IZHAJA VSAK ČETRTEK Poštnina plačana v gotovini GLASILO 0SVOBODILNE FRONTE OBMURSKIH OKRAJEV Uredništvo in uprava: Murska Sobota. Okr. odbor OF — Čekovni račun: Narodna banka Murska Sobota 641-906-030. — Naročnina: Celoletna 100 din polletna 50 din, četrtletna 25 din Štev. 28 — Leto I. Murska Sobota, 1. septembra 1949 Cena 2 din Plenum okrajnega odbora LMS v M. Soboti Odlok o izvajanju enotnega programa ideološko političnega minimuma Skupni kongres SKOJ-a in Ljudske mladine je postavil pred Ljudsko mladino kot osnovno nalogo vzgojo mladine v duhu socializma. To je predpogoj za vse ostalo delo, če hočemo, da bomo lahko rekli, da smo naloge, ki jih pred nas postavlja Komunistična partija, izvršili. Že v lanskem letu je CK SKOJ-a in CK NOJ-a izdelal enoten program o političnem minimumu, prav tako je v juniju letošnjega leta izšel odlok CK NOJ-a, kako mora potekati študij v bodoče. Na podlagi tega in iz samih izkušenj — pomanjkljivosti, ki jih je nakazal referat in diskusija — je potrebno, da sprejme plenum sledeče: 1. Okrajni komite mora izpopolniti predavateljski aktiv na 30 članov in to do 1. septembra 1949. 2. Predavateljski aktiv mora biti iz ideološko močnih ljudi — ljudi, ki ne bodo samo študirali, temveč ki bodo znali tudi to znanje prenašati preko predavanj in konzultacij na vso mladino. Predavanja, študij in konzultacije s predavateljskim aktivom morajo biti redno tedensko. 3. Teme študija se predelavajo za ves mesec. Tako bo predavateljski aktiv preštudiral in prenesel na teren v septembru temo: delo Marxa, Lenina, Stalina, ki pa mora biti obdelano s potrebno literaturo. 4. Osnovna vodstva morajo takoj postaviti vodje študijskih krožkov. Krožki ne smejo šteti več kot 20 mladine; pri tem pa je paziti na to, da bo v krožke zajeta mladina z enakim znanjem. 5. Vodje krožkov kakor tudi predavateljski aktiv so dolžni, da kontrolirajo potek študija, kakor tudi dvig posameznega člana LM. V ta namen morajo vsi vodje točno voditi dnevnik študija. 6 Okrajni komite je dolžan, da sklicuje mesečno enkrat seminarje, vodij krožkov. Prvi tak seminar se bo vršil 15. septembra 1949. Krajevna vodstva pa so dolžna, da pošiljajo na ta seminar vodje krožkov, pri tem pa je treba paziti na to, da se isti ne bodo menjali iz meseca v mesec. 7. K samemu izvajanju študija spadajo tudi tehnične priprave. Vodstva aktivov morajo takoj dobiti primeren prostor, ga opremiti itd., kjer se bo krožek sestajal, imel predavanja, študij in konzultacijo. 8. S 1. septembrom se bo v našem okraju pričelo s študijem aktivov. Smrt fašizmu — svobodo narodu! V nedeljo je bil v Frontni dvorani v Murski Soboti plenum Ljudske mladine Slovenije za okraj Murska Sobota. Na tem plenumu je podal poročilo o izvajanju sklepov 13. plenuma LMS sekretar OK LMS tovariš Kosi Rudi. Mladina našega okraja ni stala ob strni in ne stoji pri razvoju svojih vrst, kar nam dokazuje, da je v našem okraju v tem letu bilo vključenih v industrijo in razna dela preko 1000 mladine. V frontnih brigadah je do sedaj sodelovalo 1150 mladine, na zveznih delovnih akcijah je sodelovalo do sedaj 170 kmečke mladine in 204 šolske mladine. K prostovoljnemu delu je mladina v prvi polovici letošnjega leta dala 40.130 ur in pri gradnji zadružnih domov 35.000, pri gradnji gospodarskih objektov 3.930. Pomoč