171 da se je nekaj malega ovac za silo tam pasti dalo. Šol­ nik je že večkrat premišljeval, koliko koristi bi ta ne­ obdelana zemlja dajala, ako bi se prenaredila v travnike in polje. Marljivo je preiskoval in pregledoval lastnost prsti in kraja, in jo na zadnje najde, kako bi se dala rodovitna napraviti. Nekega večera je prišel v krčmo k Bizjaku, kjer je bilo več Solmačanov zbranib, ki so tožili, da nimajo dovolj paše za živino, pa jim začne o ledini govoriti; ali komaj je nsta odprl, jeli so vsi vanj kričati. Nek volar, ki so ga imeli vaščanje za bistro glavico, od kar si je bil opomogel, izblekne: „Bog in sveti Peter! šolnikova pamet mora taka biti' kakor njegov hrbet! ali ne veš ti, grbež, da je travnikom vode treba? ali nisi nikoli zapazil, da je ob­ činska ledina bolj suha, kakor mačkov jezik?" „To sem opazil", odgovori šolnik. -Kako pa hočeš napraviti, da bo trava in klaja na ledini rasla? „Dosti vlage bi jej dal". „Pa od kod boš vodo jemal?" „V gornjem koncu ledine bi studenec skopal". „Studeneo skopal", zasmeja se volar, „ti boš s ..studencem travniku vlago dajal?" „Zakaj pa ne?u tako mu Ahec besedo preseče, „on bo bržčas vsaki travici kakor solati prilijal". Šolnik je bil takih odgovorov preveč vajen, da bi ga bil ta odgovor razžalil, pa se je z drugimi vred smejal. „Studenec", reče, „ki ga jaz menim, ni tak, kakor jih vi poznate; jaz mislim artezijev studenec, ki vodo iz sebe poganja in na vse strani odtaka". ^Studenec, ki vodo iz sebe poganja!" vsi zavpijejo. „Pri mojruha", reče Kodrič, „šolnik je pamet izgubil". „To je pa že spet v kaki neumni knjigi bral;" do