semina vermi e silenzio sotto i suoi passi, traffica culle e bare. Nelle tetre carsie degli ospedali s'aggira indisturbata ride sfacciata con le Febbri infermiere, fa vacillare le lampade e abbrividir le carni dei malati. Poi torna al cimitero, sua dimora con qualche preferito. Spesso ella segue gli eserciti in guerra come le bagasce, si adorna di nastri sanguigni e danza al ritmo delle marce; ma la pestilenza e il suo carnevale. Ad ogni nuova creatura che nasce imprime sul volto un marchio fatale che non si cancellera mai piu.1 1 Smrt. — Tercijalka, koščena in besna, vsa tolsta samih sveč in kadila, se ponaša s šopki makovimi; seje črve in molk pod svoje korake, prodaja zibelke in mrtvaške odre. Pesem, ki po vsebini, obliki in izrazu ne prinaša čisto nič novega. Stara misel, stare podobe, ki pa so jih italijanski sosedje onkraj Alp znali drugače harmonizirati; tu ni nobenega sledu o Buzzijevi deviški poeziji, Prestave so dobesedne, zato ni iskati v njih nobenih dovršenosti in tudi ne soditi po njih fu-turistične poezije. Po temnih hodnikih bolnišnic se vrti nemotena, se smeje nesramno z Mrzlico-strežnico, maja svetilke in stresa bolnikom meso. Potem se vrne na pokopališče s kakim izvoljenim. Večkrat sledi trume na vojno kakor mladenke, se lišpa s krvavimi trakovi in pleše ob ritmu pohodov; a kužna bolezen je njen karneval. Vsaki stvarici novorojeni pritisne na obraz fatalni pečat, ki se ne bo nikdar izbrisal. POLETNI SONET. Zložil Al. Remec. Na gladkih vodah solnči se poletje, poldanski mir krog čolna šepeta, spustil bi trudna vesla, da sva dva, ljubezni sklonil dušo bi v objetje. Tako sem sam. Zori dni prošlih cvetje; za kučmo bi zamenjal panama, nadel drsalice, prek jezera da bi me nesle v prvo razodetje ljubezni, v tisto prvo, hipno srečo . . . A zdaj je daleč vse to za menoj. Ljubav v zvestobo vzklila je trpečo, mladost v življenje in življenje v boj. Blisk šine, roka mahne, ve ne, kam : ljubav, življenje, boj — zdaj vas poznam. KRIŽ SREDI POLJA. Zložil I. Mohorov. Nebo ko kri, na njem visi postovka, ki jo Bog drži. Tihi večerni čas ob prvem ave ; od zarje razvnet krvave nagiblje se s križa obraz, ko da čaka in čuje, kaj v polju snuje in prosi na glas: klas ob klas udarja, šelesti, ko da plaho srce ihti: varuj nas ! Ah, in sem videl jih, ki so mimo šli in niso blagoslova prosili niti —- z očmi - 381 -