IGRA USTVARJALNOSTI - teorija in praksa urejanja prostora | THE CREATIVITY GAME - Theory and Practice of Spatial Planning No 5/2017 V SOJU BETONSKIH LUČI SPOTLIGHT OF THE CONCRETE LIGHT Ljubljana 2017 EDITORIAL ČLANEK ARTICLE razprava DISCUSSION RECENZIJA REVIEW PROJEKT PROJECT DELAVNICA WORKSHOp NATEČAJ TIP DELAVNICE TYPE OF WORKSHOP oblikovalska delavnica MENTORJI MENTORS izr. prof. dr. Alenka Fikfak, asist. Janez P. Grom, Urška Kalčič ŠTUDENTJE STUDENTS UL Fakulteta za arhitekturo: Urh Wiegele, Andraž Hrovat, Ana Mari Micic, Kaja Krebel, Nada Kodela, Maša Mlinšek, Polona Majcan, Rok Braz, Rok Krznar, Jakob Smrekar, Urban Vamberger, Nika Lužar, Alen Al Mahdawi, Andreja Bobnar, Kaja Novak, Nika Lužar, Alen Al Mahdawi, Andreja Bobnar, Bojan Mihailovic, Marijana Krizmanič, Nik Zornada, Jure Pučnik in Ibrahim Bafqari ORGANIZATORJI UL, Fakulteta za arhitekturo I PARTNERJI PARTNERS Salon ID:doma, Andrej Kovačič, Matevž Frančič Lafarge cement, d.o.o, mag. Andrej Sopotnik AVTOR FOTOGRAFIJ PHOTOGRAPHS BY Jure Pučnik GRADIVO PRIPRAVIL MATERIALS PREPARED BY asist. Janez P. Grom 22 IGRA USTVARJALNOSTI - teorija in praksa urejanja prostora | THE CREATIVITY GAME - Theory and Practice of Spatial Planning No 5/2017 Slika 1: ENERGIJA V ČASU; Urh Wiegele in Andraž Hrovat. Slika 2: TRILUXIA; Maša Mlinšek, Polona Majcan in Rok Braz. VSEBINA V pedagoškem procesu približati študente k materializaciji lastnih idej v otipljive produkte je nedvomno izziv. Razvoj od ideje, do črte in preko črte v realen produkt je izjemen učen pripomoček in posebna izkušnja, s katero se je ravno v delavnici »Betonska Luč« marsikateri študent prvič spopadel. Izkušnja kako se vzpostavi stik med projetnim delom in otipljivostjo materiala je bila tako svojstvena in je botrovala celo večim, sprva nepredvidenim pozitivnim rezultatom. Delavnica, ki je presegala meje seminarske selekcije, saj je bila razpisana kot odprta delavnica namenjena vsem študentom Fakultete za arhitekturo je bila koncipirana v želji po sodelovaju med študenti arhitekturne in urbanistične smeri skozi oblikovanje mešanih delovnih skupin. Organizacija predavanj zunanjih predavateljev je bila osnova za razširitev programa delavnice v smislu vzpostavitve sodelovanja s salonom ID:doma in podjetjem lafarge cement, d.o.o.. istočasno pa je bil preko teh sodelovanj omogočen dostop do širokega nabora aktualnih informacij iz področja oblikovalskih trendov in pa tehnologije betona. Širok spekter študentov in dialogi znotraj skupin so bili osnova za širok spekter različnih konceptov. Luči, ki so nastajale sprva v konceptni obliki, nato skozi tehnično preverjanje konceptov ter vse do fizičnega mešanja različnih betonskih agregatov in vlivanja mas v kalupe, so tako odgovarjale na potrebe interierov, ahitekturnih aplikacij in na potrebe urbanih javnih prostorov. Rešitve so postregle z inovacijami pri ustvarjanju kalupov s CNC stroji, inovacijami pri izrabi optičnih vodnikov za prenos in usmerjanje svetlove, inventivnostjo pri interpretiranju obstoječih betonskih prefabrikatov za zunanjo, infrastruk-turno uporabo ter igrivo interpretacijo ambientalne svetlobe v povezavi s fizično taktinostnjo in interakcijo s svetlobnim telesom. Končni rezultat delavnice je bilo devet projektnih rešitev, devet izvirnih svetil in devet javnih avtorskih predstavitev v prostorih salona ID:doma. Kjer so se avtorji svetil v zaključku spopadli z določevanjem realnih vrednosti svojih svetil. Visok nivo tehnične izdelave, obdelave materiala in kvalitetnega oblikovanja je bil odražen tudi v konkretnih odkupih izdelkov. Študentje so se tako srečali tudi s pragmatičnim delom iz realnega poslovnega sveta - kako iz koncepta in ideje fizično izdelati predmet in ga nato znati tudi uspešno tržno opredeliti. ABSTRACT The main goal of the workshop was to allow students to discover the possibilities of materialisation of theoretical thought processes. As the result of an architects work should be to strive for a physical result it is inherently important to give students the possibilities and tools to interpret the projects in a material form to achieve a self-contemplation on the decisions taken in the projectual stages. Understanding physical processes and material attributes can be done best when the research is empirical. These goals were achieved with the workshop and students were given a real possibility to understand design, architecture and details and transform theoretical knowledge with a direct process of learning outside the classroom. 23