tc^ j ^7 knjižnica F g meška KOLODVORSKA 9 2270 ORMOŽ v Ormož, 15.11.2004 niškM im! \ l:- : u m Letnik 2 Številka 12 -■U :V VSEBINA 35. PREDLOG proračuna Občine Ormož za leto 2005 Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, štev. 13/99, 3/01) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: Predlog proračuna Občine Ormož za leto 2005 V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, štev. 13/99, 3/01) bodo pri obravnavi predloga proračuna sodelovali: Zinka Hartman, tajnica občinske uprave, Irena Meško Kukovec, vodja oddelka za gospodarstvo. Boštjan Naj žar, vodja oddelka za okolje in prostor, Miran Klinc, svetovalec za kmetijstvo, Mirko ŠEROD, vodja oddelka za finance. Ormož, 15.11.2004 Vili TROFENIK l.r ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 35. Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 13/99 in 3/01) pošiljam občinskemu svetu predlog proračuna Občine Ormož za leto 2005. PRORAČUN OBČINE ORMOŽ ZA LETO 2005 PREDLAGATELJ: Župan Občine Ormož Vili TROFENIK l.r. GRADIVO PRIRPAVIL: Občinska uprava Oddelek za finance Mirko ŠEROD TERMINSKI NAČRT SPREJEMANJA PRORAČUNA OBČINE ORMOŽ ZA LETO 2005 Na podlagi 28. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, štev. 79/99 in 79/01) in na podlagi določil 89., 92., in 93. člena Poslovnika Občinskega sveta Občine Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož 13/99 in 3/01) obveščam Občinski svet, Nadzorni odbor ter neposredne in posredne uporabnike proračuna Občine Ormož o aktivnostih in rokih za sprejem občinskega proračuna za leto 2005: Roki Aktivnosti 1. 27.09.2004 Predložitev predlogov finančnih načrtov posrednih proračunskih uporabnikov 2. 05.10.2004 Predložitev predlogov finančnih načrtov neposrednih proračunskih uporabnikov do vključno 3. 22.10.2004 Obdelava in usklajevanje finančnih načrtov posrednih in neposrednih proračunskih uporabnikov 4. 15.11.2004 Predložitev predloga proračuna občinskemu svetu 5. od 22.11.2004 do 24.11.2004 Obravnava predloga proračuna v delovnih telesih občinskega sveta 6. 25.11.2004 Obravnava predloga proračuna v odboru za premoženje, finance in gospodarske zadeve 7. 30.11.2004 Predstavitev predloga proračuna v občinskem svetu 8. 10.12.2004 Rok za predložitev pisnih pripomb in predlogov k predlogu proračuna občine Ormož 9. 15.12.2004 Vložitev dopolnjenega predloga proračuna 10. 27.12.2004 Rok za vložitev pisnih amandmajev k proračunu 11. 30.12.2004 Obravnava in sprejem proračuna v občinskem svetu Ormož, 16.09.2004 PREDLOG PRORAČUNA OBČINE ORMOŽ ZA LETO 2005 Predlog proračuna Občine Ormož za leto 2005 se določa v naslednji zneskih (brez prihodkov in odhodkov finančnih načrtov ožjih delov lokalnih skupnosti); ' Bilanca prihodkov in odhodkov /A/ Račun financiranja terjatev in naložb /B/ Račun financiranja /C/ Prihodki 2.780.870.550 34.591 321 25.000.000 Odhodki 2.725.455.980 13.853.423 101.152.468 Primanjkljaj 76 152.468 Presežek 55.414.570 20.737.989 Zmanjšanje sredstev na računih 76.152.468 Povečanje sredstev na računih 55.414.570 20.737.898 Prihodki in odhodki v bilanci prihodkov in odhodkov, račun finančnih terjatev in naložb ter račun financiranja se določi v splošnem in posebnem delu tega proračuna. Ormož. 15.11.2004 Vili TROFENIK l.r ŽUPAN OBČINSKI SVET ORMOŽ ODLOK O PRORAČUNU OBČINE ORMOŽ ZA LETO 2005 Na podlagi 45. člena Zakona o financiranju občin (Uradni list RS, štev. 80/94, 45/97, 56/98, 59/99, 61/99 in 89/99), 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, štev. 72/93, 6/94 -odločba US, 57/94, 14/95, 20/95 - odločba US, 63/95 - obvezna razlaga, 73/95 - odločba US, 44/96 - odločba US, 26/97, 70/97, 10/98, 68/98 -odločba US, 74/98, 59/99 - odločba US, 70/00, 100/00 - sklep US, 28/01 - odločba US, 87/01 -Zsam-1, 16/02 - Sklep US, 51/02 in 108/03 -odločba US), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, štev. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) ter 16. in 104. člena Statuta Občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, štev. 11/99 in 7/01) je Občinski svet Ormož na__________seji, dne___________ sprejo! ■ • • i L SPLOŠNA DOLOČBA 1. člen S tem odlokom se za proračun Občine Ormož za leto 2005 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna, obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine ter nadzor. II. VIŠINA PRORAČUNA 2. člen Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih: • C 1" < A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV v SIT Skupina / Podskupina kontov Proračun leta 2005 1. