15. ODLOK o koncesiji za izvajanje gospodarske javne službe urejanja javnih parkirišč v občini Ormož - predlog 16. ODLOK o načinu izvajanja gospodarske javne službe urejanja in vzdrževanja javne tržnice - predlog Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 13/99, 3/01) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - Odlok o koncesiji za izvajanje gospodarske javne službe urejanja javnih parkirišč v občini Ormož - predlog V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 13/99, 3/01) bo pri obravnavi odloka sodelovala: - Irena Meško Kukovec, vodja Oddelka za gospodarstvo Ormož, dne 07.05.2004 Vili TROFENIK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 15. Na podlagi 32. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93), 18. člena Odloka o gospodarskih javnih službah v občini Ormož (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 26/94, 9/96, Uradni vestnik občine Ormož, št. 3/98, 7/98, 10/99, 4/03), 4. člena Odloka o načinu izvajanja gospodarske javne službe urejanja javnih parkirišč v občini Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 1/04) in 16. člena Statuta občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 11/99, 7/01) je Občinski svet občine Ormož na svoji_____seji, dne __________, sprejel ODLOK o koncesiji za izvajanje gospodarske javne službe urejanja javnih parkirišč v občini Ormož 1. člen (vsebina odloka) S tem odlokom se določi predmet in pogoji koncesije za izvajanje gospodarske javne službe urejanja javnih parkirišč. 2. člen (predmet in območje koncesije) Predmet koncesije je: izgradnja novih parkirnih površin; vzdrževanje parkirnih površin (vzdrževanje, čiščenje, odstranjevanje snega, vzdrževanje zelenic ipd; postavljanje, zamenjava, dopolnjevanje, odstranjevanje in vzdrževanje opreme na parkiriščih; pobiranje parkirnine na javnih površinah; izdaja dovolilnic za parkiranje; izvajanje varovanja parkirišč, nadzora nad parkirišči, zagotavljanje spoštovanja predpisov ter reda in varnosti na parkirnine....) odstranitev nepravilno parkiranih vozil zapuščenih vozil in ostankov vozil na javnih površinah, če odločitev o tem sodi v pristojnost organov lokalne skupnosti; urejanje opreme za regulacijo prometa druge dejavnosti, ki po svoji naravi sodijo v ta okvir ali pa so določene z veljavnimi predpisi. Koncesija se izvaja na območju celotne občine Ormož. 3. člen (pogoji za opravljanje koncesije) Koncesionar mora za opravljanje koncesije iz 2. člena tega odloka izpolnjevati naslednje pogoje: da je gospodarska družba ali samostojni podjetnik posameznik registriran za opravljanje dejavnosti, ki je predmet koncesije da je ustrezno tehnično opremljen za izvajanje koncesionirane dejavnosti da razpolaga z zadostnim strokovnim kadrom za izvajanje koncesionirane dejavnosti in sicer najmanj z 1 delavcem z VII. stopnjo strokovne izobrazbe gradbene usmeritve, 1 delavcem V. stopnje strokovne izobrazbe in 2 delavcema IV. stopnje strokovne izobrazbe da ima poravnane davke in prispevke da je finančno usposobljen za izvajanje koncesionirane dejavnosti; da ima ustrezne reference s področja nizkih gradenj da ima ustrezne reference s področja urejanja javnih površin da predloži ustrezno obliko zavarovanja za kvalitetno izvajanje koncesionirane dejavnosti da se zaveže, da bo kupil zemljišča potrebna za izgradnjo javnih parkirišč da se zaveže, da bo odkupil obstoječo opremo na javnih parkiriščih da se zaveže, da bo plačal koncendentu za infrastrukturne objekte in naprave, ki jih uporablja za izvajanje koncesionirane dejavnosti, letno odškodnino da pripravi in predloži program izgradnje — — javnih parkirišč da pripravi in predloži program urejanja javnih parkirišč 4. člen (j avna poobl ustila) Koncesionarju bo koncendent podelil naslednja javna pooblastila: izključno pravico opravljanja koncesionirane dejavnosti za čas trajanja koncesijske pogodbe; izključno pravico upravljanja z infrastrukturnimi objekti ki so v lasti ali v najemu Občine Ormož ali v lasti koncesionarja in so potrebni za opravljanje koncesionirane dejavnosti. 