Oznaka poročila: ARRS-RPROJ-ZP-2011-1/187 ZAKLJUČNO POROČILO O REZULTATIH RAZISKOVALNEGA PROJEKTA A. PODATKI O RAZISKOVALNEM PROJEKTU 1. Osnovni podatki o raziskovalnem projektu Šifra projekta L6-0552 Naslov projekta Vloga množičnih medijev pri oblikovanju slovenske evropske zavesti Vodja projekta 21347 Ksenija Vidmar Horvat Tip projekta L Aplikativni projekt Obseg raziskovalnih ur 5.970 Cenovni razred A Trajanje projekta 02.2008 - 01.2011 Nosilna raziskovalna organizacija 581 Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta Raziskovalne organizacije -soizvajalke 1636 ICK, inštitut za civilizacijo in kulturo Ljubljana Družbenoekonomski cilj 10. Kultura, rekreacija, religija in sredstva javnega obveščanja . Družbeno-ekonomski cilj1 Šifra 11. Naziv Družbenopolitični sistemi, strukture in procesi 2. Sofinancerji2 1. Naziv Finance Naslov Dalmatinova 2, 1000 Ljubljana 2. Naziv Dnevnik Naslov Kopitarjeva 2, 1000 Ljubljana 3. Naziv Naslov B. REZULTATI IN DOSEŽKI RAZISKOVALNEGA PROJEKTA 3. Poročilo o realizaciji programa raziskovalnega projekta3 Znanstvena izhodišča projekta so temeljila na najnovejši literaturi s področja sociologije nacionalizma, medijev, identitete, evropskih študijev in kulturne teorije- pri tem so bila upoštevana ključna imena sociološko-kulturološkega raziskovanja evropske zavesti in identitete, kot so npr. Ulrich Beck, Gerard Delanty, Cris Shore, Etienne Balibar, obenem pa so raziskovalci tekom projekta literaturo bogato dopolnjevali s teorijami multikulturalizma, državljanstva in kulturne raznolikosti. Raziskovalno izhodišče je bilo, da j e kulturna raznolikost držav članic Evropske unije hkrati njeno vezivo in temelj politične participacije. "Skupna evropska kulturna politika je tedaj oblika demokratične politike, s katero se krepi, razvija in širi prostor evropske javne sfere in sfere javnosti držav članic." Raziskovalni projekt je znanstvena vprašanja koncipiral v posebnem družbenem, zgodovinskem in političnem kontekstu slovenskega po-osamosvojitvenega obdobja. Načrt raziskave je vključeval 8 delovnih sklopov: DS1 - Zbiranje, arhiviranje in katalogizacija medijskih tekstov [1.1.-30.6.2008] Bistvena naloga tega sklopa je bila snemanje, katalogiziranje in arhiviranje televizijskih programov oziroma oddaj, katerih tematike so vključevale predsedovanje Evropski uniji. Rezultati in opravljeno delo: ustvarjen arhiv medijskih tekstov časopisov Dnevnik, Delo, Finance; ustvarjen arhiv TV oddaj javne RTVSLO in POP TV- informativni programi DS 2 - Raziskava evropske zavesti [izbrani meseci v 2008 in 2009] Rezultati in opravljeno delo: • Raziskava Evropske zavesti je bila izvedena kot dvakrat ponovljena telefonska anketa na reprezentativnem vzorcu (N= 1.000) slovenskega prebivalstva. Namen raziskovalne skupine je bilo izmeriti izbrane vidike evropske zavesti med predsedovanjem in eno leto po njem ter tako ovrednotiti kratkoročne in dolgoročne učinke predsedovanja EU na javno mnenje. Raziskavo je izvedla strokovna služba pri časopisu Dnevnik v aprilu 2008 in aprilu 2009. • Rezultati: podatki o evropski zavesti, pridobljeni na reprezentativnem vzorcu slovenske populacije, javni predstavitvi rezultatov na tiskovni konferenci 2008 DS 3: Predsedovanje EU in program medkulturnega dialoga (M1-M6) Cilji: pridobiti podatke o umeščenosti slovenskega predsedovanja EU v vsakdanjem življenju s posebnim poudarkom na aktivnosti prioritetnega programa: medkulturnega dialoga. Metode dela: terensko delo: aktivnost usmerjena na proučevanje prisotnosti "medkulturnega dialoga" v vsakdanjem življenju konkretnih skupnosti po vsej Sloveniji; preliminarno poročilo o aktivnostih "medkulturnega dialoga" v Sloveniji; postavitev spletne strani projekta oblikovanje "Virtualnega arhiva medkulturnega dialoga"-Rezultati in opravljeno delo: Raziskava zaradi zmanjšanja sredstev opravljena v manjšem obsegu terenskega dela in večjem obsegu kabinetnega dela; aktivnosti finančno in kadrovsko podprte s pomočjo bilateralnega projekta vodje raziskave "Dileme medkulturnega dialoga!. Rezultati objavljeni na spletni strani Filozofske fakultete v dvojezični, slovensko-anglešški verziji: http://www.ff.uni-lj.si/fakulteta/Deiavnosti/ZIFF/INTERKULTI/index.html DS 4-1 Analiza medijev - kvantitativne metode: analiza vsebine Cilji: Metodo analize vsebine smo kot osrednjo metodo analize medijskega spremljanja slovenskega predsedovanja Evropski uniji izbrali predvsem zato, ker omogoča obširen in splošen pregled načinov poročanja slovenskih medijev o dogodkih v tem posebnem obdobju in hkrati zato, ker je s to metodo mogoče zaznati tako empirično izmerljive spremembe v poročanju v obdobju predsedovanja, kot tudi razlike v poročanju posameznih medijev. V vzorec so bili vključeni medijski teksti, objavljeni v celotnem obdobju slovenskega predsedovanja. Rezultati in opravljeno delo: zaradi zmanjšanja sredstev je bil vzorec omejen zgolj na časnike Delo, Dnevnik, Finance ter informativne oddaje POP TV in TVSlo. Glavno dejavnost je tu prevzel partrner ICK, ki ima na voljo kodne tabele tako za teme kot za socialne akterje oziroma njihove družbene funkcije, ki so nastale v okviru prejšnjih raziskav, kar nam je omogočilo tudi nekatere primerjave s starejšimi raziskovalnimi rezultati. Kodne tabele so bile prilagojene potrebam predlagane analize kot opisano v DS 1. DS 4-2 - Analiza medijev: kvalitativne metode [marec - september 2008, ponovljeno marec - september 2009] Cilji: Pomembna pomanjkljivost metode analize vsebine je njena »slepota« za implicitno, konotativno plast medijskih tekstov, medtem ko je njena moč predvsem v tem, da omogoča zbiranje in analizo podatkov na velikih in zatorej reprezentativnih vzorcih besedil. Z analizo vsebine je raziskovalna skupina zbrala podatke o tematski strukturi in strukturi družbenih akterjev, ki se v medijskih tekstih eksplicitno pojavijili. Rezultati in opravljeno delo: S kvalitativno analizo smo: • pridobili izbor nabora reprezentativnih tekstov iz vzorca, analiziranega z analizo vsebine (npr. tipičnih, po merjenih parametrih povprečnih tekstov). • opravili kritično diskurzivno branje medijske reprezentacije Evrope • analizirali vizualni register (še posebej novinarsko fotografijo in televizijsko sliko) v besedilih, izbranih iz vzorca za kvantitativno obdelavo. Rezultati so bili leta 2009 predstavljeni v posebni izdaji tematske številke znanstvene revije Družboslovne razprave. DS 5 - Ponovitev [februar - maj 2009] Cilji: Da bi lahko ocenili spremembe v odnosu Slovencev do evropskega državljanstva, in predvsem, prisotnost slovensko-evropske zavesti, je bila v delovnem sklopu 5 ponovljena anketa (recall). Glavni namen je bilo oceniti potencialni dolgoročni učinek slovenskega predsedovanja Evropski uniji. Z analizo rezultatov in njihovo primerjavo z izidi izhodiščne ankete želimo ponovno ovrednotiti Rezultati in opravljeno delo: ankteo je izpeljala strokovna služba Dnevnika v maju 2009. Rezultati bodo predstavljeni v znanstveni monografiji, ki bo zaradi omejitve finančnih sredstev projektu izšla v letu 2012. DS 6 - Evropa v literaturi in popularni kulturi: primerjalni historični pregled sekundarnih virov od leta 1990 naprej [junij 2009 - marec 2010] Cilji: Ta faza je bila namenjena razširitvi časovnih in vsebinskih okvirov raziskovalnega gradiva, ki se je do sedaj omejevalo na primarne vire (tj. na medijske tekste) iz obdobja slovenskega predsedovanja EU. V pregled bi vključila raznovrstne sekundarne vire, ki se tako ali drugače dotikajo 'evropskih zadev' in ki so nastajali