Marija, kraljica svetega rožnegavjenca, Prosi za nas! Z dovoljenjem visokočaat. ljublj. kapitulamega konziatorija. Samozaložba. Tiskal J. KRAJEC v Novomesto. Bratovščina presvetega rožnegavenca. Sveti rožnivenee je Marija okoli leta 1206 svetemu Dominiku razodela in mu velela, ga razširjati. Je pa sveti rožnivenee molitev vi¬ soke vrednosti, ker zložen je iz Očenašev, te najsvetejši molitve, ki jo je naš Gospod Jezus Kristus učil, in iz Češena-si-Marij, v kterih se Materi Božji izrekanajveči hvala. Vpletene so med Očenaše in Cešena-si-Marije najime¬ nitnejši skrivnosti iz včlovečenja, življenja, terpljenja in vstajenja našega Zveličarja, in vse je lepo povito in zvezano z molitevjo Čast bodi Očetu in Sinu in svetemu Duhu, s ktero je sveta Cerkev od nekdaj častila presveto Trojico. Molitev presvetega rožnegavenca deli greš¬ nikom milost, se spreoberniti, pravičnim pridobi moč, po potu čednosti stanovitno hoditi, vsem pa da terdno upanje, srečno umreti in zadobiti neizvenljivo krono večnega življenja. Presveti rožnivenee je močno sredstvo ne le v dušnih potrebah, ampak tudi v časnih stiskah, ker ž njim zamoremo Božjo jezo potolažiti in si Božji blagoslov izprositi. Kako so papeži, ti nezmotljivi Božji uče¬ niki na zemlji, sveti rožnivenee slavili in po¬ veličevali! Tako je terdil Urban IV., da vsak dan po rožnemvencu kristjanom dotekajo do¬ brote. Sikst IV. je rekel, da je ta molitev Bogu in Mariji Devici v čast, ter sposobna, - i da se ž njo odvernejo svetu preteče nevarnosti; in Leon X., da je postavljena nasproti krivo¬ vercem in zanetenim krivoverstvom; Julij III. pa jo imenuje kinč Rimske cerkve. In sveti Pij V. tako-le govori: Ko se je ta molitev razširila, jeli so verni, užgani po teh premiš¬ ljevanjih in goreči od teh prošnja, spremi¬ njati se v druge ljudi, tema krivoverstev se je poizgubila in luč kerščanske vere je zasvetila. Gregor XIII. pravi: „Rožnivenee je vpeljal sveti Dominik, da se potolaži jeza Božja, in da se doseže priprošnja Marije Device. 11 In čez vse slavijo, poveličujejo in priporočajo rožnive- nec sedanji slavno vladajoči papež Leon XIII., ki v svoji okrožnici od 1. septembra 1883 govorijo, „da ta molitev je presveti Devici zlo draga in da posebno pripomore k obrambi Cerkve in kerščanskega ljudstva, k zadobitvi splošnih in poedinih dobrot Božjih." In verne za rožnivenec vnemajo ter dalje pravijo : „Opo- minjamo prav priserčno vse kristjane, da naj, ali očitno ali doma po družinah, molitev sve¬ tega rožnegavenca pobožno molijo in je nikdar iz navade ne spravijo. .. vedno bolj in bolj naj ljubijo molitev Marijinega rožnegavenca, ktero so imeli naši predniki ne samo za go¬ tovo sredstvo proti hudemu, ampak tudi za blag znak prave kerščanske pobožnosti. 11 Da bi se pa verniki za sveti rožnivenec, ki je Mariji tolikanj dopadljiv, še bolj vneli, so sveti Oče Leon XIII. s pismom od 10. decembra 1883 zapovedali, da naj se k lavretanskim litani- 5 — jam pristavijo besede : »Kraljica svetega rož- negavenca, prosi za nas! Ni toraj čudo, da so sveti in pobožni krist¬ jani vselej sveti rožnivenec tako visoko častili in ga tako radi molili! Zveličani Janez Berch- mans je hotel z molekom svetega rožnegavenea v roki umreti; in resnično: tako umreti, se pravi srečno umreti. Sveti Alojzij in sveti Sta- nislaj Kostka sta imela na smertni postelji m o- lek svetega rožnegavenea vedno okoli roke ovit. Pobožni opat Mihael Weinmeier govori: ^Blažena tista hiša, v kteri biva Marija, sveta skrinja zaveze, v kteri se namreč častita Je¬ zus