” r i T “ i i s< 3 C* [K GLASNIK Ta ^UBLJANA, 6. MARCA 1962 ž- i- ce URADNI VESTNIK OKRAJA LJUBLJANA LETO IX., ŠTEV. 18 OKRAJNI LJUDSKI ODBOR POROČILO TAJNIŠTVA ZA NOTRANJE ZADEVE OLO 0 DELU V LETU 1961 . V »Glasniku« št. 17 je bilo obeljeno poročilo Sveta za notranje jfcaevc ln splošno upravo, v današ-J' številki pa objavljamo poročilo delu tajništva. Poročilo je bilo ob-avnavano na 41. seji obeh zborov OLO, dne 9. februarja 1962. Prizadevanje Tajništva za notra-|v" zadeve okrajnega ljudskega od-, ,a za boljše in uspešnejše delo v tu 1961 je bilo usmerjeno v to: v ~~ da se izboljša stanje prometne urnosti, stanje javnega reda in mt-a ,er stanje varnosti ljudi in pre- e ^oženja; , da se utrdi vloga postaj LM - . , . osnovnih operativnih organov ujništva za notranje zadeve, določi 0 i!V‘hovo , '}iudska mesto v komuni in da se —ta milica nadalje kadrovsko ePi in usposablja za boljše izpol-Jovanje nalog, s posebnim poudar-01 na mesto Ljubljano; zaria da 56 upravni postopki, ki so obsežnosti pogosto bremenili na h na *^°d° operative, prenesejo a dru®e organe predvsem občinske Sane za notranje zadeve in da se « organizacijskimi posegi izboljša vPerativnost dela na TNZ; ~~ da se tajništvo preseli v skup-Prostore, s čemer se bo izboljšalo bon Vanle in znižalo število usluž-ben-vfV ter da se izboljša stanje služ-pr 'n prostorov za postaje LM in bence*6 nova stanovanja za usluž- str^uravni Postopki v zvezi z regi-Vo» ix,°. m°tomih vozil, izdajanjem reKist - dovolJcnL orožnih listov, lavntraci-i° društev, prijavno in od-ka ? službo, pozivanjem na nastop brern 80 zaradi stalnega naraščanja 6ostnCni11 tajništvo tako, da se po-rativ moglo dovolj posvetiti opereti''1!11. nalogam, posebno v pro-vef ’ kjor je bilo teh opravil naj-Ijen ^ato bil med letom priprav-ti .! Predlog, po katerem so bili vsi sko S*. Preneseni na občinske ljud-s° Zj?(>re- Občinski ljudski odbori hlzann, P°dročje dela v svoji organi og,;]1 Predvideli: oddelke kot sa lah n-ne upravne organe v Domža ČU ’i>7,amniku, Ljubljani, Centru, Vi seke v *’ Zagoriu in Trbovljah; od nj) vseh kaznivih dejanj. Prevladujejo navadne tatvine, neupravičene uporabe motornih vozil in tatvine koles. S sklepi o priporu smo odvzeli prostost 236 storilcem kaznivih dejanj; od teh smo 139 izpustili na prostost pred potekom treh dni, v 97 primerih pa je bil pripor podaljšan. (V letu 1960 smo izdali 325 sklepov o tridnevnem priporu, od teh je 208 primerov trajalo do tri dni, 117 sklepov pa je bilo podaljšanih). Ob ugotovitvi kaznivega dejanja je bil storilec znan v 39,48 primerov (leta 1960: 28,49), pozneje pa je bil storilec ugotovljen v 19,34 % OBVESTILO odbornikom obeh zborov OLO Odbornike obeh zborov okrajnega ljudskega odbora obveščamo, da je 42. seja okrajnega ljudskega odbora preložena zaradi zasedanja Ljudske skupščine LRS. Seja bo v torek, 13. marca 1962 ob 17. uri v veliki sejni dvorani na Magistratu v Ljubljani (in ne 9. t. m., kot je bilo objavljeno v »Glasniku« št. 17). Iz tajništvo OLO liških postaj; trudili smo se tudi za sprejem novih miličnikov, vendar rezultati še niso zadovoljivi, predvsem zaradi