v času po osamosvojitvi naprej. S prednostno obravnavo slovenske literarne produkcije poosamosvojitvenega obdobja, a ne da bi zanemarjali prevodne tekste, bi skušali razbrati, na kakšen način Evropa vstopa v leposlovna dela. Z ugotavljanjem, kateri so najpogostejši motivi in pojavne oblike Evrope v literaturi, naj bodo prikriti ali izrecni, bi literarna podoba Evrope služila kot še en pokazatelj stanja slovensko-evropske zavesti. V osnovnošolskih in srednješolskih učbenikih bi opazovali delež in način reprezentiranja Evrope in Evropske unije ter posebej pozorno sledili razpravam o evropskem državljanstvu in Evropi kot politični skupnosti. Rezultati in opravljeno delo: delo zaradi zmanjšanja finančne podpore projektu ni bilo izvedeno. DS 7 - Konferenca [November 2009 - Marec 2010] Opis konference Predvideno je bilo, da se konference udeležijo predstavniki Evropske Komisije, nacionalni politični akterji, predstavniki Evropskega Parlamenta in relevantni strokovnjaki s tega področja. Konferenca je bila načrtovana za marec 2010. Rezultati in opravljeno delo zaradi zmanjšanja finančne podpore projektu konferenca ni bila izvedena. Namesto tega so raziskovalci rezultate predstavili na drugih domačih in mednarodnih konferencah. DS 8: Diseminacija Cilji: prenos rezultatov projekta do zainteresirane javnosti, predvsem medijev; posredovanje izsledkov znanstveni sredini, nevladnim organizacijam, civilni družbi in politiki; izobraževalne dejavnosti z namenom krepitve evropske zavesti v Sloveniji in osvetlitve vprašanj demokratične udeležbe, večkulturnega državljanstva, družbene kohezije in solidarnosti, medkulturnega dialoga, strpnosti in spoštovanja raznolikosti. Rezultati in opravljeno delo: • postavitev spletne strani: http://www.ff.uni-lj.si/fakulteta/Dejavnosti/ZIFF/SEUCQN/index.html • virtualni arhivi • delna poročila • zaključno poročilo • tiskovna konferenca, javna predavanja na domačih in mednarodnih konferencah • znanstvene objave v domačih in mednarodnih publikacijah in revijah z visokim faktorjem vpliva • monografija raziskave (načrtovano za 2012) Znanstvene ugotovitve in spoznanja: Pričujoča raziskava uspešno analizira vlogo, ki jo pri oblikovanju evropske zavesti v slovenskem prostoru igrajo množični, tiskani in elektronski mediji; njena posebna porednost je, da v prvem večjem raziskovalnem sklopu posebno pozornost nameni vlogi v času slovenskega predsedovanja Svetu EU. S tem so pridobljeni pomembni empirični izsledki, ki jih bo mogoče uporabiti v nadaljnje raziskovalne namene. Predsedovanje EU je eden večjih mejnikov v slovenski po-osamosvojitveni zgodovini in po svoji javni vidnosti pričakovano polje oblikovanja političnega (in medijskega) spektakla kot tudi simbolne samo-potrditve mesta v evropski »družini narodov«. Če je predsedovanje na simbolni ravni mogoče razumeti kot konec neke travme (ne-pripadanja) in kolektivnih frustracij (npr. zahodnega 'orientaliziranja' Slovenije kot, četudi najbolj zgledne med vsemi, še vedno pripadajoči vzhodno-evropski, s hladno vojno zamrznjeni zgodovini), potem je to lahko tudi uvodno poglavje v povsem novo evropsko zgodovino Slovenije, takšno, ki temelji na aktivnem oblikovanju skupne Evrope in so-definiranju modela evropske družbe prihodnosti. Celotna raziskava je temeljila na vrsti delovnih hipotez: • Medijsko poročanje poveča vidnost EU v vsakdanjem življenju državljank in državljanov države članice in okrepi občutek pripadanja skupnemu političnemu, družbenemu in kulturnemu prostoru; • rmedijsko poročanje prispeva k razumevanju evropskega modela družbe in krepi participacijo državljanov pri tem ; • Množični mediji poročanje izkoristijo kot priložnost za ozaveščanje javnosti o zadevah skupnega evropskega značaja (npr. okoljska vprašanja, medkulturni dialog). 1.) Družbeno-politični potencial, uskladiščen v medijskem poročanju predstavlja izziv za teorijo evropeizacije. Da bi razložili to trditev, smo se v raziskavi najprej lotili konceptualno-teoretske osmislitve nekaterih ključnih pojmov iz sodobnega raziskovanja Evrope. Ključna ugotovitev je, da smo z evropskim združevanjem in procesi evropeiziranja priča oblikovanju novega družbenega in političnega prostora, ki se oblikuje v pogojih nadnacionalnega in transnacionalnega povezovanja in pripadanja. Da bi osmislili to novo nastajajočo stvarnost, ki bi postala vezivo in izvor skupne, nadnacionalne lojalnosti, se pogosto opira na diskurz skupne evropske identitete, vgrajene v skupnih dediščinah in kulturnih koreninah. Koncept evropske identitete se je do danes izkazal za nezadostno, v veliki meri tudi izčrpano pripoved, ki je zgodovinsko nezmožna soočenja z izzivi globaliziranja evropske družbe. Vprašljivo je, ali takšna nadnacionalna kolektivna identiteta sploh lahko obstaja kot trajno in nesporno oprijemališče identifikacije. Po drugi strani pa teoretiki evropeizacije trdijo, da Evropa kot skupnost skupnega pripadanja in spominjanja že obstaja, in sicer kot kognitivna stvarnost, ki je prisotna tako na ravni njenega institucionalnega organiziranja kot v poteku vsakdanjega življenja ljudi. Če pritrdimo tej drugi tezi, da namreč Evropa obstaja na način kognitivne realnosti, pa je potrebno opraviti korak nazaj, to resničnost vrniti iz stanja iskanja in sidranja identitete (ki je nagnjena k temu, da vselej nekaj ali nekoga pusti onkraj svojih meja) v stanje prepoznanja zavesti. Z drugimi besedami, temeljni konceptualni zastavek raziskave sloni na trditvi, da medtem ko pojem evropska identiteta v spopadih za definicijo in pomen predstavlja kontinuirano torišče nesoglasij, napetosti in konfliktov, pa koncept evropske zavesti omogoča bolj odprto in pluralno formo zamišljanja skupnosti in opredeljevanja pripadnosti. Odprto ostaja vprašanje, kdo so akterji, kje centri oblikovanja evropske zavesti, ki je lahko nosilka pluraliziranja in demokratiziranja stvarnosti, ki ji priznavamo kognitivni obstoj. 2.) Po svoji vpetosti in vpletenosti v oblikovanje kolektivne javne zavesti so množični mediji privilegiran kraj nastajanja evropske zavesti. Kolektivna zavest pa se danes oblikuje v drugačnih pogojih kot je to veljalo za obdobje modernega tiskarskega kapitalizma, kjer je formo zamišljene skupnosti oblikoval tiskani medij, predvsem časopis. Sedaj se zastavlja osrednje vprašanje: kako odgovoriti na spremenjene okoliščine multikulturnega in transkulturnega evropskega medijskega občinstva? Enako pomembno pa je tudi vprašanje, kako množični mediji v nacionalnih prostorih javnosti oblikujejo zavest o nad- in transnacionalnem pripadanju evropski zamišljeni skupnosti. Z drugimi besedami, eno temeljnih vprašanj je, kje in kako se v medijih oblikuje Evropa, kakšna je njena identiteta in demokratični potencial. 3.) Slovenski mediji ta potencial skromno izkoriščajo. Prvi delovni hipotezi sta se tako pokazali za pravilni (v omejen obsegu), medtem ko smo morali tretjo ovreči. Uredniške politike in novinarske prakse še naprej reproducirajo model poročanja z jasno zamejenim nacionalnim od mednarodnega okvira, pri čemer Evropo nelagodno umešča v prostor, ki ni ne eno ne drugo. S tem pa mediji svoje poslanstvo krepitve nacionalne in transevropske javnosti slabo razumejo in opravljajo zgolj deloma. 