5. člen (trajanje koncesije) Koncesijska pogodba se sklene za določen čas. Koncesijska pogodba se sklene za 15 let. Koncesija prične veljati z dnem podpisane koncesijske pogodbe. Koncesijska pogodba se po njenem preteku lahko podaljša oz. ima koncesionar pri sklepanju pogodbe o koncesiji prednost. 6. člen (Viri financiranja) Gospodarska javna služba, ki jo opravlja koncesionar se financira iz: plačil uporabnikov za storitve javne službe; dotacij nadomestila iz drugih virov. Cena storitev urejanja javnih parkirišč se določi na podlagi ekonomskega izračuna, ob potrjenih elementih kalkulacije s strani pristojnega organa koncedenta in zajetja vseh stroškov. Cenik pripravi koncesionar. Soglasje k ceniku za obračun storitve javne službe da Občinski svet. V kolikor občinski svet ne soglaša s predloženim cenikom, izpad dohodka v zvezi z izvajanjem dejavnosti pokrije koncedent iz občinskega proračuna. 7. člen (odškodnina za uporabo infrastrukturnih objektov) Koncesionar plačuje koncendentu za infrastrukturne objekte in naprave, ki jih uporablja za izvajanje koncesionirane dejavnosti letno odškodnino. Višina odškodnine se določi na podlagi razpisne ponudbe izbranega koncesionarja s koncesijsko pogodbo. 'Vročevalec, št 6 . div;, ': ■ 07.05,2004 parkiriščih (pravilno parkiranje, plačilo 8. člen (nadzor nad izvajanjem koncesije) Strokovni nadzor nad izvajanjem koncesije opravlja pristojni upravni organ občine Ormož. Inšpekcijski nadzor nad izvajanjem koncesionirane dejavnosti gospodarske javne službe opravljajo pristojne inšpekcijske službe. 9. člen (način prenehanja koncesijskega razmerja) Razmerje med koncendentom in koncesionarjem preneha: s prenehanjem koncesijske pogodbe; s prenehanjem koncesionarja ali stečaja koncesionarja; ž odkupom koncesije; z odvzemom koncesije; s prevzemom koncesionirane gospodarske javne službe v režijo. V primeru prenehanja koncesijskega razmerja mora dotedanji koncesionar nepretrgano opravljati gospodarsko javno službo do dneva, ko to prevzame drug izvajalec. 10. člen (prenehanje koncesijske pogodbe) Koncesijska pogodba preneha: po preteku časa, za katerega je bila sklenjena; z odpovedjo koncesije; z razdrtjem. V primeru, da ob preteku veljavnosti koncesijske pogodbe, koncedent odloči, da bo opravljal dejavnost urejanja javnih parkirišč sam ali preko drugega koncesionarja, prevzame od koncesionarja vse novo zgrajene parkirne površine in vso opremo na parkirnih površinah po vrednosti, ki jo določi sodno zapriseženi cenilec. Vsaka stranka lahko odpove koncesijsko pogodbo. Odpovedni rok se določi v koncesijski pogodbi in ne sme biti krajši od 6 mesecev. Koncendent lahko razdre koncesijsko pogodbo, če koncesionar krši bistvene določbe koncesijske pogodbe, če povzroča škodo uporabnikom storitev javne službe ali drugim osebam ali če obstaja utemeljen dvom, da koncesionar ne bo izpolnil svoje obveznosti. Podrobneje se pogoji in medsebojne pravice in obveznosti ob odpovedi ali razdrtju koncesijske pogodbe določijo v koncesijski pogodbi. 11. člen (prenehanje koncesionarja ali stečaj koncesionarja) Koncesijsko razmerje preneha z dnem prenehanja koncesionarja ali z dnem, ko po zakonu nastanejo pravne posledice začetka stečajnega postopka nad koncesionarjem. Podrobneje se pogoji in medsebojne pravice in obveznosti v primeru prenehanja koncesionarja ali stečaja koncesionarja določijo v koncesijski pogodbi. 