in Marija s svetim rožnimvencem; po ti nebeški pobožnosti smo Božji blagoslov vselej prejemali, ga prejemamo in ga bomo pre¬ jemali na večne čase. “ Učeni P. A. Maurel piše: „Imej navado, vsak dan sveti rožnivenee moliti, opravljaj to pobožnost, ktera je Mariji tako dopadljiva, od svete Cerkve tako zlo pri- poročevana, od najveeih svetnikov poslednjih vekov tako visoko cenjena. Sveti rožnivenec ti odpre studenec milost, ti poda v roke naj- zdatnejši sredstvo, dušam v vicah poma¬ gati in jim nebesa o d p r e t i. “ Da bi pa, o kristjan! od svetega rožne- gavenca prejemal še več duhovnih dobrot, bi Mariji postal še prijetnejši, daj se zapisati v bratovščino svetega rožnegavenea, ki je ena naj starejših in od svete Cerkve z odpustki najobilnejši obdarovanih. Dobro, Jezusu in Mariji dopadljivo je za vsaeega vernika, ako — 6 — moli sveti rožnivenec; še bolje je, a ko ga kdo moli kakor družbenik bratovščine svetega rož¬ negavenca, ker se tako zamore vdeležiti mno¬ gih odpustkov in družili duhovnih dobrot. Ko¬ liko je kerščanskih hiš, pri kterih se redno vsak dan moli sveti rožnivenec; ko bi ti verh tega bili še zapisani v bratovščino svetega rožnegavenca, bi se vdeležili veliko več od¬ pustkov in druzih duhovnih dobrot, in bi tako zamogli veliko pomagati sebi in vernim mertvim. Ako se zapišeš v bratovščino sv. rožnegavenca, se s tem ne podaš v nobeno nevarnost, grešiti, ker nobenega greha ne storiš, ako ne spolniš, kar bratovske pravila velevajo; le go¬ tovih milost in odpustkov nisi deležen. Kaj je storiti, da bi se vdeležil odpustkov in druzih milost te bratovščine? 1. Skerbi, da boš v stanu posvečujoče gnade Božje; ker ko bi bil v smertnem grehu, bi ne zadobil nobenega odpustka, akoravno hi vse druge pogoje spolnil. 2. Zapisan moraš biti v imenik udov pri taki cerkvi, pri kteri je bratovščina presvet. Marijinega rožnegavenca ustanovljena kano¬ nično, t. j. po dotičnih cerkvenih postavah. Vsi brez izjeme, tudi grešniki in otroci, se zamorejo zapisati in tako pod posebno varstvo Matere Božje postaviti. Družbeniki imajo pra¬ vico, v bratovske bukve dati zapisati tudi svoje ranjke stariše, sorodnike, prijatle in druge 7 — mertve. Taki, če se za-nje, kar je mogoče moli, bodo poprej iz vic rešeni. 3. Treba je, da si oskerbiš molek (rožni- venee), ki je od pooblaščenega mašnika v ta namen blagoslovljeu. Za bratovščino presvet, rožnegaveuca pa se smejo blagoslavljati le taki moleki ali paternoštri. kteri imajo po pet, po deset ali pa po petnajst oddelkov (desetnic). 4. Vsak teden se morajo zmoliti vsi trije deli (veseli, žalostni in častitljivi) sv. rožnega- venoa, in sicer z blagoslovljenim molekom v roki. Če jih moli več skupaj, zadostuje, da ima le tisti molek v roki, kteri naprej moli. K t e r e dni moliš in koliko ob enem moliš, to ti je na voljo dano. če n. pr. v ne¬ deljo zmoliš cel rožnivenee, t. j. vse tri dele ali vseh petnajst skrivnost, si že zadostil tej dolžnosti. Ravno tako zadostiš svoji dolžnosti, če rožnivenee razdeliš v tri dele in moliš ob enem le en del. Kdor pa nima časa ali pri¬ ložnosti vseh treh delov ali dveh ali enega zmoliti ob enem, svoji dolžnosti zadosti in od¬ pustke zadobi, če ob enem moli tudi samo štiri ali tri ali dva ali tudi samo en desetni oddelek (eno skrivnost), da le v teku enega tedna vseh petnajst opravi. To predpravico imajo pa le družbeniki bratovščine svetega rožnegavenca. Ako se hočejo drugi verni, kteri niso zapisani v to bratovščino, vdeležiti od¬ pustkov, ki so sploh podeljeni za molitev