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) 2.780.870.550 TEKOČI PRIHODKI (70+71) 1.776.249.969 70 DAVČNI PRIHODKI 1.059.962.969 700 Davki na dohodek in dobiček 659.346.000 703 Davki na premoženje 272.569.969 704 Domači davki na blago in storitve 128.047.000 711 NEDAVČNI PRIHODKI 716.287.000 710 Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja 134.867.000 711 Takse in pristojbine 10.821.000 712 Denarne kazni 3.101.000 713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 15.000.000 714 Drugi nedavčni prihodki 552.498.000 72 KAPITALSKI PRIHODKI 12.600.000 720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 7.600.000 722 Prihodki od prodaje zemljišč in nematerialnega premoženja k nnn nnn 'J.uvu.vvv 74 TRANSFERNI PRIHODKI 961.684.355 740 Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij 961.684.355 78 PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE UNIJE 30.336.226 780 Predpristopna sredstva Evropske unije 30.336.226 : 4 ... - -... II. SKUPAJ ODHODKI 2.725.455.980 40 TEKOČI ODHODKI 575.960.726 400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 156.744.354 401 Prispevki delodajalca za socialno varnost 23.849.848 402 Izdatki za blago in storitve 307.061.198 403 Plačila domačih obresti 7.039.925 409 Rezerve 81.265.401 41 TEKOČI TRANSFERI 1.404.219.05S 410 Subvencije 333.028.107 411 transferi posameznikom in gospodinjstvom 585.370.026 412 Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam 124.178.067 413 Drugi tekoči domači transferi 361.642.859 42' INVESTICIJSKI ODHODKI 662.669.959 420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 662.669.959 43 INVESTICJSKI TRANSFERI 82.606.236 430 Investicijski transferi 82.606.236 III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK/PRIMANKLJAJ (l.-ll.) 55.414.570 B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB Skupina / Podskupina Proračun leta 2005 IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN KAPITALSKIH DELEŽEV 34.591.321 75 Prejeta vračila danih posojil 34.591.321 750 Prejeta vračila danih posojil 32.600.000 752 Kupnine iz naslova privatizacije 1.991.321 V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV 13.853.423' 44 Dana posojila in povečanje kapitalskih deležev 13.853.423 440 Dana posojila 13.000.000 441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb 0 442 Poraba sredstev kupnin in naslova privatizacije 853.423 VI. Prejeta minus dana posojila in spremembe kapitalskih deležev (IV.-V.) 20.737.898 C. RAČUN FINANCIRANJA Skupina / Podskupina Proračun leta 2005 VII. ZADOLŽEVANJE 25.000.00(7 50 ŽADOLZEVANJE 25.000.000 500 Domače zadolževanje 25.000.000 500305 Najeti krediti pri drugih javnih skladih - modernizacija cest 0 Vlil. ODPLAČILA DOLGA 101.152.468 55 ODPLAČILA DOLGA 101.152.468 550 Odplačila domačega dolga 101.152.468 SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNIH (l.+IV.+VII.-ll.-V.-VIII.) 0 IX. hNETO ZADOLŽEVANJE (VII.-Vlli.-IX.) -76.152.468 X. NETO FINANCIRANJE (Vl.+X.) -55.414.570 STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 31.12.2003 86.488.169 Splošni del občinskega proračuna, sestavljen po funkcionalni klasifikaciji, posebni del sestavljen po ekonomski klasifikaciji in načrt razvojnih programov so priloga k temu odloku. III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA 3. člen Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena Zakona o javnih financah, tudi naslednji prihodki: I. Prihodki proračuna 1. prihodki požarne takse 2. prihodki iz naslova namenskih sredstev iz državnega proračuna in drugih javnih skladov, ter iz EU za investicije; 3. taksa za obremenjevanje vode; 4. ekološka taksa; 5. prihodki od premoženja; 6. prihodki.iz naslova sponzoriranja; 7. prihodki iz naslova vodarine; 8. prihodki iz naslova čiščenja odpadnih voda; 9. prihodki iz naslova kanalščine; 10. prihodki iz naslova števnine; 11. prihodki iz naslova pobiranja komunalnih odpadkov 12. taksa za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov 13. drugi namenski prihodki sofinancerjev in 14. prihodki iz naslova vodnih povračil. II. Prihodki ožjih delov lokalnih skupnosti 1. prihodki iz naslova najemnin za grobove; 2. prihodki iz naslova opravljanja storitev pogrebne dejavnosti; 3. prihodki iz naslova samoprispevka in 4. drugi namenski prihodki sofinancerjev. 