12. člen (odkup koncesije) Z odkupom koncesije preneha koncesijsko razmerje tako, da koncesionar preneha opravljati javno službo, ki je predmet koncesije, koncendent pa v določnem obsegu prevzame objekte in naprave, ki jih je koncesionar zgradi! ali drugače pridobil za namen izvajanja koncesionirane gospodarske javne službe. Odkup koncesije je možen samo, če je izrecno predviden v koncesijski pogodbi, s katero se določi tudi način, obseg in pogoji odkupa. Ne glede na prejšnji odstavek je odkup lahko tudi prisilen. Za prisilen odkup koncesije se uporabljajo določbe predpisa, ki urejajo razlastitev. Ob prisilnem odkupu je koncendent dolžan plačati koncesionarju odškodnino, ki se določa po predpisih o razlastitvi. 13. člen (odvzem koncesije) Koncendent lahko odvzame koncesijo koncesionarju: če ne začne opravljati koncesionirane gospodarske javne službe v za to določenem roku, če je v javnem interesu, da se dejavnost preneha izvajati kot gospodarska javna služba ali kot koncesionirana gospodarska javna služba. Pogoji odvzema koncesije se določijo v koncesijski pogodbi. 14. člen (prevzem koncesije) Koncendent lahko začasno prevzame za koncesionarjev račun urejanja javnih parkirišč v režijo, če: koncesionar zaradi ravnanja pri njem zaposlenih ljudi ne zagotovi opravljanja te gospodarske javne službe ali če koncesionar pri prenehanju koncesijskega razmerja ne zagotovi nepretrganega opravljanja službe do dneva, ko njeno opravljanje prevzame drug izvajalec. 15. člen (razpis koncesije) Koncesija za izvajanje gospodarske javne službe urejanja javnih parkirišč se odda po javnem razpisu, ki se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije. V objavi javnega razpisa se zlasti določi: predmet koncesije; postopek izbire koncesionarja; kraj, čas in plačilne pogoje za dvig razpisne dokumentacije; rok za predložitev vlog; naslov, prostor, datum in ura javnega odpiranja vlog in rok, v katerem bodo kandidati obveščeni o izidu javnega razpisa. Brez javnega razpisa se koncesija lahko odda: kadar gre za oddajo koncesije za obdobje, ki je krajše od obdobja, ki ga določa ta odlok; kadar gre za oddajo koncesije izvajalcu, ki je na podlagi koncesijske pogodbe do sprejema tega odloka izvajal dejavnost urejanja javnih površin in če za izvajanje urejanja javnih parkirišč v okviru koncesije izpolnjuje vse pogoje določene s tem odlokom; kadar gre za podaljšanje koncesijskega razmerja. 16. člen (izbor koncesionarja) Postopek v zvezi z izbiro koncesionarja vodi posebna tri članska strokovna komisija, ki jo imenuje župan. Izmed pravočasno prispelih in popolnih vlog izbere koncesionarja koncendent z upravno odločbo. V odločbi o izbiri se določi rok , v katerem mora koncesionar podpisati pogodbo, sicer odločba preneha veljati. Odločba preneha veljati tudi, če izbrani koncesionar ne izpolni pogojev določenih z odločbo. 17. člen (sklenitev koncesijske pogodbe) Koncendent sklene s koncesionarjem koncesijsko pogodbo v skladu z zakonom. Pogodbo podpiše župan. 