Vei tovariške uvidevnosti Višje organizirane šole so ideal vscga učiteljstva. Toda idealne niso. Že desetletja se pojavlja praksa, ki postavlja v dokai čudno luč vse one velike in lepe besede o tovarištvu, vzajemnem sodeiovanju, o medsebojnem upoštevanju učiteljstva in — na kupc podobnih krilatic. Leto za letom se ponekod na prvi učiteljski konferenci vodijo žolčne borbe in drobne intrige, kdo bo dobil boljši razred, kdo bo drugemu odrinil več ur; potiho se poizveduje, kateri oddelek bo najbrž treba suplirati, itd., itd. Vsak upravitelj ljubi mir med svojimi podrejenimi. Zato energičnejši preseka gordijski vozel tako, da razredniki vsako leto prestopajo v višji razred. Drugi, ki želi ostati objektiven, si pomaga z rangom. Čim višji po rangu, tem lepši razred. Nekaka samoodločba učiteljstva po vzorcu iz svetovne politikc. Najmlajšemu po rangu ni treba naporno izbirati. Obstoji še tretja možnost: sistem spe- cialistov za poedina šolska leta. Trden sistem kot fevdalizem! Četrta specialiteta pa je: razdeljevanje razredov po odnosu. Tudi simpatičen sistem! Le upajmo, da ne prepogost! Sedaj si pa predstavljajmo novinca, ki ga doleti ali drugi, tretji ali četrti sistem in pobere ostanek. Po par letih čakanja ie dobil dnevničarsko ali pripravniško mesto. Priprave, mnogo dele s samim seboj, opazovanje šolskega miljeja in vzdušja, študij otroka, oživljenje šolske teorije v vsakdanje življenje; posla dovolj in preveč. Pa .se dogodi, da odrine tovariš z vzporednice mladiča, ki je komaj nastopil novo mesto, nekaj slabših učencev in iih zamenja lcpo potihoma z boljšimi. Prizadeta žrtev zamenjave sploh ne opazi. Po par mesecih prizadevanja in neuspehov pa ugotavlja revež svbje vzgojiteljske in učiteljske nesposobnosti in obračunava s svojo pedagoško vestjo. Poštcno in prav bi pa bilo, da bi njegov dobri nesebični tovariš ugotovil pasivno bilan-; co svojega značaja. Zakoni odkritega in znos- Ko že tako radi govarimo o notranji di- nega družabnega odnosa med ljudmi veljajo sciplini slovenskega učiteljstva, upoštevajrno tudi za narodne vzgojitelje. Vsakdo ve, da je mlad človek elastičnejši in bolje prenese napore, a brezvestno je, da bi starejši tovariši prevalili vse težje breme na mlajše rame. še ta — dovolj krivičen in netovariški — nedostatek in ga kar brez jeze in brupa odstranimo! —ai— UčitelfsKi pravnik —§ Odgovor na vprašanje S. Z. iz C. Ker ste napredovali v VII. polož. skupino dne 14. jan. 1937., Vam pripada prvi periodski povišek VII. skupine šele 14. jan. 1940.