ODGOVORI NA PRIPOMBE IN PREDLOGE DELEGACIJ K OSNUTKU ODLOKA Konferenca delegacij št. 54 (delovne skupnosti državnih organov, družbenopolitičnih organizacij, društev itd.) Pripombe: .¦'<'¦ ' ¦ 1. K sestavi predloga Odloka o odškbdnini zaradi spre-membe namembnosti kmetijskega zemljišča na območju ob-čine Ljubljana Šiška naj se povabi delegat naše konference delegacij, ki naj skuša uveljaviti nekatera določila iz delovnega osnutka tega Odloka z dne 14. 3. 1979. Pri tem naj se zlasti razčisti vprašanje obveznosti plačila odškodnine za »zemlji-šča... namenjena za zidavo« (2. čl. zakona o kmetijskih zemlji-ščih), oz. za »stavbna zemljišča... dokler se na njih ne začne graditi« (9. čl. istega zakona). 2. Če bi ne prišlo do bistvenih sprememb osnutka, (pri čemer se opozarja na možnost, da bi se predlog Odloka tako skrajšal, da bi se omejil skoraj na vsebino 5. in 13. čl.) opozarjamo na naslednje: - v naslovu Odloka naj se črtajo besede »na območju občine Ljubljana Šiška«, - v 2. čl. je treba dodati na koncu tretje vrste besedo »spre-membe«, - v 4. čl. naj se besedilo 2. odstavka nadomesti z besedilom: •>za objekt v smislu 1. odst. tega člena se šteje tudi kamnolom, peskokop ipd.« - v 3. vrsti 7. čl. naj se nadomestita besedi »upravni stvari« z besedama »upravnem postopku«. Na koncu pa naj se dodajo besede:... »praviloma je ta odločba sestavni del odločbe o lokacijskem dovoljenju«, - 1. odstavek 8. čl. naj se črta. Na koncu 2. odstavka, ki postane edini odstavek tega člena naj se doda besedilo: ...»in se ne smejo pričeti dela na podlagi priglasitve«, - v 3. vrsti 12. člena naj se doda: »in 4/75«. Ostalo naj se črta Odgovor: K sestavi predloga Odloka je bil povabljen delegat konfe-rence delegacij št. 54. Stališča so bila usklajena, pripombe pod 2 so v celoti upoštevane v predlogu Odloka. Izvršni odbor Komunalne skupnosti občine Ljubljana Šiška Pripomba: Citirani osnutek Odloka naj se v 5. členu dopolni z novim odstavkom, ki naj se glasi: i »Kdor izkorišča kamen, mivko, gramoz, pesek in opekarsko glino, plača poleg odškodnine za spremembo namembnosti še posebno odškodnino v višini 5% prodajne cene na m3 izkopa-,. nih rudnin brez prevoza.« Odgovor: Skupščina občine ni pooblaščena za vnašanje takšnega doio-čila v Odlok, saj je citirana obveznost že predpisana neposre-dnoz zakonom o kmetijskih zemljiščih (15. čl.). Čepajenamen . predlagatelja predlagati znižanje osnove na prodajno ceno »brez prevoza« mora to predlagati zakonodajalcu ali zahtevati od njega ustrezno tolmačenje. Odbor za urbanizem pri Skupščini občine Ljubljana šiška Pripombe: 1. Pri obravnavi poročila o uresničevanju družbenega plana so bili ugOtovljeni presežki vskladu v katerem se zbirajo pri-spevki za spremembo namembnosti kmetijskega zemljišča. V zvezi s tem je odbor izrazil mnenje, da bi morali učinkoviteje odkupovati ponujena zemljišča. Z večjim odkupom bi učinkovi-teje preprečevali pojav nedovoljenih gradenj na kmetijskih po-vršinah, kar je končno tudi v interesu samega kmetijstva. 