neustreznih prejemkov in neurejenega stanovanjskega vprašanja, kar posebno velja za ljubljansko mestno področje. Enotnost dela je zagotavljal Državni sekretariat za notranje zadevo LRS s smernicami, po katerih smo se pri naših ukrepih ravnali. Primernost našega dela je presojal tudi Svet za notranje zadeve in splošno upravo OLO, ki je razen tega obravnaval tudi vsa važnejša vprašanja. Stanje kriminalitete Kriminaliteta je v našem okraju po prikazani statistiki ostala na nivoju leta 1960. V letu 1061 smo obravnavali 5949 kaznivih dejanj (leta 1960: 5892) in 6323 kazenskih ovadb (leta 1960: 6322). Porast kriminalitete znaša tako 0,96. Ob pregledu posameznih vrst kaznivih dejanj, ki so narastla, pa ugotovimo, da smo v letu 1961 beležili 545 primerov neupravičene uporabe motornih vozil, kar v prejšnjem letu ni bil primer, in da smo obravnavali 435 kaznivih dejanj v gospodarstvu, kar je za 142 primerov več kot leta 1960. Skupno je to 687 kaznivih dejanj in, če te odštejemo od skupnega števila, vidimo, da se stanje kriminalitete ni povečalo, temveč da primerov (leta 1980: 37,13 %) medtem ko je ostal storilec neznan v 41,18 % primerov (leta 1960: 33,93 %). Ob analizi podatkov ugotavljamo, da je ostalo neraziskanih največ navadnih tatvin in tatvin koles ter nekaterih drugih vrst kaznivih dejanj s področja premoženjskih deliktov, ki so lažjega značaja in pogosto tudi posledica slabega odnosa državljanov do njihovega premoženja. Vzrok je tudi v tem, da smo ljudsko milico uporabili bolj za prometnovarnostno in opazovalno službo, posebno v Ljubljani, s čimer smo dosegli, da se je zaradi prisotnosti miličnikov na terenu zmanjšalo število kaznivih dejanj v Ljubljani za 200 primerov v primerjavi z letom 1980, število neraziskanih primerov pa je nekoliko porastlo, ker sc ob spremenjenem delu ljudske milice kriminalistična služba ni takoj neposredno angažirala pri odkrivanju storilcev, miličnikov pa za to ni bilo dovolj, niti še niso bili za to delo usposobljeni, ker je med njimi veliko pripravnikov. 'inejše vrste kaznivih dejanj področja krvnih deliktov smo obravnavali 651 kaznivih dejanj in dogodkov, med temi 9 ubojev in 9 poskusov ubojev. Od teh je ostal neraziskan 1 primer detomora. Motivi pri teh vrstah kaznivih dejanj so predvsem sovraštvo in ljubosumje. Med dogodki smo obravnavali 87 samomorov in 9 poskusov ter 105 nesreč s smrtnim izidom ali hudimi telesnimi poškodbami. Požarov je bilo v letu 1961 315; med te so šteti tudi najmanjši in z neznatno materialno škodo (vžigi dimnikov, električni likalniki in podobno). Med temi je bilo 39 požigov zasebnega premoženja in so od teh ostali trije neraziskani. Manj požarov je bilo na škodo družbenega premoženja kot leta 1960, posebno malo v lesni industriji, kar je pripisati preventivni dejavnosti požarnovarnostne službe in občinskih komisij za požarno varnost. Za uspešno posredovanje ob požarih usposabljamo predvsem Poklicno gasilsko brigado v Ljubljani. To pa je potrebno izpopolniti s specialnim gasilskim vozilom za gašenje s prahom, magirus lestvo dolžine 50 m za intervencije v visokih stavbah in z dvigalom za reševanje