48 Didakta Erasmus+ kot šola zunaj učilnice Sodelovanje šole v projektu Erasmus+ Srednja strojna in kemijska šola že nekaj let organi- zira izmenjave v okviru projekta Erasmus+, ki omo- goča mladim, pogumnim, znanja ter izkušenj želj- nim, da se preskusijo v samostojnem življenju. Čas najstništva je za marsikaterega najstnika velik izziv in projekt. Erasmus+ pa omogoča, da ta izziv postane življenjska izkušnja. Namen projekta je torej ta, da mladi pridobijo nove izkušnje v izobraževanju in pra- ksi v tuje govorečem okolju. V 3. letniku srednješolskega poklicnega izobraže- vanja dijaki v okviru šolanja opravijo tudi praktično usposabljanje pri delodajalcu (PUD). Običajno di- jaki PUD opravijo v podjetjih, kjer imajo štipendije, ali pa jim podjetje dodeli šola. Po zaslugi projekta Erasmus+ je možno te vrste usposabljanja opraviti tudi v tujini. Letos je med drugim projekt namenjen organizaciji PUD-a pri dveh delodajalcih v Nemčiji, v prijetnem mestu Leipzig. Praktično usposabljanje v Leipzigu Skupina 4 dijakov Srednje strojne in kemijske šole v Ljubljani (Simon Vrečko, Gregor Srebot, Gašper Po- lončič in Blaž Laznik) je 3. marca 2019 odpotovala v Leipzig. S tem se je začela njihova štiritedenska avan- tura. Projekt Erasmus+ poskrbi za nastanitev v prijetnih hostlih, ki nudijo prenočišče z zajtrkom. Za pripravo ostalih obrokov in gospodinjska opravila morajo di- jaki poskrbeti sami. Za mnoge je to prva takšna iz- kušnja. Prvi teden bivanja sem svoje dijake spremljala kot mentorica. Dijakom sem pomagala, da so se vključili v novo okolje, in jih prve dni spremljala pri vključeva- nju v delovne aktivnosti v podjetjih. Pri tem sem tudi sama pridobila številne nove informacije in znanja, ki jih bom lahko prilagojeno vključila v nadaljnje šolsko delo. Poleg izmenjave dijakov poteka tudi izmenjava uči- teljev – mentorjev. Namen slednje je, da se učitelji seznanimo z učnimi procesi in metodami dela pri poučevanju v drugih evropskih državah. S tem prido- bimo nove ideje in znanja, ki jih do neke mere lahko prenesemo v domače učno okolje. Potek usposabljanja Praktično usposabljanje pri delodajalcu poteka tako, da se dijak s svojim znanjem vključi v aktualen delov- MEDNARODNO SODELOVANJE: ERASMUS+ Dijaki ŠC Ljubljana, Srednje strojne in kemijske šole, so v okviru Erasmus + projektov opravljali praktično usposabljanje pri delodajalcih v tujini. V šolskem letu 2018/19 je več skupin obiskalo mesta in kraje po Evropi. Bodoči strojni tehniki, kemijski tehniki in tehniki varovanja so se vključili v delovne procese raznih podjetij v Nemčiji, na Portugalskem in na Poljskem. Tina Benvenuti, univ. dipl. ing. strojništva, ŠC Ljubljana, Srednja strojna in kemijska šola 49 Didakta ni proces. Kljub jezikovni oviri je znanje zadovoljivo, saj dijak do 3. letnika v šoli pridobi zadosti tehnične- ga znanja, da lahko sledi delovnemu procesu. Bra- nje tehnične dokumentacije jim ne dela posebnih težav. Delo s CNC stroji poteka pod budnim očesom vodje delavnice. Zaradi uporabe ISO standardov, po katerih je izdelana dokumentacija po vsej Evropi, in poznavanja le teh dijaki brez velikih težav opravljajo srednje zahtevna dela. Na delovnem mestu preživijo 8 ur, 5 dni v tednu, tako kot ostali zaposleni. Pri tem komunikacija med delodajalcem in dijakom po na- vadi poteka v angleščini ali nemščini. Ker sta sodob- na IKT tehnologija in praktično poznavanje delovnih procesov del učnega procesa na matični šoli, lahko dijaki tudi v tujini aktivno sodelujejo pri delu. Popoldanske aktivnosti