18. člen ( Pravice in obveznosti koncesionarja) Pravice in obveznosti koncesionarja v zvezi z izvajanjem javne gospodarske službe: pravica izgradnje novih parkirnih površin pravica vzdrževanja parkirnih površin (vzdrževanje, čiščenje, odstranjevanje snega, vzdrževanje zelenic ipd.) pravica postavljanja, zamenjave, dopolnjevanja, odstranjevanja in vzdrževanja opreme na parkiriščih pravica pobiranja parkirnine na javnih površinah pravica izdaje dovolilnic za parkiranje pravica izvajanja varovanja parkirišč, nadzora nad parkirišči, zagotavljanja spoštovanja predpisov ter reda in varnosti na parkiriščih (pravilno parkiranje, plačilo parkirnine...) pravica odstranitve nepravilno parkiranih vozil, zapuščenih vozil in ostankov vozil na javnih površinah, če odločitev o tem sodi v pristojnost organov lokalne skupnosti pravica urejanja opreme za regulacijo prometa pravica do izvajanja drugih dejavnosti, ki po svoji naravi sodijo v ta okvir, ali so določene z veljavnimi predpisi spoštovanje strokovno tehničnih, organizacijskih in razvojnih nalog dejavnosti ter usmeritev občine; zagotavljanje kontinuiranega in kvalitetnega opravljanja dejavnosti opravljanje storitev v skladu s cenami, ki jih potrjuje občinski svet zagotavljanje zadostnega števila strokovnih kadrov in tehničnih sredstev za izvajanje dejavnosti omogočanje strokovnega in finančnega nadzora nad zakonitostjo dela upoštevanje tehničnih, varnostnih, organizacijskih, stroškovnih in drugih standardov ter normativov za opravljanje dejavnosti letno poročanje o poslovanju najkasneje do 31. marca za preteklo leto zagotavljanje, da bo vsa javna ali zasebna lastnina, ki bi bila zaradi izvajanja del poškodovana, vzpostavljena v prvotno stanje. Poročevalec, št. 6 5 07 3.^.2004 __________________ .______________________:________________________________________________ 19. člen (Pravice in obveznosti koncendenta) Pravice in dolžnosti koncendenta so: pravica nadzora nad izvrševanjem javne službe oziroma koncesijske pogodbe, ki vključuje pravico pregledovati objekte in naprave, dokumentacijo koncesionarja ter pravico nadzirati kvaliteto izvajanja storitev koncesionarja; subsidiarna odškodninska odgovornost za škodo, ki jo koncesionar povzroči uporabnikom storitev ali drugim osebam. 20. člen (odgovornost za škodo) Za odgovornost za škodo, ki jo povzroči koncesionar pri izvajanju ali v zvezi z izvajanjem gospodarske javne službe uporabnikom ali drugim pravnim ali fizičnim osebam, se uporabljajo veljavni zakonski predpisi. 21. člen (splošna določila) Koncesijo opravlja koncesionar v svojem imenu in za svoj račun na podlagi pooblastil tega odloka in koncesijske pogodbe. Koncesionar ne more prenesti izvajanja javne službe ali katerekoli njene sestavine na drugo osebo. 22. člen (veljavnost odloka) Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem vestniku občine Ormož. Številka: 34400-00037/2004 4 17 Ormož, dne Vili TROFENIK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ Obrazložitev: Na 15. seji Občinskega sveta občine Ormož, dne 23.4.2004 so svetniki sprejeli sklep, da je Odlok o koncesiji za izvajanje gospodarske javne službe urejanja javnih parkirišč v občini Ormož primerna podlaga za drugo obravnavo s pripombami, da se do faze predloga odloka prouči dolžina trajanja koncesije in možnost vključitve v odlok letnega nadomestila za pridobitev koncesije, ki ga plačuje koncesionar koncedentu. Pred sejo Občinskega sveta občine Ormož je osnutek Odloka o koncesiji za izvajanje gospodarske javne službe urejanja javnih parkirišč v občini Ormož obravnaval tudi Odbor za premoženje, finance in gospodarske zadeve, ki je razen zgoraj navedenih pripomb tudi predlagal, da se črta drugi odstavek 19. člena, ki se nanaša na subsidiarno odškodninsko odgovornost za škodo, ki jo koncesionar povzroči uporabnikom storitev ali drugim osebam. Na podlagi temeljite proučitve zgoraj navedenih pripomb je bil pripravljen predloženi predlog odloka, ki se od osnutka odloka razlikuje le v 5. členu glede trajanja roka koncesije. Ker imamo za enkrat s prostorskimi akti urejeno le