Osnutek Na podlagi 3., 8. in 15. člena zakona o urbanističnem planiranju ((Uradni list SRS, št. 16/67 in 27/72) ter 190. člena statuta občine Ljubljana-Šiška (Uradni list 2/78 in 31/81) je skupščina občine Ljubljana-Šiška na svoji ................ seji zbora združenega dela dne ........................................ in na svoji seji zbora krajevnih skupnosti dne ........................................ sprejela ODLOK o sprejetju zazidalnega načrta za zazidalne otoke šS 110/1, SS 110/3 in SR 18/1 Vižmarje nad klancem. •" : . -¦'¦¦' 1. člen Sprejme se programski in tehnični del zazidalnega na-črta za zazidalne otoke SS 110/1, SS 110/2 ŠS 110/3 in SR 18/1 Vižmarje nad klancem, izdelanem na ZIL, TOZD Urbanizem — LUZ ................................................, številka projekta 2656/II. 2. člen Zazidalni načrt podolgovato ureja območje, ki ga na severovzhodni strani omejuje ježa zgornje savske terase, na jugozahodni strani železniška proga Ljubljana-Jeseni-ce, na jugovzhodni strani pa rezervat avtoceste. 3. člen Zazidalni načrt je stalno na vpogled organom in orga-nizacijam, skupnostim in drugim pri komiteju za urejanje prostora občine Ljubljana-Siška, ZIL, TOZD Urbanizem, LUZ in Geodelski upravi skupščine mesta Ljubljane. 4. člen Nadzorstvo nad izvajanjem tega zazidalnega načrta opravlja urbanistična inšpekcija pri upravi inšpekcijskih služb skupščine mesta Ljubljane. 5. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu SR Slovenije. Stevilka: Ljubljana, dne ................................................ Predsednica - . skupščine občine Ljubljana-Šiška 1 Anka Tominšek, I. r. Obrazložitev: A. Namen izdelave zazidalnega načrta """Območje, ki ga ureja zazidalni načrt, obsega predel med zgornjo ježo savske terase, gorenjsko železnico ter med rezervatom avtoceste in kmetijskimi površinami. Po-vršina območja znaša 36,9 ha, od tega 31,95ha stanovanj- skih površin, ostalo pa so športno-rekreacijske površine. Gostota naseljenosti znaša 66,96 preb./ha. Namen izdelave zazidalnega načrta je bi!: zgostiti indi-vidualno stanovanjsko gradnjo, ureditt komunalno in dru-go opremo obrnočja, predvideti lokacijo objekta VVU, urediti posamezna otroška igrišča v sklopu stanovanjske-ga naselja, urediti stanovanjske ceste in določiti lokacije zaklonišč. B. Opis programa Območje starih Vižmarij s svojo izrazito kmečko za-snovo zahteva poseben pristop, ki bo omogočil ohranje-vanje specifičnega izgleda in neovirano dosedanje življe-nje na območju. To pomeni, da ne predlagamo nove za-zidave, da se obstoječa lahko adaptira in stanovanjsko izboljšuje, ne da bi s tem bile uničene ambientalne kva-litete območja. 1. Gradnja novih stanovanjskih objektov je predvidena na naslednjih površinah: — ob Medenski cesti, — ob Ulici M. Komanove (za potrebe družinskih članov), — ob Tacenski in Jerančičevi ulici (obrtno-stanovanj-ska gradnja), — na doslej nezazidani (vendar zazidljivi) površini izza nemških hiš ob robu zgornje savske terase (27 vrstnih hiš). V sklopu naselja je nekaj manjših otroških igrišč (ob Jerančičevi, Bognarjevi, Kozlarjevi ulici) ter večje igrišče z vsemi elementi (gugalnice, vrtiljaki, peskovnik itd.) v neposredni bližini novega VVU. 2. Osnovna oskrba: v Vižmarjih nad klancem je trgo-vina osnovne oskrbe na prostoru ob križišču Vižmarske in Bognarjeve ulice, ki zadovoljuje potrebe območja. Pro-dajno površino je možno dopolniti s postavitvijo ene do dveh stojnic na prostoru pred trgovino. 