avtomobilov ob prometnih nesrečah. Primanjkuje ji tudi potrebne opreme za reševanje ob raznih elementarnih nezgodah. Velikih in vlomnih tatvin smo obravnavali 560 (leta 1960: 507), od katerih so ostali 803 primeri neraziskani (54,1 %). Usmerili smo se pa predvsem na odkrivanje hujših vlomov in smo bili v tej smeri tudi uspešni, saj je ostal neraziskan le primer vloma v poslovalnico trg. podjetja »Manufaktura« v Ljubljani, medtem ko gre pri ostalih neraziskanih primerih za vlome v omare v delavskih naseljih, garderobne omarice v podjetjih in stanovanja, kjer je povzročena škoda razmeroma majhna. Zaznamovali smo močan porast neupravičene porabe motornih vozil — 545 primerov. Neupravičeno Jo bilo uporabljenih: 130 avtomobilov, 149 motornih koles in 266 mopedov. Izsledili nismo 7 motornih koles in 21 mopedov. V teh primerih gre verjetno za tatvine. Storilci teh dejanj so večinoma mladoletne osebe; med 301 storilci smo obravnavali 183 mladoletnikov in 118 polnoletnih oseb. Odgovarjajo za 318 primerov. Ostala dejanja so ostala neraziskana. V 30 % prijavljenih primerov oškodovanci niso dali predloga za kazenski pregon, ker so se zadovoljili s tem -'i so dobili vozilo vrnjeno. 90 odst- "v vseh vozil je bilo odpeljanih iz Ljubljane in so bili tudi v Ljubljani najdeni. Te vrste kaznivih dejanj store mladoletniki večinoma v združbah. Tatvin koles smo registrirali 320 (leta 1960: 729); te je težko raziskovati, ker lastniki pogosto ne vedo značilnih podatkov. Na uradu za najdene predmete v Ljubljani je n. pr. od 520 najdenih koles prepoznalo ld 20 lastnikov svoja kolesa. 96 % koles je bilo ukradenih, ker so jih lastniki puščali nezavarovane. Kriminaliteta med mladino Zaradi kaznivih dejanj smo obravnavali 727 otrok in mladoletnikov (leta 1900: 701). Storili so 717 kaznivih dejanj (leta 1960: 680). Zaradi potepuštva in pobegov smo postopali zoper 692 otrok in mladoletnikov (leta 1960: 567). Porastel je povratek pri udeležbi ki je večji za 49 %. Največji porast je pri mlajših mladoletnikih, ki je sicer najpogostejši pri neupravičeni uporabi vozil, vendar pa ugotavljamo, da so ta dejanja pogosto prvi korak k hujšim prestopkom. Težji problem predstavljajo večkratni povratniki — tatovi in vlomilci — zoper ketere je sodišče izreklo strogi nadzor skrbstvenega organa ali staršev, vendar ta ni dovolj učinkovit. Kriminaliteta v gospodarstvu S področja gospodarstva smo obravnavali 435 kaznivih dejanj (leta 1960: 293). Med važnejšimi je 114 poneverb, 147 nedovoljene trgovine, 61 ponarejenih listin, 32 gozdnih tatvin itd. V porastu so predvsem poneverbe, kupčevanje z zlatim denarjem, tujo valuto, plemenitimi kovinami, nedovoljena trgovina in zloraba uradnega položaja. Navajamo nekaj značilnejših primerov: V lesni industriji so primeri, da obračunavajo izplen pri rezanju lesa na podlagi predpisov in ne po dejanskem stanju, s čimer se ustvarjajo neevidentirani viški in možnosti poneverb; v industriji smo ugotovili več primerov kooperacije s privatnim sektorjem obrtništva, pri čemer prihaja do kreditiranja privatnikom pa tudi do podkupovanj. Primeri v gradbeništvu kažejo, da