4. člen Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami v posebnem delu proračuna. Ne glede na določbo prejšnjega odstavka tega člena v finančnem načrtu neposrednega uporabnika ni možno prerazporejanje s postavk namenskih sredstev države in sredstev Evropske unije. Župan v skladu z 38. členom Zakona o javnih financah poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2005 in njegovi realizaciji. Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna. Svet krajevne skupnosti odloča o prerazporeditvah pravic porabe med postavkami finančnega načrta za krajevne skupnosti v okviru posameznega področja porabe in je o prerazporeditvah dolžan obveščati župana. Svet krajevne skupnosti trikrat letno poroča županu o izvrševanju veljavnega finančnega načrtu za tekoče proračunsko leto in sicer do 20. julija za prvo polletje, do 20. oktobra za obdobje prvih devetih mesecev in do konca februarja prihodnjega leta o realizaciji preteklega leta. 5. člen Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 80 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega: 1. 60 % odobrenih pravic porabe v letu 2006 2. 20 % odobrenih pravic porabe v naslednjih letih. Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika. Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami. 6. člen Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu prevzame in plačuje obveznosti za realizacijo načrta razvojnih programov v breme pravic porabe na ustreznih postavkah v finančnem načrtu za tekoče leto, v breme proračunov prihodnjih let pa lahko prevzame in plačuje navedene obveznosti skladno s prejšnjim členom. Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika, razen ožjih delov lokalnih skupnosti lahko župan, na podlagi spremenjene dokumentacije, odloča o spremembi vrednosti projektov ali programov iz načrta razvojnih programov. 7. člen Proračunski skladi so: 1. račun proračunske rezerve, oblikovane po Zakonu o javnih financah in 2. račun stanovanjskega sklada, ustanovljen na podlagi Odloka o ustanovitvi proračunskega sklada (Uradni vestnik občine Ormož, štev. 7/2001). Proračunska rezerva se v letu 2005 oblikuje v višini 15.300.000,00 tolarjev. Na predlog občinskega organa, pristojnega za finance, odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena Zakona o javnih financah do višine 1.500.000,00 tolarjev župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet. V drugih primerih uporabe sredstev proračunske rezerve, ki presega višino, določeno v prejšnjem odstavku tega člena, odloča občinski svet na predlog župana. 8. člen Sredstva splošne proračunske rezervacije, kot nerazporejeni del proračunskih prejemkov, so namenjena za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva ali za namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan. 9. člen Neposredni in posredni proračunski uporabniki (v nadaljnjem besedilu: , uporabniki) so dolžni uporabljati sredstva občinskega proračuna le za namene, ki so opredeljeni v posebnem delu občinskega proračuna, ki je sestavni del tega odloka. Uporabniki ne smejo prevzemati na račun občinskega proračuna obveznosti, ki bi presegle z občinskim proračunom določena sredstva za posamezne namene. 10. člen Če se v teku izvrševanja proračuna ugotovi, da so potrebna dodatna dela ali storitve, ki jih ob sprejemanju proračuna za leto 2005 ni bilo mogoče predvideti, so pa nujna za izvrševanje predpisov ali za izvršitev storitev, se dodatni izdatki poravnajo v breme drugih postavk v skladu z zakonom. 11. člen Kadar je občina naročnik blaga, storitev ali gradbenih del, lahko župan sklene pogodbo za izvedbo naročila le, če je predhodno izveden postopek za izvedbo javnega naročila v skladu z Zakonom o javnih naročilih (Uradni list RS, štev. 39/00, 102/00 in 2/04). Za oddajo javnih naročil se v skladu s 124. členom Zakona o javnih naročilih (Uradni list RS, štev. 39/00, 102/00 in 2/04) Zakona o javnih financah (Uradni list RS, štev. 79/99, 124/00 in 79/01) ter Zakona o izvrševanju proračuna RS za leti 2004 in 2005 (ZIPRS, Uradni list RS, štev. 130/03) kot najvišji vrednosti, do katerih se javno naročilo lahko oddajo naročila male vrednosti, določijo naslednje vrednosti: - 10.000.000,00 SIT za oddajo naročil za blago in storitve ter - 20.000.000.00 SIT za oddajo naročil za