K okrajnemu plenumu ljudske mladine v Ptuju Delegati so sprejeli navodila za izvajanje novega enotnega študijskega programa »Skupni kongres SKOJa in Ljud-ske mladine je postavil pred mla-dino kot csnovno nalogo vzgojo mladiiie v socialističnem duhu. To delo, ki je nerazdružljivo s sode-lovanjem naše mladine v sociali-stični graditvi, jo bo napravilo za še bolj zavestnega in požrtvovalnega borca za novo socialistično družbo, razvilo v njej še v večji meri novi jugoslovanski patriotizem, ki je po svoji vscbini socialističen. Oi>novo socialistične vzgoje naše mtadinc ' pfedstavlja prdučevanje marksizma-leninizma, revolucionar-ne teonje, katera je našo i^artijo vedno vodila m jo tudi sedaj tvor-no uporablja v borbi za izgradnjo socialistične Jugoslavije.« (lz odloka o izvajanju enotnega programa ideoluško političnega de-ia med delavsko in kmečko mla-dino od 20. 6. 1949, ki ga je izdal CK LMJ ) Enoten program za delo v Ljud-ski miadini in SKOJu, ki sta ga izdala CK SKOJa in Centraini svct Ljudske mladine Jugoslavije, je pripomogel, da se je ideološko delo v Ljudski mladini začelo razvijati bolj sistematično. V letu 1947 in v začetku 1948, so aktivi študirali razno težko marksistično literatu-ro, katero si pa niso znali pravilno tolmačiti, bodisi da niso imeli do-volj dobrega predavatelja, ki bi snov sam temcl jito obvladal ali pa mladincev ni zanimalo, ker niso ra?umeli teme. Po lanskoletncm enotnem pro gramu za ideološko vzgojo se je stan|e v pogledu študija precej iz-boljšalo. V aktivih, kjcr so rcsno razumeli namen m važnost ldcoio-^ko politične vzgoje, se je tudi štu-dij vršil redno. S študijem si jc mladina širiia svoj svetovni nazor. S proučevanjem raznih gospodar-skih brošur se je poglabljaia v go-spodanjko politiko ter je tako ob raznih prilikah gospodar. sabotažc, čezmernem izkariščanju hUpccv od strani kuiaških in drugih proti-Ijudskih clementov, nastopila kot organizacija, katera ne bo do-pu-ščala, da bi se razne pijavke šc nadalje vj«daJe^v ljudstvo in ic dalje živele na raČun hla.pca in dni-narja. S proučevanjem litcrature, je mladina prisla do spoznanja, da nadaljnje vdinjanjc kulakom zavi-ra njihov laaten življenjski razvoj ter sc je zaWa vključevati v indu-strijo m kmctijsko obdclovalne za-druge. Pri dosedanji organizaciji, so se pokazale tudt resne pomanjkljivo-sti. Samo Okrajni komite ni posve-čal študiju dos'olj painje, posebno v času mobilizacije za mladinske delovne brigade. Mobilizacija bi naj bila politični odraz med mladi-no in sicer na ta način, da bi jo vršili sekretarii aktivov. Takrat bi člani OK LMS in prcdavatelji OK LMS obiskali teren ter nudili akti-vom konkretno pomoč pri Žtudiju, ne pa, da so hodili po tcrenu kot mobilizatorji mladine za dclovnc akcijc. Posebno problematiČno jc nastalo vprašanje študija med kmečko mladino v poletnem času. ob največjein dclu. Aktivi, kjer so Že v zimi pred IV. kongrcsom redno študirali, so preko polleltja s Študijem pogosto popolnoma pre-nehali. Vidimo pa, da gospodarske naloge ne prenehajo. zato pa je ravno tako nujno, da se vrXi študij tudi v času najnujncjšcga poletnc-ga dela. ker le z ideološko vzgojo — izobrazbo bomo lahko pravilno razumcli vse gospodarske iti poli-tiČne naloge, ki so pred nami. lmamo aktive, kjcr sc vrŠi Studtj dokaj redno, nc znajo pa pridob-ljenega teoretičnega znanja prcne-sti v prakso, v življenje. Tako se dogodi. da aktiv preštudira statut LMJ, vendar ga ne konkretizira V svojem aktivu. Često se jc tudi zgodtlo, da se je študij vršil zaradi študija zato. da je bilo kaj poročati na OK LMS ne pa zaradi tega, da bi se ideo-loški nivo mladine res dvignil. Slabemu izvajanju Jtudija jc bila često kriva slaba evidenca in statistika, katere po nekaterih akti-vih sploh ni bilo, saj niso niti ve-deli. koliko