KOLOFON i. številka, šolsko leto 2020/21 Ormožanček je glasilo učencev Osnovne šole Ormož. Izhaja 3-krat Letno. IZBOR GRADIV: Tina Zadravec, prof. (IP Šolsko novinarstvo), Stanka Hebar, prof. (1. VIO), mag. Mateja Meško (2. VIO), Nataša Kolar, prof. (3. VIO), Janja Rudolf, prof. UREDNIŠKI ODBOR: učenke izbirnega ' predmeta Šolsko novinarstvo: Burja v Puklavec, 7. a, Gaja Otorepec Zlatnik, 9. a, Nika Bedrač, 9. b, Lea Pongrac, 9. b, Taja Voršič, 9. b, Lana Zadravec, 9. b, Ana Žnidarič, 9. b, Jana Žnidarič, 9. b JEZIKOVNI PREGLED: Tina Zadravec, prof. GRAFIČNA PODOBA: Janja Rudolf, prof. OBLIKOVANJE: Renata Pučko, prof., Aleksander Šterman, prof. FOTOGRAFIJE: arhiv OŠ Ormož NASLOVNICA: Janja Rudolf, prof. ISSN 2670-5656 Članice uredniškega odbora Ormožančka tesno sodelujejo tudi s šolskimi televizijci. V sklopu izbirnega predmeta Televizija nastaja šoLska TV-oddaja »Ormožanček TV«. Pri nastajanju oddaje učenci pod mentorstvom dr. Nataše Rizman Herga pripravljajo aktualne vsebine in se predstavijo v vlogi novinarjev, napovedovalcev, snemalcev, oblikovalca naslovnice, fotografov, scenarista in montažerjev. Novinarska TV-ekipa so: Katarina Bezjak, 7. b, Mišel Haliti, 7. b, Jaka Vaupotič, 7 b, Jaka Prapotnik, 9. a, Nika Bedrač, 9. b, Tjan Lebar, 9. b, Žiga Rajh, 9. b, Nejc Trop, 9. b. Oddajo lahko spremljate vsak četrti petek na KTV Ormož s ponovitvami v soboto in nedeljo ob 10.00. Če pa ste katero od oddaj zamudili, pa si lahko kadarkoli ogledate arhiv oddaj na YouTube kanalu Ormožanček TV. j 31 1 •» * - .:-T; 2 * Podobe praznih prostorov šole in učencev doma za računalniki so se nam še lansko leto takšnega časa zdele popolna iluzija. Iluzija je danes naša realnost. Te dni učitelji in učenci preživite dobršen del dneva vsak za svojim računalnikom. Dragi učenci, ne pozabite, da je tudi v teh trenutkih učenje vaša prvovrstna naložba v prihodnost. Pri tem vam bodo učitelji in drugi delavci šole vedno v oporo in pomoč. Ne pozabite na naravo in predvsem gibanje. Spoštovani starši, hvala vam za pomoč, sodelovanje in podporo vašim otrokom. Hvala vsem tistim, ki se zavedate, da soodgovorno fcf A--' stopamo v tedne, ko poteka pouk na daljavo. Hvala, da podpirate, vzpodbujate in vodite svoje otroke. Hvala, da ste strokovnim delavcem šole v veliko pomoč pri poučevanju na daljavo. Verjamem, da vam bo časopis Ormožanček, ki ste ga ustvarjali vi, dragi učenci, pričaral vonj po šoli. Vonj, ki ga v teh trenutkih zagotovo že vsaj malo pogrešate. Tudi šola pogreša vas, razigrane, duhovite, nagajive, iskrive, srčne ... učence. Vedite, da sta samo čas in zdravje neprecenljiva. Ne zapravljajte ju. Vsak trenutek šteje. Ob prihajajočih praznikih vam želim, da dobro izkoristite čas, ki je pred nami. Izkoristite ga za dobre ljudi in dobre stvari. Ostanite veseli, nasmejani in predvsem zdravi. Aleksander Šterman, prof., ravnatelj ¡Osnovna solA Or^o^I | VdhOoct | Ocjcjovor^oct | UctvdrjdL/^ociJ 9 Razred se predstavi Naša ustvarjalnica Zdravkova ustvarjalnica dobrih idej Zdravko bere in priporoča Zdravko se zabava Fotozgodba ihč-M- ~ ■■ % i .: 13 \ i* Naša razmišljanja V središču dogajanja Po sledeh uspeha Navijamo za najboljše Razred se predstavi Naša ustvarjalnica Ustvarjalnica dobrih idej Beremo in priporočamo Poslušamo in priporočamo Križanka Horoskop 20 22 4lM 26 27 ;; v 28 s> 30 37 39 41 42 43P RAZRED SE PREDSTAVI SMO UČENO 1 A OSNOVNE ŠOLE ORMOŽ. PRVI ŠOLSKI DAN SMO BIU VSI RADOVEDNI, KAKO BO. VSI SO NAS STRAŠILI, DA JE ŠOLA NEKAJ, ČESAR SE JE POTREBNO BATI. NA PRVI ŠOLSKI DAN JE RES BILO ČUDNO, NAPETO IN VSE NOVO. ZDAJ, PO NEKAJ MESECIH, SE VESELIMO VSAKEGA NOVEGA DNE. VSAK DAN PREKO IGRE SPOZNAVAMO NOVA ZNANJA IN UŽIVAMO DRUG Z DRUGIM. KAJ JE ZA NAS ŠOLA? MAJA: »SOLAJE PROSTOR, KJER SE UČIMO, GREMO VEN NA SPREHOD, SI NAREDIMO PREDSTAVO, DELAMO NALOGE, PIŠEMO IN RIŠEMO.« MARK: »ŠOLA Ml POMENI LEPO UČENJE, ZDRAVJE, PRIJATELJSTVO. JE PROSTOR, KJER SE NE TEPEMO, SE NE PORIVAMO, IN PROSTOR, KJER SE LAHKO SKUPAJ IGRAMO.« IZA: »ŠOLA Ml POMENI ZNANJE IN PRIJATELJSTVO.« NIKA: »ŠOLA Ml POMENI ZELO VELIKO, SAJ SE V NJEJ UČIM NOVE STVARI - ČRKE, ŠTEVILKE. VTEM ČASU JO ZELO POGREŠAM. JE MESTO, KJER SE SREČAM S SVOJIMI PRIJATELJI IN SE Z NJIMI IGRAM. V NJEJ VELIKO USTVARJAM Z RAZLIČNIMI MATERIALI. ZELO ŽE POGREŠAM MOJI UČITELJICI.« DAVID: »V ŠOLI SE UČIMO, SE LEPO OBNAŠAMO, LAHKO SE IGRAMO S PRIJATELJI.