pri obdelavi zemlje preko 860, pri ostalih delih 1200 ur. V okraju je 128 vasi, 114 KLO ter 80 aktivov LMS. V istih je zajeto in organizirano 2185 kmečke mladine ter 320 delavske, od tega preko 140 članov KPJ in kandidatov. Formiran je bil še krajevni komitet, izvoljenih je bilo 80 sekretariatov, od katerih jih danes dela aktivno 50. Preko trideset sekretarjev je članov KPJ, 15 kandidatov, ostali so mladinci. Na osnovi sklepov o spojitvi SKOJ-a in LMJ-a se je v pripravah za IV. kongres LMS izvolil 25članski Okrajni komitet LMS. Ta je iz svoje sredine izvolil llčlanski biro. Iz tega razvidimo, da je organizacija LMS okraja Murske Sobote imela postavljeno vodstvo, vendar pa je to vodstvo imelo izvestne slabosti, kar se vidi iz tega, da je 30 aktivov prenehalo z delom, da jim okrajni komitet ni nudil pomoči in ni bil v stalnem stiku z njimi, to je, da posamezni aktivi niso bili obiskani po nekaj mesecev. Za to je potrebno, da se danes pogovorimo o delu in dolžnostih okrajnega komiteja, o vsebini in sistemu istega kakor tudi o sestavu vodstev osnovnih organizacij, to je sekretariatov aktivov ter njihovega delovanja od IV. kongresa LMS do danes. Eno izmed važnih vprašanj , tovariši, je, kakšen je bil izbor kadra pri volitvah v OK. Če danes preverimo sestav našega komiteta, ugotovimo, da je bil socialni sestav pomanjkljiv tako, da je razen profesionalcev bilo v komitetu 7 nameščencev, ki nikakor niso mogli reševati problemov naše mladine na vasi in v podjetju. Poedini tovariši niso izvrševali tega, kar je od njih zahtevala mladinska organizacija, za kar so bili izvoljeni od mladine. Biro OK LMS je dopuščal, da so v komiteju bili tovariši le zaradi ambicije, da se jih je pred mladino prebralo in izvolilo, niso pa bili v komiteju, da bi koristili delu mladinske organizacije, da bi sprovajal linijo Partije med široke mladinske množice. Niso se redno udeleževali sej komiteta, kjer se je pretresalo stanje osnovnih organizacij in prinašali predlogi za izboljšanje, dela istih. Biro kot tak se ni v dovoljni meri poglabljal v probleme okraja, član biroja za fizkulturo še do danes ni napravil pregleda, koliko mladine je vključeno v fizkulturno udej- stvovanje, ni se gledalo na to, koliko p mladine je vključeno v Ljudsko tehniko in kolike so bile možnosti; biro tega Vprašanja ni postavljal na svoj dnevni red, pri tem pa ni pomišljal, da je tehnična vzgoja mladine danes, ko gradimo socialistično domovino, sestavni del splošne vzgoje mladine. Zaradi slabega odnosa do izpolnjevanja nalog okrajnega komiteja odnosno poedinih tovarišev, je odraz danes na terenu, da ne postojajo krožki LT, da se zaradi malomarnosti ne da dovoljne možnosti udejstvovanja na polju Ljudske tehnike, za kar pa so dani vsi pogoji po naših KOZ in drugod. Naloge so se sprovajale pretežni del administrativno preko okrožnic in lokalnega časopisa, ni pa bilo konkretne pomoči v dovoljni meri. Dopuščalo se je da poedini aktivi nimajo po nekaj mesecev sekretarja, še manj pa celotnega sekretariata, kar govorijo dejstva v osnovnih organizacijah, kakor so to Petanjci, Melinci in še drugi aktivi. Dopustilo se je tudi to, da ni bilo pregleda nad sekretarji osnovnih organizacij, še manj pa nad celotnimi sekretariati, kar pa Še do danes ni v popolnosti urejeno. Do nedavnega ni bil