KATOlaIŠK CERKVEN LIST. ,,Danica" izhaja vsak petek na celi poli in velja po posti za celo leto 4 gl. 20 kr.. za pol leta 2 gl. 20 kr.. za četert leta 1 jrl. 20 kr. "skarnici sprejemana za celo letoH gi. 60 kr., za pol letalgl. 80kr.,za « 4leta90kr.. akozadenena ta dan praznik, izide ..Danica" dan popiej. Tečaj XLVII. V Ljubljani, 30. sušca 1894. List 13. Sveto leto v Loreti na Laškem. Ljubljanski škofijski list št. 11. 1. 1894 je prinesel papeževo pismo, v ktereni 8. Oče Leon XIII naznanjajo šeststoletnico prenesenja nazareške hiše in pa duhovne dobrote, ktere so za ta posebni jubilej deležnikom podelili. Najprej 8. Oče preslavljajo blaženo nazareško hišo, v kteri je po angel je veni oznanjenji Beseda meso postala, preslavljajo kakor eden najsvetejših spominov kerščanske vere. To pričajo in pojasnujejo premnoga pisma, djanja, darila in pravice tega svetišča. Cerkveni zapisniki skazu-jejo. da je bila hiša 8. Družine po dobrotnem Božjem svetu čudežno prenesena v Jakinski (Ankonski) kraj, ter stoji zdaj na Lavretanskih honicih in se od stoletji časti od vsili pobožnih vernikov. Od vsih krajev prihajajo božjepotniki v veličastnih obhodili k temu svetišču. Zidana je bila vsled tega ondi prezala in umetniška bazilika, stoljna cerkev, in na okrog je vzrastlo novo mesto kakor Nazaret. Ceščenje tega kraja in zaupanje obiskovalcev so množile velikanske milosti in dobrote, ki so kakor iz neusušljivega studenca vedno tekle iz te hiše. Bog je namreč Marijino Ime na tem kraju tako prestavljal, da se še zdaj najbolj častitljivo spolnuje njeno prerokovanje: „Blaženo me bodo imenovali vsi narodi." Tolike milosti do najvišjih kakor do najnižjih ljudi se dan na dan še vedno razcvitajo v najlepšo krono na njeni glavi. 8. Oče dalje pripovedujejo, da so sami že davno v tem svetišču skusili dobrote Matere Božje in toliko ljubše jim je, da ondotni goreči škof hočejo bližnjega mesca grudna začeti posebno slovesnost, namreč šeststoletnico, odkar se omenjeni zaklad nahaja v Loreti. Naznanjeno jim je, da iz tega vzroka so že pričeli in hočejo obnoviti in razširiti ondotno baziliko (za ktere velikim oltarjem je hiša S. Družine*). S. Oče serčno hvalijo to podjetje in njega početnike ter spodbujajo vernike k češčenju domače „hiše S. Družine" in ss. skrivnosti, ki se v njeni opravljajo. Goreče kličejo namestnik Jezusov: „Razumejo naj vsi, pred drugimi Italijani, kaki» velik je ta dar, poslan od Boga, in kolika je previdnost, da je ta sveta hiša ali nevrednemu gospostvu odvzeta, ali pa v znamenje ljubezni temu kraju darovana. V tem problaženem jx>-slopji namreč se je pričel začetek človeškega zveličanja po veliki in prečudni skrivnosti Boga včlovečenega, ki je zgubljeni človeški rod z Očetom spravil. In na to toliko dobroto in toliko veselo skrivnost spominja skerbna mati sv. Cerkev trikrat na dan ter nas opominja, da naj jo spoštljivo počastimo. Dalje pristavljajo 8. Oče, kako je sveta nazareška Družina živela na tihem v tem domu in dajala izg-led tolike blage edinosti, da so se angelji čudili. Zato so večkrat 8. Oče opominjali in serčno žele, da k takemu svetemu življenju naj bi se vse družine povernilc, in v ravno ta namen skušajo vstanoviti tudi družbo ter bratovščino sv. Družine. Iz ravno teira m O tesnega svetišča, nazareške hišicc, je izvirala nezmerno velika reka božje milosti in moč svetosti v celo sveto Cerkev. V tej hišici je silno veliko število nebeških prebivalcev veliki plamen preimenitne čednosti