108 Novičar iz avstrijanskih krajev. Iz slovenograške doline 29, marca. —b.~ Brali smo unidan v ^Novicah" (v 23. listu), da železnica iz Maribora rta Koroško bi imela ?5ne na levem, prijaznem, ampak na desnem osojnem in zimskem bregu Drave iti, in to le zatega voljo, da gre memo Prevalj". Meni, ki te verstice pišem, je sicer vse eno, naj si gre železnica na levem ali desnem bregu ali pa po sredi Drave, — povedati pa le vendar moram, da modrim in zvedenim možem na Štajarskem, ki bivajo blizo Drave in poleg meje Koroške, in dotični svet in lego dobro poznajo, so čisto nasprotnih misel in jim omenjene verstice wNovic" merzijo. *) Na desnem bregu Drave bi imela železnica le za vol j Preval j iti, to je, pravijo, [nepravično in derzno govorjenje. Prevalje, naj izdatniše fužine, ki ne le v svoji in sosednih kronovinah, temuč po celem cesarstvu slovijo, si z železnico kaj veliko opomorejo, to jere«, in vsak jim to srečo privošuje. Da bi pa imela zavolj P rev al j železnica na desnem bregu Drave iti, to ni res, — temuč zato bi imela tukaj iti, ker na unem (levem) bregu bi se mogla velika cesta večkrat prelagati, in to bi bilo silno težavno, v mnogem oziru nevarno in bi obilnih stroškov prizadjalo. Zavolj manjše težavnosti in zavolj manjših stroškov pojde železnica po desnem bregu, Prevalje pa so v tem nedolžne, čeravno se ve da tega vesele. Naj si pa že po desnem ali levem kraji gre, si niso lavantinski dol, Pliberg in drugi veči kraji nič v škodi, ker imajo enako daleč v Dravberg in v Vlekovec. Tudi prideluje Slovengradec in drugi kraji na desnem bregu obilno premoga (kamnenega oglja), na levem bregu ga pa neki ni noter do Marburga nič, in to je tudi kaj. Iz tega se vidi, da tista ??le zavolj Preval)" je bosa, in da iz več modrih ozirov in tehtnih uzrokov ima železnica na desnem kraji iti.; kar je po najnovejših novicah že gotovo. *) Zatega voljo brez vse zamere „audiatur et altcra pars." Vred. Iz Tersta smo zvedili, da to, kar se je dolgo pričakovalo— pogoj zde vanje Krasa — se je že pričelo; 30. dan p. m. so v občini Komenski in Nabrezinski slovesno zasadili perve drevesa. Drugi pot več od tega. Iz Ljubljane. Slišali smo tedni, da vsled najvišjega ukaza se ima vožnja za poskušnjo (Probefahrten) po železnici ljubljansko-teržaški že 15. dan prihodnjega mesca maja začeti. — Kolikor smo dosedaj iz raznih krajev Krajn-skega zvedili, stoji ozimina večidel prav lepo; le pozneje v jeseni vsejane žita, ker se niso dovelj ukoreninile, še nekoliko medlijo, pa je upanje, da si bojo nektere še po-mogle. Miši so pa hudo razsajale.