NAŠA SKUPNA VARNOST V CESTNEM PROMETU Zimsko vreme in pešci V prometu sodelujemo vsi, pa je vendar vsak udeleženec v prometu tudi pešec. Pešec je najmanj zaščiten in zato pogosto žrtev prometne nezgode. Pešci so tudi pogosti po-vzročitelji prometne nezgode, največkrat s hudimi ali celo tragičnimi posledicami. Tretjina vseh Slovencev je voznikov mo-tornih vozil, ki poznajo težave in nevarnosti, ki nastajajo ob srečanju vozila in pešca, a zelo malo voznikov to upošteva, kadar so pešci. Za pešce je v večini primerov dobro po-skrbljeno, saj so zgrajeni pločniki za pešce, nadhodi, podhodi, označeni prehodi za peš-ce, semaforizirana križišča, posebni promet-ni znaki in osvetlitev. Tudi prometni predpi-si v največji meri ščitijo pešce v prometu, vendar so kljub temu žrtve med pešci redne, skorajda vsakodnevne. Vzroki za nezgode so tako pri voznikih kot pri pešcih. Pešci se po eni strani zaveda- jo svojih pravic, ki so glede na gostoto pro-meta včasih neuporabne, saj voznik ne more ustaviti vozila na mestu, da bi pešcu omogo-čil varno pot, po drugi strani pa ne upošteva-jo svojih dolžnosti, ki naj vozniku omogoči-jo varno udeležbo v prometu in obenem zagotovijo varnost pešcu, četudi z nekoliko daljšo potjo ali izgubo nekaj minut. Pa si poglejmo nekaj primerov posebej ob zimskih poslabšanih vremenskih pogojih. Pešec se mora zavedati, da ga bo voznik v mraku, megli, dežju ali ob sneženju zagledal pozno, večkrat celo prepozno, da bi lahko varno ukrepal. Zato naj bo pešec skrajno previden pri prečkanju ceste in naj jo preč-ka, če je mogoče le na prehodih, ki so pose-bej označeni in osvetljeni ali v semaforizira-nih križiščih, seveda pri zeleni luči. Na mokri, poledeneli ali zasneženi cesti imajo vozila dosti večjo zavorno pot kot na suhi cesti, zato naj pešec prečka cesto le, ko se je prepričal, da se bo vozilo varno ustavi-lo, sicer pa je bolje, da nekoliko počaka, da vozila odpeljejo. Pešec naj omogoči vozni-ku, da ga bo pravočasno zagledal s tem, da se bo podnevi oblekel v oblačila živih ali celo fluorescentnih barv, ponoči ali v drugih pogojih zmanjšane vidljivosti pa najv desni žep zapne svetlobno odsevno telo-kresnič-ko, ki bo visela ob njem. Taka telesa morajo vsi otrod nositi na cesti ob vseh pogojih zmanjšane vidljivosti, odrasli pa jih bydo ¦noraii nositi po 20. 2.1984 na ^rtah izven naselja, vendar pa jo previden pešec upo-rabija že prej tudi v naselju. Na mokri, poledeneli ali zasneženi cesti bo vsak pešec nepotrebno tvegal življenje, če bo prečkal cesto izven prehoda za pešce, nenadoma stopil ali pritekel na cesto, preč-kal cesto pri rdeči luči, hodil ponoči izven naselja brez kresničke ali celo po desni stra-ni ceste, da o vinjenosti ali sedenju na cesti ne govorimo, ker voznik ob takih pogojih nezgode največkrat ne bo mogel preprečiti. A. SOVDAT Izžrebani nagrajenci novoletne nagradne ktižanke Do vključno 7. januarja 1984 je prišlo na uredništvo »Naše komune« 240 rešitev. Iz-žrebali smo 6 nagrajencev. Tri enakovredne nagrade po 1.000 dinar-jev prejmejo: 1. Majdi PRISTAVEC, Tržaška 302 f, 61000 Ljubljana 2. Vita ŠTAJNER, Koseskega 30, 61000 Ljubljana 3. Janko SKODLAR, Bevke 32, 61360 Vrhnika Tri enakovredne nagrade po 500 dinarjev prejmejo: 4. Jožica ŽABKAR, Švabičeva 7, 61000 Ljubljana 5. Anica TOME, Brdnikova 20, 61111 Ljubljana 6. Metka SPASIČ, Gerbičeva 25 a, 61000 Ljubljana. Nagrajenci bodo nagrade prejeli po pošti. Čestitamo! Rešitev nagradne novoletne križanke Vodoravno: Škotska, patriot, obramba, Rainier, trni, AJ, Sine, anketar, eternit, ki-slina, Terenc, Motnik, tm, Tinč, Avari, Ja-nez, asana, rjavka, Ane, LT, Ob, valat, vas.