ureditev nepokritih parkirnih površin, za izgradnjo pokritih površin pa še nimamo ustreznega prostorskega akta, predlagamo v predlogu odloka krajši rok trajanja koncesije in sicer 15 let. Pripombe glede vključitve letnega nadomestila za pridobitev koncesije v predlogu odloka nismo upoštevali iz razloga, ker odlok že vsebuje eno dajatev, ki jo bo koncesionar plačeval kot odškodnino za uporabo infrastrukturnih objektov in bi z uvedbo še ene dajatve koncesionarja samo povečali obremenitve uporabnikom storitev, učinek te dajatve pa bi bil glede na izkušnje za občinski proračun zanemarljiv. Glede na to, da vrsto odgovornosti opredeljuje 53. člen Zakona o gospodarskih javnih službah ni možno iz odloka črtati druga odstavka 19. člena, ki se nanaša na subsidiarno odškodninsko odgovornost za škodo, ki jo koncesionar povzroči uporabnikom storitev ali drugim osebam. OBČINSKA UPRAVA Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 13/99, 3/01) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - Odlok o načinu izvajanja gospodarske javne službe urejanja in vzdrževanja javne tržnice - predlog V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 13/99, 3/01) bo pri obravnavi odloka sodelovala: - Irena Meško Kukovec, vodja Oddelka za gospodarstvo Ormož, dne 07.05.2004 Vili TROFENIK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 16. Na podlagi 7. in 32. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93), 3. člena Odloka o gospodarskih javnih službah v občini Ormož (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 26/94, 9/96, Uradni vestnik občine Ormož, št. 3/98, 7/98, 10/99, 4/03) in 16. člena Statuta občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 11/99, 7/01) je Občinski svet občine Ormož na svoji_____. seji, dne_________, sprejel ODLOK o načinu izvajanja gospodarske javne službe urejanja in vzdrževanja javne tržnice I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen Ta odlok ureja način izvajanja izbirne lokalne gospodarske javne službe urejanja in vzdrževanja javne tržnice in pogoje koncesije za izvajanje javne službe. 2. člen S tem odlokom se določajo: 1. organizacijska in prostorska zasnova opravljanja javne službe 2. vrsta in obseg javnih dobrin ter njihova prostorska razporeditev 3. pogoji za zagotavljanje in uporabo storitev javne službe 4. viri financiranj ajavne" službe 5. pogoji za opravljanje koncesije 6. javna pooblastila koncesionarja 7. trajanje koncesije 8. nadzor nad izvajanjem koncesije 9. način pridobitve koncesije 10. prenehanje koncesijskega razmerja 11. odgovornost za škodo 12. kazenske določbe 13. prehodne in končne določbe 3. člen Tržnica je posebej organiziran in urejen poslovni prostor, kjer se trguje z blagom. Promet s pridelki, izdelki in vsem drugim blagom je na tržnici prost. Opravlja se po določilih tržnega reda ter v skladu z veljavnimi predpisi. 4. člen Uporabniki storitev gospodarske javne službe so prodajalci blaga in prebivalci kot kupci. Izvajalec gospodarske javne službe je dolžan zagotavljati storitve vsem pod enakimi pogoji. Prodajalci uporabljajo prodajna mesta na osnovi najemne pogodbe, oziroma za površine, ki niso najete s pogodbo, z zakupom za krajše obdobje, za sejme pa na podlagi rezervacije pri izvajalcu gospodarske javne službe. Prodajalci so dolžni spoštovati določila najemnih pogodb, sprejetega Tržnega reda in drugih predpisov, ki urejajo trgovanje z kmetijskim in drugim blagom. 