Leto XII. Ljubijana, 18. aprila 1962 štev. 7 LIST ZVEZE ŠTUDENTOV LJUBLJANSKE UNIVERZE Plenum Univerzitetnega odbora ZŠJ Plenuma Univerzitetnega odbora Zveze šiudentov, ki je zasedal v razširjeni sestavi, čeprav je bila udeležba bolj skromna, so se udeležil tudi Jože Pernuš, predsednik Univerzitetnega sveia, Ludvik Zajc, sekretar Univerzitetnega komiteja ZK in pomočnik generalnega sekretarja univerze Rodo Peternel. Plenum je bil v celoti posvečen študijski problematiki in spada v sklop obširnih priprav za prvo republiško konferenco Zveze štu-dentov v Sloveniji, ki bo 20. aprila v Mariboru. Uvodni referat, ki ga je pripravil član predsedstva VO ZŠJ MILAN KUČAN, se je dotaknil vrste vprašanj v zvezi s prvo stop-njo, študijskimi programi, sodelovanjem prakse, vlogo Zveze študentov itd. V referatu je posebej poudarjen odnos do reorganizacije visokega šolstva. Naloga univerze je, da daje družbi zadostno število strokovno usposobljenega in pripravljenega kadra. Vendar moramo vedeti, da niti uni-verza ,niti kak drug visokošolski zavod ne bo sposoben te naloge opraviti z lastnimi močmi, brez tesnega sodelovanja gospodar. stva in družbemh služb in poztiavanja real-nih potreb. Praksa je čutila, da dobiva pre-malo kadra, saj je do nedavno diplomiralo le 25 odstotkov vpisanih študentov in še ti povprečno po 6-letnem študiju. Ob poveča-fii in modernizirani proizvodnji je bil tako nezjiaten priliv visokokvalijiciranih kadrov nevzdržen. Visoko šolstvo se je potemta- kem znašlo pod dokajšnjim pritiskom, ki je zahteval njegovo modernizacijo in bolj intenziven študij. Tu pa ni šlo samo za formalne, ampak korenite vsebinske spre-membe. Pri tem je bila najširša praksa 6b strani, čeprav so v tem sodelovali poediri' ci, ki so se dobro zavedali pomembnosti tega vprašanja. Referat ugotavlja, da je bila osnovna napaka pripravljalnega dela, koli-kor je to zajelo širši krog izven univerze, da se je preveč orientiralo na zbornice in združenja, v ozadju pa je pustilo ves tisti element, ki bi moral biti v prvi vrsti zainte' resiran za kader prve stopnje. Pri tem ni bilo predhodnih analiz po dejanskih potre-bah, ki bi temeljile na sistematizaciji delov-nih mest in upoštevale perspektivni razvoj posameznih področij. Tako se sedaj, ko bodo v kratkem di-plomirali prvi študentje na prvi stopnji, na-hajamo v položaju, da praksa ne kaže ni- 0d Jesenic do Gevgelije gredo pozdravi, in čestitke, iz roke v roko, od srca do srca. Letos je šta-feta mladosti stekla izpod tovarniš-kih dimnikov pod Mežakljo. Nosijo jo naši mladinci in raladinke, pionir-ji pripadniki naše Armade, vsi, ki bi radi čestitali našemu dragemu mar-šalu za njegov rojstni dan. Kdo bi vedel, koliko oči je po-spremilo na pot štafeto mladosti, ko-liko rok je pomahalo v pozdrav no- silcem štafetne palice. Deževno in kislo vreme v Ljubljani ni moglo za-držati hekaj tisoč mladih ljudi,, da ne bi napoluili širokih ulic našega mesta. Letošnja štafeta mladosti je po pozdravu in izročenih čestitkah pred Konzorcijem stekla proti Po-stojni in od tam naprej proti drugim krajem naše republiko. Ena misel hiti proti glavnemu mestu, k naše-mu dragemu Titu: »Živi nam še dol-go., Tito, vodi nas in mi Ti bomo sledili!« kakršnega zanimanja za tak kder. Znano je, da nekatere veje gospodarstva kader prve stopnje odkrito odklanjajo. Tako je v metalurgiji ,rudarstvu, kemiji, veterini in še marsikje. Odklonilo stališče do prve stopnje so zavzeli tudi inzenirji, tehniki, metalurgi in rudarji na kongresu v Tuzli. Zahtevali so celo podaljšanje študija na teh-niških šolah in fakultetah. »Po vojni smo irneli pet barvnih metalurgov in ti so iz-vlekli prvo petletko. Lahko čakamo, da se nam kader s SPLOŠNO rudarsko in meta-lurško IZOBRAZBO IZŠOLA,« je študentom izjavil docent, udele&enec tega kongresa. Tu ne bt hoteli na široko komentirati takih in podobnih izjav in odnosa praksft do diplomantov prve stopnje. Na razpolago je dovolj argumentov povsem resne narave, ki taka gledanja kvalificirajo kot kratko-vidna, škodljiva za nadaljnji razvoj refor-me in gospodarstva, ki je tesno povezano s kadri. Naj spomnimo samo na vertikalno diferenciacijo tehniške inteligence v visoko razvitih industrijskih državah. Vendar bt hoteli poudariti, da bo potrebno ravno zato, ker je REFORMA PROCES, KI NE BO ZA- KLJUČEN ŽE JUTRI, rešiti še marslkatero pereče vprašanjn, ki grozi kompromitiratt tudi vse tisto, kar je v reformi pozitivno. V diskusiji na plenumu sta sodelovala tudi tovariša Pernuš in Zajc, ki se nista povsem strinjala z nakazano problematiko v referatu. Pudarjala sta, da so razna vpra~ šanja postavljena preveč načelno, da štu-dentovska organizacija verjetno ne bo ime-la posebnih uspehov, če bi hotela prakso učiti, da diplomantje prve stopnje niso rit-kakršna izgubljena generacija, ker bodo lah-ko nadaljevali študij na drugi stopnji itdL Takim mnenjem so se pridružili tudi nekar teri diskutantje med študenti. Posebno velja opozoriti na mnenje, da je reforma in prva stopnjc dejstvo, torej PROCES in da je na-loga organizacije, da si prizadeva, da se kar najbolj uspešno realizira. Strinjamo se z mnogimi mnenji diskusije, vendar naf opozorimo, da referat ni imel nikakršnih pretenzij opozarjati na povsem konkretna vprašanja po fakultetah, posameznih učnih programih itd. Mnenja smo, da je to pred-vsem zadeva organizacije po fakultetah, to je njena dolšnost, zato ima vse kompeten-ce. Res je, da marsikje pušča to ob strant. Referat, prebran na plenumu, je bil pred~ vsem osnutek rejerata za prvo republiško konferenco in je bil dan v razpravo z nar menom. da bi ga diskusija dopolnild. C» analizira in opozarja na nekatera vprašar