ali v začetku sjjočelo ali dognalo do verhunca. *) Nektere male darove je na vabilo škofa Strossmajerja dobila in poslala tudi „Danica namerjajo namreč zraven druzih naprav postaviti tudi oltar ss. Cirila in Metoda v ondotni baziliki. Zadevna bratovščina bi bila zmožna v ta namen kaj zdatnega storiti. Vr. Namestnik Kristusov še nadalje z velikim veseljem in spoštovanjem govore o lavretanskem svetišču. Bilo jo to svetišče vernim našim pred-nainceni lepota in pomoč sv. vere, bode zaupljivo tudi za naše zbegane čase izversten po-sredek milosti za dosego doželjenega miru. Jubilejna lavrotanska pobožnost podala bode vsim vernikom lepo priliko, da razodevajo blago dušno veselje in največe zaupanje v Gospoda Jezusa Kristusa in v njegovo presveto Mater in var-liinjo. Spodobi so pa. da v tem pred vsimi drugimi z lepim izgledom svetijo Italijani sami. Tako bodo posameziu» sebi posebej in sv. Cerkvi pomo<-i izprosili v teli prebudili časih. Iz teh ozirov sv. Oče poslednjič v ta namen radi uslišijo prošnjo ondotnega škofa in nenavadne dobrote in odpustke podele za lav etansko sveto h *to. — huhovnc dobrote in odpustki za omenjeno priliko s»> naslednji: Sv. < >če naznanjajo, da vse predpraviee in milosti, ki so bile od prešnjih papežev kdaj p< »deljene lavretanski baziliki, ostanejo nedotaknjeno v svoji veljavi. Popolno odpustke v podobi jubileja pa podelijo vsim vernikom za čas od perve adventne nedeljo tokoeega leta do nedelje presvete Trojico všteto do prihodnjega leta s pogoji, ki nasledil jejo. namreč: Stoljnico lavretansko naj obiščejo trikrat, in to ali o raznih dneh, ali pa ravno tisti dan. in molijo naj ondi pobožno na papežev namen nekoliko časa: za prostost in povišanje matere sv. ( orkve. za mir in edinost kerščanskega ljudstva in za spreobrnjenje grešnikov. Opravijo naj en post in to taki dan. ki ni sicer kaki od Cerkve zapovedani post. Vredno naj doveršijo spoved in sv. Obhajilo. Dajo naj kak dar vbo-gajine v kak pobožen namen. Odpustek se sme darovati tudi dušam v vicah. Prebivalcem on-dotno zedmjeiie rekanaško-loretanske škofije. ki bi kterc teh j>ogoj nc mojrli spolniti, smejo spovedniki namesto tega kaj druzega naložiti. Komarjem pa. ki s«» zunaj teh dveh škofij, od koder koli. veljsi popotvanje namesto posta. .Malo. ki še ne hodijo k sv. Obhajilu, smejo spovedniki te dolžnosti oprostiti. Verli tega vsim veljavno po te rj enim spovednikom, pa samo v ondotnili dveh zedinjenih škofijah, v tem času in za vdeleženje jubileja podelijo vse tiste pra-vico. ki jih obsega apostoljsko pismo od 15. svečana i*7i). izjemši ono, kar je izjeto v omenjenem pisanji. — Verh tega vsim vernikom za ta <-as sam»», ako molijo lavretanske litanije, ]x> enkrat na dan podelijo sedem let odpustka, popolni odpustek pa, ako molijo te litanije celi mesec vsak dan in prejmejo ss Zakramente ter opravijo tudi druge pogoje. Dano v Rimu pri sv. Petra 23. proseitea 1894. Za S. Očeta: Kardinal SeratTni. Nikolaj Marini, namestnik. MIHAEL, po bežji milosti in fcožjem usmiljenju knez in škof lavantinski, Častiti duhovščini in vsem vernikom svoje škofije pozdrav, blagoslov in vse dobro od Boga Očeta in Boga Sina v edinosti sv. Duha! Ne mislite pa, predragi, da vam očitam lete pregrehe. Tega ne! Povabd sem vas le. da me spremljajte v duhu po svetu, in kar smo našli, to povemo na glas. Pomislite, da je Bog neskončno pravičen; toraj mora kaznovati greh. Zatoraj, da se ne bomo prepozno kesali, odpovejmo se grehu, in stopimo med prave Kristusove vojskovavce, med prave kristjane. Pravi kristjan pa je posnemovalec Kristusov. Taki je bil sv. Frančišek Asiški Bil je podoben Kristusu v rojstvu, življenji in smerti. Rojen je bil v hlevcu, živel je v ponižnosti in zatajevanju samega sebe, umeri je kakor njegov učenik, gol, ne na knžu, pač pa na golih tleh. Ta duh Frančiškov še živi v vodilu 3. reda, ki je najboljši pomoček zoper zmote sedanjega časa. Oglejmo si na kratko to vodilo. Sv. pismo pravi: „Vse, kar je na zemlji, je poželjenje mesa, poželjenje oči in napuh življenja." Zoper to troje je nastavljeno vodilo 3. reda. 1. Sv. ap. Jakob piše: „Vsak pa je skušan, kadar je od svojega poželjenja vlečen in vabljen." In sv. apostelj Pavel pravi, da čuti drugo postavo v svojih udih, ki nasprotuje postavi njegovega duha. Zatoraj opominja Kristus. „Čujte in molite, da ne padete v skušnjavo." Mladenči, dekleta! Ali ste slišali, kolike nevarnosti so v vas samih ? Pa še veči nevarnosti so zunaj vas. Keršč. mladeneč! Dokler si se deržal doma, o kako si bil dober; ljubil si svoje stariše, delo te je veselilo, bil si vedno vesel. Pa pridružili so se ti ničvredni tovarši, zvabili te med se in proč je bila tvoja zadovoljnost, mir serca, morda tudi nedolžnost. In ti, keršč. dekle, od kedaj si se tako spremenila? Prej si bila ponižna, vbog-ljiva in čista kakor angelj; zdaj pa se je vse spremenilo. Glej ti si preveč zaupala sami sebi, podala se v grešne nevarnosti in zgubila si mir serca, morda tudi svojo nedolžnost. Kaj ti pomagajo tvoje solze, kaj tvoje spovedi, pri kteri obljubuješ pobolj-šanje, če pa ne zapustiš tiste hiše, tiste osebe. — Kaj tebi, mladeneč, pomagajo obljube pri spovedi, če se pa vedno potikaš po gostilnah, morda še med službo božjo; če po noči pohajaš okrog, razsajaš po vasčh, ljudem ne daš miru; če se ti ne smili nedolžnost, marveč z gerdim obnašanjem, z nespodobno besedo strup liješ v nedolžna serca. O kristjani moji, poželjivost mesa, to je tista huda zanjka, v ktero se vjame brez števila ljudi, to je tisto strašno brezno, v ktero se toliko lepih sere pogrezne! Kaj dela pa 3. red zoper to? On svoje družbenike prepaše s posvečenim pasom sv. Frančiška s pomenljivimi besedami: „Prepasaj te Gospod s pasom snage, in te ogerni." Vsakemu človeku teli iskra poželjivosti, treba le mnjhne sapice, t. j. skušnjave, in iskra vsplamti v velik ogenj. Zatoraj so tretjeredniki prepasani v znamenje, da hočejo zatirati in dušiti poželjivost, da hočejo čuti nad svojimi očmi, ušesi, ustmi itd. Zunanji lišp je tudi nevarna zanjka za nedolžne duše... Zatoraj veli vodilo, naj se udje derže v svoji noši in obleki tiste srednje poti. ki se slehernemu spodobi, zderževaje se predrazega lišpa. Na ta način se tudi obvaruje poželjivosti oči. Plesov, nespodobnih iger in nepotrebnih po-jedinj naj se tretjeredniki skerbno varujejo... Jed in pijačo naj zmerno vživajo in molijo pred jedjo in po jedi. Nespodobne šale... Knjige, časopisi... In še marsikaj je tacih nastáv in zanjk... Postijo naj se pred praznikom sv. Frančiška, in naj natančno spolnujejo od sv. Cerkve postavljene poste. — Mnogo bolezni prihaja od nezmernosti. Tudi že iz tega ozira je dobro, da si človek kaj odreče, še rajši pa iz vikšega ozira Čimbolj strežemo životu, tembolj pčša duh. Zatoraj so svetniki krotili in v sužnjost devali telesa, in njih duh je prihajal vedno krepkeji. vedno živahniši za vse dobro, tako da se moramo čuditi njihovim visokim mislim, njihovim spisom. 