sv. rožnegavenca, morajo zmoliti ob enem vsaj en del, t. j. pet skrivnost, - 8 - Ne sme se pa pozabiti, da je treba do- tični desetni oddelek, kadar ga moliš, po svoji zmožnosti pobožno premišljevati. To se prav lahko zgodi, ako si vsako skrivnost, kadar jo izgovarjaš, živo pred oči staviš. Ka¬ dar premišljuješ skrivnosti sv. rožnegavenca, obujaj v sebi kake primerne čednosti. Nekaj tacih čednost najdeš naštetih spodaj pri po- samnih skrivnostih svetega rožnegavenea. Posebej se še priporoča, da bi družbeniki vsako pervo nedeljo v mescu skupno pristo¬ pali k Božji mizi, in da bi molili za spreober- njenje krivovercev in nevernikov. Kteri so v to bratovščino zapisani, se vdeležujejo zasl uženj a in duhovnih do¬ brot vseh treh redov sv. Dominika in brezštevilnih živih in mertvih družbenikov. To vdeleževanje duhovnih dobrot, med kterimi so tudi posebne priproš¬ nje tistih svetnikov, kteri so v življenji bili družbeniki bratovščine presvet, rožnegavenca, je nedopovedljiv zaklad in najimenitnejši mi¬ lost te bratovščine. Vsi odpustki, s kterimi je ta bratovščina tako bogato obdarovana, se zamorejo oberniti v prid in pomoč vernim dušam v vicah. • ■ > • ) # < » - - 9 - Oipfti bratovščine presv. rožnepvenca. A. Popolnoma odpustki. I. V dan sprejetja zadobiš e n po¬ polnoma odpustek, ako se skesano spoveš in vredno sveto obhajilo prejmeš. Če pa v dan sprejetja po skesani spovedi k svetemu obhajilu pristopiš v bratovski cerkvi ali kapeli, ondi odmoliš en del svet. rožnegavenea in Boga prosiš za mir svete Matere katoliške Cerkve, si deležen še dru- zega popolnoma odpustka. II. V smertni uri zamorejo druž¬ beniki se vdeležiti pet popolnoma odpust¬ kov; in sicer: 1. ako so imeli navado vsak teden vse tri dele svet. rožnegavenea moliti in od maš- nika prejmejo roženkransko odvezo; 2. ako na smertni postelji zakramenta svete pokore in presvetega Rešnjega Telesa prejmejo; 3. ako so vsaj enkrat v življenji cel rožni- venec (vse tri dele) odmolili, se spovedo ali sklep imajo,se spovedati inumerjejo z blagoslov¬ ljeno roženkransko svečo*) v roki; *) Dobro bi bilo, da bi vsak družbenik si kupil voščeno svečo in si jo dal blagosloviti, da bi zamogel v smertni uri tudi ta popolnoma odpustek zadobiti. Kjer se zapišeš v bra¬ tovščino svet. rožnegavenea, tam zamoreš tudi si dati svečo blagosloviti. 10 — 4. ako v smertni uri svete zakramente prejmejo, vero obudijo (kar se n. pr. lahko zgodi z apostolsko vero), Česen a bodi Kraljica molijo in se Devici Mariji priporočijo; 5. ako po skesani spovedi in sv. obhajilu če ne z ustmi vsaj v sercu kličejo ime Jezus ali dado kako znamnje kesanja. III. V sako pervo nedeljo v mescu se zamorejo družbeniki vdeležiti treh po¬ polnoma odpustkov. Enega popolnoma odpustka se zamorejo vdeležiti, ako po spovedi sveto obhajilo v bra¬ tovski cerkvi prejmejo in ondi v namen sv. Očeta molijo; druzega, ako po prejetih svetih zakra¬ mentih roženkransko kapelo pobožno obišejo in ondi v namen papeža nekoliko molijo; tretjega, ako se po prejetih svetih zakra¬ mentih mesečne procesije vdeležijo in v papežev namen molitve opravijo. IV. Vsako zadnjo nedeljo v mescu zamorejo popolnoma odpustek zadobiti tudi neudje (t. j. tisti, kteri niso v to bratov¬ ščino zapisani), ako imajo navado, vsak teden skupno z drugimi vsaj trikrat po en del svetega rožnegavenea moliti. V zadobitev tega odpustka je potreba, se skesano spove¬ dati, sveto obhajilo prejeti, kako cerkev obis¬ kati in v namen papeža nekoliko moliti. V. Roženkransko nedeljo zamorejo udje in neudje te bratovščine zadobiti veliko popolnoma odpustkov. 