I NAJČA, GLASILO OSNOVNE ŠOLE GRM, NOVO MESTO Letnik X, maj 1998, št. 3, 4 ŽIVIO! Prišla je pomlad, deseta Najčina pomlad, in z njo sončni topli dnevi, polni veselja in radosti. Izbirne vsebine so za nami, na teh smo se odpočili, veliko pa naredili in si s tem pridobili dodatno znanje. Izbrali smo eno izmed sedemnajstih interesnih skupin, ki nam je najbolj ustrezala. Pust, Valentinovo, dan žena in materinski dan so že zdavnaj za nami. Sedmega aprila je minilo natanko 633 let, odkar je Habsburžan Rudolf 4. leta 1635 podelil takratnemu zaselku na okljuku reke Krke mestne pravice. Tega se Novomeščani premalo spomnimo. Tudi mimo velike noči ne moremo kar tako. Sporočilo tega praznika nas navdaja z upanjem in nam daje pogum, poleg šunke, pirhov in potice seveda. Prav tako se je v zadnjem času zvrstilo veliko raznih tekmovanj: Preglovo, Štefanovo, Cankarjevo, Vegovo, iz angleščine, vesela šola in Epi reading beadge. Tu so še športna tekmovanja, tudi na njih so učenci uspešno zastopali našo šolo. Več o tem preberite v Najči. Ogledali smo si obilo kulturnih predstav. Osmarčki smo pripravili že drugi ples, ki je bil vsekakor enkraten in neponovljiv. Pisali smo že poskusne teste, v maju pa nas čakajo novi, odločilni. Temu sledi valeta in za vedno bomo zapustili klopi dobre stare OŠ Grm. Spet so v kinu vrteli dobre filme, kot je Sedem dni v Tibetu, ki vas je prav gotovo ganil z lepim prikazom budistične duhovnosti Tibetancev. Še vedno pa marsikdo vzdihuje ob misli na Titanik, ki je omehčal srca še tako ravnodušnih in smo bili vsi zato še toliko bolj navdušeni, ko smo si ga ogledali tudi v okviru šole. Tudi na glasbeni sceni se je pojavilo veliko novih, svežih imen, najbolj pa je zažgala skupina The verve z albumom Urban Hymns. Ker se šolsko leto z veliko hitrostjo bliža h koncu, vam toplo priporočam, da napnete še zadnje sile in se potrudite v šoli. Bodite v cvetju in uživajte pomlad! Anita Tintor, 8.b. 1 Hi !§ mEi KfflnsOMBI .Silil ZELENA LUČ ZA PRIZIDEK Vse nas zelo zanima, kaj je novega z dogradnjo naše šole. Stopili sva k ravnatelju Marjanu Špilarju in ga prosili za izjavo za naš časopis. Izjavil je: »Konec marca je svet Mestne občine Novo mesto sprejel finančni načrt občine za leto 1998. V okviru tega finančnega načrta bo občina namenila v tem letu za prizidek k OŠ Grm 15.000.000,00 SIT. To pomeni, da bi s sredstvi, ki jih je zbrala šola, in s tem denarjem lahko pričeli z dogradnjo v letošnjem letu. Pogoj pa je, da bi k tem financam primaknila tudi država 15.000.000,00 SIT. S tako pridobljenimi sredstvi bi lahko prizidali štiri učilnice s kabineti in telovadnico. Vse to bi dogradili do tretje gradbene faze, kar pomeni, da bi objekt spravili pod streho in ga zaprli. V letu 1999 bi lahko prizidek dokončali in ga pričeli uporabljati na začetku šolskega leta 1999/2000. Vse to bomo lahko pričeli izvajati takoj, ko bo Ministrstvo za šolstvo in šport dalo svoje soglasje k projektu, ki je že pripravljen, ob njem pa tudi investicijski program. Ko bo to soglasje pridobljeno, bomo pridobili gradbeno dovoljenje. S tem pa bodo izpolnjeni vsi pogoji, da bo občina lahko razpisala natečaj za pridobitev čim bolj ugodnega izvajalca del. Vse to naj bi bilo nared do pričetka šolskih počitnic, kajti to je najbolj ugoden čas za gradnjo.« Tabita Jovanovič, 5,b Urška Knafelj c, 5.b OTVORITEV RAČUNALNIŠKE UČILNICE Na naši šoli smo si dolgo, vse predolgo želeli računalniško učilnico. Končno je prišel čas, ko smo jo dobili. Poleg vseh dejavnosti, ki so na naši šoli res pestre, bomo imeli odslej tudi računalništvo. Mnogi imamo računalnike že kar nekaj časa doma, drugi pa še niso imeli priložnosti seznaniti se z njimi. Vsem nam bo koristilo delo z njimi, še posebej med poukom, kjer bomo lahko dopolnjevali, utrjevali in nadgrajevali učno snov. Organiziran bo tudi računalniški tečaj za vse osmošolce, ki se bomo naslednje leto vpisali na srednje šole, na katerih bo ponekod računalništvo obvezen učni predmet. Na otvoritvi računalniške učilnice v avli naše šole so bili prisotni mnogi pomembni gostje, med njimi tudi gospa Teja Valenčič, državna sekretarka na Ministrstvu za šolstvo in šport, ki se je z nami veselila pridobitve računalnikov. Po prijetnem programu, ki sta ga popestrila otroški in mladinski pevski zbor ter prizor iz igre Težave Jadrana Grma, so si gostje ogledali računalniško učilnico. Učenci pod vodstvom učiteljice Alenke Spasovski so pokazali, koliko zanimivih in domiselnih stvari se da početi z računalniki. Zahvaljujemo se Mestni občini Novo mesto in sponzorjem za pridobitev, ki smo jo takoj izkoristili za dve računalniški tekmovanji. Anita Tin tor, 8. b PODROČNO RAČUNALNIŠKO TEKMOVANJE V PROGRAMU COREL DRAW Marca je bilo v naši računalniški učilnici, področno tekmovanje v oblikovanju vizualnih sporočil v programu CorelDRAW. To je veliko bolj izpopolnjen in zahteven program kot PaintBrush. Tekmovanja se je udeležilo sedem učencev iz občin Novo mesto, Sevnica in Trebnje. Na tekmovanju je zmagal Domen Krištof iz OŠ Šentrupert. Drugi je bil naš najboljši MATIC ERŽEK in tretji Smiljan Slukan in OŠ Savo Kladnik. Pokrovitelj ZOTK Novo mesto je vsem udeležencem podaril računalniške nagrade: miške, podlage za miške in zgoščenke. Čestitke vsem dobro uvrščenim! Nejc Novak, 5.c. ŠOLSKO RAČUNALNIŠKO TEKMOVANJE V MICROSOFT WORD PROGRAMU Šolsko tekmovanje v urejanju besedil je potekalo že 19. januarja dopoldne v računalniški učilnici. Udeležili smo se ga lahko učenci višje stopnje, ki dobro obvladamo Microsoft IVord program. Tekmovanje je trajalo devetdeset minut, naloge niso bile težke in šlo nam je dobro. Vendar, ker nobena stvar ni popolna, so se nam dogajale tudi napake, ki pa smo jih hitro rešili. Ko so se iztekle še zadnje minute tekmovanja, smo bili vsi potni, še posebej, ker smo premišljevali, ali nam je uspelo. Čemu pa smo pravzaprav tekmovali? Da bi se izkazali in da bi izbrali člana, ki bo na drugih tekmovanjih zastopal našo šolo. Po pričakovanju je bil najboljši Matic iz 8. d. Računalniška učilnica je bila takrat, ko smo tekmovali, še čisto nova in je pred nami ni še nihče preizkusil. Sedaj, po otvoritvi, se je zabavalo v njej že mnogo učencev. M.N.T., 7.b INFORMATIVNI DAN V petek, 13. 2. 1998, in v soboto, 14. 2. 1998, sta bila informativna dneva za vse osmošolce. V petek smo imeli osmošolci prosto zato, da smo si ogledali srednje šole, na katere lahko kandidiramo glede na uspeh, interese, sposobnosti in dosežke pri preverjanju znanja. Za vse je bil ta dan izredno pomemben, saj smo dobili mnoge informacije ter pomembne podatke, ki nas zanimajo. Izvedeli smo vse o pogojih vpisa, o samem šolanju ter o zaključku šolanja. Marsikomu je bil ta dan odločilen, saj si je lahko ogledal kar tri različne srednje šole, kar nam je olajšalo delo pri izbiri nadaljnjega šolanja. Pred nami je pomembna življenjska odločitev, zato sem se odpravila v hotel Krka, kjer je bila predstavitev splošne gimnazije. Ogledali smo si kratek film, ki so ga posneli nadebudni gimnazijci. Prikazoval je ulično življenje, drogo, nasilje ... S tem filmom so nam hoteli dijaki gimnazije dokazati, da imajo poleg učenja še dovolj časa za ustvarjalnost. Nato so nas pozdravile profesorici slovenščine in geografije ter gospa ravnateljica, ki so nam povedale tudi nekaj o tekmovanjih, ki se jih dijaki udeležujejo in pri tem dosegajo visoke rezultate, ter še malo o izletih, ki so prava popestritev pouka. Pri tem so ves čas ponavljale, da je pomembno biti vztrajen in samozavesten, če želiš uspeti. Skratka, izvedeli smo vse, kar nas je zanimalo o šolanju. Upam, da tudi letos ne bo omejitev vpisa in da se bom dobro vključila v novo