Studio VK Učbenik Avtorji: prof. Boštjan Botas Kenda doc. Primož Fijavž asist. Jernej Kejžar Studio VK Učbenik izbirnega predmeta Grafika v arhitekturi na ULFA in Oblikovanje vizualnih komunikacij na ULFE namenjen študentom, ki ne študirajo programov oblikovanja vizualnih komunikacij, smo strnili pod ime Studio VK, ki je okrajšava za Studio vizualne komunikacije. Kolofon Kazalo Avtorji: Uvod prof. Boštjan Botas Kenda doc. Primož Fijavž Kako je učbenik zasnovan asist. Jernej Kejžar Komu je učbenik namenjen Kako učbenik uporabljamo Gradivo: Arhiv študentskih projektov pri predmetih Namen predmeta Studio VK Grafika za arhitekte (UL FA) Način dela in Oblikovanje vizualnih komunikacij (UL FE in UL FRI) Struktura poglavij Založnik: Studio VK Univerza v Ljubljani Sklopi Akademija za likovno umetnost in oblikovanje 01 Identiteta 02 Beseda / podoba Za založnika: A Tipografija prof. Alen Ožbolt, dekan B Piktogram C Ilustracija Izdano: D Fotografija Ljubljana, december, 2023 E Plakat, kompleksni zaključek sklopa 03 Prostor A Embalaža B Knjiga C Informacijska grafika D Javni prostor 04 Špekulacija Kataložni zapis o publikaciji (CIP) pripravili v Narodni in univerzitetni knjižnici v Ljubljani Izkušnje COBISS.SI-ID183556611 Kam naprej? Recenzije ISBN 978-961-7009-29-3 (PDF) Uvod Izobraževanje oblikovanja temelji na principu learning by doing ali če poslovenimo učenje z delom. To je temeljni princip. Vse izobraževalne metode so nadgradnja tega temeljnega principa. Študent na osnovi napotkov, ki jih dobi od predavatelja na svoj in sebi lasten način s pomočjo poskušanja, dela, odgovori na zastavljeno nalogo. Besedne napotke vizualne prevede v avtorski izdelek. Na vse zapisane naloge, na vsa zastavljena vprašanja, na vse besede, se vedno odgovori z vizualnim, z vizualno entiteto, s podobo, s kombinacijo podob, s sistemom vizualnih elementov. Kako je učbenik zasnovan V učbeniku so prikazani primeri rešitev nalog pri predmetih Grafika za arhitekte (UL FA) in Oblikovanje vizualnih komunikacij (UL FE). Spodbuja se popolnoma svobodno reševanje nalog. Vsakršna ideja je dobrodošla. Edini pogoj je, je njena smiselna umestitev. Smiselna po logiki študenta oz. študentov v skupini (in ne nujno smiselna po predavateljevem vedenju). Kot pravi Norman Potter (Potter, 2009) so »priložnosti za oblikovanje tako raznolike in številne, oblikovalci pa tako različni v svojih naravnih sposobnostih, da je prehitro posploševati, kako se lotevajo (ali bi se morali lotiti) svojega dela.« Ta princip gojimo pri obeh predmetih, zato je študentom dana popolna svoboda. Studio VK gradi na principu dialoga. Ne le med predavateljem in študentom, pač pa na vseh korakih. Vsakemu predavanju sledi naloga. Vsaki študentski predstavitvi naloge sledi debata. Predavanja se sestavljena iz teorije in prakse. Na tak način je zasnovan tudi ta učbenik. Opisom posameznih predavanj in nalog so dodane rešitve nalog študentov. Prikazani primeri v učbeniku so ilustrativni. Gre za prikaz kar se da raznolikih rešitev. Teoretskem delu predavanj, ki govori o idejah, konceptih, terminih so vedno dodani primeri iz prakse, ki teoretske zakonitosti prikažejo v jeziku vizualnih komunikacij. Komu je učbenik namenjen Učbenik je namenjen širokemu spektru uporabnikov. V prvi vrsti študentom, ki ne študirajo oblikovanja, vendar se zavedajo, da bodo v prihodnosti z oblikovalci tvorno sodelovali. Zato je potrebno okusiti način oblikovalskega dela in najboljši način za stik z učenjem z delom je, da se študentje lotijo dela. Študentje arhitekture in študentje elektrotehnike imajo svoj pogled in tudi sebi lasten način reševanja problemov. S svojimi izkušnjami in s predstavljeni teoretetskimi in praktinčnimi primeri študente privedejo k okušanju in osvajanju povsem novih znanj. Interdisciplinarnost študentov tudi predavatelje dodatno informira in vsakokrat potrjuje ustreznost predstavljanja oblikovalskih metod ne-oblikovalcem. Učbenik je torej namenjen vsem, ki poznajo termin dizajn, a o njem pravzaprav ne vedo veliko oziroma bi radi izvedeli več. Bolj natančno o oblikovanju vizualnih komunikacij oziroma grafičnem dizajnu. Z okušanjem oblikovalskega dela termin na povsem lasten način osvojijo. In prav ta specifičnost bodisi pri dojemanju, bodisi pri snovanju, bodisi pri rešitvah, je lastna tudi samemu dizajnu - oblikovanju. Kako se učbenik uporablja Učbenik je, poleg uvoda in zaključka, sestavljen iz trinajstih poglavij, ki jih je moč brati v poljubnem vrstnem redu. Posamezno poglavje je sestavljeno iz uvoda, naloge in rešitev naloge. Rešitve so kar se da raznolike, da omogočajo kar se da široko refleksijo dojemanja zastavljene naloge. Po linearnem branju poglavja se po pregledu nalog lahko vračamo k vsebini naloge in v rešitvah iščemo rezultate zastavljenih nalog. Namen predmeta Studio VK V enem semestru se študente seznani z vsemi glavnimi področji oblikovanja vizualnih komunikacij. Študentom se predstavi najpomembnejše zgodovinske, sodobne in aktualne mejnike stroke. Študenti se vsak teden preizkusijo v dojemanju in oblikovanju elementov teh glavnih področij. Cilj predmeta ni, da bi študenti v enem semestru postali oblikovalci vizualnih komunikacij oz. grafični oblikovalci, pač pa, da se študentje bolj ali manj sorodnih strok spoznajo s stroko s predstavniki katere bodo v svojem profesionalnem življenju najverjetneje sodelovali. S spoznanjem in izkušnjo načina oblikovalskega dela oziroma snovanja bodo vsekakor boljši sogovornik pri interdisciplinarnih projektih. Prav interdisciplinarni pristop k projektom, ki je v današnji družbi vseprisotna praksa, omogoča boljše in tudi hitrejše reševanje problemov. Pri čemer je oblikovalski del le del rešitve širšega problema. Prav zaradi vadenja delovanja v timu, študenti pri predmetih Studia VK naloge rešujejo v skupinah, najraje treh oseb. Na tak način se goji in vadi delovanje v timu, spoštovanje in sprejemanje drugačnih idej in reševanje skupnih, konsezualnih rešitev. Način dela Delovanje študentov je timsko. Na začetku semestra se študenti organizirajo v skupine. Skupine so po navadi raznolike. V nekaterih so študenti, ki se že med seboj poznajo, in razumejo, v drugih študenti, ki poleg nepoznavanja drug drugega govorijo celo drugačne jezike. Naloge pri predmetu se vedno tedenske. Ob koncu predavanj je podana naloga, ki jo študenti predstavijo na naslednji uri. Po predstavitvi sledi debata, h kateri so povabljeni vsi. Reševanje nalog je bodisi iz tedna v teden, nemalokrat pa se naloge oziroma rešitve lahko nadaljujejo iz enega tedna v drugega; elemente rešitev prve naloge se lahko uporabi pri rešitvi druge naloge. Bistven je proces. Pri rešitvah nalog ne gre zgolj za ocenjevanje končne rešitve, pač pa je poudarek na procesu, ki je omogočil nastanek rešitve. Proces je tisti, ki je bistven pri temeljnem principu izobraževnja oblikovanja učenje z delom, zato so vedno posebej komentirane faze v procesu snovanja. Študente se uri k sledenju sebi lastnih logičnih preskokov iz točke A, do točke B, C in do končne točke, ki predstavlja rešitev naloge. Z drugimi besedami. Preskoki med soslednimi točkami so tisti, ki se jih ocenjuje in o katerih se debatira. Vsaka naloga je predstavljena. Študenti v timu se urijo v predstavljanju projektov, v prepričavanju in zagovarjanju svojih rešitev. Predstavitve so vedno skupinske, vedno predstavljajo vsi študenti tima. Predstavitev oziroma oblikovanje