« TEA: »V ŠOLI SE UČIM, SPOZNAVAM NOVE PRIJATELJE, DELAMO RAZNE STVARI IN POSKUSE.« EMA K.: »RADA HODIM V ŠOLO, DA SE NEKAJ NAUČIM. V ŠOLI TUDI DOBRO KUHAJO.« ŽIGA:»V ŠOLI SE NEKAJ NAUČIM, Ml NI DOLGČAS IN TAM SO PRIJATELJI, KI Ml POMAGAJO.« LUKA: »ŠOLA Ml POMENI VELIKO, KER SE LAHKO DRUŽIMO.« ■ RAZRED SE PREDSTAVI ZA ENO LETO STAREJSI IN ENO LETO PAMETNEJŠI SMO SEPTEMBRA PRIŠLI V ŠOLO. 2. A SE PREDSTAVI V RAZREDU NAS JE 23 UČENCEV, 8 DEKLIC IN 15 DEČKOV. V LETOŠNJEM ŠOLSKEM LETU SE NAM JE PRIDRUŽIL NOV UČENEC - ŽAK. HITRO SMO POSTALI PRAVI PRIJATELJI. V ZAČETKU MU JE BILO HUDO, SAJ JE BILO ZANJ VSE NOVO: NOVA ŠOLA, UČITELJI, PRIJATELJI... Z NAŠO POMOČJO JE PREMAGAL STRAH. RADI SE UČIMO IN IGRAMO. NAJRAJE SE IGRAMO V KOTIČKU. UČIMO SE SEŠTEVATI IN ODŠTEVATI DO 20, SPOZNAVAMO MALE TISKANE ČRKE. NAŠA UČITELJICAJE IRENA BLAGOVIČ. V ŠOLO SMO HODILI DO KROMPIRJEVIH POČITNIC, ZDAJ PA SE ŠOLAMO NA DALJAVO. ZELO POGREŠAMO SKUPNO IGRO IN DRUŽENJE. KLJUB POUKU NA DALJAVO OHRANJAMO PRIJATELJSTVO IN SE VELIKOKRAT SLISIMO. VŠEČ NAM JE, KO SE SLIŠIMO Z UČITELJICO IRENO BLAGOVIČ. ZELO RADI BI SE VRNILI V ŠOLO. DAŠA GREGUR, TIL HANŽELIČ IN UČITELJICA IRENA BLAGOVIČ < s U1 Sí M Lili in vampirjev zol Lili in Maks Dobrodošel doma, bober! Konj in vedrina Učenci 3.a, katera je vaša najljubša slikanica? Nevarno! Trije praš Glasni gasilci Wčrviček Črt Prihaja Nodi _ y — i *erm W ¡ički ^Trije praši^^j^^ ^ | Povodni mož Ma Pajacek in punčka p Pogumni ^ načrt Sofije Košatelj Kako je gospod Feliks tekmova s kolesom Mama, mama, u kje si... Tri mucke Mavrična ribica • I Zverjasec 5 RAZRED SE PREDSTAVI V našem 4- a vlada super vzdušje. Veliko se pogovarjamo, družimo se tudi izven šole in ravno zato smo si zelo blizu in se dobro razumemo. Smo zelo pisana druščina učencev. Vsak blesti na svojem področju. Imamo odlične pevce, plesalce, športnike, umetnike, matematike ... Znani smo kot »gLasen« razred, ko pa nas bolje spoznate, pa Lahko vidite, da tudi mi znamo upoštevati šoLska praviLa in se jih tudi držimo. Vemo, da šola ni »hec«, pa vendar še vsak odmor radi izkoristimo za igro. Z nami v razredu je super učiteljica Breda, ki pazi na nas in nam vedno priskoči na pomoč. Če je potrebno, nas pograja. Najboljše pa je, da nas zna tudi pohvaliti. Sploh zdaj, ko se šolamo na daljavo, nam njene vzpodbudne besede dajo nov zagon, da se Lažje učimo. 4. A SE PREDSTAVI Nismo popoln razred, tudi mi se kdaj skregamo. Ampak nato si prisluhnemo, se pogovorimo in rešimo vsa nesoglasja. Smo edinstveni. LALA 7 MM Pa 1 6 RAZRED SE PREDSTAVI S El & — ■> » Q V spodnji igrivi tabeli se predstavljamo 5. a-razred. Poiščite naša imena in besede, ki so povezane s šolo. Najti morate 40 besed. P D N 1 N 0 A 5. A A R 1 Š A L A N 1 K A T U K V E E M A T R L L 1 N A L D 1 R 1 D P Š L A E K U L A O A N A L T 1 M L G Ž 1 O L A V A E A O E G V 1 1 N 1 T L S N R N S T 1 M 0 T E J 1 1 N L 0 G U M Ž A V L E J R A Č A T E H 1 U J A K 0 B Z IVI 0 R E IVI C S P O Š T L J 1 V 1 U Č 1 T E L J 1 C A Š P 0 IVI A J A V A J A [ Uli Koset ^P W rjfeafV ' s.- -.Fw-1 * Anella Novak Prejac gd ||| aia Korban Črniavič" h Jakob GaSper Potočnik .» ~ Nino Bogdan ® O C S. A SE PREDSTAVI NAŠA USTVARJALNICA i OSNOVNA SOLA ORMOŽ ŠOLANI NORA IN V NJEJ SE NE PIJE KOKAKOLA. LOLA SE V NJEJ NE ROLA. VOLA, BOLA, SMOLA - VSE TO JE ŠOLA Klemen Janežič, 1. a 7 NAŠA USTVARJAL NI CA Ula Jurčec, 2. a Zak MLakar, 2. a I ixnrmï K/j ,£ KALA m>J/ IA I M kaj: Ajda Krabonja, 2. b ÖZEIHEE85E5EIHE1: EJES IS. I V zlk;^ T. íMULAi m---- : TO-MM^ H^K? —Hlb^N- -KM ,)F TO HM K EBEBi JESSICA, Anže Kaučič, 2. a m ' 'ÁJLJ^É Aneja Rižnar, 2. b 8 tLE MEW ______ in, '„¿¿Jifa, H/ru fULchüvvu, [ ß/viÀjirjfeiîr ' um m/m. z Jkt¿ kt~ MZ WmTîln, l/nui. /y, ./ni ELa Paušner, 3. a Klemen Kaučič, 3. a ELa Štibler, 3. b Neža Cimerman, 3. a Samo Ftičar, 3. b Vrtavke učencev 3. b NAŠA USTVARJALNICA Ema Puklavec, 4■ b Ana Roškar, 5. a 'Do' GOLOB PISMOhOšn Golob, primesi pismo na vrata prijateljev. Kako pa je to, da pismo ni prišlo? "b pa ni lepo, golob je zaspal. Kaja Šnajder, 3. b KURE Vse kure, vse pure, vse naše gosi, so šle na pašo na sredi vasi. Pa ena še spi, ker male peteline vali. Maj Pšak, 3. b \smM>gm Anže Mesarec, 5. b AneLLa Novak Prejac, 5. b NlkoLSvetak, 5. b Vid Kukovec, 5. a 10 Vid Kukovec, 5. a o^o, Ažbe Dovečar, 5. b Amalija Rakuša, 5. b ZDRAVKOVA USTVARJAL NI CA