4. Ocena stopnje realizacije zastavljenih raziskovalnih ciljev4 Raziskava je uspela odgovoriti na ključna znanstvena vprašanja o vlogi množičnih medijev pri oblikovanju evropske zavesti, s posebnim poudarkom na elektronskih in tiskanih medijih v samostojni Sloveniji. Teoretska izhodišča so bila, da je v dobi množičnega komuniciranja, ki presega modele nacionalnih zamišljenih skupnosti, potrebno raziskovalni poudarek usmeriti na hkratno oblikovanje več javnosti. Evropska javnost je v tem pogledu ključno raziskovalno polje, ki zahteva mednarodno, transevropsko in transdisciplinarno metodološko in epistemološko obravbnavo. Študija slovenskega medijskega prostora je pokazala, da se mora sociološka misel prilagoditi novim izzivom, ki jih sprožajo procesi globalizacije, evropeizacije in integracije, ki prinašajo nove koncpetualizacije državljanstva, identitete in pripadanja. Le tako bo mogoče prispevati k demokratičnemu družbenemu razvoju in nuditi strokovne smernice tako medijev, politiki kot tudi civilni javnosti in kritičnemu posamezniku. 5. Utemeljitev morebitnih sprememb programa raziskovalnega projekta oziroma sprememb, povečanja ali zmanjšanja sestave projektne skupine5 Ker so nam bila sredstva po odobritvi projekta prepolovljena, smo morali v skladu s tem omejiti naše raziskovalne cilje. V ta namen smo zmanjšali obseg analiziranih medijskih tekstov, tj. primarnih virov, in tudi časovni razpon raziskave. Sprva smo nameravali v projektno študijo zajeti tudi Večer in Slovenske novice ter televizijske dnevnike celotnega obdobja slovenskega predsedovanja; ob tem pa smo želeli pregledati še tedenski in mesečni tisk in izbrane tematske televizijske oddaje. Poleg tega smo načrtovali tudi vključitev sekundarnih virov: relevantne akademske, literarne in filmske produkcije, ki bi ji sledili ne le do leta 2004, ko se je Slovenija pridružila Evropski uniji, pač pa vse do osamosvojitve leta 1991. Dane možnosti so takšno širitev močno otežile, zato smo, kot kaže pregled opravljenega dela, projekt osredotočili na analizo aktualnega medijskega gradiva, sekundarnih virov pa se bomo v omejenem obsegu lotili v zadnjem letu raziskave. Prav tako nam ni uspelo izpeljati mednarodne konference, načrtovane za leto 2009, saj za to ni bilo predvidenih sredstev. Namesto tega smo se odločili, da raziskovalci in raziskovalke na projektu v letih 2008-2011 prednostno nastope na mednarodnih konferencah posvetijo predstavljanju rezultatov raziskave. To je bilo storjeno na skupaj 8 mednarodnih konferencah in 3 mednarodnih poletnih šolah. Zaradi omejitve finančne konstrukcije projekta so bile zmanjšane aktivnosti diseminacije. Tako konzorcij ni uspel izdati zaključne monografije v predvidenem času. Namesto tega se je odločil, da zbrano znanstveno gradivo objavi s pomočjo razpisa Znanstvene založbe Filozofske fakultete. 6. Najpomembnejši znanstveni rezultati projektne skupine6 Znanstveni rezultat 1. Naslov SLO Ksenija VIDMAR HORVAT: Zemljevidi vmesnosti: eseji o evropski kulturi in identiteti po koncu hladne vojne ANG Ksenija Vidmar Horvat: The maps of the in--betweeness: essays on European culture and identity after the Cold War Opis SLO Monografija obravnava družbeno spremembo v Evropi po koncu hladne vojne. Izpostavi vprašanje procesa preoblikovanja kulturne identitete in se pri tem podrobneje opira na slovensko postsocialistično izkušno. Pri tem se opira na analizo spominov in primerjanju javnosti med nekoč in danes. ANG This book deals with the social change in Europe after the Cold War era. It exposes the question of the process of transformation of cultural identity and it focuses the research angle on the Slovenian post-socialist experience. The scientific research is based on media studies and media coverage on the occasion of the joining of Slovenia of the Schengen regime, riots in France, debates on consumer goods in the EU and investigates the role of media in the construction of popular memory and comparisons between past and present times. Objavljeno v založba Sophia Tipologija 2.01 Znanstvena monografija COBISS.SI-ID 249172224 2. Naslov SLO VIDMAR, Ksenija H., DELANTY, Gerard. 'Mitteleuropa and the European Heritage'. ANG VIDMAR, Ksenija H., DELANTY, Gerard. 'Mitteleuropa and the European Heritage'. Opis SLO Študija je plod mednarodnega sodelovanja z uglednim avtorjem družbene teorije in teorije evropeizacije, ki je prišlo na pobudo slednjega z namenom, da teoretsko dopolni koncept "Mitteleurope« z vpogledi v politično in kulturno stvarnost post-socialistične slovenske družbe. Primerjalna analiza srednjeevropskih, trans-evropskih in slovenskih prilagoditev pojma Mitteleuropa pripelje do novega znanstvenega spoznanja, da je Mitteleuropa predvsem diskurz, ki omogoča razvoj multiperspektivne Evrope. ANG This study is a result of international collaboration with a renown author of social theory and theory of Europeanization, which was triggered by him to theoretically further the concept of 'Mitteleuropa' with the insights from political and cultural reality of post-socialist Slovenian society. A comparative analysis of Central-European, trans-European and Slovenian appropriations of the notion of Mitteleuropa leads to the development of a new scientific knowledge that Mitteleuropa is predominantly a discourse,which allows for the development of multiperspectival Europe. Objavljeno v European journal of social theory, 2008, let. 11, št. 2, str. 203-218 Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek COBISS.SI-ID 36444258 3. Naslov SLO Vidmar,Ksenija H. Multikulturalizem v času terorizma: premisliti Evropo po 11. septembru ANG VIDMAR, Ksenija H. Multiculturalism in time of terrorism : re-imagining Europe post-9/11. Opis SLO Članek analizira medijsko poročanje ob nemirih v Franciji v letu 2005 v Sloveniji. Ključna ugotovitev analize je, da so na podobe protestnikov bistveno vplivali diskurzi o islamskem fundamentalizmu in negativni portreti muslimanov po 11. septembru. Avtorica to ugotovitev umesti v teoretsko razpravo o državljanstvu, identiteti in pripadnosti v Sloveniji in Evropi. ANG This article analyzes media coverage of the protests in France in 2005 in Slovenia. The key finding is that the image of the protesters were framed by the discourse of Islamic fundamentalism and negative depictions of Muslims after 9/11. The author places this finding in the theoretical discussion about citizenship, identity and belonging in Slovenia and Europe. Objavljeno v Cultural studies, 2010, vol. 24, št. 5, str. 747-766. Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek COBISS.SI-ID 43150690 4. Naslov SLO VIDMAR, Ksenija H. Konzumiranje evropske identitete: nevidna stran potrošništva v EU ANG VIDMAR, Ksenija H. Consuming European identity : the inconspicuous side of consumerism in the EU. Opis SLO Članek analizira medijske diskurze o oblikovanju dveh evropskih trgov, za nekdanjo "zahodno" in nekdanjo "vzhodno" Evropo. Analiza temelji na diskurzivnem branju predstav, ki vzniknjejo iz javnih razprav o potrošništvu in le-te poveže s spomini slovenske družbe na socializem. ANG The article analyzes media discourses about the formation of two European markets for former Western and Eastern Europe. The analysis is based on discourse reading of public perceptions which emerge from the discussion about consumerism and links these with the memories of socialism in the Slovene society of today. Objavljeno v International journal of cultural studies, 2010, št. 1, str. 25-41. Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek COBISS.SI-ID 40165218 5. Naslov SLO Ana Vogrinčič Čepič: Marginalna Evropa : podoba Evropske unije skozi mimobežne časopisne omembe ANG Ana Vogrinčič Čepič: Marginal Europe: image of the European Union through marginal newspaper references Članek temelji na analizi poročanja dveh osrednjih slovenskih časnikov, o EU, slovenskem predsedovanju Svetu EU in medkulturnem dialogu (jan. in jun. Opis SLO 2008). Pod drobnogled jemlje prispevke, ki naštete topike omenjajo, vendar se z njimi ne ukvarjajo (kategorizacija kot marginalno). A ravno taki prispevki se kažejo kot odlagališče pomenov, saj izrisujejo latentne predstave o skupnem evropskem prostoru. Avtorica razločuje tipe marginalnih omemb in z orodji kritične diskurzivne analize ob izbranih primerih proučuje način njihovega pojavljanja. ANG The article presents the analysis of newspaper coverage of EU-related topics (i.e. the European Union, intercultural dialogue and the Slovenian Presidency of the Council of the EU')in two Slovenian dailies (Jan. - June 2008). It focuses on articles which only just mention but do not deal per se with EU issues (categorised as marginal). As such, they function as repositories of meanings, revealing latent conceptions of the common European space. The author demonstrates the effects of the ephemeral by applying critical discourse analysis to the selected examples. Objavljeno v Družboslovne razprave. - ISSN 0352-3608, Letn. 25, št. 62 (dec. 2009), str. 23-43. Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek COBISS.SI-ID 29067101 Najpomembnejši družbeno-ekonomsko relevantni rezultati projektne skupine6 Družbeno-ekonomsko relevantni rezultat 1. Naslov SLO VIDMAR, Ksenija H:Ali obstaja kozmopolitski patriotizem? Prostori pripadanja in državljanstvo v postnacionalni dobi ANG VIDMAR, Ksenija H.: Is There a Cosmopolitan Patriotism? Spaces of belonging and citizenship in a postnational era Opis SLO Predavanje na simpoziju: Media, Diversity and Cosmopolitanism in Europe, Goldsmiths Leverhulme Media Research Centre: Spaces, Connections, Control, University of London, 28. november 2009. Predavanje obravnava povezavo med kozmopolitstvom in patriotizmom in izpostavi potenciale njunega kritičnega medsebojnega rekonceptualiziranja za sodobno družbo ter vlogo medijev pri tem. ANG Guest lecture at the symposium: Media, Diversity and Cosmopolitanism in Europe, Goldsmiths Leverhulme Media Research Centre: Spaces, Connections, Control, University of London, 28. november 2009. The lecture underlines the relationship between cosmopolitanism and patriotism and exposes the potentials of their mutual conceptualisation for the contemporary society and the role of media. Šifra B.04 Vabljeno predavanje Objavljeno v University of London: Goldsmiths Leverhulme Media Research Centre, 2009 Tipologija 1.06 Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci (vabljeno predavanje) COBISS.SI-ID 40959586 2. Naslov SLO VIDMAR, Ksenija H. Romkinje, materinstvo in nacionalna identiteta v medijskem diskurzu v Sloveniji ANG VIDMAR, Ksenija H. Romani women, motherhood and national identity in media discourse in Slovenia Opis SLO Analiza temelji na pregledu medijskih podob Romov in Romkinj v slovenskem tisku v poosamosvojitevem obdobju. Cilj raziskave je bilo proučiti vladajoče predstave, ki jih o romski skupnosti v Sloveniji oblikujejo vodilni nacionalni mediji. Posebnost raziskave glede na že obstoječe študije je, da posebno pozornost posveča vprašanju spola pri reprezentaciji manjšin. ANG The analysis is based on the review of media images of Roma in Slovene print in post-independence era. The goal of the research was to study the ruling percpetions of Roma as disseminated by leading Slovene media. The specific value of the research presented as guest lecture is that is incorporates gender in to the study of representation of minorities. Šifra B.04 Vabljeno predavanje V: ŠKERLEP, Andrej (ur.), JONTES, Dejan (ur.), TOMANIČ TRIVUNDŽA, Ilija (ur.), TURNŠEK, Maja (ur.). Media landscapes in transition : changes in Objavljeno v media systems, popular culture and rhetoric of post-communist era. Ljubljana: Slovensko komunikološko društvo: = Slovene Communication Association, 2009, str. 167-180. Tipologija 1.06 Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci (vabljeno predavanje) COBISS.SI-ID 41394530 3. Naslov SLO VIDMAR, Ksenija H. Habsburška dediščina, prelomi in obrati: od padca imperija do padca železne zavese; mednarodni simpozij ANG VIDMAR, Ksenija H. The Habsburg legacy, turning points and breaklines : from the fall of the empire till the fall of the iron curtain. Organizacija simpozija je plod sodelovanja med raziskovalci dveh univerz. V njem je raziskovalcev konzoricija, skupaj z drugimi vabljenimi raziskovalci, proučevalo vpliv habsburške dediščine na oblikovanje nacionalne zavesti in identitete v Sloveniji in Avstriji. Opis SLO ANG This conference is the fruit of collaboration between researchers of two universities, University of Ljubljana and University of Vienna. It is a two year project in which five researchers of the consortium, together with other invited researchers, investigated the influence of the Habsburg legacy on the formation of national consciousness and identity in Slovenia and Austria. Šifra B.01 Organizator znanstvenega srečanja Objavljeno v VIDMAR, Ksenija H. The Mourning Empire : The Death of Empress Elisabeth (Sisi) in Slovenian Press = Žalujoči imperij : smrt cesarice Elizabete (Sisi) v slovenskem tisku. V: VIDMAR, Ksenija H. (ur.), EHS, Tamara (ur.). The Habsburg legacy, turning points and breaklines : from the fall of the empire till the fall of the iron curtain : mednarodni simpozij, Ljubljana, 11.-12. dec. 2009. Ljubljana: Univerza v Ljubljani: Universitat Wien, 2009. Tipologija 1.12 Objavljeni povzetek znanstvenega prispevka na konferenci COBISS.SI-ID 41115234 4. Naslov SLO VIDMAR, Ksenija H. organizacija konference National and European Identities in South Eastern Europe, University of Zadar, 2-3 September 2010. ANG VIDMAR, Ksenija H.: organization of international conference National and European Identities in South Eastern Europe, University of Zadar 2010. Opis SLO Konferenca je prinesla prve rezultate raziskave mednarodnega projekta, ki ga finančno podpira ASO in ki vključuje Slovenijo, Avstrijo, Srbijo, Hrvaško in Makedonijo. Cilj projekta je raziskovanje vplivov evropeizacije na identitete v JV Evropi. ANG The conference brought the first results of the international research project, financially supported by Austrian/LJubljana Office of ASO and which includes Slovenia, Austria, Serbia, Croatia and FYR Macedonia. The aim of the project is to investigate the effects of Europeanization on identities in Sout-East Europe. Šifra B.01 Organizator znanstvenega srečanja VIDMAR, Ksenija H.. The SEUM project agenda: objectives, activities, challenges. Objavljeno v Tipologija 1.12 Objavljeni povzetek znanstvenega prispevka na konferenci COBISS.SI-ID 43351650 5. Naslov SLO MANDELC, Damjan: Med nacionalnim tnalom in globalizacijskim nakovalom, izzivi in priložnosti za romsko skupnost ANG MANDELC, Damjan: Between nationalism and globalization, challenges and opportunities for Roma community Opis SLO Znanstveni referat na konferenci se je ukvarjal z umeščanjem manjšinjskega diskurza na primeru romske skupnosti v Sloveniji v širše teoretske okvire, oz. obstoječe teoretske modele študij nacionalizma, identitete, globalizacije in evropskih integracijskih procesov. V pomembnem delu se je predstavitev nanašala na vzpostavljanje evropske identitete in diskusijo o fluidnosti in transnacionalizaciji identitet, specifično slovenske in romske v Sloveniji. ANG Scientific paper attempts to locate the minority discourse, dealing with the Roma community in Slovenia. It