so se posamezniki okoriščali v nekaterih podjetjih z gradbenim materialom, ki je bil namenjen za družbene gradnje, in se pri tem posluževali podkupovanja nadzornih organov. Mnoga od teh podjetij sodelujejo s privatnimi obrtniki, katerim dajejo predujme v denarju, pa tudi gradbeni in instalacijski material, s čemer jim omogočajo prikriti dejanski promet. Ugotovili smo tudi v nekaj primerih nesorazmerno velike zaslužke projektantov in projektivnih birojev. Obravnavali smo vrsto prekupčevalcev z avtomobili. Vozila so pričeli uvažati tudi tako, da jih plačujejo direktno v tovarni v inozemstvu, ki jih pošlje na konsignacijsko skladišče, kjer jih dvignejo pooblaščeni za prevzem. Pooblastila pošiljajo fiktivni plačniki tako, kot so v preteklosti pošiljali darilna pisma. Kršitve javnega reda in miru Zaradi kršitve javnega reda in miru smo obravnavali 5589 oseb, od teh samo v Ljubljani 4935. V Ljubljani smo ukrepali zaradi pijančevanja in pretepov v 3041 primerili: zaradi beračenja in klateštva v 977 primerih, zaradi napadov in žalitev miličnikov v 41 primerih itd. V druge okraje smo odpravili s spremstvom 157 oseb ter 147 oseb brez spremstva, v umobolnico smo poslali 11 oseb. Za izgon smo predlagali 147 kršilcev. Največ kršilcev javnega reda je starih od 25 do 35 let in so večinoma iz drugih republik (45 %), iz drugih okrajev v Sloveniji (23 %), stalno bivajočih v ljubljanskem okraju je 32 %. V poletni sezoni je v Ljubljani do 10.000 sezonskih delavcev, med temi so tudi taki, ki se ne zaposlijo in iščejo vir preživljanja v kriminalu. Znanci v delavskih naseljih jim nudijo zatočišča. Take osebe izganjamo Iz Ljubljane. Obseg in intenzivnost protisocialističnih elementov v okraju v preteklem letu nista bila pomembna. Posamezniki so širili negativne komentarje v zvezi z novo ustavo, z ukrepi v gospodarstvu, s konferenco nevezanih držav v Beogradu in podobno. Njihov negativen vpliv pa ni pomemben. Potovanja v inozemstvo in prihodi tujcev V inozemstvo je potovalo v letu 1961 iz našega okraja 22.238 oseb, od teh 12.145 (54,4 %) privatno, 3209 (14,4%) poslovno, 5079 (22,7 %) kot turisti in kolektivna potovanja, 1033 (4,6 %) na študij in izpopolnjevanje ter 872 (3,9 %) na delo. Potnih dovoljenj smo zavrnili 276 (1,2 %). Za stalno se je izselilo v inozemstvo 117 oseb. V naš okraj je prišlo 62.003 tujcev, od tega 46.243 kot turisti. Obisk tujcev sc je dvignil v primerjavi z letom 1960 za 9197. Naleteli smo na primere, da so posamezni tujci v stikih z gospodarskimi in drugimi organizacijami želeli priti do podatkov, ki so pomembni in predstavljajo poslovno tajnost. Take podatke zbirajo pod vidom gospodarskega in znanstvenega sodelovanja. Zbiranje istih je omogočeno predvsem tam, kjer gospodarske in druge organizacije še niso uredile vprašanja odnosov s tujci in posredovanja podatkov zanje. Ugotovili smo tudi primere snubljenja delovne sile, ki odhaja v inozemstvo ter štipendistov, ki jih tujci skušajo često pridobiti, da bi ostali v tujini. Varnost prometa Gostoto prometa v ljubljanskem okraju in še posebej v Ljubljani prikazujejo naslednji podatki: St. Element 1960 1961 1. Inozemska vozila skozi Lj. 2. Porast vozil evident. v OLO 140.000 200.000 Lj. (od tega 1961: 6200 nereg.) 