2. Ob obravnavi predloga Odloka naj bo obrazložen doseda-nji način porabe sredstev na podlagi prejšnjega Odloka. Odgovor: Strinjamo se z vami o tem, da bi morali učinkoviteje odkupo-vati ponujena zemljišča, nekoliko vprašljiva pa je trditev, da bi s tem "učinkoviteje preprečevali pojav nedovoljenih gradenj.« Problematika ponujenih kmetijskih zemljišč je v kratkem na-slednja: po zakonu o kmetijskih zemljiščih, ki je veljal do 12. 2. 1979, bi moral biti v občini sprejet prostorski plan oziroma revidiran veljavni urbanistični plan, do srede leta 1975. Kertani 24 bil sprejet do tega roka (čeprav je osnutek prostorskega načrta za potrebe kmetijstva in gozdarstva v občini Ljubljana šiška bil izdetan leta 1976), je torej izostal eden od bistvenih pogojev -opredeMtev dolgoročrto namenjenih zemljišč za kmetijsko pro-izvodnjo - za odločanje o uveljavljanju prednostne pravice do nakupa ponujenih kmetijskih zemljišč. Kljub temu pasta vdveh primerih KZS občine Ljubljana šiška in KIT KZ Medvode uvelja-vili prednostno pravico do nakupa kmetijskega zemljišča, ven-dar brez uspeha, ker je v enem primeru prodajalec ponudbo umaknil, v drugem primeru pa je KIT KZ Medvode odstopila prednostno pravico kupcu kmetu. Iz prejetih ponudb v letu 1977 in 1978 izhaja, da so lastniki kmetijskih zemljišč ponudili naprodaj skupno skoraj 30 ha kmetijskih zemljišč v 110 parcelah v 24 katastrskih občinah. V večini primerov so bile ponudbe zgolj formalnega značaja ali ureditev zemljiškoknjižnjega stanja kupoprodajnih odnosov iz prejšnjih let. Naslednji problem odkupa ponujenih zemljišč je v ceni. Če bi KZS občine Ljubljana Šiška uveljavila prednostno pravico polo-vico primerih ponujenih zemljišč po ponujenih odkupnih ce-nah, v zadnjih dveh letih, bi to predstavljalo porabo petletnega priliva sredstev Iz naslova prispevka za spremembo namemb-nosti kmetijskega zemljišča. V zvezi z zahtevo o dosedanjem načinu porabe sredstev na podlagi prejšnjega odloka smatramo, da podrobnejše poročilo o realizaciji finančnega načrta KZS občine Ljubljana Siška za leto 1978, ki je bilo posredovano tudi vsem delegatom, dovolj konkretno odgovarja na zastavljeno pripombo. Delegaclja KS Komandant Stane Pripomba: Delegacija meni, da s povečanjem prispevne stopnje, se me-lioracija zemljišča ne bo izboljšala. Zvišala se bo samo cena gradbenih objektov, ki jih bodo kupniki zemljišč - gradbinci zaračunali kupcem. To zadevo je potrebno rešiti na drug način, zato delegacija Odloka ne podpira. Odgovor: Negativno stališče delegacije Komandant Stane do predloga Odloka je hkrati tudi negacija določb 14. čl. zakona o kmetijskih zemljišč, stališč. sklepov in priporočil skupščine SRS za obliko-vanje in izvajanje prostorske, urbanistične in zemljiške politike v SR Sloveniji, kakor tudi številnih drugih dokumentov s kate-rimi je opredeljen pomen ustrezne zemljiške politike za gospo-darski in družbeni položaj precejšnjega dela slovenskega prebi-valstva, ohranitev kvalltet prostora, obseg poseljenosti teritorija in obrambne sposobnosti SR Slovenije kot celote, ter vsake posamezne sredine (tudi KS Komandant Stane!). V SRS pa so se njivske površine v obdobju 1964-77 zmanjše-vaie letno za 2665 ha. Ce se bo ta trend nadaljeval tudi v bodoče, bomo leta 2078 v Sloveniji brez njiv. Kar se