TAJNOST ZVONENJA IN ŠTEVILK Kočevje-Ljubljana je začetek Ko- čevje Za vlakC) ki vozijo iz Kočevja v Ljubljano, je zvočni signal: 2 udarca, ki se trikrat ponavljata. Za progo Beo-grad—Zagreb—Maribor je začetek Beo- Pri železnicah so uvedeni vidni in grad. Za vlake, ki vozijo od konca, zvočni signali, ki jih boste prav lahko t. j. iz Maribora v Beograd, je zvočni razumeli. 2elezniška proga je razde- signal: 3 udarci, ki se trikrat ponav- ljena in vsak del proge se odpre pri- Ijajo. hodnjemu vlaku šele, ko prevozi prejš- Spredaj na lokomotivi na obeh stra- nji vlak ta oddelek, odnosno ko je že neh, kjer je strojevodja, so na dešči- odbržel mimo signala. , cah številkc: tam je n. pr. številka V i d n i s i g n a li : To so železni 3 8 7 0 2 9 signali (znamenja, semafori), pri kate- prva številka 3 pomeni, koliko osi rih je na visokem železnem drogu na- poganja neposredno stroj. mešeena ena gibljiva prečka ali pa več. D števj]o __ 8 _ je treba Ce stoji ta precka posevno navzgor, večati z& 3 tcr pomnožiti z 10; tako pomeni to »Proga je prosta«, vodorav- dobimo največjo dovoljeno brzino lo- na lega pa znaci »Stoj!« Razen tega je komotive v kilometrih na uro. Torej v pnblizno 600-800 m predvsako po- našem primeru: n X 10 = 110 km stajo zaklopna deska (tabla) z zelenim na urQ četverokotnikom Vodoravna lega te Tretje število - 7 - moramo pove- deske pomeni »Proga je prosta«, nav- čatJ za 1Q -n d fai iti k na e^Q QS picna pa: »Glavn. s,gnal je na .stoj!. y tonah _ ,7 ton če pomnožimo prvo zato pozor, pocasi — stoj!« število _ 3 _ s tretjim številom, po- Zvočni signali: To so udarci večanim za 10, t. j. s 17, dobimo t. zv. na zvon, ki jih slišimo na postajah; ta adhezivno (sprejemno) težo na oseh — znamenja daje najbližja postaja, od- 3 X 17 = 51 ton. Ena tona te adhe- koder prihaja vlak. Za vlake, ki vozijo nivne teže zadostuje za dosego vlačne od začetka proge proti koncu proge, sile, ki je potrebna za prevoz tovora je signal: 2 udarca, ki se trikrat po- desetih ton pri vzponu proge od 10 do navljata. Za vlake, ki vozijo od konca 1000 m in pri brzini 25 km na uro. Če proge proti njenemu začetku: 3 udarci, bi bila lokomotiva prelahka, bi imela ki se trikrat ponavljajo. Kje so začetki premajhno adhezijo (sprijemnost) in in konci za poedine proge? To je raz- njena kolesa bi drsela na mestu. Če lično; o tem nas poučuje vozni red, in pomnožimo adhezivno tcžo — 51 ton sicer: ^/laki, ki vozijo od začetka proti — z 10, dobimo približno delo loko- koncu proge, so v voznem redu ozna- motive, v navedenem primeru 510 ton čeni z lihimi številkami, vlaki, ki vozijo (toliko more lokomotiva vleči). Na- od konca proge proti začetku, pa s daljnje številke podajajo skupino iz- sodimi števili. Torej na primer za pro- delka ter inventarne številke. 65