DOBRIH IDEJ Belo nogavico napolnimo s polnilom. Z belo prejo ali volno ga na dveh mestih prevežemo. Prevežemo tudi zgornji del pri odprtini. Na trebuh mu prišijemo gumbe. Dva manjša temna gumba prišijemo za oči. Nos naredimo iz koščka filca ali blaga. Usta izvezemo z rdečo prejo, Lahko pa tudi našijemo gumbe ali naredimo iz blaga. Za kapo mu okrog glave zavežemo ostanek blaga ali jo naredimo iz nogavice. Da se snežak ne prehladi, okrog vratu še šal dobi. (Vir: Rada Kos, Prostočasnik, št. 10, 2008) 11 ^ •> o O & Amalija Rakuša, 5. b itmmm Benja Kolarič, 5. b ZDRAV KOVA USTVARJALNI CA DOBRIH IDEJ ©©fliiDa ffialS^© Potrebujemo: - 2 posodi, - mešaLnik, - cedilo in - žlico. Sladko smetano mešamo z mešalnikom, dokler se ne strdi in se začne delati tekočina. MasLo odcedimo in speremo z mrzlo vodo. Maslo namažemo na kruh. Dober tek! Maj Novak, 3. a ffiaa@(nx§fein)fl MštfMCS Jakob Kukovec, 4. b Pri naravoslovju in tehniki smo se učili o magnetih. Izdelati smo morali magnetni ribnik. Najprej sem poiskal kovino, magnet in karton. Na karton sem narisal morske živali in jih izrezal. Nanje sem nalepil kovinske predmete in jih dal v posodo. Nato sem poiskal vrvico in majhno palico. Na vrvico sem zavezal magnet in vrvico na palico. Pri vsem tem sem se zelo zabaval 12 ZDRAVKO BERE IN PRIPOROČA Pozdravljeni, mladi bralci od 1. do 3. razreda! Uezek in prijatelji se odpravijo na obisk k dedku Veveričku. "bda on živi visoko na Skalnem grebenu, pa še snežni vihar se bliža. Bo prijateljem uspelo predati darila, se spopasti z ledenim mrazom in se še pravočasno vrniti domov za božič? Pa še nekaj za malce starejše bralce in ustvarjalce v 4. Ln 5. razredu ... kako hitra je lahko bežeča palačinka? Koliko tatov se mora zbrati skupaj, daa bi zares lahko ukradli krušne vonjave? kateri kamen naredi juho najokusnejšo? kako čaroben je ples fižolčkov v želodcu? koliko pečenih jabolk sme pojesti prava princesa? Pripravljanje jedi je najbolj pravljično takrat, ko zraven prebiramo zgodbe. Dobre zgodbe pa so vedno začinjene s kančkom čarobnosti. Rvtorici kuharske knjige Pripojedke sta navdih za jedi iskali v svetu domišljije: v svetu pravljic, legend in pripovedk. Mladim kuharjem začetnikom - mi smo jih ■ mm m* m »mm mm AijbAI * A J m I Ata l^t tLfc jtmm ■ ■ — ■ jm* • il« A m^m ■ i ■ I • J Lh aI bai Jtm A Aft I t i j^F A Pravljična kuharska za m Ude bralce, jedce in kutulcc Zgodbica za zasnežene praznične dni, ki nam sporoča, da skupaj zmoremo premagati vse ovire. Pa tudi če snega ne bo in bodo Letošnji prazniki drugačni od tistih, kotjih poznamo, bomo brali, se pogovarjali, se družili, igrali, si pomagali in si polepšali vsakdan v upanju, da bo kmalu tako, kot smo biLi navajeni prej. Če ne morete do slikanice v knjižnico, nič hudega, lahko berete tudi preko spleta, kjer najdete veliko zanimivih zgodb. Brezplačne knjige za branje najdete tudi na spletnih straneh, kot sta: braLnica.com in otroski.rtvslo.si. Slavica Šajnovič, knjižničarka NEKO BOŽIČNO M. Christina Buder Tina Macnaugluonl (Povzeto po: https://zalozba-pivec.com/knjigarna/pripojedke) 13 A ZDRAVKO SE ZABAVA V KAJ ŽELIMO? C O C D 3 C i VOŠČILO JE NAPISANO V SKRIVNI PISAVI. RAZVOZLAJ JO. O -8 D co >> .o. £ KAKŠNO NAJ BO NOVO LETO? KAKŠNO ŠE? V SKRIVNI PISAVI NAPIŠI SVOJE VOŠČILO. ČE TI ZMANJKA ČRK, SI ZANJE IZMISLI SVOJO SKRIVNO PISAVO. 14 ZDRAVKO SE ZABAVA iz oštevilčenih polj prepiši v kvrdrrtke: 1 2 3 4 5 6 (Vir: Ciciban, december 2004) Reši križanko tako, da besede za sličice vpišeš navpično ali vodoravno, glede na navodilo. Prvi šolski dan Uesenski kros, mestni park, 22. 9. 2020 16 Naravoslovni dan, 9. razred, Vrhnika, 18. 9. 2020 17 FOTOZG O DBA ««« kulturni dan Moja poklicna prihodnost, 8. 10. 