letu a odati iz vedni usoda ? 32 K rih, v ri nas šolske Čeh je znižati di kanaj bi ko so ara pa otroke šolske , če je rebitni opomposveti pišemo ih lani, nekoč da ne stranke seveda izvrršijo vo leto r se je prvi če, da se so bili olgo in d vrlim in v vii so mu om. Na dne 17. spitacija mi novo Weberja Književnost in umetNarodna pesem v Ijudsko šolo! Kdorkoli svoj nresnično ljubi, želi tudi, da bi mu vir njegovih lepih inselih pesmi nikdar ne zamrl. Saj mu ravno te pesmi in lajšajo življenske težave, one mu razganjajo skrbi in aonega tudi najsigurneje vzdržujejo na potištenosti. Prirodno je torej, če izkušamo narodno pširiti po ljudski šoli, ker edino le tukaj moremo vplivaves narod. A pazimo, da se ne osmešimo pri tem! Narodna pesem je celota, ki sestoji iz besed napeva. Dajmo besedam drug napev, oziroma podložijnpevu druge besede, in pesem ni več narodna! Cetorej n. pr. na napev pesmi »Prelepa je cvanc'garca«tegnili kako pesem iz prvega berila in smo jo zapeli vnismo zapeli narodne pesmi, in čebito tudiStritar imenoval »zaslužno delo.« Poiščirao temveč one narodnepesmi, ksmemo z istimi besedami, kakor jih poje nširiti v šoli, tedaj bomo gojili v resnici narpesem. Onim pesmim pa, ki so raztresene po naših bpa naj poskrbe naši glasbeni strokovnjaki napeve prodnih motivih, da se učencem tembolj priljubijo. Ce torej ne dobimo dovolj naročnikov na pestnkjer šo pisane šolske pesmice na narodne napeve, pačnikaka nesreča, ampak le dokaz, da nam še ni zamrl pravo narodno pesem. V šolo gre cela pesem ali pKadar nam pa strokovnjak ponudi zbirko pravrodnih in po narodnih motivih zloženih pesmi za šolo,bo premalo naročnikov. Ko bi hotela »Glasbena Matica« ali more»Solska Matica« to delo vzeti v roke, bi prišli ksmotra, in naša Ijudska šola bi pripomogla, da bi pSloveniji narodne pesmi zistimi besedami inkimi napevi. Usmilite se torej narodne pesmi in ne dopustne omadežujejo ti biseri s kakim polovičarstvom! In še nekajl AH bi ne bilo imenitno, če bizapeli v šoli svojo pesem, na cesti pa istočasno odpo istem napevu : »Prelepa je cvanc'garca« ?! Opomba uredništva : O pesmanci, ki jo omgorenjih vrstic, snio že nekolikokrat govorili v svoNa željo nekaterih tovarišev pa priobčujemo tudinjih izpoved, da čujemo tako —¦ oba zvona. Naša da bi razsojali. Morda pa s tem provzročimo, da zanimiva in gotovo koristna razprava, ki naj konči.ite! Popotnik prinaŠa v 11. štev. to-le vsebino: 1. Požegar: Prosveta.— 2. K. Škapin: O Ijudski šoli in materinem jeziku. — 3. V Pulko: Somatologija v ljudski Šoli. — 4. J. Kocbek in M. J. Nerat: Spomini na potovanje v Norimberk. — 5. Književno poročilo. — 6. Razgled: Pedagoški paberki. — Kronika.