HLatolišk cerkven list« Danica izhaja vsak petek na cel poli, in veljA po poŠti z«i celo leto 4 gld. 20 kr., za pol leta 2 gld. 20 kr., za četert leta 1 ^l«' i;. ]>r# V tiskarnici sprejemana na leto 3 gold. 60 kr. , za pol leta 1 gold. 80 kr.. za četert lota 90 kr., ako zadene na ta dan pra7rfl i/Me Danica dan poprej. Tečaj XXII. V Ljubljani 8. prosenca 1869. iAni 2. Vzdigni glavo na višave, Na obnebni strop oči, Kjer v nezmerne se daljave Naj bistrejsi vid zgubi. Stej, nevernik, tam svetove: Reci, čiga luč" gore? Kdo jih vlada, da nam dnove, Da noči nam razsvetli? Kdo jih je ko prah razstresel Čez obnebja veljki stop , Nezmakljivo jih obesil Na neba nezinirni strop? Kdo v ozvezdja jih raztika? Kdo nabira jih v versto! Kdo, prevzetnik! jih premika? In z močno zderii roko? Kdo razmeril jim je teke , Kdo jih pervi v beg zagnal? Kdo jih je v neznane veke Z veličastvom obdarval? — Pa zakaj bi po višavah Tebi kazal moč Bogi? Sej po morju, po gošavah Vse ti oznanuje ga. — Za zverine ino ptice, Za vse bilstvo kdo skerbi? Soma, slona in mravljice — Kdo vsak dan jih preživi? Gledaj , misli, sklepaj , umi, Če" z nereda stri se red? Taji, molči, ali pa sumi; Vervaj, al zatri izved! — Meniš, da, Če v umu tvojem Iskra vere več ne tli, — Da, če trap v sercu svojem Reče, da Boga res ni; Da če tebe vest ne kazni, Ne presune Božji meč, — Da so Božji sklepi prazni. Da zares Boga ni več ? Misli si izgnal skeleče, 8odbe več se ne bojiš, Več serce ti ne trepeče, Torej zdaj Boga tajil! O, preinodri pa nesrečni! Vedi, Bog še le živi, Bog mogočni vekovečni — On svetove sam zderži. On je solncu "z nič pomignil, Luni, zvezdam luč prižgal: On je tebe 'z praha dvignil, Te z dobrotami obdal. On z germenjem svet stresuje. Da pregreha trepeta ; Strelam On zapoveduje, On kroti vihar morja. Ravno ta, ki dež in toče Čez na.se t ve razlije, Tud pomigne, če le hoče, In svetove vse razspe. Ravno ta bo znovič tebe Sodil ojstro , kakor nas ; Klel pred sodbo bodeš sebe , Da dvomiti več ni čas. Ko bi mogel se dvomiti, Tolaženje bi ti blo; Al na večno občutiti, Kar si dvomil , t«) ti bo. Tamkaj v breznu večne noči Boš Boga že spoznoval, Tresel se, in njega moči Še v prek letvi spričeval. Klei boš, da serce te pika , Da še čutiš, da živiš , Da pravica vsevelika Te zderžuje, da terpiš. Le pregreha oslepila Je, zgubljeni! ti oči, Um zaterla, umorila, Ki celrnik in pervomestnik v od-U.ru. Dr. Andrej Čebašek, profesor bogoslovja. Dr. Etb. H. ('••sta, deželni odbornik. Matija Gerber, bukvoves in hišni posestnik. Luka Jer ar., duhovni pomočnik v Ternovem in vred-nik ,,Zg. Daniee." Frančišek Kramar, korar in vodja ljublj. semenišča. Matej Močnik, učitelj mestne št. Jakobskc šole. Marija Šreiner, pa^arski mojster in hišni posestnik. Jožef Švent-ner, čevljarski u.ojster ii. hišni posestnik. Jožef Zupan, korar in tajuiošter pri stolni eerkvi. Iz *loven*ke Bi*tri€«% 23. grudna. H. T. (Po nezgodi nekoliko zakasnjeno, torej bolj v posnetku. Vr.) Sijajno smo preteklo nedeljo katoličani tukaj zmagali, akoravno svet še nič ne ve o vojski , ki smo jo tisti teden tukaj bili. Naš g. kaplan sploh se jako prizadevajo . da bi se med katoliškimi Slovenci več življenja vnelo. O svojem prihodu so bili med ljudstvo spravili do NO iztisov knjižice: „Konkordat, Cerkev, Sola", kar so jim pa tisti liberalci tukaj hudo zamerili, ki so o svojem času v imenu v«ih tukajšnih Slovencev petici-jonirali in protestirali zoper konkordat, zoper verski značaj naših šol in zoper papežev nagovor. Celo po-nemčili so knjižico in iskali, da bi v nji kaj dobili zoper g. kaplana; pa zastonj. (Niso mar vedili, da je o dosti hudem času — Giskrovih okrožnic zoper duhov- stvo — brez spotikljeja na Slovenskem dan zagledala? Vr.) - Molče o marsičem drugem, naj omenim, da je zbudilo tudi šunder, ko so g. kaplan v adventu ljudstvu katoliško-politiške družbe priporočili, da se katoliška zavednost bolj budi, keršanska omika in obče koristne znanosti širijo. „To ne bo drujega kakor same čitalnice med kmeti!" so eni nasprotnikov klicali. Ko so jim drugi pravili, da ie govorjenje za kako katoliško društvo, so zopet moarovali: „Zoper vlado, zoper nove postave bo kaplan ljudstvo šuntal; to je pa še hujše! Proč mora še ta teden !" — Tožijo tedaj g. kaplana pri okrajnem glavarstvu, pa ker se družba napravlja vse skozi postavno, niso nič druzega opravili, razun da je c. kr. okrajno glavarstvo v Mariboru srenjske predstojnike z okrožnico opomnilo, da se taki zbori le po postavi od 15. nov. 1867 smejo napravljati, in da jih morajo predstojniki razgnati, ako bi se drugač napravljali, kar se že tako ima vediti. V nedeljo popoldan, 20. grud., je bil katoliški snid napovedan v Cigelnici pri slov. Bistrici, da bi se posvetovali zastran nove družbe. Hiša je bila polna ljudi, do 120 samih posestnikov je bilo povabljenih, ki so navdušeno sprejeli g. kaplanov nagovor. Pravila so se prečitale, razložile, in nato se zagotovijo vsi posestniki cigelniške okolice za pristop k prihodnjemu društvu, ki sme v 4 tednih še le pričeti svoje djanje. Izvoljen je začasni odbor, ki je poslal pravila za družbo c. kr. okrajnemu poglavarstvu. Tudi druge srenje naše fare bodo napravile take društva, in enako se sliši od sosednjih duhovni). Le časnika bi živo potrebovali, ki bi našemu namenu zadostoval. *) Pristave k. Tudi po nekterih druzih občinah so se katol. družbe že osnovale, toda sem ter tje s pri-težnostjo, ker se zoper postavo od nasprotne strani močno kljubuje. Maribor. J. Božični prazniki so nam bili zopet duhovskega veselja donesli. -- Po navadi prejšnjihvlet so tudi letos gg. bogoslovci napravili na večer sv. Štefana mično veselico, ki ima podobo nekake akademije. Predstavljalo se je naj preje „darovanje sv. treh kraljev", po g. bogoslovcu L. prav umetno dramatično so-stavljeno. — Siedeli so potem govori skoraj v vseh evropejskih jezicih; slovanščina donela je v domaČem slovenskem, v častitem staroslovenskem in hervaško-serbskem jeziku. Razun teh je bil govor v gerškem in latinskem jeziku. Med govori je pevski zbor primerne pesmi zapel. Po dokončanih govorih je bilo srečkanje pripravljenih