6-2006 24 Na razglednem sedlu pod Malim Stogom se spet sre~amo. Rajko se nama predstavi. In raz- mi{lja, da me od nekod pozna, ali je morebiti kje videl moje slike. Pa bi mu naslikal Jezer- ski Stog s Triglavom v ozadju, vpra{a, ko `e odhajamo. Kakor da mi je prebral iz misli mojo dolgoletno idejo. Kako nadvse lep, likovno raz- giban motiv za slikarja gora je to. Pravzaprav Jezerski Stog s Triglavom v ozadju  in  Milan Vo{ank gornika, ki je `e leta kar ljubezensko zagledan v to podobo. Pozne jeseni, `e na zimo, izmed mnogih mojih in Marjanovih fotografij najdeva pravo. Dopadljiva nesimetri~na vodoravna kom- pozicija: v prvem planu mogo~ni Jezerski Stog, zadaj pa Mi{elj vrh in grebeni Triglava. Izbrano fotografijo pove~am na format A4, Milan Vo{ank, Jezerski Stog s Triglavom v ozadju, olje na platnu 25 6-2006 pripravim ve~je platno 150 x 120 cm ter se na enako velik papir lotim skiciranja. Vedo~, da ~e ho~em dose~i verno realisti~no podobo izbrane gorske krajine, moram vse natan~no izmeriti, zvizirati. Tako po~asi prena{am sil- huete gora z vsemi podrobnostmi na papir. Dolgotrajno in potrpe`ljivo delo, pa vendarle z `arom veselja v sebi. Dokler ni po nekaj dneh skica izrisana. Po delih jo pazljivo razre`em ter polagam na platno in obri{em. Sedaj se prebudi v meni slikar, spet mi zadi{ijo oljne barve, za{umi bela podlaga platna pod ~opi~i in potiho zaigra glasba iz ozadja dolgih no~nih ur. Slikam. Prav po~asi, dolgo, v mesece. Z barvami nisem ve~ tako verno stvaren, bolj po svoje gradim motiv, v maniri svojega zmernega ekspresionizma, v harmoniji {tevilnih modrih in zelenih tonov ter z nadvse svetlimi, rahlo sivimi modrimi gorami. In svetlo modrimi oblaki. V modri je precej vijoli~aste, treba jo je najti, tople barve pa so nekje skrite, v moji du{i najbr`, ali pa v odtenkih zeleno rumene. Na platnu niso vidne, izraziteje se iz`areva temno barvno nasprotje. Z jesenjo je slika na platnu gotova in Rajku po{ljem fotografijo. Vse je tako, kot je `elel in razmi{ljal, mi odgovarja. Pa da komaj ~aka, da obesi sliko v dnevno sobo njihove nove hi{e. Zgodba o sliki je tako kon~ana. Ali pa~ ne, ima nadaljevanje. Resni~ne podobe Jezer- skega Stoga se pa~ ne more{ nagledati, to ve Rajko, to ve Marjan, vem jaz in najbr` {e mnogi, zato poti tja gor ~ez Krstenico vabijo vedno znova. m Ne`no gorsko osvajanje Izgublja steza se v skalovju, vse vi{je vodi me korak; in z metrom vsakim – slabi~ v sebi – postajam ~vrsti korenjak. »Naprej, ne daj se, pridi, dragi,« vabljivo gora govori; razgrinja pla{~ svoj in me vabi, ponuja tiso~e slasti. Mo~ zadnjo srkam tam v brezpotju, treso~ih ustnic nanjo grem; na ~elo ne`no ji potrkam, in vpra{am, ~e naprej {e smem. In po prijaznem dovoljenju odstrnem paj~olan meglen; poljubim drago kar na teme, zavedam se, kaj ve~ ne smem. Ale{ Tacer Stokrat že gledam to divjo lepoto. Vedno v ~udenju. Tan~ice megla zlatijo gorske pa{nike. Sanjske podobe. Iz temnih grap se plazijo sence. Sonce jih presije. Veter boža okraste {ope trav. Vse se izmika. Oslabelo sonce. Sivina se zgo{~uje. Zmaguje senca. Gorsko jezero v ~arobni globeli zrcali ve~nost. Slavica Štirn