gradnjo. Župan lahko izvede javno naročilo le, če so za ta namen predvidena sredstva v proračunu občine. O sklepanju pravnih poslov glede pridobivanja v last oziroma odtujevanje nepremičnin odloča občinski svet. 12. člen Za delo občinske uprave in izvajalskih organizacij se v proračunu za leto 2005 zagotavljajo: sredstva za plače in druge izdatke zaposlenih; sredstva za prispevke delodajalca; sredstva za letni dopust; sredstva za povračila in nadomestila; sredstva za premije kolektivnega dodatnega pokojninskega zavarovanja sredstva za odpravnine; sredstva za izdatke za blago in storitve; sredstva za investicijska vlaganja v opremo in obnovo in sredstva za investicijsko vzdrževanje opreme in objektov. Sredstva za plače delavcev in funkcionarjev se zagotavljajo mesečno, glede na zasedeno število delavcev in funkcionarjev v načrtu delovnih mest, koeficiente za določanje plač za posamezne skupine delovnih mest oziroma funkcij, osnovo za obračun plač, dodatke za delovno dobo in druge dodatke in uspešnost oziroma dodatno obremenjenost. Sredstva za izdatke za blago in storitve in druge odhodke občinske uprave in izvajalskih organizacij se določijo v okviru potreb in možnosti občinskega proračuna. Sredstva za namene iz prejšnjega odstavka se v letu 2005 zagotavljajo v znesku, določenim s proračunom in se dodeljujejo na podlagi pisnih zahtevkov za izplačilo sredstev iz proračuna oziroma na podlagi sklenjenih pogodb za sofinanciranje dejavnosti. 13. člen Sredstva za sofinanciranje programov posrednih proračunskih uporabnikov se zagotavljajo v skladu s predpisi, ki urejajo posamezna področja in merili, ki so sestavni del proračuna. Poraba sredstev za sofinanciranje programov posrednih proračunskih uporabnikov se dogovori s pogodbo. Sredstva za posamezno nalogo se izplačajo na podlagi obračuna za izvršeno nalogo oziroma računa. 14. člen Namenski prihodki iz 2.točke 3. člena tega odloka morajo biti zajeti v finančnih načrtih krajevnih skupnosti, ki so sestavni del občinskega proračuna. Krajevne skupnosti se ne smejo zadolževati. Krajevna skupnost v okviru svojih nalog in finančnega načrta sklepa pravne posle, o čemer odloča svet krajevne skupnosti. Krajevna skupnost si mora pridobili soglasje župana za: izbiro izvajalca in sklepanje pravnih poslov, ki se financirajo iz sredstev občinskega proračuna in katerih vrednost presega 500.000,00 SIT; izbiro izvajalca in sklepanje pravnih poslov, ki se financirajo iz sredstev krajevnega samoprispevka ali najemnin za grobove in katerih vrednost presega 2.500.000,00 SIT; Župan oziroma od njega pooblaščena oseba je sopodpisnik takšnega pravnega posla iz četrtega odstavka tega člena. 15. člen Vsi uporabniki proračunskih sredstev so dolžni pristojnemu upravnemu organu predložiti poročila o namenski porabi proračunskih sredstev za leto 2005 do 28. februarja 2006. 16. člen Vsi uporabniki proračuna ter druge pravne osebe javnega prava, katerih ustanoviteljica oziroma soustanoviteljica je Občina Ormož, so dolžni oddajati javna naročila v skladu z zakonom. Sredstva za blago, gradbena dela in storitve, ki so predmet javnega naročila, se uporabnikom zagotavljajo le na podlagi dokumentacije, iz katere je razvidno, da je bil izveden postopek v skladu z Zakonom o javnih naročilih (Uradni list RS, štev. 39/00, 102/00 in 2/04). Vsi uporabniki proračuna ter druge pravne osebe javnega prava, katerih ustanoviteljica oziroma soustanoviteljica je Občina Ormož, morajo za izbiro izvajalca in sklepanje pravnih poslov, ki so sofinancirani oziroma financirani iz sredstev občinskega proračuna in presegajo vrednost 2.500.000,00 tolarjev, pridobiti soglasje župana. 17. člen Premoženjsko bilanco občine sestavi občinska uprava na podlagi premoženjskih bilanc vseh uporabnikov občinskega proračuna. O začasni uporabi tekočih likvidnostnih proračunskih presežkov zaradi ohranitve njihove realne vrednosti in zagotovitve tekoče likvidnosti odloča župan. 