VESTNIK 2021 | VESTNIK 2021 | 163 VESTNIK 2021 | 165 VESTNIK 2021 | 167 5. VELIKONOCNA NEDELJA 5TH SUNDAY OF EASTER SLOVENSKA ŽUPNIJA SV. GREGORIJA VELIKEGA | ST. GREGORY THE GREAT SLOVENIAN CHURCH 18/57 Številka - Number / Leto - Year 2. 5. 2021 Fr. Drago Gacnik, SDB ŽUPNIK - PASTOR NASLOV - ADDRESS 125 Centennial Pkwy N. Hamilton, ON L8E 1H8 PHONE: 905-561-5971 CELL: 905-520-2014 E-MAIL gregory_sdb@ stgregoryhamilton.ca WEB PAGE www.carantha.com HALL RENTALS CELL: 905-518-6159 E-MAIL hallrental@ stgregoryhamilton.ca VESTNIK Jezusova zapoved je, da verujemo in se ljubimo. Osnovno sporocilo bogoslužja božje besede današnje nedelje je strnjeno povzeto v izjavi drugega berila: »Kdor spolnjuje moje zapove-di ...« Mi »ostanemo« v Bogu zato, ker nas je on prvi izvolil, da bi »ostal« v nas. Zato »ostati« v njem konkretno pomeni »spolnjevati njegovo zapoved, to je verovati v ime njegovega Sina Jezusa Kristusa in se ljubiti med seboj.« Vprašanje obcestva med Bogom in verniki je Jezus predstavil v Janezovem evangeliju s cudovito priliko. V središcu je klasicna svetopi-semska podoba, to je podoba trte, ki je simbol blaginje in mesijanskega veselja, znamenje zvestobe oziroma nezvestobe Izraela. O tem lahko preberemo v velicastni Izaijevi »hvalnici vinogradu« (5,1-7) ali 80. psalm ali priliko o vinogradu, ki jo pove Jezus (Mr 12,1-11). Eden naj-lepših okrasov jeruzalemskega templja, ki ga je dal sezidati Herod in ga je obiskoval tudi Jezus, je bila zlata vinska trta z grozdi velikosti cloveka, medtem ko je bila podoba druge trte z mladikami vklesana v denar, ki so ga Judje skovali med prvo protirimsko vstajo v letih 66-70 pred Kri-stusom. Ob pogledu na to podobo je Jezus povedal zelo izvirno prilagoditev. Sam se je izrecno poistovetil s trto, mladike tega duhovnega drevesa pa so ucenci, to je Cerkev. Kristus se predstavi kot »prava« trta, pri cemer misli morda na »lažnivo« trto, na drevo, ki ima polno listov in rodi le divje in grenko grozdje; ta je podoba grešnega Izraela, kakor pravi Izai-ja. Tudi prerok Jeremija graja nezvesto ljudstvo z besedami: »Jaz sem te zasadil kot plemenito trto, kot pravo rastlino. Kako si se vendar izprevr-gel v sprijeno vinicje?« (Jer 2,21). Nato, po Jezusovih besedah, prihaja na oder vinogradnik, ki odreže mladiko s trte. Gre za boleco, toda potrebno dejanje. Po solzah, ki so jih rodila preganjanja in preizkušnje, se rodijo biseri duhovne pomladi. S takšno odstranitvijo je opisana tragicna usoda mrtve mladike, ki je odtr- gana od življenjskega soka trte. Vnovic nam pre-rok Jeremija predstavi takšno usodo in pokaže na vzrok: »Povzpnite se na njegovo pobocje in ga razdenite! Posekajte njegove trte! Zakaj niso vec Gospodove« (5,10). Tistega vecera je bil v Je-zusovih oceh mladika, ki je bila odrezana in brez sadu, Juda lškarijot, ki se je odlocil za smrt in zlo. Osnovno nacelo kršcanskega življenja je torej »biti in ostati« vcepljeni v duhovno trdo, ki je Kristus. Ce ucenec ostane v Kristusu po veri in ljubezni, Jezus ostane v njem s svojo ljubeznijo in darežljivostjo. Božja milost je zacetek naših do-brih del, vendar ne nadomesti odlocitve za vero, ki je vir našega odrešenja. Ce ni nenehne živ-ljenjske ozmoze s Kristusom, se naše življenje osiromaši, naša dejanja postanejo nekaj mehan-skega, pobožne besede so prazen zven, hlad srca in suhost vesti pa nas držita v klešcah. »Vsako drevo, ki ne rodi sadu, je opozarjal Janez Krstnik, se odreže in vrže v ogenj.