nja, ki so še nerešena, ali niso rešena za-dovoljivo, ne dela tega zato, da bi karkoli kompromitiral. Nasprotno, prizadeva si, da bi se ta vprašanja zadovoljivo rešila in pre~ prečila morebitno kompromitacijo. STANE ČEHOVIN DALEČ PREMALO 10. aprila je bil prvi rok za oddajo prijavnic za študentske delovne brigatie v letu 1862. Medtem ko cdhajajo na zvezno mladiinsko delovno akcijo prve letošnje brigade, ko lahiko beremo v študemtskem tisku ostalih univerzitetnifh centirov triumfaiLnie naislove o doseženih in pre&eženih plandih, ko se povsod duru-god zavedajo obveznosti do skupnosti iai do dane obljufoe, pri nas v Ljubljani žal ni tako. Kljub temu, da je bilo storje-nega precej v smisihi centralnih priprav na Univerziftetnem odboru in da so bile te priiprave pravočasme, so predsedraiiki komiEij za deilavne akeije s posameznih falkultet im šoil oddaili samo 265 od pred-videniih 580 prijavnic- ZeJo pretresljiva šlevilka, toliko bolj, ker so nekatere fakultete, recLmo fiiazofska in pravna, ki sta biiii zjriani kot fakulteti, kjer bri-gade ndso predstavljale pro[,Jema (sipom-nirno se samo, da je pravna fakulteta imela lani svojo brigado in da so filo-zoifi lani prvi diosegfli iin poz.neje ceilo prosegli plan udeiležbe). do predvidenega roka oddale cedo manj kot 3O°/o prrjav-nic. Isto velja za biatefrniiko i« mediciino — 8 oziiroma 10 prijavnic od predvide-nih 45 ozilroma 40, neikje piri 5O°/o iizpol-nitvi obveznosti pa sla FNT in AGG. Poleg strojndikov, ki dajejo svojo bri-gado, je edima svetla točka elektro fa-kultela. Lalnko rečemo, da komisija za brigade na tej fakulteti zasiluži vso pri-znanje. Od vsega začetka so se zave-daili resinosti in pomema akcije vn pri tem je študentska organizacija nasto-pala kot celota. Rezultat je nadvse uspe-šen — v celoti dosežen načrt in v pri-hodnjiih dneh ga nameravajo še kTepko preseči. Zlasti pohvalno je dejslvo. da pri tem niso šli po liinjji najmanjšega odipoira, se pravi, da agitacije niso u-smerili zgodj ina julijs(ko brigado za An-karatn, aanpaik so ztKrajli za avtoput 23, za avgust v Ankaran 22 in za julij 9 prijavljencev. Izraziit iprimer enostranske agitacije imamo na ekonomiji, kjer so se resda načrtu že močmo približaili, žail pa pred-vsem na račun julijsike brigade za An-karran, pri tem pa skoraj v celoti igno-mrali obveanosti dio zvesane delovne ak- cije i« avgustovske brigade za Anka-ran. Ugotoviiil srno že, da je sla«nje pre-senetijivo klavrno tudi na filozofski fa-kulteti- Od predvidenih 95 prijavnic jih imajo zaenkrat zagotovljenih samo okrog 50. Imamo občutek, da je biia agitacija &laba in da je komisija za de-lovne akcije biJa preveč prepuščena sa-ma sebi, se pravi, da študentska cirgani-zacija ni v celoti sodelovada pri agiita-ciji. Tipičen prismor je slavistaka, kjer reciiTio tretji letnik ni imel nirt ©nega sestanka, kjer bi razpravljali o udležbi v brigadi i,n da o t©m ni razpravljaila niti osnovna organizcija, kot to ni še na mars^lkaterem dirugem cddeliku te fa-kultete. Posebno poglavje so akadsimdje, višje in visoke šole. Z njirni kctmisija pri uni-verziiletnem odiboru sip.loh nima redme-ga stika in to kdjub ponov:nii.m pozivom in opominoim. Svojo obvezncst je izpol-nila samo Visoka šcvla za telesno kul-turo. V ceiloti lahko žal govorimo le o tem, da -letcs študentsika organizacija pri zbd-ranju prijavljencev za delovne brigade ni uapela. PcJeg objektivndh raalogov je za to še vrs.a siubjektivnih. Da je to res, najlepše dokazujeta prav pr^mera stroj-ne in eleklro fakultete, kjer objektivni pogoji nioa nič lažji kot po clrugih fak-ul-tetah. Govorimo lahiko o nedejavno-sti, neresnosti in v skrajnem primeru tudi o neodgovornosti posameznih forumov študentske organizacije, ki nikakor ni sioriila vsega, da bi obveznosti do de-lovniih akcij poskušala izpolniti- To na» toliko bolj prizadene, ker smo v jiibi-lejinem leiu mladiinokih delovnih brigad, ko bi se mora.li te odgovornosti še toliko bolj zavedati. Preoslane nam samo ralila tolažba, da je do začetka zdaavniiških pregledov še neikaj dni. Predsedniki komisij se po-satmeznih fakultet so obljubUi, da bodo v tem času stctrili vse, da bi se načrtu vsaj priibldžali, če ga že niikakor ne bi bi.lo mogoče doseči. Dovcilj žalo&tno pa je dejstvo. da o iakih stvareh sploh mo-ramo pisali. Pianček Lai4baher ČESEBOM ŽENIL... • Verjetne in neverjetne zgodbe so se razpletle med Ijudmi. Človek dela in Ijubi. Ljubiti Človeka pomeni Ijubiti živtjenje, življenje pa včasih ravna z nami grdo, vendar ga moramo prenašati. Zakon je življenje v malem, del poti, ki jo prehodi človek od rojstvo do zatona svojega sonca. 6 Današnje zgodbe so \z našega sveta. Da se razu-memo: nismo hoteli napraviti take reportaže, ki naj bi pomenila komu osnovo za iskanje problemov. Šli smo površinsko, vendctr še vedno dovolj globoko, da o tem spfoh lahko pišemo. Napisali stno nekoj vrstic o naših poročenih študentkah in študentih. Reportaža naj bo zato bo!j za šalo kot zares. • In še nekaj, da ne pozabimo in da ne bo presenečenj: vsaka podobnost s fistimi, ki jih naš reporter ni intervjuval, je slučajna. ff w KOLEGA MI JE PRAVIL: Pet mesec sem vsaj dvakrat na te-ko lepo ra-zumeta- PoslušaJ sem načrte o fcodoč-nosti; ^Na otroke še nič ne mi.sJiva, čeprav bi jih rada imela. Rada bi iimetla že ve-like otroike, da jih ni tineba ptrevijati.« »¦Jaz bi rada imela hčerko,« je me-nila žena. Mož je bil za sitna. foejal je, da možje ncsiijo hlače... Slučajno sem ga čez nekaj dni srečal pred Slogo. StopiUa sva preiko cesie, v Isifrro, da bi sikupaj počakala za kino. »¦No, kako ti gre,« sem ga še enkrat vprašal iin ga spomini:! na tole reipoirtažo in na zadnje sirečanje. »¦Vcš,« je dejal resignirano, »moja že-na je prav fajn. Res je, da pravijo, da me ima mailo pod komando, pa se na to požvižgam. Glavno je, da me ima ra-da! Komčno to ni laka reč, če malo po-pustiš. Barka gre naprej ...