18. člen Župan lahko na predlog Oddelka za finance dolžniku do višine 15.000,00 tolarjev odpiše Oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve. 19. člen Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Če prihodki, ki so v posebnem delu proračuna razporejeni za posamezne namene, ne pritekajo v predvideni višini, lahko župan v skladu s 40. členom Zakona o javnih financah začasno zmanjša porabo ali prerazporeja sredstva v okviru sprejetega finančnega načrta. Župan lahko začasno zadrži izvrševanje proračuna, če se med proračunskim letom zaradi nastanka novih obveznosti ali spremenjenih razmerah povečajo izdatki ali zmanjšajo prejemki. Za izvrševanje proračunov krajevnih skupnosti je odredbodajalec predsednik sveta krajevne skupnosti. Za proračunske postavke, ki so namenjene delovanju nadzornega odbora, je odredbodajalec predsednik nadzornega odbora. 20. člen Zaradi tehnične izvršitve proračuna lahko proračun in neposredni uporabniki izplačujejo sredstva za plačilo svojih obveznosti še prva dva delovna dneva v januarju naslednjega leta. IV. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA 21. člen Občina lahko objekte in omrežja, ki so zajeti v načrtu razvojnih programov in so opredeljeni kot javna infrastruktura gradi v skladu z določili 26. in 40. člena Zakona o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za leto 2004 in 2005 (Uradni list RS št. 130/03). Javni zavodi, katerih ustanoviteljica je občina, se smejo zadolževati le s soglasjem ustanovitelja. O soglasju k zadolžitvi odloča občinski svet. Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Občina Ormož, v letu 2005 ne sme preseči skupne višine glavnic 10.000.000,00 tolarjev. Občina Ormož se v letu 2005 zadolži V višini 25.000.000,00 SIT za financiranje projekta »Izgradnja raziskovalne vrtine v Ormožu«. V. NADZOR 22. člen Nadzor nad proračunsko porabo v občini izvaja nadzorni odbor. Občinski organi, javna podjetja in javni zavodi ter druge osebe javnega prava, katerih ustanoviteljica je občina ter drugi uporabniki sredstev občinskega proračuna, so dolžni omogočiti članom nadzornega odbora vpogled v finančno dokumentacijo in jim nuditi vse potrebne podatke v zvezi s porabo sredstev občinskega proračuna. Član nadzornega odbora mora pri opravljanju posameznih dejanj nadzora predložiti sklep nadzornega odbora, na podlagi katerega je pooblaščen opraviti finančni nadzor. VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 23. člen V primeru, da bo v letu 2006 potrebno začasno financiranje, se v tem obdobju uporablja ta odlok in sklep župana. 24. člen Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem vestniku občine Ormož, uporablja pa se od 1. januarja 2005. Zraven odloka se v Uradnem vestniku občine Ormož objavi tudi splošni in posebni del proračuna in načrt razvojnih programov. Odlok, splošni del proračuna, posebni del proračuna in načrt razvojnih programov se objavijo tudi na spletni strani Občine Ormož. Številka: 40300-00007/2004 0001 80 Ormož, dne _____• ' -1 OBČINA ORMOŽ ŽUPAN Vili TROFENIK POmčsMjalec, št. 12 1 ! • i . g § x D O Z O Z o X DC Dl V) < o ^ -i < I CL d 60 CD - < S * LU Q « 'S ■n m jg m m ”s m = m o o ci ™ o ro =5 5 2 >3 cl ” o a rt O O OJ ro c OJ o O no fs 0) OS 7n* :r-„ w v; l;:, (njiojm, - 1 r~v: o d. CM C- P- CM CM 'r- V- CN rf fO 0-0 ^ OiOigiOj^o: r- o r--- ■ T v> O T- O unj cry t^._: o )„ <50 oo m m m o n ro o 't en -m o 3 p ° ° r'“ — ^ 40 r"- 5 s S □ o*) en o 5 S Sg oj er, en - uzi d t- ^ en r- cn co N- + rt N- + CO N- + CM P- + h- O fc. 5 G o X a: CL 3 CL D * V) E' 05 >N O E £ ti- či + §- I 3: E c. u o s: is: LU >y m O Cl S E o r— 00 £ Q O X o o o z LU >N o E s a. < as < Z1Z 5 "S E 5-1:5 O O O o p m O CD CD r- o n Ow 'I |rl ™ 2 |5« L c !l 11 g -U 5 1 fiš m O l_l UJ 4" £N m 2 p UJ o G s I -I 1S.21.20S4 .. • V .......... . .—-. ;W —, r~-_ lo (NjGQ_: LOJ U3_ h* ji>. r-.„ r-- LO;cd <6 $ d * r-- '- '- rsiir^ vn pip pin to □ a i n cn oi m os oo ■ ■ £2 rr en] rfl o oj g o oo: co d o. — - p-Pr-^ h~ m: m N N C0 00 't "t" K 5 3 S t S!(n!S'^ r- CM C0 I § 88 8 d o r-- CD h- t- czi no r^- r-CO CD OJ CO •■-d rf t- CO h- r- O D O CD O CD O ssggggg ssl5l o i en co m r- O CN v (N rf CO CD <5 co in LO in r*- o 'JD rf CC er] LC CT; CO CO er, er, cd m $ 1 vs: c | •3) — it §;§ g §- llS II r r- Q 3 CO i_J rt 'jd o r- rf CD K-" . & ■ P {N ud h- en t o - r-: co po □ g? 2 H en o 1 o: cd CN rt rt CO CM CN cd:en en LO UD LO P G m s s o o en oS CO co rf rr LO UD CO CD co co z LU M o s LU d CL o o 1 . ® V- T2 o o X o CS z X z;y Cl CD O o X cJ ŠŠ o LU LU O Z X T- o r- t-r- i 5 LU .bi ■Z. r= s .05 “3 ■ .