darov. Vse to je lepo in prav, ker javni govori so za mladino kaj podučljivi in zbudljivi. — V nedeljo potem je društvo rokodelcev obhajalo božično veselico in ob enem tudi spomin svojega vsta-nov!jenja. Šteje nekaj čez 6U udov in ima za voditelja preč. g. Kovačiča, bogoslovskega profesorja, ki se z veliko marljivostjo in doslednostjo trudi, da društvo čversto stoji in svoj lepi namen zveršuje. — V Kar-tinovi dvorani so igrali rokodelski tovarši dve ša-loigri kaj živahno in ljubo. Smeha po dvorani ni bilo ne konca ne kraja. Počastili so predstavo s svojo na-zočnostjo: mil. knjezoškof, gospoda grofa Brandis, Mariborski in Slivniški, in nektre druge odlične osebe. — Čuditi se je le, kako da mestno starešinstvo in druga gospoda obertnijskega stanu toliko hvale vredno društvo *) Ljubljanska, zdaj poterjena družba bode svoje reči obširno raz-glasovala po Danici, kakor je znati, sicer pa tudi po Nov. in Triglavu. Ako se bode društvo močno razširjalo, česar se nadjamo, je verjetno, da bode treba Danici po večkrat na teden izhajati, iu ako ste tudi verli -tajarski katoličani z nami vred te misli, da je za družbe iu občinstvo naj bolje, ako imajo v enem časniku vse društvene naznanila skupaj, tedaj blagovolite pošiljati «voje poročila v „Danico.u Vr. skoraj čisto prezira in se zanj ne zmeni. Smešen svet zares; vedno imajo ljudje na jeziku, in „Marb. Ztg." skoraj v vsakem predalčku besedo: naprej z obertnijo! — in tu, ko se obertnikom in rokodelcem naj lepši priložnost ponuja, napredovati in izobraževati se, — tu sem ti ljudje svojih oči ne obernejo! Ce pride pa kak neznan blebetač s pismi pod pazduho, ter zakliče k „vorlesung i" obertnike, berž jih je vkupaj kot listja in trave, da potem, ko je „vorlesunga" pri k»-aju, drug druzega belo gleda, ter poprašuje: „was hat ergsagt?'* „1 weiss es nit!" Ne mara, moti ljudi to, da je rokodelsko društvo „katoliško?" Pa le počakajte; nevihte hudih časov na družbinskem in političnem obnebji vas bodo že zopet pokatoličile! — Iz Tersta, 3. pros. (Naznanilo in popravek.) Nas premilostni škof letos božični večer niso bili v Terstu; da svojo dolžnost dopolnijo tudi do druzega svojega sedeža, so bili šli letošnje božične dni praznovat v Kopa r. Pri sv. Justu v Terstu pa je na Sveti večer, kakor tudi ob desetih drugi dan in na sv. Stelana veliko opravilo imel p. n. gospod prost dr. Šneider. Opomnim naj še, da v cerkvi in tudi pred cerkvijo je bilo vse v redu in mimo. Se ve, da je bilo straže dosti, kakor vsako leto, in letos še veliko več, ker so časi bolj nemirni, in ker se je slišalo govoriti od ene in druge nerodnosti, ki jo namerjajo rogovileži, — pa, kakor pravim, ostalo je le pri besedah; cerkev sv. Justa pa je bila z verniki do čistega natlačena. (S tem naj se popravi, kar je bilo v zadnjem listu „Zg. Danice" po po-grešku naznanjeno. Vr.) Razprare in odprave. Inimici hominis d'»mesti c i ejus. Odkar je glas počil, da se v Ljubljani snuje katoliška družba, je „Slov. Narod" jel nergati in po malem pikati naj veljavniša njena začetnika gr. Wurmbranda