Ncmške šolc na Slovenskcm in slovefeski stariL (Dopia iz Dravinjske dolinc.) V lcratkcm 6asu se bodo zopet odiprle ponemče- valnic« naših otrok na slovonskih tleh. Kakor gola- zen se bodo razlczli šulferajnski uGitelji tch šol po slovciiskih domovih, obdelovali slovenske starše, naj jim prodajo najdražjc, kar imajo: svojo deco. In po- . vdarjali bpdo ti tibotapci s sloven^kiimi dušami, da so i sami slovGnakcga rodu, da so pljunili i sami na narod, vz katerega so izšli, in prodali za dobor ,de - nai* svoj značaj; in zgodilo se jim ni nič za to, nas- protno, dobili so dobro mosto, ni jirn treba k voja- Šom, kakor n. pr. slovensnim učiteljem, boljša oslir- ba s hra'!O in drugih. podpor nobroj., Pričarali bodo oirokom in staršem vse mogoSo in n6mogo5e dobrote, 5e sg prodajo iiGmškGmu molohu. In na tebi, slovenski oSg, slovenska mati, je , da se ne nustiŠ premotiti od tGh prekupcev slovens kih duž. Da, se bo tvoj otrok v šulferajnski šoli nan^il nemSoiiie. ne verjami. Naučil se ne bo niti nemšSine niti slovGnšSinG, paS pn se bc. imučil zafiičevati svoj materni ^Gzik. Pozabil bo na povelje nemškega vzgoiitel:a slovenski pozdrav, slovensVo ; e&em, slovensko beaedo, in gospod ncmški vzgojitelj bo preko njega liotcl vplivati tudi na tebe, slovengki o6e, slovenska mati, in ti spoclkopati oblast nad otrokom. — Tvoj lastni otrok tG bo priganital po navodilu svojega vzgojitelja, da imaš rabiti n. pr. samo nemske vžigalice, da, moraš hoditi samo v nemške trgovine. da moraS n^mšioo pozdraivljatft, čeravno ne> vi6& niS ,ft6mški. In sam tak otrok bo osre^Gval tebe in druge ljudi s svojim spakedranim pozdravom: ,,Cfriis9 Gott!", ki je višina uftGnosti šulferajnskih šol. In njegov vzor ^učitGlj" bo g>a navadil, da bo znal s svojira ncmškim uozdravom izzivati; propovedal bo otroku slo venski govoriti na cesti, zlasti Čg r>ride kdo raimo . Ali ni žalosrtno, 6g vtihno naenkrat slovGnska. govo rica takih ncboglGnih revežev, ako sg jim približaš, in začno mrmrati n6mš5ino, da jg joj. Ali ni še bolj falostno, da v takih krajih, kjer sg šopiri kaka Rosegger-&ola aJi kaka druga šulferajnska šola. potihne slovenska narodna pesom, ki blaži dušo in zna 5a. slovenskega otroka. Namesta »Pneljubo veselje, ni. kie si doma". 5:vnjjoliio ti >.y;-eljani otroci ,,,Das dentsfJiG TJGii", ^Die ^Vacht am Rlieln" in tiste, za nemškonacionalno omiko tako značilne dijaSl&e Saulun'd FressliGd«r." Taka je vzgoja SulfGrajnskih Šol, ne blažujGjo srca, ne utrjenje znača^a, ne pospeSenj-e učonja nemSčine, ampak pospegGnje zatiranja vsakega poštene-: $}-,i ^nta, izzivanle, sovraštvo vsega, kar jg slovensko. Vzgojijo se v teh šolah kolikor možno slabotni Enačaji, dušGvni revoži, ki so nezmožni pozneje kuj vgS doseči, da nemčrurska gospoda dobi lažjo avoje hlapc« in diGklo. In ali jih. vidite te ubog* potubnjence v poznGjšGm življcnju ?! Na vodo ne • »rav čitati in pisati, vendar pa razpolagajo z nevGr]e'no nadutostjo, ki so ae jo priučili y nGmških Solah in so pripra^ vljGni se udeležiti vsak«ga zlodGistva jrroti svojGmu narodu. To so tisti značaji, ki za frakelj žganja, za e!K> smodko, za en guljaž prodajo svoje prepričanie. In ti sIovGDski oCg, slovonska maU, ki sta gledala tekom vtojne mu&eništvo in žrtve slovenskegia naroda in jih tudi sama doprinašala, sta vendar 1g morala priti do propričanja,, da je Sloienoc po svoji poštono.sti, r>ridnosti in nadarjenogti z)a. tudi naše Ijudbtvo porekiu. čc5, na nemšld šoli je rcden pouk, na slovenski §o\\ ]G le refkokedaj, in posledica jg, da je deca zanemarjGiia. Skrbno nGgisjmo naš naj dragocGnojši zaklad, upanje našG lcpSe bodnftnosti : slovensko otroke! Naivefiji prijatGlj domovinc je tisti, ki v kr&fariskem in nai-.iinem smislu zvesto in Vfiistno zu. douiovino odgojuje rr..!(?ino.