<2: lllpg l CL ržE; LU 31$ E£< Pl s O □ r7 r7 S | m i | E'Š o. m H 3 Q di=is r*- r- r- > LU h; ac o H V) < 05 3 ■■£ o — CD : c Q 3 ll _Q CL CD ¥« 11 LU Z § £ -S ■g -I s i i l 1. Šl'fi!? t r^- -l— r- ■l— r^-: n- £5 • fi" a ll o a J2 ,, ■g S c • r- r-- h--gj gj" 'j m CD CD cy . i CD ftšlRfŠ co <~n m m- S■££iis po ^ ■o= 8 ,s £ £ 2f ” J5 ® o K CL CL cc a To sil 1—4 O S o jX _ O i "g , — -1-o o gij-iCN ^ 5 S gg 'T -T -T -o c _o (C (C o M M : "O 3” 4£> a> ^ ^ !w C?5 -g ro !f = lil •5T o 1 ° e> si 15| <= M _g o Ui! s! Jlffl ° °- 73 -S _2 ai ff: I 1 E 1 ■- S I S--1 w ® s. Sl s ° 'E1 g- m ^r o o o o •^r '^r co co co M M N = ■5 2 g'g g •Hi Si £ S S F tiii Q- CN 5 (£ Č S o '**:**- Poročevalec, št. 12 11 15-11,2004 P' dl Tt ~o in c £ _ oj 3 CL 2 o 2. xr o CD CN (O C 0) o O «3 0 « 22 .2 § « ^ 01 en ot m. ■» «1 (o. ET o. od ro_ ON O. — = m_ 00 j CD CD Is B s '71 5 ^ o o S 22 ^ °ž m T~ I_0 g gg r-^ r-- Tf -rj- ro ■i?' ud in" n-_ co o g s CO C\J CN cn CN S 0-4 m :t T i g g g g ° = O O d Cfi O O o-l C) in CD U3 03 N 03 O O O o o o o eri o en o UD CD t— CN CO UD U3 m co Ul co co f- r-cn m o o co cn cd co CN CO OD CN rs. I R S m im S 11 11 >« ^ 1 g. 1 s °hi= E ^ ^ H ” šjfi ■g' £ | CL LL — .E > ™ 1 .E o I _ m 0> 11 II Si <5 I s !E r co •E' I I O f 2 ■£. m LD CM o o cn I O II F ™ « »-s ~ si ? N- j N" K '»sgig N- N- > « i±! -a CL ±J m ss J__1-3___i—L 'Ijj 1 'E ,s I E -O 1 š £ 1 :S> i£ f .s ^o| Š 5 -a >m o _ E '1 ■Mi 2; o E gj"® o O ” o n »Si.® 1! I i - J?3 R R § O o ti —L 1 S ŠE. K - o ‘o :.u ŠE”™ ss O O 0) £ c S J G) CL a: oi s g g g s QJ E S g 1 Š -g S | 1 S is E -S o 03 CL KI s:g 9 9 g m ^ Sg g a O h-. CD OD. fN Sl CD en m OD m jn 3 CD O CD O CD '■O "t S m. m - P od. cm. : cm ■ n. * o; ■r-pi;-=r:rsi:cn ■ ' - ! PD i CD CM en OD rNICM CN CM i == CTt i co OD in r-. rd OD CN ..I. UD O CN O ® p O a £: o CO CD S in □ (3 S o Dl to O CD O S en S to o im CO m /r; S S rf — to CM en t- 1 o im Im. m M" UD O g 5 S g S to en t-: N g 03 CD g m m ! 1 § § cn ; ; UD m in o CN in o CN CO co UD CN er, co in o CN co ^r - m OV CD S s ■O -=r 8« I ID CD r-M •13 E' 1 03 M : t •D S 1 1 03 C7, '5: i □j 'E ZD .i II E i .1:1 1 1 M 5 .E dl -c f.O = 03 M 2 5 eo TD > iš S V) co 11 i: So So risi Q I— I— PR S .J_I_1_i JS „ 03 Tt ■a m C J2 „ o “c m je m o o m ™ o co =5 «= 0) d! 3 ^ >o 2 o SL O O OJ = .2L 0) "c1 S S =5 2 o„ co m cd m o ) m . ao cb O CO X - s CD cn r- O, CD. Q (N o CD 0:0; Ste CN CN o aS CD CT> m m CD CD CD OD CD CD CD CO OJ OJ CD CD CO ^ O O 8 S cn 'r-c=! oj cn CN ^ § CD CH - CT) CD 01 r*--_ u co cn o cn cn n-_ co cd r^- -LD (N 8 cn CD c5 s 9 O m r- v- CO CO OD O CD CD t- CD CD O cn cn cd OD CO CN cd . CD £ o r* m r 00 Fi T“ •v~-. cn cn cn cn a. o =5 o O O o o CD o o o CD CD =3 o o O o o CD o :zn O => O o ■=> o p O O o rt CD O o o o o o CD CD o CD OJ § o OJ (N o O O o o CD in o o CD IV. rv. « UD o ra o-' p~ in uh OJ CN o CD CJ) CT) CD OJ OJ T™ D O v £ Ui G (0 O £L M m >N 0 1 z I 5 P X z »o I LL z ""! :d ■o I; li m or -rt -rr O 01 rt iv iv.' o iv ? ? fN £ fei -i c, : r-_>x CD 'JO IG CD CD ID CD CD cn ij) □ □ o £2 £J o o" rn § ? i 5 cr.. § - tT 'V : t- ; t- a a $!S 'T. £ fc 53. m <£ UD n cn S i m CN cn ko oo 11 R p g g OJ CN m m o o m ud in |V- cn UJ >rsj LU —J LU O 00 —J < t CL < O C/) o CL < Q < -J >u Š > s LU “5 LU cn CL S *3 S m r*- co 5 :=~ ..y s I CL V= (0 "S tl s. =■ > 1 c s > s 53 cT ‘5? CL CL • ..... K? S h*- m f*- 03 "O JE >o £ — > 0) 05 = ■S = -o 'J - ® CL £ CO S S Fn ud r>. lp r- r-- :.ti .E sr I > ; & VI. Prejeta minus dana posojila in spremembe kapitalskih deležev -16.908.894 -3.180.000 20.737.898 -122,6 -652.1 I. SPLOŠNI DEL PRORAČUNA sročevalec, št, 12 vi j : I ■: "f* < 1 : 1 i E 4-i z D »O J2 „ 0) "S -a in _c V) « s m _e CO or- or or ■rf -rf Tf CO O O o" CD O O O UD CM CM CM CN O CD CN r-- O CD O p o □ ° un ■CN : g g g o a 2 S S 8 o o o S o O C3 !p [ g g s 8 o o o a R R o o er 5 R R od od UD UD a o o o o o OD CD Z § LU »M —I O o z § LU M —J O O JZ 03 -i o, i 1 i s | >M a- O 'S ■3 D" 2 Si ,s '2 s -£Z J <5' E i | 1 S | S S CD m i z i i ■* 1 z 8 UD co co co UD UD UD Tf rt Tt CM CM CM m ui m t— r-~ r— 5 o _ CM R ■rt OD cd o or- ad o in rt C1 oo o r- o- h- r= x= t— or or or CM CM CM OO CO OD rt rt rf odd m in m < o —I o a < —i »O < _j CL o o < o —J o o ; h~ 1 8 O OD § O O o r--- (JD 'N" OD C0 (0 _cr- i CO cn 0) >o co < I If CL SL O -3 O o I;«R TO 1 or UD S 00 tt ud R m R m R g I -l i E -g I I' S s š 1 I i ri 5 -g- # o o 5 S ffi ts > + "+ z z u < z > UJ H (Z) O LU a: C/l < “5 Z s m < CD S LU E UJ _ C£ 2? D- = 00 > *rf or co co oo UD S in UD r-- m <35 cd r-. m UD CXJ UD ■rf cd CM Tf CMJ > z § LU >NJ —J O O O H- LU Z S 15.11.2004 NETO FINANCIRANJE (VUX.) -39.337.356 63.393.657 -55.414.570 140,9 -87,4 OBRAZLOŽITEV 1. UVOD Predlog proračuna za leto 2005 je pripravljen na podlagi temeljnih ekonomskih izhodišč in predpostavkah za pripravo državnega in občinskih proračunov, ki jih je v proračunskem priročniku za sestavo občinskih proračunov za leti 2004 - 2005 pripravilo Ministrstvo za finance in jih posredovalo občinam dne 28.10.2003 in izhodišč za pripravo proračuna za leto 2005, ki jih je isto ministrstvo posredovalo občinam dne 20.7.2004. Poleg navedenega je upoštevan sklep Vlade Republike Slovenije o zneskih primerne porabe in finančne izravnave po občinah za leto 2005, ki gaje sprejela vlada 27.11.2003 in je bil posredovan občinam dne 1.12.2003. Pri tem je potrebno upoštevati, da je trenutno veljaven znesek primerne porabe na prebivalca, kije bil sprejet 12.12.2003 s sprejetjem Zakona o izvrševanju proračuna za leti 2004 in 2005 (Ur. I. št. 130/03). Do vložitve predloga proračuna za leto 2005 vlada ni uskladila višine finančne izravnave z zakonom opredeljeno višino primerne porabe za leto 2005. Letna stopnja inflacije 3,0% Povprečna letna rast cen (rast materialnih stroškov) 3,0% Izhodiščna osnova za izračun plač 54.565,00 SIT Prispevki na plače 16.1% Davek na plače -do 165.000 SIT 0,0% -od 165.001 SIT do 400.000 SIT 3,8% - od 400.001 SIT do 750.000 SIT 7,8% Regres za letni dopust 144.700,00 SIT Sredstva za delovno uspešnost 2 % od osnovnih plač Sredstva za prehrano delavcev 768,00 SIT/dan Jubilejne nagrade upošteva se določilo Zakona o državni upravi (Ur.l. RS 52/02, 56/03, 61/04) ter Zakona o višini povračil stroškov v zvezi z delom nekaterih drugih prejemkov (Ur. 1. RS 87/97, 9/98 m 48/01) Sredstva za odpravnine upošteva se določilo Zakona o državni upravi (Ur.l. RS 52/02, 56/03, 61/04) ter Zakona o višini povračil stroškov v zvezi z delom nekaterih drugih prejemkov (Ur. 1. RS 87/97, 9/98 in 48/01) ter Zakon o delovnih razmerjih (Ur. 1. RS 42/02) Solidarnostne pomoči upošteva se določilo Zakona o državni upravi (Ur.l. RS 52/02, 56/03, 61/04) ter Zakona o višini povračil stroškov v zvezi z delom nekaterih drugih prejemkov (Ur. 1. RS 87/97, 9/98 in 48/01) Kolektivni dodatno pokojninsko zavarovanje upošteva se določilo Aneksa h kolektivni pogodbi za negospodarske dejavnosti v RS (Ur.l. 73/03) Pri pripravi predloga proračuna za leto 2005 so upoštevana določila Zakona o javnih financah (Ur.l. RS št. 80/94, 56/98), Odredbe o razčlenjevanju in merjenju prihodkov in odhodkov uporabnikov enotnega kontnega načrta (Ur. 1. RS št. 86/99, 110/99) in Pravilnika o enotnem kontnem načrtu za proračun, proračunske uporabnike in drug osebe javnega prava (Ur.l. RS št. 54/02) ter določbe Statuta občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož št. 11/99) in določbe Poslovnika občinskega sveta (Uradni vestnik št. 13/99). Posebno je potrebno poudariti, da pri pripravi predloga proračuna za leto 2005 ni bilo možno upoštevati investicij, ki bi naj bile sofinancirane iz sredstev državnega proračuna oziroma sredstev EU saj so razpisi za različne programe šele v teku. Kvantitativna izhodišča za pripravo proračuna: Občinski proračun za leto 2005 temelji na globalnih kvantitativnih izhodiščih za pripravo predloga proračuna in finančnih načrtov proračunskih uporabnikov, opredeljenih z usmeritvami Vlade Republike Slovenije za leto 2005, ki so razvidna iz spodnje preglednice: 2. SPLOŠNI DEL OBČINSKEGA PRORAČUNA A/l. BILANCA PRIHODKOV 2.1. PRIHODKI Ocena skupnega obsega prihodkov občinskega proračuna za leto 2005 znaša 2.”80,9 mio SIT in temelji na višini primerne porabe na prebivalca, opredeljeni v 29. členu Zakona o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za. leti 2004 in 2005 (Ur.list RS, št. 130/03), ki znaša 94.57 1*00 SIT na prebivalca, ter lastnih prihodkih ofcčine. Prihodki so planirani za 2,7 odstotkov več kot znaša ocena le-teh za leto 2004. Primerna poraba Občine Ormož za leto, 2005 je opredeljena s sklepom vlade z dlne 27.11.2003 na višino 1.771,5 mio SIT in dokomčno usklajena z višino primerne porabe na prebivalca določeno z zakonom o izvrševanju proračuna za leti 2004 in 2005 ter ažuriranim številom prebivalcem v občini Ormož Namenski proračunski prihodki namenjeni za pokrivanje primerne porabe obBine so razvidni iz spodnje preglednice: Primerna poraba 