in dr. Kosta. V zadnjem (115.) listu lanskega in v 1. t 1. je pa svoje misli z vse hvale vredno odkritoserč-nostjo povedal, ter zaklical 31. grudna naše geslo mora biti: „Vse za Slovenijo, naj pervo!" Ravno tam Slovence svari pred razterganjem v dva tabora, ker to bi domači reči v današujem položaji škodilo. Kako je to, da „Slov. Narod" govori o dveh taborih? Dosihmal smo mislili, da smo mi Slovenci v narodnih in cerkvenih rečeh vsi le v enem taboru: sej sam pravi, da se ni nikdar vtikoval v dogmatiko in nauke katoliške cerkve. Mar on hoče reči, da je tudi med Slovenci tako zvana liberalna stranka, ktera toliko časa hodi s katoliško, ali če hočete reči, s klerikalno, dokler je potrebuje? Se mar „Narod" boji, da bi katoliška stranka ke-daj nasprotovala opravičenim narodnim tirjatvam ? Ali pa se boji, da bi liberalna stranka utegnila nasprotovati tirjatvam katoliškim, in da bi v tem neljubem primerljeju napravila se dva tabora, ter slučaj: „Duobus litiganti-bus tertius gaudet?" Dokler katoličan zvest ostane svoji veri in katoliškemu principu, ne more sovražiti pravičnih tirjatev, še manj pa zatajiti svojo narodnost; ali kedar mu gre za versko zavest in narodnost vstrič, takrat si pa ne pomišljuje — tudi ne le en sam trenutek ne, za kaj bi naj pervo skerbel. Komur versko prepričanje, komur verska zavest ni nad vsem minljivim naukom in načeli njegovega časa, temu vera ni kar nič; to je Bog in Zveličar kar na ravnost povedal: „K dor očeta ali mater bolj ljubi kakor mene, ta mene ni vreden." S tega stališča dela katoličan svojo politiko, s tega stališča se oklene stranke, ktera, če že ne brani, saj ne napada njegovega principa; s tega stališča ljubi tudi katoličan svoj narod, svojega bližnjega. Njemu je njegova verska postava povsod pervo geslo, po kterem ravna: ona mu je bandero, pod ktero se vstopi v dru- žinskem in deržavnem življenji. Pravični iz vere in v veri živi. V tem je pa tudi vsa skrivnost katoliške stranke očita. „Narod" sicer pravi, da je božji Zveličar svojo cerkev na skalo zidal, da pa ima slovenska narodnost na vsih straneh sovražnikov. Kaj jih mar katoliška cerkev nima? Poprej se bodo liberalci iz vsih taborov zedinili, kakor pa bode novošegno liberalstvo in vse, kar za njim gre, frajmavrarstvo, nejeverstvo s katoličanstvcm pomirje sklenilo. — Da so res sedaj silno nevarni časi prišli za katoličanstvo, se vsak lahko prepriča, kdor koli se kaj na okrog ozira. Vnemarnost in oterpnjenost do katoliških resnic se siri z višjih in učenih krogov v nižje. „Narod" nas sicer s tira tolaži, da skerb za cerkev Bogu izročimo, mi pa skerbimo pred vsim za narodnost, kakor da bi bila ona Božja obljuba, da ostane pri svoji cerkvi, mehko zglavje za vne-marne katoličane, ne pa vesela tolažba in sladko upanje tem , ki delajo in se poganjajo za resnico in pravico. Sveta cerkev ima res obljubo za svoj obstanek , ali ne za ta in uni narod, ta in uni kraj; sveta cerkev je obstala, da si so jo zapustili mogočni narodi, in tudi ne bo razpadla, ako se tudi mali narodič slovenski razdvoji v dva