3. Prevoženih km vozil mestnega 19.536 ' 26.241 javnega promet Ljubljana 4. Poraba goriva v tonah v ljub- 3,267.795 3,744.502 ljanskem okraju 28.978 34.001 5. Porast prometa na Titovi cesti 15.855 21.196 6. Porast pr. na Celovški cesti 14.060 19.078 7. Porast pr. na Dolenjski cesti 9.833 10.784 8. Porast pr. na Tržaški cesti 10.120 11.461 9. Porast pr. na križ. Bavar. dvor 18.902 32.425 10. Porast pr. na križ. Delav. dom 16.004 32.958 11. Porast prometa na križ. Pošta 24.247 27.705 12. Porast pr. na križ. Ajdovščina 30.844 32.937 13. Porast pr., motor, vozil v LRS 47.152 58.465 Obseg cestnega prometa je v ljubljanskem okraju narastel za okoli 23 odstotkov, v Ljubljani pa po naših ocenah za okoli 40 %. Obravnavali'smo 3342 cestno prometnih nesreč, kar je za 39 % več kot leta 1960. Med temi so tudi najlažje z neznatno materialno škodo in brez telesnih poškodb. Hujših prometnih nesreč s telesnimi poškodbami in materialno škodo 100.000 din Vzroki za tako številne prometne nesreče so še vedno v izredno hitrem naraščanju prometa in prepočasnem prilagajanju cestnih koristnikov nastalim razmeram. Vplivata pa tudi na tako stanje prepočasno preurejanje prometnih objektov in pomanjkljiva prometna kontrola, ki se je okrepila šele sredi leta, vendar zaradi premajhnega števila miličnikov še ni zadostna. in več je bilo 1976. Pri prometnih nesrečah je bilo: 1960 1961 +% mrtvih 68 02 + 35 huje telesno poškodovanih 1432 1366 - 5,4 laže telesno poškodovanih 1536 1788 + 16 z materialno škodo do 100.000 din z materialno škbdo nad 100.000 din 902 1366 511 +49,6 Število mrtvih se je povečalo zaradi dveh hudih prometnih nesreč, pri katerih je izgubilo življenje 7 ljudi. Naraščajo nesreče z manjšo materialno škodo, posebno v Ljubljani, kjer je promet najbolj gost. Značilno za leto 1961 je, da so nesreče na gln'”'!l' "-'ndnicah v upadanju, čemur je gotovo vzrok okrepljena služba nadzora prometa, ki jo izvaja postaja prometne LM, in boljše delo drugih postaj LM glede tega vprašanja. Na cestah I. reda so nesreče najštevilnejše na odsekih v bližini mesta in v Ljubljani sami, kar kaže, da je treba nadzor po miličnikih še povečati, prav tako pa izboljšati nekatere prometne pogoje, kot n. pr. cestno razsvetljavo, ter urediti pasove za počasni promet (kolesarje) kot tudi zmanjšati število priključkov na glavne ceste. Od skupnega števila prometnih nesreč je bilo v Ljubljani 52,7 %. Nesrečam so najbolj izpostavljene tiste kategorije cestnih koristnikov, ki ne poznajo dovolj cestnih prometnih predpisov. Udeležba teh v nesrečah naslednja: kolesarji 472 vozniki motornih vozil 465 mopedisti 210 potniki v vozilih 232 pešci 361 Vzroki nesreč so: vožnja ali hoja v vinjenem stanju 17,6 % neupoštevanje prednosti 10,9 % nepravilno prečkanje ceste 10,3 % prevelika hitrost 8,8 % nepravilno prehitevanje 7,7 % opustitev opozoril, znaka 4,5 % Poudarimo naj, da se je vožnja v vinjenem stanju povžpela na prvo mesto, zato so ukrepi v zvezi s preventivnimi odvzemi vozniških dovoljenj povsem upravičeni. 