3. Otroško varstvo: zazidalni načrt območja obsega do-sedanji rezervat VVZ iz prejšnjega načrta. Lokacija za vzgojno-varstveno ustanovo je rezervirana za bodoče po-trebe. Kapaciteta nove VVU naj bi bila 180 otrok, za objekt pa je namenjeno okoli 0,45 ha funkcionalnega zemljišča. Ceprav sedanja lokacija obsega ca. 0,60 ha, lahko višek ostane kot zelena površina oziroma igrišče tudi za otro-ke izven VVU. 4. Promet: obstoječi sistem stanovanjskih cest predstav-Ija glavni problem pri prometni ureditvi tega območja. Del cest in ulic je neasfaltiran, profili posameznih prometnic pa ne dovoljujejo dvosmernega prometa oziroma je zaradi ozkega cestnega prostora večkrat problematična celo uvedba enosmernega prometa. Obstoječa dokumentacija je namreč predvidevala izgradnjo stanovanjskih cest, ka-terih profil pa danes ni več v skladu s predpisi. Načrt ohranja vsa z dosedanjo dokumentacijo predvide-na parkirišča, saj na stanovanjskih cestah zaradi neza-dostnega profila parkiranje ni možno. 5. Zaklanjanje prebivalstva: na območju zazidalnih oto-kov, ki jih obdeluje ta zazidalni načrt, prebiva 2139 pre-bivalcev. Z upoštevanjem dodatnega povečanja števila prebivalcev in v skladu z zakonom o Ijudski obrambi do-loča načrt potrebne lokacije za zaklonišča. C. Pipombe ob javni razgrnilvi: Osnutek zazidalnega načrta je bil razgrnjen v mesecih avgustu in septembru 1981 v prostorih KS Vižmarje-Brod in v občinski stavbi. V tem času je bila na KS organizi-rana javna obravnava. Po javni razgrnitvi je bilo na KS Vižmarje-Brod nekaj usklajevalnih sestankov, na katerih so bila poenotena sta-lišča do vseh pripomb na osnutek zazidalnega načrta, razen glede pozidave še nezazidanega območja izza nem-ških hiš ob Medenski cesti v zahodnem delu naselja. Organi krajevne skupnosti (svet in skupščina) so podprli zahteve krajanov tega območja, naj bi predmetno zemlji-šče trajno namenili kmetijski obdelavi (v priloženi skici je območje debelo obrobljeno). V tem delu naselja osnu-tek načrta predvideva gradnjo 27 vrstnih hiš na zemljišču, ki je bilo že doslej zazidljivo (rezervat za šolo). Komite za urejanje prostora je po proučitvi stališč KS še vedno mnenja, da je smiselno vztrajati na zazidavi predmetnega zemljišča. Zaradi strožjega varovanja kme-tijske zemlje je potrebno racionalno izrabiti vse še neza-zidalne površine. Prav v interesu smotrne rabe razpolož-Ijivih zazidljivih površin je potrebno nameniti stanovanjski gradnji vse še neizrabljene možnosti in v obstoječih na-seljih doseči ustrezno gostoto. Kmetijska zemljišča bo moč v skladu s politiko kmetijske zemljiške skupnosti do-sledno varovati le tedaj, če bomo v zazidljivih območjih zagotovili ustrezno število stanovanj. Glede spornega zem-Ijišča je kmetijska zemljiška skupnost že opredelila svoje stališče ter soglaša z njegovo nadaljnjo zazidljivostjo. V prejšnjem zazidalnem načrtu na tem območju je bil predviden rezervat za šolo in VVZ, nov zazidalni načrt pa ohranja le rezervat za VVZ, preostalo površino pa na-menja gradnji stanovanjskih hiš (27 hiš v organizirani gradnji). Komite za urejanje prostora predlaga, naj bi delegati občinske skupščine dokončno odločili glede navedenega razhajanja stališč. Dosedanji postopek usklajevanja s KS je bil izjemno temeljit ter je po ugotovitvah obeh strani izčrpal vse razpoložljive možnosti. Kolikor se bodo dele-gati ob razpravi o osnutku odloka odločili o tem, da se predmetno zemljišče ne zazida, bo njihovo stališče upo-števano pri pripravi dokončnega predloga. Taka odloči-tev bo pomenila, dase odpovedujemo 27 komunalno oprem-Ijenim lokacijam, medtem ko je bil v naši občini srednje-ročni program individualne stanovanjske gradnje radikal-no zmanjšan prav zaradi ukinitve zazidalnih otokov v ko-rist kmetijstva na vseh tistih območjih, kjer je kmetijska zemljiška skupnost to argumentirano zahtevala. Prav tako bo počasneje potekalo urejanje še nerešenih komunalnih problemov tega območja. Po mnenju komiteja za ureja-nje prostora taka odločitev ne bi prinesla nekih izrazitih družbenih koristi: zaradi jasnih opredelitev kmetijske zem-Ijiške skupnosti skoraj zanesljivo ni pričakovati koristi od kmetijske obdelave, pač pa bi imeli neposredno korist od ukinitve zazidljivosti predvsem tisti stanovalci hiš ob Medenski cesti, ki jim neobdelan travnik služi kot zeleno zaledje njihovih bivališč.