tabora, v liberalnega in katoliškega. Cerkev bi sicer britko obžalovala zgubo, ali še huje bi bil te pen narod. Vse to nam pa kaže, da je ravno dan danes in med nami treba družbe, ktera, ne glede od kod te pušice lete, se zaveda svojega katoličanstva in katoliško prepričanje in versko zavest stavi pred narodno, in ki ne-prestraseno dela, ne upa pa na svojo moč, marveč na božjo obljubo. — ,,Narod" se tudi katoliškemu društvu kosmato pači, kakor bi se imelo očitno po ogleh po persih tolči itd. (Mi tega nismo našli v pravilih, ne mara „Narod" bolj bistro vidi ?), „Slovenija" pa da je potrebo ubožnih konstit. ver-einu prepustila, in nas prav lepo podučuje. Ali je to očitanje nalašč ali iz nevednosti? — Ko je bil odbor kat. družbe zbran pri posvetovanji pravil, je g. dr. Kosta govoril o kuhinji za ubogo ljudstvo in sobi, v ktero naj bi se reveži po zimi gret hodili. Pravila so bile pri vladi, in med tem časom je pa postalo konštituc. društvo ravno te misli ter razglasilo, da hoče skerbeti za napravo podobne kuhinje. Toliko v odgovor „Narodu" in tudi drugim, ki se za to brigajo. Naj pa še to pristavim , da naš Zveličar nikoli in nikjer molitve same na sebi ni ^ra jal, in da si dan danes ljudje s pobožnostjo ne iščejo in ne pridobe pred svetom »lave in veljave, marveč vse kaj drugega. Katoliško društvo je pa v tej reči v konst. društvu našlo zaveznika, kterega se ni nadjalo, in „pauperes semper habebitis" velji nam in vam. Dopisnik —r— v 1. listu pa se zaganja v grof VVurmbranda in v plemstvo; vse mu je sumljivo, kar začne plemstvo, — „tudi če se na keršansko stalo postavlja," je njemu vse hinavstvo!! To, in kar je zinil o škofovski vseoblasti, ni vredno daljnega ozira. M. Močnik. Razgled po zreiu. Iz Benedk imajo „Tir. Stim." naznanilo, kako.se godi v „svobodni deržavi" laški s šolstvom. Ondotni „liberalčki" („liberaluhi" Tagbl. niso všeči si skerbe zgodej svoje „berleze" odrediti. Noben oče ne sme otroka v drugo šolo pošiljati, kakor le v šole tako imenovane „svobodne pravne deržave." V teh šolah ao pa pogosto naj zaničljiviši ljudje in učeniki. Dopisnik pravi: „Sej poznam učenikov ljudskih šol in kraljevih profesorjev, ki so zdajci majhen del svojega življenja prebili med tatovi in hudodelniki, in potem , kar je spodobno in prav, v ječi; po novi eri pa so dospeli k svobodi in so prav lepo oskerbljeni. Ondes-Reggio, pošten katoličan v florenškem zbora, je torej nasvetoval, da naj se raji dopusti popolna svoboda v naukih. Zdaj so radovedni, če bode liberalna večina, ki ima sicer polne usta same svobode, dovolila ali ne, da bi smel oče otroka izrediti po svojih načelih? V tej deželi „zlate" prostosti ni skorej nobene za živež potrebne reči, na ktero bi ne bil davek naložen. Tudi od svinj morajo davek plačevati, in sicer od vsake svinje, ki jo zako-ljejo, 27 frankov! Ta svinjski davek je v več mestih, kakor v Bolonji, že rogoviljenja zbudil, ki so se s tem dokončale, da so liberalni „gospodje" par kmetov vstre-lili. — Za očitno varnost, pravi dopisnik, je zmiraj sla-beje; kolikor „svobodniši" je