CENE, CENE Oblikujejo se različno, a brez volje potrošnika Cene dandanes naraščajo tako vrtoglavo. da si marsikdo ne more ali noče zapomniti zneskov. zlasti za stvari. ki jih kupuje le od časa do časa. Zato ni čudno, da smo včasih naravnost presenečeni nad šte-vilkami, ki označujejo ceno kakega predmeta, čeprav smo se njihove-ga neprestanega dvigovanja že kar navadili. Dogaja se nam, da se nam zdijo velikokrat izdelki predragi, kadar se nahajamo v vlogi kupca, kadar pa o njih razpravljamo kot delavd v tovarnah, pa radi ugotavljamo, da z njimi komajda pokrivamo proizvodne stroške. V teh razmerah se poviševanju cen ne morejo izogniti v nobeni delovni organizaciji. Tudi Teol seveda v lanskem letu ni mogel biti izjema. Med 250 »živimi« iz-delki. tako imenujejo tiste, ki jih bolj ali manj redno delajo v proi-zvodnji. ja tudi pet takih. ki so-dijo v široko potrošnjo in so zato zanimivi za nas kot zasebnike. Gre v glavnem za detergente. ki jih je mogoče po nižjih cenah kot v drugih trgovinah kupiti v nji-hovi industrijski prodajalni na Zaloški cesti. Ti izdelki so nji-hova dopolnilna dejavnost. saj sicer v Teolu izdelu jejo pomožna sredstva za tekstilno. usnjarsko. kozmetično in detergentsko in-dustrijo. S svojo proizvodnjo na-domeščajo uvoz drugim delov-nim organizacijam. V Teolu menijo. da so njihovi izdelki. namen}eni široki potroš-nji. kakovostni in med najcenej-šimi v državi. čeprav so pred ne-davnim.vsaj kar zadeva cene. točneje njihove rasti. zasledili v Naši skupnosti drugačno mnenje ntkega našega bralca. Zato pou-darjajo, da v tovarni cen deter-gentom ne oblikujejo po svoji volji. saj ti izdelki sodijo med tiste. katerih cene so pod strogo družbeno kontrolo. Zajeti so tudi v košarici najnujnejših živ-ljenjskih potrebščin. Naj za primer navedemo, kako se je lani poviševala cena Teolo-vemu pralnemu prašku Dam: 10. februarja za 16 odstotkov. 15. aprila za prav toliko. 20. oktobra za 15.4 odstotka. vsega skupaj za torej nekaj več kot 47 odstotkov, kar ni pretirano ob letni inflaciji 88.9 odstotka. Letos januarja so prašek ponovno podražili za 10 odstotkov. »Že od leta 1981 dalje zaosta-jajo cene končnih izdelkov za realno ceno. le ob povišanjih nam uspe to razmerje popraviti.« je povedal Miloš Mally. vodja prodaje v Teolu. Glede obliko-vanja cen v industrijskih proda-jalnah pa je razložil. da zakon o -blagovnem prometu in vse uzan-ce. ki veljajo za industrijske pro-dajalne predpisujejo. dase lahko v ceni vračuna maloprodajna marža in največ polovico grosi-stične marže. Zaračunajo pa si lahko tudi transportne stroške (razkladanje. nakladanje. pre-voz iz tovarne v trgovino). kar pa v Teolu ne delajo. Sicer pa Teolovega pralnega praška Dam že okoli štirinajst dni ni mogoče kupiti v njihovi prodajalni in verjetno tudi kje drugje. saj so ustavili njegovo proizvodnjo zaradi pomanjkanja surovin. Gre pravzaprav le za majhen znesek 9 tisoč mark. za katerega ne morejo odpreti akreditiva. vendar pa pričakuje-jo. da se bodo stvari v teh dneh uredile.