Oznaka poročila: ARRS-RPROJ-ZP-2016/13 EllJ^j/ilj-j ISjsäB Eiiii^S'i ZAKLJUČNO POROČILO RAZISKOVALNEGA PROJEKTA A. PODATKI O RAZISKOVALNEM PROJEKTU 1.Osnovni podatki o raziskovalnem projektu Šifra projekta Z5-5543 Naslov projekta Post-moderni izzivi transnacionalnega prava za Evropsko unijo Vodja projekta 31643 Matej Avbelj Tip projekta Zt Podoktorski projekt - temeljni Obseg raziskovalnih ur 3400 Cenovni razred B Trajanje projekta 08.2013 - 07.2015 Nosilna raziskovalna organizacija 8554 Fakulteta za državne in evropske študije Raziskovalne organizacije -soizvajalke Raziskovalno področje po šifrantu ARRS 5 DRUŽBOSLOVJE 5.05 Pravo Družbenoekonomski cilj Družbene vede - RiR financiran iz drugih virov (ne iz SUF) Raziskovalno področje po šifrantu FOS 5 Družbene vede 5.05 Pravo B. REZULTATI IN DOSEŽKI RAZISKOVALNEGA PROJEKTA 2.Povzetek raziskovalnega projekta1 SLO Namen projekta je bil raziskati še pravno neobdelano področje odnosa med Evropsko unijo in transnacionalnim pravom. Rezultat dvoletnega dela je osnutek znanstvene monografije, z naslovom: »European Union under Transnational Law«; ter več izvirnih znanstvenih člankov, objavljenih ali pa sprejetih v objavo v uveljavljenih mednarodnih pravnih revijah. Organizirane so bile tri mednarodne konference na FDŠ; raziskovalne ugotovitve pa so bile predstavljene na številnih znanstvenih dogodkih doma in v tujini. Prav tako so bila raziskovalna spoznanja vključena v predmete, ki se izvajajo na Fakulteti za državne in evropske študije. Po vsebinski plati je raziskovanje rezultiralo v novi teoriji načelnega pravnega pluralizma, ki predstavlja najboljši opisni, razlagalni in normativni pristop k odnosu med EU in transnacionalnim pravom. Ta teorija je zagovarjana na dveh nivojih: konceptualnem in aplikativnem. Na konceptualni ravni teorija prinaša prenovljeno pojmovanje EU in transnacionalnega prava. Na aplikativni ravni pa je ta teorija podkrepljena z analizo štirih praktičnih primerov, kjer se v praksi križata pravo EU in transnacionalno pravo. Te študije primerov so vzete s področij: vladavine prava, demokracije, človekovih pravic in pravičnosti. Na njihovi osnovi je prikazano, zakaj je najbolje, če razmerje med EU in transnacionalnim pravom urejamo na podlagi normativnih spoznanj in priporočil, ki izhajajo iz teorije načelnega pravnega pluralizma. Novost oz. izvirnost tega projekta je mogoče identificirati na treh nivojih: splošnem, teoretičnem in praktičnem (uporabnem). Na najbolj splošni ravni je ta projekt zastavil povsem novo raziskovalno vprašanje odnosa med pravom EU in transnacionalnim pravom. Na teoretični ravni so bile izdelane tri konceptualne novosti: nov pristop k pravnemu pluralizmu, ki temelji na posodobljenem konceptu prava; nova klasifikacija transnacionalnega prava in slednjič izvirno pluralistična koncepcija EU kot zveze. Na praktični ravni je projekt posvečen uporabi teoretičnih znanj za izboljšanje stanja vladavine prava, demokracija, varovanja človekovih pravic in zagotavljanja pravičnosti znotraj EU ob hkratnem ohranjanju funkcionalne avtonomije transnacionalnega prava._ ANG The objective of this project has been to research the under-theorized relationship between the European Union and transnational law. The outcome of a two-year research is a first draft of a scientific monograph, entitled: »European Union under Transnational Law«; as well as several original scientific articles and papers accepted for a publication by the leading international legal journals. Within the framework of the project three international scientific conferences have been organized. The research findings have been presented at numerous domestic and international conferences as well as lectures in Slovenia and abroad. The research findings have also been integrated in the courses at the Graduate School of Government and European Studies. The central argument of the project is that it is the theory of principled legal pluralism (TPLP), which provides for the best descriptive, explanatory and normative account of the relationship between EU law and transnational law. The thesis has been argued for on two levels. The first part of the project has defended the thesis on a conceptual, theoretical level by laying down revised conceptions of the European Union and transnational law. The second part of the project has added an empirical justification to that by focusing on the cases of actual interaction between EU law and transnational law in four domains, which are vital for the EU's existence as a well-ordered polity. The novelty or originality of the findings stemming from this research project can be identified on three levels: general, theoretical and practical (as applied) level. On the most general level this project has posed a new research question concerning the relationship between EU law and transnational law. This question has not been asked before, which is a prerequisite and a guarantee for an original contribution to the field. On a theoretical level, the project makes three original conceptual contributions. It develops a new account of legal pluralism, which also advances a revised concept of law. On this basis, the project puts forward an improved, rigorous conception as well as a new classification of transnational law. Finally, the project advances a unique pluralist conception of the European Union as a union. On a practical level, the project conducts highly topical case studies of the influence of different bodies of transnational law on the rule of law, democracy, human rights protection and justice in the European Union. Most importantly, the project also develops original normative guidelines for improving the relationship between EU law and transnational law and, in particular, to strengthen the conditions of rule of law, democracy, human rights protection and justice inside the Union, while simultaneously preserving the functional autonomy of transnational law. 3.Poročilo o realizaciji predloženega programa dela na raziskovalnem projektu2 Vsebinsko je bil raziskovalni projekt realiziran v celoti, saj je v globalu rezultiral v osnutku znanstvene monografije, z naslednjo vsebino: PREFACE PART