43 povzročiteljev prometnih nesreč je po nesreči pobegnilo, med temi trije, ki so povzročili smrtne. Razen štirih lažjih primerov smo vse izsledili. Ovira na področju odvijanja prometa, ki je bila v tem, da za Ljubljano nismo imeli izdelane osnovno cestne mreže, je odpadla z ustanovitvijo Zavoda za urbanizem, ki je tak načrt že izdelal in bo s tem preprečen dosedanji razdrobljeni in nekoordinirani način reševanja tega vprašanja. Ukrepi za izboljšanje voznih tehničnih pogojev prometa še ne dohajajo naraščajočih zahtev in se pri tem ne upošteva dovolj struktura mestnega prometa, v kateri zavzemajo kolesarji še vedno 47 %. Z ukrepi, ki smo jih izvajali v Ljubljani, smo želeli doseči, da bi so promet čim hitreje in nemoteno odvijal. Izdelali smo potrebno analizo za opremo 12 križišč s svetlobnimi napravami za urejanje prometa. Naprave za 8 križišč so tik pred zaključnimi deli; težave za hitrejšo realizacijo so v nekaterih še nerazčiščenih vprašanjih, ki se nanašajo na načrt cestne mreže. Težji problem predstavlja še vedno križišče Ajdovščina, ki zahteva preureditev trolej-busnega omrežja, V izdelavi je tudi analiza za tako opremo nadaljnjih 6 križišč. Če bodo dela v redu potekala in če bodo za to zagotovljena potrebna finančna sredstva, bo v letu 1962 promet v Ljubljani urejevan na 17 križiščih s svetlobnimi napravami, kar že kaže potrebo po centralnem razvidu delovanja naprav kot prva faza pred centralnim upravljanjem z delovnimi programi in z zelenim . valom za glavne prometne smeri. Specifičnost mestnega prometa urejuje odlok o prometu v Ljubljani, ki ga je sprejel Mestni svet. Pri izvajanju tega odloka pa nastajajo težave, predvsem pri trgovskih podjetjih zaradi prepovedi dovažanja in odvažanja večjih pošiljk podnevi s težjimi kamioni, čeprav bi se to dalo urediti z medsebojnimi dogovori in s prilagoditvijo poslovanja nastalim zahtevam. Pred križišči smo pričeli uvajati označbe za razvrščanje vozil, kar se je izkazalo kot uspešno. S tem povečujemo propustnost pa tudi varnost v križiščih. Težave pri vzdrževanju prometnega reda predstavljajo slabo vidna označevanja na cestah. Iz mestnega prometa smo izločili konjske vprege, prav tako pa tudi s cest I. reda ob sobotah popoldne, nedeljah in ponoči. Nerešeno je še ostalo vprašanje kolesarskega prometa na cestah I. reda. Rešeno bo to vprašanje na odseku ceste Šentvid—Medvode ter predvidoma Trzin—Dob, drugje pa se to še ne rešuje. Slaba je razsvetljava mestnih vpadnic. Od 177 nesreč na Titovi in 162 na Celovški cesti je bilo 60 % v nočnem času. Ti odseki cest so le simbolično osvetljeni, kar sili voznike, da vozijo s kratkimi lučmi, kar je tudi pri manjši hitrosti pogosto usodno. Kaznovanje v prometu Ostreje smo ukrepali proti storilcem tistih prekrškov, ki predstavljajo v prometu večjo nevarnost. Število ukrepov je bilo naslednje: 1960 1961 % organski mandat 25.609 29.490 +15,1 predlogi sodniku za prekrške 10.402 23.130 +122,2 Skupno število ukrepov v letu 1951 je bilo 52.620 ali 46 % več kot 1. 