predstavitve je tudi del rešitve naloge in zato tudi segment, ki se ga ocenjuje. Struktura poglavij 1 Uvod v temo: Predstavitev in pomen; ključne besede; citat, ki osmisli koncept 2 Metodologija področja: 3-4 povedne podobe, ki razložijo okvir, lastna produkcija 3 Vprašanje naloge: Cilji in pričakovanja 4 Odgovori: Prezentacije študentov z opisi in komentarji; prikažemo raznolikost odgovorov na enaka vprašanja Viri Norman Potter, What is a Designer, Things, Places, Messages, Hyphen Press, London, 2009, p.46. https:/ files.eric.ed.gov/ful text/EJ938583.pdfhttps:/ www.researchgate.net/ publication/284211114_Experience-based_learning 01 Identiteta Uvod v temo: Identiteta združuje in hkrati ločuje. Peter Behrens AEG, Paul Rand, NLB Metodologija področja: Vprašanje naloge: S čim se identificiraš? Naloga je praviloma dvodelna: Moj amulet: Sprva raziskujemo samostojno, vsak poišče svoj predmet (amulet, talisman, atribut…), ki ga predstavlja kot posameznika. Lahko ima zelo širok predznak. Naloga je v enem samem predmetu poiskati nekaj tako kompleksnega, kot je to identiteta. Identiteta skupine: Delovne skupine se na podlagi izbranih predmetov združijo in sestavijo vizualno identiteto skupine. To dosežejo z združevanjem, deljenjem, mešanjem, interpoliranjem, iskanjem skupnih imenovalcev ali nasprotij, itd. Identiteta je lahko znak, emblem, barva, tipografija, ime, ilustracija … Ker naloga zahteva relativno hiter rezultat, se ne pričakuje popolnoma dodelane vizualne podobe. Ta se lahko nadgrajuje, prilagaja novim spoznanjem in potrebam. Ob tem spoznamo raziskovalno metodo v oblikovanju in predstavitvene tehnike. Odgovori: Scanned with CamScanner Študentke se dotikajo vprašanja identitete v novem/neznanem UL FA GA 2018–2019 okolju (študentska izmenjava). V serijo kolažev so smotrno vpletle Helene Dolfen BE, avtoportrete, urbane in arhitekturne podobe iz lastnih držav, vedute Jakobe Deconinck BE, Ljubljane in drugih turističnih biserov Slovenije, vključno s kulinariko Sarah Rietentiet DE in umetnostjo Odgovori: Kaj je i? ● i je imaginarno število, ki je bilo ustvarjeno za potrebe reševanj nerešljivih imaginarna enota enačb in zadostuje pogoju: dodajanje nove dimenzije razmišljanje izven okvirjev rešitev problema z ● i omogoča reševanje problemov, ki nimajo rešitev v resničnem svetu ustvarjanjem novega pravila Ce n’est pas un nombre. Razstava knjižnih ščitnih ovitkov ● Ni število v okviru naših predstav ● Knjižni ščitni ovitki so produkti domišljije in inovativnosti ● Izdajstvo podob - nasprotje posnemanja narave ● Z ustvarjanjem podob na ščitnih ovitkih so umetniki knjigam dodali neko novo dimenzijo ● V programiranju obstaja koncept NaN (Not a Number) ● Za razliko od imaginarnih števil, ki so bila namenjena reševanju problema, so ščitni ovitki namenjeni prepoznavnosti in privabljanju pozornosti ● Povezava elektrotehnike, računalništva in matematike Navdihujoča racionalnost znanstvene ilustracije Robert Žvokelj: Vidna sporočila ● Ta razstava je nekakšna antiteza naši skupini ● Pri oblikovanju vizualnih identitet in grafičnih podob Robert Žvokelj išče ideje izven običajnih okvirjev ● Kjer je i imaginarno oz. neresnično število, je pri teh ilustracijah vse vzeto iz resničnega sveta, iz nečesa otipljivega ● Tudi ideja o imaginarni enoti i, ki bi razširila množico realnih števil, je bila v 16. stoletju nenavadna ● Pri znanstvenih ilustracijah ni prostora za neke bližnjice ali spremembe pravil, ker je vse popolnoma definirano ● Vseeno pa so to samo ilustracije “i ni številka”. Referenca na Magritovo pipo postane besedna in vizualna igra, ki ni brez pomena. Imaginarna števila v matematiki služijo reševanju nemogočih matematičnih problemov, to načelo povzema Skupina i, MM 2018/19 skupina treh študentov kot njihovo identiteto skupine. Odgovori: LIVE Jakob Krapež, Tim Jeršič Odgovori: E#'_�E�¶ PAST PRESENT FUTURE ? êŽŋêŎĉêĦàêŔ ŔĬàĉÃğ˘àğÃŔŔ˘ ĥêĥĬŎĉêŔ˘˘ æêŔĉŎêŔ êŽŋêŎĉêĦàê˘ ŔŜĬŎĉêŔ ĀĬÃğŔ êŜĆĦĉàĉŜž˘ ŔŜžğê˘ ŔàÃŎŔ˘ ßĬæž˘ğÃĦĀšÃĀê˘ Erdem Karagöz, Nezhada Lalzad, Kadir Sandal ŔĬàĉÃğ˘ŔĜĉğğŔ˘ ŔꎚÃğ˘ŋŎêÿêŎêĦàê ÃŜŜĉŜšæêŔ ÃßĉğĉŜĉêŔ˘ ßêğĉêÿŔ˘ ŜĆĉĦĀŔ˘žĬš˘ğĬŷê˘ÃĦæ˘ÿêÃŎ˘ Be°˘#e'�˘ HOW DO I ĉĥÃĀĉĦÃŜĉĬĦ˘˘ e�B'��˘�''˘ SEE ˘àŎêÃŜĉŷĉŜž˘ ^'ʮ MYSELF? ĆĬßßĉêŔ˘ ŎêğĉĀĉĬĦ ĀêĦæêŎ˘ Erdem Karagöz, Nezhada Lalzad, Kadir Sandal Odgovori: Faculty of Architecture | Graphics for Architects Identity | IRONy IRON*Y Graphic design for architects 2022 Patrícia Tomás Štěpán Šmejkal Ester Barteková Katarzyna Ordon UL FA GA 2022–2023 Patrícia Tomás Štěpán Šmejkal Ester Barteková Katarzyna Ordon Odgovori: FUKT MAGAZINE ARIANE SPANIER & SARA DE BONDT MEMORY PALACE IF YOU COULD KEEP ONLY ONE MEMORY, WHAT WOULD IT BE? A N A L O G - A - A R T B O L D - B - B U R D E N C A F F E I N E - C - C R E A T I V I T Y D E S I G N - D - D R I V I N G E F F O R T L E S S E F F O R T - E - E N V I R O N M E N T F I E L D N O T E S - F - F O O D Y G R O W T H - G - G E N U I N E H A R B O U R - H - H O M E I N D E C I S I O N - I - I N T R O S P E C T I O N J A M E S V . M C M O R R O W - J - J U M P K O D A K 4 0 0 - K - K N O W L E D G E L J U B L J A N A - L - L I M I T S M U S I C - M - M O V I E S N A T I O N A L P A R K S - N - N E T W O R K I N G O B S E R V A T I O N - O - O V E R T H I N K I N G P R O C E S S - P - P A P E R D R A G O N Q U E S T I O N S - Q - Q U I R Y R E V E R I E - R - R E A L S I X - S - S I S T E R S T E M P O R A R Y - T - T H R I V E U N C E R T A I N T Y - U - U N I Q U E V I S U A L I Z E R - V - V A N G O G H W H A T I S M Y P U R P O S E ? - W - W I S D O M ( E ) X P O S U R E - X - ( E ) X P E R I M E N T I N G Y O U T H - Y - Y I N Y A N G Z E N - Z - Z I P Milena Djukanovic, Tjaša Mlakar Odgovori: UL FA GA 2016–2017 Aleš Krdžič 02 Beseda/podoba A Tipografija Uvod v temo: Tipografija je okoli nas 24/7. Metodologija področja: Vprašanje naloge: Iskanje črk v podobah, ki to niso. V poljubnem prostoru (urbanem, naravnem, virtualnem .. ?) iščemo, beležimo, fotografiramo oblike in poglede, ki jih je moč prepoznati kot črke, a jih sicer ne dojemamo kot take. Iz teh sestavimo napis, ki je vizualno skladen in deluje kot celota. Naloga zahteva natančno, poglobljeno opazovanje in terensko delo. Iskanje črk v okolju spodbuja zavedanje, da črke niso naključne, da glede na kontekst nosijo globlji pomen, kot le tisto kar piše. Odgovori: Scared Superiority. Hope & sadness. Filip dujarin Shocked. Arrogance. Playful. Unbelievable. Shy. Perplexed. Shocked. Stunned. Arrogance. Blurry. Giving the eye. Jacques tati - vila arpel UL FA GA 2016–2017 Character v angleščini pomeni tudi znak v črkovnem naboru, črko, Justine Morlion, enako v italijanščini charattere. Študentki karakter črke ali pisave Rocio Garcia Marin razvijeta v iskanje karakterjev v fasadah stavb. Odgovori: Odgovori: UL FA GA 2017–2018 Kolaž kot rezultat Lucia Barančoková, dokumentiranja Johana Rusková, tipografske scene Ester Otten ljubljanskih ulic. Odgovori: UL FA GA 2012–2013 V6_Group LiviaPaloJoan_noises of the city Kolaž hrupa ljubljanskih ulic. Odgovori: BESEDA NARAVNO URBANO Odgovori: Identiteta Pisava Pisava Identiteta skupine ter pisava Benjamin Plut, Jaka Bezovšek Pisava Pisava Pisava Pisava Pisava Pisava Pisava Pisava – Ime skupine Benjamin Plut, Jaka Bezovšek Odgovori: A B C D E oblika iz F G H I J črk K L MNO BCL PRSTU I M V Z Ž Y X B BCLM Odgovori: OWL Odgovori: Simona Klavžar Odgovori: Oblika • Dirkalnik Formule 