okolje. Razpfbreditev učnih predmetov ne bo večja kot v osnovni šoli, temveč le bolj obširna in poglobljena. Veseli smo bili novice, da bo pri nekaterih predmetih snov lažja tudi za 20% kot v prejšnjih letih. Izvedeli smo tudi, da bomo lahko v prihajajočem šolskem letu vstopili v prenovljeno gimnazijo na Seidlovi cesti in bo pouk potekal dopoldne. Anita Tintor, 8.b NOVOST: EKONOMSKA GIMNAZIJA Pred nami osmošolci je ena najtežjih odločitev v življenju. Sama sem se odločila za ekonomsko gimnazijo, ki bo potekala na ekonomski šoli. To je ena izmed vrst srednje šole, ki ne izobražuje za poklic, pač pa učence uspešno pripravi na nadaljnji študij na univerzi ali fakulteti. Ta šola je namenjena predvsem učencem, ki bi bili v svojem življenju radi nekaj posebnega. Res je, da je to ena najtežjih šol, a z vztrajnostjo in pridnim delom se tudi ta težka šola lahko uspešno konča. Ker se je ta smer vključila v program šele v letošnjem letu, se je navdušilo za to novost kar štiriinšestdeset učencev, vendar pa jih bodo sprejeli le 60, torej za dva oddelka. Urnik ekonomske gimnazije je zelo zahteven in uspešni bodo le tisti učenci, ki bodo skozi celo leto pridno delali in se učili. Upam, da bom sprejeta na to šolo, saj se mi bo le tako uresničila moja velika želja. Zorica Djenadič, 8.b DELAVNICA V DOLENJSKEM MUZEJU Med zimskimi počitnicami nekateri nismo zamudili Dolenjskega muzeja, kjer smo izdelovali zgodovinske lončene posode. V skupini nas je bilo štirinajst. Z veseljem smo delali posode, iz kakršnih so ljudje nekoč pili in jedli. V Dolenjskem muzeju smo izdelovali tudi arheološki nakit iz fimo mase. Delali smo zapestnice, verižice, prstane, priponke in še veliko drugih zanimivih okraskov. V tej delavnici, ki je bila odprta v četrtek, 26. 2. 1998, in v petek, 27. 2. 1998, v Dolenjskem muzeju, smo si otroci lahko malo bolje predstavljali življenje naših prednikov. Tjaša Turk, 5.a GLEDALIŠKA IGRALNICA Med zimskimi počitnicami smo imeli učenci priložnost izbirati med mnogimi zanimivimi dejavnostmi, ki jih je organiziralo Društvo prijateljev mladine. Med drugim je bila tudi gledališka delavnica v Kulturnem centru Janeza Trdine, ki je potekala od ponedeljka do četrtka. Obiskovalo jo je enajst deklet, učili pa sta nas Staša in prijazna Saša. Same smo si morale izmišljati različne prizore, pokazati različna razpoloženja in pri vsem smo se zelo zabavale. Na koncu smo s prijateljicami zaigrale še kratko igrico, ki je bila vsem zelo všeč. Nad gledališko igralnico smo bile vse tako navdušene, da nam je Saša obljubila, da bomo imele krožek tudi vnaprej. Vabljeni vsi, ki vas zanima igranje, še posebej pa fantje. Katja Rakuša, 5.d PUSTNO RAJANJE PRI NAS Vsi otroci se radi našemijo v nekoga ali nekaj, kar jim je všeč. Letošnji pustni karneval je bil v veliki telovadnici OŠ Grm. Otroci so se zbrali na Novem trgu in skupaj z glasbeniki odkorakali proti šoli. Vsak otrok je dobil krof. Glasbena skupina Rubin je igrala in pustne šeme so veselo pele in rajale. Nagrajene so bile najlepše in najizvirnejše maske. Pustni torek je bil zelo lep, saj ga je popestril tudi Franci Kek, znan iz filma Milice. GRMSKO SREČANJE Grmsko srečanje je vsakoletna pomladanska prireditev naše šole. Organizatorji so spet pripravili lep in zanimiv večer. V avli šole je Janko Orač, novomeški poklicni slikar, razstavil in predstavil svoja dela. Spoznali smo tudi prvo pesniško zbirko Marije L. Potočnik, učenke 8.b OŠ Grm. Glasbena gosta sta bila hornist Aleksander Božič in pianist Berislav Budak. Program sta povezovala Sonja Simčič in Branko Šuster. M.Š. Neira Zuhrič, 5.c NOVINARSKO SREDIŠČE V TEDNU IZBIRNIH VSEBIN “Za press center imamo lepo domačo besedo novinarsko središče”, nas je takoj poučila Jerca Božič, novinarka z Vašega kanala, ki je bila v naše največje veselje z nami vse štiri dni. Člani te skupine smo ustvarjali v dveh skupinah, kot uredniki in kot novinarji, nekateri pa smo bili tudi spikerji na radiu in televiziji. Novinarji smo spremljali dogajanje na šoli ter zbirali in zapisovali informacije. Izročali smo jih urednikom, ki so iz njih oblikovali dnevne novice za vse tri novomeške radijske postaje, televizijo. Dolenjski list. Novi medij, Najčo itd. V veliko pomoč nam je bila računalniška učilnica in računalniki, s katerimi smo hitro napisali novice in jih še sveže posredovali novomeškim medijem. Nikakor pa tudi ne bi mogli brez Petra Klinca in njegovih fotografij, ki so v časopisih in na televiziji popestrile naša novinarska besedila. Če v tednu izbirnih vsebin niste slišali nobenih naših radijskih ali televizijskih poročil niti prebrali Dolenjskega lista, lahko sedaj preberete po en primer dnevnih novic. RADIO SRAKA (Novico je bral Igor Pivačič.) Teden izbirnih vsebin na osnovni šoli Grm se je danes iztekel. Učenci so si iz sedemnajstih zanimivih vsebin izbrali tisto, ki jih je najbolj zanimala. Da bi polepšali podobo šole, so likovniki izdelali reliefe in okrasili zidove. Pri kemiji so delali razne poskuse, v četrtek pa so odšli v Ljubljano, kjer so si ogledali Naravoslovni muzej. Novinarji šolskega press centra so v sredo obiskali Delovo tiskarno revij in časopisov v Ljubljani. Ogledali so si postopek izdelovanja časopisov. Poročila za razne medije so vsak dan oblikovali v računalniški učilnici. Ves teden so se učenci urili v športnih dejavnostih, ki so potekale v šolski telovadnici in na stadionu Portoval. Pod nadzorom prizadevnih mentorjev so igrali nogomet, košarko, delali vaje za nabiranje kondicije, hodih na pohode ipd. Danes, ko večina učencev predmetne stopnje razdaja še zadnje moči na krosu po Por to valu, novinarji oblikujejo še zadnje vesti. Maruška Spasovski, 6.c Karmen Šali, 6.c Matija Korasa, 7.a teoen fzBiRGib oseBin STUDIO D (Novico je bral Črt Šuštar.) Danes poteka drugi dan tedna izbirnih vsebin na novomeški osnovni šoli Grm. Učenci so se porazdelili v sedemnajst skupin, pri vsaki se na zabaven način seznanjajo s tem, kar jih najbolj veseli. Pri gledališko-glasbeni skupini pripravljajo gledališko igro Težave Jadrana Grma, s katero se bodo predstavili na novomeških šolah Center in Šmihel, gostovali pa bodo tudi na ljubljanski osnovni šoli Danila Kumarja. Skupaj z njimi se bodo predstavile tudi učenke plesne skupine, ki so že sestavile ples. Skupina, ki se ukvarja z raziskovanjem življenja Keltov, je danes odšla v Dolenjski muzej, kjer so si ogledali stalno zbirko o Ilirih in Keltih ter razstavo Kapiteljska njiva. Učenci, ki jih veseli fizika, pa so se danes učili uporabljati programe na računalnikih, ki so najnovejša in najbolj privlačna pridobitev osnovne šole Grm. Maja Erhovnic, 7.a VAS KANAL (Novico je brala Tea Berkopec.) Na novomeški osnovni šoli Grm so včeraj zaključili zanimiv teden izbirnih vsebin. Danes so imeli na predmetni stopnji športni dan, učenci so tekli kros in dosegli dobre rezultate. Le učenci novinarskega središča so ostali v šoli in se trudili napisati še zadnje novice, da bi vas seznanili z dosežki tega tedna. Novinarji šolskega novinarskega središča so si v sredo ogledali računalniško oblikovanje časopisov in revij v Delovi tiskarni TČR v Ljubljani. Presenečeni so bili nad velikimi balami papirja, ki lahko tehtajo do ene tone. Učencem višje stopnje, ki so izbirali še med ostalimi zanimivimi možnostmi, se zdi, da je bil teden izbirnih vsebin za vse zelo koristen. Likovniki so okrasili šolo. Naša odlična glasbeno-plesno-dramska skupina je včeraj nastopila na ljubljanski mednarodni šoli s šaljivo igrico Težave Jadrana Grma. Nejc Novak, 5. c m NOVI MEDIJ Novinarska skupina novomeške osnovne šole Grm je v tednu izbirnih vsebin obiskala tiskarno TČR v Ljubljani in si z zanimanjem