« Sv. Ka-tarina iz Genove se spominja - morda tudi pod vplivom pripovedi svojih somešcanov mornarjev, da so se ob obalah Arabije in Indije nabiralci biserov potapljali v globine morja z votlo bam-busovo palico, ki so jo imeli na eni strani pritrje-no na ustnicah, medtem ko je druga stran dova-jala zrak z morske gladine. Tako mora ravnati tudi kristjan, je menila svetnica, ki je potopljen v morje skrbi in raztresenosti vsakdanjega življe-nja. Vedno mora imeti odprto pot nasproti živ-ljenju, nasproti zraku in božji moci, da bo lahko dihal, se boril in deloval. S takšno povezanostjo z Bogom, ki se hrani z evharistijo in molitvijo, se kristjan cuti notranje živ, nikakor pa se ne bo prepustil sebicnemu, veseljaškemu in praznemu življenju. Sv. Ignacij Antiohijski, eden izmed prvih ško-fov Cerkve, je v 2. stoletju poslal kristjanom v Traliji, mestu v Mali Aziji, naslednji poziv, ki ga je oblikoval ob odlomku današnjega branja Ja-nezovega evangelija: »Varuj se divjih vej, ki pri-našajo smrtni strup. Te niso Ocetov nasad. Ce bi to bile, bi bile kot veje križa, njihov sad pa bi bil neunicljiv.« - (Prim. Oznanjevalec 2005-2006, št. 3) 162 | VESTNIK 2021 164 | VESTNIK 2021 166 | VESTNIK 2021 168 | VESTNIK 2021 Illustration When Covid-19 struck our world, we had to learn a new way to be human. Things that we used to think of as normal behaviour, even polite behav-iour, became unacceptable – no shaking hands, embracing or kissing outside our own immediate circle. Social distancing became necessary to restrict the spread of the virus. New recommendations were promoted with ever-growing confusion in the in-structions people were given: stay two metres apart; or maybe one metre was sufficient, so long as there were added precautions; masks may be worn, should be worn, must be worn in a variety of circum-stances. We were told to stay at home and to meet with no one outside our own household; then the guidance changed so we could meet with certain numbers of people, outside but not inside. For many of us, it all became increasingly muddled and con-fusing. As human beings we are social animals. We live in a society. We need other people. Our world only works because we live and work together. So-cial isolation, being cut off from one another, for most of us, is akin to death, and yet, in a pandemic, social integration can indeed lead to death. Our world has been turned upside down. Gospel Teaching Today, in the Gospel reading about the vine, Jesus teaches us a new way to live in relationship with God. He uses the well-known image of the vine. In an agricultural society, people will under-stand how to get the best out of a vine. If the grapes are to develop so that they can be turned into good wine, they need careful management. The energy of the plant has to be directed to the fruit through proper pruning. The vine cannot be left to do its own thing or it will simply produce lots of leaves and poor quality grapes. There is an obvious con-nection between root and branch, leaf and fruit – they share the one life. Cut off from that life, they shrivel and die. This same interdependence Jesus describes for us as the relationship which gives us eternal life. We are one with him and with each other, sharing the one life, his life, and in this way we can live with him and like him and produce the fruits of his love. But, Jesus warns us, the vine cannot be left to its own devices; it needs a vinedresser to manage its growth and encourage its fruitfulness, and God is such a vinedresser. God knows us and knows what part of us needs to be cut away and what needs encourage-ment. We are in partnership with God to produce the best version of ourselves, the best fruit, the best wine. Application In the wake of the pandemic, we have to re-evaluate our role. In their attempts to end lockdown and get the economy moving, governments may have given the impression that human beings are simply cogs in the