« »Seveda,« sem naodločeno prikimal. >vBarka gre naprej. Toirej so leva pre-Oblekli v krotko ovco?-« »Saj se razumeva,« je kratko rekel iin živčno pogoltnil ostanek konjaika- — Nato se je zbral rn miTno vprašal: >>-Ti. me iizzivaš, lum>p?!-« * M. B. nijsam preveč nadlegoval z vprašanju Povedal sem mu, da bom o tem napisaJ- reportažo. Samo eno siplo-šno vprašanje: »Kako se počutiš v zakonu?« Začel se je smejati, kot bi ne bil nor-nia]en in iz vmesnih vzklitkov sem lah-ko razbrail, da zakona m vprašanja ni vzel resno. (Razprava o ženskah, ki je sJedila ostame med nama.) Diskrelno Prva zgodJoa: Po poroki je bil vzoren zakonski mož. Takoj po poroki. Skrbel j« za dom in dvužkio, kakor s« temu pravi- Vsak' teden jo je ob sofcotah ho-dJJ ohiiskovat na deželo in včasih je tudi ona prišJa v mesto. En dan življe-nja... (se reče). Njej je postalo to živ- ljenje enolično, on je imel veliko mož-nosti, da enoličnost prežene. Pozneje sta zaprosilla za razvezo zakona. Druga zgodiba: Ona je vedela, kaj hoče. •. Vzeia sta se na pomlad, ko je že po naravi afiiniiteta med spoloma ve-lika. On ni bid študent. Obetalo se je bajno potovanje nekam na zahod. Ko sta se vrnila, je biilo tudi zgodbe konec. Ona ima zdaj svoj dekliški priimek. Tretja zgodba po ditaJogu: »Kodiko let sd poročen?-« »Kaj ti je najbolj vše<5 pri žend?« »Da misli s svojo gflavo« »•Te ima rada?« »O ljubezni se niikdar ne pogovar-java.« »Si kdaj presikočifl ojnice?« »Saj smo vendar v dvajsetem sto-letju!« »Te je žena kdaj varala?« »Ne vem, sem biJ pri vojaJdih-« »Kaj svetuješ &voji'm kodegom?« »Pazite, fantje, pazite!-« »Bi se poročiH, če bi se še enkrat ro-dil?« »Bi, saimo bolj pozno.-« »Bi spet vzel Slovenko za ženo?« »Seveda, to so punce! Prati zinajo, kuhafci znajo iin tako dalje.« »Kaj misiliš o koJitracepciji?« »Prebral sem Menartove Časopisne stihe.-K »Meniš, da je prezgodaj, če se človek v študentovskih letih poroči?« »Nfi pnezgodaj, če iimaš vptsanih dvajset semestrov!« BHo je sedetn suhih iet... .. • in dva otroka, drobna in velikih oči. Oče in mati sta bila štud«nta. Spo-znala sta se v brucovskih letih i.n cd takrat je tudi px*vi pridelek. Dolga leta sta se sti&kala v majhni sobi v Mo&tah. Ona je biila nervozna, ker ji je mladosit uhajala izpod prstov in se je starala in redaJa. Njega so tlačili izpiti in po-zneje absolventsiki staž. Na,, ramah je nosiQ težko breme- Služba vcm je jemaJa veselje do šiudija, prišel je še drugi kri-čač. Z denarjem, ki sta ga imela. nika-kor nds»ta mio«gla zvoziti do zadnjega v mesecu. Na deželo nista hotela pustiti oti*ok, ker sta ju iimela prevec rada. Pred dnevi sem obiska] to študentovsko družino. KmaJu se bosta preselila v stolpnico in^ on bo v dog'ednem času doštudrral. Žanju se bo začelo lepše živ-Ijenje. B. S. in njen mož sta z iste fakul-tete- Že kot gimnazijca sta bila lep par-oek im v letnih počiftnicah po prvem let-niku sta se paročila. ^Dobro sva se razumela,* je pove-dala B. S., »pa sva se vzela. Mož je po-&tal bolj resen, reden pri delu, ni več papival s prijateilji kot prej. Začel je tudi sikrbeti za svojo zunanjost: prej sem ga večkrat srečala, ko je hodil na predavanje kosmat kot rokovnjač, zdaj s; lika hlače in nosi belo srajco. Sploh se je zelo spremenil, ta naš ,ata'.. •« »Kako reagiraš, če te ogovori v tro-Jejbusu ali v kavarn; nckdo, ki sjučajno ni tvoj mož?« »Vedeti je troba, zakaj me ogovori, »je karakterno iai oprezno izjaviJa so-besednica. ^Vsekakor mi je bilo vedino, kadair se mi je kaj podobnega priipetiio, precej nerodno.-« >->-Kaj najiboilj pogresaš v zakonu?« »-Razvedirilo. Prej sva šla vsako so- boto kam plesat, zdaj pa Je paredkoma. Jaz bi rada hodila v gledališče, njega pa to doiLgočasi. Rad gileda nogometne tek- me. Če bi šla v gledališče, bi on po- stopaJ po mestu- Tako največkrat na- praviva kompromiis iin greva v kino.*< Soiproga pa sem ob prililki vprašal: »Ga še kdaj pokronate s prijateilji?-« »Jasmo,-« je zadostil moji radoved- nosti, »saj se nicaem poročiil za vse več- ne ča»e. Moja žena je demokratična in ne spi-ašuje dasti. Prejšnji teden smo Jumpali na Otočcu. Zagrebčanke ... Šeri An butaljke. •.« »In opravičilo dorna?« »Nikome ništa!*1 Listi iz beležke Besedo imajo Jočemci. Eno izmed na-ših študentk sem prosil za razgovor. »Zakaj si se razvezala?« »Moj zakon je bil kratkotrajen, po-roka goJa formalnost. Mnogo je vzrokov, ki so vplivali name; predvsem mi ni baflo všeč živeti samo za kratek čas. ni-sva imela stanovanja in on je bil tako čuden. Skratka, ni bil moj tip. Pravza-prav siva kriva oba .. •¦< »Kako se zdaj počutiš?« »Kot prej. Ni mi dolgačs. Zakon ni posegel globlje v moje življenje, ni me utesnjeval, imela sem veliko svobodo ... Zato tudi nisva koraplicirala. Lcčitev je bila bi*ez scen, kvečjemu malo komič-na •..« »Kaj svetuješ mladim parom?« »•Vsak je svoj svet, vsak je svoje sre-če kovač, zato so na&veti odveč. Vseka-kor pa poporočam pozornost, točnost in dosledno&t. Tudi majhne stvari včasi'h vediiko pomenijo. Tistim pa, ki še niso potročeni: ne zamujajte randlijev! Vsaka mdtnuta čakanja pameni mimus.« »Kaj misiliš, koliko deklet ima fanta lahko v Ljubljani, da ena n« bi vedela za dtrugo?« ^Odvisi od prijateljic!« »Bistvena po&tavka v zakonu?4* >»HaT*monija.« »Bi se še enkrat poročida, če bi se ti pomudiiJa priJjika?« ^Bi. Zakaj pa ne! Saj sem še nilada!