ogledala nastajanje časopisov in revij. Učenci od 5. do 8. razreda so si med 17 skupinami izbrali vsebino, ki jih najbolj privlači. Nekateri so lahko postali tudi novinarji, drugi pa uredniki v novinarskem središču. S pomočjo računalnikov so vsak dan sproti ustvarili novice za novomeške medije. Likovni razposajenci so na šaljiv način polepšali puste kotičke naše šole. Pri matematiki so učenci spoznavali povezanost matematike in računalnikov. Zelo so se zabavali pri skupini Slovenci skozi čas. V dvojicah so delali miselne vzorce. Nekateri so se odločili za raziskovanje življenja Keltov. Odšli so v Dolenjski muzej in si ogledali stalno zbirko o Ilirih in Keltih. Pri športnem krožku so učenci zelo zgodaj začeli s tekom in nato nadaljevali s športnimi igrami. Tudi pri drugih skupinah so se zabavali in so se imeli neskončno lepo. Tea Berkopec, 6.d Katja Pust, 6.d TF^Ak/ |u>PvyrvCo 0 © © <, ©©© 3 © © e _ © © © © ©©e©©' © © © © © (F*) © © © m V© ■VC „© C a © © © © C r©© © ©> € © © © & © © c ©©© r©© c © © © & © © € © © © © © S &Z& REPORTAŽA NA POMOČ! GRMSKI GRAD PROPADA Na vzpetini, imenovani Grm, je poleg naše šole še ena znamenitost, to je grad Grm. Leta 1586 gaje dal sezidati Krištof Mordax. Prvotni, najstarejši del poslopja, je bil kvadraten stolp in desno od njega prizidan pritlični trakt. Ob gradu je bilo verjetno z obrambnim zidom zavarovano dvorišče. Grad je doživel prvo večjo spremembo po Krištofovi smrti, ko je postal leta 1636 novi lastnik sin Hans Andreas. Poslopju je dal prizidati še eno nadstropje, nad vhodnimi vrati vklesati svoj grb z dvema prekrižanima sekirama. Nasledil ga je sin Wolfgang Mordax, ki je najbolj spremenil podobo gradu. Levo od stolpa so sezidali nadstropno poslopje ter oba stranska trakta. Nastalo je obsežno dvorišče z arkadnimi hodniki, na južni strani obdano z visokim zidom. Valvasor omenja, da je imel grad bogato poslikane prostore. V celoti se je ohranila le poslikava v osrednji dvorani grajskega stolpa. V začetku 18. stoletja je bil zasnovan grajski park, ki je grad povezal z mavzolejem družine Mordax na bližnjem griču. Grad je postal odličen primer baročne arhitekture, zlasti, ko se je iz utrdbe prelevil v razkošno in udobno rezidenco tedanjih lastnikov. Takratni večji posegi v gradu so se ponovili v 19. stoletju, ko so zid na južni strani nadomestili z zidanim nadstropnim traktom. Leta 1886 se je v grad preselila kmetijska šola iz Slapa pri Vipavi. Zaradi novih potreb šole so tedaj v gradu izvršili zadnje večje gradbene spremembe, ki pa so žal uničile njegovo baročno podobo. Taka je bila preteklost gradu. Sedaj pa ta naša kulturna dediščina na žalost propada. Nihče se dolgo časa ni zanimal za njega. V njem so bile pisarne Adrie in Revoza. Sedaj pa sta se Adria in Revoz odselila. V njem sta si prostor pridobil Zavod za spomeniško varstvo in Arhiv za Dolenjsko in okolico Novega mesta in Ljubljane. G. Janez Penca ml. se zelo zanima za grad Grm in o njem veliko ve, zato včasih napiše tudi kakšen članek, ki ga objavi v Dolenjskem listu. Zaupal mi je želje Grmčanov, ki so sedaj postale tudi želje nekaterih učencev OŠ Grm. Menimo, da bi bilo grad potrebno ločiti od velike industrije Revoza z zelenjem, drevesi, grmičevjem, narediti torej zeleno pregrado. Urediti bi morali park. Pokositi travo, odstraniti mah, urediti grmičevje, rože. Po parku so speljane tlakovane poti. Tam, kjer jih še ni, bi jih morali narediti, kjer pa so že, pa zamenjati tlakovce. V parku je tudi star in umazan ribnik. Potrebno bi ga bilo obnoviti, izprazniti, očistiti, napolniti, v njega naseliti ribe. Park bi moral biti mestno sprehajališče. Lahko bi uredili tudi kolesarske steze. Tudi drevesa in grmičevje bi morali varovati, saj lahko drevesa živijo tudi sto let in več. Ko bi bilo vse to urejeno, bi morala v parku začeti veljati kultura. Ne bi smeli odmetavati smeti, cigaretnih ogorkov, ne bi smeli pljuvati, popivati ipd. Včasih je bilo na grajskem dvorišču gledališče. Lahko bi bilo tudi sedaj, saj bi si kar nekaj meščanov popestrilo sobote in nedelje. Tudi pripadajoča poslopja bi morali obnoviti. Lahko bi ga povezali s cerkvijo, ki je na sosednjem hribčku. Grad bi bil lahko tudi na ogled. Naša tiha želja je tudi, da bi peščeno parkirišče izginilo, saj je bil tam včasih sadovnjak. Tudi parkirišče in obračališče avtomobilov pri cerkvi bi lahko izginilo. Tam je zelo stara lipa, velika in mogočna, morali bi paziti nanjo in jo ohraniti. Vsaj nekaj se dogaja! V gradu Grm sedaj spet obnavljajo arkade. Te arkade so bile prej zazidane. Bodo odprli galerijo? V gradu živi tudi slikar, atelje pa ima v bližnjem grajskem poslopju. Prazne prostore gradu Grm bi morali nameniti tudi kakšnim kulturnim društvom. Vse to bi lahko bilo z gradom, pa ni. Mogoče nam bo kdo pomagal pri uresnečitvi teh želja. Kaj ne bi bilo lepo, če bi v grajskem ribniku spet začele regljati žabe, kot so regljale v otroštvu naših babic in dedkov? Nejc NOVAK, 5.c Aljoša KOPINA, 5.d mAla na1cw ČRKE Mi smo že vse črke spoznali. S črkami lahko napišem stavek. Črke so različne. Polona, 1 .b 4 Učitelji na eATEŽU dteP ^dobvo O o \raa’ 3'/,vva- s ** 3o\e^> tega idv p'"3 gjpe \tadar 7,-aN'P^6' n\oc xiaU °'4ae^ ^ ^'n’a' »Wel «oieW° 'l’ naMtt. ^astttd' lC“aed«#e taPtaSL „o\aa eT_ ^ ^teta0 ^arV:0 J poieaA tant ^oU ^avea ie VVatel ^ rad ’ bih vra J^y LUZS _ dgfer ,„,1S ‘J ' “ffranii ,n ,2ah - nas , Zakl®‘- Vosujfttogan,, bese, ^ pt 2 ««, bl’ ^ kda/B Je ZeIO sn ° dal se dJ nastopi n,f esen in Metod Novakovič, 2.c ^r frp O SOLA V NARAVI V ČATEŽU 1) Česa ne bom pozabil? Žiga: Plezanja po steni. Peter: Lokostrelstva. Renata: Plezanja po steni. Sanja: Lova na lisico. Nenad: Lokostrelstva. Erika: Lova na lisico. 2) Kaj sem pogrešal? Žiga: Peter: Renata: Sanja: Nenad: Barbara: Erika: Ničesar. Ničesar. Več športnih dejavnosti. Ničesar. Ničesar. Družino Družino, zajčka. 3) Plezali smo po steni. Moji občutki: Žiga: Ko sem plezal, me je bilo malo strah. Peter: Počutil sem se dobro. Renata: Bilo me je malo strah, a sem ga premagala. Erika: Vsa sem se tresla. Sanja: Dobri občutki Nenad: Super je bilo. Pripravile: Kristina, Tatjana in Tjaša iz 4. b UGANKE ELEKTRIČNIH NAPRAV Podnevi spi, zvečer se zbudi. hiia '''as,,,, e Otlici in , ' P°^ % testo to. Iz njega piha in šumi. Uporablja ga mamica, da se lepše uredi. 9sbj uz oapsng ^Peša. NOVO MESTO Od oktobra 1996 sem doma v Novem mestu, ki je precej čisto in razgibano mesto. Leži na jugovzhodu Slovenije. Prvi prebivalci so bili staroselci, za njimi pa so prišli Iliri in Kelti. O njih pričajo izkopanine, kot so: keramično in kovinsko posodje, žare, situle, ogrlice in zapestnice iz jantarjevih in steklenih biserov. Vsi našteti predmeti so shranjeni v Dolenjskem muzeju. Največja najdbišča so na Mestnih njivah (žare) in v Kandiji (nakit in orožje v grobovih). Kmalu so prišli Rimljani in v naših krajih zgradili kar nekaj cest. K nam so prinesli vinsko trto, denar, steklo, rimske številke, peščeno uro in še bi lahko naštevali. V srednjem veku je bilo mesto zelo dobro zavarovano, saj ga je na treh straneh varovala reka Krka, na eni strani pa so postavili obzidje. Ker je bilo mesto velika trgovska postojanka, mu je 7. aprila 1365 avstrijski vojvoda Rudolf IV. dal mestne pravice. Poimenoval ga je Rudolfswerd (Rudolfovo). Takratni meščani mesta niso hoteli imenovati tako, temveč so mu dah ime Novo mesto. To ime se je obdržalo vse do danes, ko je Novo mesto upravno, gospodarsko in kulturno središče Dolenjske. Upajmo, da bo tako tudi ostalo. Domen Žagar, 3.d m ektri hep. bilo Ro ch/( ca. Je ’ °frofr b(jf niechy-JJaJe r]a je g°sPoc!in. c J '‘'“'“jk-n kili J° e,ektr '' J> sobl r‘°b, ko 1 smo 40^ Lidija