does so by inserting the investigation in broader theoretical frameworks of the studies of nationalism, identity, globalisation and European integration processes. In the central part of the lecture, the author addresses the question of European identity and the discussion of fluidity and transnationalization of identities, in particular Slovenian and Romani in Slovenia. Šifra B.04 Vabljeno predavanje Objavljeno v Petja Grafenauer (ur.). Zbornik Kult-media. Str. 17-28. Ljubljana: Radio Študent. Tipologija 1.06 Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci (vabljeno predavanje) COBISS.SI-ID 41525602 8. Drugi pomembni rezultati projetne skupine8 Nosilka projekta je na podlagi izsledkov raziskave prijavila štiri bilateralne projekte o evropski javnosti in medijih: - The Predicament of Intercultural Dialogue", British Council, GB/ARRS, 2008-2009. - "Habsburška dediščina v primerjalno slovensko-avstrijski in evropski perspektivi", Univerza v Ljubljani/Univerza na Dunaju, At/ ARRS, 2009-2011. - "Nacionalna občinstva in oblikovanje evropske javnosti: kritična primerjalna študija medijskega poročanja o aferi Patria v Sloveniji in na Finskem", Univerza v Ljubljani/ Univerza v Helsinkih, MS-FI/ARRS, 2009. - European public sphere and mass media: intercultural and transcultural research of potentials and problems of formation of European public, University of Helsinki/University of Ljubljana, 2011-2012. Vodja je znanstvena koordinatorka dodatnega projekta, raziskovalec dr. Mandelc član: ASO: The Challenges of Europeanisation: Mediating between National and European Identities in South Eastern Europe, Austrian Ministry of Science, 2009-2010. Vodja projekta je prijavila dva FP7 projekta, za kar je prejela dve nagradi ARRS, pri enem je bila vodilna koordinatorka, pri enem koordinatorka, ki ga je vodila Univerza v Sussexu. V letu 2010 je pristopila v konzorcij za prijavo FP7, ki ga koordinira Univerza v Bologni. Raziskovalec na projektu, dr. Damjan Mandelc je izsledke predstavil na javni razpravi ob Svetovnem dnevu Romov (ogranizator Informacijski urad Sveta Evrope in romsko društvo »Romano Pejtaušago«), o rezultatih projekta je razpravljal tudi na okrogli mizi Pozicioniranje Romov v procesih informacijske in tržne globalizacije družbe,ki jo je 2009 pripravilo Društvo za trajnostni razvoj Pomurja. Na temo formiranje evropske identitete, vloge medijev in globalizaciji je 2009 predaval na Intenzivnem podiplomskem seminarju Upravljanje različnosti v Koszegu na Madžarskem; 2010 v Faenzi, Italija, 2011 je vabljenni predavatelj na IP Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega projekta - 2011 / 1. rok Managment of Diversity, Graz/Gradec, Avstrija. 9. Pomen raziskovalnih rezultatov projektne skupine9 9.1. Pomen za razvoj znanosti10 SLO_ V sodobnih globalizacijskih in integracijskih procesih kontekst evropejstva predstavlja pomemben vidik oblikovanja nacionalnih in transnacionalnih identitet. Medtem ko so bila zgodnejša obdobja oblikovanja evropejstva kot skupne nadnacionalne in transnacionalne identitete in družbeno-politične stvarnosti oprta predvsem na povezovanje skupnih gospodarskih in geostrateških političnih interesov, pa sodobne sociološke in širše kulturološko družboslovne in humanistične analize oblikovanja evropske zavesti vse več prostora namenjajo vlogi kulture. Raziskovalni projekt je dileme o tem, kako so oz. naj bi mediji prestopili iz svojega siceršnjega poslanstva oblikovanja nacionalnih zamišljenih skupnosti ter sooblikovali novo perspektivo transnacionalnega, postmodernega zbliževanja in pripadanja, kako oblikovati skupno, evropsko medijsko platformo državljanstva, identitetnih in kulturnih politik, koncipiral v posebnem družbenem, zgodovinskem in političnem kontekstu slovenskega poosamosvojitvenega obdobja. Znanstveni prispevek projekta je najti v odgovorih na vprašanja, v kakšni meri so slovenski mediji pripravljeni na prevzem vloge oblikovanja demokratičnega prostora javnosti na nacionalni in transnacionalni ravni, kako »evropsko« ozaveščene so v Sloveniji programske in uredniške usmeritve, kako raznovrstne in domišljene so »evropske« vsebine, koliko te upoštevajo ciljne usmeritve skupne evropske kulturne politike ter kako prek prenosa »evropskih vsebin« v nacionalni medijski prostor slovenski mediji vplivajo na oblikovanje zavedanja o skupni evropski zgodovini, sedanjosti in prihodnosti. Dosežen cilj raziskave je, da je podala kritično sociološko kulturološko analizo vloge, ki jo pri oblikovanju slovenske evropske zavesti igrajo sredstva množičnega komuniciranja, predvsem televizija in tisk. Rezultati empiričnih raziskav in teoretske analize so pokazali, da: - mediji v Sloveniji o Evropi poročajo na dvoumen način - da je to poročanje še naprej umeščeno v tradicije poročanja o "zunanji politiki" - da obstaja le skromen uredniški napor pri zagotavljanju kakovostnega in kritičnega javnega prostora, ki bi vključeval nacionalno in transnacionalno javnost - da so tudi prestižni momenti evropskega povezovanja, kot na primer je bilo predsedovanje Slovenije Svetu EU, v spominu ljudi ohranjeni le malo časa ter - da je to mogoče povezati tudi z mediji s skromnim zgodovinskim dokumentiranjem pomena evropskega državljanstva. Na podlagi te analize so bile podane teoretske smernice za razvoj sociološke vednosti o odnosu med (nacionalnimi) mediji in evropsko javnostjo. ANG In contemporary globalization and integration processes, the context of Europeaness presents an important aspect of the formation of national and transnational identities. While the early stages of the formation of European identity as a shared supranational and transnational entity were based primarily on the connecting economic and geopolitical interests, contemporary sociological and cultural humanistic research shows that the major role is attributed to culture. The scientific contribution of this project is that it has allowed for the evaluation of the readiness of the Slovene news media to take on the role of the promotion and participation in the processes of the fornmation of the European public sphere; to what degree, editorial politics is in tune with the elaboration of the European themes and how much interest there is to deepen the knowledge of European political, social and cultural history in the way that contributes to broadening of the European consciousness. The results have also been presented to the international research community which means that this project contributes to the promotion of Slovenian science abroad as well as allows other research communities in Europe to conduct a comparative study in their national environments. The project's goal was to provide a critical socio-cultural analysis of the role, which is played by mass media in formation of Slovene European concsciousness. The results of the empirical research and theoretical analysis have shown that: - media in Slovenia report about Europe in a very ambiguous way - which continues to be placed in the tradition of the "foreign affairs" reporting - that there exists only a modest editorial effort to provide conditions for qualitative and critical public sphere which would combine national and transnational publics - that even the prestigeous moments of European integration have only a limited effect, such as was the case with the Slovene Presidency of the Council of the EU - and that this can also be linked to the modest media historical documenting of the significance of EU citizenship. On the basis of this analysis, the consortium drafted theoretical directions for the development of the sociological knowledgment about the relationship between (national) media dn European public. 