1 F O R M U L A Celotna slika Benjamin Plut Odgovori: B Piktogram Uvod v temo: Kdaj podoba postane črka, simbol, piktogram? Marie in Otto Neurath, Isotype Lance Wyman, OI Mexico 1968 Otl Aicher, OI München 1972 Metodologija področja Vprašanje naloge: Olimpijski piktogrami: Oblikujemo set piktogramov za namišljen dogodek po modelu olimpijskih iger v Mehiki 1968 in v Nemčiji 1972 (Lance Wyman in Otl Aicher). Vizualna skladnost piktogramov se doseže z barvo, debelino črt, odnosom polnih in praznih prostorov, razmerjem med detajliranjem in abstrakcijo/geometrizacijo motivov, ki morajo biti prepoznavni in razumljeni brez besedilne razlage. Poleg tega morajo, kakor nabor črk v pisavi, delovati kot skladna enota. Pomemben del predstavitve je tudi umestitev seta piktogramov v kontekst (npr. vstopnice, stadion, plakat . .), s čimer preverimo njihovo uporabno vrednost. Urimo se v prevajanju zasnov v izčiščen grafični jezik. Pozornost je na vsebinski, vizualni skladnosti, semantični in uporabni vrednosti piktogramov. Odgovori: 2020–2021 Piktogramski niz gozdne učne poti s ponazoritvijo dejavnosti Lučka Šnofl, kot je howlanje oz. oglašanje volkov, prepoznavanje in sledenje Gregor Babnik živalskih odtisov. Odgovori: SUV the curse of todays parking situation SUV UL FA GA 2019–2020 Paula Eden, Jasmina Bergant, “SUV - prekletstvo parkirnih mest.” Dober piktogram ne potrebuje Adriana Wehle posebne razlage, podoba govori sam zase. Odgovori: Chefchaouen, Maroko “Blue city” Discipline : 1. Card tricks 2. Animal spawning 3. Escapeology 4. Levitation 5. Sawing apart 6. Fortune telling 7. Hypnosis 8. Brooming 9. Cups and balls Odgovori: Zoo layout Smerokaz Navdih Zoo piktogrami Beti Piščanec in Sebastjan Mevlja Piktogrami Znaki Primer Beti Piščanec, Sebastjan Mevlja Odgovori: Students fitness app icons SKP run sleep stretch cycling nutrition hike Odgovori: stages types of music VIP TICKET offices you want to see food space important stuff Johana Zafarova, Adrianna Leszczyńska, Maxence Jourdat C Podoba: ilustracija in fotografija Uvod v temo: Kaj nam pove slika brez naslova, jo napis obogati, ali spremeni pomen? Razlika med ilustracijo in fotografijo. John Heartfield, Laszlo Moholy-Nagy, Seymour Chwast, Andreas Gursky, David Carson, Stefan Sagmeister Metodologija področja: Vprašanje naloge: Razmerje med sliko in besedo: Za nalogo se poišče aktualna tema, ki se jo predstavi s kombinacijo slikovnega materiala in tipografije. To je lahko v obliki časopisnega članka, uličnega plakata, objave na družbenem omrežju … Spoznavamo, kako se elementa tipografije in podobe (slike, fotografije, ilustracije) združujeta, dopolnjujeta in kako tekmujeta. Raziskujemo pomen hierarhije, kompozicije, mreže in vpliv medija/konteksta na izdelek. Pravilno razmerje odnosov med elementi na površini je nujno za uspešno komunikacijo. Odgovori: UL FA GA 2010–2011 Meja med podobo in simbolom ali črko je večkrat zabrisana. Make Cevapi Not war Na prvi pogled humorne podobe včasih odpirajo težke teme. Odgovori: UL FA GA 2009–2010 nuno tavares Brown Final Špekulacije se nemalokrat izkažejo za jasnovidne. Odgovori: Odgovori: Odgovori: Premisa ● Živimo v potrošniški družbi, ki sili h kopičenju materialnih dobrin ● Motivacija oglaševalcev je ustvariti vtis veselja, pozitivizma in sreče, saj po psiholoških raziskavah dajejo najboljše rezultate ● Don Draper, Mad Men: “Advertising is based on one thing: happiness” ● Coca-Cola: “Open happiness” ● Fiat: “Because I’m happy” ● Škoda Fabia Happy Ideja ● Billboardi, oglasni panoji, svetleče izložbe, neonski napisi ... kazijo podobo sodobnih urbanih naselij ● Njihov skupni imenovalec je sreča in ugodje, ki ga potrošniki pridobimo, če kupimo oglaševano storitev / produkt ● Ideja: fotografija takega velemesta, z velikim neonskim napisom “Happiness” in ceno, ki poudarja pehanje za materialnimi dobrinami in dobičkom HAPP i NE$$ 2018–2019 Skupina i, happiness Kritika realnosti ali žalostna resnica? Odgovori: UL FA MM 2020–2021 Hana Mihelčič Odgovori: UL FA MM 2020–2021 Hana Mihelčič Odgovori: UL FA MM 2020–2021 Hana Mihelčič Odgovori: motivation 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 ing s before after GIF ew ilm eam Lithium SUV Jazz N F Film Film Packaging Cities B moodscape GSEducationalVersion outcome 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 ing s before after GIF ew ilm eam Lithium SUV Jazz N F Film Film Packaging Cities B GSEducationalVersion fun 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 ing s before after GIF ew ilm eam Lithium SUV Jazz N F Film Film Packaging Cities B GSEducationalVersion UL FA MM 2019–2020 Paula Eden Odgovori: Alcohol is everywhere and we talk about it like its something normal. Events sponsored by brands of beer, drinking contests for students,... I can’t scroll for 2 minutes on facebook or I see something related to alcohol. ‘Tag someone who has to drink 5 shots in a row. Tag someone who will have a hangover. Tag someone who can’t drink.’’ Drinking is not a game, it’s a problem that has nasted itself in our society. The fact that alcohol is legally and socially accepted makes it News of the day often seen as ‘innocent’ and not as a drug. but we look at it like its nothing Alcohol is a harddrug. Alcohol as a problem Youth and alcohol ‘I DON’T LIKE THE TASTE’ ‘YOU ‘JUST DRINK, DON’T BE BORING!’ WILL LEARN IT’ Usual y the introduction to illegal drugs takes place through friends Group pressure and group standards can also be the basis for con-or acquaintances. Alcohol, a legal drug, is usual y tasted for the first tinued alcohol consumption. In these young years of your life there time in a family circle. No drug, whether it is coffee, tobacco, alcohol, is a strong need to belong somewhere, to belong to a group. And to cannabis or heroin, tastes real y good the first time. Only the very sweet fulfill this need, you bet er drink the next round. This is especial y lemonade-tasting mixed drinks like breezer or vodka-cola are probably characteristic of boys in large groups. Boys can also sometimes com-exceptions. So in the beginning of your ‘alcohol drinking life’ you have pete with each other to see who can tolerate the most alcohol. ‘Drin-to learn it. king a lot’ is then equated with ‘being strong’. Especial y in ‘student clubs’ this is an important thing, here everyone has the need to be Drinking a glass of wine is not a crime. But the use of alcohol can However, alcohol is not just drunk for taste. It also has clear effects real y part of it, so if everyone drinks, you will do too. Also most of easily go wrong, because of its effects and it addictive character. If there on how you feel, on your self-image, and so on your behavior. If you the activities have alcohol in the center (eg Cantus) or are connected is an overuse of alcoholic drinks it is seen as a problem. Problematic use of alcohol can appear in different forms, these can learn to experience these effects as enjoyable, then you will continue to alcohol.You can’t think of a student club without automatical y overflow in eachother. In general there are four types. to drink. The environment also plays an important role in this. For connecting it to alcohol. example, if you repeatedly notice that drinking friends seem to be more Type one is heavy or exces ive drinking. In this case you drink successful and more fluent, then it is more