Lipovec, 3. c Je stjj o * °J Zdi v Prla^ 0a Solo FIŽOL DO NEBA RUMENA TROBENTICA Sem prijazna rumena trobentica. Živim na veliki zeleni trati. Trobentica mi je ime zato, ker trobim. Kadar sestrice in bratci še spijo, jih zbudim: TRA RA TRA RA. Imam veliko prijateljev, bratov in sester. Sestre so trobentice, bratje pa zvončki. Oče in mama pa sta naj večja, najstarejša in najlepša. Skupaj lepo živimo. Rafaela Križman, 2.b Nekoč je živel kmet Pepe. Ves dan je delal na njivi ter sadil buče, fižol in drugo zelenjavo. Nekega jutra, ko se je zbudil, je skozi okno videl, da mu je toča vse uničila. Zato je bil ves dan žalosten. Zjutraj, ko je vstal, je že tekel na njivo, da bi posadil nove buče in fižol, a je zagledal fižol do neba. Bilo ga je toliko, da bi lahko prehranil celo vas. Od takrat dalje kmet Pepe ni bil reven. Andrea Šetina, 2.b SNEZAK IN POMLAD Hej, snežak, ti možak, pomlad prihaja, pojdi! Ker nas sonce greje spet, po poti kar pleši balet. Zdaj drevesa zelene, da pomladne zgodbe zažive. Zdaj se ptice vračajo, in spet čarobno pojejo. Rada Molek, 2.b PUST SLASTNIH UST Pust širokih ust bomo danes praznovali in se veselih. Klovni, kavboji in indijanci ter še druge maske bodo z nami zaplesali in se veselili. Oh, to noč bo res veselo, saj do jutra se bo pelo in še krofov se najelo. Neža PUST PUST Spet prišel je pustni čas, čas veselih mask. Obraze smo si popisali in v krogu zaplesali. Svežih krofov se najedli, vse dobrote smo pojedli. Da bili smo mastni okrog ust, to naredil je naš pust. Lea Ritonja, 2.d Pust ima velika usta, da z lahkoto krofe hrusta. Klovni, muce in pajaci, račke, miške, indijanci. Vsak otrok se preoblači in se pusta veseli, maškare smo radi vsi. Marko m ZAKAJ SEM SE TAKO OBNAŠAL PRI MALICI Danes smo imeli v šoli za malico čokolino. Pri zadnjih dveh mizah, kjer sedim tudi jaz, je menda prišlo do prerivanja, cukanja, polivanja in kreganja. Seveda je bila naša učiteljica takoj obveščena o dogodku. Ker ni natančno vedela, kdo je in kdo ni sodeloval pri neredu, smo dobili kazensko nalogo vsi. In tukaj se začne moj problem. Pri vsej stvari nisem čisto nič kriv. Sploh pa me vse to spominja na knjigo Tajno društvo PGC, profesorja Vejico in njegove 1 kazenske spise. Če poskušam; pojasniti dogodke za tema dvema. mizama, moram zatožiti svoje L sošolce. To pa ni niti lepo niti zdravo. Tudi Ivan Cankar pravi tako. On že ve, saj ga je izdala sestra Lina in najbrž jo je zaradi tega še dolgo bolela glava. Tudi nekateri moji sošolci so zelo močni. Sprašujem vas, zakaj bi se pulil in cukal za čokolino, ko pa vsi vedo, da ga ne maram in da imam veliko raje sendviče s suho slamo. Sicer sem pa ves odmor razmišljal le o spisu, ki nas je čakal naslednjo šolsko uro. In tako sploh ne vem, kaj se je dogajalo okoli mene. Za zaključek pa samo še to, da čeprav ne vem, kaj sem storil narobe, obljubljam, da se bom poboljšal. Luka Zupan, 4.b Živel je fantek po imenu Tilen, ki je imel veliko veliko željo. Ta želja pa je bila, da bi v Najči bila zlata pravljica, pesmi in slike. Spraševal je mnoge čarovnike, če mu lahko uresničijo to željo. 6 ZVONČEK %£>° . , si naslov 'Q nap V robidmco 7aliublla v , » Mali"3 * 5 \ rdeti rib,,. , v tare/.o * B°r SeJese ^ ^Wla V , Stonog3 s J drevored zaljubil v y Hrast se j paltao HRAST SE ZALJUBI V PALMO Nekoč je živel v parku hrast. Bil je mlad in vesel. Okoli njega je rastla zelena trava. Ljudje so ga imeli zelo radi. Pod njim so se igrali otroci, okoli njega pa so letali pisani metulji in veseli ptički. Nekega dne so ljudje posadili mlado palmo. Hrast jo je iz dneva v dan opazoval, kako hitro raste in postaja vse lepša in lepša. Hrast je želel, da bi se je dotaknil. Začel je širiti svoje veje, palma pa svoje dolge liste. Nekega dne so se dotaknili in ostali za vedno skupaj. Aleks Marij anovič Jaz sem zvonček. Budim velike in male zaspance. Imam bel cvet, v zemlji imam koreninice in čebulico. Rastem na travniku. Najprej sem bil v zemlji, potem pa sem pokukal iz zemlje. Imam veliko prijateljev: trobentice, zvončke, narcise, vijolice, pasji zob in jeternik in še veliko drugih prijateljev. Videl sem veliko otrok, ki nabirajo rože za dan žena. Nekega dne me je hotela deklica odtrgati, pa sem se izmuznil v travo. Vesel sem bil, ker mi ni uničila življenja. Sara, l.c Je raste, p;,2VOn«fc Nekega dne • P°to]iu-Pib!>U in odneslo T^0 n '»»S i' "tonil. k Miha j. b ZVONČEK JE ŽALOSTEN Živel je zvonček na jasi, na katero so se prihajali otroci igrat. Eden od otrok utrga zvonček, potem pa ga nese domov. Mama ga da v vazo in zvonček se posuši, zato ga vrže v smeti. Ubogi zvonček! Špela Zupančič, 1. b RIMANKA Ježek bežek, gozdni dedek, po gozdu hiti, sreča lisico tatico. Na veji sraka kraka, se smeji, poleg nje pa sova nova spi. Kača klopotača na tleh leži, volka molka za rep drži. Veverica pekarica se smeji, ptica skica prileti in jo ogovori. Kuna je lepa kot velika luna. Lidija Lipovec, 3. c POMLAD Spomladi se snežaki topijo in trate zelenijo. Poganjajo zvončki in otroci piskajo na trobentice. Ptice se vračajo domov. Sonce greje zemljo in iz zemlje pokukajo prve cvetice. Tudi živali, se prebujajo ter za mladiče poskrbijo. Narava je lepa, zato je ne uničimo! V šolo rada hodim, ker se veliko naučim. Andrea Šetina, 2.b VEVERICA IN LEŠNIKI Veverica mimo drevja šla, videla je volka in se ustrašila. Vsi lešniki in orehi po tleh se razlete, a veverica zopet v svoje duplo skrije se. In veverica brez hrane zimo preživi, a upajmo le, da našla bo svoje lešnike. Manca ZaleteIj, 3.c RIBIČ NA OBISKU Danes nas je pri pouku obiskal gospod Osolnik, član Ribiške družine Novo mesto. Povedal je, da je že petdeset let ribič. Razlagal nam je, kakšne ribe živijo v vodi, tako da smo izvedeli, da je reka Krka ena najbolj bogatih rek z ribami v Sloveniji. V reki Krki živijo skoraj vse vrste rib. Najbolj znana riba je sulec. Pokazal nam je tudi svojo ribiško opremo. Osnovni ribiški pribor sestavljajo palica, strojček z ribiško vrvico in razne vrste ribiških vab. Gospod Osolnik nam je pokazal dve vrsti palic, ena je bila teleskopska, zato ker se razteguje. Razložil nam je tudi, kako se ribo sname s trnka s kleščami. Povedal nam je, da v prostem času rad pomaga tudi drugim ribičem, tako da popravi ali obnovi kakšno palico ali ribiško »mašinico«. Pripovedovanje gospoda Osolnika je bilo zelo zanimivo, tako da smo se veliko naučili o ribiškem športu, ribičih in o samem življenju v naši zeleni reki Krki. Jana Čosič, 3.c RAZREDNIKOVE URE Otroci l.b poročamo o stvareh, ki bi jih radi predstavili sošolcem. Luka je poročal o morskem prašičku in ga tudi prinesel v šolo. Matej je bil pravi učitelj in nam je prikazal življenje hokejista. Otroci smo pri razrednikovi uri učitelji, učiteljica pa nas opazuje in posluša. Laura Martinčič, l.b '' ^ ^ <*%- -7. V- W O' j ^ 0 ™ % % % ^ 9 h > >• ■'fe ^ f V v*> V % d ^ 0„ .. v' ^ ' •p 1 M I j 11 j j Cl, v< Pisatelja Roalda Dahla gotovo že vsi poznate po njegovih radoživih in po svetu priljubljenih zgodbah, kot so Čarli in tovarna čokolade-Matilda, Čarovnice... Ta pa je malo drugačna, a nikakor manj zanimiva. V njej se namreč pisatelj spominja dogodkov iz svoje mladosti. Ti pa niso taki, kot jih poznamo mi iz našega življenja. Le kdaj se je naprimer komu izmed nas zgodilo, da bi ga učitelj pretepel, ker je plonkal? Le koga bi zdravnik operiral brez narkoze? Vsi dogodki pa niti slučajno niso 'x' tako temačni, ampak so tudi lepi, zabavni, norčavi in nagajivi. Zagotovo je to knjiga, ki se jo splača prebrati. Maja Krhovnic. 7.a. j P i , I L Mm! F M ! I l MmB i* i* i‘i a % v* -i % t ^ ^ •;< a v; ^ V; :;j ^ :? ^ * ;;; ;>:< ^ ^ v % i' v< ;: * V< ;;t Vi ^ V' TITANIK * *:■ % •: * v ,i -:• & i1.: i ;;; * ii. % s •:- v: * ’ * ’ : * -v * i‘t •;• f; f; i‘: ^ !