlenje je Krij'tuj, rezhe s’ apoftel- nam Pavlam , ino Jmert mi je dobizkek. Skelim rasvesan ino J^KrJtuJam biti. (jFil. i, 21. a 3 .) Refnizhno , ljubi moji, nar vezhi je ljubesen. — Naj nam IVet to ljubdsen nadomefti, ko bi nam jo rad od- vseh — Tega mu ni mogozhe. — Ljube'* sen, f’ktero fe pofvetni ljudje hvalijo, je le smota ino gornja 5 pofvetna ljubesen je polna pregreli ino veliko ljudi v’ nefre'zho prepravi, pofvetna ljube'sen je vfelej fa- mofvojna. Le farno fvela ljube'sen oshivlja vero ino upanje v’ vejah fvetiga dre v tla , de dober fad obrode'. fe fe ve kc fh P c f’ pa gl gl' sv ne fr( ta kc re di in fv P 1 kc vn i e P; Vi - i5 - iem sa¬ bo* dej piti jno heri ne- iil ? ino lan ko sa¬ tov j n-i lo¬ čj¬ em. 'ti. j‘> to’ d- le¬ je je ho r a - !ja a > Ino ta ljubesen ve'zhno oftane. — Kar fe veruje , fe Lo kdej gledalo; kar le upa, fe bo vshivalo ■ kar fe pa ljubi, fe bo vezimo ljubilo. Nefkonzlmo frezhni borno kdej, ke'r bomo, kolikor je zhloveThlu du- fhi mogozhe, Boga fposnali, njegove po- polnomafti, njegove prezhudne mozhi , f’kterimi naf in vef fvet ohranuje, ino pa njegoviga sa naf vzhlove'zheniga t Simi gledali. Kar sdej ve'rujemo, bomo takrat gle'dali; kar sdej shelimo ve'diti , vddili* — Nefkonzlmo fre'zhni bomo vsliivaje tifto svelizhanje, kteriga sdej upamo, ali upati ne bomo nizh vezh ime'li. Nefkonzlmo frezhni bomo v’ fveti ljubesni k’ Bogu, in ta fr^zha fvete ljube'sni vezhno terpl. Bres konza fe bomo nad Bogam in nafhim Od- refhenikam vefelfli, fve'to vefelje bomo tu¬ di ime'li nad vfrmi is vol j enimi, nad angeli ino ljudmi. Koliko vefelje nam bo, vfim fvetnlkam is vfih zhafov, in Materi bosliji, prezhifti Devlzi, perdrushenim biti. Koli¬ ko vefelje nam bo Bogu perdoblene duflie viditi, kte're fo s’boshjo pomozhjo sa fvo- je grčhe pokoro ltorlle ino fvetoft dofe'gle. — Nar ve'zhi je ljubesen. Lejte, ljubesnivi moji, sapopadek vfi- ga tiftiga, kar fim fkos fddem let fvojiga Paftirftva govoril. — Miloftlivi Bog naj vam vfim te' tri rezhl vddno deli in ohranuje, — i6 B°g da obilna svelizhanfkiga fa- | naj jim du ! — Boshjim fklepam fe ponishno pod- versliem, ter fe lozliim od vaf. — Boga sahvalim sa vfe vefeJje, sa vfe dan', kte're f mi je per vaf delil. Vaf sahvalim sa vfo meni fkasano Ijubeseii, sa vfe dobro, kar I fte ubogim in zerkvam ftorili. — Tudi, ko bom delezh od vaf , oftane moje ferzeper l vaf, iri moja vfakdanja molituv k’ nafhimui Gofpodu in ^Sodniku bo ta: Daj meni ino rjim 'udam Ljubljanfkiga ker delu Jhdni | dan fia tvoji defni jtrani Jtatil Amen KI I O (i JJ hm O lii J VIL