tiče »drugega načina rešitve«, ki ga delegacija omenja, moramo delegacijo spomniti na dejstvo, da je bil z uvedbo prispevkaea spremembo namembnosti kmetijskega zemljišča v letu 1973, ukinjen republiški davek na promet kmetijskih zem-Ijišč. ' r 1 Delegacija KS Dravlje Predlog: 5. člen: Odškodnina najvišje kategorije kmetijskegazemljišča (I. in II. katastrski razred) naj bo 60 din in ne 40 din, kot predvideva osnutek odloka. Utemeljitev: S tem bi zavrli intenzivne posege na najkvalitet-nejša zemljišča oz. preusmerili gradnjo na slabša. Odgovor: Predlog je vreden premisleka; kljub temu nismo upoštevali, ker ni usklajen s predlogi ostalih kmetijskih zemljiških skupno-sti na območju mesta Ljubljane. Res pa je, da so nekatere občine Slovenije že uveljavile takšno višino odškodnine, kot jo predlaga delegacija KS Dravlje. Delegacija KS Podutik Pripombe: Sredstva o odškodnini so namenjena za usposobitev novih kmetijskih zemljišč. Delegati so mnenja, da bi bilo bolj pri-merno, da bi šla gradnja v neizkoriščena področja oz., nekme-tijska, saj potem ne bi bilo potrebno usposabljati novih kmetij-skih zemljišč. Odgovor: Mnenje delegacije je lahko le želja, 2a katero pa vemo, da ne more biti uresničljiva, še posebej ne v bližini velikih mest, med katere lahko štejemo tudi Ljubljano. Delegacija KS Milan Majcen Pripomba: Delegacija podpira osnutek Odloka o odškodnini zaradi spre-membe namembnosti kmetijskega zemljišča na območju ob-čine Ljubljana šiška, vendar izraža pomislek, oz. predlaga, da bi kmetijska zemljiška skupnost s tem denarjem kupovala kmetij-ska zemljišča, ki so naprodaj in bi s tem pomagala pri prepreče-vanju črnih gradenj (sklicujemo se na pred kratkim obravna-vano uresničevanje plana občine, kjer je bilo razvidno, da Kmetijska zemljiška skupnost teh sredstev od odškodnin ni porabila). Odgovor: Glej odgovor na pripombo Odbora za urbanizem pri Skup-ščini občine Ljubljana Šiška. Kmetijska zemljiška skupnost občine in izvršni svet Skup-ščine občine Ljubljana Šiška predlagata skupščini predlog od-loka v razpravo in sprejem. Na podlagi 3. odstavka 34. člena zakona o upravljanju in razpo-laganju s stavbnim zemljiščem (Ur. I. SRS, št. 7/77) in 190. člena statuta občine Ljubljana šiška (Ur. I. SRS, št. 2/78) je Skupšfiina občine Ljubljana Šiška na......seji zbora združenega dela dne .........in na.......seji zbora krajevnih skupnosti dne...... __. sprejela ODLOK b določitvi načina, pogojev In postopka oddaje stavbnega zemljišča v družbeni lastnini v uporabo za gradnjo družinskih stanovanjskih hiš na območju občine Ljubljana /. Šiška 1. člen Na stavbnih zemljiščih, ki so po veljavnih urbanističnih doku-mentih predvidena za gradnjo družinskih stanovanjskih hiš in drugih objektov oddaja komunalna skupnost (v nadaljnjem besedilu: upravljalec) delavcem, delovnim Ijudem in občanom pravico uporabe za gradnjo stanovanjskih hiš in drugih objek-tov. 2. člen Oddaja stavbnega zemljišča \z 1. člena tega odloka se opravi v skladu s 34-36 členom zakona o upravljanju in razpolaganju s stavbnim zemljiščern (Ur. I. SRS, št. 7/77) z javnim natečajem. Izvedbo javnega natečaja opravi 5-članska komisija, ki jo imenuje izvršni odbor upravljalca. ¦ ..