< -'ii ’ ❖ j:- ■ * ■: • v- V •:< * * * ;*t ;; •;= >;• )i *: 5;c i‘{ •‘i :• 5; V- . v & ;l Vi Vi Vi :i Vi Vi V: ;;?• V- V Vi Vi V: Vi Vi Vi V: Vi v- • • • ■ ■ v ' li v :• Vi r Vi :* v Vi :i * J: Don’t do it! R: Donžt come any closer, Til let you go! J: No you won't R: What do you mean, »No I won’t«. Do not presume to teli me what I will and will not do. You don’t know mw. J: You would have already done it. R: You are distracting me go away! J: I can not, Fm involved now. If you jump. Fll have to go in after you. R: Do not be absured. Youd be killed. J: Fm a good swimmer. R: The fall alone will kili you. J: It would hurt, Fm not saying it wouldn\ Fm a lot more concered about that water being so cold. R: How cold? J: Freezing... maybe a few degrees over. Have you ever been in Wisconsin? R: What? J: Well, they have some of the coldest winters araund. Well, ThaFs where I grew up. I and my dad used to go ice fishing... that’ where there’... R: I KNOW WHAT ICE FISHING IS. v.t Vi :< v- * ;tv, ;; *i ‘i Vi |i 1 Vi :? Vi ;i v Vi :t Vt y< ;;; Vi Vi V: Vi Vi V: Vi Vi V* V* v Vt * V1 Vi ‘ Vt Vt Vt ' Vt V.t Vi Vi Vt V' v? Vi Vi Vi Vi Vi Vi Vi V: Vi Vi Vt Vt v v Vi Vi Vi Vt Vt Vt vt Vi Vt V: Vi Vi vt Vi Vi Vi V.'- Vt Vt Vi ’ Vt V; Vt vt $ Vt Vt Vi Vi vt Vt Vi Vi V- V; V,i V« V; * V' v Vi Vi Vt Vi Vi V: Vi v.i Vi v- Vi Vi ^ Vi vi Vi Vi Vi v; v; O- ;v Vi Vi V- *........g....v . " . - I - I - I - I -I { i I I 1 t ^ I I I 1^1 r l r.[ ZAKAJ SI S ŠOLO NE OGLEDAMO VEČ FILMOV , , , , . . 1 1 1 i i 1 t 1 i t i i i t i t i t- ■■■■». 1 ■ T 1" » i i i i j I I J F \ ^ i 1 1 i i i 1 r r 1 i i" 1 i 1" 1.i 1 i »..J > _ i ; 11,1,1.1- 1 l i . T...r..i...l.. ^.p..«.. ^ j . ..p*, j t j. ... t 1 J i i I 1 1 i 1 1 i . 1 1 , 1 r i . -1 iti r ii 1 i i > i..... i ^ iiiii 11 ti i i ji rili! 1 iiii 1 1 > t , e t . 1 .8 l 1 1 1. 1 . 1 i 1. i , 1 r 1 j i i j II I I i 8 t 11 i ! > V ^ ^ U * . ^ t * ■ „—^^—|—^ 1 * ■ »Zakaj si s šolo ne ogledamo več filmov?« ste se nekateri vprašali, oziroma se pritoževali. Za odgovor bi morali povpraševali učitelje, mene pa sta zanimali dve vprašanji: 1. Kakšne vrste filmov gledaš in kaj predlagaš za ogled? 2. Kolikokrat bi morali iti s šolo v kino v enem šolskem letu? Odgovori: N.N. 1. Vse. Predlog za ogled: Titanik. 2. Vsaj dvakrat na mesec. N.N: 1. Vse. Predlog: 8. popotnik. Mr. Bean. 2. Vsaj enkrat na konferenco. N.N: 1. Komedije, drame. Predlog: Brave heart. 2. Večkrat. N.N. 1. Vse. Predlog: Romeo in Julija. Titanik. 2. Vsaj enkrat na mesec. Katja, 5.d 1. Akcija, komedija... Predlog: Menin black, Titanik. 2. Vsak teden. Anja, 5.b 1. Komedije. Predlog: Titanik. 2. Večkrat. Nina, 7.b 1. Acija. Predlog: Dantejev vrt, Dan neodvisnosti. 2. Večkrat. M.N, 7. b I I i I I I II I t i ] MATI: Irmalin (Nemka) LJUBLJENČEK: »rottweilec« Baby ^ HOROSKOP: Škorpijon L j VISOK: 183 cm ]TEŽA: 63 kg ] NAJ KNJIGA: Starec in morje, Ernest Hemingway................... ■ ! NAJ ŠPORT: košarka, baseball ) ._h |NAJ GLASBENIK: Pink Floyd, The Beatles, Led ZeppelinJ-ViJ^^U^-fLl NAJ PESEM: Sitti on the Dock of the Bay p NAJ IGRALEC: Robert DeNiro, Jade . Nicholsan, Al Pacino . | NAJ FILM: Boter, Boter II, Boter III ; ■ NAJ PIJAČA: limonada . NAJ BARVA: črna, zelena, škrlatna ^ SLABA NAVADA: nenehno si vrti lase irj ] grize nohte. ■ NAJ LASTNOST: ima veliko smisla za ■ humor ¥' tkanih v v . T r r t v v ’ v v v v v r r r r r v v v v » r r r ' • V V ' , r > / v v v r r r > r r r r r r -r r v r r v v v v v v rj 5e£ 3> > v v v v y y y y y y . •• v V V V ' y y y y ■* y y < y y y y ' y y y , y y y ' , y y y r yyyy y y y * y y y r y y y y y y y y y y y * y y s ■ y y , r zdaj odigral. /^y y y y y , y y y / y y y y y y y y y y y ’ y y r y y y y y > y y > y y \ 'yy y y y * y y / y y y y y y y y y y y y y y v v •• NEKAJ SVEŽIH PODATKOV 3 LEONARDU: i IME: Leonardo Wilhelm DiCaprio 3 | DATUM ROJSTVA: 11. november 1974 ] ■ OČE: Georga (Italijan) J ^ ^ ‘ ^ ‘ ...!li ■ 3 3 mm™ ' Zorica Djenadič, 8.b j O TITANIKU MALO VEC Film Titanik je v bistvu romantična melodrama. Na začetku pripoveduje o raziskovalcu, ki s svojimi potapljači pregleduje ostanke te znamenite ladje, ker bi rad našel znani diamant Srce oceana, ki je nekoč pripadal francoskemu kralju. Namesto diamanta najde sliko ženske, ki ima okoli vratu ta dragoceni diamant. O tem spregovori na televiziji, pogovoru pa sledi stara ženska Rose, ki spozna, da je na sliki ona. O tem obvesti raziskovalca in film se začne z njeno pripovedjo vračati v preteklost, 85 let nazaj. Kot mlado žensko jo igra Kate Winslet, ki potuje skupaj s tarši in zaročencem, ki ga na mara, v ZDA, kjer naj bi se poročila z njim. Kate je na ladji zelo nesrečna in odloči se za samomor. Ravno, ko hoče skočiti z ladje, priskoči Jack (Leonardo DiCaprio), ki je reven slikar, in jo prepriča, naj misel na smrt opusti. Rodi se ljubezen, ki ji vsi nasprotujejo, toda razdreti je ne morejo. Nato zaradi nepazljivosti kapitana ladja trči ob ledenik. Mlada zaljubljenca skušata ostati skupaj, toda zla usoda ju na koncu vendarle loči. Ko se je začela ladja pogrezati, je na palubi vladal preplah. Toda dve uri kasneje je bil Titanik že pod vodo in ker ni bilo dovolj rešilnih čolnov, so se rešili le maloštevilni otroci in ženske. Film je posnet po resničnem dogodku in je prav zato tako pretresljiv, a vendar romantičen. Anita Tintor, 8.b NVOOA )q IN inOUT Ce želite izvedeti, kaj je na naši šoli OUT, si preberite spodnji seznam. Pa < čisto IN, še ne pomeni, da ste v/t/v- su^e IN o6KV tve \asje' e ra°ta^etve obV ueV. oW p^ o'OI°via. ^ . "°4e ^aS doVff VeV° • T. P °toute,p C°UV svva MV^aU Y\a^a' 5 Y>a*va’' J ooP FANTE: oblačila: skate hlače ( DROORS, RUSTY...), majice in puloverji s kapuco (RUSTY, DROORS, KILLER LOOP ...) lasje: kratki štrleči obutev: teniske (DUFFS, AIR NALK, YELLOW CAB ...) parfum: Lion rock skupina: Nirvana, Off spring, Niet, Racija ... lSt!l če tudi niste''••%••••••••••••••••• Z* 0EKLETA\^ 'oVrZ: ^ ‘a*- rep (vsaj oči) 10ZOlJast obraz in oblačilo,- Plet. n°gavice, »farm^^’ bele barva-- rdeča Parfu®: Splcerilniena nenaličen skupina: K-F ’ bsb Cita © v © © © J) © © © J) © © © CV HOČEŠ BITI m ZAFOVBOl^t PreCk°' rln raie predolge kakor , nai bodo raje f Dolge blace rraj prekratke. voi 7 dober dan. Ne pozdravljaj „ 7a vsako stvar. Ne jokaj se za do ti morajo seg ROlaVi dO>S" Pr5'0''' . Ne nosi spang Podobnim' „ medvedki. zajčki m so potiskana z m Oblačila, kr soj? ipd, so otročja. bodi strahopeten-Upor,« ^ z volančki. N« “5' * T1„a Katja Rakuša '\h kaj Pa s Dekletorrr so podcto«0- fcupe- W'aS TW,«a^5d X.S C\v ŠPORT V TEDNU IZBIRNIH VSEBIN Ves teden so se učenci izpopolnjevali v športnih dejavnostih, ki so potekale v šolski telovadnici in na stadionu Portoval. V skupini atletika in športni igre so učenci na stadionu skakali v daljavo, metali kroglo, igrali košarko in nogomet. Vsi učenci v skupini želijo postati uspešni športniki. Pri učitelju Martinu Zaletelju so si učenci nabirali kondicijo, ki jo potrebujejo pri igranju košarke in rokometa. V šolski telovadnici so delali sklece, preklone, vese na lestvenikih ipd. Kraljica športov atletika je sestavljena iz več disciplin: tekov, metov, skokov. K atletiki so se večinoma prijavila dekleta. Skupino je vodila mentorica Majda Križe. Ta dejavnost se je odvijala na stadionu Portoval. Dekleta so se najprej ogrevala, nato sta sledili šola teka in vadba po disciplinah. Matija Kor asa ZMAGA NA TEKMOVANJU V soboto, 17. L, ob 7.30 smo se zbrali v športni dvorani. Vsi smo nestrpno čakali, da se tekmovanje prične. Na začetku tekmovanja so nas prisrčno pozdravili in nam povedali pravila, katerih smo se morali vsi držati. Začeli smo s tekom na 40 m z ovirami ter daljino in višino mlajših dečkov. Pok pištole, ki je oznanil tek na 4o m, je ustrašil tudi nas. Ko so se te tri discipline končale, so se začele naslednje. Tako se je nadaljevalo do zadnje discipline, ki- je bila štafeta. Ta disciplina nam je prinesla dodatne točke, ki so odločile zmago. Pred nami je bilo le še podeljevanje pokalov. Seveda so začeli z zadnjim mestom. Počasi smo se približevali prvim trem mestom. Vsi smo obstali z odprtimi usti. Tretje mesto so zasedli tekmovalci šole Center, drugo mesto je zasedla šola Šmihel. Zmaga je naša, zasedli smo prvo. težko dosegljivo prvo mesto. Bili smo vsi iz sebe. ampak zelo veseli. Dobili smo dvoransko atletski vseekipni prehodni pokal. To tekmovanje nam bo večno ostalo v spominu. Jana Lazar. 