Bodoča štiripasovna avtocesta — južna obvoznica bo povezala primorsko avtocesto z dolenjsko cesto V letošnjem letu obremenitve terena na vseh odsekih Na 6,6 kilometra dolgi trasi nove Ijubljanske južne obvoznice so le-tošnjo zimo dobro izkoristili. Vse zimske mesece so vgrajevali elektro-filtrski pepel iz Ijubljanske toplarne. Največ so ga vgradili decembra in januarja, ko je bil vrhunec kurilne sezone, pa tudi v naslednjih mese-dh. Dvanajst kamionov je na trasu vsak dan pripeljalo 1000 do 1300 kubičnih metrovlega materiala, ki predstavlja eno izmed plastispod-njega ustroja ceste. V dveh, ko je zapadel sneg, so organizirali posebno skupino za odstranjevanje in tako omogočili dostop vozilom. Februarja niso mogli vgraje-vati bočnega nasipa na odseku pri Debelem hribu, ker je bil teren preveč razmočen, med Pe-ruzzijevo cesto in dolenjsko že-leznico pa so vgrajevali sloje elektTofiltrskega pepela, debele približno 40 centimetrov. Konec februarja so prenehali z obreme-nitvijo trase, ki bo trajala, dokler se nasuti material ne bo utrdil. Marca so pričeli z gradnjo po-voznega piatoja na deviacijah Peruzzijeve ceste in Lahovega štradona in z nasipavanjem )ah-kega nasipa in elektrofilterskega .pepela na dostopnih rampah do objektov. Ko bodo na teh mestih tla utr-jena, bodo pričeli s pilotiranjem. V vodstvu projekta računajo, da bo to letos decembra oziroma spomladileta 1987.Poskusnepi-lote so že vgradili na mestih, kjer bosta nadvoza Peruzzijeve in Kardeljeve ceste. Za nadvoz in-dustrijske ceste je bil nasip nare-jen že pred dvema letoma, zato so na tej lokaciji že pričeli s pilo-tiranjem. Ta dela opravljajo de-lavci Geološkegazavoda iz Ljub-Ijane. Prav tako pa od februarja dalje s peščenimi piloti zgošču- jejo teren tudi na vzhodni strani reke Ljubljanice; tako bo pri-pravljen za most čeznjo, ki bo dolg nekaj več kot 100 metrov. Na nasprotnem bregu je nasip star že dobri dve leti, zato bo za gradnjo mostu kmalu vse nared. Po načrtih naj bi letos opravili obremenitve terena na vseh od-sekih bodoče južne obvoznice, prihodnjo pomlad pa naj bi pri-čeli graditi objekte (most čez Ljubljanico, viadukt čez dolenj-sko cesto in Že!ezr.!CO; nadvoze ob Cesti dveh cesarjev, na Peruz-zijevi in Ižanski cesti, nadvoz v stneri podaljšane Kardeljeve ceste in še dvanajst manjših ob-jektov). Leta 1987 naj bi opravili razbremenitve, ter pričeli z ure-janjem deviacij iiTpriključkov, v Ietu 1988 pa naj bi naredili zgor-nji ustroj ceste, tampone in asfal-te. IZ GLASILA SCT — Glas kolektiva