pri okrajnem komiteju formiran aparat, kakor so to odseki za agitacijo in propagando, statistični, finančni, kmečki, akcijski štab, tehnični, kadrovski, pa tudi inštruktorski aparat, kakor predavateljski kader, ki ni odgovarjal nalogam ter je bil le formal- no postavljen na papirju. Delo aktivov je zaradi tega šepalo, ker se ni gledalo na to, ali je zajeta vsa mladina v organizacijo in ali gleda aktiv na to, kako mladina plačuje članarino, kako je z evidenco nad člani, članskimi izkaznicami, ali sprovajajo v življenje naloge, katere postavlja organizacija. Važno v delu komiteja je način reševanja problemov, ki se dnevno po- stavljajo pred mladinsko organizacijo. Če pogledamo delo pri nas, da se vprašanje reševanja problemov jemlje prakticistično suho in zaradi tega ni takšnih uspehov, kakršni bi lahko bili. Navadno se je obravnavalo na sestankih komiteja vprašanja, katera so bila postavljena od višjih vodstev. Istih pa se ni v dovoljni meri prilagodilo terenu, to je, ni se jemalo v obzir specifičnosti, problemov v okraju. Ako bi komitet pred dvema mesecema dal na dnevni red organizacijsko politično vprašanje o os. novnih organizacijah, bi danes ostalih 30 neaktivnih sekretariatov delalo, v nadaljnih 20 vaseh pa bi bili postavljeni aktivi in izvoljena vodstva. Jasno nam mora biti, da ne more biti drugačno stanje v aktivih, kakor tudi ne na komiteju zaradi suhoparnega prakticističnega reševanja nalog, kar se je predvsem občutilo pri odhodu mladine na delovne akcije, na gradnjo Avtoceste in Novega Beograda. Mobilizacija, katero je vršil OK z inštruktorskim aparatom, ni bila povezana z reševanjem organizacijskih in političnih vprašanj in stanjem v aktivih. Mobilizacija sc je vršila predvsem individualno, brez sestankov aktiva, da bi aktiv samostojno odločal, kateri mladinec ali mladinka bo šla na akcijo. Pri tem nismo uspeli ničesar drugega, razen nekaj mladincev, kateri so odšli v brigado; pri tem pa se ni doseglo skoraj nikakega političnega in organizacijskega efekta, to pa zaradi tega, ker se ni gledalo, ali obstoja v vasi organizacija, ali ima sekretarja, sekretariat, koliko je mladine v vasi od tega organizirane, ter se ugotovilo, koliko mladine bi se lahko organiziralo, v kolikor bi se delo izboljšalo; ni se pogledalo, ali aktiv plačuje članarino, ali imajo urejeno statistiko, kakor je. to evidenca članstva, koliko članov ima članske legitimacije. Ni se reševalo vprašanja pomoči staršem, katerih mladinci so odšli na delovne akcije. Tako praktistično so reševali vprašanje mobilizacije večinoma vsi člani komiteja in člani inštruktorskega aparata, le malokateri se fe poglabljal v vprašanje vzgojno političnega dela in dviganja nivoja naših aktivov. 'Napake, ki so se dogajale pri mobilizaciji mladine v MDB, to je, da so tovariši na terenu pristopili le do KLO, niso pa videli ostalih masovnih organizacij, kakor je Fronta, AFŽ, ZB, na terenu se niso pogovarjali s celico ter pristopili do sekretarja. Dogaja se tudi to, da se ne vidi sekretarja mladine, ampak se vrši mobilizacija kakor sem že spredaj omenil, prav tako ostale naloge. Še manj primerov smo imeli, da bi se mobilizacija vršila preko masovnih sestankov mladine, da bi mladina sama iz svojih vrst zbrala mladince, ki bi se lahko udeležili akcije. Enako tudi pri prenašan