2020 18 FOTOZG O DBA —— » -, -- m lil I nam ¡s«®,.......»p ^ > ; I .. Mr ^ 19 NAŠA RAZMIŠLJANJA ca®^ mimm mm Zjutraj se zbudim in imam zajtrk. l*Nato se odpravim v kopalnico umit zobke. ko končam, pogledam, katere predmete imam na urniku. Začnem delati za šolo in če česa ne razumem, mi pomaga mami. Večinoma sem kar hitro konec s šolo na daljavo. Potem se odpravim ven na svež zrak, na igrišče ali stadion. Čas je že za kosilo. Po kosilu si malo spočijem in nato spet malo ven na sprehod - včasih z mamico, včasih s prijateljico. Pogrešam čase, ko smo hodili v šolo, se družili z ostalimi sošolci in prijatelji, videli učitelje v živo. Menim, da je to šolanje na daljavo in časi, kot so - naporni. Želim si, da se bomo spet vsi videli in da se bomo lahko družili. flneja Meško, 4. b ra®^ mmvm mm Moji delovni dnevi so že tri tedne drugačni kot prej. Ko sem hodila v šolo, sem imela več prostega časa. Zjutraj rada dolgo spim, zato vstanem okrog devete ure. ["Najprej grem v kopalnico in se uredim. Nato preverim, kaj vse moram opraviti za šolo. Delo si razporedim. Do kosila opravim dva predmeta, nato sledi počitek, kasneje dokončam stvari, ki so mi težje. Pri tem mi pomaga mama. Za šolske obveznosti porabim toliko časa, kot je dodeljenih nalog. V prostem času vsak dan grem ven na zrak. Zvečer se kartamo z družino. Situacija, v kateri smo, mi je zelo spremenila življenje. Rada bi se vrnila v šolo, se družila s sošolkami in se z njimi zabavala. Želim si, da bi bilo vse tako kot prej. Lana Zavratnik, 4. b §®Mitam m ma>mm Zaradi virusa covid-19 so se zaprle vse šole in vrtci v Sloveniji. Po 1. novembru smo imeli še za en teden podaljšane počitnice. Po počitnicah pa smo začeli s šolanjem na daljavo. Že v šoli smo se učili uporabljati spletno orodje Microsoft Teams, tako da pri šolanju na daljavo s tem nismo imeli večjih težav. Vsako jutro med tednom sem vstajal ob sedmi uri in pojedel zajtrk. Ob osmi uri sem začel delati stvari za šolo. Najprej sem si prižgal računalnik in pogledal, kaj me ta dan vse čaka. Ob 8.20 smo imeli vsak dan videokonferenco, saj nam je učiteljica razložila naloge za ta dan. Po končani videokonferenci z učiteljico sem nadaljeval s šolskim delom. Med delom sem se tudi razgibal. Po končanem delu sem vse poslikal in poslal učiteljici v pregled. Pri učenju na daljavo sem bil samostojen, le včasih sem potreboval pomoč staršev. Najraje sem opravljal naloge pri tujem jeziku angleščina in pri matematiki. Pri učenju sem imel rad tudi neobvezni izbirni predmet Šport. Vsak dan sem že komaj čakal, kaj bomo počeli jutri. Popoldan pa sem izkoristil za gibanje v naravi. Dnevi šolanja na daljavo so hitro minevali, a kljub temu pogrešam sošolce in učitelje, tako da že komaj čakam, da se vrnemo spet nazaj v šolo. Rnže Mesarec, 5. a 20 NAŠA RAZMIŠLJANJA & & um Mm m mm&m Ml smo 5. a. ko smo izvedeli za šolo na daljavo, so eni bili veseli, eni pa žalostni. Naša učiteljica nas je vsak dan znova spodbujala, da smo ji v leamse pošiljali naloge že, ko smo bili še v šoli. Tako smo se vsi naučili uporabljati program "leams. Zdaj, ko smo doma in se učimo na daljavo, mislim, da bi vsi radi šli nazaj v šolo. Vsak dan se zbudim ob 7.15. Potem si pripravim zajtrk in se oblečem. ko zajtrk pojem, grem za računalnik in počakam videokonferenco. ko se videokonferenca konča, si grem delat za šolo. Včasih si kako uro naredim že prejšnji dan. ko s šolo končam, se grem ven igrat. Dnevi tako hitro potekajo. Ana Roškar, 5. a m w mm somymm V času, ko seje bolezen covid-19 sploh pojavila in zdaj, ko sem doma, vedno bolj razmišljam o stvareh, ki se pletejo okrog tega. Porajajo se mi različne misli. Jaz osebno se same bolezni ne bojim in menim, da so ljudje mogoče preveč prestrašeni. Po eni strani ni čudno, saj nam po televiziji in ostalih medijih ne govorijo skoraj več o ničemer drugem. Je pa res, da nekateri ljudje nočejo upoštevati ukrepov, saj mislijo, da je to sama bedarija. Tako se še naprej družijo in kršijo ukrepe, s tem pa ne pripomorejo k zmanjšanju okužb. Sama mislim, da je vseeno treba upoštevati ukrepe, če ti to paše ali ne. Po eni strani je res, da ti maska otežuje dihanje in vdihuješ lasten ogljikov dioksid, ampak se vseeno treba držati reda. Če bomo pridni, bo covid-19 hitreje odšel. Do okužbe lahko pridemo marsikje, kljub temu da je veliko stvari zaprtih in da je omejeno gibanje, veliko ljudi dela v večjih podjetjih, kjer je še vedno v službi veliko ljudi. Prav tam je velika možnost za okužbo, čeprav dobro razkužujejo in nosijo maske. Glede šolanja od doma pa menim, da je odvisno od vsakega posameznika. Nekateri učenci potrebujejo razlago in pomoč, ki pa jo preko računalnika težko dobivajo, nekateri pa se kar dobro držimo in nimamo težav Predlagala bi, da bi tisti otroci, ki imajo težave, prosili koga od sošolcev ali sošolk za pomoč. Ampak nekatere je strah, da bi se drugi norčevali, in se raje zapirajo vase. Za konec pa bi rada še malo spregovorila glede druženja med otroki in mladimi. Mi mladi zelo potrebujemo druženje s sovrstniki, ki pa je v času ukrepov onemogočeno, lako se sicer dobivamo preko telefona, ampak to ni to, kar je v živo. En vikend sem se z babico sprehajala po tekalni stezi na ormoškem stadionu. Bilo je vse tako tiho, v Mestni grabi ni bilo nobenega in to je problem. Potrebujemo druženje. Želim si, da bi bilo tega končno konec in bi lahko zadihali v normalno življenje, kot je bilo pred covidom-19. Burja Puklavec, 7. a 21 V SREDIŠČU DOGAJANJA fNa štiri oči s Fertjem Lainščkoim »Upajte si reči NE!