likely that despite the initial Conversely, a certain group culture can also work in a protective more than is responsible for your health. Sometimes this goes together ALCOHOL IS A HARDDRUG bad taste of beer, you will still drink while you are out going. manner. Young people then let each other understand when ‘exagge-with a certain circumstances (eg going out) or problems, like a conflict. rated’ and the atmosphere gets spoiled. Most young people are also But it’s not always connected to a reason. Often the excessive drinking automatical y stops, because you experience disadvantages. aware that driving drunk, for example, is a bad thing. Excessive drinking can also occur very limited or only once, in total inadequate circumstances. This is called ‘situational risky use’. For example driving drunk or babysit ing for children under influence. Excessive drinking can evolve into alcohol abuse when physical, psychological or social problems arise, but still continue to drink. Alcohol gets a permanent function in someone’s life. It will be the only way to: ... relax, escape from problems, enjoy the evening, and so on. A vicious circle can therefore arise. Problmes causes drinking, drinking causes problems, causing you to drink again, etc ... Other people will comment about it, which wil ashame the drinker, so this shame can make him drink the shame away.. Another alcoholproblem is binge drinking, which means drinking a lot of alcohol on certain occasions in a short period of time. For men at least 6 glasses in 2 hours time, for women at least 5 glasses. A typical pat ern of binge drinking is: drinking nothing or moderately during the week, to drink very much and ‘greedy’ during the weekend. Last type is alcohol dependence or addiction. This means: In Flanders most young people between 12 and 18 years of age drank mental and / or physical dependence on alcohol. The most important alcohol and on average they started on their fourteenth (Melis, characteristic is that it can no longer function without alcohol. There is 2015). Although legally not al owed, half of the young people under no more freedom to drink or not. It MUST. That is why people some-the age of sixteen have already drunk alcohol. Young people are times talk about ‘addiction’ in this context. A lot of these people also nevertheless well informed about the legislation. No less than 96% have physical dependence. In that case withdrawal symptoms occur. know that alcohol is forbidden under 16 years. You feel forced to drink so as not to become il . Th e frequency and amount of alcohol use increases with age. 16 years is the hinge age. While 41% of 12-14 year-olds had ever drank alcohol, this doubles to 80% among 15-16 year-olds. But also worth mentioning is that 10% of 17-18 year olds never drank alcohol. ‘YOU CAN DRINK LIKE A MAN!’ Alcoholism is often seen as a men’s problem. But alcohol abuse among women is increasing. Especial y highly educated women over forty have Gender and alcohol started to drink more in recent years. Women drink for other reasons and in a different way. The guidelines are clear: a maximum of 10 glasses per week (preferably no more than two standard glasses per day) and not drink at least two days per week. Yet more and more women are surpassing this amount. Particularly among highly educated women, problematic alcohol consumption has increased by almost 50 percent and it is expected that this trend will continue. Women often drink for reasons other than men. Where in men - certainly in the beginning - the ‘conviviality’ comes first, women take alcohol more often because of tensions within their relationship, or stress because of the many care tasks or by combining work and family. Men also drink to eliminate tensions, but then it is more often professional stress. Women need a lot of themselves: to put a good performance on the job, to be the ideal woman and mother and then to make time for sports and social contacts. Parents and possible in-laws also sometimes need extra care. They are often ready for others and tend to turn themselves away. In short, women often drink to cope with interpersonal tensions in their environment. Because addiction is often accompanied by guilt and shame, alcohol use in women often remains a hidden problem. Women drink more alone and hidden, and especial y at home. They also have difficulty in concealing their drinking habits. That shame is an obstacle to asking for help, which speeds up the alcohol problem. Women with an alcohol problem are often more harshly condemned by the outside world than men. This social taboo makes it more difficult to come out with an alcohol problem. In particular, mothers suffer unnecessarily long, experience relationship problems and suffer more from depression. Women are more sensitive to the negative effects of alcohol. That way they are drunk faster than men. Because of their lower body weight and smaller volume of body fluid, the alcohol concentration in the blood is rapidly higher. The same amount of alcohol divides an average of 36 liters of body fluid in a woman, while that of a man is about 42 liters. Women are therefore under the influence faster. In addition, the Th er is a diff erence in the use of alcohol between men and women. female body breaks down the alcohol less easily because fewer enzymes Th ey drink for diff erent reasons and in diff erent ways. Overall alcohol are produced. The liver is affected more quickly and - sooner than consumption is greater in males than that in females. But recently an men with similar drinking habits - they get to deal early with alcoholic increase in female alcohol consumption is observed in most societies hepatitis and liver cirrhosis. The brains are also affected earlier. and cultures. Hélène Dolfen Odgovori: ‘ME, MYSELF AND A GLASS OF WINE;’ Disease of memory, Korsakov, loss of brain capacity headache, migraine Because alcohol use has an effect on your mood, it Chronical aggresive and impulsive behaviour also has effects on the way you treat others. Some of Alcohol destroys Throat and mouthcancer II j’usm n t need it ot addicted these short-term effects have already been reported with the physical and psychological effects of alcohol. If you drink a lot of alcohol, that can be a reason to have fewer and fewer contacts with others. You may be afraid of being considered a ‘drinker’, or you just do not have the energy to deal with others. You can thus become more and more social y isolated. It may also be that you are going to avoid some people more, but others (who also drink a lot) just go to see more. Because if you drink a lot, you prefer Frequent colds, reduction of disease resistance to be in the company of others who also drink a lot. Getting acquainted or friends who drink moderately could make ‘difficult’ comments. In the end you only deal with ‘like-minded people’, with ‘drinking friends’. Excessive drinking also easily gives rise to tensions Breast cancer and quarrels with your immediate surroundings. heartproblems Very often with your partner or other family mem-bers. A classic vicious circle is, for example: “I drink because my partner is inconvenient” versus “I am liver damage liver cirrhosis being difficult because my partner drinks too much”. If there are children, this also has consequences for them. Directly if they would see you under the influence. Indirectly, drinking ensures that you, for example, have less energy or are irritated more quickly. Making you sometimes not the parent you would like to be. Sooner or later problems arise at work, for example due to frequent absence due to ‘illness’, poor performance, conflicts with colleagues, etc ... Drunk driving, fights and domestic violence are frequent reasons for legal problems. Final y, prolonged excessive drinking can often give rise to financial problems. Reasons may be: poor shaking hands budget management, loss of work, the costs of drinking, fines, etc ... short introduction about this topic An addiction too alcohol is when ou drink everyday vicieuze cirkel maar ook door schaamte. Chance for babies with alcoholsyndrome The (over)use of alcohol has lots of effects consequences. Not just having a hangover. Also longterm problems, which can be physical but also mental y and social. impotence ‘WHY DO YOU KEEP ON DRINKING?’ How does it come dat people drink to much or problematic? En why do they keep on doing it, even if the disadvantages are more than clear? The answer can be il ustrated by the circles of Kuno van Dijk. Overuse ‘IT’S MY FAULT...’ can proceed 4 processes which make eachother stronger. 1. De lichamelijke (of farmacologische) cirkel Dit heeft betrekking op: tolerantie, onthoudingsverschijnselen en Problematic alcohol or other drug use is often strongly linked to controleverlies. shame. As a result, a negative spiral can arise that keeps problems going. The link between shame and alcohol is usual y more common in Je lichaam reageert op de werking van alcohol (of andere drugs) en women than in men. probeert de effecten te neutraliseren. De eerste keren of bij matig ge-bruik reageert je lichaam vrij traag, wat wil zeggen dat de effecten van On the one hand, people with an alcohol problem are often natural y de alcohol sterk gevoeld worden. Ga je veel en dikwijls drinken dan zal more sensitive to shame, whether or not reinforced by the environment je lichaam steeds sneller reageren en de werking van alcohol doeltref-in which they grew up. fender gaan compenseren. Gevolg voor de drinker is dat de effecten van de alcohol minder sterk gevoeld worden. Je “kan er beter tegen”. If you grew up in a family where you did not experience security as a Om het effect terug te voelen zoals vroeger, zal je meer moeten drin-child (for example because your parents were addicted), then you may ken. M.a.w. de tolerantie tegenover alcohol verhoogt, je moet steeds find it difficult to at ach yourself to others from shame. Moreover, if meer alcohol gaan drinken om hetzelfde effect te bekomen. you experienced emotional or physical abuse, there is a possibility that Na verloop van tijd zal je lichaam ‘leren’ dat er na één glas alcohol you feel responsible for it (‘I provoked it’, ‘I am bad’). Shame can then nog vele andere zullen volgen. Je lichaam zal dus gaan overcompen-become very dominant. It can lead to self-destructive behavior, because seren, wat een onaangenaam gevoel zal geven als je ‘te weinig’ drinkt. ‘you do not deserve better’ or ‘you have to be punished’. Je ervaart eigenlijk onthoudingsverschijnselen. Je lichaam vraagt dan letterlijk om meer alcohol en je ervaart dit als ‘sterke zin hebben in Often strong shame leads to all kinds of psychological problems such alcohol’ of ‘craving’. as depression, feeling unconnected with others and low self-esteem. Deze craving of sterke zin in alcohol, kan op zijn beurt weer uitlopen In order to deal with shame, others are ‘kept at a distance’. By looking in doordrinken of controleverlies. for isolation, but sometimes reacting hostile to others. This is a way to De psychologische cirkel protect yourself. Both types of behavior reinforce shame. Hier gaat het over de effecten op het zelfbeeld, maar ook over de wis-selwerking met bepaalde psychische klachten. Drinking or drug use can then be a way to mitigate (at least tempora-rily) the negative feelings evoked by shame. The negative consequences Overmatig drinken kan allerlei problemen veroorzaken, die op hun of this behavior for yourself are ‘taken in’. beurt een weerslag hebben op je zelfbeeld. Het drinken geeft aanleiding tot schuld- en schaamtegevoelens, die je als onaangenaam en soms als On the other hand, alcohol problems often cause shame due to the ‘onverdraaglijk’ ervaart. Deze gevoelens kan je dan proberen te vermin-consequences of drinking for the surrounding area. For example, you deren door ze ‘weg te drinken’. did things under the influence that you would not normal y do. Bepaalde psychische klachten (zoals depressie en angstgevoelens) Moreover, there is stigmatization from society as opposed to proble-kunnen je ertoe aanzetten om meer te gaan drinken, omdat alcohol matic alcohol or drug use (stronger in women than in men), which soms een tijdelijke ‘verlichting’ van deze klachten geeft. Omgekeerd kan overmatig drinken op zijn beurt echter psychische klachten doen ontstaan of doen toenemen. Na enige tijd valt dikwijls niet meer uit te maken wat oorzaak en gevolg is. Public space increases shame. The circle is round. De sociale cirkel Hier gaat het over sociale problemen die kunnen ontstaan als gevolg van teveel drinken. Vaak geraken zware drinkers ook sociaal geïsoleerd. illustrations Tag someone who has to quit drinking alcohol. choosing to quit is a hard choice. Doing it alone without proffesional help can also be dangerous. Hélène Dolfen In the streets. So everyone can see it. Odgovori: D Plakat, kompleksni zaključek sklopa Uvod v temo: Propad plakata. Jules Cheret, Alfons Mucha, Herbert Matter, Joseph Mül er-Brockmann, Milton Glaser, Henryk Tomaszewski, Shigeo Fukuda, April Greiman, Tomaž Vipotnik, Nejc Prah Metodologija področja: Vprašanje naloge A: Vizualno onesnaženje: Odpiramo problematiko vizualnega onesnaževanja javnega prostora v povezavi z oglaševanjem in konzumerizmom. Potrebna je terenska raziskava, dokumentiranje in nato zaokrožena prestavitev problema. Tema zahteva kritičen pogled na razmere in tehten odziv. Vprašanje naloge B: Filmski poster: Filmski plakat pripravljamo v dveh fazah. Najprej oblikujemo plakat pred ogledom filma, izhodišče je zgolj naslov in druge osnovne informacije o filmu. Po ogledu se film analizira: dramski lok, scenografija, karakterji, zasedba, tehnični aspekti filma in druge podrobnosti. Na podlagi novih spoznanj se oceni prve verzije plakatov in pripravi izboljšane ali popolnoma nove verzije. Stvari, ki jih je dobro vedeti, preden začnemo z oblikovanjem plakata: O čem govori plakat? (vsebina), Koga nagovarja? (ciljna publika), Kje se bo pojavljal? (ulica, cesta, dvorana, telefon, …). Temu šele sledi zasnova ideje/motiva in urejanje hierarhija podatkov. Pri nalogi obravnavamo pomen poznavanja vsebine pri oblikovanju, obenem spoznavamo tehnične in likovne zakonitosti plakata, preverjamo sporočilnost in likovno kakovost izdelka. Odgovori: UL FA GA 2018–2019 Urša Rot, Metka Janko, Serija plakatov za film Wild life povzema težavno odraščanje najstnika v Ema Hrabrić odtujeni družini v petdesetih letih v ZDA. Odgovori: UL FA GA 2020–2021 Luca Helbling, Plakat za film I am Greta povzema ročno izpisan protestni karton Grete Ema Dizdarevic, Thunberg, le da obrne izvorno barvno razmerje v bele črke na zevajoči Nina Povše črni podlagi. Odgovori: Plakat za film La