5. d Manca Čampa, 5. d HOP HOP HOP Mogoče tudi ti stalno težiš staršem, naj te nimajo za otroka, pač pa za odraslega človeka. Preizkusi to v testu in videlo se bo, ali znaš biti odrasla. 1. Tvoja starša odhajata med vikendom k teti in stricu, vaju z bratcem pa pustita doma, da popazita na stanovanje. Vidva pa: a) Priredita zabavo, na katero povabita vse prijatelje, glasbo navijete, tako da kar bobni, in opazujete, kako se stanovanje spreminja v smetišče. b) Povabita le najožje prijatelje in gledata, da bo stanovanje ostalo čisto. c) Mirno preživita vikend, kakor če bi bili straši doma. 2. Ravno si sredi svoje najljubše nadaljevanke, ko v sobo priteče bratec z obdrgnjcnim kolenom. Kaj storiš? a) Zgrabi te panika in po nekaj minutah jokaš mamici v telefon: »Bratec je imel nesrečo.« b) Takoj mu na rano prilepiš obliž ter ga pomiriš. c) Pošlješ ga k sosedi naj ona pomaga. 3. Za rojstni dan dobiš 10.000,00 tolarjev in se odpravljaš v mesto, da si boš kupila nove bu-lerje in mikico, ko te mama spomni, da si ji dolžna 5.000,00 tolarjev. Kako reagiraš? a) Priznaš, da je bil dolg, zato ga vrneš in žalostna odideš v svojo sobo. b) Med vrati ji odgovarjaš in je že ne slišiš več, kajti že hitiš trgovini naproti. c) Mamo prosiš, če ji lahko vrneš 2.500,00 SIT ostalo pa boš pridobila s pomivanjem posode in odnašanjem smeti. 4. Tvoja prijateljica je slabe volje, toda, ko jo vprašaš, kaj je narobe, te nadere. Kaj storiš? a) Rineš vanjo, dokler ti ne pove. b) Ozmerjaš jo in ji zagroziš, da ne bo nihče govoril tako s teboj. c) Verjetno ima slab dan, si misliš in jo pustiš pri miru. 5. Tvoja soba je: a) Smetišče. b) Tako čista, da lahko ješ s tal. c) Taka, da se v njej da živeti. Malo praha tu in tam. 6. Starša zamujata z dela in s sestro sta ostali brez kosila. Kaj storiš? a) Naročiš pico in koka kolo. b) Skuhaš kosilo in pustiš še za starše. c) Jezna si na njiju in čakaš, da se vrneta in vama kaj skuhata. 7. Prijateljice te povabijo na pižama party, kjer bo veliko video kaset, čipsa, koka kole... Kaj storiš? a) Nadereš jih, da si za to že preodra-sla. b) Navdušeno se jim pridružiš. c) Prideš na zabavo, vendar se vanjo nekako ne vključiš. 14-10 Resnično si zanesljiva oseba. Tvoji prijatelji se lahko obrnejo nate v vsakem hudem trenutku. Vendar pa pazi, da te ne bodo izkoriščali. 10-5 Uživaš v življenju, prav tako pa si dovolj stara, da se spoprimeš z vsako, pa še tako hudo težavo. Tvoje vedenje je primerno za tvojo starost in starši se lahko brez težav zanesejo nate. 5-0 V življenju ti ni mar, kakšno je tvoje vedenje, ni ti mar za druge, preveč misliš nase. Vzemi se v roke! Zdaj je pravi čas, da to popraviš. TOČKE a b c 1 0 1 2 2 0 2 1 3 2 0 1 2 4 1 0 5 0 2 1 6 1 2 0 7 0 2 1 M. N. T., 7.b PQ^ ^©©©©©©©© ©a ©a a ©c aa a a a^ © © © c V zadnjem času je vse večji poudarek na uživanju zdrave hrane. Na naši šoli skrbi za to šolska kuhinja, ki se skozi vse leto trudi ugoditi takim in drugačnim željam. To leto je na naši šoli še ena novost, in sicer da si lahko učenci privoščijo zajtrk še pred začetkom pouka. Tako lahko vsi učenci, ki ne jedo zajtrka doma, imajo poleg malice in kosila še jutranji obrok. Se malo o prehranjevanju nasploh. Svetovna zdravstvena organizacija je določila naslednjo definicijo o zdravju: Zdravje je stanje popolne fizične, duševne in socialne blaginje in ne odsotnost bolezni. Osnovni pogoj za človeško zdravje je tudi zdrava prehrana. Hrana mora vsebovati vse snovi, ki so sestavni del organizma. Ker vas ne mislim »mučiti« z odstotki in kJ energije, ki jih porabi telo, ko prejme hrano, bom raje napisala 10 prehrambenih zapovedi, ki naj veljajo vedno in povsod: 1. Jejmo samo, kadar smo lačni! 2. Použijmo 5 malih obrokov dnevno! 3. Ne podnevi ne ponoči ne pojedavajmo! 4. Jejmo pestre jedi v zmernih količinah! °o**atov rek,- :’xv.■.v.vT™.'?’. DA m ’ NB Sij: 5. 6. 7. 8. 9. Ne uživajmo ne prevroče ne premrzle hrane in použijmo 2-3 litre tekočine dnevno! Rastlinska hrana, presna in bio-hrana ima na našem krožniku prednost! Eno použito jabolko je najboljši domači zdravnik! Izogibajmo se mastni in presladki hrani! Odpovejmo se industrijsko predelani hrani! 10. Če smo bolni, jejmo majhne vitaminske obroke. Če želiš izvedeti, kakšen odnos imaš do hrane in koliko ter kako jo zaužiješ, reši naslednji test! Anita Tintor, 4' Kdaj kak° hi Ul':" h-hll"' Ob "gosto oa7n' ^ ^ o * n . ^rat Pr,^e,s seboj ^ba^,Privoš^ cer ..a«ac«' "' „, so 9*°ra) 2' Sed'diW'''‘St- af^S 0aI°e'S? l*aVdl j» P°CT štev«ne ottslekanaroa^v veS. ^ i urez Pu rist food«’ C lnVedvseW z =s:.s T povsem 0^a3Sncu. ^ vp Maroc^ V ooS\acim šp0du]e tv 3 števil P° d^a brana sn ves, da P^ad bio-pred^ew OTbe aS nekaj « P0^ vsa naravna ^ ^arotns s°10 sQ pr'deVa a* ^-ar m delana ■c, £7 “‘"a i ip “ »e f/,. v 8,0 o BBP’ 'lgglr "''BBl1'' KAKO SE UČITI? _____ Mmmmmrn--------------^BBBBBBBiiiBBBBBBBBk «BBBBBBBlka»_.. ^^BBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBk BBBBBBBBBBBBBflflBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBk C, JlBBBBBBBBBBBBBBBflBflBBBBBBBBflBflBflflBr 'BBBBBBBBBflflflflliS^ tfBBBBBMBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBI IBf a. ^fll IBBBk .JBBBI _ .......IBBBBBBflr /%■, ^BBBflflflBflflBBBBflflflt Iflflflfli Mnogim učencem dela učenje velike težave. S BBBBBBB" "BBBBflflBflflflBBBBBI SSSSS! . vo IBBBBBflr '1BBBBBBBBBBBBBP BBBBBI svojim trudom se bos lahko brez težav BBBBBF ^ ‘V,. A- .S'r '^BBBgggggBBBfl* Bggggj predajal(a) učenju in mogoče ti bo učenje ! ^ A BBBBBi -Ulij postala ena velika igra. Mogoče ti bodo učenju pomagali tile nasveti, zato: pri .■BBBi JBBBBI BBBBBi iBBBBBI «■■■■■■ BBBBBBI 1BBBBBI 1BBBBI ■■■■I bbbb! JBBBBJ ”■■■■! !■■■■■ '■■■1 WBI STORI TO Knjige naj ti ne bodo več za okras na policah, pač pa jih primi v roke in se začni učiti. HODI V ŠOLO Redno hodi v šolo in je ne špricaj, kajti med poukom učitelji povedo kaj takega, česar ne najdeš v knjigi, potem pa to zahtevajo pri kontrolki. ZAPISKI Ko učitelj snov razlaga, si besede zapisuj v beležko, ker ti bodo prav prišle pri učenju. KJE SE UČIŠ? :BBBr ^ ' V/, '"•■■■■■■■■ mmr ^foc/ a /z , % A -'■■■■■■■ ■F / T*/ 0h.^O A,, ^r/ '«■■■■■■■■■■ iBBBKi. ^ °£y/e ° . ■■■■■k. % ^Vy/ BBBBBBSIk. Zu Va. °o BBBBBBBBBk % - ■■■■■■■■■■k. Ak, e. T3 .'Ak iSBSlSlSSSSfe- //y ^ ' A v op fQ ■%: ,.f0o % % š V9 BBBBI % ■■■■■■■■■■■■bJI ■ ■■■■■■■■■■■■■kK ■ ■■■■■■■■■■■■■■■k ■■■■■■■■■■■■■■■■b.B ■■■■■■■■■■■■■■■■■Bk o Ac ° ^ Ml Žil ^^ ^* ^** ***^ **^ ŽM IB 1K ’ sjsss®«— »ismmitiam ■■■■■■■■■■■■■■■■■■■k ■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■. ■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■Bk ■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■k ■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■ikiHHHi ■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■V' ■■■■■■■■■■■■■■P' •■»■■BP'™ ■■■■■■■■■■■■P' -- .■■■■■■■■■■■P' MMBBBHI jBI .BB1 BBBI BBBBr jBBB*' .■■■r BBSr JBBP’ M. N. T., 7.b 2>©©©©©©©©©©©©©©©©©©^ © ©©"©©'© ©©©©^^^©©©©©© 2>©©©©