9.2. Pomen za razvoj Slovenije11 SLO_ Raziskovalni projekt temelji na primerjalni družbeno-kulturni analizi različnih obdobij poosamosvojitvene zgodovine, še posebej poglobljeno obdobje od 2004 do 2008. Rezultati omogočajo analizo in refleksijo dlje časa trajajočih učinkov medijskega poročanja, pridobljeno znanje in podatki pa raziskovalcem in vključenim medijskim hišam omogočajo spremljanje vplivov, ki jih ima intenzivnejše medijsko fokusiranje na »evropske teme« na razvoj močnejšega občutka participatornega državljanstva in »demokratičnega« lastništva« v nacionalnih in transnacionalnih evropskih kontekstih. Zajeti časovni okvir, ki vključuje nabor obsežnejšega fonda empiričnih podatkov, je omogočil proučevanje in analizo dinamik ter ključnih tem v razvoju slovenske evropske zavesti po osamosvojitvi in še posebej po obdobju od vstopa Slovenije v Evropsko unijo. Izvirni rezultati, ki se nanašajo na kulturno, družbeno in zgodovinsko specifične okoliščine slovenske družbe, tvorijo tudi pomemben vir za krepitev evropske politike identitete in državljanstva, ki je občutljiva za kulturne in nacionalne posebnosti držav EU, obenem pa omogočajo tudi prihodnje premisleke evropske kulturne politike in moči, da s pomočjo množičnih medijev in informacijske tehnologije okrepi transnacionalne vidike družbene kohezije. Raziskava prispeva k višji ozaveščenosti slovenske družbe o evropskih temah in ponuja vpogled v vlogo, ki jo imajo v procesu oblikovanja slovenske evropske zavesti množični mediji. Diseminacija izsledkov in znanja je usmerjena tako v širšo javnost, kakor tudi na fokusne skupine, ki predstavljajo bodoče generacije slovenskih Evropejcev, študente družboslovja in humanistike. Področje, ki je v središču raziskave, naslavlja eno glavnih tem politične, medijske, znanstvene, gospodarske in siceršnje družbene razprave in se tako vključuje v iskanje najboljših rešitev in strategij, ki naj slovensko družbo in državo partnersko postavijo v evropski okvir in ji omogočijo razvoj v koordinatah demokratične, pluralne, multikulturne evropske in globalne realnosti. ANG Research project addresses the question of mass media in the formation of the Slovenian European consciousness and is based on comparative socio-cultural analysis of different periods of post-independence history, in particular between 2004 and 2008. The results allow the analysis and reflection of the long term effects of media reporting, while the data and knowledge obtained in the process provide media organizations and researchers with the opportunity to follow the impact derived from media focus on the European themes. This bears a particular relevance for the development of the citizenship and democratic ownership in national and transnational contexts. The research frame also allows for the investigation of the processes of collective identity formations in Slovenia. The research results, which take into account culturally, socially and historically specific contexts of the Slovenian society, form an important source for the confirmation of the European politics of identity and citizenship, which takes into account national specificities of the EU member states. The research brings to fore the importance of greater awarenesss in Slovenia about the European themes and brings the insights into the role of mass media in this process/project. The dissemination of knowledge therefore is directed towards the broader audience as well as researchers in the field of social sciences and humanities. The analysis also tackles an issue which is at the centre of political, media, scientific, economic and broad public debate on the instruments of effective integration of Slovenian society into the European one. 10. Samo za aplikativne projekte! Označite, katerega od navedenih ciljev ste si zastavili pri aplikativnem projektu, katere konkretne rezultate ste dosegli in v kakšni meri so doseženi rezultati uporabljeni Cilj F.01 Pridobitev novih praktičnih znanj, informacij in veščin Zastavljen cilj © DA O NE Rezultat Dosežen d Uporaba rezultatov V celoti d F.02 Pridobitev novih znanstvenih spoznanj Zastavljen cilj © DA O NE Rezultat Dosežen d Uporaba rezultatov V celoti d F.03 Večja usposobljenost raziskovalno-razvojnega osebja Zastavljen cilj © DA O NE Rezultat Dosežen d Uporaba rezultatov Uporabljen bo v naslednjih 3 letih d F.04 Dvig tehnološke ravni Zastavljen cilj O DA © NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.05 Sposobnost za začetek novega tehnološkega razvoja Zastavljen cilj .> DA © NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.06 Razvoj novega izdelka Zastavljen cilj O DA © NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.07 Izboljšanje obstoječega izdelka Zastavljen cilj O DA © NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.08 Razvoj in izdelava prototipa Zastavljen cilj O DA © NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.09 Razvoj novega tehnološkega procesa oz. tehnologije Zastavljen cilj O DA © NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.10 Izboljšanje obstoječega tehnološkega procesa oz. tehnologije Zastavljen cilj O DA © NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.11 Razvoj nove storitve Zastavljen cilj .) DA © NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.12 Izboljšanje obstoječe storitve Zastavljen cilj O DA © NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.13 Razvoj novih proizvodnih metod in instrumentov oz. proizvodnih procesov Zastavljen cilj O DA © NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.14 Izboljšanje obstoječih proizvodnih metod in instrumentov oz. proizvodnih procesov Zastavljen cilj O DA © NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.15 Razvoj novega informacijskega sistema/podatkovnih baz Zastavljen cilj O DA © NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.16 Izboljšanje obstoječega informacijskega sistema/podatkovnih baz Zastavljen cilj O DA © NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.17 Prenos obstoječih tehnologij, znanj, metod in postopkov v prakso Zastavljen cilj t> DA O NE Rezultat Dosežen bo v naslednjih 3 letih ^J Uporaba rezultatov Delno ^J F.18 Posredovanje novih znanj neposrednim uporabnikom (seminarji, forumi, konference) 1 Zastavljen cilj © DA O NE Rezultat Dosežen ^J Uporaba rezultatov V celoti ^J F.19 Znanje, ki vodi k ustanovitvi novega podjetja ("spin off") Zastavljen cilj .> DA © NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.20 Ustanovitev novega podjetja ("spin off") Zastavljen cilj O DA © NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.21 Razvoj novih zdravstvenih/diagnostičnih metod/postopkov Zastavljen cilj O DA © NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.22 Izboljšanje obstoječih zdravstvenih/diagnostičnih metod/postopkov Zastavljen cilj O DA © NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.23 Razvoj novih sistemskih, normativnih, programskih in metodoloških rešitev Zastavljen cilj D DA © NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.24 Izboljšanje obstoječih sistemskih, normativnih, programskih in metodoloških rešitev Zastavljen cilj O DA © NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.25 Razvoj novih organizacijskih in upravljavskih rešitev Zastavljen cilj .