mentirita blanca (Mala bela laž). Novinar lokalnega časopisa v odročnem čilenskem kraju začne producirati lažne novice 2020–2021 z namenom, da obdrži službo, a male laži postajajo vedno večje in resnične. Plakat uspešno posnema estetiko časopisov z vključevanjem Modraskrivnost bistvenih podatkov in vsebin filma v kompozicijo. Odgovori: Maruša Mali Lukáš Kolibár Leonie Straub Odgovori: AGGELIKI PAPAOULIA ARIS SERVESTALIS JOHNNY VEKRIS ARIANE LABED HAOS FILM presents in co-production with ERT FALIRO HOUSE PRODUCTIONS FEELGOOD ENTERTAINMENT with the support of the GREEK FILM CENTRE & the MEDIA PROGRAMME OF THE EUROPEAN UNION head of production MARIA HATZAKOU line producer KOSTAS KEFALAS asistant director KOSTAS PAPADAKIS production designer ANNA GEORGIADOU costume designer THANOS PAPASTERGIOU & VASSILIA ROZANA sound LEANDROS NTOUNIS editor YORGOS MAVROPSARIDIS director of photography CHRISTOS VOUDOURIS produced by ATHINA RACHEL TSANGARI & YORGOS LANTHIMOS written by YORGOS LANTHIMOS & EFTHIMIS FILIPPOU directed by YORGOS LANTHIMOS Odgovori: UL FA GA 2019–2020 Barvita grafika na gibajočem plakatu se odziva na glasbeno podlago za Rana incesoy film Beats o ilegalnih rave žurih na Škotskem devetdesetih. Odgovori: what is going on inside your head? Odgovori: 03 Prostor A Embalaža Uvod v temo Poleg zaščite pred poškodbami, onesnaženjem in kot transport vsebine, je embalaža nosilec identitete, prvi stik uporabnika z vsebino. Jajce, Cocacola, plastika Metodologija področja Vprašanje naloge: Novo življenje: Večina embalaže ima zelo kratek rok uporabe in zelo dolgo dobo razgradnje. Narava nas na veliko primerih uči, da je embalaža lahko povsem trajnostna (jajce, banane, pomaranče itd.). Iskanje rešitev za ponovno uporabo obstoječe embalaže je največkrat neuspešno (velika večina je še vedno konča na odlagališčih ali v sežigalnicah), zato je treba embalažo preoblikovati v osnovi Ukvarjamo se s ponovno uporabo embalaže iz znanega okolja. Iz okolja izluščimo primer embalaže, ki bi se ga lahko z oblikovalskim posegom ponovno uporabilo. S preobrazbo obstoječe embalaže izkusimo različne vidike oblikovalske prakse, saj poleg nove funkcionalnosti uvedemo tudi ustrezno grafično podobo in opremo. Ocenjujemo inventivnost in stopnjo pretvorbe. Odgovori: bring packaging back to life creating something usefull for the city What kind of packaging are the most useless and unnecessary ones? pastic bags as a cushion plastic bags plastic bottles coffee to go cups salad to go box beautiful space at the shore zone nice to have cushions more attracting to sit there process product product pastic bags cushion in use shelf for the c shelf f ushion or the cushion UL FA GA 2018–2019 Kim Flottmann, Odpadna embalaža, v tem primeru plastične vrečke, postane uporabna Stine Ernst v obliki prenosnih podlog za sedenje. OUR TROPHY SACK Odgovori: STICHING INGREDIENTS IN PROGRESS ANAPURNA ROPE STICHING CONSTRUCTION I SCENE I 2011–2012 Sara Slivnik, Vreča iz jute in plezalna vrv dobita nov namen v obliki urbane mobilne Mija? saramija gugalnice. Odgovori: Odgovori: UL FA GA 2017–2018 news_dolenc Odgovori: PAVILLON CARTON Odgovori: VANIČKA = LITTLE TUB PACKAGE STORY H 2O PACKAGE STORY JAKUB NANIŠTA | NIKOLAS ETTNER JAKUB NANIŠTA | NIKOLAS ETTNER Jakub Naništa, Nikolas Ettner Odgovori: Katja Orehek, Eva Rnjak, Marcin Oleksza B Knjiga Uvod v temo: Najkompleksnejši analogni grafično-oblikovalski izdelek. Kaj se zgodi s knjigo v digitalnem mediju? Johannes Guttenberg, Al en Lane, Penguin books, Jeff Bezos, Amazon, Kindle Irma Boom Metodologija področja Vprašanje naloge: Objekt vs. Prostor: Krajše prozno delo se prebere, razčleni, analizira in ovrednoti. Na enak način kot pri plakatu je dobro poznavanje vsebine ključno pri oblikovanju katerega koli produkta, pri knjigi se to še potencira. Zanimajo nas osebe, njihovi odnosi, čas in kraji dogajanja, tip knjige, ozadje nastanka dela in avtor. Ob tem pa seveda še vtisi in spoznanja ob branju. Ocenjujemo doslednost analize in poglobitev v temo. Transformacija vsebine knjige v najprimernejši medij. Oblika knjige je odvisna od vsebine in morda še bolj od nosilca. Kako se to odraža ob pretvorbi s papirja na ekran? Vsebina knjige ostane zgolj kot iztočnica za zasnovo novega produkta, ki se lahko transformira v spletno stran, igro, algoritem ... Vprašanje je, kako bo nov medij vplival na obliko vsebine? Ocenjujemo razumevanje odnosa vsebina-uporabnik-medij-oblika. Odgovori: Izhodišče knjižici UL FA GA 2017–2018 je sodobni vestern Let the Booklet_adrianna_yllza Corpses Tan. Odgovori: Se nanaša na : Kratek povzetek knjige Identiteta knjige /podoba Izgled Glavna tema: Knjiga Svila Alessandra Baricca ➢ V dnevniku nastopa mladi francoski popotnik/avanturist Herve ➢ Ciljna publika: osnovnošolci od 5 razreda dalje ➢ Nekoliko grobo rezane strani Svilna pot Jancour Glavni vodniki: ➢ Stil: Popotniški/avanturistični dnevnik ➢ Rahlo rumena/rjava barva papirja ➢ Zaradi bolezni ki razsaja v svilni industriji v Franciji, se odloči za ➢ Malce pomečkan papir Potovanje v 18. stoletju potovanje na Japonsko ➢ Serifni fonti za vsebino in manjše naslove ➢ Na poti se vozi z vlakom skozi zanimiva mesta, hribolazi čez Ural, Popotniški dnevnik za vse nadobudne mladostnike Pridelovanje svile ➢ Script fonti za večje naslove jezdi po Sibirskih stepah in se pogaja z Nizozemskimi tihotapci za ➢ Veliko grafik, skic in fotografij Kulturne razlike med Evropo in Azijo prevoz na Japonsko ➢ V knjigo so dodani tudi primeri svilenih vlaken in dejanske svile ➢ Čez svojo pot spozna veliko zgodovinsko zanimivih krajev in se na ➢ Na začetku je zložen velik zemljevid celotne poti ➢ Na Japonskem spozna starodavno umetnost pridobivanja svile Knjižna vsebina (Alessandro Baricco: Svila) postane pustolovska SvilnaPot_modraSkrivnost družabna igra. Odgovori: Hemingway kot navdih za urbano parkovno intervencijo, leseno bralno postajo. C Informacijska grafika Uvod v temo: Vizualizacija kompleksnih podatkov ali Kdaj zemljevid postane diagram? Oliver Byrne, The Elements of Euclid Henry Beck, London Underground map Massimo Vignel i, Unimark, New York Subway Metodologija področja Vprašanje naloge A: Vizualizacija semestra: Naloga služi kot zaključna predstavitev, zato je individualna. Vsak sodelujoči v obliki diagrama-ov predstavi celoten semester, tako delo kot celotno izkušnjo. Skozi predstavitev se opredelimo do izkušnje, razmerij v timu, lastne participacije. Refleksija lastnega dela utrjuje pridobljeno znanje in prinaša vedno nova spoznanja. Vprašanje naloge B: Vizualizacija dneva: Bolj splošno aplikativna verzija naloge. Odgovori: Odgovori: UL FA GA 2017–2018 Adrianna Lenkowska Odgovori: VECTORWORKS EDUCATIONAL VERSION VECTORWORKS EDUCATIONAL VERSION OCTOBER visual essay - drunk man in bar pictogramms - open & closed NOVEMBER event in typography - the marathon VECTORWORKS EDUCATIONAL VERSION VECTORWORKS EDUCATIONAL VERSION movieposter - the lighthouse DECEMBER packageing - the meattub Ljubljana I Brno I Nürnberg - Beers JANUARY guidingsystem - beer festival Diagrams - the semster FEBRUARY Locations Chronology VECTORWORKS EDUCATIONAL VERSION VECTORWORKS EDUCATIONAL VERSION Model - Matrix Elements Process VECTORWORKS EDUCATIONAL VERSION VECTORWORKS EDUCATIONAL VERSION UL FA GA 2009–2010 Prikaz semestra skozi študij, delo, druženje. Vse povezave in presečišča Jakub Naništa, diagrama bi v dvodimenzionalnem