Kazalo

39 IZHODIŠČA ZA UVELJAVLJANJE INFORMACIJSKE PISMENOSTI NA UNIVERZAH V SLOVENIJI 1 : VLOGA KNJIŽNIC NA INFORMACIJSKO PISMENI UNIVERZI Karmen Stopar, Mirjam Kotar, Zdravka Pejova Oddano: 18. 12. 2008 – Sprejeto: 30. 1. 2009 Pregledni znanstveni članek UDK 659.2:371.3:003 UDK 027.7(497.4) Izvleček Informacijsko pismen študent je že nekaj časa strateški cilj visokošolskega izobraževanja na univerzah po vsem svetu. Z bolonjskim procesom dobiva informacijska pismenost vse večji pomen, saj je ključni del vseživljenjskega učenja, ki postaja tudi v visokošol- skih zavodih zelo pomembno. V prizadevanja za učinkovito rabo informacij se knjižnice vključujejo ves čas. Naloge izobraževanja in informacijskega opismenjevanja nalaga knjižnicam v Sloveniji Zakon o knjižničarstvu, zato neprenehoma, primerno svojim zmožnostim in v skladu z razvitostjo informacijskega okolja, opravljajo bibliopedagoš- ka dela in usposabljajo svoje uporabnike za učinkovito rabo informacij. Vendar pa je informacijsko opismenjevanje treba pospeševati in izvajati celovito. Do boljše infor- macijske pismenosti študentov morajo voditi zahteve študijskega procesa vsa leta vi- STOPAR, Karmen; Mirjam KOTAR; Zdravka PEJOVA. The principles for the imple- mentation of information literacy at the universities in Slovenia : the role of libraries in an information literate university. Knjižnica, Ljubljana, 52(2008)4, p. 39–56 1 Dokument »Izhodišča za uveljavljanje informacijske pismenosti na univerzah v Sloveniji«, ki ga povzemamo v tem prispevku, je pripravila delovna skupina Sekcije za visokošolske knjižnice pri Zvezi bibliotekarskih društev Slovenije. Dokument je nastal v okviru Nacionalne strategije za razvoj pismenosti in njenega Akcijskega načrta za leto 2006. Strategijo je pripravila Komisija za razvoj pismenosti pri Andragoškem centru Slovenije, potrdili pa so jo minister za šolstvo in šport in strokovni sveti za splošno in poklicno izobraževanje ter izobraževanje odraslih.

RkJQdWJsaXNoZXIy