> DA © NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.26 Izboljšanje obstoječih organizacijskih in upravljavskih rešitev Zastavljen cilj O DA © NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.27 Prispevek k ohranjanju/varovanje naravne in kulturne dediščine Zastavljen cilj O DA © NE Rezultat d Uporaba rezultatov .H F.28 Priprava/organizacija razstave Zastavljen cilj O DA © NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.29 Prispevek k razvoju nacionalne kulturne identitete Zastavljen cilj © DA O NE Rezultat Dosežen ^J Uporaba rezultatov Delno ^J F.30 Strokovna ocena stanja Zastavljen cilj *> DA O NE Rezultat Dosežen ^J Uporaba rezultatov V celoti ^J F.31 Razvoj standardov Zastavljen cilj O DA © NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.32 Mednarodni patent Zastavljen cilj O DA © NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.33 Patent v Sloveniji Zastavljen cilj O DA © NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.34 Svetovalna dejavnost Zastavljen cilj D DA © NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.35 Drugo Zastavljen cilj O DA © NE Rezultat d Uporaba rezultatov d Komentar 11. Samo za aplikativne projekte! Označite potencialne vplive oziroma učinke vaših rezultatov na navedena področja Vpliv Ni vpliva Majhen vpliv Srednji vpliv Velik vpliv G.01 Razvoj visoko-šolskega izobraževanja G.01.01. Razvoj dodiplomskega izobraževanja O O O 0 G.01.02. Razvoj podiplomskega izobraževanja o o o 0 G.01.03. Drugo: o o o o G.02 Gospodarski razvoj G.02.01 Razširitev ponudbe novih izdelkov/storitev na trgu ® o o o G.02.02. Širitev obstoječih trgov ® o o o G.02.03. Znižanje stroškov proizvodnje ® o o o G.02.04. Zmanjšanje porabe materialov in energije ® O O O G.02.05. Razširitev področja dejavnosti 0 o o o G.02.06. Večja konkurenčna sposobnost 0 o o o G.02.07. Večji delež izvoza 0 o o o G.02.08. Povečanje dobička 0 o o o G.02.09. Nova delovna mesta 0 o o o G.02.10. Dvig izobrazbene strukture zaposlenih 0 o o o G.02.11. Nov investicijski zagon 0 o o o G.02.12. Drugo: O o o o G.03 Tehnološki razvoj G.03.01. Tehnološka razširitev/posodobitev dejavnosti 0 O O O G.03.02. Tehnološko prestrukturiranje dejavnosti 0 o o o G.03.03. Uvajanje novih tehnologij 0 o o o G.03.04. Drugo: O o o o G.04 Družbeni razvoj G.04.01 Dvig kvalitete življenja O 0 o o G.04.02. Izboljšanje vodenja in upravljanja O 0 o o G.04.03. Izboljšanje delovanja administracije in javne uprave O 0 O O G.04.04. Razvoj socialnih dejavnosti o 0 o o G.04.05. Razvoj civilne družbe o o o 0 G.04.06. Drugo: o o o o G.05. Ohranjanje in razvoj nacionalne naravne in kulturne dediščine in identitete O 0 O O G.06. Varovanje okolja in trajnostni razvoj 0 O O O G.07 Razvoj družbene infrastrukture G.07.01. Informacijsko-komunikacijska infrastruktura 0 o o o G.07.02. Prometna infrastruktura 0 o o o G.07.03. Energetska infrastruktura ® o o o G.07.04. Drugo: O o o o G.08. Varovanje zdravja in razvoj zdravstvenega varstva ® O O O G.09. Drugo: o o o o Komentar 12. Pomen raziskovanja za sofinancerje, navedene v 2. točki12 1. Sofinancer Finance Vrednost sofinanciranja za celotno obdobje trajanja projekta je znašala: 5.000,00 EUR Odstotek od utemeljenih stroškov projekta: 5,00 % Najpomembnejši rezultati raziskovanja za sofinancerja Šifra 1. Kako smo predsedovali: medijsko poročanje o slovenskem predsedovanju Svetu EU B.06 2. Consuming European identity: popular culture, memory and border imaginaries in the New Europe B.04 3. Patriotic media and the European public sphere: a comparative analysiis of the news coverage of the patria affair in Slovenia and Finland B.03 4. Vidiš me- vidim te: kulturna raznolikost skozi romski pogled D.08 5. Zaključno poročilo: SEUCON D.01 avna predstavitev »Kako smo predsedovali: medijsko poročanje o slovenskem predsedovanju Svetu EU, 23. 10. 2008 v Evropski parlament -Informacijska pisarna za Slovenijo. Komentar Referat na konferenci: Consuming European identity: popular culture, memory and border imaginaries in the New Europe: 16. MESS (Mediterranean ethnological summer symposiusm), 21.-26. 9. 2009, Nova Gorica. Referat na mednarodni konferenci v organizaciji International Association for Media and Communication Research na Univerzi Minho, Braga, Portugalska, 2010: Vidmar Horvat, Ksenija in Nieminen, Hannu: Patriotic media and the European public sphere: a comparative analysiis of the news coverage of the patria affair in Slovenia and Finland. Soavtorica razstave in sourednica kataloga Vidiš me- vidim te: kulturna raznolikost skozi romski pogled. Ljubljana, Slovenski etnološki muzej, 2009. Podjetje Finance, ki je bilo sofinancerska organizacija pri projektu "Vloga množičnih medijev pri oblikovanju slovenske evropske zavest ocenjuje, da se rezultati projekta adekvatni napovedim iz prijave projekta ter pomenijo pomemben prispevek v raziskovanju ključnih konceptov in procesov, v katere je vse od pridružitve Evropski Uniji vključena Slovenija. Naša časopisna hiša dosledno pokriva evropske teme in je v tem pogledu tudi obsežno poročala o slovenskem predsedovanju Evropski uniji. Analiza takšnega poročanja je seveda v izjemno korist časopisu kot so Finance, da preveri in reflektira svoje delo ter najde informacije o tem, kako uspešni smo bili mi in drugi analizirani Ocena množični mediji pri pokrivanju tega izjemnega obdobja, ko je Slovenija za šest mesecev prevzela vajeti Evropske skupnosti. Raziskava, ki je zapopadla slovenske množične medije in pri tem ugotavljala, kako prispevajo k krepitvi, promociji in uveljavljanju evropskih idej, evropskih integracijskih procesov, vloge Slovenije v njih in kako napreduje evropeizacija Slovenije, gotovo pomeni velik doprinos in bo v veliko pomoč našim zaposlenim pri njihovem delu, seveda najbolj tistim novinarjem in novinarkam, ki tematiko Evropske unije in z njo povezanih procesov v svojem delu pokrivajo. Na Financah ocenjujemo, da je raziskava upravičila svoj namen, da so njeni rezultati koristni za slovenske medijske hiše, ne le za tiskane, temveč tudi za elektronske medije, da prinaša obilo novega znanja o tem področju in na tej podlagi upravičeno pričakujemo, da bo podobno merjenje slovenske evropske zavesti ter analiza poročanja slovenskih medijev o evropskih vsebinah doživela nadaljevanje v podobnih projektih. 2. Sofinancer Dnevnik Vrednost sofinanciranja za celotno obdobje trajanja projekta je znašala: 40.625,00 EUR Odstotek od utemeljenih stroškov projekta: 20,00 % Najpomembnejši rezultati raziskovanja za sofinancerja Šifra 1. The Future of Intercultural Dialogue in Europe: Views from the in-between A.02 2. Intercultural dialogue: challenges of media politics of representation B.04 3. Izzivi izobraževanja za medkulturni dialog B.04 4. Multiculturalism and the European Public Sphere B.04 5. Visible Diversity? Muslims and Roma of Europe B.04 Uredništvo zbornika The Future of Intercultural Dialogue in Europe: Views from the in-between, Vidmar Horvat, Ksenija (ur.), Znanstvenoraziskovalni inštitut Filozofske fakultete, Ljubljana, 2008. Predavanje na mednarodni konferenci »Meet me in diversity« na temo medkulturnega dialoga, 27.-30. 2008, Maribor: Vidmar Horvat, Ksenija: Intercultural dialogue: challenges of media politics of representation. Komentar Predavanja na intenzivnih podiplomskih seminarjih/simpozijih (IP Erasmus) »Upravljanje različnosti«: - Vidmar Horvat, Ksenija: Multiculturalism and the European Public Sphere, 1. - 12. 7. 