Strokovni kmetijski tečaj za učitelje Prejšnji teden se je pričel na banovinski sadjarski in vinarski šoli v Mariboru tretji strokovni kmetijski tečaj za učiteljc. Tečaja se udeležuje 28 šolskih upraviteljev, odnosno učiteljev. Tečaj je otvoril s pozdravnim govorom ravnatelj vinarske in sadjarske šole g. Priol Josip. Vglabljanje v razne kmetijske panoge, kot sadjarstvo, živinorejo, poljedelstvo, travništvo, vrtnarstvo, gozdarstvo, vinarstvo in čebelarstvo se vrši s predavanji in pTaktičnimi demonstracijami. Vsak udeleženec bo tudi v pismeni razpravi obdelal kako kmetijsko panogo, kjer ne bo upošteval samo strokovnega znanja, ampak v enaki meri tudi stanje in možnosti izboljšanja te panoge v njegovem šolskem področju. Tu naj prikaže vse ovire, ki otežkočajo uspehe, kakor tudi dane pogoje, ki jih naj izrablja k dosezanju trajnih uspehov. Spoznavanje, — da mora učitelj delavec na terenu enako dobro poznati znanstvene pridobitve kmetijskih strok, kakor tudi vse činitelje, ki ustvarjajo ves milje našega kmeta in oblikujejo njegov značaj, — prodira vedno bolj, saj bo le tedaj vsako resno prizadevanje temeljilo v resničnostih in zato tudi nudilo edino trajne pozitivne uspehe. S poznavanjem kmetijskih panog in njih pogojev uspevanja je dana udeležencem večja možnost, da bolje prodrejo v možnosti izboljšanja kmet. gospodarstva v današn.jih razmerah. Umljivo je, da tudi iz kmetijskih panog dobro podkovan učitelj ne bo mogel odstraniti vseh činiteljev, ki ovirajo kmetu ugoden razvoj. Lahko pa bo dvignil njegovo strokovno usposobljenost in zavestno vrednotenje čuta skupnosti, kar bo ugodno vplivalo na boljši razvoj bodočega življenja našega podeželja. Skupno bivanje učiteljev omogoča tudi medsebojno izmenjavo misli in pridobljenih izkustev iz dela na terenu. Vse to ustvarja tesnejšo povezanost in kritičnejše gledanje na naše delo. V svrho spopolnitve nadaljnje kmetijske strokovne izobrazbe predlagajo učitelji voditelji kmečko nadaljevalnih šol na podlagi svojih dosedanjih izkustev iz prakse sledeče: 1. Da se izpopolni kmetijska strokovna izobrazba učiteljstva samega, naj se v bodoče vršijo strokovni kmetijski tečaji za učitelje vsaj vsako drugo leto, in to minimalno 4 mesece. V tečaj se naj sprejemajo predvsem mlajši in najmlajši učitelji iz obmejnega in narodno najbolj ogroženega ter gospodarsko zaos-talega področja. Tečaji se naj v bodoče izkoriščajo predvsem za vsestranske in temeljite praktične vaje tečajnikov samih. 2. Zaradi izgradnje stvarnih učnih načrtov in izdelanja primernejših delovnih metod se naj ustanove posebni delovni krožki učiteljstva, in to po goepodarsko geografskih področjih. 3. Pokret kmečko-nadaljevalnih šol potrebuje za svojo idejno in vsebinsko izpopolnitev lastno glasilo, ki ga naj izdaja s pomočjo kraljevske banske uprave učiteljstvo samo, in sicer vsaj v 4 zimskih mesecih na dveh tiskovnih polah v revijalni obliki. 4. Kmečko nadaljevalno šolstvo naj px>stane čimprej fakultativno obvezno, kar naj bi tudi imelo za posledico, da ne bo mogel prevzeti, odnosno kupiti kmečkega posestva ter ga sam obdelovati, Tiihče, ki nima vsaj dveh letnikov kmečko - nadaljevalne šole. 5. Da se omogoči izpopolnjevanje gospodarskega znanja, naj se ustanove na sedežih kmečko - nadaljevalnih šol posebne javne gospodarske knjižnice, ki naj avtomatično prejemajo brezplačno vse nove kmetijsko strokovne knjige in revije iz posebne postavke kmetijskega oddelka kralj. baniske uprave. Š. I.