2. Ozrimo se na poželjenje oči. K temu se šteje hrepenenje po bogastvu, po složnem življenju. Vidite, ljudje so na zemlji, ki Boga tajé, ali vsaj nanj ne mislijo; večnosti se nikdar ne spominjajo, toraj tudi ne hrepene po večni sreči. Iščejo pa sreče v zložnem življenju, v bogastvu in iinenitnosti. Vsled tega pa dostikrat prekoračijo meje kerščanske ljubezni. Zatirajo ubožne, zlorabijo zatirane, posoju-jejo denar na 8, 10. 12 odstotkov in še mislijo, da bližnjemu dobroto skazujejo; ne pomislijo pa, da dolžnik na taki način v 8 ali 10 letih kapital dvakrat plača nazaj. — Koliko škode naredé bližnjemu pri prodaji živine, ker slabo živino s skrivnimi boleznimi prodajajo za dobro in zdravo. Koliko škode pri meri in vagi, češ, saj enemu se ne pozná dosti. Ali pri Bogu je zapisana cela svota, vse vkup je sošteto, in krivičnik ne pojde iz teme, dokler ne plača zadnjega vinarja. O kako drugač je ravnal sv. Frančišek. Ko je enkrat prišel v neko cerkev, slišal je v pridigi tele besede: „Kdor hoče biti popolnoma, naj proda vse, kar ima, in naj razdeli med uboge, in potem naj pride in naj meni sledi" In ko je Frančišek to slišal, rekel je sam pri sebi: To je. kar jaz iščem. Odpovedal se je dedščini očetovi, celo svojo obleko je slekel in jo dal očetu nazaj, rekoč: Odslej bora temložje molil: Oče naš. kteri si v nebesih. Vodilo 3. reda pa nagiba družbenike, naj bodo z malim zadovoljni, naj skerbé sicer za svoje družine, kar je prav in pametno, vendar naj ne pozabijo na eno potrebno, namreč na svoje izveličanje. In da se v djanji pokaže ljubezen do bližnjega, naj nekoliko skupaj zlože, da se podpirajo ubožniši iz števila udov. Bolne tovarše naj obiskujejo, naj jih tolažijo, jim tudi v djanji pomagajo, zlasti pa skerbé. da bodo o pravem času prevideni s sv. zakramenti. Tudi po smerti naj jih ne pozabijo, temuč molijo n^j zanje pri sv maši. njim naj darujejo sv. Obhajila in tako še mertvim delijo duhovno milošnjo. 0 glejte, to je ljubezen, od ktere že poje kraljevi prerok David: rM quam bonuin..." ?>. Napuh življenja je tretji sovražnik naših duš. Odkar je hudobni duh perve stariše navdal s hrepenenjem, da bi postala kakor Bog, od tedaj v vsakem človeku skrit tiči napuh ali prevzetnost. Zatoraj je največja umetnost na svetu ponižati samega sebe Sv. ap Pavel piše ošabnim Korinčanom: „Človek, kaj imaš. kar bi ne bil prejel, če si pa pnjel..." Od Boga imamo vse... „Kako dobro in prijetno je, ako bratje v edinosti med seboj prebivajo/ O kako slep je tedaj tisti kristjan, ki je ošabnega obnašanja, ki je nesterpen, in nobenega človeka ne more videti poleg sebe. Za vsako stvar se prepira, togoti; za vsako majhno škodo se tožari in prepira, morda eelo po krivem. Žalostno je. pa zgodi se da človek Bogá samega kliče za pričo svoje laži. Zatoraj tirja vodilo od družbenikov, naj bodo miroljubni, prijazni; naj gojé blagovoljno ljubezen med seboj in do druzih in naj skerbé, kjer jim je mogoče, ua se poravnajo prepiri O kolikokrat se ljudje tožijo za 10 soldov, pa zatožijo velike svote, drugi se jim pa sinejajo. Družbeniki tretjega reda naj nikdar ne prisegajo, razun če sodnija to zahteva. Dandanašnji se ošabnost posebno kaže v za-sramovanji sv. Cerkve, papeža, škofov in duhovnih pastirjev. Zgodi se, da se kak na pol študiran gospod skuša imenitnega delati pri kmečkih Ijudéh. In ker nima nobene temeljite učenosti, pa zabavlja čez papeža, čez duhovščino, čez spoved itd. Zlasti, kadar so kake