I: CONCEPTUAL AND THEORETICAL ISSUES Chapter 1: THE EMERGENCE AND GROWTH OF TRANSNATIONAL LAW Chapter 2: THE THEORY OF PRINCIPLED LEGAL PLURALISM Chapter 3: PLURALIST CONCEPTION OF THE EUROPEAN UNION PART II: THE PRACTICAL CHALLENGES OF TRANSNATIONAL LAW FOR THE EUROPEAN UNION Chapter 4: TRANSNATIONAL LAW AND RULE OF LAW IN THE EU Chapter 5: TRANSNATIONAL LAW AND DEMOCRACY IN THE EU Chapter 6: TRANSNATIONAL LAW AND HUMAN RIGHTS IN THE EU Chapter 7: TRANSNATIONAL LAW AND JUSTICE IN THE EU PART III: CONCLUSION Chapter 8: PLURALISM, EU LAW AND TRANSNATIONAL LAW Prolog pojasni glavne razloge za pisanje knjige, zakaj je pomembna v tem trenutku, katere teoretične in praktične probleme naslavlja, ter oriše razvoj razprave v nadaljevanju Prvo poglavje je opisno in koceptualno ter se osredotoča na pojav transnacionalnega ^rava, njegov razvoj in sočasno osporavano in nezadostno teoretično utemeljeno naravo. To poglavje razvije svoje razumevanje transnacionalnega prava v širšem in ožjem smislu, tako da razlikuje med javnim, upravnim in zasebnim transnacionalnim pravom, upoštevaje obseg vključevanja države v nastajanje transnacionalnih norm. Predlagana koncepcija transnacionalnega prava zastavi vprašanje njegove resnične pravnosti in razkrije precejšnje odstopanje med transnacionalnim pravom in tradicionalnim razumevanjem prava, tako v njegovi formalni in vsebinski dimenziji. Ta razprava odpre pot h ključnemu teoretičnemu prispevku tega osnutka monografije. Drugo poglavje predstavi teorijo načelnega pravnega pluralizma (TNPP). Naprej pojasni, zakaj obstaja potreba po novem teoretičnem pristopu,, kako se ta razlikuje od uveljavljenih teorij, tako ustavnih kot pluralističnih, in kateri so ključni elementi te nove teorije. To poglavje zagovarja tezo, da je TNPP teorija, ki odnos med pravom EU in TNPP opiše najbolj natančno in konceptualno prepričljivo, prav tako pa ta odnos najbolj celovito obrazloži. Preostanek knjige je tako namenjen utemeljitvi teh teoretičnih trditev na uporabnih, praktičnih primerih. Tretje poglavje teorijo TNPP najprej uporabi na primeru razumevanja EU kot celote, ki jo opredeli kot zvezo 29 avtonomnih pravnih redov, ki ni niti federalna država niti konfederacija. S tem TNPP poda teoretično utemeljitev novega, oz. že pozabljenega, federalnega koncepta zveze. Na tej podlagi se osnutek monografije nato posveti raziskovanju razmerja med EU in transnacionalnim pravom. Pri tem ugotavlja, v kolikšni meri to razmerje na opisni in razlagalni ravni že doslej ustreza pričakovanjem TNPP, in v kolikšni meri, sledeč normativnim predlogom TNPP, bi se morali obstoječi odnosi med EU in transnacionalnim pravom še preoblikovati v tej smeri. Kot rečeno, ta razprava ne ostaja je na abstraktni ravni, ampak se posveti konkretnim primerom vladavine prava, demokracije, človekovih pravic in pravičnosti v EU. Ti štirje pojmi so hkrati temeljni kriteriji, na podlagi katerih merimo urejenost določene politične skupnosti. Vsak od teh kriterijev je obravnavan v odnosu do specifične vrste transnacionalnega prava, tudi zato, da bi ugotovili, ali je odnos med EU in transnacionalnim pravom Qdvisen od vrste oz. tipa transnacionalnega prava. Četrto poglavje je tako posvečeno vladavini prava v EU pod vplivom mednarodnega prava, ki je del javnega transnacionalnega prava. Njegov vpliv je preučevan na primeru razvpite zadeve Kadi. Kot je dobro znano, so bile Kadijeve temeljne človekove pravice kršene celo desetletje, čemur pa ne bi bilo tako, če bi bil odnos med EU in mednarodnim pravom urejen v skladu s TNPP. Peto poglavje se osredotoča na vpliv transnacionalnega zasebnega korporacijskega prava in transnacionalnega zasebnega upravnega prava na demokracijo v EU. Poglavje pokaže, da je med ekonomsko krizo interakcija med transnacionalnim pravom in notranjo ustavno strukturo EU privedla do izpraznjena demokracije v EU na nacionalni in supranacionalni ravni na nivoju institucij, vsebine pristojnosti in ekonomskih zadev. Bonitetne agencije so delovale kot vratar globalnih finančnih trgov in so tako preprečevale državam članicam dostop do svežih finančnih sredstev, ki so jih nujno potrebovale za izvajanje svojih demokratičnih pristojnosti. To poglavje prikaže, kako bi, sledeč normativnim pričakovanjem TNPP, razmerje med transnacionalnim pravom in EU lahko bilo urejeno drugače, tudi bolje za delovanje demokracije v EU. V šestem poglavju se osnutek monografije osredotoči na vplive transnacionalnega prava na zaščito človekovih pravic v EU, in sicer s posebnim fokusom na pravico do zasebnosti v kontekstu lex sportiva in lex informatica. Tu so obravnavani trenutno vodilni primeri: Google in Facebook. Ugotovljeno je, da je pluralistična narava razmerja med EU in transnacionalnim pravom odvisna od več faktorjev, kot so zrelost in robustnost transnacionalnega pravnega reda ter njegovega prevladujočega značaja (ekonomski ali drug). To poglavje tudi razvije pluralistične smernice za optimizacijo ciljev različnih pravnih redov pri zaščiti človekovih pravic prizadetih posameznikov. Zadnja študija primera je predstavljena v sedmem poglavju, ki analizira vpliv transnacionalnega prava na pravičnost v EU. Vprašanje pravičnosti je večno, a je znotraj prava EU naletelo na relativno šibko obravnavo, pa čeprav zlasti transnacionalno pravo pred EU z vidika pravičnosti postavlja številne izzive. Poglavje se osredotoči na naslednje izzive: nepravičnost kot odsotnost utemeljitve; ekonomska nepravičnost; nepravičnost kot poseg v človekovo dostojanstvo. Vsaka od teh oblik nepravičnosti je analizirana v odnosu do druge oblike transnacionalnega prava in je ponovno podvržena normativnim predlogom za izboljšanje, izhajajočih iz TNPP. V zadnjem, osmem poglavju, so strnjene temeljne ugotovitve raziskovalnega projekta. Novost oz. izvirnost tega projekta je mogoče identificirati na treh nivojih: splošnem, teoretičnem in praktičnem (uporabnem). Projekt dokaže, da je TNPP prepričljiva teorija odnosa med EU in transnacionalnim pravom, ki ji je uspelo prilagoditi tradicionalno razumevanje prava tako, da zajame tudi nove oblike pravne regulacije onkraj države. Projekt prav tako prikaže, da odnos med EU in transnacionalnim pravom