• 3. «len •;¦ Upravljalec objavi razpis javnega natečaja za oddajo stavb-nega zemljišča v sredstvih javnega obveščanja, na oglasni deski na sedežu Skupščine občine Ljubljana Šiška in na oglasnih deskah Krajevne skupnosti, kjer ležijo parcele, ki so predmet razpisa. t......_ ' '" :'"r::'-"-"':' 4. člen ' ¦ •¦ ¦ Javni natečaj se opravi z vlaganjem pismenih ponudb uprav-Ijalcu stavbnega zemljišča. , ¦ ¦: ¦;-¦ .-, *'"'/:^;- 5. člen * /"¦¦ \ . '. Razpis javnega natečaja obsega: 1. zazidalne in zemljiškoknjižne podatke z navedbo povr-šine zemljišča, 2. rok za začetek \n dokončanje gradnje, 3. višino odškodnine za stavbno zemljišče (izklicno ceno) in stroške za komunalno ureditev zemljišča, .¦ 4. rok plačila odškodnine in stroškov, '. 5. višino varščine, , ,..,. .. 6. rok za vložitev pismenih ponudb, .*.¦'.,.:, 7. pogoje za oddajo stavbnega zemljišča \z 35. člena za-kona, ki morajo upoštevati tudi stanovanjske, delovne in so-cialne razmere ponudnikov (zlasti stanovanjska stiska, premo-ženjsko stanje in višina povprečnega osebnega dohodka na družinskega člana, oddaljenost stalnega prebivališča od delov-nega mesta ponudnika, prednost borcem in invalidom, zdrav-stveno in družinsko stanje), 8. čas in kraj, kjer je razpisna dokumentacija na vpogled ponudnikom, ., . , 9. čas in kraj odpiranja ponudb, 10. navedbo roka, v katerem bodo ponudniki obveščeni o izboru ponudnikov. 6. dlen Stavbno zemljišče, za katero je bil razpisan javni natečaj, se odda ponudniku, ki v največji men izpolnjuje pogoje razpisa. Če posamezni ponudnik izpolnjuje pogoje iz 7. točke 5. člena tega odloka, ki jih podrobneje ureja posebni pravilnik, se ponu-dena odškodnina poveča za stanovanjske razmere do 30%, za socialne razmere do 20% in za delovne razmere do 10% in se tako povečana odškodnina upošteva pri ugotavljanju najugo-dnejšega ponudnika. 7. člen Ponudnik lahko pridobi pravico za gradnjo stanovanjske hiše le na eni stavbni parceli. -¦¦ ¦.-.<¦ r.,. ' 8. člen -A. \, ¦i.:.-:': ... ¦¦ Vplačana varščina se šteje ponudniku, ki je uspel v natečaju, v odškodnino za zemljišče, ostalim ponudnikom, ki niso uspeli na javnem natečaju, pa se varščina brez obresti vrne najkasneje v 15 dneh po opravljenem natečaju. Če ponudnik, ki je uspel v natečaju, po opravljenem javnem natečaju enostransko odstopi od ponudbe ali pogodbe o oddaji zemljišča, mu varščina zapade v korist upravljalca stavbnega zemljišča. V kolikor ponudnik uspe kot najuspešnejši na večjem številu parcel, ima pravico izbire, vendar mu na (neizbranih) parcelah zapade varščina. ... ....... 9. člen Upravljalec mora o izboru obvestiti vse ponudnike. Zoper odločitev o oddaji stavbnega zemljišča lahko vsak ponudnik, ki se je udeležil javnega natečaja, vloži v 15 dneh od dneva, ko je prejel obvestilo, ugovor na izvršni odbor uprav-Ijalca, ta pa mora odločiti o ugovoru v nadaljnjih 15 dneh od dneva, ko je ugovor prejel. Odločitev izvršnega organa upravljalca lahko vsak, komur je bil ugovor zavrnjen, izpodbija pri pristojnem temeljnem sodišču v roku 30 dni od dneva, ko je prejel rešitev o ugovoru oziroma, ko je poteklo 30 dni od dneva, ko bi moral prejeti rešitev na vloženi ugovor. 