« Feri Lainšček je znan slovenski pesnik in pisatelj. Ste vedeli, da se je rodil v zelo revni prekmurski družini in da si je v otroštvu želel postati pilot, a mu oče ni dovolil? Veselilo ga je tudi slikarstvo, a danes ustvarja z besedami - napisal je celo polico knjig za otroke in odrasle, po marsikaterem romanu pa so posneli tudi film. Za svoje vseživljenjsko delo na področju književnosti je letos decembra prejel Prešernovo nagrado. Feri Lainšček PESMI Ilustrirala Nana Homovec V tednu otroka je bil gost na prireditvi na naši šoli, kjer je predstavil tudi svojo najnovejšo zbirko za mlade z naslovom NE. Pesnika smo ustavili pred nastopom, ki ga je imel skupaj s pevko Ditko, in ga poprosili za intervju ... Taja: Pozdravljeni, iz medijev sem zasledila, da ste kot otrok živeli v družini, ki ni biLa pretirano premožna... Feri: »Naša družina je biLa res revna, živel sem v taki hiši, ki si jo vi zdaj težko zamišljate. Hiša je biLa narejena iz bLata oziroma iLovice, biLa je pokrita s sLamo in v njej ni biLo eLektrike. Takrat smo biLi najboLj revni v vasi, ampak sem imeL veLiko srečo - moja oče in mati sta biLa namreč odLična pripovedovalca. VeLiko smo se pogovarjali, v zgodnjem otroštvu sta mi pripovedovaLa veLiko pravLjic in to se mi zdi zelo, zelo pomembno, ker so zgodbe, pravljice zelo pomembne v otroštvu. Bolj so pomembne kot karkoli drugega. Starša sta mi tako pravzaprav dala eno zelo pomembno izročilo in mislim, da sem zaradi tega izročila postal pisatelj. Ponavadi rečem staršem, naj ne učijo otrok poštevanke, to se bodo naučili sami, naj jim pripovedujejo pravljice, se pogovarjajo z njimi Jim dajejo veLiko Ljubezni, ker je to v življenju res pomembno.« 22 V SREDIŠČU DOGAJANJA Mioskc /W\GT>CKs*v-~, ^(V, McJlAf /Vvn I^O^cio^ Taja: Vemo, da z Ditko odlično sodelujeta. Vajina glasba je balzam za naša ušesa. Kako sta se z Ditko spoznala in se odločila za sodelovanje? Feri: »Združila naju je pesem, ker seje vse skupaj začelo, ko je Ditkin oče uglazbil pesem Ne bodi kot drugi. Takrat mi je poslal posnetek, zaslišal sem poseben Ditkin glas, takrat je bila 10 Let mlajša. ZačutiLsem glasbo, kije bila takrat drugačna, kot je sicer prisotna v medijih, in to je bil pravzaprav tisti začetek. Potem smo se srečali in tako začutili, da enako razmišljamo o glasbi, da imamo enake navdihe in takrat smo začeli sodelovati... Res naju je povezaLa ta pesem.« Taja: Dosti ljudi pozna pesem Ne bodi kot drugi, vendar malo Ljudi ve, da ste avtor te pesmi vi. Kakšno je vaše mnenje o tem? Feri: »To je zelo različno, odvisno kako pogledaš. Pesniška zbirka Ne bodi kot drugi, kjer je tudi ta pesem objavljena, je v bistvu moja najbolj prodajana zbirka. BiLa je 10-krat ponatisnjena in je dosegla naklado več kot 20 000 izvodov.« Taja: Kaj bi sporočili nam osnovnošolcem, ki nas v življenju čaka še dosti pomembnih odločitev? Feri: »Vsekakor bi rad rekel, da si morate upati reči NE. Opažam, da si vaše generacije nekako ne upajo reči ne, da takrat, ko bi morali reči ne, ponavadi molčijo ali pa celo rečejo ja. Jaz sem v življenju velikokrat rekel ne in ko se zdaj oziram nazaj, vidim, daje to odločilno in najbolj pomembno vplivalo na naše življenje. Seveda ne govorim, da bi morali za brezveze reči ne, ampak takrat, ko nekako čutiš v srcu - in takrat moraš reči ne.« Taja Voršič, 9. b (Celoten intervju si lahko ogledate v 2. Letošnji oddaji Ormožanček TV, ki jo najdete na YouTube kanalu Ormožanček TV.) 23 V SREDIŠČU DOGAJANJA Ha pogovoru z Ditko »Ni lepšega, kot je prepevati in igrati glasbo, ki jo ustvariš s srcem!« Zadnji dan tedna otroka smo na šoli gostili slovensko kantavtorico, pevko in skladateljico Ditko, najbolj znano po pesmi He bodi kot drugi. Ditka je kitaristka, ki skupaj s svojim očetom piše glasbo za lastna besedila, besedila Toneta Pavčka, največkrat pa za besedila Ferija Lainščka, s katerim sta se spoznala po zanimivem naključju, od takrat pa pogosto skupaj nastopata. Pred skupnim nastopom na prireditvi na naši šoli sva imeli čast Ditko povabiti na pogovor na »šest oči« in nastal je tale intervju ... 