JP O p 1 S 1» Iz Litijskega Okraja. Kakor je bilo uže naznanjeno, imelo je učiteljstvo našega okraja v 2. dan oktobra t. 1. običajno letno konferencijo. Došlo je vse učiteljstvo (34), kar je c. kr. okrajni nadzornik g. baron Taufferer v nagovoru z veseljem konstatiral, češ, da se mu je to v teku 12. let le letos prigodilo. Namestnikom je imenoval g. Plhaka, a zapisnikarjem sta bila voljena g. Škrbinec in gspdč. Dolinar-jeva. Ker je g. nadzornik večino napak popravil pri dotičnih šolah, je to točko skrčil. Se splošnim uspehom je bil zelo zadovoljen, a pri posamnih predmetih hudo grajal. Posebno dolgo se je mudil pri slovenščini, kajti po njegovi izjavi se ta predmet vse premalo goji, zlasti uči se premalo slovnice. Grajal je pa samo jednorazrednice. Pritrditi bi mn moral, da je temu res tako, a le čudno se mi dozdeva, da so le jednorazrednice v tem prizadete, kajti, ako smem po sluhu soditi, bilo bi i pri kaki večrazrednici več želeti. V računstvu naj se krog 1—100 temeljiteje razpravlja, ker se učitelji višjih oddelkov pritožujejo, da morajo, ako hočejo kaj doseči, vedno znova začenjati. Vsaj je to menda v vsakem slučaji neizogibno potrebno. — V zgodovini in zemIjepisji naj se goji patrijotizem. 0 telovadbi in petji ni nič opazil. Tem opazkam sledil je izvrstni slavnostni govor g. Črnologarja, kakoršnega naj bi govoril učitelj svojim učencem o priliki praznovanja 401etnega vladanja našega presvetlega cesarja. Iz vsega govora se je pa spoznalo, da je g. poročevalec zgodovinar. Kakor je minula ta točka brez razprave, toliko živahneje je bila pa pri naslednej točki. G. Zajec je govoril o šolskih zamudah: Kako naj bi se jednakomerno ravnalo; stori li krajni šolski svet svojo dolžnost in kako vplivajo župnije brez šol na šolski obisk šolskih občin? G. poročevalec razpravljal je vse to strogo po postavah in silil na to, da se vse po črkah izpolnuje. Akoravno se mu ne more v tej zadevi nič oporekati, vender sta gg. Adlešič in Toman dokazovala, da se i z dobroto nekaj doseže iu podpirala to se svojimi izkušnjami. Sploh pa mislim o tem še posebej kaj izpregovoriti. — Pri zadnji točki opomnil je g. poročevalec naša zastopnika, da se i brezšolnim krajem šole ustanove. G. Cepuder mu je odgovoril, da sta pač vedno na to delala, a radi neugodnih okolištin nista mogla več doseči, sicer se je pa vsako leto kaka šola odprla. G. Zajec mu je 8icer to pritrdil, a se izrekel, da bi se morale šole bolj primerno ustanavljati ko na sv. Gori. — Naj o tej šoli kaj več izpregovorim. Zavarovati se pa moram uže naprej, da nečem nikogar žaliti, kajti prizadeti ne bodo tega brali. Povedal bi lehko vs>e, a ravno v sedanjih razmerah ne morem in nečem. Torej sv. Gora 849 m nad morjem, 600 in nad železniškim tirom ima razven cerkve, župnijske hiše in cerkovnijo sedaj i šolo. Najbližja hiša je oddaljena '/4 >n bližnja vas pa '/2 ure- To je pač posebnest, katere ne najdeš z lepa. Zadnje poročilo: Kako more učitelj vplivati na spodobno vedenje svojih učencev v šoli in izven šole? brala je gspdč. Kronabethvogel-nova in je svojo nalogo prav dobro rešila. Samo to se mi čudno dozdeva, zakaj se gspdč. učiteljice rade slovenščini izogibajo. Knjižnični odbor objavlja, da je knjižnica imela 153 gld. 46 kr. dohodka, a prebitkn 80 gld. 91 '/