Deveto srečanje otroških in mladinskih zborov Bilo je 10. aprila v dvorani Pionirskega doma. In čegovo-rinio o devetem, pomeni to že kar tradicionalno srečanje. Takšna oblika nastopov je za otroke zelo privlačna, saj nastopajoči pevci slišijo vse zbore, in jih lahko primerjajo, poleg tega pa je nastop praznik za mlade poslušalce. Nastopilo je deset zborov, sedem otroških in trije mla-dinski, s 670 pevci. To je sicer malo manj kot lani, a je že ta-ko, da število pevcev in zborov vedno niha. Zaradi bolezni zbo-rovodje sta letos odpadla še zbora iz Zaloga, pogrešali pa smo mladinski zbor OŠ Jožeta Moškriča in otroški zbor OŠ Dolsko. Ni ju bilo iz opravičlji- vih vzrokov, zato to še ne po-meni slabega zanimanja zborov, ki nastopajo na šolskih prire-ditvah, je skoraj še enkrat to-Iiko, kot smo jih slišali na sre-čanju in pričakujemo, da bomo naslednje leto spoznali katerega izmed njih. Ker je bilo srečanje posve-čeno 30. obletnici osvoboditve, so bile pesmi tematsko enotne - borbene, revolucionarne in partizanske. Nastop je bil kva-liteten, interpretacija pesmi na primerni ravni, program pa kljub zoženemu izboru tak, da so ga otroci radi peli. K uspehu revije je pripomogla tudi vzotna klavirška spremljava profesorice Silve Hrašovec, posebno učin-kovit pa je bil zaključek sre-čanja, ko so vsi zbori v dvorani skupaj zapeli pesem Slava tebi, domovina. Spremljal jih je harmonikarski orkester glasbe-ne šole Moste-Polje. Če vemo, da imamo na vseh šolah naše občine le nekaj zbo-rovodij s formalno stroicovno izobrazbo, vsi ostali so razredni učitelji, smo lahko takih sre-čanj še bolj veseli. Omeniti moramo še Mira Kokola, ki je s svojim večletnim mentorstvom prispeval h kvalitetnemu na-stopu. Na prireditvi smo pogrešali predstavnika zavoda za šol-stvo, saj je nastop takega števila pevcev gotovo vreden pozor-nosti. Za konec pa še na kratko o vseh tistih težavah, na katere sploh ne pomislimo in ne vemo zanje vsi mi, ki radi — ali pa tudi ne — poslušamo petje. Na-štete težave pri delu z zbori veljajo skoraj za vse šole: ni-majo posebnih pevskih sob in klavirjev, na dvoizmenskih šo-lah so vaje zborov lahko samo sedino uro, vendar manjše šte-vilo ur glasbenega pouka slavo vpliva na glasbeno izobrazbo učencev, saj je liste, ki znajo peti po notah, laže voditi pri zboru kot one, ki nimajo osnov glasbene teorije, pevci veči-noma sodelujejo tudi v drugili šolskih aktivnostih, zato jim za petje v zboru zmanjka časa, poleg tega pa se jim še križajo urniki, nazadnje, in ne najmanj važno, pa je vprašanje učiteljev s primerno izobrazbo za glas-beni-pouk. Teh primanjkuje v vsej republiki. ALENKA LOBNIK-ZORKO