Kazalo.pmd

135 ŠE ENA KNJIGA (PRE)VEČ: KAKO SMO NEHALI BRATI IN ZAČELI ŠTETI Andrej Blatnik Oddano: 21. 9. 2008 – Sprejeto: 5. 12. 2008 Strokovni članek UDK 655.4 Izvleček Članek preiskuje spremembe v komunikacijski vrednosti slovenske knjige po letu 1991. Preobraženo (samo)razumevanje založništva iz dejavnosti ‘posebnega družbenega pomena’ v eksplicitno pridobitno dejavnost ni spremenilo le načinov knjižne proiz- vodnje, temveč tudi same izdelke, kar je vplivalo tudi na tiste člene v komunikaci- jskem krogu knjige, ki še zmeraj sodijo v javni sektor. Ob primeru dveh knjižnih us- pešnic, izdanih leta 2008, avtor prikazuje razlike v javnem in tržnem učinkovanju struk- turno enakih knjig, in poudarja pomen zavestne izbire umestitve ustreznega izdelka v komunikacijski krog knjige. Ključne besede: založništvo, komunikacija, kultura Professional article UDC 655.4 Abstract The article is exploring the changes in the communication value of Slovenian book after the year 1991. The shifted (self)understanding of the publishing business going from activity of ‘special social importance’ to explicitly profit-making activity has not only changed the ways of book production, but also the products themselves. This has influenced also those factors in the communication circuit of the book which still be- long to the public sector. Following the example of two bestsellers published in 2008, the author points out the differences in public and market functioning of structurally same books and emphasizes the importance of a conscious choice which positions the adequate product into the communication circuit of the book. Keywords: publishing, communication, culture BLATNIK, Andrej. One book too many. Knjižnica, Ljubljana, 52(2008)2 – 3, p. 135 – 145

RkJQdWJsaXNoZXIy