že sedaj v veliki meri na opisni ravni odraža pričakovanja TNPP. Ugotovljeno je, da bolj zreli in uveljavljen transnacionalni pravni režimi, katerih namen ni izključno ekonomski, uživajo večje spoštovanje s strani EU in tako njuno razmerje bolje odraža normativna pravna pričakovanja TNPP. Na bolj praktični ravni projekt ilustrira, da odnos med EU in transnacionalnim pravom izkazuje trend neuporabe sodišč. EU in transnacionalno pravo se izogibata neposrednim pravnim konfliktom in njihovemu razreševanju pred sodišči. Namesto tega se konflikti potiskajo v domeno strokovnjakov, kjer se, sledeč pričakovanjem TNPP, rešujejo v obliki dialoga, spoštujoč načelo sorazmernosti. To načelo se je uveljavilo kot strukturno načelo, ki podčrtuje razmerje med pravom EU in transnacionalnimi pravnimi režimi za zagotovitev, na primer, ustreznega standarda zaščite človekovih pravic, ko se pravo EU in transnacionalno pravo prekrivata ali križata. Po drugi strani pa projekt vendarle tudi pokaže, da razmerje med EU in transnacionalnim pravom v pomembnem delu še vedno ne dosega normativnih pravnih pričakovanj TNPP, kar se odraža tudi v negativnih posledicah za vladavino prava, demokracijo, človekove pravice in pravičnost v EU. Projekt se na to odzove z normativnimi predlogi rešitev za izboljšanje zatečenega stanja. Med raziskovanjem so bili navezani številni stiki s tujimi raziskovalnimi institucijami: Mississippi College School of Law, Michigan University School of Law, WZB Berlin, University of Amsterdam, University College of Dublin, Scuola Superiore Sant'Anna Pisa, University of Columbia, Centre For Law and Public Affairs in Prague; Univerza v Zagrebu; Univerza na Dunaju; Cambridge University in Max Planck Institute v Heidelbergu. Vzpostavilo se je tudi novo sodelovanje na individualni ravni z raziskovalci z drugih institucij. Ugotovitve s projekta so bile predstavljene na 3 mednarodnih konferencah, v (so-) organizaciji Fakultete za državne in evropske študije. Vsebinski sklopi iz projekta so bili prav tako vključeni v predavanja na FDŠ. Organizirani so bili tudi posebni akademski forumi, prilagojeni posebej doktorskim študentom, katerim je bila, vključno z mojim prispevkom iz tega projekta, v posvečena mednarodna doktorska konferenca v so-organizaciji FDŠ in Evropske pravne fakultete. V času trajanja projekta je bilo objavljenih več odmevnih izvirnih znanstvenih člankov oz. delov monografij pri vodilnih tujih založbah. Ena od teh objav je bila tudi izbrana s strani ARRS kot primer odličnosti v znanosti na področju družboslovja. Poleg objavljenih znanstvenih tekstov, ki so navedeni med dosežki in že vneseni v cobiss, velja opozoriti še na znanstvene prispevke, ki so že bili sprejeti v objavo, ki pa se bo zgodila v prihodnjih tednih in mesecih: - Challenges of Transnational Law for the European Union - The Case of Democracy, sprejet v objavo pri Cambridge Journal of International and Comparative Law. - The UN, the EU and the Kadi Case: a New Appeal for Genuine stitutional Co-operation, sprejet v objavo pri German Law Journal (v so-avtorstvu z David Roht-Isigkeit) - Transnational Law between Modernity and Post-modernity, sprejet v objavo pri Transnational Legal Theory._ 4.Ocena stopnje realizacije programa dela na raziskovalnem projektu in zastavljenih raziskovalnih ciljev3 Program dela na raziskovalnem projektu je bil realiziran v celoti. Odgovori na ključna raziskovalna vprašanja so že bili objavljeni v mednarodnih znanstvenih prispevkih, bodisi so vsebovani v osnutku znanstvene monografije. Tako je bilo ugotovljeno, da uveljavljena paradigma pravnega pozitivizma, sledeč kateri vse pravo bodisi neposredno bodisi posredno izvira iz organov politične entitete, ki ji rečemo država in ki je absolutno, nedeljivo in izključno suverena na svojem ozemlju, ne more več prepričljivo opisati in razložiti pojava Evropske unije v širšem kontekstu transnacionalnega prava. Ker to ni več mogoče, in potem ko smo analizirali miselne ter zato tudi teoretične premike moderne v post-moderno, smo predlagali novo teorijo načelnega pravnega pluralizma za uspešno normativno urejanje odnosa med EU in transnacionalnim pravom. V luči načelnega pravnega pluralizma se EU nato opredeli kot zveza, transnacionalnemu pravu pripade značaj prava, ki pa smo ga razporedili v več kategorij. Na podlagi tako pridobljene definicije obeh ključnih predmetov raziskovanja, se je, kot opisano zgoraj, raziskovanje osredotočilo na temeljne gradnike moderne politične skupnosti in s tem tudi prava: suverenost, demokracijo, temeljne človekove pravice, katerim smo v razvoju projekta dodali še vladavino prava in pravičnost. Na tej podlagi smo razvili model odnosa med EU in transnacionalnim pravom, ki naj sledi normativnim smernicam, izhajajočim iz načelnega pravnega pluralizma. Načelni pravni pluralizem tako zahteva ohranitev pravne pluralnosti (avtonomije pravnih redov EU in transnacionalnega prava) ob hkratni zavezanosti k skupni celoti. Ta pravni pluralizem je utemeljen na monističnem temelju enakega človekovega dostojanstva, ki ga dopolnjuje proceduralno načelo integritete, ki zahteva na osnovi transverzalnega razuma samo-refleksijo in dialektično odprtost do drugih pravnih redov, ko prvi pravni red sprejema svoje odločitve na temelju svojega epistemološkega aparata_ 5.Utemeljitev morebitnih sprememb programa raziskovalnega projekta oziroma sprememb, povečanja ali zmanjšanja sestave projektne skupine4 Pri izvajanju programa raziskovalnega projekta ni bilo niti bistvenih organizacijskih niti vsebinskih sprememb, izvzemši spremenjeno časovnico projekta zaradi zamude pri njegovem finaciranju. Končni cilj projekta je bil priprava osnutka znanstvene monografije za objavo pri tuji založbi, iskanje katere je bilo predvideno po zaključku projekta. Da bi zagotovili objavo nekaterih rezultatov že prej, so deli nameravane monografije bili objavljeni ali sprejeti v objavo kot izvirni znanstveni članki v priznanih tujih revijah. Ocenjujemo, da je bil program raziskovanja, upoštevaje organizacijo treh fakultetnih mednarodnih dogodkov na temo projekta in številna vabljena predavanja v tujini, celo presežen._ 6.Najpomembnejši znanstveni