©©W^ w . ^/©©©©©©©©(š ©©©©©^©(^ ©'© ©©©©©©©©© 2)©©©©©©©©©©©©©©©©©©<š ^©_©_©_©_©_©_©„©„©„©_©_©_©„©„©„©„©„©„©l Reši test, na koncu pa si seštej točke, da vidiš, kam si se uvrstil(a). Pa začnimo! se začne ZjutraJ vst»n:. "a“ v soboto? 1 VOja Tl VM P^a,ei /Ja 7 e ^a ta ©a pr, -^ai- „ S/,/ Pn'če C,e‘s^a i v > © « 1r»r’ ' ^ aj bj kaico Zgodaj tvoj Poležavam7J Vst^m in ‘,a” Ouljto ©M kcr živim samo najdem denar na aj bj cj v Petek Vsakič, ker žS” Samo takrat, ko©"" “ ž“m m Prijatelje, J''t8„r V-e Jc bo n °atrjč.- P^0.^^atk0 n;j/ 2an/o. ’ ^fof je. Bliža sp "»'T “JSo©, " « je ,a Ne ■ ^ * «• Brez zavor. Po domače. 4. aj bj cj s“i S ©'"■ >sSSn“Ua? ^ vs"- aj bj cj ©«■,,, . <0©?m ' e°e ?k/ef'c')e Ate POZorZstiM ker b°m Zrl C,aj3' s,- na e/, n/i/j Si na zabavi^ ko spregovoriš z všeč. Mi greš k njem njim? . 7ačnem s pozdravčkom. Ja, grem k njemu dam m Ne, stojim tam n f JbUŽ - na kPnc; zabave, ko mu rečem adijo in grem ven. aJ Večin?je*teh letih? bj Ne vem, ker me ne ^ tUdl ful COC)1-Otročji in San , ZEmimajo. S3mi vase zagledani so. ^biictii Od 0-12 točk Kdaj boš nehal(a) lenariti? Malo se vzemi v roke, drugače se ne bo dobro izšlo. Lahko se ti zgodi, da zaradi visenja pred televizorjem še zgniješ in tudi za tvoje oči ne bo dobro. S prijateljico se kdaj temeljito pogovori in izpovej svoje mnenje. Kavbojke ali kakšne majčke pa naj ti ne ležijo brezveze v omari. Glavo pokonci, girl, in pojdi malo na zrak, ki ti res ne bo škodil, mogoče boš spoznala še kakšne nove prijatelje. Od 13-13 točk Sem pa tja te kdaj zanese, drugače pa se dobro držiš. Mogoče lahko edino izboljšaš obnašanje, ker ne moreš biti povsod glavn(a) in tudi vsi vedno ne bodo poslušali tvojega mnenja. Odstrani pa svojo sramežljivost in si kupi obleko, ki ti je všeč, da boš dobro izpadel(a) in boš v središču. Dobro je tudi, da se malo poučiš, vendar ne hiti tako zgodaj. Važno je, da si zadovoljen(a) s tem svetom in sam(a) s seboj. Od 24-30 točk Ti si največja faca. Zvečer se rad(a) dobesedno odklopiš, kar je prav, da izgubiš vsaj nekaj energije. Si za zabave in dobro obleko takoj kupiš. Le glej, da ti ne bo prekmalu zmanjkalo denarja. Všeč so ti fantje/punce, tudi tisti, ki jih zvečer srečaš v mestu. Mogoče bi lahko malo bolj v roke vzel(a) le šolo. Sicer pa vem, da imaš vse vajeti v rokah. Le tako naprej! Vendar brez kakšne slabe družbe. M. N. T„ 7.b S PESMIJO V POMLAD V torek, 17. marca 1998, je v veliki dvorani Kulturnega centra Janeza Trdine potekala revija mladinskih pevskih zborov. Revije z naslovom S pesmijo v pomlad se je udeležilo pet zborov: OŠ Žužemberk, OŠ Prevole, ki je tokrat prvič nastopil na reviji, OŠ Grm, OŠ Bršljin, revijo pa je zaključila OŠ Šmihel. Naši pevci so se gledalcem predstavili s tremi pesmimi: Sine mušica nulta vita, kar pomeni brez glasbe ni življenja, slovensko ljudsko Moj očka ima, za konec pa so publiki v shvalij iškem jeziku sporočili, naj plešejo in pojejo Dansina Kuimba. To pesem so še inštrumentalno obogatili z afriškimi bobni, trianglom in klavirjem, na katerega je pevce spremljal prof. Berislav Budak. Zborovodkinja Sonja Čibej je bila z nastopom zadovoljna, saj so pevci dobro peli in bili nagrajeni z močnim aplavzom prisotnih. Program je povezovala Klavdija Kotar. Naši pevci pa se še pripravljajo na prihajajoče nastope. Katja, 7.a O GLASBI NASPLOH »Glasba je umetnost uglajenih in poetskih palač Franca I. in Karla IX., umetnost vere in boja v času reformacije, umetnost blišča in kraljevske oholosti v času Ludvika XIV. In umetnost salonov 18 . stoletja. V revolucijah postane glasba lirični izraz prevratniških likov, postala bo glasnica demokratične ureditve v prihodnosti, kakor je bila glasnica aristokratske družbe v preteklosti. Ne ovira je nobena formula. To je pesem stoletij in cvet zgodovine, raste iz bolečine in radosti človeštva.« To so besede francoskega misleca in književnika Romaina Rollanda in kratko povejo, kaj je glasba, v čem je njena moč, njen vpliv na človeka. Glasba na nas močno vpliva, saj nas spremlja od otroških let preko uspavank prav do konca življenja. Zbližala je mnoge ljudi in pomagala obupanim v premagovanju ovir. Glasba je imela tudi v zgodovini izredno pomembno družbeno vlogo. Je tudi zvesta spremljevalka dela, saj delavcem olajša trdo delo in olepša vsakdan. Z glasbo se preživlja danes veliko ljudi, ki si tako služijo kruh. Pomislimo samo na razne skupine, ki so v današnjih dneh tako priljubljene. Vsak posluša zvrst glasbe, ki mu ugaja, vse od klasike pa do punka. Toda vse te ljudi združuje želja po melodiji, ritmu, sproščanju.. Na naši šoli se za glasbeno umetnost trudi učiteljica gospa Sonja Čibej, ki poleg pouka vodi še dva otroška in mladinski pevski zbor. Naj zaključim z mislijo L. von Beethovna: »Glasba je višje odkritje od modrosti in filozofije. Komur bo uspelo prodreti v njeno bistvo, bo prost bede, v kateri životarijo navadni ljudje«. Anita Tin tar, 8.b Zmagala je skupina AQUA! Res ste nas preplavili z glasovnicami in verjeli ali ne, dobili smo okrog pet tisoč glasov. Največkrat so glasovali oboževalci skupine AQUA, in to kar okrog 4.000 glasov. Bil je tudi manjši spor med pristaši AQUE in RIBJE ČORBE, med štetjem pa se je pokvaril moj digitronček. L AQUA 2. RIBJA ČORBA 3. ZMELK00W 4. ŠPICE GIRLS 5. GREEN DAJ 6. ZABRANJENO PUŠENJE 7. METALLICA 8. T0TATLN0 NENADARJEN 9. NIRVANA 10. PARNI VALJAR m, m, h/ Tina, ali veš, katero besedo učenci v šoli najpogosteje uporabljajo? Ne vem, gospod učitelj. Pravilno. Trije polži na sprehodu. Pridejo do široke ceste in eden se že odloči, da bo šel čeznjo, ko ga drugi ustavi: "Saj si nor!" "Zakaj?" "Čez tri ure pride avtobus." Čeprav je bil rojen v znamenju leva, je živel v slogu osla. Učitelj vpraša Muja: "Zakaj nisi naredil domače naloge?" "Zmanjkalo je elektrike." "Kaj si delal v temi?" "Gledal sem televizijo." "Brez elektrike?" "Ne. Imel sem svečo." Učitelj vpraša: "Marko, povej mi, kako imenujemo človeka, ki govori, vendar ga nihče ne posluša?" "UČITELJ!" "Naslonil sem se na zid in zid se je porušil ..." "Pametnejši popusti." Neira Zuhrič, 5.c Tadej Pucelj, 7.a Jaka Hrovat, 7.a SEPTEMBER 1997 1. 9. Odhod 6.b in 6.d v šolo v naravi Vrsar 1.9. Prvi šolski dan 1. 8. razred 2. 9. Sestanek vodij aktivov s pedagogom 3. 9. Oddelčni roditeljski sestanki 1. razred 7. 9. Odhod 6.a in 6.c v Vrsar 7. 9. Prihod 6.b in 6.d iz Vrsarja 10. 9. Strokovni posvet »Otroški parlament« 13. 9. Vrnitev 6.a in 6.c iz šole v naravi 17. 9. Kiparske, slikar, in graf. lik. d. Lj. 18. 9. Oddelčni roditeljski sestanki od 2. do 8.r. 19. 9. Seminar Zasvojenost v šoli 20. 9. Seminar Didaktični sistemi pri bralnem p. 23. 9. Strokovna ekskurzija učit. kemije na Škotsko 23. 9. Seminar Presečišče prijaznejša matematika 24. 9. KONFERENCA UZ v OŠ Šentrupert 26. 9. Seminar: Pouk z več čutili za večjo kakov. z. 30. 9. Sestanek sveta staršev in sveta šole k -l/k k c k - C k -t/\ kn C k- k - k k7 C OKTOBER 1997 Od 29.9. do 1.10. Šola v naravi za 2.a, b, d, - Dolenjske Topilce 2. 10. Zborovanje slavistov Kranj 3. 10. Srečanje vzorčnoizobraževalnih centrov v OŠ Artiče 3. 10. Mladi raziskovalci geologije ZPMS Od 5.10. do 12.10. TEDEN ZA ŽIVLJENJE »Beseda življenja« Od 6.10. do 12.10. TEDEN OTROKA Odnosi med vrstniki 6. 6. 7. 10. 10. 10. 10. 10. 10. 10. 10. Mednarodni knjižni kviz Knjiž. O.Župančiča ZPMS Osrednja prireditev ob Tednu otroka Novi trg Srečanje predst. šol. parlamenta z županom g. F. Koncilijo 7. 