« In res je nilada, sirnpatična iravijo tej umetnosti *know how« ali po naše »znajdi se-*. Vseka-kor pa to manj drži za slavne taiiverze fcat n. pr. «-Harward Univea> sity« ali MIT — »-Massachusetts Institute of Tehnology-« v Bostonu. Boston, naj-starejše ameriško valemesto, znano naj-prej kot industrijski cemter, nato fi-nažlčni, sloyi danes predvsem kot znan-stveno razisfcovailni ceta^er severovzhod-nifh ZDA in kot rojstna domoviina elek-trohske in finotehnične industrije. Har-wardska univerza, najstarejša k\ naj-slavnejša v deželi, predsitavlja dejansko celo mesto z nepreglednim števiJom šol-skiih, razisikovalnih in stanovanjskih po-sopij. Diplomirati na Harwards'ki uni-verzi pomeni za mladega Američana ve-liko garancijo za lepo kariero v prihod-nosta, Po svoje slaven pa je tudi MIT — in-stitut za vse vrste tehjničnih ved, z več sto laboratoriji, od fizičnih, kemičnihj jedrskih ter na drugi strami od labora-torijev na nivoju učenja im pridobiva-nja znanja, preko laboratorijev za usjpo-sabljanje diplomiiranih kadrov, do naj-višjih znanstvenih in raziskovalnih od-delkov, kjeo: je bila skonstruitt-ana masa najpreciznejših instruimeintov, od tele-objektivov do sateJiitov. Podobne usita-nove so ZLbelke ameriških znanstvenSIh iai tehničnih dosežkov in temeljijo na izredni vzajenmnosti med teotrijo in prak-taono realizaci.jo znainsttvenih dosežkoivj zaito je tudi njihov usipeh neizogibea. ¦ mednarodni urad za kulturno dejavnost Ko je pred šestimi leti Medna-rodna študentovska konferenca ustanav-ljala ta oddelek za kulturno dejavnost, s<- ni zavedala, da ta naziv zanj ni to Čten. Kaj vse ni kultuma dejavnost? Ta pomanjkljivost bj bila deloma odprav-Ijena, če bi nazivu dodali, da gre tu za študentovsko kulturo. Vendar se je prvotno ime že toliko udomačilo, da ga pozneje niso več izprenunjali. >>Študentovski svet« se precej loči od ostalega sveta. Kljub mnogim skupnini točkam, imajo študentje svoje značilno-sti, svoje posebne naloge in odgovorno-sti. Mnoge od teh nalog se nanašajo na bodoče delo študentov v •»ostalem« sve-tu. Ta svet potrebuje znanstvenike, ekonomiste, lingviniste itd., skratka ljudi s specialnim znanjem na vseh po-dročjth človeških dejavnosti. V istem časi.' ta svet zahteva od njih, da so razgledani na vseh področjih člo-vekovega bitja, da znajo misliti, da iina-jo odprte oči za vse, kar se dogaja okoli nj'h in tudi odprto srce za potrebe so-človeka. Svet zahteva od njih, da so graditelji družbe, v kateri žive. Zaradi v&ega tega so si študentje sam.i zadali dolžnost, da del svojega fiasa posvetijo aktdvnostin^ ki so zunaj področja nji-hovega študija. Napačno ime IBCA ni oviralo, da b» ne postala koristna ustanova pri izpol-njevanou nekaterih nalog. Največji cilj ji je še vedno. da bi povezovala vse študente sveta. Že pred ustanovitvijo tega urada se je posebno v Evropi udomaoila navada, da hodijo študen-tovsfoe skupine na gostovanja v inozem-stvo. Organizirani so bili mednarodnl festivali, kjer so &e srečevali študentje različnih dežel. Največja vrednost ta-kih dogodkov ni samo v zviše\ anju ni-voja študentovskdh kulturnih dejavno sti, ampak predvsem v formiranju res-ničnega mednarodnega sodelovanja. Verjetno ne obstoja nobena druga pri-lika, kjer se lahko dokaže popolno ne-smiselnost različnih nacionalnih pred-sodkov, kakor prav taiki festivali, kjer je pravt poudarek na skupnih intere-sih, ki ljudi združujejo in ne razdvajajo. Tako je IBCA postala centralna usta-nova, kjer so se zbirale informadje o takih dogodfcifti in ki' je zasledovala Študentovsko kulturno dejavnost po vsem sve'uc. Urad pomaga organizator- jem festivalov, kulturnih seminarjev iu osialih kulturnih srečanj. V enom pri-meru je bil tudi sam udeležen pri or-ganizaciji festivala. Konec leta 1959 ja organiziral gostovanje univerzitetnega gledališča iz Guatemale po Evropi, v1 avgustu 1961 pa je organiziral prvl mediiarodni setninar študeatovskega filma. L«ta 1961 je razpisal tudi n&tečaj študentovske fotografije »Študent in kamera 1961« in zanj prejeL množac, da je poezija eno, poetična drama pa nekaj tretjega in kot dirugo smo slllšali lefecijo o dikciji, ki so nam jo taiko izvrstno po-sredovaili Ijublijainski umetniikl. Potem je prišlo na vnsto gledališko delo s plesoim, petjem in glasbo, vendar brez streljanja. »Piigimalyon« v izvedbl sarajevskega Malega gle-dališča. Režiser Jurislav Korenic nam je pokazal, da je v mahh gledališčih dovolj prostora trudi za kabaret, pa ne samo to, da je dovolj prostora tudi za dvajset in še več igiravcev, seveda če se znajo lepo razimestiiti po odnu. Ubogi Bemard S!haw; vendair to ni tako važno, gledavcl so se zaibavali. Škoda samo, da akfterji tega kabareta niso bili pravi plesavci in pevci. Vendar nima smisla biti zloben: gledavci so se zares odlično zabavali. In da ne pozabiimo: apet dobra igra Rudolfa Alvadja. Rade Mairkovič "in ngegova skuipina »A* si pri-zadeva, da bi vrnila gledališče k začetni črki abecede. Brez vseh prrpomočkov, samo tekst 5n igra. Tekst Slobodana Stojanoviča »Nevarne vo-de« pa je na tisti poti in usmerjen prcti ticstemu cilju, o.katerem se pri nas tolilko razmišlja: anga-žirana sodobna drama: z akttialno problefmatiiko liti akutno tematiko glede na razimere v naši dra-matiiirgiji. Stojanovič potguimno ^kvči pot. Zato mu lahko oprostiimo, da so njegove »-Nevarne vode*« bolj predhodnica kot pa celovLto dramsko delo. če temu dodaimo še, da je režiser Vasilije Pqpn približno sto petdeset privatniih igravskiih šol za vzgojo in^ učenje mladih igravcev. Vsako leto se na pariške igravsfce šole vpiše okoli 50C0 novih študentov. Pri nas je ta številka mnogo manjša, kair je raziuimljivo. Od petdesetih prijav-ljencev na prvo avdicijo, jih sprejmejo od 10—15. Za sptrejem na