ja o pouku geografije. Geografsko društvo für Geographie und Wirtschaftskunde, ein Ein- Siovenije. Ljubljana, 1980. stieg für Lehrer. Klagen furter geographische Seger, M, 1982. Zu Grundfragen der fachdidaktik Schriften, H. 3. Klagenfurt. UDK 91 : 379.825(497.12 Poljče) U P C 91 : 379.825(497.12 Poljče) PEDAGOŠKA DELAVNICA GEOGRAFOV V POLJČAH Lcposava Jovanič Že nekaj let deluje Pedagoška delavnica za usposabljanje geografov v Poljčah pri Begunjah na Gorenjskem. Naslov te delavnice je: Uporaba videa pri pouku geografije. Republiški center za obrambno usposabljanje (RCOU) v Poljčah je za to delo zelo primeren. Poleg vseh hotelskih objektov ima tudi dvorano opremlje- no z več (TV) televizorji, videokasetami, kasetarji in filmsko kamero. V letošnjih semestralnih počitnicah je prišla na vrsto ljubljanska regija. Seminar je bil 15. in 16.1.1990. leta. Prišli smo z mešanimi občutki. Najbolj pogost razgovor je bil: Prišel sem, sicer pa nisem tehnični tip. Kaj naj le od tega odnesem? Pa smo se vsi skupaj krepko ušteli. Čeprav vemo, da teh učnih pripomočkov po šolah nimamo in večino tega znanja ne bomo mogli uporabiti, smo se kaj hitro ogreli za delo. Sam začetek nam je zaprl sapo. Tov. Janez Godnov z Zavoda za šolstvo in mag. Slavko Brino- vec, pomočnik ravnatelja kranjske gimnazije, ki sta seminar vodila, sta nas tako pomešala, da smo se med seboj do konca seminarja dodobra spoznali. Razdelila sta nas na osem skupin po 5-6 udeležen- cev. Nato smo se lotili učenja uporabe A V sredstev. S polno paro smo se zagnali na učenje rokovanja z video kasetarjem: priključitev na TV sprejemnik, predvajanje kaset, iskanje posameznih kadrov, ča- sovno programiranje snemanja. Če smo zadeli pravi gumb, so se nam oči od veselja kar zasvetile. Skepsa o seminarju se je kar razblinila. Zelo zamudno je bilo iskanje učne teme iz AV filmov, ki niso bili prirejeni za šolski pouk. Nekateri so ure dolgo sedeli, iskali, vrteli, izbirali sekvence, debatirali in modrovali. Ni ga bilo, ki ga delo ne bi zanimalo. Vsi smo bili ves čas polno zaposleni. S šalami in mnogo dobre volje smo se vsi zvr- stili pri preiskušanju rokovanja z video kamero. Pa tudi filmske igralke niso odpovedale. Če smo vedele, da nas snemajo, smo bile nenaravne, nam je vse odpovedalo. Če pa nismo vedele, da nas snemajo, smo bile prirodne in posnetki so bili odlični. Tako smo med drugim ugotovili, da je poklic filmskega snemalca in igralke dosti težak. No, prvi posnetki so bili tehnično slabši, vendar smo se zelo radi potrudili, da so naši posnetki bili boljši in boljši. Naloge snemanja z video kamero so bile: pos- neti prihod v Dom RCOU, sprejem v recepciji, in- tervju z direktorjem Doma, interierji, zunanjost Doma, delo posameznih skupin in intervju z vodji skupin. Končno smo pripravili osem učnih priprav z inserti iz izbranih videokaset. Rešitve so bile različno posrečene. Mnoge so žele odobravanje in ploskanje avditorija ob predstavitvi kot n. pr.: Nastanek Jad- ranske kotline, Površje južne Evrope - vetrovi, Gozdarstvo Jugoslavije, SZ Afrika - Maroko. Tudi novinarji in fotoreporterji so želi odobravanje. Zaradi prezaposlenosti in meglenega vremena si nismo utegnili ogledati okolice Poljč. Vendar očesu geografa ne uide kaj dosti. V Begunjah in okolici smo opazili spremembe, nekaj turističnih objektov, trgovine, urejene domove in še kaj. Ta seminar me je strokovno in čustveno obo- gatil. Ugotovila sem, da so moje kolegice in kolegi geografi imenitni ljudje. Ob takem spoznanju je človeku toplo pri srcu. Poleg tega sem v celoti izgubi- la strah pred uporabo tehničnih sredstev. Zdaj mi tozadevne stvari gredo odlično od rok. Ta seminar je bil organizacijsko, strokovno in uporabno enkraten. Tov. Godnovu in Brinovcu se v svojem imenu in v imenu ostalih kolegov geografov zahvaljujem. 15