V popoldanskih urah se dijaki posvetijo prostoča- snim dejavnostim, kot so ogled mesta, obiski muze- jev, športnih prireditev ipd., vključujejo pa se tudi v razne druge aktivnosti. Za to v določeni meri poskr- bijo koordinacijske organizacije. V Leipzigu je bila to organizacija Wisamar, ki je poskrbela za nastanitev, oglede lokalnih znamenitosti v spremstvu mladih vodičev, študentov. Obiskali smo mesto Dresden, ogledali smo si tudi tovarno BMW in izdelavo hibri- dnih avtomobilov. Dijaki so poleg strokovnega zna- nja izboljšali tudi medkulturne kompetence. Dijaški blog Dijaki so celotno trajanje mobilnosti pisali blog in ga objavljali na Facebook strani ŠCL Mobilnost 2018/19. Namen pisanja bloga je bilo zbiranje misli in vtisov. Na njem je bilo moč dan za dnem prebrati kar nekaj zabavnih iskric in spremljati njihovo delo ter življenje. Blog so spremljali tako sošolci, kot tudi učitelji in bivši ter bodoči udeleženci izmenjave Erasmus+. Njegov namen je bil širiti novice, vtise in izmenjati izkušnje. Nekaj iskric: » … danes je Simon na začetku izdeloval nove kose na CNC stružnici, jaz in moj mentor pa sva pisala nov program ...« » … zjutraj smo se zbrali pred stavbo ob 8.10 in po- čakali na našo vodičko z Wisamar-ja in skupino iz 50 Didakta MEDNARODNO SODELOVANJE: ERASMUS+ Litve, da smo skupaj odšli do glavne železniške po- staje v Leipzigu. Pot do tja ni potekala brez zapletov, saj se je pokvaril tramvaj in smo morali počakati na drugega …« »Ob 16.00 je bil čas za odhod domov, ko sva z Gre- gorjem prišla v hostel, sva si skuhala hitro kosilo ….« »Današnji dan se je začel tako kot vsak delovni dan, in sicer ob 6.uri. Za Gašperja že prej, saj prične z de- lom ob 7.uri, ostali pa ob 8.uri. Skupaj smo pojedli zajtrk in si pripravili sendviče za malico, nato pa smo se odpravili v službo. Jaz se na delo vozim približno 45 min., saj moram vmes prestopiti z avtobusa šte- vilka 10/11 na številko 3.« »Na poti nazaj smo na vlaku malo zaspali, dokler nas ni zbudilo obvestilo, da se moramo presesti v sprednje vagone, saj bodo zadnjega odpeli. Po vr- nitvi v Leipzig smo šli na kosilo in po tem na krajši odmor.« »Najbolj zanimivo: Mesto Dresden je bilo zgraje- no popolnoma na novo, saj so ga med 2. svetovno vojno zravnali s tlemi. Najbolj presenetljivo: Veliko več žensk je zaposle- nih v javnem prevozu (vozijo tramvaje, avtobuse). Najbolj drugače: Mesto Leipzig je polno smeti, saj jih ne pospravljajo tako redno in vestno, kot v Lju- bljani. Nabjolj podobno: Ljudje so ves čas na telefonih.« Konec dneva so dijaki napisali dnevnik dela za tisti dan. Dnevnike so v obliki poročila oddali v matični šoli in tako zaključili PUD. Pozitivne izkušnje Erasmus+ izmenjava dijakov in opravljanje prak- tičnega usposabljanja v tujini ima več ciljev. Prvi in osnovni cilj je, da dijaki spoznavajo delo v svoji stro- ki in pridobivajo izkušnje v okolju, ki jim ni poznano. Pridobivajo strokovna znanja iz prakse in spoznavajo delo s stroji in napravami izven šolskih delavnic. Raz- vijajo socialne veščine in medkulturne kompetence. Z lastno iznajdljivostjo in organiziranostjo pridobi- vajo izkušnje samostojnega življenja. Dobra stran je tudi osvajanje veščine razpolaganja z denarjem, saj je vsakemu dijaku namenjena točno določena vso- ta denarja. Dijaki namreč na začetku tedna dobijo denar in morajo z njim do konca tedna razpolagati preudarno. Razvijanje samostojnosti in odgovornosti je nenazadnje izkušnja, ki jo mlad človek na pragu samostojnega življenja še kako potrebuje.