pariške lgravske šole zahtevajo ze!o težko avdicijo, kjer sam talent in lepota ne igrata kdo ve kako velike vloge. Predpogoj sta, to je res, a botrujejo jima tri enako pomembne botrice. To so denar, zveze in reiklama. Pri nas Predstavljamo: Tokrat vam bomo zopct predstavili mlad^ga p«snika. Ja-nez Juvan je absol-vent na slavistiki, pisati pa je pričel precej pozno. šele v zadnjem 'razredu efimnazije. Od takrat se je že močno uve-ljavil, predvseni v Mladih potih in Naši sodobnosti. Sam pra-vi, da bi najraje še naprej sodeloval pri IMladih potih, če bo-do obdržala scdanji kcncept... mu juuAn — Naan lahko poveš nekaj o svojem petsni-štkem ustvarjanju, o začetkih, o pesnikih, ki so vplivali nate in o tvojih vzornikih? Kot že fečeno, sem pričel pisati precej po-zno, v zadnjem razredu gimnazije, poznej« kot cbičajno pričnejo pisati mladi pesniki. Sprva sem pisal veliko in neurejeno, vendar sem kmalu uvidel, da bi bilo bolje, če bi se po-sv«til delu sistematično ... Moje pesmi teme-Ijijo na osebnih doživetjih, ki jih pa skušam poglabljati v splošno življenjsko izpoved. Spočetka sem precej bral Jenka, Murna in moderno sploh, potem pa sem se za kratek čas ustavil ob slovenskem ekspresionizmu, kj«r sem se podrobneje spoznal s formo. Od tujih pesnikov sla mi bila najbolj všeč Hefne in Lorca... Sedaj nimam posebnih vzornikov in iščem obliko, ki bi mi najbolj ustrezala. PI-šem zelo maJo, med doživetji, ki me navdihu-jejo, pa izbiram najznačilnejša in najmoč-nejša... — Zamima me, če že kaj misliš na samostojno zbnrko? Vse dosedanje delo me je napotilo na misel, da bi pesmi uredil in jih pripravil za tisk. Zbtrko bom v kratkem poslal založbi LIPA v Kopru. Urejena je predvsem po tematskih fa-zah. Prva dva cikla sta predvsem osebno izpo-vedna, tretjega posvečam erotičnim doživet-fetn, v četrtem pa sem nanizal doživetja nara-ve in zunanjega sveta sploh. Naslov zbirke je »Potopljeni mesec-«. — Preteklo leto pomeni za slovensko poezijo veliik napredek: izšlo je precej zbirk, pred-vsem miladih pesnikov. Bi k temu kaj pri-pominil? Predvsem je to lep uspeh. Najpomembnejšl se mi zdita Kovičeva in Zajčeva, medtem ko se mi Udovičeva ne zdi tako pomembna, če-prav ji seveda ne gre odrekati določenih kva-Htet. Najkvalitetnejši dosežek mladih pa je po mojem mnenju Krambergerjeva zbirka >-Pe-smi 1961«, ki preseneča po tematski in obli-kovni samostojnosti. — O sodobni slovcnski poeziji bi dejal še to, da je v posesti mladih, ki jih delira v tri skupine. Slarejša skupina ne objavlja loliko v revijah, ampak izdaja zbirke, srednja se oklepa svoje revije, za najmlajše pa je značilno, da najdcmo njihove pesmi po vseh literarnih revijah. S tem pa bi človek mislil, da le~ti piznavajo več uredniških kon-ceptov hkrati ... — Kaj meniš o ikultumem življenju na uoi-verzi? V splošnem je čutiti velik napredek in p€-strost v primerjavi s prejšnjimi leti, čeprav imajo študentje veliko več študijske obvezno-sti (n. pr. razgibano kulturno življenje v Na-selju). Najbolj mi je poznano kulturno življe-nje na slavistiki, kjer je svobodna katedra končno le zaživela. Skoraj vsak teden je raz-govor all predavanje o aktualnih kulturnih vprašanjih, vendar so teme vse preozko za-stavljene, strogo literarno, pogrešam pa raz-govorov o filmu, gledališcu, likovni umetnosti itd... — Kako gledaš na svoj bodoči poMic? V tem pogrledu sem precejšen ideali&t. Ne najboljša materialna stimulacija prosvetnih delavcev ne bo bistveno vplivala na moje de~ lo. Za začetek bi rad poučeval kje na deželi, ker mislim, da bi tako najlažje pomagal učen-cem pri premagovanju težav, kakršne sesn tu-di sam imel v nižji šoll... (vec) ZEMLJA Zapuščaš jo, ker je ne poznaš. Izlivaš se v reko, da bi postal morje, spletaš gnezdo za tih plamen, obračaš se k soncu kot zrel sad. Nikoli ne dozoriš. Zlohotni vetrovi silijd vate. Premetujejo te, odnašajo, bijejo čez oči. V samotni hoji si celiš rane. Potem pa nekoč ne zdržiš več. Obstaneš, zakričiš in se vrneš. Ker ona te še zmeraj čaka Zvesta kot sanjska devica, večna kot temni kruh. Stopiš do nje in se za odpuščanje skloniš. Ne zmoreš glasu v grlu krvi. je merilo saimo nadarjenost! Iz množice prlvatmh šol izstopajo štiri, ki se bistveno razilikujejo med setooj. Morda je ined nj-iimi pri nas najfoolj zna-na šola Rene Siimona. Iz te renamirane šole je izšlo že mnogo nadarjenili umetnikov, med njimi tudi Gerard Phillipe iin Midhele Morgan, ki sta znana tudd piri nas. Za Reme Siimona je bida voj-na tista, ki miu je ukrojila usodo. Simon je prišel Vinjeta: Anica Hladnik na fronto kot eden največjih klasičnih deklama-toirjev. Zadene da kroglla, ki mu rani jezik in nebo. Po težko operaciji za leto dni oneimd. Volja, energija in boj, s katero se je zagrizel v delo, ter humanost njagovih tovarišev, razvijeta v njeim neslulenega umetinika in ustvarjalca. Ne samo to, da ponovno spregovori, pridobi si taiko dovr-šeno in popcnkio dikcijo, kot je še ni imel nilhče. Jedro in smisel njegovega pouka je y boju proti konvencionailizimu, borba za življenjsko resnič-nost m upravičenost igre. Rene je tudi odličen pe-dagog in psiholog. V letu, kot traja njegova šola, spozna vso možno galerijo igravcev, ki jih posa-mezinik zna podoživljati in uresnič*evati. Iz tega jedra izlušči nai;o tltsto zrno, ki je lastno Bamo posaimeznemu igravcu. In to znno skupaj z mSLsr dim učencem izpopolnjuje do virtuozine popolno- sti. Rene jilh tudd uči življenja. Nekatera njegova predavanja nasijo naslov tirema, plalhost, laž, res-nica itd. Državna šola ali Coinseirvatorie ima epet popol^ noima dru^gačen slstem učenja. Ta šola je v sklo-pu Comedie Francaise, kateri začetki segajo tja pod Ludvika