mladine poscča študij To jc vrsta primerov slabega izva-janja študija Vse dosedanje na pake nam morajo biti Sola /a na daljnjc delo med mladino. L Nov ideološki politicni program sc scstoji \z dvch delov: obvczncga dcla za vso mladino ,ter neobvez-nega deia, iz katerega bodo aktivi jcmali le dopoinilo k ostaiemu studiju S pravilnim političnim delom, s prepnčevanjem, moramo dobiti čim več mladine, ki bo redno posečaia .Uudij ter sc tako vedno bolj ideo-losko dvigaia. Nikakor pa ne sme-mo uporabljati prisiljevanja in bi-rokratskih iikrepov za posečanje Študija. Vsakodnevne gospodarskc in po-litične naloge morajo naie ideolo-sko delo kc pospesevatr, saj nam je studij napotilo za akcijo. Način izvajanja ideoloiko poli-tičnega programa med mladino: 1. V dclavskih aktivih traja prou-Čcvanjc posam. teme mesec dni, nc-kaj veČ pa po kmeckih aktivih, kjer bodo zaoslanek nadoknadili na izo-braževalnih tečajih, katerih bo le-tos 35 in v katcrc moramo priteg-niti 7000 Ijudi, predvscni tnladine. Kcr se bo na izobraževalnih teča-jih predcloval isti program ideolo-^ko-političnega dela kot ga imajo aktivi, zato je cilj vsake mladinske organizacije, da pritcgnc v tečaj čim vtl mladinc 2. Osnova za proucevanje vsakc temc jc predavanje in proučevanje literaturc po krožkih. Po aktivih, kjer ne bo možno izvcsti predava-nja, bodisi da nimajo na razpolago predavatelja ali so pa aktivi biizu cdcn drugega, se bodo izvedla pre-davanja za več aktivov skupaj. Na naslednjcm sestanku krožka (po-sameznega) se snov proučuje (to je Čita in tolmači). Prouccvanje lite-rature in konzultacije, ki bodo sle-dile, bo vodil vodja krožka (ideo-loSko najbolj zgrajen mladinec ati pa tudi starejši člati KP). V krožku je lahko največ tridcset mladincev. V aktivih, kjer je do trideset mia-dine, se formira en krožek, v več-jih aktivih pa po potrebi dva ali trije Po vsaki predelani temi se mora izvesti konzultacija, iz katere bo razvidno. koliko jc mladina študii dojela. 3. Mctodc dela jc treba prilago-diti tercnu. Skrbeti moramo, da prcdavanja nist> suhoparna, mar- več zanimiva, da bodo mladino pritegnila. Aktivi so dolžni preskr-beti prostore za študijske sestanke, katere bodo lahko stalno uporab-ljali. 4. Dclo v krožku vodi stalnt vodja krožka, ki mora vodrti dnev-nik ideološko - političnega ^ dela v aktivu. V dncvniku vpisuje teme, katere $e predelujejo, način prede-lave, prisotnc in odsotne člane, ka-kor tudi svoja opažanja o uspehih sestanka ter razna vprašanja, ki jih postavljajo mladinci. Na^ pod-lagi dncvnika sc bodo pošiljala redna mesečna poročila na OK LMS. (agitprop-oddelek.) 5. Da !>o ideološko delo bolje potekalo je OK LMS izpopolnil aktiv predavateljev pri OK LMS s terenskimi člani Parttje, kateri bo-do pri lzvajanju programa Iahko nudili pomoč ter bodo tudi pred partijskim in mladinskim ko-mitejem odgovarjali za ideolosko vzgojo po aktivih. IL 1. Vso skrb in odgovornost za delo krožkov nosi aktiv LMS. OK. LMS je pa dolžan, da posvečadelu krožkov vso pozornost, jim potnaga pri izbiri študijskega materiala ter ga oskrbuje z istim, pri izbiri prc-davatelj&kega kadra ter z raznimi nasveti OK LMS bo vrsil kontrolo nad izvaianjem programa. 2. Skrbeti mora tudi za redne serainarje vodii krožkov in preda-vateljskega aktiva. na kat^rih se bodo izmenjavale medsebojne \z-kušnje posameznih predavateljcv tcr se bodo lahkn oblike študija vedno bolj izpopolnievale. 3. Da bo omogočena kontrola nad izvaianjem študija. so dolžni aktivi pošiliati redn^ meseČna po-ročila, za k?«r bodo dobili tudi for-mularje OK LMS pošilja redna trcmesečna noročHa na Oblastni komite ter CK LMS. Z veljavo novega odloka o ir-vajanju ideolosko-političnega dela mcd Ljudsko mladino, je razve-Ijavljcn stari program in odlocba o izvaianin Študija. — Okrajni ko-mite LMS.