URN_NBN_SI_DOC-VSDWYGYU

VZGOJA IN PRIDOBIVANJE UPORABNIKA V ŠOLSKI KNJIŽNICI G reta Jukič, M argareta Lesnika V času, v katerega stopamo, dobivata znanje in knjiga vse membnejše mesto. Naloga šole je, da ustvari v vzgojno-izobraževal- nem procesu take oblike in metode dela, ki bodo vodile učence do znanstvenega načina mišljenja. P ri tem pa je tudi vselej in bo (kljub čedalje večji prisotnosti drugih informacijskih sredstev in medijev) knjiga najpomembnejša in z njo vred seveda šolska knjižnica. Šolska knjižnica naj vzgoji učenca v aktivnega uporabnika knjižnice, naj ga nauči najti informacijo najhitreje in po najkrajši poti. Svoji starosti prim erno naj se nauči uporabljati knjižno in n e­ knjižno gradivo ter knjižnična pomagala (AIK, styarni ikatalog, na­ slovni katalog), tonske filme, avdiovizualne kasete, video kasete in seveda knjižno gradivo. Torej učenec naj zna na podlagi podatkov kataložnega lista poiskati zaželeno knjigo iz leposlovja (postavitev CPLM po starostnih stopnjah) ali s poljudnoznanstvenega področja (postavitev po sistemu UDK). Seveda pa m ora biti knjižnica kot knji- žnoinformacijski center kraj, v katerem se zbira, shranjuje in posre­ duje informacijsko gradivo učencem učiteljem in drugim uporabni­ kom knjižnice. S tem želimo doseči napredek v vzgojno-izobraževalnem proce­ su, v strokovnem izpopolnjevanju, v kulturni dejavnosti šole in nje­ nem vključevanju v življenje kraja. Da bi šolska knjižnica lahko vzgojila aktivnega uporabnika, je njen delež opredeljen v predm etni­ ku in učnem načrtu osnovne šole. S svojim gradivom in dejavno­ stjo se enakovredno in nepogrešljivo vključuje v celoten učno-vzgoj- ni proces, zlasti na jezikovno-umetnostno- vzgojno-izobraževalnem področju, saj je v predm etniku in učnem načrtu OŠ za vse razrede izdelan načrt književne vzgoje.

RkJQdWJsaXNoZXIy