XIV., v leto 1680. Conservatorie iiZ-ključno vzgaja kader le za svojo matično hišo. Za to šolo je značilna popolnost premetov. Na primer, predsnet tocrija igra vsebuje: oddelek za štud'ij in analizo teksta, za izgovorjavo ki tehniko govora, za stiino dikcijo in deklamacijo. Potem, pod giinrnnastiko spada: sabijainje, plava-nje, bclks, ples in rit.mična glmnastika. Vsako leto se k avdiciji prijavi ckoli 100 št^idetov, od kate-rih jih sprejmejo okoh 20. Poudarek te šole so predvsem klisačna dela. Samo to gledališče da okoli 50 predstav letno. Na splošno je za Franco-ze značilno, da več kot fri četrtine svojega pručila bo mnoga zaniimiva pogilavja, o vplivoi višime o na- porih in tekočinskih spremembah v te-l©su ter še marsikaj drugega, kair je ma-lo, ali skot^aj neraziskano. V ta namen smo dobili že prvo finenčno pomoč od Sklada Borisa Kidriča! Rad bi povedal še nekaj o tem, kako je spfloh prišlo do organizioranja odpra-ve. Društvo staimo narašča- Vedno več ima člamov in tudi kvaliteta plezalske ekipe se iapoipoilnjuje. Gotovo ne bo pre-tirano, če rečem, da smo dosti narediili za razvoj šponta na univerzi in za raz-širitev pilainiin&tva v Sloveniji. Izključno z lastiniimi sredstvi brez tuje pomoči smo apoznali skoraj vsa evropsika gotr-stva. Nikoli pa naim ni biilo žal ne truda im ne naparov, ki smo ga vložili v delo. Imeli pa> smo nekaiko nepTijeten obču-tek, da v svoj dedokrog nismo zajeli vse, kar bi lahko. Odikrili smo, da ravno na anajisbvenem področju premalo delamo. Plod tega je bila u&tainovitev Ekspedi-cijsikega komiiteja- Skuipno delo teh dveh odsekov naim je dalo ne samo moralno moč, temveč nam je postaila skoraj dolž-nosit organiziirarti odpravo. Tako smo konec preteklega leta za-čeli z intemzivniimi pripravamd za od^ hod v Ande! V. Mesarič Namiznoteniško prvenstvo pokrajinskih študentskih klubov Tretjič-Kočevje iriliiiiBa 'JD Sestega, že povsem tradicionalnega namiznoteniškega prvenstva pokrajin-skih klubov, pod pokroviteljstvom Uni-verzitetnega odbora ZŠJ in v organiza-ciji Prleškega študentskega kluba, se je letos udeležilo osem klubskih ekip. Tudi ekipna zmaga je bila pojem tradicije, saj so dobri igravci kočevskega študent-skega kluba, v postavi Turk, Bastar in Stadina, tretjič po vrsti osvojili pre-hodni pokal Univerzitetnega odbora. S tem je ta lovorika prešla v njihavo traj-no lasi. Pred njimi so pokal dvakrat osvojili Korošci, enkrat pa združeni Po* murski študentski klub (na I- turnirju 1955). Letos so se prvenstva udeležili na-slednji pokrajinski klubi: Kočevje, No-vo mesto, Ptuj, Koper, Klub študentov rrekmurja, Celje. Prlcški študentski klub in Gorica. Klubi so navedeni po vrstnem redu osvojencga mesta na le- tošnjem prvenstvu. Lahko rečemo, da je Kočevju pomagala do ponovnega pr-vega mesta v precejšnji meri sreča. — Ekipe so bile v glavnem izenačene, tned najbolj razburljive dvoboje pa spadajo nasednja srečanja: Ptuj — Prekmurci 5:4, Kočevje — Ptuj 5:4, Novo mesto — Koper 5:4 in v finalu Kočevje — Novo mesto 5:4. V zadnjem dvoboju sta se pri zmagovavcu posebno odlikovala Turk in Bastar, pri drugoplasiranem pa Uhl in Plavec. V konkurenci posameznikov je tek-movalo 26 tekmovavcev. V A skupini je zmagal Pirc (Maribor — spei tradicija!), Z. Jazbec (Celje), 3- Turk (Kočevje), v B skupini pa Turk pred Stadino in Uhlom. Posebno priznanje je treba dati organizatorju prvcnstva, Prleškemu štu-dentskemu klubu, ki pripravija tudi medklubsko prvenstvo v odbojki. F- Lasbaher nismo rešili kupa problemov, med kateri-mi je morda najbolj pečere vprašanje ute-meljevanja učno vzgojne in rekreativne de-javnosti. Zapostavljanje telesne vzgoje v šolah je 9 imelo za posledico, da je telesna vzgoja a začela zaostajati za splošno vzgojo. šele ob sodobni tn napredni zahtevi, da mora vsa-ko vzgojno torišče upoštevati vse vidike otrokove osebnosti, se je začela intenzivne-je razvijati teorija moderne telesne vzgoje. Poglobljene študijske priprave Z ustanovitvijo Visoke šole za telesno kulturo se bo močno poglobila študijska priprava telesnovzgojnih delavcev. študij je organiziran po načelih dvostopnosti ta-ko, da daje prva stopnja višjo strokovno izobrazbo in kvalifikacijo za predmetnega učitelja, druga stopnja pa visoko strokov-no izobrazbo in kvalifikacijo profesorja te-lesne vzgoje. V prvih štirih semestrih dobi m študent osnovno znanje iz teoretičnih in fl praktičnih predmetov ter potrebno znanje za delo v osnovnih šolah. S tem je diplo-mant prve stopnje usposobljen za poklic, hkrati pa tudi za nadaljnji redni aii izred-ni študij. Na drugi stopnji pa se slušatelji po-drobneje seznanijo z gibalnimi potrebami človeka ,kakor tudi z ustreznimi telesnimi vajami in metodami. To naj prispeva k pravilni izbiri telesnih vaj in pravilni obre-menitvi organizma pri telesni vzgoji, tek-movalnem športu in rekreaciji. V četrtem letniku predvideva statut usmerjanje v spe-cializacijo za potrebe šol, družbraiih orga-nizacij in delovnih kolektivov. Da bi šola pripomogla športni rekreaciji v delovnih kolektivih, so bila letos na-Soll predavanja o pojmu, smotrih in vrstah rekreacije. J Razvijati športno rekreacijo v industriji šolski mladini je zdaj že zagotovljena vsaj minimalna telesna vzgoja, trenutno predstavlja najbolj boleče mesto športna rekreacija v indnstriji. Prav odtod izvira veliko zanimanje za izrabo delovnega časa ih še posebej za izrabo prostega časa. Iz tega se je razvila nova znanost, znanost o rekreaciji in tudi nov poklic — poklic re-kreacijskega delavca. Dobro usmerjena in pravilno organizirana rekreacija vpliva na večjo delovno storilnost in preprečuje vr-sto škodljivlh pojavov. To spoznanje je za našo družbeno