great economic machine. Is this God’s vision? One thing we have learned from the pandemic is that human life is precious. It is worth putting the world on hold to preserve life. Those who save lives and help keep life safe are as valua-ble as those who produce wealth. The cleaners, the carers, those who keep our supply chains moving, who were once considered to be less important, are now recognised for the vital role they play in our lives. When we look at our world through the look-ing glass of our faith, we see just how interconnect-ed we really are. We are all created in the image and likeness of God, who is love. We are created for love, to love and to be loved, and this love is not restrict-ed to our nearest and dearest. We belong together. We need each other, just as the various parts of the vine need to be connected to the entire plant. Roots, stem, branches, leaves and fruit are all bond-ed in a purposeful unity. But this is just a tiny exam-ple of the unity of the entire cosmos, from the great galaxies and planets, to the smallest particles of matter. All have their place, all work together. As human beings in our little fragment of this entire universe, we have been graced by God with a partic-ular responsibility: to show that love is the overrid-ing force binding all things together. If Covid-19 has taught us this lesson, perhaps it will all have been worthwhile. 5TH SUNDAY OF EASTER Response: Lord, from you comes my praise in the great congregation. First Reading Acts 9:26-31 Barnabas introduces Saul to the apostles, preparing the way for the mission of the future apostle, Paul. Second Reading 1 John 3:18-24 We know that God lives in us when the Ho-ly Spirit enables us to believe in Jesus and love one another as he told us to. Gospel John 15:1-8 Just as the branch has to be attached to the vine if it is to bear fruit, so we have to be united to Christ if we are to bear the fruits of love. “Whoever remains in me, with me in him, bears fruit in plenty.” Cilj naše kampanje je v treh letih zbrati vsoto $200,000.00 za našo župnijo. Nekateri še vedno ne razumejo, da vse, kar boste darovali preko te kampanje, bo prejela naša župnija in še 10% iz skupnega sklada. Škofijski uradi pa bodo vodili vse racunovodske zadeve, tako, da nam ne bo potrebno tega dela urejati. V Vestniku vsak teden objavimo koliko ste »obljubili« da boste darovali za kampa-njo za našo župnijo preko škofijskega racuna in koliko je že dejansko »vplacanega«. Iz škofije nam tedensko poš-ljejo tekoce stanje na našem racunu. Na racunu »Eno Srce, Ena Duša« za na-šo slovensko župnijo sv. Gregorija Velike-ga sta številki: $96,759 - Pledged - obljubili $55,514 - Paid - ste že vplacali Naša številka na racunu sklada Eno Srce Ena Duša se je zopet malo dvignila. Hvala vsem, ki ste že prispevali. Smo že skoraj na polovici zastavljenega cilja. Curbside Chicken and Pork Roast! Spit-Roasted Barbecued Pork and Oven-Roasted Chicken Dinners Sunday, May 23, 2021 . Roast Pork - Includes potato salad and bread... $20 per pound . One-quarter Roast Chicken Dinner - Includes potato salad, coleslaw, and bread...$15 . Apple Strudel - unbaked, frozen, 24-inch length… 15 - limited quantities . Laško Beer - 500 ml… $5 per can. Must be 19 years or older to purchase Pre-Orders only from May 5 to May 7 OR until quantities last By email only: info@lipapark.ca Please specify the member's name, and who will be picking up the order. You will receive a confirmation email after ordering with your pick-up time, and total cost. Please bring cheque or exact change on pick-up day. OBVESTILA - ANNOUNCEMENTS VECNA LUC V mesecu maju vecna luc sveti za pokojno Slavko Mramor po namenu Štefke