11 — 1. Družbeniki zadobijo popolnoma od¬ pustke perve nedelje v meseu. 2. Popolnoma odpustek zadobijo družbe¬ niki še tudi, ako v kterikoli cerkvi svete zakramente prejmejo in potem v krajih, kjer ni Dominikancev, kako cerkev roženkran- ske bratovščine obišejo. 3. Vsi verniki, če tudi niso družbe¬ niki te bratovščine , zamorejo tako kakor o Porcijunkuli, tolikokrat zadobiti popolnoma odpustek, kolikorkrat (toties rjuoiies) po pre¬ jetih svetih zakramentih od sabotnih večernic do sol učnega zahoda roženkranske nedelje obišejo roženkransko kapelo ali podobo roženkranske Matere Božje, če je zunaj kapele v počeščenje izpostavljena. To obiskovanje se mora zgoditi v s p o m i n slavne, 17. oktobra 1571. pri Lepanto čez Turke pri¬ dobljene zmage in v čast presvete Device Marije. Kadar iz tega namena roženkransko kapelo ali podobo roženkranske Matere Božje obiskuješ, je še tudi potreba moliti v spomin imenovane zmage, za povišanje katoliške vere in zatiranje krivih ver. 4. Nadalje zamore vsaki vernik, če tudi ni družbenik roženkranske bratovščine, zadobiti popolnoma odpustek, ako osmi dan praznika svet. rožnegavenca ali kterikoli dan te osmine svete zakramente prejme, ro¬ ženkransko kapelo obiše in ondi v na¬ men sv. Očeta nekoliko moli. — — 12 VI Za velikonoč, vnebohod, bin¬ košti in za dva poljubna petka v postu je družbenikom dovoljen popolnoma od¬ pustek, ako pristopijo k svetim zakramentom, od pervih večernic do solnčnega zahoda ime¬ novanih praznikov kter okoli cerkev obišejo in ondi v namen svetega Očeta nekaj časa molijo. VII. Odpustki o Marijinih praznikih. V praznik Marijinega neomade- ževanega spočetja, Marijinega roj¬ stva, Marijinega darovanja. (21. listo- pada), oznanjenja, očiševanja, obi¬ skovanja in vnebovzetja se zamorejo družbeniki vdeležiti popolnoma od¬ pustka, ako od pervih večernic (t. j. od popoludne predpražnikom) do solnčnega za¬ hoda teh praznikov roženkransko kapelo pobožno obišejo in ondi v namen svetega Očeta molijo. V zadobitev tega odpustka je potrebno, se tudi spovedati ali vsaj skleniti, k spo¬ vedi iti o časih, zapovedanih od svete Cerkve. Družbeniki zadobijo tudi popolnoma od¬ pustek , ako o naštetih Marijinih praznikih od pervih večernic do solnčnega zahoda teh praznikov svete zakramente prejmejo, kako poljubno cerkev obišejo in ondi molijo v papežev namen. V praznik Marijinega neomadeže- vanega spočetja,Marijinega rojstva, oznanjenja, očiševanja in vnebovze- — 13 — tja je dovoljen družbenikom popolnoma od¬ pustek, ako svete zakramente prejmejo, ro- ženkransko kapelo pobožno obišejo in ondi v namen svetega Očeta molijo. V praznik Marijinega oznanjenja zadobijo družbeniki popolnoma odpustek, ako prejmejo svete zakramente in odmolijo eel rožnivenec, t. j. vse tri dele ali vseh petnajst skrivnost. V praznik Marijinega vnebovzetja zadobijo družbeniki popolnoma odpustek, ako svete zakramente prejmejo, od pervih večer¬ nic do solnčnega zahoda tega praznika bra¬ tovsko cerkev obišejo in ondi v namen svetega Očeta molijo. VIII. V tacih dnevih, kadar se obhaja praznik ktere p etn a j s ter ib skrivnost svetega rožnegavenca, zadobijo druž¬ beniki vselej popolnoma odpustek, ako prej¬ mejo svete zakramente, pobožno obišejo ro- ženkransko kapelo in ondi molitve v papežev namen opravijo. Bolni ali drugač ve¬ ljavno zaderžani družbeniki, ki ne morejo ro- ženkranske kapele obiskati, ravno te odpustke zadobijo, ako odmolijo en del svetega rožnega- venca in resnično voljo imajo, svete