perspektivo nadvse po-membno, zato ne sme ostati vprašanje re-kreacije delovnih ljudi stvar stiMje, am-pak pomembno družbeno-politično vpraša-nje. V socialistični družbi mora pri rekre-aciji biti v ospredju ne le izboljšanje pro-duktivnosti ali odstranjevanje kvarnih dnižbenih pojavov, temveč prav tako hu-manistična skrb za človeka. Visoka šola bo morala vzgajati tudl te-meljito razgledane praktike. Naivno in ne-mogoce bi bilo pričakovati, da bo Visoka šola uvedla prav vse športne panoge, tako bi ostala raven znanja in zmogljivost pre-nizka šola bo priznala prioriteto tistim telesnim vajam, ki so predpisane s šolski-mi učnimi načrti in tistim športnim pa-nogam, o katerih sodi družba, da so v na-šem času in naših razmerah najpotreb* ^^ nejše ^M Ker pa telesne vaje niso naše končni ^^ smoter, temveč le sredstvo za oblikovanje človeka, da bo odpornejši, močnejši in spo-sobnejši za delo, tedaj je razumljivo, da ne gre brez sistematičnega študija. Družba je zainteresirana na tem ,da se v dogled-nem času dvigne raven naših najboljših atletov, plovavcev, smučarjev, nogometašev in drugih vrhunskih tekmovavcev, ki repre-zentirajo našo državo na mednarodnih tek-movanjih. Tor&j, Visoka šola bo morala nove kadre vzgajati tako, da bo po eni strani njihovo vzgojno in praktično delo služilo prvenstveno ljudskemu zdravju, po drugi strani pa bo morala odigrati vidno vlogo v prizadevanju dviganja kvalitete na-šega športa. če strnemo vse te naloge in dejstva pridemo do zaključka, da strokovno izo-braževanje študentov Visoke šole ni odtr- ^H gano od konkretne problematike naše druž- ^| be ter da sloni na širokem razumevanju in poznavanjzu nalog telesne kulture v socialistični družbeni ureditvi. A. ULAGA pTM V preteklih štirih letih so študentje prava na svojih partizanskih pohodih prehodili Kozaro, Bogomilo v Makedoniji, obiskali so Drvar in zahodno Bosno, lani pa zibelko naše revolucije — prvo osvobojeno ozemlje v zahodni Srbiji. — Letos bodo obiskali partizanske kraje na Notranjskem, Primorskem in Gorenjskem. Na sliki: študentje ljub-ljanske pravne fakultete na III. partizanskem maršu med počitkom. V. PARTIZANSKI huh^ V nedeljo, 22. aprila, bo krenila iz Lju-bljane na V. partizanski pohod študentov prava brigada »Toneta Tamšiča«. 240 študen-tov pravnih fakultet iz Beograda, Zagreba, Sarajeva, Skopja, Novega Sada, Prištine, Niša, Splita, Ljubljane in Višje pravne šole iz Maribora bo v petih dneh obiskalo par-tizanske kraje Notranjske, Primorske in Gorenjske. Pripravljalni odbor pod vodstvom ko mandanta brigade tov. Marka Mraka, ab-solventa prava iz Ljubljane, je s požrtvo-valnim delom od začetka šolskega leta, po-skrbel, da bo pohod dobro organiziran in da bo v celoti dosežen namen te tradicio nalne manifestacije študentov prava. Brigada Tone Tomšič bo formirana v Tivoliju, udeleženci si bodo ogledali muzej Narodne revolucije in položili vence na grobnico narodnih herojev. Popoldne se bodo z avtobusi odpeljali mimo Vrhnike, (ogled Cankarjeve rojstne hiše), štampeto-vega mosta do Loža. Tam bo zvečer parti-zanski miting s sodelovanjem študentskih kulturnih skupin. Drugi dan bodo obiskali Postojno (opis akcije požiga skladišča ben-cina v jami, potem pa Vojsko nad Idrijo, oz. partizansko grobišče na Vojščici in partizansko tiskarno »Slovenija«. Zvečer se bodo ustavili v Idriji, kjer bodo prav tako organizirali miting. Tretji dan je namenjen ogledu nekate-rih obratov rudnika živega srebra, nakar bodo krenili v Cerkno in k bolnišnici Fra-nji. Pot od črnega vrha nad Idrijo do 2e-leznikov bodo udeleženci prehodili peš. Ustavili se bodo na kraju, kjer je bila usta-novljena Prešernova brigada. Naslednji dan jim bodo nekdanji borci opisali Draž-goško bitko. Z Vodiške planine na Jelovici bodo krenili v Kropo, od tam pa z avto-busi v Kranj, kjer bo koncert Invalidskega pevskega zbora. Zadnji dan pohoda bodo obiskali Begvmje, Jesenice, kjer si bodo ogledali železarno, Vrbo in Bled. Pohod bodo zaključili v Ljubljani. Tradicionalni »Teden študentov prava« že več let nazaj še posebej razgiba družbe-no aktivnost na pravni fakulteti. Poleg stal-nih oblik dela. ki jih orgariizira fakultetni odbor, so pomembne prireditve, ki utrju-jejo tovariške odnose med študenti, služijo medsebojnemu spoznavanju; saj je znano, da vse premalo študentov redno spremlja delo na fakulteti. Te akcije so predvsem športna tekmovanja med letniki in pa izlet na Rašico. Na povabilo študentov pravne fakultete iz Zagreba je skupina študentov pravne fakultete obiskala Zagreb. Clani študijske skupine so se na sprejemu pri prodekanu dogovarjali za sodelovanje študentov-prav-nikov vseh fakultet v državi. Glavna tema je bila reforma študija. Precej široko so tudi razpravljali o možnosti zaposlitve di-plomantov I. stopnje ,saj bodo letos na ljubljanski pravni fakulteti diplomirali pr-vi slušatelji. športniki so odigrali dve tekmi v ma-lem nogometu. športni program je bil ob-širnejši, vendar so naši, vsled prireditev v Ljubljani, že prvi dan odpotovali nazaj. V prvi tekmi so zmagali Zagrebčani s 3:2. Naše igravce je spremljala izredna smola, saj so kar petkrat zadeli vratnico. V drugi tekmi so — predvsem zaradi izčrpanosti — izgubili srečanje z moštvom zagrebške gar-nizije, ki je tudi nastopalo na turnirju z iz-idom" 2:0. Srečanje bi bilo lahko uspešnejše, kajti prireditelji so vabilo prepozno poslali, ne oziraje se na prireditev ljubljanskih štu-dentov. Tribuna - glasilo Zveze Studentov - Izdaja UniverzjtenJ odbor ZSJ -Ureja uredniški odbor - Odgovorni urednik Stane Cehovln; glavni urednik Niko Tiftar - Uredništvo In uprava, Tribuna Poljanska 6H, telefon 30-123 - tekoči račun 