rezultati projektne skupine5 Znanstveni dosežek 1. COBISS ID 1024569201 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Teorija suverenosti in evropske intgracije ANG Theorizing sovereignty and European integration Opis SLO Ta prisevek analizira odnos med suverenostjo in evropsko integracijo ter med več teoretičnimi modeli izbere pluralističnega. ANG This article examines the relationship between the concept of sovereignty and the process of European integration. It is argued that the nature of this relationship has been both mutually informative and transformative. As a particular understanding of sovereignty has influenced and determined the perception of European integration, i.e., its conceptualization, so the process of European integration has reflected back on sovereignty and entailedits rethinking. This poses a particular challenge for legal theorists:how to pin down the meaning of sovereignty and European integration so as to put both in the best conceptual and normative light. The article begins by looking at the traditional perspective on sovereignty and how this has been challenged by European integration. The focus then shifts from sovereignty to European integration in order to examine how different perspectives on sovereignty, when used as an epistemic lens for understanding the process of European integration, have produced uneven conceptions of this integration. Finally, the article concludes by making a choice between the various conceptions of sovereignty and European integration. It is argued that the best conception of European integration is offered by the constitutional form of a union founded on pluralist sovereignty Objavljeno v Blackwell; Ratio juris; 2014; Vol. 27, no. 3; str. 344-363; Avtorji / Authors: Avbelj Matej Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek 2. COBISS ID 78764033 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Zadeva Kadi in moderno pojmovanje prava ANG The case of Mr. Kadi and the modern concept of law Opis SLO Projekt Post-moderni izzivi transnacionalnega prava za Evropsko unijo je bil namenjen poglobljeni teoretični študiji paradigmatičnih premikov, ki jih transnacionalni nedržavni akterji v zadnjih letih prinašajo na področju prava. Projekt je dokazal, da so ti izzivi in premiki tolikšni, da lahko govorimo o zatonu modernega pojmovanja prava, ki sčasoma prerašča v post-moderni koncept. Prav ta nosilna hipoteza projekta je preverjana v delu »The case of Mr. Kadi and the modern concept of law.«, objavljenem v znanstveni monografiji v so-uredništvu Filippa Fontanellija, Giuseppa Martinica in Mateja Avblja. ANG This contribution examines how the Kadi case has contributed further to the evolution of modern concept of law into a post-modern one. Objavljeno v Routledge; Kadi on trial; 2014; Str. 49-63; A': 1; Avtorji / Authors: Avbelj Matej Tipologija 1.16 Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji 3. COBISS ID 78761217 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Kadi na sodišču ANG Kadi on trial Monografija v so-uredništvu Filippa Fontanellija, Giuseppa Martinica in Opis SLO Mateja Avblja je posvečena vsestranski analizi primera Kadi, v katerem je Varnostni svet Združenih narodov s pomočjo t.i. ciljnih sankcij celo desetletje kršil temeljne človekove pravice posamezniku, osumljenemu terorizma, in to znotraj Evropske Unije. Kot je dobro znano, se ta na deklarativni ravni sicer šibi pod težo najrazličnejših katalogov človekovih pravic, v tem primeru pa je zaradi specifične interakcije med mednarodnim pravom, pravom EU in terorizma osumljenim posameznikom le-ta bi celo desetletje prikrajšan za pravici do poštenega sojenja in do zasebne lastnine. ANG The judgment of the European Court of Justice concerning the Kadi case has raised substantive and procedural issues that have caught the attention of scholars from many disciplines including EU law, constitutional law, international law and jurisprudence. This book offers a comprehensive view of the Kadi case, and explores specific issues that are anticipated to resonate beyond the immediate case from which they derive. Objavljeno v Routledge; 2014; XII, 222 str.; A'': 1;A': 1; Avtorji / Authors: Avbelj Matej, Fontanelli Filippo, Martinico Giuseppe Tipologija 2.01 Znanstvena monografija 7.Najpomembnejši družbeno-ekonomski rezultati projektne skupine6 Družbeno-ekonomski dosežek 1. COBISS ID 82829057 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Anti-doping in pravica do zasebnosti v pravu EU in Sveta Evrope ANG Anti-doping and the right to privacy in EU law and Council of Europe Opis SLO Vabljeno predavanje na konferenci (Univerza v Zagrebu). ANG Invited lecture at the conference (Zagreb University) Šifra B.03 Referat na mednarodni znanstveni konferenci Objavljeno v 2015; Avtorji / Authors: Avbelj Matej Tipologija 3.16 Vabljeno predavanje na konferenci brez natisa 2. COBISS ID 78342913 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Post-moderna transnacionalnega prava in pravni pluralizem ANG Post-modernity of transnational law and legal pluralism Opis SLO Vabljeno predavanje na Centre for Law and Public Affairs v Pragi. ANG Invited lecture Centre for Law and Public Affairs in Prague. Šifra B.04 Vabljeno predavanje Objavljeno v 2014; Avtorji / Authors: Avbelj Matej Tipologija 3.16 Vabljeno predavanje na konferenci brez natisa 3. COBISS ID 83271937 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Postmoderni izzivi transnacionalnega prava za Evropsko unijo ANG Post-modern challenges of transnational law for the EU Opis SLO Mednarodni znanstveni simpozij na FDŠ. ANG International Scientific Symposium at GSG. Šifra B.01 Organizator znanstvenega srečanja Objavljeno v 2015; Avtorji / Authors: Avbelj Matej Tipologija 3.15 Prispevek na konferenci brez natisa 4. COBISS ID 82828545 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Demokracija v EU in transnacionalno pravo - pomen Listine temeljih pravic ANG EU democracy and transnational law - importance of the EU charter of fundamental rights Opis SLO Vabljeno predavanje na Univerzi na Dunaju. ANG Vabljeno predavanje na Univerzi na Dunaju. Šifra B.04 Vabljeno predavanje