8 '¦l — I '¦• ¦¦ III ¦ ¦ ¦-! I« Druge dežele, druge šege. Pater Evstove, misionar Jezusove družbe v Kini #)? nam piše, de so med evropejskim in kineskim zaderžanjem, navadami in mislimi neizmerne različnosti, ki vsakimu evropejskimu popotniku v oči vdarijo. V Evropi pišemo od leve proti desni, v Kini od desne proti levi. — Evropejc se ponosi z lepimi lasmi, Kinez z plešasto glavo, de mu le glave ne manjka. — V vročim poletju imamo mi radi merzle pijače in led; nasproti bolj ko je vroče, vročejši pije Kinez svoj čaj (Thee). — E vropejski zdra-vitelj bolniku jesti prepoveduje, K i ne z ki mu veliko jesti priporočuje.—Evropejc spoštovanje s tem skaže, de se odkrije, Kinez s tem, de pokrit ostane. —¦ Častitljivi šedez je pri nas na desnici, pri Kinez i h na levici.— Kakor v Evropi ples ljubijo, tako ga v Kini sovražijo. — Naše žalostne oblačila so čeme, Kinezke so bele. — Pri nas morajo otroci v učilnici tiho biti, v Ki ni se morajo vsi skup svoj nadavek (leetion) glasno učiti; bolj ko vsi vkup upijejo, bolj se učijo, bolj so pohvaljeni. Vojniki (soldati) so v Evropi spoštovani, v Kini se od prostih kratko nič ne ločijo. — Misli na smert Evropejc ne pusti rad k sebi, Kinez se razveseli nad pogledam mertvaške skrinje. Žlah-ta in pri jati i si eden drugi mu mertvaške truge p o darujejo. — V Evropi se podvizajo mertve pokopati, v Kini jih perderžijo dalj, ko je mogoče. Cesar jim ne more z nar hujšimi kaznimi ubraniti, de bi merličev več let v poslopjih ne ob-derževali. -------------- » *j Kina v Azii leži; Azija je pa nar stareji znani svet, kjer so bili naši pervi starši in tudi Kristus rojen; nam proti jutru, leži in se na Rusovskim Evrope (kjer mi živimo) derži.