volitve, občinske, deželne ali deržavne, takrat se pogostokrat slišijo prav gerde in nesramne besede iz usti olikanih divjakov. Kako je v tej zadevi pri vas, tega ne vem; povem pa, da se kaj tacega večkrat pripeti, da se veste varovati. O glejte, vse to pa naredi napuh življenja. Zatoraj opominja vodilo, naj bodo družbeniki zvesto vdani sv. rimskemu prestolu, škofom in mašnikom. Ljubi moji! Duhoven se je več učil, kakor kteri izmed vas. On je služboval na različnih krajih, kjer si je pridobil bogato sbušnjo. Un je od Boga postavljen pastir, učenik in svetovalec ne le v čisto duhovski zadevi, ampak tudi v druzih rečeh. Zatoraj naj se pri vas nikdar ne slišijo take besede, da se ne za merimo Bogu. ki dandanes mar si k tero deželo tepe s pomanjkanjem duhovščine Dragi v Kristusu! Vojskujmo se tedaj po redovnem vouilu zoper poželjivost in napuh. Da ima pa ta vojska veči vspeh, nalaga vodilo gorečnost v molitvi. Vsak naj gre k maši, kadar mu je mogoče. Moli naj z veliko gorečnostjo redovno molitev, in vsaki mesec naj pobožno prejme sv. zakramente, íílfjte, to zadnje da tretje red ni kom naj veči stanovitnost v dobrem. __ Vstal je. Iz groba nam pognal je cvet življenja, — aleluja! Zaznal se beli dan je prerojenja — aleluja! Glasé se pevci divni krog in krog. Svet poln je zdaj živahnega vertenja — aleluja! Slavi narava dela božjih rók. Prostost povsodi vladati pričenja — aleluja! Je slavno zmagal Kristus belo smert, Ko vstal nam je iz grobnega trohnenja — aleluja ! Z ljubeznijo je plačal serd in čert. Narava peti slave mu ne jenja — aleluja! In proti nebu prosta koperni. A človek? mar se iz trohnenje vspenja — aleluja! Pojoč li Rešenika zdaj slavi? Da. svet je poln živahnega slavljenja — o gorje! A v slavospevih teh lepote ni, Trohnobe grob je svet in grob čertenja — o gorjči Rakulski. Ogled po Slovenskem in dopisi. Ljnbljana (Lepi božji grobi. Ss. olja. Ljubljanski „jogn-4 in „Matusalem4 in starost očakov.) Čudno jef kje se toliko ljudstva vzame! Vse cerkve in ,djal bi, vse ulice so bile poslednje dni velikega tedna napol-novane, zlasti veliki petek, ki so božje grobe obiskovali do pozne noči Cerkve so se takorekoč skušale, ktera bi lepše svoj božji grob vravnala; vsi so bili lepi in častitljivi, zlasti mično lepo je bilo pri čč. oo, frančiškanih in pri gospčh uršulinaricah. Za izpraznjeno zagrebško nadškofijo so tudi letos prevzvišeni gospod ljubljanski knez in škof dr. Jakob Missija posvetili ss. olja. po ktere je bil prišel iz Zagreba prečast gosp Feliks Suk. Bil je ravno pred odhodom pri čč. oo. frančiškanih na obedu in o tej priliki so ljubljanski milostni gosp. stolni prošt dr. Leonard Klofutar napili njemu in zagrebški nadškoflji s pristavkom. kako željno se tudi pri nas pričakuje, da bi zagrebška nadškofija 3koraj dobila dobrega višjega pastirja. Prav priljudno je gospod kanonik v imenu ondotne škofije se zahvalil za gorko sočutje in omenil, da v ravno ta namen se na Her vaškem pobožno moli. itd. ter je zdajci odpotoval ker se je mudilo. — Tako imenovani „jogri", katerim so premi'gsp. škof veliki četertek noge umivali, so bili vsi skup stari res 809 let, vendar Matusalu vsi dvanajsteri niso bili še kos. Bili so namreč nasleJnji: Gašper Jančar, z Javora (88 1.); Pečnik Ant. Ribničan (S4 ].); Tonja Jan., Ižanec (8o 1): Verhovec Matevž. Dobrovec (80 1.); Velkaverh Mat, llorjulec (77 1): Skerl Franc, Ljubljančan (72 1.); Karfol Val., z Viča (71 1.); Kopač Jan , iz Preske (71 1 ); Merzlikar