6OO-H/3-567 - Letna naročnlna 400 dinarjev, posameznl izvod 20 din -Rokopteov ln fotografij ne vrača-mo - Tisk: CP Deio, Ljubliana. TomSiCeva 1. tel. 23-522. rfribuna Dragi urednik! Skoraj ne mine teden, da ne bi sedel po dve, tn ure na sestankih. Precej časa mi vzame to izvenšolsko delo, saj se večkrat zgodi, da mi na teh sestankih naložijo nove dolžnosti, ki imajo za posledico nove se-stanke ,kjer spet delimo delo in funkdje. Taki sestanki se navadno zavlečejo. Smo pač Ijudje in vsak ima o določeni stvari svoje mišljenje. Vsak bi rad govoril... In kaj se zgodi. Namesto hitrega posredova-nja psnovne misli vsi govorniki ponavljajo besede drugih, razlagajo stvari, ki so otro-kom razumljive, zraven pa uporabljajo ta-kozvana mašila, ki jih vsi dobro poznamo. Rabimo jih pri izpitu, da hitreje mine čas in da se govori. Nedavno smo spet sestan-kovali. Po referatu se je razvila burna de-bata, ki se je, kolikor več časa je trajala, vedno bolj oddaljevala od poante poročila. Končno je vstal pameten fant. Bil je edini, ki je vedel, kaj mora govoriti. Nekaj časa so ga poslušali, potem pa je kolegij začel mrmrati; preden je končal, drugi ze niso več sledili in se med sabo pogovarjali o drugih stvareh. Pustimo misel o tlisciplini na sestanku! Ko sem premišljeval, zakaj je bil oni go-vornih tako neroden, sem ugotovil, da ni znal govoriti. Mimogrede moram povedati, da je študent ene od družbenih fakultet. Z govorjenjem si bo služil kruh in tokrat je imel tako bistre misli in tako slabo jih je povedal. Pa ni edini, ki nima zahtevnega načina posredovanja idej, mnogo študentov nima prirojenih govorniških sposobnosti. Sposobnost lepega govora in izražanja pa se da pridobiti — (duhovniki znajo »pač tako lepo pripovedovati«). Kaj ne bi kaza-lo pri nas uvesti katedro in ne samo go-vorne vaje na slavistiki, na eni izmed ome-njenih fakultet, kjer bi profesorji — stro-kovnjaki, predavali retoriko. V Italiji v srednjih šolah dajejo dijakom vsaj osnov-ne pojme iz te veščine. Pokojni profesor Gavella je sicer o tem nekje pisal, vendar so se njegove razprave Tianašale na gleda-liške igravce, na njihovo dikcijo in po dobno... Da je bila retorika ena izmed antičnih predmetov izobraževanja, je jasno že sred-nješolcem. Da pa bi bilo ta »predmet« že več kot potrebno uvesti na naših druzbe-nih fakultetah, je pomislil že marsikateri študent. Ni odvsč ,če podpremo to idejo in o tem pišemo tudi v Tribuni. Lepo te pozdravlja Jože 6 JU ¦ ¦ ¦ . . . na elektro fakulteti. Novodošli študentje v (iziikalni predavalnici niso poznali moža v delovni halji, lti je brisal tablo, zato so še naprej glasno govorili. Cez čas se je profesor Kuščer obrnil in rekel z glaso-m, da je že ob prvih beseclah nastala tišina: »Kolegi, veselilo me bo, 6c boste pri izpUu vsaj polovico toliko govorili, kot se-daj!« Nato je začel v miru predavatl. M. G ... pri predvojaški na filozofski faJculteti. Predavaitelj je razlagal študentom orientiranje v naravi s pomočjo ure. »Bvo, momci,« je rekel, ««tavite sat na otvorenu ruku in izpružite ruku. Onda krečete naokolo i ta-mo gde sat nestane, taano je is-tok. Pravac sever možete tada brzo pronači.. .** M.T. .. . na gradbeni. V drugem letniku bo pisali kolokvij iz hidravlike. Neka-teri so končali prej in so odbajali ia predavalnice. Med njimi je prišel tudi kolcga A. V. »Kako si kaj napravil?« ga je vpra-šal Srečko. »Seveda sem, slab Artis!-« U. J. ... na elektro fakulteti. V pre-davalnici T 15, ki je premajhna za vse štiudente. Zato sTušatelji, ki pridejo boli pozno, pogltdajo sko-zi vrata in ko vidijo, da so vsi prostori zasedeni, odidejo. Ker je nenehno odipiranje vrat motilo predavatelja prof. ing. Verča, je le-ta vzkliknil: »Da bo mir, napi-šite vendar na vrata: RAZPRO-DANO! M.G. ... na Akademiji upodabljajočih umetnosti. Dobri kolegi bi radi pred-stavili v Tribuni bradatega študenta klparstva z nj«govim abstraktnim de-lom, pa bi bilo le bolje, da bi zraven objavili še njegovo fotografijo. Dva-krat se mu je namreč že primerilo, da ga Je v raestu ustavil miličnjit z vpra-šsojem: >*Ej, ti! Poslušaj: - Počakaj no, malo! Ali si kje zaposlen, bodiš v službo? .. .- -ABC- ... na medicini. Profcsor je raz-lagai m prepričeval avddtorij o škodiji-vosti clgaret in raku na pljučih kot posledici tobakovega dima: »Samo deset 'cigaret na dan ... v tridesetih letilh mora, mora na-stati rak ...«, je zastraševalno po-vedal. Potem je ssgel giloboiko v žep, izivlekel Moravo i.n mirno prižgal. M. T. ... na pravni fakulteti. Absolventa prava, ki se je vpisal š« na ekononoi-jo, j« vprašal kolega: >>Kaj nas boš tl popolnoma zapustil?- »Veš,« mu je odgovoril, -po srcu sem Se vedno pravnik, zlasti v aprl-lu.« T. M. ... na medicini. Prof. Kobetova vpraša na izpitu kandidata, kako se nazivata podlahtni osi. Po krabkem pramislelcu kandi-dat reče: »¦Radiius in calsafneus.« (ta je na nogi) »-Veste,« odgovori profesorica, Ho je la,psus.« Kandidat oez nekaj trenutkov reče: -Seveda, radius In lapsus.* B.B. . . . na elektro fakulteti. Ker so na (akulteti izpitni rokl po dogovoro, |e kolega stane N. iskal v podetnih mese-cih profesorja iz Osnov elektrotehnl-kc, na fakulteti. Ker ga dopoldan ni našel, je odšel na kopanj« na Savo. Tam je slučajno srečal profcsorja dr. Bomana Poniža, kateremu je povedal svojo željo. Profesor, očitno dobre vo-Ije, je dejal: »•Ste že pripravljenl za izpit?-" »¦Seveda:« »No, potera bova pa kar tu naredila, če ste zato.« To sta tud.1 storila. Ko j« profeso* pri nekem vprašanju opazil Izmučen pogled študenta, j« predlagal majhno ohladitev v Savl. In res, po ohladltvi, je bil kologa Stane kakor preroj«« In je na vpraša-nja gladko odgovoril. S. V.