5. člen Tržni red določi izvajalec gospodarske javne službe s soglasjem Občinskega sveta. II. ORGANIZACIJSKA IN PROSTORSKA ZASNOVA OPRAVLJANJA JAVNE SLUŽBE 6. člen Občina Ormož zagotavlja izvajanje gospodarske javne službe urejanja in vzdrževanja javne tržnice z koncesijo. Javna služba se izvaja na območju mesta Ormož. III. VRSTA IN OBSEG JAVNIH DOBRIN TER NJIHOVA PROSTORSKA RAZPOREDITEV 7. člen Javna služba po tem odloku obsega: a) urejanje in vzdrževanje javne tržnice v mestu Ormož b) organiziranje sejmov, ki potekajo izven prostora tržnice. 8. člen Urejanje in vzdrževanje javne tržnice zajema: • organizacijo in vodenje poslovanja tržnice z razporejanjem in oddajo tržnih prostorov; • oddajo in nadzor površin, na katerih se lahko postavijo tržne mize; • organizacijo priročnih skladišč in kontrolo tehtanja na željo kupcev; • vzdrževanje in posodobitev infrastrukturnih objektov in naprav ter opreme tržnice; — ■ • vzdrževanje reda in čistoče na tržnicah. 9. člen Organiziranje sejmov zajema: • organizacijo tradicionalnih sejmov: * Jakobovega sejma (prvi ponedeljek po 25. juliju) * Martinovega sejma (11. novembra oziroma naslednji delovni dan, če je na Martinovo nedelja) * sejem na cvetni petek • organizacijo drugih priložnostnih sejmov • vzdrževanje reda in čistoče na sejemskih površinah IV. POGOJI ZA ZAGOTAVLJANJE IN UPORABO STORITEV JAVNE SLUŽBE 10. člen Javna služba se izvaja z uporabo infrastrukturnih objektov in naprav, ki so v lasti občine ter opreme, kije v lasti izvajalca gospodarske javne službe. Izvajalec javne službe je dolžan infrastrukturne objekte in naprave upravljati in vzdrževati v skladu z načeli dobrega gospodarja: II. člen Izvajalec gospodarske javne službe mora pri izvajanju javne službe: • zagotoviti kontinuirano izvajanje gospodarske javne službe, kvaliteto njenega izvajanja, ob spoštovanju in upoštevanju higiensko tehničnih in ostalih predpisov; • zagotoviti storitve vsem uporabnikom pod enakimi pogoji • zagotoviti na tržnicah in ostalih prodajnih površinah zakonitost in red, v smislu prodajnega asortimana in higiensko tehničnih predpisov; • opravljati storitve v skladu s cenami (pristojbinami), ki jih potrjuje Občinski svet; • onemogočiti monopolni nastop posameznih prodajalcev z dodeljevanjem prodajnih mest; • skrbeti za izvajanje tržnega reda • omogočiti strokovni in finančni nadzor nad zakonitostjo dela. V. VIRI FINANCIRANJA JAVNE SLUŽBE 12. člen Izvajanje javne službe se financira iz: • pristojbin • in drugih virov. 13. člen Za uporabo prostora na tržnici in v času sejmov se plačujejo pristojbine. Pristojbine so: • pristojbina za stalna in občasna prodajna mesta • rezervacija prodajnega prostora • odškodnina za uporabo vode, elektrike • tržne pristojbine za tradicionalne in druge priložnostne sejme. Cenik pristojbin pripravi izvajalec javne službe. 14. člen K ceniku pristojbin da soglasje občinski svet. V kolikor občinski svet ne soglaša s predloženim cenikom, izpad dohodka v zvezi z izvajanjem dejavnosti pokrije občina iz občinskega proračuna. VI. POGOJI ZA OPRAVLJANJE KONCESIJE 15. člen Koncesionar mora za opravljanje javne službe iz 7. člena tega odloka izpolnjevati naslednje pogoje: • da je gospodarska družba ali samostojni podjetnik registriran za opravljanje dejavnosti, kije predmet koncesije • da je ustrezno opremljen za izvajanje dejavnosti • da razpolaga z zadostnim strokovnim kadrom za izvajanje koncesionirane dejavnosti in sicer najmanj z 1 delavcem s V. stopnjo strokovne izobrazbe • da ima poravnane davke in prispevke • da pripravi in predloži program izvajanja koncesionirane dejavnosti. VII. JAVNA POOBLASTILA KONCESIONARJEV 16. člen Koncedent bo koncesionarju podelil naslednja javna pooblastila: • izključno pravico opravljanja koncesionirane dejavnosti za čas trajanja koncesijske pogodbe e pravico oblikovati