Samoizobraževalna akcija Pov. UJU. NAŠI KRO2KI. Vsa skepsa, ves pesimizem in omalova« ževanje, meječe ponekod skoro do zle volje, ni moglo ustaviti samoizolbraževailnega dela med učiteljstvom. Krožki sc razvijajo in pos slujejo z večjo ali manjšo vnemo, ponekod naravnost vzorno in preko vsakega priča« kovanja. Le redka so društva, v katerih se ne bi eden krožek že sestal na delo. Poročila osrednjemu odseku kažejo, da smo imeli v januarju že okrog šestdeset krožkovih se= stankov, torej že dva na dan, med tem ko jih je bilo v decembru šele okrog trideset. Ako tudi prezremo dejstvo, da so se v neka^ terih naših samoizobraževalnih stanicah sto^ rili samo prvi, začetni koraki, vendar lahko trdimo, da misel že zmaguje. V krožkih, kjer so prešli k sistematičnemu delu, je ideja naše samoizobraževalne akcije že toliko pro« drla, da je ne bo več mogoče izkoreniniti. Stevilo tistih, ki so videji v novem prizade« vanju stanu napihnjen balon, ki mora počiti čim prej na veliko radost vseh pesimistov, se manjša, naši delavni tovariiši(ice) doživ* ljajo vzlic prehodnim razočaranjem zado= ščenje, da gremo nevzdrŽTio naprej. 2e dav= no smo prekoračili prvo*stotino sestankov in nckateri krožki se sestajajo redno vsak mesec, saj imamo tu in tam že po šest, se^ dem sestankov za seboj. Kar vidimo, ima svojo vsebino. Kdor jc menil, da sc je med učiteljstvom spet en= krat dvignil slavnostni vik in krik, prcnasi^ čen bombastičnih fraz, ki bodo izlboibnele v praznino, se je motil. Učiteljstvo, ki je mi= sel olbjelo, je imelo trdno voljo, da jo vtelesi, da ji da življenje. Tu ni gruče frazerskih zanešenjakov, ki bi vpili v javnost radi vpitja, tu so realisti, ki vidijo razločno in ki imajo voljo. Ni še povsod naše delo v pra= vem tiru in ponekod še davino ne bo, toda drugod gre učiteljstvo naprej in dosega uspehe, ki jih nismo pričakovali. Ako pa se samoizobraževalno delo raz« vija ugodneje kot je bilo pričakovati v dneh, k» so gromovniki vstajali, da je vse prezgo^ daj, vse prenagljeno, vse premalo premišs ljeno, kar se je nameravalo, je to znak, da je bilo potrebno in da se je pričelo nekaj, kar je samo čakalo, da se že sproži. Prav^ zaprav je bil temu dokaz že I. naš samoiz^ dbraževalni tečaj, h katerenru je prihitelo toliko udeležencev z vseh strani slovenske zemlje, da je že udeležba sama prevpila glasnike impotentne skepse. Ako ne bi stan živo čutil potrebe samoizabraževalnega dela, se ne bi bil odzval prvemu klicu v akcijo. Poverjeništvo ni le izvršilo sklepa, ki mu ga je naložila delegacija, ampak je dalo izraza onemu, kar je že podzavestno živelo v širo« kih plasteh našega stanu, v vseh onih, ki jim ni zajel duha dih okostenelosti in preura* njene ostarelosti. Mislimo, da se danes učiteljstvo bolj in bolj zaveda pomena svojega novega dela. Stremljenje po poglobitvi našega znanja pri^ naša novega življenja v stan. Osveževalni kisik presnavlja organiizacijo, dviga stanov« sko zavest in samozavest. S samozavestjo se dviga tudi vodja do udejstvovanja, volja, ki je bila trdo povezana spričo korupcije in gnilobe med nami samimi v polpretekli dobi. Hvala Bogu, zdaj smo že preko mrtve točke in bomo vsak dan bolj. Krožki pa ibodo ob^ rodili sadove, ki jih pričakujemo. I. S. —oio Krožkove sklicatelje prosimo, da nam vrnejo n a v o d i 1 a za delo po' krožkih, če jih več ne potrebujejo. Imamo namreč nekatere krožke, ki jih nujno potrebujejo, nam je pa zaloga popolnoma pošla. Istotako se obračajo tovariši iz Srbije in Hrvatske s prašnjo, da jim predložimo ves dosedanji naš materijal za izobraževalno delo, ker vla= da za to našo akcijo tudi pri njih veliko za^ nimanje. —oio Za uredništvo »Učit. Tovariša« ni treba pošiljati posebnih poročil o krožkovih sestankih, ker oskrbi to »Oio« sam. —oio Delo po krožkih: 124. Ljutomer: II. 26. januarja. O rene* sansi in levdalizmu. Prisotnih 12. 125. StogovcisApače: II. 29. januarja. Od 8 članov 6. O liberalizmu ter o delu na pri* hodnjem sestanku dne 23. februarja. 126 Litija: II. 19. januarja. Od 21 članov 10. O ljberalizmu — in kritika liberalizma po Ušeničnikovi »Sociologiji«. 127. Sv. Ana v Slov. goricah. I. 12. janu* arja. Od 9 članov 8. Navodila in politični liberalizem. Prihodnji sesta-nek 12. februarja. 128. Sv. Rupert v Slov. goricah. I. 26. ja^ nuarja. Od 10 članov 7. O izvenšolskem delu učiteljev, zlasti učiteljic, o obravnavi šolskih zamud po novih predpisih ter o delovnem programu krožka. 129. Novo mesto: I. 4. februarja. Od 45 članov 16. Navodila o delovni šoli. 130. Št. Vid nad L.jubljano: IV. 5 febru^ arja. Od 28 članov 8. Politični in kulturni lu beralizem in o delovni šoli. Prihodnji sesta= nek 14. marca. 131. Črensovci: I. 5. februarja. Prisotnih 5. Radi prepičle udeležbe se skliče prihodnji sestanek v najkrajšem času. 132. Muta: III. 9. februarja. Od 14 članov 7. Zgodovinski razvoj liberalizma ter o rene? sansi in fevdalizmu. 133. Sv. Lovrenc na Pohorju: I. 9. iebru« arja. Od 10 članov 5. Navodila ter štiri po^ glavja iz prve brošure. 134. Ptuj: IV. 8. februarja. Od 27 članov 20. Gospodarski Hberalizem. 135. Borovnica: III. 31. januarja. Od 17 članov 12. Renesansa in fevdalizem ter polis tični liberalizem.