URN_NBN_SI_doc-W5UTRQ62

297 UDK 373:635.047(436)(091) 1.04 Strokovni članek Prejeto: 20. 11. 2014 Marija Bavdaž* Šolski vrt – vznik in izoblikovanje mnogostranskega učno-vzgojnega sredstva po sprejemu avstrijskega državnega ljudsko-šolskega zakona v letu 1869** The school garden – the emergence and shaping of a diverse educational tool following the adoption of the Austrian Imperial Primary School Law in 1869 Izvleček Članek govori o vzrokih in osnovah razvoja šolskega vrta kot učno-vzgojnega sredstva v osnovnih šolah po letu 1869. Uveden je bil s tretjim avstrijskim državnim osnovnošol- skim zakonom. Teoretične osnove za razmah šolskih vrtov je dal dr. Erasmus Schwab, ko je leta 1870 napisal knjigo Der Volksschul- garten. Ein Beitrag zur Lösung der Aufgabe unserer Volkserziehung, v kateri razvije v izvirno razmišljanje o šolskem vrtu prav na podlagi spodbudnih določil novega ljudsko- šolskega zakona. Max Machanek je v isti knjigi prispeval načrte za »idealni šolski vrt«. V nadaljevanju članka je predstavljena zgledna avstrijska šola za podeželske občine, katere sestavni del je šolski vrt. Abstract The article discusses the contributing factors and fundamental elements of the development of the school garden as a tool for learning and education in primary schools after 1869. The school garden was introduced with the enactment of the third Austrian state law on primary schools. The theoretical underpin- nings for the proliferation of school gardens were provided by Dr. Erasmus Schwab, with the publication of his book Der Volksschul- garten – Ein Beitrag zur Lösung der Aufgabe unserer Vokserziehung (The Primary School Garden – a Contribution towards Primary School Education), in 1870, in which he un- folds his original ideas on the school garden based on the encouraging stipulations of the new law on primary schools. Dr. Schwab’s book also contains plans for the "ideal school garden” contributed by Max Machanek. Following this, the article presents a model school in Austria which served several rural municipalities, an integral part of which was its school garden. * Marija Bavdaž, profesorica biologije v pokoju, Idrija. ** Članek je ponatis članka v reviji Zbornik za zgodovino šolstva – Šolska kronika 25, 1992, str. 29–38.

RkJQdWJsaXNoZXIy