Marinko. DAROVI - DONATIONS Za gradbeni sklad je darovala družina Malevic v spomin na pokojnega Franca Kapušin. Hvala za vaš dar. PRVI PETEK V MAJU Ta teden je prvi petek v maju. Tokrat, ker cer-kev ni odprta za maše z ljudstvom, boste sami doma zmolili kakšno molitev in se priporocili Srcu Jezusovemu. KŽZ - CWL V sredo je tudi maša po namenu Katoliške ženske zveze - tokrat za zdravje. Še posebej v tem casu je pomembno, da ste clanice poveza-ne v molitvi in preko daritve svete maše - mnogi jih spremljate dnevno na televiziji ali racunalni-kih. V tem casu je tudi to boljše kot nic. MAŠA NA FACEBOOKU V nedeljo smo imeli težavo z internetno po-vezavo - je bila prevec slaba, da bi signal šel ne-moteno na svetovni splet. Posebej v tem casu, ker je istocasno veliko prenosov in se internet vec uporablja kot obicajno, pride obcasno do preobremenitve. Upamo, da bo to nedeljo nor-malno delovalo. Hvala vsem, ki se nam v molitvi pridružite pri sveti maši. Nekatere župnije mašo prej posnamejo in jo potem objavijo na interne-tu. Mi imamo mašo vedno »v živo« - neposredni prenos. In vcasih pride do tehnicnih težav. MESEC MAJ Tudi v Marijinem mesecu maju nas Cerkev prav posebej klice, da se pridružimo papeževi svetovni mre-ži molitve, ki združuje milijone vernikov po vsem svetu v molitvi s skupnimi nameni. V letošnjem maju bomo po namenu za evangelizacijo molili za svet financ: da bi tisti, ki so odgovorni za finance, sodelo-vali z vlada-mi z namenom, da se uredi financna sfera, državljane pa zašciti pred njenimi nevarnostmi. Ker letos v cerkvi ne moremo imeti maše in šmar-nicne pobožnosti, jih tisti, ki imate dostop do svetov-nega spleta lahko poslušate vsak dan na radiu Ognji-šce: šmarnice so sicer namenjene otrokom, vendar bodo ob predstavitvi svetnikov lahko vsak našel tudi misel zase ali kot je zapisal sv. Avguštin, potem ko so ga vprašali, kaj je potrebno, da clovek postane svet. Svetnik se je zamislil, potem pa odgovoril: »Potrebno je samo eno, in to je hoteti!« Uvodnik tednika Družina 2021, št.18, ima zanimiv clanek z naslovom: »Odlicno opravljeno!« Si predstavljate, kako uspešna bi bila evangelizacija Sredozemlja, ce bi sveti Pavel izdeloval zanic šotore? Ali kako verodostojne bi bile Jezusove besede, ce bi bila on in sveti Jožef nevestna tesarja? Stara in Nova zaveza sta polni primerov trdega in temeljitega dela. Noe je z lastnimi rokami zgradil ladjo, Ruta je pridno pobirala žito z robov polj in tako skrbela zase in za svojo tašco, Salamonov tempelj se ni zgradil sam. Sveto pismo ima nasploh zelo prakticen odnos do dela. Jasno pove, da lenoba vodi v revšcino in da je delo blagoslov (a da so kljub temu še vedno ljudje, ki po trgih raje postopajo brez vsakega dela). Pravzaprav vsi spadamo med delavce, ki so nas najeli in zaposlili (Mt 20,1-7). Pavel nas spodbuja, da svoje poslovne naloge (za racunalnikom, v delavnici, kuhinji ...) izpol-nimo odlicno – torej temeljito, hitro, z dobro voljo in z detajli, ki jih vidi le Šef; skratka tako, kot da bi vse te naloge opravljali le Zanj (Ef 6,5-9). Je šef, ki odlicnost vedno opazi in je je zelo vesel. A kriteriji za odlicnost našega dela se tu še zdalec ne koncajo. Samarijan je na svoji službeni poti naredil kar velik ovinek zaradi poškodovanega neznanca. Je-zus kljub natrpani delovni agendi ni padel v past delo-holizma in perfekcionizma, ampak je vmes pomagal mimoidocemu in je brez dvoma poznal tudi psalmistov recept proti izgorelosti, da ce Gospod ne zida hiše, je zaman vstajati ob petih in hoditi spat ob dveh ponoci (Ps 127,1). Prek dela tudi mi prihajamo v stik z ljudmi, za katere smo morda edini kristjani, s katerimi bodo kadarkoli izmenjali kakšno besedo. Z njimi lahko po-kramljamo