10. Pravljično popoldne v knjižnici Mirana Jarca oddelek za mlad. Skupni roditeljski sestanek 5. razred zbornica GOVORILNE URE OD 1. DO 8. RAZREDA Sestanek sveta šole in sveta staršev Strokovna ekskurzija vodij ŠS teh. vz. Češka Lutkovna predstava Pekarna MišMaš ŠOLSKI PARLAMENT avla šole Šolsko tekmovanje iz logike MA1, MA2 Pravljično popoldne v oddelku za mladino knj. M. Jarca Veleizlet v TILIO po Sloveniji - pet učencev 5. razreda II. del seminarja za mentorje otroških parlamentov 3. kongres učiteljev biologije Bled Svetovni dan hrane Regijsko tekmovanje iz logike 22.10. Vednost, znanje in preverjanje znanja ZŠ LJ 23.10. KONFERENCA UZ 25.10. Srečanje delavcev Dol. banke, men. ŠH, uč. hotel Krka Od 27.10. do 2.11. JESENSKE POČITNICE 31.10. Dan reformacij e 9. 9. 9. 9. 9. 10.10. 10.10' 10.10. 11.10 13.10. 16.10. 16.10. 18.10. NOVEMBER 1997 k- k'\ k-, U-v- DECEMBER 1997 1. 11. Dan spomina na mrtve C 1. 12. Dan boja proti AIDSU 4. 11. Študijska skupina ED OŠ Trebnje 3. 12. Mednarodni dan invalidov 5. 11. Opisno ocenjevanje v nižjih razredih OŠ k - 3. 12. Govorilne ure za 3. razred in 4. d vodje ŠS v LJ k U-' 4. 12. Komunikacija v družini - zbornica 5. 11. Študijska skupina PB OŠ Dolenjske Toplice 4. 12. Govorilne ure Od 5.11. do 8.11. SLOVENSKI KNJIŽNI SEJEM 5. 12. Prikaz indijske glasbe za 5. razred avla CANKARJEV DOM LJ 5. 12. Svetovni dan prostovoljstva 6. 11. GOVORILNE URE 6. in 7.12 Smučarski sejem v športni dvorani in 7.11. Simpozij Družina šola Dvorana SSK Lj k — l-"'\ Marof Od 6.11. do 8.11. Ilešičev! dnevi Cankarjev dom in 8. 12. Odhod 7,b in 7.c v šolo v naravi - Bohinj FF Lj U-, U-»- (2 10.12. Strokovno izpopolnjevanje mentorjev BZ 7. 11. Pohod po Levstikovi poti Litija 10.12. Posvet svetovalnih delavcev OŠ in SŠ - ŠC 10.11. Kulturni dan 5. in 6. razred Lutkovno 10.12. Posvet o tekmovanju za C.P. Vrhnika gledališče Lj 12.12. Seminar za mentorje šolskega glasila Lj 10.11. Posvet svetovalnih delavcev Dolenjske k- 12.12. Prihod učencev 7.b,c iz šole v naravi Metlika p 15.12. Odhod 7.a in 7.d v šolo v naravi Bohinj 13.11. Predtekmovanje »Male sive celice« OŠ U-— 17.12. Seminar: Kakovost dela v šoli kot rezultat Sevnica uspešnega pedagoškega vodenja ZSŠ NM 13.11. Seminar: Roke stran Prostori DZPDZM Lj Od 18. do 20.12. Seminar: Vzgoja za zdravje in Od 13.11. do 15.11. Ob petju soustvarjaš, seminar promocijo zdravja v šoli Radovljica za uč. glasbene vzgoje Slovenj Gradec k - 19.12. Prihod 7.a,d iz šole v naravi Od 14.11. do 15.11. Seminar: Preizkusi znanja - 23.12 Prireditev za učence od 4. do 8. razreda v ŽŠ OE Novo mesto k telovadnici šole 21.11. Branje - skrb vseh posvetovanje na FF Lj c 23.12. OCENJEVALNI KONFERENCI 25.11. KONFERENCA UZ “-V 23.12. Srečanje s starši 4.d 26.11. Posredovanje podatkov o učencih 8. razreda 1 24.12. Oddelčna novoletna praznovanja OŠ Ministrstvu za šolstvo in šp. c Od 25.12. do 4.1. 1998 Novoletne počitnice Od 27.11. do 29.11. Zborovodska šola Slovenj Gradec I J JANUAR 1998 8. 1. ODDELČNI RODITELJSKI SESTANKI 1.-4. r. 8. 1. ODDELČNI RODITELJSKI SESTANKI 1.-5. r. 9. 1. III. šahovski turnir - OŠ Metlika 14.1. Strokovno izpopolnjevanje mentorjev BZ 14.1. Sestanek sveta staršev 15.1. Predstavitev Srednje tekstilne šole Metlika - avla šole 21.1. KONFERENCA UZ k -r \ FEBRUAR 1998 l'K~ C 2. 2. Zdravniški pregled 3.c v šoli 1 . 4. 2. Šolsko tekmovanje za Cankarjevo priznanje 4. 2. Razpis za vpis v srednje šole KN 5. 2. Skupni roditeljski sestanek 7.: Novosti v programih SŠ 5. 2. Skupni roditeljski sest. 6.r.: Mladi in odvisnosti v 4.a 5. 2. Oddelčni roditeljski sestanki v odd., ki jih niso izvedli 5. 2. Govorilne ure od 1. do 7. razreda Čl 6. in 7. 2. Seminar: Didaktične in vsebinske C2 novosti pri pouku slov. 1—- 6. in 7. 2. Didaktično metodični vidiki eksperimentalnega dela za kemijo ŠC r' Celje 8. 2. SLOVENSKI KULTURNI PRAZNIK 10.2. Poskusno skupinsko preverjanje SL.J. 8.raz. 11.2. Poskusno skupinsko preverjanje MA k - 8.raz. l'N 12.2. Oddelčni roditeljski sestanki 8.raz. 13.2. Informativni dan na srednjih šolah O 14.2. Informativni dan na srednjih šolah l . 17.2. KONFERENCA UČITELJSKEGA ZBORA Od 23. 2. do 27. 2. Zimske počitnice Kx 27. in 28. 2. Seminar: Prenova pouka kemije v k- OŠ in SŠ Rogaška S. I J MAREC 1998 1- 3. Sestanek predstavnikov novinarskih krožkov OŠ Šmihel 4. 3. Strokovni aktiv ravnateljev ZŠ NM 4- 3. Fotografiranje učencev šole 5. 3. Sestanek sveta šole in sveta staršev zbornica 5. in 7. 3. Seminar Presečišče 6. in 7. 3. Seminar: Metodične možnosti pri obravnavi umetnostnih besedil 6. in 7. 3. Pedag. in andragoško usposabljanje vodij š. p. 9- 3. Odhod 4. a in 4. c v šolo v naravo: Dolenja vas 10.3. Revija OPT KC Janez Trdina 12. do 14. 3. Seminar za učit. fizike OŠ Brezno 13.3. Kulturni dan 6. razreda: Čudoviti svet orglanja 13.3. Prihod 4. a in 4. c iz šole v naravi 13. in 14.3. Pedagoško in andrag. usposabljanje vodij š.p. 13. in 14.3. Strokovna ekskur. ravnateljev . OŠ Genterovci 16.3. Odhod 4. b in 4. d v šolo v naravi 16. - 18. 3. Seminar: Disciplina 21. stol. SIC Radovljica 17.3. Revija MPZ Kulturni center JT 17. - 20. 3. DNEVI SI CD LJ 18.3. Kulturni dan 8. razreda Simfonična matineja 20.3. Prihod 4. b in 4. d iz šole v naravi 20. m 21.3. Seminarji: Kako ravnati z otrokovimi čustvi Radovljica 20. in 21.3. Meteorološka in hidrološka opazovalnica L J 20. in 21.3. Didaktični sistemi pri bralnem pouku 1. del 21.3. Regijsko tekmovanje za Cankarjevo priznanje 23. - 27. 3. TEDEN IZBIRNIH VSEBIN 25.3. OCENJEVALNI KONFERENCI 26. in 27. 3. Seminar: Svežina v učenju tujih jezikov RIC 27. m 28. 3. Seminar: Motivating children to learn English A -I \ c £ k- L'1— 12 k- 2 k -kk ^ 11 L *-v — £ APRIL 1998 1. 4. Kulturni dan 5. in 6. razreda Dom kulture 1. 4. Koncert PZ OŠ Grm v OŠ Stopiče 2. 4. GOVORILNE URE 1.-8. raz. 2. 4. Mednarodni dan knjige za otroke 3. 4. Šolsko tekmovanje za Preglovo priznanje 3. 4. Posredovanje podatkov učencem OŠ o stanju prijav na dan 31.3.1998 4. 4. Področno tekmovanje iz fizike za srebrna Stefanova priznanja OŠ Šmihel 6. 4. Kulturni dan 7. in 8. razreda - Dom kulture 7. 4. Študijska skupina za teh. vzg. 7. 4. Predstavitev učbenika za angl. j. OŠ Šmihel 8. 4. KONFERENCA UZ Pleterje 13. 4. Velikonočni ponedeljek - državni praznik 14. 4. Prireditev za bralno značko 5. - 8. r. avla 15. 4. Grmsko srečanje 16. 4. 9. otroški exstempore OŠ Kostanjevica 17. in 18.4. Tekmovanje pevskih zborov Zagorje 18. 4. Osnovnošolsko ekipno tek. v krosu Od 20. do 22. 4. Pomen zgodnjega prepoznavanja zlorab in zanemarjanja otrok Slovenske Konjice 21. 4. Državno tekmovanje iz angleškega jezika 22. 4. Javna objava sklepov o omejitvi vpisa na SŠ in dopolnitvi razpisa 23. 4. Regionalno tekmovanje iz geografije 23. 4. KONFERENCA UZ 24. 4. Obveščanje učencev o omejitvi vpisa na SŠ 25. 4. 6. srečanje mladih likovnikov slikarjev 27. 4. Dan upora proti okupatorju praznik Od 29.4. do 4.5. 46. evropski zborovski festival Zadnja novica Najča se je tudi to pomlad uvrstila med nagrajence celjske sejemske prireditve Vse za otroka! Zahvaljujemo se KRKI d.d., tovarni zdravil, SKB banki, Foto Asji in Mestni občini Novo mesto za finančno pomoč pri tiskanju te številke časopisa. NAJČA, GLASILO OSNOVNE ŠOLE GRM, NOVO MESTO LETNIK X., april 1998, št. 3, 4 Glavna urednica: ANITA TINTOR, 8.b Uredniški odbor: UČENKE IN UČENCI 5.a, b, c, d, 6.a, b, 7.a, b, 8.b Fotografija: PETER KLINC, 8.c Širši uredniški svet: MARJANA ŠTERN (odgovorna urednica, lektorica, mentorica), BRANKO ŠUSTER (mentor likovnega in grafičnega oblikovanja), MILVANA BIZJAN (mentorica), LILI VAVŽIK (prispevki razredne stopnje), TIHOMIR TROHA (mentor fotografije) Grafična priprava za tisk: Špes & Co., d.n.o.. Novo mesto Tisk: Grafocommerce. Novo mesto Št. izvodov: 1000 Cena: 50 SIT