av tor j i 231 Urška Štremfel Urška Štremfel, doktorica politoloških znanosti, je znanstvena sodelav­ ka na Pedagoškem inštitutu, pri svojem raziskovalnem delu pa sodeluje tudi v Centru za politološke raziskave na Fakulteti za družbene vede Uni­ verze v Ljubljani. Njen znanstvenoraziskovalni interes predstavlja evrop­ sko sodelovanje na področju izobraževanja in njegov vpliv na nacional­ ni izobraževalni prostor. V tem okviru posebno pozornost namenja vlogi mednarodnih raziskav pri oblikovanju slovenske izobraževalne politike in izobraževalnih praks slovenskih šol ter razvoju na podatkih temelječega izobraževanja. Urška Štremfel, PhD, is a research fellow at the Educational Research In­ stitute in Ljubljana and part­ time research fellow at the Centre for Po­ litical Science Research at the Faculty of Social Sciences, University of Ljubljana. Her research interests include the European aspects of policy analysis, especially new modes of EU governance and cooperation in the field of education policy in the framework of the open method of coor­ dination. In that framework she has devoted special attention to the role international comparative assessment studies play in development of Slo­ venian education policies and practices and the development of evidence­ ­ based education. Mojca Štraus Mojca Štraus se raziskovalno ukvarja z mednarodnimi in nacionalnimi raziskavami različnih področij v izobraževanju in je vodila vrsto razisko­ valnih projektov. Trenutno je nacionalna koordinatorica raziskave PISA na Pedagoškem inštitutu in predstavnica v Mednarodnem svetu PISA. Njeno raziskovalno delo je poleg raziskovanja šolskega polja usmerjeno v teoretično in praktično obravnavo različnih statističnih pristopov pri analizi podatkov mednarodnih primerjalnih raziskav. Mojca Štraus, PhD, is a researcher in international and national studies of different areas in education and served as the leader of many research pro­ jects at the Educational Research Institute. Currently she is the national coordinator and member of the Governing Board of the PISA Study. In addition to research in education, her research work focuses on statistical approaches to analysing the data from international comparative studies. Ana Kozina Ana Kozina je diplomirana univerzitetna psihologinja, doktorica psiho­ loških ved in docentka za psihologijo. Zaposlena je na Pedagoškem inšti­ tutu, kjer je vodja Centra za evalvacijske študije. Njeno raziskovalno delo sega na področji pedagoške in razvojne psihologije. Ukvarja se z razvojem