2008, Univerza v Ljubljani. - Vidmar Horvat, Ksenija: Managing Diversity of Belonging and Identity: Three Sociological Case Studies, 6.7.2010, Faenza, Univerza v Bologni, Italija - Mandelc, Damjan: Globalization and Nationalism: Future of Nationalism in the Era of Globalization, 30.6.2010, Faenza, Univerza v Bologni, Italija - Mandelc, Damjan: Visible Diversity? Muslims and Roma of Europe, 1.7.2010, Faenza, Univerza v Bologni, Italija. Sofinancer pri projektu "Vloga množičnih medijev pri oblikovanju slovenske evropske zavesti", ki je potekal v letih 2008-2011 pod vodstvom izr. prof. dr. Ksenije Vidmar Horvat z Oddelka za sociologijo Filozofske fakultete, časopisno podjetje Dnevnik d.d., ocenjuje, da sta bila izvedba in sodelovanje med partnerji tekom trajanja celotnega projekta na visoki ravni in da je raziskovalna skupina uspešno implementirala vse svoje cilje v obliki različnih raziskovalnih dosežkov, med katerimi velja še posebej izpostaviti uspešno in obsežno diseminacijo rezultatov domači in tuji strokovni in širši javnosti. Naše podjetje Dnevnik d.d. je pri implementaciji projektnih ciljev sodelovalo po predvidenem načrtu, ocenjujemo, da rezultati projekta izkazujejo potrebo po tovrstnem raziskovanju specifičnih socioloških in družboslovnih tematik, ki jih je prijavitelj in kasneje izvajalec projekta napovedal v prijavi projekta. Naša časopisna hiša je po svojih močeh in v okviru predvidenega sodelovanja prispevala svoje znanje in strokovni suport, da je raziskovalna skupina lahko uspešno izpeljala svoje cilje, pri čemer smo se v rednem srečevanju sproti dogovarjali, kako najbolj optimalno izpeljati začrtane naloge. Ocena Pomen rezultatov projekta Vloga množičnih medijev pri oblikovanju slovenske evropske zavesti je za naše podjetje koristen, saj so in bodo tudi v prihodnje kolegi novinarji naše časopisne hiše uspešno koristili znanje in dosežke, ki sta jih prinesla raziskava oz. projekt. Še posebej velja v tem pogledu omeniti enega osrednjih fokusov raziskave, ki so zasledovali vlogo in mesto množičnih medijev pri procesu evropeiziranja slovenske družbe kot generatorjem vizij in prav tako promotorjem teh istih procesov vzpostavljanja evropske zavesti in identitete. V času, ko je evropski projekt na razpotju in ko se pojavljajo vprašanja, kakšne koristi prinaša Evropa, je razmislek o prihodnosti Evrope in vlogi Slovenije v njej še posebej relevanten. V naši organizaciji smo trdno prepričani, da je največji izkupiček projekta obilno znanje in novi vpogledi v kompleksno tematiko, ki so bili pridobljeni na podlagi teoretske in študije primerov (predsedovanje Svetu EU). 3. Sofinancer Vrednost sofinanciranja za celotno obdobje trajanja projekta je znašala: EUR Odstotek od utemeljenih stroškov projekta: % Najpomembnejši rezultati raziskovanja za sofinancerja Šifra 1. 2. 3. 4. 5. Komentar Ocena C. IZJAVE Podpisani izjavljam/o, da: • so vsi podatki, ki jih navajamo v poročilu, resnični in točni • se strinjamo z obdelavo podatkov v skladu z zakonodajo o varstvu osebnih podatkov za potrebe ocenjevanja, za objavo 6., 7. in 8. točke na spletni strani http://sicris.izum.si/ ter obdelavo teh podatkov za evidence ARRS • so vsi podatki v obrazcu v elektronski obliki identični podatkom v obrazcu v pisni obliki • so z vsebino zaključnega poročila seznanjeni in se strinjajo vsi soizvajalci projekta Podpisi: Ksenija Vidmar Horvat in podpis vodje raziskovalnega projekta zastopnik oz. pooblaščena oseba RO Kraj in datum: Ljubljana 20.4.2011 Oznaka poročila: ARRS-RPROJ-ZP-2011-1/187 1 Zaradi spremembe klasifikacije družbeno ekonomskih ciljev je potrebno v poročilu opredeliti družbeno ekonomski cilj po novi klasifikaciji. Nazaj 2 Samo za aplikativne projekte. Nazaj 3 Napišite kratko vsebinsko poročilo, kjer boste predstavili raziskovalno hipotezo in opis raziskovanja. Navedite ključne ugotovitve, znanstvena spoznanja ter rezultate in učinke raziskovalnega projekta. Največ 18.000 znakov vključno s presledki (približno tri strani, velikosti pisave 11). Nazaj 4 Realizacija raziskovalne hipoteze. Največ 3.000 znakov vključno s presledki (približno pol strani, velikosti pisave 11). Nazaj 5 V primeru bistvenih odstopanj in sprememb od predvidenega programa raziskovalnega projekta, kot je bil zapisan v predlogu raziskovalnega projekta oziroma v primeru sprememb, povečanja ali zmanjšanja sestave projektne skupine v zadnjem letu izvajanja projekta (obrazložitev). V primeru, da sprememb ni bilo, to navedite. Največ 6.000 znakov vključno s presledki (približno ena stran, velikosti pisave 11). Nazaj 6 Navedite največ pet najpomembnejših znanstvenih rezultatov projektne skupine, ki so nastali v času trajanja projekta v okviru raziskovalnega projekta, ki je predmet poročanja. Za vsak rezultat navedite naslov v slovenskem in angleškem jeziku (največ 150 znakov vključno s presledki), rezultat opišite (največ 600 znakov vključno s presledki) v slovenskem in angleškem jeziku, navedite, kje je objavljen (največ 500 znakov vključno s presledki), izberite ustrezno šifro tipa objave po Tipologiji dokumentov/del za vodenje bibliografij v sistemu COBISS ter napišite ustrezno COBISS.SI-ID številko bibliografske enote. Navedeni rezultati bodo objavljeni na spletni strani http://sicris.izum.si/. PRIMER (v slovenskem jeziku): Naslov: Regulacija delovanja beta-2 integrinskih receptorjev s katepsinom X; Opis: Cisteinske proteaze imajo pomembno vlogo pri nastanku in napredovanju raka. Zadnje študije kažejo njihovo povezanost s procesi celičnega signaliziranja in imunskega odziva. V tem znanstvenem članku smo prvi dokazali... (največ 600 znakov vključno s presledki) Objavljeno v: OBERMAJER, N., PREMZL, A., ZAVAŠNIK-BERGANT, T., TURK, B., KOS, J.. Carboxypeptidase cathepsin X mediates 62 - integrin dependent adhesion of differentiated U-937 cells. Exp. Cell Res., 2006, 312, 2515-2527, JCR IF (2005): 4.148 Tipopologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek COBISS.SI-ID: 1920113 Nazaj 7 Navedite največ pet najpomembnejših družbeno-ekonomsko relevantnih rezultatov projektne skupine, ki so nastali v času trajanja projekta v okviru raziskovalnega projekta, ki je predmet poročanja. Za vsak rezultat navedite naslov (največ 150 znakov vključno s presledki), rezultat opišite (največ 600 znakov vključno s presledki), izberite ustrezen rezultat, ki je v Šifrantu raziskovalnih rezultatov in učinkov (Glej: http://www.arrs.gov.si/sl/gradivo/sifranti/sif-razisk-rezult.asp), navedite, kje je rezultat objavljen (največ 500 znakov vključno s presledki), izberite ustrezno šifro tipa objave po Tipologiji dokumentov/del za vodenje bibliografij v sistemu COBISS ter napišite ustrezno COBISS.SI-ID številko bibliografske enote. Navedeni rezultati bodo objavljeni na spletni strani http://sicris.izum.si/. Nazaj 8 Navedite rezultate raziskovalnega projekta v primeru, da katerega od rezultatov ni mogoče navesti v točkah 6 in 7 (npr. ker se ga v sistemu COBISS ne vodi). Največ 2.000 znakov vključno s presledki. Nazaj 9 Pomen raziskovalnih rezultatov za razvoj znanosti in za razvoj Slovenije bo objavljen na spletni strani: http://sicris.izum.si/ za posamezen projekt, ki je predmet poročanja. Nazaj 10 Največ 4.000 znakov vključno s presledki Nazaj 11 Največ 4.000 znakov vključno s presledki Nazaj 12 Rubrike izpolnite/prepišite skladno z obrazcem "Izjava sofinancerja" (http://www.arrs.gov.si/sl/progproj/rproj/gradivo/), ki ga mora izpolniti sofinancer. Podpisan obrazec "Izjava sofinancerja" pridobi in hrani nosilna raziskovalna organizacija - izvajalka projekta. Nazaj Obrazec: ARRS-RPROJ-ZP/2011-1 v1.01 D6-24-3C-7B-22-38-CD-E7-5D-C8-97-4F-85-6E-A3-A0-50-E2-B0-F3