0 učnih načrtih za štirirazredno meščansko šolo kot tip narodne višje šole (spodnje srednje sole). VI. UČNI NAČRT ZA POUK V PRIRODOPISJU. Sestavila dr. Tomaž RomihinMaks Hočevar. Učni smoter. Gojitev čuta in ljubezni do prirode. Poznavanje najvažnejših zastopnikov živalstva, rastlinstva in rudninstva, opirajoc se na lastno opazovanje, ponazorovanje in opisovanje s posebnim ozirom na biološka razmerja med ustrojem. telesa in riacinom življenja ter njih uporabni pomen v vsakdanjem življenju. Varstvo živali in rastlin. Razdelitev prirodnin v sistematične skupine. Najvažnejše o ustroju in žitju človeškega telesa. Osnovni nauki o zdravju. I. razred. (2 tedenski uri.) Opisovanje tipičnih živali, rastlin in rudnin z upoštevanjem ugotovljenih in lahko umljivih bioloških razmer. II. razred. (2 tedenski uri.) Nadaljevanje opisovanja živali, rastlin in rudnin ter združenje sorodnih v skupine. III. razred. (3 tedenske ure.) Najvažnejše o ustroju življenjskih pojavih človeškega telesa ter njega negovanju. Pouk o prvi pomoči in nezgodah. Opis zastopnikov še ne obravnavanih skupin živalstva, rastlinstva in rudninstva. Glavne poteze iz rastlinske anatomije in fiziologije. Živali, rastline in rudnine z ozirom na njih razširjenost in človeško kulturo. Sistematični pregled živalstva iu rastlinstva. Najvažnejše o sadjereji. IV. razred. (2 tedenski uri.) Kemija in mineralogija. Ponovitev, poglobitev in razširjenje v prvih treh razredih obravnavane tvarine iz kemije in rudninstva. Sestava zraka. Prvina, zmes, spojina. Sinteza, analiza, substitucija, redukcija, zakoni ohranitve mase in določenih utežnih ter prostorninskih razmerij na nekaterih enostavnih poizkusih. Elektroliza. Kemicna pisava. Valenca elementov. Baza, kislina, sol. Majhna izbira pfvin in njihove najvažnejše spojine. Pojasnilo bistvenih znakov organskih snovi na nekaterih zgledih. V neprestani zvezi s kemijskim poukom se opisujejo na temelju demonstriranega materijala najvažnejše rudnine in hribine ter se končno na kratko in pregledno ponovi vsa učna snov iz mineralogije. Sistematični pregled rudnin. Osnovni pojmi geologije. Pripombe. V vseh razredib je učence natancno poučiti o koristi in škodljivosti obravnavanih poedinih stvari ter jih opozarjati na potrebno varstvo živali in rastlin. Na strupene rastline je na vseh stopnjah obračati potrebno pozornost. V vseh razredih je navajati učence za dela na šolskem vrtu; osobito jim je treba odkazovati posle v drevesnici. Večkrat je prirejati poučne izlete v okolico šolskega kraja. VII. UČNI NAČRT ZA POUK V FRANCOŠČINI. Sestavil I. Magerl. Učni smoter. Učenci naj pravilno in gladko čitajo ter razumevajo lahko čtivo. Pridobe naj si primerno spretnost v ustnem in pismenem izražanju svojih misli. Poznajo naj ustroj francoskega jezika. Na podlagi primerno sestavljene čitanke naj se seznanijo z materialno in duševno kulturo francoskega naroda in vsaj z najodličnejšimi zastopniki francoskega slovstva. Prvi razred. (3 tedenske ure.) Glasoslovje in nauk o čitanju. Pravilno in gladko citanje. Učenje na pamet. Vežbanje v konverzaciji na podlagi čtiva in s pomočjo nazornega nauka. Elementi oblikoslovja; present, imparfait, passe, defini, futur, conditionnel in passe indefini glagolov navoir", wetre" in glagolov na -er, -ir, in na -re. Drugi razred. (3 tedenske ure.) Čitanje, učenje na izust in konverzacija — kakor v