I^ava. BSlovenec" je priobčil v 142. štev. z dne 25. junija t. 1. to čudovito Bdnevno novico": »Čimbolj postaja učiteljstvo pametno, tembolj tuli BTovariš", ki ga piše par ljudi, ki iiimajo razun sebe nobenih drugih pristašev. Zdaj so začeli bvoje psihopatološke članke tiskati kar s črkami, kakor se navadno rabijo za reklamne plakate. Vsebina pa j<» taka, da je škoda, da je Lombroso že umrl, ker bi imel sicer obilo gradi?a, da svoja preiskavanja glede nenormalnih dušnih pojavov obogati za čisto nov kapitel. BTovariš" piše, da je Bkranjski učitelj v prognanstTu res kakor pes za plotom, ki tuli in laja", da so učitelji pod Bklerikalaim'1 režimom ,,v verige uklenjeni" ia da se ne smatrajo Bza enakopravne člane človeštva". Clovek bi iz tega histeričnega pisanja sklepal, da blede te stvari človek, ki je tako lačen in raztrgan kakor Lazar pod stoptijicami — toda pišejo vse te nore reči ljudje, ki imajo pri Učiteljski tiskarni zraven svojih nadučiteljskih služb in drugih velikih postranskih zaslužkov bogate upravne dijete! Pa se ne čudimo: besnenje ,;Tovariša" je plod dveh stvari; 1. jeze in strahu, ker se liberalna učiteljska barka čedaljebolj prazni; 2. hujskanja, da bi saj te, ki so še tako slepi, da drvijo za kruljevo BZavezarijo", še bolj razkačil in demoraliziral. Kako malo pa je liberalno ufiiteljstvo vredno obzirnosti, dokazuje med drugim tudi to, da se BTovariš" v današnji številki zavzema v neki notici za boj proti Cerkvi na Španskem. Kakor se vidi, mu je to veliko bolj na srcu, kakor povišanje plač. Najbolj pametno bi bilo torej, da bi šli BZavezarji" na Špansko pomagat gospodu Oanalejasu v tem boju, kakor da se na Kranjskem mučijo in pustijo Bvklepati v verige".» Kdor prečita to, mora priznati, da je stvaren odgovor na tako zmedo nemogoč. Tulenje, psihopatologijo, reklamoe plakate, nenormalnost dušnih pojavov, histerično pisanje, blodDJe lačnega in raztrganega Lazarja pod stopnicami, nore refii, nadučiteljske službe, velike postranske zaslužke, bogate upravne diete, besnenje, barko, hujskanje, slepota, kruljavost, razkačenje, demoralizacija itd. — Kar vse je natrosil BSlovenecu v gorenjih par vrsticah — bi mu mi lahko vrnili z zvrhano mero, toda surovosti ne moremo in uefemo vračati s surovostjo. Tako pisanje se obsoja samo — zato od moje strani nobene besede več ! To je obrt pariških apašer! Zaradi resnice zavračam BSlovenčeva" očitanja z dveh razlogov. 1. BSlovenee hoče učiteljski tiskarni škodovati. Poizkušal je to že večkrat, pa je porabil tudi to priliko. Sam ve najbolj, zakaj. Toda laž j e, ko pravi, da Bpišejo vse te nore reči Ijudje, ki imajo pri Učiteljski tiskarni zraven svojih nadučiteljskih služb in drugih velikih postranskih zaslužkov bogate upravne dijete". — Ta BSlovenčevau pisava — smrdi! Kar se tiče nadučiteljskih služb, drugih velikib. postranskih zaslužkov in bogatih upraynih diet — o tem naj govore drugi, če se jim zdi vredno. Jaz samo izjavljam, daniso člankivnašem listu v nobeni zvezi z upravnimi odborniki Učiteljske tiskarne. Naši članki so delo naših sotrudnikev, ki nimajozUčit. tiskarno kot tako nobenih zvez. Kdor ve kaj drugega, naj to d o k a ž e. 2. BSlovenecu pravi, da se BTovarišu v neki notici Bdanašnje (t. j. 25.) številke zavzema za boj proti cerkvi na Španskem". Ne da bi se hoteli kakorkoli opravičevati, poudarjam samo, da je naš list objavil v zadnji svoji številki v rubriki ,,Politiški pregled" notico o kulturnem boju na Španskem. 0 tem so pisali vsi listi — tudi strogo klerikalni! — pa je tudi naš list o tem gibanju oa Španskem poučil svoje bralce. To je resnica. Vse drugo, kar govori BSlovenecu, je obrt pariških apašev! Tendenca bi bila, ampak odpovsod se kažejo rogovi tistih ljudi, ki pačijo resnico. Zato je laž tam, kjer zapirajo usta resnici. E. Gangl. Glasom nSlovenca" z dne 28. junija 1.1., št. 144,Je tajnik B81ojnškove Zveze", dobrepoljski Štrukelj, brusil sroj nož preteklo nedeljo v Kamniku, ko so vstanavljali podružnieo BSlomškove Zveze". — Dejal je — kakor piše doslovno BSlovenee" — Bda je za sloveusko učiteljstvo nastopila doba, v kateri se mora odločiti: ali z vero, ali proti veri! Srednje poti ni več: NezDačajen je vsak učitelj, ki opravlja še verske dolžnosti, pa je še elan liberalne ali protiverske učiteljske organizacije! Neznačajen je, kdor je še vpisan v cerkveDih matrikah za katoličana, pa oberiem podpira list, ki bije boj proti katolieanstvu in cerkvi. Z ustanovitvijo podružuice, je tedaj dana prilika učiteljstvu kammškega okraja, da ostane značajno; dvoživke so odslej dalje v tem okraju nemogoče: z nami ali proti nam . . ." Križani Bog, Štrukelj iz dobrepoljskega Amijena vihti svcj krvavi pipec, da izreže v našem mesu brazdo med vero in neverol Seveda: če hodijo proroki Štrukljeve sorte 8 pip- cem v torilcu reševat Eristusor nauk, potem je tudi aglobokozamišljen" govor dekana Lavrenčiča odveč! Samo en dober svet: Štrukljevi prijatelji v Ljubljani in na Dunaju, naj mu kupijo veliko radirko, da nas izbriše, zgrevane grešnike, iz cerkvenih matrik, potem bo — podprta s Štrukljevimi noži — trdno stala Bdoba vere". Predvsem pa Daj srboriti prerok dobrepoljske krščanske morale s tisto veliko radirko izbriše sledove svojega robskega bega, da ostane njegovo apostolsko poslanstro brez madeža. Toliko v imenu BŠaljivega Slovenca". Ce se komu zdi vredno, naj pove kaj več!