zakramente prejeti o časih od cerkve zapovedanih. Dnevi, o kterih se obhajajo petnajstere skrivnosti svetega rožnegavenca, so tile: Ma¬ rijino oznanjenje, Marijino obiskovanje, Božič, Marijino očisevanje, nedelja po svetih treh kraljih (ker se bere evangelij, kako je Ma- — 14 rija zgubljenega dvanajstletnegaJezusa najdla); veliki četertek (kervav pot), veliki petek (bi¬ čani e), praznik ternjeve krone (24. aprila), najdenje svetega križa (3. maja), povišanje svetega križa (14. septembra), velikanoč, vne¬ bohod, binkošti, Marijino vnebovzetje in praz¬ nik vseh svetnikov (petnajsta skrivnost). IX. Družbeniki zadobijo popolnoma odpustek, ako prejmejo svete zakramente, obi- šejo roženkranski alt ar in molijo v pa¬ pežev namen tele dneve: na praznik p atr on a bratovske eerkve (v Šmihelu toraj na sve¬ tega Mihaela dan), na p r a z n i k p r e s v e t e g a KešnjegaTelesa, tretjo nedeljo me¬ sca aprila in v nedeljo, ktera je v osmini Marijinega rojstva. X. Družbeniki zamorejo zadobiti o dne¬ vih postaj vse odpustke, kteri so pode¬ ljeni romarjem, ki v Rimu obišejo postaje (nektere cerkve). Dnevi postaj so: praznik obrezovanja Gospoda našega Jezusa Kristusa ali novoleto, praznik svetih treh kraljev, zad¬ nje tri nedelje predpustom, vsak dan od pe¬ pelnične srede do bele nedelje, dan svetega Marka, trije prošnji dnevi, praznik vnebohoda, vsak dan od predbinkostne do pobinkoštne sobote, kvaterni dnevi mesca septembra, štiri adventne nedelje, kvaterni dnevi v adventu, dan pred Božičem, Božič s tremi postajami za tri svete maše in trije pervi pobožični praz¬ niki. V zadobitev teh odpustkov je potreba obiskati kako cerkev s petimi altarji in pri — 15 vsacem se mora nekoliko moliti; če pa cer¬ kev nima pet altarjev, naj se tisti, kolikor jih je, obišejo tolikokrat, kakor ko bi jih bilo pet. Za veliki četertek, velikonoč, vnebohod in Božič so družbenikom po¬ deljeni popolnoma odpustki, ako svete zakramente prejmo, altarje obišejo in v namen svetega Očeta molijo. Za vse druge dni postaj pa so podeljeni nepopolnoma odpustki in sicer od deset let in toliko kvadragen do petdeset let in ravno toliko kvadragen. B. Nepopolnoma odpustki. 1. Družbeniki, kteri v čast Materi Božji s skesanim sercem pri sebi nosijo molek*) (pater- nošter) dobijo enkrat na dan odpustka sto let instokvadragen (štiridesetdanskih postov). 2. Vselej, kadar na koncu Češena-si-Ma- rije izrečejo ime Jezus, zadobijo odpustka pet let in pet kvadragen. 3. Ako odmolijo vsaj en del svetega rož- negavenca pred roženkranskem altarjem, za¬ dobijo enkrat na dan odpustka petdeset let. Če pa tam, kjer bivaš, bratovske cerkve sve¬ tega rožnegavenca ni, zamoreš ta odpustek zadobiti v kterikoli cerkvi. *) Bad pri sebi nosi molek, da zgoraj navedem odpustek zadobiš; da vedno priložnost imaš, se ga pri molitvi svetega roženvenca poslužiti; da se spolni nad teboj, kar sveta Cer¬ kev prosi, ko roženvenške molke blagoslovi ter takrat pravi, da naj bi bil vsak, kdor ga bo pri sebi nosil, vseh vidnih in nevidnih sovražnikov obvarovan in rešen in od Marije Device poln dobrih del pred Božje obličje postavljen. — 16 — 4. Družbeniki, kteri ob enem odmolijo vseh petnajst oddelkov, t. j. vse tri dele sve¬ tega rožnegavenea, zadobijo vsak teden od¬ pustka sedem let in sedem kvadragen. 5 Družbeniki, kteri po trikrat na teden od¬ molijo eel rožnivenee (vse tri dele), zadobijo vse¬ lej odpustka deset let in deset kvadragen, ako se spovedo ali vsaj sklep imajo, se spovedati. 