Objavljeno v 2015; Avtorji / Authors: Avbelj Matej Tipologija 3.14 Predavanje na tuji univerzi 5. COBISS ID 80412417 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Koceptualizacija transnacionalnega prava ANG Framing the world of transnational law Opis SLO Mednarodna znanstvena konferenca. ANG International scientific conference. Šifra B.01 Organizator znanstvenega srečanja Objavljeno v 2015; Avtorji / Authors: Avbelj Matej Tipologija 3.14 Predavanje na tuji univerzi 8.Drugi pomembni rezultati projetne skupine7 Poleg objavljenih znanstvenih tekstov, ki so navedeni med dosežki in že vneseni v cobiss, velja opozoriti še na znanstvene prispevke, ki so že bili sprejeti v objavo, ki pa se bo zgodila v prihodnjih tednih in mesecih: 1. Challenges of Transnational Law for the European Union - The Case of Democracy, sprejet v objavo pri Cambridge Journal of International and Comparative Law. 2. The UN, the EU and the Kadi Case: a New Appeal for Genuine Institutional Co-operation, sprejet v objavo pri German Law Journal (v so-avtorstvu z David Roht-Isigkeit) 3. Transnational Law between Modernity and Post-modernity, sprejet v objavo pri Transnational Legal Theory. V času raziskovalnega projekta sem postal član: - UACES - European Society of Transnational Law - Network of Transnational Legal and Political Theory V času raziskovalnega projekta so bile organizirane tri mednarodne znanstvene konference na temo projekta (http://www.fds.si/index.php/en/events/conference-on-legal-theory-and-legal-argumentation) 1. The Postmodern Period and its Effects on Constitutional, Political and Moral Life (2013) 2. Legal and Philosophical Challenges of Transnational Law (2014) 3. The Concept and Conceptions of Transnational and Global Law (2015): http://www.fds.si/index.php/en/events/ostali-dogodki 9.Pomen raziskovalnih rezultatov projektne skupine8 9.1.Pomen za razvoj znanosti9 SLO_ Pojem transnacionalnega prava je v Sloveniji še povsem neobdelan in nepoznan. Slovensko pravna znanost je v pretežni meri še vedno ujeta v etatistični model, v skladu s katerim vse pravo izvira od države, država pa je s tem najpomembnejši pravni akter. Tovrstni pravni pristop preprosto več ne ustreza realnosti, zato je potrebna njegova sprememba in dopolnitev. Podobno je v slovenski pravni znanosti iz enakih razlogov praktično nepoznan tudi pojem in teorije pravnega pluralizma. Ta raziskovalni projekt je bil zato pomemben, ker je slovensko pravno znanost dopolnil v dveh pomembnih segmentih in jo s tem hkrati, vsaj v tem omejenem delu, spet pripel na najbolj aktualne evropske in svetovne pravno teoretične trende. Projekt pomeni tudi poglabljanje slovenskih pravne znanosti s področja prava Evropske unije. Tudi na tem področju je slovenska pravna znanost nekoliko v zaostanku, saj večina pravnih razprav o EU še naprej ostaja pretežno na deskriptivni in analitični ravni. Nasploh je zelo malo normativnih del, ki bi se podrobno ukvarjala z bodočim pravnim ustrojem EU, tako da bi se zagotovili učinkoviti odzivi ne le na interne temveč tudi na eksterne izzive, takšne kot jih ponuja pravo EU. Ta projekt z vidika slovenske pravne znanosti prinaša robustno definicijo narave pravnega reda EU in njegov odnos do različnih pojavnih oblik transnacionalnega prava ne le v teoriji, temveč tudi v praksi. Pričujoči projekt je bil po svoji naravi izrazito večdimenzionalen, zato je tak tudi njegov prispevek k slovenski pravni znanosti. V delu, kjer se projekt osredotoča na vprašanje premika od moderne k post-moderni na področju prava gre za prispevek k slovenski pravni filozofiji. Enako velja za del, kjer se projekt posveča spremenjenemu načinu pojmovanja prava, takemu, ki bo lahko s pojmom pravnosti zajel tudi ne-državne pravne pojave. V delu, kjer je projekt utrdil pojem zveze, kot posebne federalne tvorbe med federalno državo in konfederacijo, gre za prispevek tako k slovenski ustavnopravni znanosti, kakor tudi k razvoju pravne misli s področja prava EU. Študije primerov, vzete s področij vladavine prava in demokracije, prispevajo k razvoju slovenskega ustavnega prava v najširšem smislu. Medtem ko študije ravnanja zasebnopravnih ali hibridnih transnacionalnih akterjev spodbujajo pravno raziskovanje razvoja prava na specifičnih področjih, kot sta lex sportiva in lex informatica. Po vsebinski plati je raziskovanje rezultiralo v novi teoriji načelnega pravnega pluralizma, ki predstavlja najboljši opisni, razlagalni in normativni pristop k odnosu med EU in transnacionalnim pravom. Ta teorija je zagovarjana na dveh nivojih: konceptualnem in aplikativnem. Na konceptualni ravni teorija prinaša prenovljeno pojmovanje EU in transnacionalnega prava. Na aplikativni ravni pa je ta teorija podkrepljena z analizo štirih praktičnih primerov, kjer se v praksi križata pravo EU in transnacionalno pravo. Te študije primerov so vzete s področij: vladavine prava, demokracije, človekovih pravic in pravičnosti. Na njihovi osnovi je prikazano, zakaj je najbolje, če razmerje med EU in transnacionalnim pravom urejamo na podlagi normativnih spoznanj in priporočil, ki izhajajo iz teorije načelnega pravnega pluralizma. Novost oz. izvirnost tega projekta je mogoče identificirati na treh nivojih: splošnem, teoretičnem in praktičnem (uporabnem). Na najbolj splošni ravni je ta projekt zastavil povsem novo raziskovalno vprašanje odnosa med pravom EU in transnacionalnim pravom. Na teoretični ravni so bile izdelane tri konceptualne novosti: nov pristop k pravnemu pluralizmu, ki temelji na posodobljenem konceptu prava; nova klasifikacija transnacionalnega prava in slednjič izvirno pluralistična koncepcija EU kot zveze. Na praktični ravni je projekt posvečen uporabi teoretičnih znanj za izboljšanje stanja vladavine prava, demokracija, varovanja človekovih pravic in zagotavljanja pravičnosti znotraj EU ob hkratnem ohranjanju funkcionalne avtonomije transnacionalnega prava. ANG The concept of transnational law in Slovenia has been underdeveloped and mostly unknown. The Slovenian legal scholarship is still a captive of the statist legal mindset, pursuant to which all legal regulation derives from the state, which hence remains the most important legal