prikazu težko tako zaživele kot v NIkolas Ettner materializirani izvedbi. Odgovori: Tjaša Mlakar Stories behind thingsj 2022–2023 Tjaša Mlakar D Javni prostor Uvod v temo: Kaj je javni prostor? Kje je meja med javnim in zasebnim? Kako se v njem znajdemo uporabniki? Ruedi Baur Metodologija področja: Vprašanje naloge: Sledi v snegu: Naloga zahteva, da najprej lociramo javni prostor, ki je problematičen z vidika navigacije. Raziskati moramo značaj tega prostora, izluščiti težavne točke, poiskati njihove vzroke in vse dokumentirati. Pridobljene informacije analiziramo in sestavimo predlog izboljšave prostora. To je lahko grafična intervencija, trodimenzionalna instalacija, lahko je zgolj ureditev prostora. Z nalogo se učimo razumeti javni prostor, njegov pomen v družbi in ga najprej sploh definirati. Odgovori: p u b l i c s p a c e space of togetherness, space of appearance, open and accessible to everybody i n t e r v e n c a Struktura iz rumenih modularnih kubusov, ki se med seboj združujejo, sestavljajo in nalagajo ter tako ustvarjali razgibano strukturo, ki vnese poudarke v območje in ponuja prostor za zadrževanje in posedanje. UL FA GA 2022–2023 Zala Vučko, Lucija Kokol, Maša Skočir Odgovori: What is FLOW about? FLOW FESTIVAL - music - sustainability - recycling - environment - greener event - connecting people - involved entire city - reused energy Øyens Sky A new icon on the panorama of Oslo We don’t think about sustainability in contemporary terms (technology, green colour, power-saving laws etc.) but as way of being a human. Sustainable person doesn’t want to destroy the richness we’ve been given, but want to live as modest and humble life as possible. That means being polite and careful with nature. We are not against technology at all but it always has to be only at the second place, the first is human consciousness, its goal to not take more than just what we need. Our building doesn’t want to take much of the park, its area, its What INFO PIONT should contain? grass, trees etc. Though it need to be icon, monument which is going to take attention of people at the festival and also in the - maps city, so it has to be something different, something unusual. - program - general informations about the festival Main idea is not to touch the - news ground, the earth is sacred for us, - wastebaskets (for sorted waste) - transport informations it is what we need to protect. That - tickets is the message we want to tel , - etc.... therefore the whole construction must be floating. But it is quite difficult task to achieve. For this we use baloons placed high in the sky, fil ed with gas lighter than air (helium, which can be later reused somewhere else). There is four of them making the icon of the festival visible from all around. Bal oons hold our fabric tent-like construction which is anchored to the ground at only four places. The construction is very light, semitransparent fabric. The space it creates under is extraordinary, looking like being just under the cloud. We believe that the experience of being inside this constantly moving structure is going to be strong. There is also a hole at one place of the construction, this hole brings light inside the space, we would like to test whether the sunlight is going to have some impact on the footprint later seen on the grass (people meeting there? sun giving more energy?). Whole construction is placed in the middle of the festival 3119 site. The statue (now monument of the park) is placed in our construction what may bring interesting new view at it. The festival also takes place at night, our structure, as a meeting point, should be also visible during the dark times. Reflectors on bal oons are going to be pointed down to the structure making another kind of light and shadow game when the sun is down. We tried to achieve strong aesthetic, symbolic and iconic value of the project and we hope we did. 30 mm Ø 30 mm Ø steel 75 g/m2 steel wire rope steel wire rope drawbar nylon fabric on Ic 75 mm Ø 60 m 25 m steel ring 7 m 0 8 m 2 m eting point Me concrete thickened 25 m 8 m founding rim 3119 Odgovori: WAYFINDING LJUBLJANSKI GRAD RAZGLEDNI STOLP UPRAVA STALNA RAZSTAVA SLOVENSKE ZGODOVINE VIRTUSLNI MUZEJ GALERIJSKA KAPELA PETEROKOTNI STOLP SV. JURIJA DVORANA PALACIJ GOSTILNA NA GRADU FRIDERIKOV STOLP IN MINI TEATER FRIDERIKOVI SOBI POROČNE DVORANE VHOD STANOVANJSKA DVORANA RAZGLEDNI GRAJSKA GRAJSKO DVORIŠČE KAVARNA LONGE CLUB GOODLIFE GALERIJA “S” LAPIDARIJ RUSTIKA RAZGLEDNA TERASA STOLP INFO CENTER TIRNA VZPENJAČA Ljubljanski grad UPRAVA RAZ STALNA RAZSTAVA GLEDNI ST SLOVENSKE ZGODOVINE OLP VIRTUSLNI MUZEJ GALERIJSKA KAPELA PETEROKOTNI STOLP SV. JURIJA DVORANA PALACIJ GOSTILNA NA GRADU FRIDERIKOV STOLP IN MINI TEATER FRIDERIKOVI SOBI POROČNE DVORANE VHOD STANOVANJSKA DVORANA GRAJSKA GRAJSKO DVORIŠČE KAVARNA LONGE CLUB GOODLIFE GALERIJA “S” LAPIDARIJ RUSTIKA RAZGLEDNA TERASA INFO CENTER TIRNA VZPENJAČA Ljubljanski grad Matej Gruden Odgovori: Monika Tominšek Odgovori: INFORMATION GUIDING SYSTEM IN FACULTY OF ARCHITECTURE by Petra Jablonická Faculty of architecture analysis of signs Petra Jablonická Odgovori: Odgovori: UL FA GA 2011–2012 Domiselna in grafično dovršena rešitev označevalnega sistema Sam de Praeter študentskega naselja v Rožni dolini. Odgovori: “Does public “Does public “Does public “Does public “Does public space even space even space even space even space even exist?” exist?” exist?” exist?” exist?” YES real beginning debate for all NO virtual now silence for some Slovenski trg purpose of public space from 1902 project by Vaclav Hejnic dialog greenery learning art freedom signs critique urban equipment events users diversity Miklošičev park now 2020 renovation 405.409€ elements of public space UL FA GA 2020–2021 Študentka postavlja pomembno vprašanje, ki se ga vedno znova Medina Leković lotevamo. Odgovori: UL FA GA 2009–2010 Kodravžljanje Odgovori: Krajina. Yesterday. Today! Tomorrow? Včeraj. Danes? Jutri! Landscape. Yestrerday. Today? a vision? Tommorow! Yesterday. Today! Daniel Hernández Rodriguez Eider Oruezbala Mateos Jan Maleček „Landscape is not only an image, but also an individual‘s view of it.“ „When a society interests in space „When a society interests in space „When a society interests in space , it creates landscape.“ , it creates landscape.“ , it creates landscape.“ „Landscape is „Landscape is „The landscape „The landscape not only not only an image, an image, is the image is the image but but of of also also society.“ society.“ an individual‘s an individual‘s view of view of it.“ it.“ UL FA GA OrHerMa Naša urbana krajina. „The landscape is the image of society.“ Odgovori: UL FA GA 2010–2011 Maja Dolinar, Maja Jugovec, Matej Košmerl, Oblikovalska intervencija nudi zanimive odgovore, Aljoša Merljak žal pa se želja do danes ni uresničila. 