10. eien Po pravnomočnosti odločitve o oddaji zemljišča, skleneta upravljalec in uspeli ponudnik - pridobitelj pogodbo o oddaji stavbnega zemljišča, s katero se določijo obojestranske obvez-nosti, ki izvirajo iz pogojev javnega natečaja.' 11. člen , „«.- Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu SR Slovenije. Štev: Datum: -•,¦¦, , „ ,! ! .;¦; Predsednik Skupščine občine Ljubljana Šiška , , _ Franc Dejak * - i> Obrazložitev Po 3. odstavku 34. člena Zakona o upravljanju \n razpolaga-nju s stavbnim zemljiščem (Ur. I. št. 7/77), ki je začel veljati 8. 4. 1979 je občinska skupščina pooblaščena, da z odlokom pred-piše način, pogoje in postopek oddaje stavbnega zemljišča. V praksi se čuti velika potreba po ustreznem predpisu, ki bo ...... ¦ • - 25 podrobno uredil pogoje oddaje stavbnega zemljišča z javnim natečajem. Predlog odloka daje smernice in je podlagaza izvedbo javnih natečajev za oddajo stavbnega zemljišča. Predlog odloka daje v smislu 2. odstavka 35. člena navedenega zakona tudi podlago za ustrezno vrednotenje oziroma upoštevanje (poleg finančnih) tudi stanovanjskih, socialnih in delovnih razmer ponudnikov. Vrednotenje teh razmer, ki jih bo v okviru odloka podrobno opredelil pravilnlk Komunalne skupnosti, pomeni bistveno in kvalitetno novost v primerjavi z dosedanjimi predpisi. Na ta način je poleg drugega poudarjeno načelo solidarnosti, kar je v duhu in v skladu z našo ustavo in zakonodajo. Pri stanovanjskih razmerah bo upoštevana predvsem kvali-teta in velikost stanovanja glede na število družinskih članov; pri socialnih razmerah bodo upoštevani: premoženjsko stanje, poprečni osebni dohodek na družinskega člana, zdravstveno stanje ponudnika in njegove družine ter prednost borcev In invalidov NOV; pri delovnih razmerah pa bo upoštevana odda-Ijenost stainega bivališča od delovnega mesta ponudnika ter delovni pogoji (benificirana doba). Vse te razmere bodo ugotovljene po točkovnem sistemu. Ponudniki bodo v ta namen izpolnili ustrezne obrazce (vprašal-nike). Ves postopek glede oddaje stavbnega zemljišča z javnim natečajem bo vodila posebna komisija, ki jo imenuje izvršni odbor komunalne skupnosti. Ta komisija bo ugotavljala (po potrebi tudi na kraju samem) ustrezna dejstva glede stanovanj-skih, delovnih in socialnih razmer ponudnikov. Na ta način bo v smislu predloga odlokazagotovljena javnost in objektivnost celotnega postopka oddaje stavbnega zemlji-šča. Izvršni svet Skupščine občine je bil s strani predlagatelja komunalne skupnosli seznanjen, da je glede na pereč položaj na področju stanovanjske graditve in dejstva, da bodo z oddajo stavbnih zemljišč pridobljena znatna sredstva, ki so nujno po-trebna za nadaljnje urejanje stavbnih zemljišč na območju občine Ljubljana Šiška, potrebno odlok sprejeti po najkrajšem možnem postopku in se je na tako pobudo izvršni svet na svoji seji dne 14. 6. 1979 odločil in predlaga delegatom skupščine občine, da odlok obravnavajo in sprejmejo po enofaznem po-stopku, pri čemer naj se upoštevajo razlogi \z 207. in 232. člena Poslovnika skupščine občine Ljubljana Šiška.