1.771.518.355 Lastni prihodki po 21. členuiZFO 695.548.000 Lastni prihodki po22. členuiZFO 218.736.000 Skupaj lastni prihodki upoštevani za izračun primerne porabe 914.284.000 Finančna izravnava 857.234.355 OCENA LASTNIH PRIHODKOV ZA LETO 2005 21. člen ZFO Dohodnina 659.346.000 Davek na dediščine in darila 1.376.000 Davek na promet nepremičnin 17.635.000 Davek na dobitke od iger na srečo 6.370.000 Upravne takse 10.821.000 Skupaj lastni prihodki po 21. členu ZFO 695.548.000 22. člen ZFO Davek na nepremičnine - davek od premoženja 1.749.000 Turistična taksa 403.000 Pristojbina za vzdrževanje gozdnih cest 540.000 Nadomestilo za degradacijo in uzurpacijo prostora 101.000 Požarna taksa ff.534.000 Nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča 102.185.000 Koncesijske dajatve na ravni države 84.367.000 Kalkulativna ocena ostalih prihodkov po 22. čl. ZFO 22.857.000 Skupaj lastni prihodki po 22 členu ZFO 2I&736.000 Ocena lastnih prihodkov po 21. in 22. členu skupaj 914284.000 Iz ocenjenih lastnih prihodkov, ki se upoštevajo pri izračunu primerne porabe in znašajo 914,3 mio SIT ali 51,6 odstotkov primerne porabe bii naj finančna izravnava tako po oceni znašala za občina Ormož 857,2 mio SIT ali 48,4odstotkov primerne porabe. Poleg prihodkov iz naslova primerne porabe bo občina po predlogu proračuna za lete 2005 razpolagala še z ostalimi lastnimi prihodki, ki so ocenjeni na 1.009,3 mio SIT, iz česar sledi da so skupaj proračunski prihodki za leto 2005 ©cenjeni na 2.780,9 mio SIT. Višino ostalih lastnih prihodkov predstavljajo prihodki iz naslova gospodarskih javnih služb, drugi namenski prihodki proračuna in drugi lastni prihodki občine, kar je razvidno iz naslednjih preglednic: PRIHODKI OD GOSPODARSKIH JAVMH SLUŽB Prihodki od pobiranja komunalnih odpadkov i lOuOOO.OOO Prihodki iz naslova odlaganja odpadkov, ki niso predmet koncesije 2298.000 Vodarina 188.000.000 Čiščenje odpadnih voda 39:500.000 Kanalščina 6.300.000 Števni na 25J000.000 Vodna povračila 10.200.000 Prihodki skupaj 37IJ098.000 NAMENSKI PRIHODKI PRORAČUNA IN DRUGI LASTNI PRIHODKI OBČINE __L [Drugi namenski prihodki proračuna [Najemnine za poslovne prostore, najemnine za stanovanja, prihodki ■od kurjave, komunalni prispevki, jtakse, pristojbine, sponzorstva, kapitalski prihodki, transferna sredstva iz državnega proračuna in jiavnih skladov za investicije, ptrihodki za raziskovalno vrtino 440.966.226 Drugi lastni prihodki proračuna [Nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča - delno, udeležba na [dobičku, prihodki od obresti, [prihodki iz naslova podeljenih [koncesij, denarne kazni, prihodki bd prodaje blaga in storitev, drugi izredni prihodki 3 197.287.969 [Skupaj namenski in drugi lastni prihodki '638.254.195 V strukturi skupnih načrtovanih prihodkov predstavljajo lastni prihodki občine 36,3 odstotke. 2.1.1. Davčni prihodki Davčni prihodki predstavljajo v predlogu proračuna za leto 2005 poleg transfernih prihodkov najpomembnejši proračunski vir, ocenjeni so na 1.059,9 mio SIT ali 38,1 odstotkov skupnih proračunskih prihodkov, struktura načrtovanih davčnih prihodkov je naslednja: DAVČNI PRIHODKI Davek Znesek v SIT Delež v % Delež v proraču nu Davki na dohodek in dobiček (dohodnina) 659.346.000 62,2 23,7 Davki na premoženje 272.569.969 25,7 9,8 Domači davki na blago in storitve 128.047.000 12,1 4,6 SKUPAJ 1.059.962.969 100,0 38,1 Kot je razvidno iz preglednice, so najpomembnejši prihodki iz skupine davčnih prihodkov prihodki iz naslova dohodnine, kateri predstavljajo 23,7 % vseh prihodkov, sledijo prihodki iz naslova davkov na premoženje, med katerimi so največji delež predstavljajo prihodki iz naslova nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča, domači davki na blago in storitve. Med domačim davki na blago in storitve predstavljajo naj večji delež taksa za obremenjevanje voda in taksa za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov. Struktura proračunskih prihodkov za leto 2005 I sredstva EU 1,1% transferni prihodki 34,6% davčni prihodki 38.1% kapitalski prihodki 0,5% nedavčni prihodki 25,8% Rirraja/a prcračmskih pihodkov; realizacija 2X33, pian2304i ocena 2004 in plan 2D05 i.2DQOcnoao 1.0CDCCO.000 aoaocacoo 0CDOCO.OOO CO.COO.OOD 2DOOOOCOO O ,=;l i f i I "Qresiiza3ja2DD3 i3plan2DM □ ocena ZDt Dptan2005 dačri pitati redačri ptrd •■.= _■ i . Ormož, 15.11:2004 Vi; }{j i\nu-