actor. This legal mindset no longer corresponds to the reality and needs to be adapated. The concept and theories of legal pluralism are similarly mostly unkown in Slovenia. This importance of this research project derives from the fact that is has supplemented the legal research in Slovenia in two important segments and hence brought it in touch with the contemporary trends in the European and global legal research. The research project has also contributed to the deepening of the legal research in Slovenia in the field of EU law. Here too the Slovenian legal scholarship has been lagging behind, as most of the treatises have remained on a highly descriptive and analytical level. In general there are very few normative works, which would be concerned with the prospect evolution of the European integration, so effectively address the internal and external challenges posted to and by EU law. From the perspective of the Slovenian legal research this project has contributed a robust definition of the nature of the EU legal order as well as to theorizing of its relationship with the many forms of transnational law. As this research project has been multi-dimensional, such is also its contribution to the Slovenian legal science. In the part, in which the project has focused on the questions of the shift from legal modernity to post-modernity, it has contributed to the growth of Slovenian legal philosophy. The same applies to the research findings relating to the adjusted concept of law and the role of justice. The project's entrenchment of the idea of union, as a revived form of a federal ordering between the federal state and a confederation, has added to the Slovenian constitutional and EU scholarship. The case-studies of rule law of law and democracy pertain to the constitutional expertise to, whereas the role of private and hybrid actors in transnational law has enhanced our knowledge of the specific legal fields of lex sportiva and lex informatica. The central argument of the project is that it is the theory of principled legal pluralism (TPLP), which provides for the best descriptive, explanatory and normative account of the relationship between EU law and transnational law. The novelty or originality of the findings stemming from this research project can be identified on three levels: general, theoretical and practical (as applied) level. On the most general level this project has posed a new research question concerning the relationship between EU law and transnational law. This question has not been asked before, which is a prerequisite and a guarantee for an original contribution to the field. On a theoretical level, the project makes three original conceptual contributions. It develops a new account of legal pluralism, which also advances a revised concept of law. On this basis, the project puts forward an improved, rigorous conception as well as a new classification of transnational law. Finally, the project advances a unique pluralist conception of the European Union as a union. On a practical level, the project conducts highly topical case studies of the influence of different bodies of transnational law on the rule of law, democracy, human rights protection and justice in the European Union. Most importantly, the project also develops original normative guidelines for improving the relationship between EU law and transnational law and, in particular, to strengthen the conditions of rule of law, democracy, human rights protection and justice inside the Union, while simultaneously preserving the functional autonomy of transnational law. 9.2. Pomen za razvoj Slovenije10 SLO_ Namen projekta je bil raziskati še pravno neobdelano področje odnosa med Evropsko unijo in transnacionalnim pravom. Rezultat dvoletnega dela je osnutek znanstvene monografije, z naslovom: »European Union under Transnational Law«; ter več izvirnih znanstvenih člankov, objavljenih ali pa sprejetih v objavo v uveljavljenih mednarodnih pravnih revijah. Raziskovalni projekt je bil tako zasnovan in izvajan primarno kot znanstveno-teoretična aktivnost, katere neposredni prispevek se lahko meri le v okviru razvoja slovenske pravne znanosti. Projekt kot tak torej ni imel namena neposredno prispevati k razvoju Slovenije, zato taki tudi niso njegovi končni učinki. Vendar pa so v okviru projekta nastali številni posredni pozitivni učinki za razvoj Slovenije. Ti, če jih naštejemo zgolj primeroma, obsegajo: 1. krepitev prepoznavnosti slovenske pravne znanosti v tujini, zlasti z objavo številnih znanstvenih razprav v vodilnih mednarodnih medijih ter z (vabljenimi) nastopi in predavanji na številnih univerzah in konferencah v Evropi, ZDA in Aziji. 2. krepitev institucionalnih in individualnih vezi s tujimi raziskovalnimi ustanovami in posamezniki, zlasti z organizacijo treh mednarodnih znanstvenih konferenc na Fakulteti za državne in evropske študije. 3. bogatenje obstoječega curriculuma na fakulteti, z vključevanjem novih znanstvenih spoznanj v fakultetne predmete, zlasti v predmete predmeta Demokratična in pravna država; Pravo EU in Evropsko upravno pravo. 4. spodbujanje študentov k lastnemu raziskovalnemu delo s področja raziskovalnega projekta in s tem prenašanje znanja na nove generacije, ki se kaže zlasti v pripravi diplomskih in magistrskih nalog s predmetnega področja. ANG This research project was hence conceived and conducted primarily as a scientific-theoretical endeavour, whose direct impact ought to be identified in the scientific field. The project has not been intended to directly contribute to the development of Slovenia and thus no such direct contribution can be identified. Nevertheless, within the framework of the project several positive indirect effects for the development of Slovenia have emerged. These, inter alia, encompass: 1. Increasing the visibility and presence of the Slovenian legal science abroad, mainly by publishing papers in the leading international publications and by presenting the work in progress at several scientific events in Europe, the USA and Asia. 2. Strengthening the institutional and individual ties with international research institutions and individuals, in particular by organizing three scientific conferences at the Graduate School of Government and European Studies. 