Vozniki in avtomehaniki med najproduktivnejšimi Prevoz potnikov in materialnih do-brin z motornimi vozili, je izoblikoval novi delovni razred - voznikov in av-tomehanikov. Sorazmerno s porastom prevoznih slug so vozniki in avtomehaniki gradili in utrjevali svoj prostor v družbi. Res je, da je prva svetovna vojna zavrla razvoj motorizacije, toda ma-sovna potreba motornih vozil se je izkazala šele po končani vojni. Ker se je večalo tudi število voznikov in avto-mehanikov, se je pri nas krepil tudi novi delovni razred. Pod vtisom tedanjih političnih, eko-nomskih in socialnih priložnostih, je ta delovni razred Jugoslavije pričel z ustanavljanjem organizacij ZŠAM. Prve tovrstne organizacije so se poja- vile leta 1922, ki so se s svojim stro-kovnim in preventivnim delom hitro širile po vsej Jugoslaviji. Leta 1933 je bil ustanovljen Zvezni organ s sede-žem v Beogradu. Ko je Hitler napadel Jugoslavijo, se je mnogo komunistov, ki so do tedaj širili revolucionarne ideje med vozniki in avtomehaniki, odzvalo klicu naro-dnoosvobodilne fronte. Izkušeni vozniki in avtomehaniki so postali odlični tankisti in vozniki boj-nih vozil, ko so se formirale prve mo-torizirane enote. Toda žal so mnogi padli, ko so branili domovino. Po drugi svetovni vojni so v veliki meri pripomogli k hitrejši obnovi nove Jugoslavije. Kljub temu da so od zore do mraka prebili na gradbiščih, niso pozabili na krepitev svoje vloge, ki jo imajo kot nosilci za prevoz potnikov in tovora. V ta namen so se ponovno vključili v svoje društveno-strokovne organizacije. Prva združenja šoferjev in avtomehanikov v socialistični uredi-tvi so se pojavila v obdobju 1946-1951. leta. Hkrati z ustanavlja-njetn osnovnih organizacij so se formi-rali republiški organi, leta 1958 pa je bil ponovno ustanovljen Zvezni organ voznikov in avtomehanikov Jugosla-vije. Priznanje, da vozniki in avtomeha-niki sodijo med najproduktivnejši de-lovni razred, je izrazil tudi tovariš Ti-to, ko je 15. januarja 1960 stopU v naše vrste. Ta dan smo vozniki izbrali za naš praznik. M. V.