KS POLJANE Z roko v roki s pionirji KS Poljane je izrazito šolski okoliš. Na njenem območju je ena celodnevna osnovna šola, šest-najst srednjih šol iz programa usmerjenega izo-braževanja, tri visokošolske organizacije, dva dijaška in en študentski dom. VKS Poljanepride dnevno okrog 11.000 učencev, dijakov in študen-tov. To pa je povezano tudi z vprašanjem pre-hrane in preskrbe, ki pa je v krajevni skupnosti problematična. Zgraditev večje samopostrežne trgovine, ki so si jo zamišljali v novem poslopju Slovenijalesa, bi pomenila rešitev problema osnovne preskrbe. Zal pa je ta zamisel kljub vem prizadevanjem krajanov splavala po vodi. Na območju KS Poljane je osnovna šola narodnega heroja Toneta Tomšiča. Ta šola se je prva v občini Center lotila celodnevnega pouka. Uvedli so ga v šolskem letu 1976/77. Sedaj obiskuje pouk že šesta generacija. V šolskem letu 1981/82 je v celodnevno šolanje vključenih že 80% vseh učencev. Vključena še nista 7. in 8. razred, ki pa se že tudi pripravljata na celodnevno šolanje z dopolnilnim in dodatnim poukom. Osnovna šola narodnega heroja Toneta Tomšiča se je odločila za uvedbo celodnevnega pouka, čeravno takrat ni imela ustreznih pro-storov, niti drugih pogojev. Soočena je bila predvsem na začetku tudi z mnogimi drugimi problemi. Zaradi prizadevanja šolskega kolektiva pa so začetne težave sproti obvladovali. Iz sredstev samo-prispevka I. so zgradili prizidek, s katerim je bil vsaj začasno rešen prostorski problem (nove učilnice, telovadnica, kuhinja, knjižnica, zaklonišče.) V poročilu o problemih šole v šolskem letu 1981/82 pa poročajo o številnih problemih. - Posamezni oddelki se glede števila učencev približujejo zgornji dopustni meji, ki je predpisana za celodnevno šolanje. Z večanjem števila otrok se bo zmanjševala kvaliteta pouka. Hkrati bo čedalje teže pridobiti dobre pedagoške delavce. - Pomanjkanje primerno opremljenega prostora za opoldanski prosti čas in interesne dejavnosti: oprema je minimalna, potreben je prostor za individualno delo učiteljev. Interesne dejavnosti terjajo več prostora kot redni pouk, saj potekajo v manjših skupinah. - Travnik ob šoli je potrebno smotrneje uporabljati. Učencem je potrebno nuditi več možnosti, da bi ga izkoriščali. - Oviran je razvoj interesnih dejavnosti. Potrebno bi bilo občasno sodelovanje občanov iz proizvodnje pri posameznih aktivnostih. Šola nima dovolj sredstev za pospešitev teh dejavnosti, ker izobraže-valna skupnost ne prispeva dovolj. Pri takih in podobnih problemih si osnovna šola prizadeva najti ustrezne rešitve. Šola se povezuje z delovnimi in drugimi organizacijami v okviru KS Poljane kot na primer Tiskarno Ljudske pravice, Geodetskim zavo-dom in vojašnico Maršala Tita. Hkrati osnovna šola Tone Tomšič sodeluje z istoimenskima šolama iz Knežaka in Videm-Dobrepolje. Sodelovanje med KS Poljane in osnovno šolo Tone Tomšič je izredno dobro in drug drugemu pomagajo. Šola s svojim kulturnim udejstvovanjem vidno sodeluje v kulturnem življenju krajevne skup-nosti, kar se kaže predvsem ob raznih prireditvah in akcijah. Mišo Dačić