1 w Ana: Ste odlična kitaristka. Kako dolgo ste obiskovali glasbeno šolo? Ste jo sploh obiskovaLi, glede na to, daje vaš oče glasbeni profesor? Ditka: »Ja, glasbeno šolo sem obiskovala, in sicer sem končala nižjo glasbeno šolo za kitaro, torej sedem Let. Tam sem večinoma igrala klasiko, potem sem se pa po končani nižji glasbeni šoli še vbistvu učila na privatnih urah pri enem odličnem profesorju pri nas na Koroškem. Zelo veliko pa mi je res pokazal tudi oče Gorazd, kije vsestranski glasbenik.« Ana: Ste od nekdaj želeli postati glasbenica ali pa ste v otroštvu imeli drugačne želje? Ditka: »V bistvu sem imela kar precej enih želja, kaj bom, ko odrastem. Vedela sem, da me bo glasba vedno spremljala na moji poti, res pa nisem kot otrok aLi pa potem kot najstnica pričakovala, da bo to tudi moj poklic v nekem obdobju, kot je sedaj. V bistvu sem si želela postati zdravnica, psihologinja, skratka vedela sem, da bi rada počela nekaj v zvezi s pomočjo Ljudem in sem tudi potem končala študij delovne terapije na zdravstveni fakulteti, ampak zadnja Leta se pa poklicno posvečam glasbi, za kar sem pa tudi izjemno hvaležna.« Jana: Svojo prepoznavnost ste začeli s pesmijo Ne bodi kot drugi. Vam je ta pesem pri srcu, bi kaj spremenili? Ditka: »Vsekakor mi je pri srcu in sem še vedno izjemno hvaležna za to pesem, ker je resnično pripomogla k moji prepoznavnosti in mi nekako tudi pomagala si utreti to pot na slovensko glasbeno sceno, ker to res ni enostavno in vem, da zaradi te pesmi so prepoznavnost in pozornost dobiLe tudi ostaLe, tako da seveda je to res ena najlepših Ljubezenskih pesmi in verjamem, da bo vedno ostala.« 24 V SREDIŠČU DOGAJANJA Ana: Je petje tudi vaš poklic aLi pa nastopi predstavljajo zgolj prostočasno aktivnost in dodano vrednost življenju? Marsikateri mladostnik bi namreč želel biti v vaši koži, saj si predstavljamo, daje Lepo hoditi naokrog po koncertih in biti slaven. Ditka: »Glasbenica je moj poklic. Jaz sem po poklicu kantavtorica, pevka in skLadateljica, torej je nastopanje in ustvarjanje glasbe moj polic, moje delo. Absolutno je Lepo in biti na odru in igrati svojo avtorsko glasbo in tega ne bi zamenjala za nič. Je pa ta pot glasbenika precej težka in zahtevna. Ni vse tako rožnato, kot se morda zdi, so tudi težki trenutki in pa predvsem ogromno dela, zato je zelo pomembno, da verjameš v to, kar počneš, konstantno delaš in imaš rad svoje delo.« Ana: Prebrali sva tudi, da imate veliko dobrih vrednot, kot so ljubezen, iskrenost, preprostost, prijaznost, pristnost in še in še. Vaši koncerti so poLni čustev, nežnosti in pozitivne energije. Jo občutite tudi vi med petjem? Ditka: »Vsekakor. Vedno, ko v življenju kar koli počnem, izhajam iz sebe in sledim tem naštetim vrednotam, prav tako je tudi na odru. Ni Lepšega, kot je prepevati in igrati glasbo, ki jo ustvariš s srcem, in ko vidiš, da to začuti tudi publika, je to res nekaj najlepšega.« Jana: Bi sporočili še kaj našim bralcem Ormožančka? Ditka: »Uživajte vsak trenutek. Raziskujte sebe, raziskujte svoje interese, kaj vas zanima, svoje talente in potem naj vas nič ne ustavi na poti do uresničitve svojih ciljev.« Ana in Jana Žnidarič, 9. b (Celoten intervju si lahko ogledate v 2. letošnji oddaji Ormožanček TV, ki jo najdete na YouTube kanalu Ormožanček TV.) Ob koncu tedna otroka smo na kulturnem dnevu spoznali pesniško zbirko NE Ferija Lainščka, ki nam je dala navdih za likovno in literarno ustvarjanje. Brali smo njegove pesmi, nato pa ob njih ustvarjali ilustracije in še kakšen nov verz aLi kitico k pesnikovi umetnini. Ne delaj, kar nočeš, ne rabiš se silit! Delaj raje tisto, kar te veseli. klemen Šošter, 9. a KRILA Ne ve^ kje je r^eja., rr»e tudi bvl^o-. Pa. kaUsvva je v^eva^ La.V\ko jc Itav -ftga. NJi mav r*u ia ^ovwie m vsa ta- pravile*. Ničesar v\e v-abiv^, ¿eliyv\ si \e. krila.. Letel t>o*v% po s^oje, svoboden kot ptica. Ne bo ^eč doseglo, me vaša resnica.. Letel bow\ vdoljauoj dale c o d vsega.. Klikčc t\Z rekel 41 r»e bodvg cl t ve Vao. *\ ^.doj v si v m Samoti 6o.y*\ Sebi ustvarjam r»e vyr>ew% vv%AN, " > i/VL DANES U^E- Katarina Bezjak, 7. b NAŠA USTVARJAL NI CA NEŽA toi et»» y«^ Vi Vitrei* ce <»'» LUK^HlAfs Vim« ar d'un»» Uv.vA! KeVvcû v%o,r\fto hH >o P CU HH CO O DESETI BRAT ■ rNika Matanovič: Razred Skozi prebiranje romana spoznamo štiri različne osebe, različne poglede in različne zgodbe, kijih druži Le eno - razred. Frajer Grega, odstopajoča in drugačna Špela, popularna Sara in nova Nonto, ki prihaja iz Afrike, so učenci osmega razreda, ki so si zelo različni in imajo vsak svoje težave, hkrati pa se njihove zgodbe tudi povezujejo. Pisateljica nam ne predstavi izmišljenega I povezanega razreda, kjer so vsi prijatelji, ampak razred s popularnimi učenci in I tistimi, ki so samo številke ter blede sence v razredu. Knjiga vsebuje tudi pritisk I staršev, motnje hranjenja, slabe in neodgovorne odločitve in prvo ljubezen. Ni I vse samo negativno, ampak se pri branju tudi nasmejiš na račun norčij, kijih P fantje ušpič[jo učiteljem. Ne vem, katero od mnogih sporoči L je pisateljica želela izpostaviti, vem pa, da se meje knjiga dotaknila in verjamem, da se bo dotaknila tudi koga izmed vas. Vtem razredu sem našla košček svojega razreda in nedvomno ga boste tudi vi. Prosim, zavedajte se, da smo še vsi otroci z velikimi težavami, ki sploh niso tako velike, ter z bujno domišljijo, ki lahko s časom zbledi, zato pa imamo knjige. Te s pomočjo naše domišljije oživijo in naše misli ohranjjo kreativne. Razred je ena izmed tistih knjig, kije realna, ampak nam prepusti prosto pot, medtem ko si dogodke predstavljamo in jih povezujemo s svojim življenjem, ter nas nauči koristne stvari. Kakšen je konec zgodbe, preberite sami, čeprav ni nujno, daje konec knjige tudi konec, saj je naša domišljija Lahko neskončna, če ji to dopustimo. Gaja Otorepec Zlatnik, 9. a 40 POSLUŠAMO IN PRIPOROČAMO 5 Seconds of Summer (aLi na kratko 5SOS) je avstralska glasbena skupina, ki jo sestavljajo kitarist in glavni vokalist Luke Hemmings, basist Calum Hood, kitarist Michael Clifford in bobnar Ashton Irwin. Skupino so ustvarili poznega Leta 2011. Najprej so le objavljali videe na kanalu YouTube, nato so šli na turnejo z One Direction in tako postali znani. Po turneji z naslovom »Take me home« so leta 2014 izdali svoj prvi singel »She looks so perfect« in pozneje istega leta še prvi album »5 Seconds of Summer«. Njihov drugi album »Sounds good, feels good« so izdali leta 2015. Oba albuma sta biLa zelo uspešna. Tretji album so izdali 3 Leta po izdaji »Sounds good, feels good« in ga poimenovali »Youngblood«. Letos so izdali še album »Calm«. Čeprav sta njihova prva albuma bila v punk-rock žanru, pa tretji in četrti album nista, temveč sta bolj v popu. Vsi albumi so dosegli visoka mesta na lestvicah in dobili nemalo nagrad. Njihov stil seje spremenil skozi leta, ampak postajajo vedno boljši. Njihov bobnar Ashton je oktobra izdal svoj lastni album »SuperbLoom«. Album je nekaj popolnoma njegovega in je sam zelo ponosen na nanj. Ampak solo album ali ne - še vedno je del banda. Letos bi morali spet biti na turneji, ampak sojo morali prestaviti na Leto 2021. Lea Pongrac, 9. b (Vir: Wikipedija) (Foto: https://bestmusic.fandom.com) Lestvica najboljših glasbenih albumov med letoma 2000 in 2019 2000: Kid A (Radiohead) 2001: White BLood Cells (The White Stripes) 2002: By the Way (Red Hot Chili Peppers) 2003: St. Anger (MetaLLica) 2004: American Idiot (Green Day) 2005: A Bigger Bang (The Rolling Stones) 2006: The Black Parade (My Chemical Romance) 2007: Favourite Worst Nightmare (Arctic Monkeys) 2008: Black Ice (AC/DC) 2009: Primary Colours (The Horrors) 2010: Loud (Rihanna) 2011: 21 (Adele) 2012: Born to Die (Lana Del Rey) 2013: Modern Vampires of the City (Vampire Weekend) 2014:1989 (Taylor Swift) 2015: Currents (Tame Impala) 2016: Dangerous Woman (Ariana Grande) 2017: Flower Boy (Tyler, The Creator) 2018: Isolation (Kali Uchis) 2019: When We All Fall Asleep, Where Do We Go? (Billie Eilish) Nika Bedrac, 9. b (Vir: Rollingstone.com) (Foto: https:/ywww.amazon.com/Favourite-Wors L t-Niqhtmare-Arctic-Monkeys/dp/B00AG477CE) A KRIŽANKA - 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 VODORAVNO 4. Pomen besede clurnsy» 5. Naklon, prepoznaven po besedi bi. 7. Gojitelj živali. 9. Besedilo o prebrani knjigi. 11. Težka naloga. 13. Množica točk, enako oddaljenih od središča. 14. Relativna molekulska masa. 16. Sirota. 18. Kraljestvo prokariontov. 19. Sestavina začimbe iz morja. 20. Šoiarjevo plačilo. 