predlog cenika pristojbin z upoštevanjem veljavne zakonodaje • pravico določati pogoje za najem tržnih prostorov. VIII. TRAJANJE KONCESIJE 17. člen Koncesijska pogodba se sklene za določen čas. Koncesijska pogodba se sklene za 5 let Koncesija prične veljati z dnem podpisane koncesijske pogodbe. Koncesijska pogodba se po njenem preteku lahko podaljša oziroma ima koncesionar pri sklepanju pogodbe o koncesiji prednost. IX. NADZOR NAD IZVAJANJEM KONCESIJE 18. člen Strokovni nadzor nad izvajanjem koncesije opravlja pristojni upravni organ občine Ormož. Inšpekcijski nadzor nad izvajanjem koncesionirane dejavnosti gospodarske javne službe opravljajo pristojne inšpekcijske službe. X. NAČIN PRIDOBITVE KONCESIJE 19. člen Koncesija za izvajanje gospodarske javne službe ureujanja in vzdrževanja javne tržnice se odda po javnem razpisu, ki se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije. V obja vi javnega razpisa se zlasti določi: predmet koncesije; postopek izbire koncesionarja; kraj, čas in plačilne pogoje za dvig razpisne dokumentacije; rok za predložitev vlog; naslov, prostor, datum in ura javnega odpiranja vlog in rok, v katerem bodo kandidati obveščeni o izidu javnega razpisa. Brez javnega razpisa se koncesija lahko odda: kadar gre za oddajo koncesije za obdobje, ki je krajše od obdobja, ki ga določa ta odlok; kadar gre za oddajo koncesije izvajalcu, ki je na podlagi akta lokalne skupnosti do sprejema tega odloka izvajal dejavnost organizacije sejmov in izpolnjuje vse pogoje določene s tem odlokom, kadar gre za podaljšanje koncesijskega razmerja. 20. člen Postopek v zvezi z izbiro koncesionarja vodi posebna tri članska strokovna komisija, ki jo imenuje župan. Izmed pravočasno prispelih in popolnih vlog izbere koncesionarja koncendent z upravno odločbo. V odločbi o izbiri se določi rok , v katerem mora koncesionar podpisati pogodbo, sicer odločba preneha veljati. Odločba preneha veljati tudi, če izbrani koncesionar ne izpolni pogojev določenih z odločbo. 21. člen Koncendent sklene s koncesionarjem koncesijsko pogodbo v skladu z zakonom. Pogodbo podpiše župan. XI. PRENEHANJE KONCESIJSKEGA RAZMERJA 22. člen Razmerje med koncendentom in koncesionarjem preneha: s prenehanjem koncesijske pogodbe; s prenehanjem koncesionarja ali stečaja koncesionarja; z odkupom koncesije; z odvzemom koncesije; s prevzemom koncesionirane gospodarske javne službe v režijo. V primeru prenehanja koncesijskega razmerja mora dotedanji koncesionar nepretrgano opravljati gospodarsko javno službo do dneva, ko to prevzame drug izvajalec. 23. člen Koncesijska pogodba preneha: po preteku časa, za katerega je bila sklenjena; z odpovedjo koncesije; z razdrtjem. Vsaka stranka lahko odpove koncesijsko pogodbo. Odpovedni rok se določi v koncesijski pogodbi in ne sme biti krajši od 6 mesecev. Koncendent lahko razdre koncesijsko pogodbo, če koncesionar krši bistvene določbe koncesijske pogodbe, če povzroča škodo uporabnikom storitev javne službe ali drugim osebam ali če obstaja utemeljen dvom, da koncesionar ne bo izpolnil svoje obveznosti. Podrobneje se pogoji in medsebojne pravice in obveznosti ob odpovedi ali razdrtju koncesijske pogodbe določijo v koncesijski pogodbi. 24. člen Koncesijsko razmerje preneha z dnem prenehanja koncesionarja ali z dnem, ko po zakonu nastanejo pravne posledice začetka stečajnega postopka nad koncesionarjem. Podrobneje se pogoji in medsebojne pravice in obveznosti v primeru prenehanja koncesionarja ali stečaja koncesionarja določijo v koncesijski pogodbi. 