naša „pravna deržava", toliko bolj gre v šibre očitna nravnost (čednost). Nedavno so civilisti v Turinu napadli in ranili 2 vojaška častnika in 2 gospoda; dva sta že umerla. V Padvi so bili sklenili Sveti večer službo Božjo zmotiti in duhovstvo že v kraj spraviti. Le pod brambo vojaštva se je premogla Božja služba opraviti, in pa — hvala Bogu — brez motenja. — Misli se tukaj, da bo kmali rovarstvo zbučalo. Benedke so posebno hudo spodrite. Dopisnik sklepa s čudnimi besedami: „Bomo vidili, kaj prinese novo leto. To je gotovo, da ob koncu leta 1869 ne bo italijanskega kraljestva, pa tudi ne italijanske republike. — „Unita catt" 3. L m. pa piše tudi znamenite besede : „Ni brez ljudi tudi na Laškem, ki se po svoji vraži bojč leta 1869, ker se je pričelo s petkom. Tem naj opomnimo, da začenši od Velikega petka, ob kterem je bil pekel premagan , je bil petek skorej zmiraj dan zmage. Povedali bomo 3 velike petke: 1. Vhod Bogomira Buljonskega v Jeruzalem. 2. Večer rešen moha-metanstva s pridobitvo Granade. 3. Najdenje novega sveta po Krištofu Kolumbu. Ti dogodki nam dajejo upati 1. 1869 treh velicih zmag: 1. Popolnega oprostenja Rima, novega Jeruzalema, od rovarstva. 2. Otetja Evrope od novih musulmanov brezvladja, socializma in lažnjivega liberalstva. 3. Novega sveta, ki naj se razodene iz vesoljnega zbora z razglašenjem večnih resnic, in svetih načel katoliške nravnosti. Fiat! fiat! Is Poljskega. „Gwiazdka Ciasinska" piše: Duhoven Aleksij Ant Tomicki, fajmošter v škofu kame-nicko-pod laski, kterega je bila Moskva poslala 1. 1863 v gubernijo kostromsko, da bi tam ustanovljal farne šole, je bil nedavno romal v Jeruzalem in v Rim. Tu je bil pri sv. Očetu in mu je izročil spominski spis, v kterem je poznamnjal trude in terpljenje poljskih pregnancev na Ruskem. Iz tega spisa je po „Tygodniku kat" med drugim to očitno, da je do 150.000 Poljcev odgnanih v Sibirijo in na notranje Rusovsko. Kacih 40.000 je siljenih k težkim delom; po ječah jih je do 30.000; mnogo je med njimi duhovnov; 70 do 80 tisuč je tacih, ki so brez obsodbe odpeljani v notranjo Rusijo za Volgo. Plačujejo jim po 3 - 4 ruble na mesec, s čimur ni moč izhajati; v ti versti je 7 —800 duhovnov. (To nasilno djanje utegne Rusu svoj dan razdjati njegovo silno cesarstvo! Postavimo, da bi bilo morebiti Število sem ter tje kaj presiljeno, je le vender to hudo hudo za uboge katoliške Poljce.) Rasne novice. Govori se zdaj, da omenjeni snid evropskih vlad za pomiijenje Krečanov in Grekov s Turki se ima pričeti 9. t m. v Parizu. Anglija in Francija ste menda s tem zadovoljni, da naj na Kandii glasovanje razloči, če se hočejo z Grecijo zediniti, ali po i Turčijo ostati, bodi si že v sedanjem stanu ali pa kakor posebna knežija pod turško brambo. Ker je na otoku dve tretjini kristjanov in le samo tretjina musulmanov, je pač očitno, kam se bo prebivavstvo obernilo. Sicer „Osten" piše, da ni res, da bi se vsa Kreta bila podala Turkom. — Rogovilska vlada na Španjskem je dala več ljudi zapreti, ki so pri sedanjih volitvah kor-tezov govorili v prid monarhijsko-katoliških kanditatov. To dokazuje, kako beriško-liberalni so laži-liberalci! — „Tir. Simmen" v daljšem prevdarku pretehtujejo, kako je 1. 