21. Oznaka Hi v fiziki. 22. Vojna, končana 11. 11. 1918 24. Fizik Newton. NAVPIČNO 1. Pesnik Župančič. 2. Vez dveh enakih nekovin. 3. Četrti sklon samostalnika. 4. Hitlerjeva oblika vladanja. 6. Tržni prostor. 8. Šola v rodilniku. 10. Masa enega mola snovi. 12. Ion s pozitivnim nabojem. 15. Jagnje. 17. Ribja jajčeca. 23. Arzen. Ana in Jana Žnidarič, 9. b 42 HOROSKOP STRELEC (23. 11.-21.12.) Nikar se ne obremenjuj, kaj mislijo drugi, prav tako pa ne dovoli, da ti gredo stvari na živce, poskušaj jih obrniti in pogledati iz pozitivne strani. Če se boš potrudil/-a, se bosta s prijateljem/-ico zelo dobro ujela. ŠOLSKI USPEH: PRIJATELJSTVO: < KOZOROG (22. 12.-20. 1.) VODNAR (21. 1.-19. 2.) V naslednjih mesecih boš v šoli zelo uspešen/-na, zato vedi, da vaja dela mojstra in kmalu pride tudi nagrada za uspeh. Zgodilo se bo pa tudi nekaj, česar nisi pričakoval/-a, si pa si po tihem vedno želel/a. ŠOLSKI USPEH: PRIJATELJSTVO: i Postavi se za sošolca ali sošolko, prav tako pa si upaj vprašati ali povedati določene stvari, da jih ne boš kasneje obžaloval/-a. Če bo prišlo do spora med prijatelji ali v družini, ga vzemi k sebi kot nauk za življenje. ŠOLKI USPEH: PRIJATELJSTVO: i RIBI (20. 2.-20. 3.) V Vedi, da lahko z malo truda dosežeš zelo dobre ocene. S sošolci in sošolkami se poskusi čim bolj razumeti, saj ne veš, kdaj jih boš potreboval/-a. Ni vsak človek popoln, je pa vsak nekaj posebnega, to ti naj bo vodilo v življenju, saj ti bo to vedno prišlo prav. ŠOLSKI USPEH: ^^^^^ PRIJATELJSTVO: <» DVOJČKA (21. 5.-21. 6.) X Če boš obupaval/-a nad seboj, stvari ne boš nikoli rešil/-a, zato pojdi z dvignjeno glavo izzivom in težavam naproti. Predvsem pa si za vedno zapomni, da je za uresničitev skritih sanj v življenju včasih potrebnih le 20 sekund poguma. ŠOLSKI USPEH: ^^^^ PRIJATELJSTVO: <§>$ OVEN (21. 3.-20. 4.) c Zanimajo te področja, o katerih v šoli ne izveš veliko, pa vendar se lahko poglobiš vanje. Učitelji bodo imeli od tebe velika pričakovanja, imaš možnost za dobre ocene. Obstaja velika verjetnost, da te bo prijatelj/-ica presenetil/-a z vprašanjem, ki ga že nekaj časa ti želiš postaviti njej/mu. ŠOLSKI USPEH: ^^^^^ PRIJATELJSTVO: §"§>§>§> RAK (22. 6.-22. 7.) & Ne dopusti, da se nabere preveč dela za šolo samo zaradi odlašanja, predvsem pa bodi ponosen/-a na to, kar si, saj si tak/-a najboljši/-a, je pa pomembno, da tako razmišljaš tudi o drugih in jih ne podcenjuješ. Prišel bo trenutek, ko boš spoznal/-a, da je boljše premisliti, preden začneš govoriti. ŠOLSKI USPEH: PRIJATELJSTVO: BIK (21.4.-20. 5.) Tvoj šolski uspeh te bo pozitivno presenetil, poskusi ga še bolj nadgraditi, da boš še bolj zadovoljen/-a. Za vsaj eno uro na dan poskusi pustiti računalnik in telefon ter oditi v naravo. Tam boš spoznala, da ni življenje samo ekran in se v naravi najdejo še bolj zanimive stvari, kot na ekranu. ŠOLSKI USPEH: ^^^^ PRIJATELJSTVO: #### LEV (23. 7.-23. 8.) S svojim uspehom boš zadovoljen/-na le, če se boš zanj potrudil/-a. Posveti pa se tudi svojim talentom in interesom, saj boš tako v življenju najbolj srečen/-na in uspešen/-na. Če pa ti v življenju pot prekriža nov prijatelj, naj te ne bo strah, saj če si si takšen, kot si, najbolj všeč, boš všeč tudi prijateljem. ŠOLSKI USPEH: ^^^^ PRIJATELJSTVO:!» II DEVICA (24. 8.-23. 9.) V šoli bo postalo bolj napeto, zato vedi, da lahko s trudom prideš do želenih uspehov. Ko pa boš opravil/-a vse obveznosti za šolo in ko bo možnost za to, pa se pojdi zabavat s prijatelji, a naj ti ostane v glavi, da je šola na prvem mestu. ŠOLSKI USPEH: < PRIJATELJSTVO: TEHTNICA (24. 9.-23. 10.) ŠKORPIJON (24. 10.-22. 11.) t rs Čaka te več učenja, več domačih nalog in več različnih obveznosti, zato ohrani mirno glavo in se pri vsem zabavaj, kolikor je le mogoče, predvsem pa zaupaj vase in uspelo ti bo, tudi med prijatelji. Pazi, da te strah ne bo odvrnil od novih podvigov, saj ko ti bo uspelo, boš zadovoljen/-na. ŠOLSKI USPEH: PRIJATELJSTVO: Ne sekiraj se v naprej zaradi ocen, saj dobro veš, da če se dobro pripraviš, rezultat ne more biti slab, vedno pa bodi strpen/-a, saj boš tako lažje dosegel/-a cilje in sklepal/-a prijateljstva. Tudi če nimaš veliko prijateljev, je najpomembnejše, da imaš vsaj enega pravega, ki mu lahko zaupaš, včasih je to boljše kot pa veliko »nepravih«. ŠOLSKI USPEH: PRIJATELJSTVO: i Ana in Jana Žnidarič, 9. b 43 44