3. Enriching the existing curriculum at the School, by integrating new scientific findings into the courses, such as as: Rule of law and democracy, EU Law nad European administrative law. 4. Stimulating the students' independent research work in this research field and hence passing the knowledge on the future generations, in particular by supervising final papers in the relevant research field. 10.Samo za aplikativne projekte in podoktorske projekte iz gospodarstva! Označite, katerega od navedenih ciljev ste si zastavili pri projektu, katere konkretne rezultate ste dosegli in v kakšni meri so doseženi rezultati uporabljeni Cilj F.01 Pridobitev novih praktičnih znanj, informacij in veščin Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 v F.02 Pridobitev novih znanstvenih spoznanj Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 v F.03 Večja usposobljenost raziskovalno-razvojnega osebja Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 v F.04 Dvig tehnološke ravni Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 v F.05 Sposobnost za začetek novega tehnološkega razvoja Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 v F.06 Razvoj novega izdelka Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 v F.07 Izboljšanje obstoječega izdelka Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 - F.08 Razvoj in izdelava prototipa Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 - F.09 Razvoj novega tehnološkega procesa oz. tehnologije Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 - F.10 Izboljšanje obstoječega tehnološkega procesa oz. tehnologije Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 - F.11 Razvoj nove storitve Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 - F.12 Izboljšanje obstoječe storitve Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 - F.13 Razvoj novih proizvodnih metod in instrumentov oz. proizvodnih procesov Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 - F.14 Izboljšanje obstoječih proizvodnih metod in instrumentov oz. proizvodnih procesov Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 - F.15 Razvoj novega informacijskega sistema/podatkovnih baz Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 - F.16 Izboljšanje obstoječega informacijskega sistema/podatkovnih baz Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 - F.17 Prenos obstoječih tehnologij, znanj, metod in postopkov v prakso Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 - F 18 Posredovanje novih znanj neposrednim uporabnikom (seminarji, forumi, konference) Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 - F .19 Znanje, ki vodi k ustanovitvi novega podjetja ("spin off") Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 - F . 20 Ustanovitev novega podjetja ("spin off") Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 - F.21 Razvoj novih zdravstvenih/diagnostičnih metod/postopkov Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 - F.22 Izboljšanje obstoječih zdravstvenih/diagnostičnih metod/postopkov Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 - F.23 Razvoj novih sistemskih, normativnih, programskih in metodoloških rešitev Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 - F 24 Izboljšanje obstoječih sistemskih, normativnih, programskih in metodoloških rešitev Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 - F.25 Razvoj novih organizacijskih in upravljavskih rešitev Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 v F.26 Izboljšanje obstoječih organizacijskih in upravljavskih rešitev Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 v F.27 Prispevek k ohranjanju/varovanje naravne in kulturne dediščine Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 v F.28 Priprava/organizacija razstave Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 v F.29 Prispevek k razvoju nacionalne kulturne identitete Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 v F.30 Strokovna ocena stanja Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 v F.31 Razvoj standardov Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 v F.32 Mednarodni patent Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 - Uporaba rezultatov 1 v F.33 Patent v Sloveniji Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 v F.34 Svetovalna dejavnost Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 v F.35 Drugo Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 v Uporaba rezultatov 1 v Komentar ll.Samo za aplikativne projekte in podoktorske projekte iz gospodarstva! Označite potencialne vplive oziroma učinke vaših rezultatov na navedena področja Vpliv Ni vpliva Majhen vpliv Srednji vpliv Velik vpliv G.01 Razvoj visokošolskega izobraževanja G.01.01. Razvoj dodiplomskega izobraževanja O o o o G.01.02. Razvoj podiplomskega izobraževanja o o o o G.01.03. Drugo: o o o o G.02 Gospodarski razvoj G.02.01 Razširitev ponudbe novih izdelkov/storitev na trgu O O O O G.02.02. Širitev obstoječih trgov o o o o G.02.03. Znižanje stroškov proizvodnje o o o o G.02.04. Zmanjšanje porabe materialov in energije O O O O G.02.05. Razširitev področja dejavnosti o o o o G.02.06. Večja konkurenčna sposobnost o o o o G.02.07. Večji delež izvoza o o o o G.02.08. Povečanje dobička o o o o G.02.09. Nova delovna mesta o o o o G.02.10. Dvig izobrazbene strukture zaposlenih O O O O G.02.11. Nov investicijski zagon o o o o G.02.12. Drugo: o o o o G.03 Tehnološki razvoj G.03.01. Tehnološka razširitev/posodobitev dejavnosti O O O O G.03.02. Tehnološko prestrukturiranje dejavnosti O O O O G.03.03. Uvajanje novih tehnologij o o o o G.03.04. Drugo: o o o o G.04 Družbeni razvoj G.04.01 Dvig kvalitete življenja o o o o G.04.02. Izboljšanje vodenja in upravljanja o o o o Izboljšanje delovanja administracije G.04.03. in javne uprave O o o o G.04.04. Razvoj socialnih dejavnosti o o o o G.04.05. Razvoj civilne družbe o o o o G.04.06. Drugo: o o o o G.05. Ohranjanje in razvoj nacionalne naravne in kulturne dediščine in identitete O O O O G.06. Varovanje okolja in trajnostni razvoj O O O O G.07 Razvoj družbene infrastrukture G.07.01. Informacijsko-komunikacijska infrastruktura O O O O G.07.02. Prometna infrastruktura o o o o G.07.03. Energetska infrastruktura o o o o G.07.04. Drugo: o o o o G.08. Varovanje zdravja in razvoj zdravstvenega varstva O O O O G.09. Drugo: o o o o Komentar 12.Pomen raziskovanja za sofinancerje11 Sofinancer 1. Naziv Naslov Vrednost sofinanciranja za celotno obdobje trajanja projekta je znašala: EUR Odstotek od utemeljenih stroškov projekta: % Najpomembnejši rezultati raziskovanja za sofinancerja Šifra 1. 