6. Vsi verniki, ee tudi niso družbe¬ niki bratovščine svetega rožnegavenea, zado¬ bijo za vsaki Očenaš in za vsako češena-si- Marijo sto dni odpustka, kadar molijo eel rožnivenee ali vsaj tretji del. Da bi bil teh odpustkov deležen, je potreba, da moliš rožni¬ venee z blagoslovljenim molekom v roki. 7. Deset let in deset kvadragen odpustka zadobijo enkrat na dan vsi verni, če tudi niso družbeniki, ako skesano in pobožno zmolijo tretji del svetega rožnegavenea skupno z drugimi ali doma ali v cerkvi ali v kaki kapeli. 8. Družbenik, kteri koga nagne, da moli vsaj tretji del svetega rožnegavenea, zadobi vselej odpustka sto in štirideset dni. 9. Družbeniki, kteri obišejo roženkranski altar in ondi v papežev namen molijo, za¬ dobijo enkrat na dan sto dni odpustka. 10. Družbeniki zadobijo odpustek treh letin treh kvadragen, kolikorkrat bolnega družbenika obišejo ali mertvega na pokopališče spremijo. 11. Družbenikom je dovoljeno še več dru- zih popolnih in nepopolnih odpustkov, kteri pa tukaj niso našteti. 17 — Skrivnosti svetega rožnegavenca in čednosti, ktere se pri premišljevanji svetega rožnegavenca obuditi priporočajo: I. Veseli del svetega rožnegavenca. 1. Kterega si Devica od svetega Duha spočela. — Prosi za sveto čistost in nedolžnost serca. 2. Kterega si Devica v obiskovanji tete Elizabete nosila. — Prava ljubezen do bližnjega; veseli se, če se drugim dobro godi. 3. Kterega si Devica v Betlehemu rodila. — Ljubezen do uboštva. 4. Kterega si Devica v tempelj nu darovala. — Hodi rad v cerkev, kadarkoli priložnost imaš. 5. Kterega si Devica v tempeljnu našla. — Skerbi, da Jezusa nikdar s smertnim grehom ne zgubiš. II. Žalostni del svetega rožnegavenca. 6. Kteri je za nas kervav pot potil. — Vdaj se po¬ polnoma v sveto Božjo voljo. Resnično obžalovanje svojih grehov. 7. Kteri je za nas bičan bil, — Sveta poterpežljivost. 8. Kteri je za nas s ternjem kronan bil. — Ponižaj sam sebe. Zateri svoj napuh. 9. Kteri je za nas težki križ nesel. — Ljubezen do križa. Voljno nosi težave svojega stanu. 10. Kteri je za nas križan bil. — Odpusti iz serca sovražnikom. Pozabi na storjeno krivico. — 18 — III. Častitljivi del svetega rožnegavenea. 11. Kteri je od smerti vstal. — Obudi živo vero, da boš tudi ti častitljivo od smerti vstal, če boš ži¬ vel po Jezusovih naukih in njegovih zgledih. 12. Kteri je v nebesa šel. — Sveto hrepenenje po nebesih. 13. Kteri je svetega Duha poslal. — Prosi za pravo modrost in vedno veči spoznanje Božjih resnic. 14. Kteri te je v nebesa vzel. — Veseli se Marijinega veličastva; prosi sebi za srečno smert. 15. Kteri te je v nebesih kronal. — Stanovitnost bo kronana. Bodi stanoviten v češenjl Marije, kraljice svetega rožnegavenea. Moli vselej rad in pobožno sveti rožnivenec. Priporoča se, da pred začetkom svetega rožnega- venca moliš apostolsko vero in potem tri (Ješenamarije. K pervi Cešenamariji pristavi besede: Kteri nam oživi pravo vero; k drugi: Kteri nam daj terdno upanje; k tretji pa: Kteri nam vžgi priserčno ljubezen. F. Prosi za nas, o Kraljica svetega rožnega¬ venea. O. Da vredni postanemo obljub Kristusovih. Mo limo. O Bog! čigar Edinorojeni nam je po svojem življenju, smerti in vstajenju plačilo večnega zveličanja zaslužil, prosimo te, do- 19 - deli nam, da, ko te skrivnosti s presvetim rožnimvencem blažene Marije Device častimo, tudi to posnemamo, kar v sebi imajo, in do¬ sežemo, kar nam obetajo. Po ravno tistem Jezusu Kristusu,* Gospodu našem. Amen. V bratovSčino presvetega Marijinega rožnega- venca se je dal zapisati . . v Šmihelu pri Novomestu dni 188 .