04 Špekulacija Uvod v temo: Kaj Metodologija področja Vprašanje naloge: Novi jezik prihodnosti: Naloga je lahko alternativa zaključnemu diagramu. Kako bomo komunicirali čez tri desetletja? Kot vizualni komunikatorji moramo razmišljati tudi o prihodnosti komuniciranja. Kako daleč bo v prihodnjih desetletjih napredovala tehnologija, kam nas bo privedla globalizacija in kako bo to vplivalo na medsebojne odnose, kako se bomo sporazumevali? Pri tej nalogi bo v ospredje prišla naša domišljija in, še pomembneje, vloga oblikovalca kot (so)kreatorja vsebine. Odgovori: Odgovori: airpollution(smog) visual smog acustic smog negative aspects a product personal garden fresh air generator headphones acustic smog filter water tank accumulation of the rain water screen visual smog filter a mask/a helmet a polluted reality blocker speaker speaking/breating UL FA GA 2009–2010 Mesta prihodnosti bodo verjetno vse bolj zasičena s smogom, zato bodo še kako nujne tehnološke rešitve, kot je čelada z lastno zeleno Jan Maleček atmosfero. Odgovori: change climate digitalisation time (t) time (t) hypothesis retreat and degradation retreat and degradation virtual habitat 3612 new nomads new nomads Water and Fertalisation Tank Seed-tank for drying and storing seeds Wind generator gains energy through thermal air Composting of trimmings: generates heat, energy and fertilizer Combine harvester kickstarted through solar energy UL FA GA 2009–2010 Opustošeno prihodnost bi reševali ozelenitveni nomadi, ki bi potovali new nomads po opustošeni zemlji in s pomočjo po oasis s oasis ebnih vozil sadili cvetje in drugo Nikolas Ettner rastlinje. flower streets Izkušnje Predmet Studio VK se odvija tudi na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani. Predmet ne sledi formi, ki je opisana v glavnem delu pričujočega učbenika, saj so študenti oblikovanja osnove že usvojili. Vendarle pa deli kar nekaj načel in pristopov s predmeti na Arhitekturi in Elektrotehniki, lahko bi rekli, da gre za nadgrajeni model. Kot prvo je to timsko delo, sodelovanje dveh, največ štirih študentov. Drugič; predavanja vedno začnejo študenti s predstavitvami napredka, ki jim sledijo komentarji in nato šele nadaljevanje. Kar predmet najbolj razlikuje, je to da študenti ne dobijo tedenskih nalog, temveč so na začetku semestra soočeni z uvodno temo, vsebino in posledično naloge pa si morajo v čim večji meri ustvariti sami. 2016/17 Študentje so za za izhodišče prebrali Mediteranski brevir Predraga Matvejevića, neverjetno zbirko zgodb, faktov in misli o Sredozemlju in vsem kar je povezano z njim. Pet skupin je pripravilo od kuharskih knjig, slovarjev, družabnih iger in priročnikov. 2017/18 Izhodišče je bila knjiga Amina Maaloufa Samarkand. Roman, preplet zgodovine in fikcije, pripoveduje zgodbo o velikem perzijskem pesniku Omarju Hajamu. Osem študentov in študentk je zasedlo eno od sob na akademiji in ustvarilo prostor, kjer obiskovalec dobi izkušnjo lika v knjigi. 2018/19 Študentki sta raziskovali problem zavržene hrane. 2019/20 Tema semestra je bil t.i. “social design”. Oblikovalci imamo zmožnost, da se odzivamo na aktualne teme in smo s svojimi posegi v javni prostor lahko aktivni soustvarjalci družbe prihodnosti. Študenti so v treh skupinah poiskali degradirana območja Ljubljane in vanje vnesli vsebine, ki bi jih povezale in oživile. 2020/21 Tema je bil javni prostor. Študenti so najprej iskali definicijo, kaj javni prostor sploh je, kakšno vlogo v prostoru ima oblikovanje in oblikovalci. Štiri skupine so se lotile raziskovanja različnih vidikov javnega prostora: intimni prostor, prostor sprostitve, izobraževalni prostor in festival. Zaključni projekti so bili v duhu spekulativnega oblikovanja postavljeni v leto 2040. 2021/22 Ponovno smo raziskovali javni prostor, tokrat s fokusom na igri v mestu. Tri skupine študentov so razvile projekte, ki so temeljili na ulični umetnosti, izobraževanju in spodbujanju gibalne aktivnosti. 2022/23 Tokrat je študente čakala konkretna naloga - zasnova in oblikovanje razstave časopisnih naslovnic iz zbirke Muzeja časopisa na temo obletnice atentata na Johna F. Kennedyja. V rednem delu semestra so projekt pripeljali do solidnega koncepta in predstavitve naročniku. Sama postavitev se odvije izven kurikuluma. Kam naprej? Slovar Identiteta Celostna podoba Znak, logotip, logo Brand, blagovna znamka Tipografija, črkovna vrsta Piktogram Ilustracija Fotografija Seznam študentov: GA16/17 GA18/19 The Thang Vu Helene Dolfen Tereza Klinkerova Jakobe Deconinck Ondrej Pucek Katarina Majer Rocio Garcia Marin Petra Jablonicka Justine Morlion Clara Krehl Kristina Machajova Stine Ernst Lenka Komarkova Kim Flottmann Ekin Sila Sahin Sarah Rietentiet Marta Galvez Riudor Ema Hrabrić Klara Netrefova Urša Rot Metka Janko GA17/18 Martin Šalek Adrianna Lenkowska Pavla Kejdanova Dan D. Mrevlje N. Galena Dimitrieska Ester Otten Eva Sevšek GA19/20 Yllza Fejza Paula Eden Katja Komatar Adriana Wehle Lucia Barancokova Jasmina Videc Manca Šavs Jakub Nanista Margarida Feria Jan Malecek Maruša Dolenc Marjeta Javornik Nina Burger Tamara Hostnik Oscar Fonol osa Font Kaja Šimičić Sara Komac Paula Mora Raquel Oliveira Julia Sepulveda Johana Ruskova Daniela Leccese Valentina Stincone Daniel Hernandez Žan Šabeder Eider Oruezabala Maider Gorrochategui GA21/22 GA22/23 Anna-Katharina Kubitzek Ana Bakoč Nina Bogataj Nikolas Ettner Ema Bek Lara Boštjančič Eva Zgrabljič Miha Benčina Robin Jeram Tina Brgant Mojca Kastelic GA20/21 Ema Durakovič Koprivnik Lara Koglot Martyna Sienkiewicz Nensi Ivaniš Lucija Kokol Valerie Wernerová Ana Jelen Urša Koželj Marcin Śliwiński Tiana Kastelic Pija Markelj Samuel Tomko Eva Nekić Patricija Pirc Pia Praček Simona Nikolovska Maša Skočir Lukáš Kolibár Katja Orehek Martin Smrekar Karolína Hausenblasová Eva Rnjak Zala Vučko Dora Gabrijel Nikolaj Srdić Kranjc Erdem Karagöz Sebastjan Oblak Anja Žerjal Ester Barteková Nina Povše Julian Siegel Patrícia Tomás Medina Leković Patrick Johannes Nezhada Lalzad Hana Mihelčić Janne Six Abdülkadi̇r Sandal Iva Věnečková Adeline Heurtel Štěpán Šmejkal Vanesa Tomažič Daniel Najar Francisco Cano Masanet Anja Rudof Adrianna Leszczyńska Marta De Dios Coba Leonie Straub Maxence Jourdat Katarzyna Ordon Ema Dizdarević Johana Zafarová Paymal Colline Dominik Bokr Marcin Oleksza Elina Tensi Luca Helbing Olivia Vela Ferreiro Anna-Maria Rieg Tom Huberty Maruša Mali Lucia Yagüe Ordás EF18/19 Matej Leskovšek ALUO16/17 Robert Osolnik Ana Čepuran Živa Smole Nejc Bevk Aljaž Dobnik Doris Zalović Marina Kovač Gregor Babnik Sara Sešlar Naraks Nejc Pisanski Sebastjan Hočevar Žana Juvan EF21/22 Sara Rman Gregor Karpljuk Milena Djukanović Darja Remc Nejc Povšič Katjuša Jaklič Kaja Bolčina Uroš Zoretič Ana Knafelc Tim Kropivšek Vid Ribič Tim Križnik Črt Mate Tamara Koprivc Tjaša Mlakar Jakob Koncut Tesa Robič Senečič EF19/20 Jure Tič ALUO17/18 Aljaž Gobec Eva Vidmar Ana Karlin Sara Bertoncelj Čadež Vuk Živić Sara Pozin Matija Volontar Sara Stiplovšek Martin Kozmelj EF22/23 Urban Klinkon Erica Zago Jaka Bezovšek Neža Šivec Tim Jeršič Nina Hostnik Dunja Košuta Jakob Krapež Simon Klavžar Niki Kuhar David Valič Tim Križnik Maruša Vehovar Anton Klemen Matevž Lapajne Ajda Markič ALUO18/19 EF20/21 Sebastjan Mevlja Tjaša Tomc Lučka Šnofl Beti Piščanec Manca Borštnar Aurora Makovac Benjamin Plut Jure Idzig Ilnar Shaidullin ALUO19/20 Blaž Ličen Lan Zukanović Julija Brudar Neža Bačar Karel Filip Drobne Bojan Vrangeloski Urša Glavač Lea Makovec ALUO23 Jernej Šimec Kaia Grobovšek Anže Zajc Anja Tudjan Lucija Lučka Žagar Domen Svetin Gal Šnajder ALUO21 Miha Rauch Rok Černezel Oskar Cergolj Nia Gombač Niko Gustin Tami Kenda Laura Klavžar Tine Lisjak Jaka Pavlin Dora Pejić Bach Eva Popit Marjana Raspor Klemen Skočir Tomi Sokolov Lucija Zucchiati ALUO22 Pavšek Matej Nicoletti Eva Lana Požlep Lučka Žnidaršič Marija Bobič Alojzij Gričnik Oskar Kandare Zala Perčič Studio VK Učbenik Izdala: UL ALUO, 2023