2. 3. 4. 5. Komentar Ocena 13.Izjemni dosežek v letu 201512 13.1. Izjemni znanstveni dosežek AVBELJ, Matej. Postmoderni izzivi transnacionalnega prava za Evropsko unijo : Mednarodni znanstveni simpozij "The Concept and Conceptions of Transnational and Global Law", Fakulteta za državne in evropske študije s podporo Agencije Republike Slovenije za raziskovanje in razvoj, 18. 6. 2015, Cankarjevo nabrežje 11 v Ljubljani. Ljubljana, 18. jun. 2015. http://www.fds.si/index. php/dogodki/ostali-dogodki/1068-mednarodni-znanstveni-simpozij-the-concept-and-conceptions-of-transnational-and-global-law, https://youtu.be/kkp1VU9Tpd0, https://youtu.be/xLIFG2KWn3w. [COBISS.SI-ID 83271937] 13.2. Izjemni družbeno-ekonomski dosežek AVBELJ, Matej. EU democracy in distress : an integral approach : predavanje na "Developing democracy: conversations on democratic governance in international, European and comparative law", Cambridge journal of international and comparative law 4th annual conference, University of Cambridge, 8 May 2015. Cambridge, 8. maj 2015. [COBISS.SI-ID 82829569] C. IZJAVE Podpisani izjavljam/o, da: • so vsi podatki, ki jih navajamo v poročilu, resnični in točni • se strinjamo z obdelavo podatkov v skladu z zakonodajo o varstvu osebnih podatkov za potrebe ocenjevanja ter obdelavo teh podatkov za evidence ARRS • so vsi podatki v obrazcu v elektronski obliki identični podatkom v obrazcu v pisni obliki • so z vsebino zaključnega poročila seznanjeni in se strinjajo vsi soizvajalci projekta Podpisi: zastopnik oz. pooblaščena oseba i vodja raziskovalnega projekta: raziskovalne organizacije: Fakulteta za državne in evropske Matej Avbelj študije ŽIG Datum: 9.3.2016 Oznaka poročila: ARRS-RPROJ-ZP-2016/13 1 Napišite povzetek raziskovalnega projekta (največ 3.000 znakov v slovenskem in angleškem jeziku) Nazaj 2 Napišite kratko vsebinsko poročilo, kjer boste predstavili raziskovalno hipotezo in opis raziskovanja. Navedite ključne ugotovitve, znanstvena spoznanja, rezultate in učinke raziskovalnega projekta in njihovo uporabo ter sodelovanje s tujimi partnerji. Največ 12.000 znakov vključno s presledki (približno dve strani, velikost pisave 11). Nazaj 3 Realizacija raziskovalne hipoteze. Največ 3.000 znakov vključno s presledki (približno pol strani, velikost pisave 11) Nazaj 4 V primeru bistvenih odstopanj in sprememb od predvidenega programa raziskovalnega projekta, kot je bil zapisan v predlogu raziskovalnega projekta oziroma v primeru sprememb, povečanja ali zmanjšanja sestave projektne skupine v zadnjem letu izvajanja projekta, napišite obrazložitev. V primeru, da sprememb ni bilo, to navedite. Največ 6.000 znakov vključno s presledki (približno ena stran, velikost pisave 11). Nazaj 5 Navedite znanstvene dosežke, ki so nastali v okviru tega projekta. Raziskovalni dosežek iz obdobja izvajanja projekta (do oddaje zaključnega poročila) vpišete tako, da izpolnite COBISS kodo dosežka - sistem nato sam izpolni naslov objave, naziv, IF in srednjo vrednost revije, naziv FOS področja ter podatek, ali je dosežek uvrščen v A'' ali A'. Nazaj 6 Navedite družbeno-ekonomske dosežke, ki so nastali v okviru tega projekta. Družbeno-ekonomski rezultat iz obdobja izvajanja projekta (do oddaje zaključnega poročila) vpišete tako, da izpolnite COBISS kodo dosežka - sistem nato sam izpolni naslov objave, naziv, IF in srednjo vrednost revije, naziv FOS področja ter podatek, ali je dosežek uvrščen v A'' ali A'. Družbeno-ekonomski dosežek je po svoji strukturi drugačen kot znanstveni dosežek. Povzetek znanstvenega dosežka je praviloma povzetek bibliografske enote (članka, knjige), v kateri je dosežek objavljen. Povzetek družbeno-ekonomskega dosežka praviloma ni povzetek bibliografske enote, ki ta dosežek dokumentira, ker je dosežek sklop več rezultatov raziskovanja, ki je lahko dokumentiran v različnih bibliografskih enotah. COBISS ID zato ni enoznačen, izjemoma pa ga lahko tudi ni (npr. prehod mlajših sodelavcev v gospodarstvo na pomembnih raziskovalnih nalogah, ali ustanovitev podjetja kot rezultat projekta ... - v obeh primerih ni COBISS ID). Nazaj 7 Navedite rezultate raziskovalnega projekta iz obdobja izvajanja projekta (do oddaje zaključnega poročila) v primeru, da katerega od rezultatov ni mogoče navesti v točkah 6 in 7 (npr. ni voden v sistemu COBISS). Največ 2.000 znakov, vključno s presledki. Nazaj 8 Pomen raziskovalnih rezultatov za razvoj znanosti in za razvoj Slovenije bo objavljen na spletni strani: http://sicris.izum.si/ za posamezen projekt, ki je predmet poročanja Nazaj 9 Največ 4.000 znakov, vključno s presledki Nazaj 10 Največ 4.000 znakov, vključno s presledki Nazaj 11 Rubrike izpolnite / prepišite skladno z obrazcem "izjava sofinancerja" http://www.arrs.gov.si/sl/progproj/rproj/gradivo/, ki ga mora izpolniti sofinancer. Podpisan obrazec "Izjava sofinancerja" pridobi in hrani nosilna raziskovalna organizacija -izvajalka projekta. Nazaj 12 Navedite en izjemni znanstveni dosežek in/ali en izjemni družbeno-ekonomski dosežek raziskovalnega projekta v letu 2015 (največ 1000 znakov, vključno s presledki). Za dosežek pripravite diapozitiv, ki vsebuje sliko ali drugo slikovno gradivo v zvezi z izjemnim dosežkom (velikost pisave najmanj 16, približno pol strani) in opis izjemnega dosežka (velikost pisave 12, približno pol strani). Diapozitiv/-a priložite kot priponko/-i k temu poročilu. Vzorec diapozitiva je objavljen na spletni strani ARRS http://www.arrs.gov.si/sl/gradivo/, predstavitve dosežkov za pretekla leta pa so objavljena na spletni strani http://www.arrs.gov.si/sl/analize/dosez/. Nazaj Obrazec: ARRS-RPR0J-ZP/2016 v1.00 C2-A2-C0-83-06-63-C8-3A-5A-93-12-E2-F2-DC-78-A1-52-97-E4-C7