o poškodbah zapestij (ki jih prinaša delo z racunalniki) ali o žuljih na srcu (ki jih prinašajo krivice). Lahko jim prikimamo, ko se bodo pridušali, da vsako zavzeto trošenje moci zasluži pošteno placilno listo že v tem casu in prostoru. A sami pri sebi lahko dodamo, da je ob vsem našem trudu za koncni uspeh vsakega dela pravzaprav zaslužen nekdo Drug, kajti »Gospod je bil z Jožefom, zato je bil uspešen clovek« (1 Mz 39,2). Zato bo le delo, ki ga opravljamo skupaj z Njim, preži-velo tudi v novem Jeruzalemu. In morda bomo prav zato tam zaslišali tudi besede: dobri in zvesti služabnik, odlicno si opravil svoje delo! - Darja Šneberger Brežnik SVETE MAŠE - MASS TIMES: Monday to Friday: 7:00 P.M., Saturday: 5:30 P.M. (Slovenian-Sunday Mass); Sunday: 10:00 A.M. (Slovenian-English - For the time of Covid-19 it is only one Mass on Sundays) - KRSTI / BAPTISMS: For an appointment, call one month before. POROKE / MARRIAGE: For an appointment, call one year before the wedding date. SPOVED / CONFES-SIONS: First Friday of the month 6 -7:00 P.M. (or by appointment) BOLNIKI - Sporocite, ce je kdo bolan ali v bolnišnici, da ga obišcemo. You are welcome to call for a personal conversation with your priest – please call for an appointment. Tel: 905-561-5971. DON BOSCO V tem tednu so naslednje obletnice smrti faranov, ki so zapisani v naših knjigah: Nemec Karel May 4, 2008 Farkaš Martin May 5, 1978 Kosednar John Janez May 5, 2008 Bregar Joseph Jože May 5, 2014 Nemec Joseph May 5, 2019 Fujs Maria May 6, 1980 Staniša Vera Ivana May 6, 2013 Kirec Ivan May 6, 2020 Pucko Alojz - Alex May 7, 1987 Lauzon Germaine May 8, 2017 SVETE MAŠE - MASSES od 2. 5. 2021 do 9. 5. 2021 5. VELIKONOCNA NEDELJA 5TH SUNDAY OF EASTER 2. MAJ Atanazij, škof in c. ucitelj † †† † † † † † Za žive in rajne župljane Marica Krupic Štefan in Gizella Ray Angela Škof Štefan Prša Ida Fticar Joseph Fticar Marija Kelenc, obl. Bogu v zahvalo za 35 let poroke 10:00 A.M. ON THE FACEBOOK - - - - - - - - - - - Jože Gimpelj Family Zlatko in Marija Berkovic Sestra Marija Volf Marjan in Elizabeth Hozjan Marjan in Elizabeth Hozjan Sin Ivan z družino Ana Tadic z družino PONEDELJEK - MONDAY 3. MAJ Filip in Jakob, apostola † †† Martin Simoncic Marija in Alojz Mes Bogu in Materi božji v zahvalo Žena Kathy Hci Amalija Štadler z družino Martin Malevic TOREK - TUESDAY 4. MAJ Florijan, mucenec † † Edward Madronich Viktor Glavac Manja Erzetic Žena Olga z družino SREDA - WEDNESDAY 5. MAJ Angel, mucenec † †† Jakob Muhic, Jr. Za zdravje Jožefa (obl.) in Martin Kobe Družina Muhic KŽZ - CWL Hci Marija Bajuk CETRTEK - THURSDAY 6. MAJ Dominik Savio, mladenic † † Na cast Materi Božji v zahvalo Ivan Kirec, obl. Ivan Kirec, obl. Jožica Vegelj Žena Ana z družino Olga Hanc z družino PRVI PETEK - FIRST FRIDAY 7. MAJ Gizela, opatinja †† † † Aleks in Eddy Pucko Marija Bukvic Na cast presvete krvi Jezusove Ivan Cimermancic Družina Pucko Barbara Diklic Ana Tadic Angela Kobe SOBOTA - SATURDAY 8. MAJ Bonifacij IV., papež Viktor (Zmago), mucenec † †† † † Branko Ježovnik Štefan in Gizella Ray Slavka Mramor Janez Kosednar, obl. Za duše v vicah Jožica Vlašic z družino Family Hema Kosednar z družino Žena Hema z družino Marija Košir 6. VELIKONOCNA NEDELJA 6TH SUNDAY OF EASTER 9. MAJ Pahomij, pušcavnik †† †† †† † †† †† †† Za žive in rajne župljane Tilka in Anton Vengar Pokojne tete Matija in Kristina Fticar Janez Hocevar Helena in Anton Škof Paula in Franc Pelcar Katarina in Franc Kapušin Bogu v zahvalo 10:00 A.M. ON THE FACEBOOK - - - - - - - - - Jožica Novak z družino Marija Berkovic Mary Fylypiw Mary in Branko Marija in Zlatko Berkovic Stan Pelcar & Josie Dubé z druž. Hci Sonya & sin Joe z družinama Ana Tadic z družino