25. člen Z odkupom koncesije preneha koncesijsko razmerje tako, da koncesionar preneha opravljati javno službo, ki je predmet koncesije, koncendent pa v določnem obsegu prevzame objekte in naprave, ki jih je koncesionar zgradil ali drugače pridobil za namen izvajanja koncesionirane gospodarske javne službe. Odkup koncesije je možen samo, če je izrecno predviden v koncesijski pogodbi, s katero se določi tudi način, obseg in pogoji odkupa Ne glede na prejšnji odstavek je odkup lahko tudi prisilen. Za prisilen odkup koncesije se uporabljajo določbe predpisa, ki urejajo razlastitev. Ob prisilnem odkupu je koncendent dolžan plačati koncesionarju odškodnino, ki se določa po predpisih o razlastitvi. 26. člen Koncendent lahko odvzame koncesijo koncesionarju: če ne začne opravljati koncesionirane gospodarske javne službe v za to določenem roku, če je v javnem interesu, da se dejavnost preneha izvajati kot gospodarska javna služba ali kot koncesionirana gospodarska javna služba. Pogoji odvzema koncesije se določijo v koncesijski pogodbi. 27. člen Koncendent lahko začasno prevzame za koncesionarjev račun izvajanje javne službe v režijo, če: koncesionar zaradi ravnanja pri njem zaposlenih ljudi ne zagotovi opravljanja te gospodarske javne službe ali če koncesionar pri prenehanju koncesijskega razmerja ne zagotovi nepretrganega opravljanja službe do dneva, ko njeno opravljanje prevzame drug izvajalec. XII. PRAVICE IN OBVEZNOSTI KONCEDENTA 28. člen Pravice in dolžnosti koncendenta so: pravica nadzora nad izvrševanjem javne službe oziroma koncesijske pogodbe, ki vključuje pravico pregledovati objekte in naprave, dokumentacijo koncesionarja ter pravico nadzirati kvaliteto izvajanja storitev koncesionarja; subsidiarna odškodninska odgovornost za škodo, ki jo koncesionar povzroči uporabnikom storitev ali drugim osebam. XIII. ODGOVORNOST ZA ŠKODO 29. člen Za odgovornost za škodo, ki jo povzroči koncesionar pri izvajanju ali v zvezi z izvajanjem gospodarske javne službe uporabnikom ali drugim pravnim ali fizičnim osebam, se uporabljajo veijavni zakonski predpisi. : ?aHfličevalec, št, 6 10 B7.0S.206Č4 ____________________________________________________________;_________________________________ XIV. KAZENSKE DOLOČBE 30. člen Z denarno kaznijo 100.000 SIT se kaznuje za prekršek izvajalec javne službe, če krši 3., 4., 5., 9. in 10. člen odloka. Z denarno kaznijo 50.000 SIT se kaznuje odgovorna oseba izvajalca iz 1. odstavka tega člena. Z denarno kaznijo 30.000 SIT se kaznujejo prodajalci, če kršijo 3. člen odloka. 31. člen Koncesionar določi tržni red v roku 30 dni od podpisa koncesijske pogodbe. 32. člen Koncesionar mora izobesiti akt o tržnem redu na tržnici na vidnem mestu tržnice z dnem veljavnosti akta. XV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 33. člen Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o potrditvi tržnega reda (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj) in Odlok o sejmih v občini Ormož (Uradni vestnik občin Ormož in ptuj št. 23/92 in 21/93). Do izbire koncesionarja in uveljavitve akta o tržnem redu na tržnici v Ormožu se uporabljajo določila prejšnjega odloka o tržnem redu in odloka o sejmih, v kolikor niso v nasprotju z določili odloka. 34. člen Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem vestniku občine Ormož. Številka: 30000-00003/2004 4 17 Ormož, dne Vili TROFENIK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ Obrazložitev: Ker na osnutek Odloka o načinu izvajanja gospodarske javne službe urejanja in vzdrževanja ,avne tržnice, ki ga je obravnaval Občinski svet občine Ormož na svoji 15. seji, ni bilo nobenih vsebinskih pripomb, se predloženi predlog odloka o e razlikuje od osnutka. OBČINSKA UPRAVA