1960. Za politiko mandatnega kaznovanja je značilna tudi višina kazni, ki je znašala v letu 1001 12,326.000 din (leta 1960: 5,679.000 din). Mandatno je bilo rrnjveč kaznovanih voznikov motornih vozil (42 %)> kolesarjev (40%), mopedistov (11 %)< vpreg (5,3 %), pešcev (2 %). V prometnih nesrečah je bilo 17,6 % voznikov vinjenih. V 891 primerih je bilo ugotovljena stopnja alkohola nad 5 %o. Sodniki za prekrške so v 278 primerih odvzeli voznikom vozniška dovoljenja, sodišča pa v 6 primerih-Ta varnostni ukrep je bil Izrečen 1° v 31 % primerov, v katerih je bilo ugotovljena vinjenost voznika. Propagandno dejavnost glede vzgojo cestnih koristnikov so izvajale okrajna komisija za vzgojo Ih propagando v cestnem prometu ko« tudi občinske komisije, ki so v ta namen izvedle več dobro pripravlja' nih propagandnih akcij. Številčno stanje motornih vozil Na novo je bilo registriranih v ■u 1961 5375 motornih vozil, od teh: osebnih avtomobilov 3789 motornih koles 1179 tovornih avtomobilov 228 avtobusov 24 traktorjev in prikolic ter specialnih vozil 155 Skupno je registriranih v okraju 20.041 motornih vozil, 6200 pa je izostalo od registracije. Pregledi tehničnega stanja motornih vozil so bili kvalitetneje izvajani Pri pooblaščenem podjetju Ljubljana-Transport. Neugodno je le, da je lastnikom vozil dana možnost, da pošiljajo svoja vozila v pregled tudi Pooblaščenim podjetjem, ki nimajo Vse potrebne tehnične opreme. Tajništvo se je preusmerilo v preglede tehničnega stanja vozil ob stalni kontroli na cestah. Takih pregledov smo v letu 1961 opravili nad 3000. Za vozniški izpit se je v letu 1961 Prijavilo 12.250 kandidatov in ga uspešno opravilo 56 %. 23 % kandidatov ni opravilo že teoretičnega dela, medtem ko 20 % ni opravilo praktične vožnje. Ljudska milica 2 razbremenitvijo ljudske milice vseh zadev, ki prvenstveno ne spadajo med njihove naloge, smo miličnike uporabili predvsem za usmer-lanje in kontrolo naraščajočega cest-ne8a prometa, varovanja javnega reda in miru z zagotovitvijo stalne Prisotnosti na terenu. Postajo ljudske milice za usmerjanje in kontrolo prometa, katere delovno področje obsega Ljubljano in ceste i. reda, smo številčno precej okrepili, da bi zadostili potrebam naraščajočega prometa, pa jo bomo mo-ah še ojačiti.. Izpopolnili smo tudi ichnično opremo te postaje tako, da l*na sedaj na razpolago 14 patrolnlh avtomobilov (leta 1960: 4) in 44 mo-tornih koles (leta 1960: 18). Vsa vo-rila so enotno opremljena ln belo-*nodro pleskana. Miličniki te postaje Pravljajo stalno usmerjevalno služ-0 v prometu na 15 najvažnejših cestnih križiščih v Ljubljani in stal-T° kontrolno Službo na vseh cestah L reda. Zaradi izboljšanja stanja smo na rnii^ih prometnih cestah formi-an skupine motoriziranih milični-CfY’ ki opravljajo kontrolno službo stnega prometa na svojem območju, ..P*3 Prometnih konicah so vse po-LM v Ljubljani razporedile na . v svojem območju ali na odseke cest dodatno še 52 nr„!^nikov vsak dan tako, da je bil šhr et Slede na razpoložljivo mo-urJi in tehnična sredstva čim bolje vjcvnn. Postaje ljudske milice iz-Pro mes^ so na tak način nadzirale li.Jhft’ Posebno ob sobotah, nede-Dmr. ltl druSih dnevih, kadar je bil pr°met najgostejši. onm