1859 Napoleon z vojsko zoper Avstrijo dal izgled za narodni princip ; zdaj 1. 1869 pa mora molkom molčati, ko z ravno tem principom Prusija rije v južno Nemčijo, Rusija v Turčijo. — Rusi neki Varšavo vter-jujejo in na Poljskem vojenstva zbirajo. — V Rim je pred Božičem veliko tujih gospodov prihajalo, zlasti tudi izmed učenih pripravljat se za prihodnji cerkveni zbor. — Is Ljubljane. Govori se, da pride v Ljubljano na gimnazijo g. prof. M. VVurner iz Kranja na mesto g. dr. J. Rumpfa, in prof. BI. Hrovat v Celje; g. vit. Rilsky pa gre iz Ljubljane za prof. v Černovice. — Sliši se vesela novica, da je misijonar in vesoljni namestnik prečast. g. Ignacij Mrak postal škof in naslednik ranj. g. Fr. Baraga. — Kakor je bilo lani že napovedano, jame res družba sv. Mohorja dajati na svetlo kratkočasni in pod-učni list za slovensko ljudstvo „Besednik," ki bode veljal za celo leto 2 gl. 50 kr., za polleta 1 gl. 30 kr.; dijakom pa, ako se jih deset skup oglasi in z naročilom pošljejo tudi naročnino, za polleta 1 gl. Pervi pomočnik pri vredovanji bode tajniku dobro znani g. A. Umek. Kaj več o tej modri vstanovi morebiti prihodnjič. — Kakor doslej pet let, se dobiva tudi VI. leto „Jezičnika" ali pomenkov o slov. pisanji v posebnem natisu nekaj pri g. Gerberju. Izbral si je sedaj novo obliko po abecednem redu na podlagi staroslovenščine do čerke L. Kaj več o njem, kadar se doverši v tej obliki. Is Zagreba, ov. Oče so 21. grud. u. 1. korarja p. n. g. Luka Petroviča odmenili za škofa Kalidonskega v nev. dež. in za pomočnika kardinalu nadškofu zagrebškemu. Naznanuje se pa, da je preč. g. Petrovič v noči sv. Silvestra od mertuda zadet nagloma umeri. Ravno tako se bere, da je prevzviš. kardinal Havlik tedaj nevarno obolel. Prošnja. V molitvenih bukvicah: „Družbine bukvice za dekleta" je pesem, ktere pervi stavek se tako-le glasi: Prelep vertec vidim stati, S cvetjem Čednosti nas'jan, Lesketi se v carji dati, S sve*im navkom okopan; In cvetlic prelepo cvetje Je pobožnih duš zavetje; Vert je križn posvečen, In Marii izročen. Prosim, naj mi napravi kdo napčv na to pesem, naj ga pošlje do konca februarja vredništvu „Zgodnje Danice", ktero ga bo v presojo dalo, in za naj lepši napčv 20 gl. plačalo. Napčv naj bo vesel, vendar po-pobožen in ne pretežek, aa ga bodo deklice pri svojih zborih skupaj, pa tudi po samem lahko pele. Jožef Rozman, konjiški dekan. Duhorske spremembe. V ljubljanski škoflii. Razpisana je Poljani ca 12., Rob pa 15. grud. MMobroimi darovi. Za sv. Očeta. Z Grada; G. S. P. 1 gl. 50 kr. sr. — Fr. ,P. 1 gld. sr. — M. P. 1 dvajsetico st. den. — G. J. Št 1 gl. sr. — Vdova sa-se in svojim otrokom za gorečnost v dobrem prosi sv. blagoslova in daruje 2 terdnj. ali 3 gld. sr. — Za sv. blagoslov in srečno sadnjo uro 1 gl. — Za afrik. misijon. Po g. vodja J. Bom—na 3 gl. Odgovorni viednik: Liki J C ran. — Nathkar in založnik: Jožef Blaznik ▼ Ljubljani.