prvem razredu. Ponovitev in izpopolnitev oblikoslovja; popolna spregatev (brez subjanctiva) pravilnih glagolov. Nepravilni glagoli, ki se največkrat rabijo. Najvažnejša pravila iz skladnje. Pravopisne, slovnične in spisne vaje — kakor v prvem razredu. Trefji razred. (3 tedenske ure.) Gladko in izrazito čitanje. Učenje na izust in predavanje vzornih prozaičnih in poetiških sestavkov. Vežbanje v obnavljanju lahkega čtiva. Konverzacija; besede in fraze, ki se v življenju največkrat rabijo, nudi poleg čitanke nazorni nauk. Ponovitev in izpolnitev oblikoslovja (nepravilni glagoli, subjonctif) in skladnje. Pripovedujejo naj se učencem zanimivi in važni dogodki iz življenja pesnikov in pisateljev, ki so zastopani v čitanki. Pismeno obnavljanje in izpreminjevanje čtiva; preprosti opisi; preprosta pisma. Četrti razred. (3 tedenske ure.) Citanje vzorne proze in poezije, zlasti takih del, ki seznanjajo učence z materialno in duševno kulturo francoskega naroda. Predavanje in deklamovanje. Osnovni nauki metrike. Sistematično vežbanje v konverzaciji. Spoznavanje razvoja francoskega slovstva na podlagi čtiva s posebnim ozirom na 17., 18. in 19. stoletje. Povesti, opisi, lastni dožitki in dogodki učencev; pisma in vežbanje v trgovskem dopisovanju. Naloge. V prvem razredu 4 domače in 4 šol- ske naloge v 2. polletju, v drugem, tretjem in četrtem razredu po 4 domače in 4 šolske naloge vsako polletje. VIII. UČNI NAČRT ZA EVENTUALNI POUK V NEMŠČINI. Sestavil I. Magerl. Učni smoter. Učenci naj gladko in izrazito eitajoter umevajo, kar so čitali. Slovniško pra-i vilna in kolikor možno spretna raba jezika v govoru in pismu. Poznanje glavnih dob nemške slovstvene zgodovine in najznamenitejsih zastopnikov nemškega slovstva., Prvi razred. (3 tedenske ure.) Gladko čitanje. Vežbanje v obnavljanju obravnavanih beril. Učenje na pamet ter predavanje lahkih poetiških in prozaiških sestavkov. Najpotrebnejše iz oblikoslovja in skladnje prostega stavka. Glavna pravopisna pravila. Pravopisne vaje, obnavljanje lahkih' beril in preprosti opisi. Drugi razred. (3 tedenske ure.) Izrazito čitanje. Ponovitev in izpopolnitev oblikoslovjaji temeljiteje je predelati samostalnik, pri-' devnik, zaimek in glagol. Prosti in zloženi stavek. Pravopisna pravila. Obnavljanje,. izpreminjevanje in razširjevanje obravnavanih berik Opisi; preprosta pisma; uporabljajo naj se tudi dožitki in dogodki učencev. - v Tretji razred. ] (3 tedenske ure.) Estetiško čitanje in deklambvanje. Na podlagi čitanke se razlagajo najvažnejš* vrste in oblike pesništva. Zanimivi podatlri o življenju in delovanju nekaterih nemškil1 pesnikov in pisateljev, kakor Lessing«) Goetheja, Schillerja, Uhlanda i. dr. Priredje in podredje. Nauk o locilih* Glasoslovje, kolikor pospešuje pravopj9; Najvažnejše iz besedotvorja. Povesti, opif in orisi; vpisovanje lastnih opazovanj i^ doživljajev. Pisma. Četrti razred. (3 tedenske ure.) Čitanje izbranjh pesmi in spisov (v odlomkih) najznamenitejših zastopnikov nemškega slovstva. Osnovni pojmi metrike iii poetike. Kratek pregled nemškega slovstva. Vpogled v življenje in delovanje najznamenitejših nemških pesnikov in pisa- teljev. Sistematičen pouk o oblikoslovju, skladnji in besedotvorju. Opisi, orisi, preproste razprave. (Vežbanje v trgovskem dopisovanju.) ~-*W, %&& Naloge. V vseh štirih razredih po 4 domace in 4 šolske naloge vsako polletje.