Greg, Pograjic (71 l.)j Urbin Jurij, Lipoglavec (70 1 ); Slabič Mat., Dobljan (69 1); Snoj Stanislav Ljubljančan ((>3 1 >. Matušala ali Matusalem pa jih je imel sam toliko kolikor Dobljan Slabič pa še 900 več. Vzrok, da so Adam in njegovi nasledniki doživljali toliko starost, stavijo nekteri v to, da je bila natora v začetku bolj močna, da so živeli bolj zmčrno, od sadja zemlje itd____ Brez vsega dvoma pa je bila to posebna naredba Božja, ter da se je z dolgim življenjem in redko sraertjo svet z ljudmi napolnjeval in da so se sveti nauki o razodenji Božjem, stvarjenji sveta, človeka, izvirnem grehu in druge dogodbe nepopačene ohranile do tistih časov, ko se je pisanje bolj spopolnilo in razširilo, ter so se s tem pomočkom dogodbe Iožej ohranile. Da bi pa bila takratna človeška starost enaka sta-rosti naše dobe, da bi bila tista leta to, kar so naši meseci itd., to nima nobene podlage in je gola ne-zmisel. Velikonočno nedeljo so premilostni gospod knez in škof imeli veliko pontifikalno sv. mašo s polno asistenco in po maši so podelili blagoslov s popolnim odpustkom v papeževem imenu, kakor se to zgodi vsako leto ta dan in še enkrat med letom. Ljudi je bilo po vsih prostorih natlačena cerkev. Vreme veliki teden in v praznikih je bilo tako lepo in vgodno, da se skoraj kaj tacega ne pomni. St. Vid na Vipavskem, 25. sušca 1894. (Sv. mi-sij on ) Omenili ste že v zadnji št. „Zg. Danice" sv. misijona, kterega so vodili tukaj od 10. do 19 mar cija čč. oo. lazaristi: Ileidrih, Pogorelec in Klančnik z znano vnemo in gorečnostjo. Najprej hvala in čast usmiljenemu Bogu za to nenavadno milost, da nam jo je dal dočakati in se je vdeležiti! — Naj današnji svet še toliko rohni zoper sv. misijone, naj satan po svojih pomagačih še bolj skuša jih osmešiti in ob veljavo pripraviti, resnica je in ostane: Sv. misijoni so eden naj vspešnejših pripomočkov, ljudstvo predramiti iz pregrešnjega in labkomišljenega življenja, ter vzbuditi in pokrepiti h kerščanskemu življenju in kerščanski gorečnosti. To se je, upamo, zgodilo tudi tukaj, kjer seje zadnji sv. misijon obhajal že pred 24. leti. kajti vdeleževali so se te pobožnosti letos ves čas domačini in ne preveč oddaljeni sosedje z naj večjo gorečnostjo in vnemo, tako, da je bila prostorna št. viška cerkev vselej polna, proti koncu pa še veliko premajhna. Obhajanih bilo je čez 14 sto, dasi je domačinov za sv. obhajilo sposobnih le 750. Najslovesnejši bil je zadnji dan, prelepi praznik sv. Jožefa, zjutraj slovesno skupno sv. obhajilo (dasi se je obhajalo tudi med tednom), popoldne pa slovesna procesija z novim misijonskim križem. Ker je bilo jako lepo vreme, smem reči. da je k ti procesiji prišlo ljudstva od drugod še za en St. Vid, ako ne več, da se vdeleži prelepe slavnosti. Duhovnikov bilo je lt* in 2 bogoslovca. ki so po blagoslovu misijonskega križa v procesiji z ljudstvom vred glasno molili sv. rožni venec, vmes so pa domači pevci peli primerne svete pesmi. Častno stražo izverševala in za red in varnost skerbela je prostovoljna požarna bramba, za kar ji gre vsa čast in pri znanje. Bog poverni in poplačaj čč. očetom misijonarjem, ki so tako neutrudno in z vso vnemo delovali na prižnici in v spovednicah! — mi jim nismo vstanu poverniti. Hvala tudi v. č. dekanu vipavskemu, ki nam je blagoslovil novi misijonski sv. križ in vodil procesijo! Hvala vsim čast. gg. sosedom duhovnom, ki so pomagali v spovednici in pri altarju, da se je vse trudapolno delo srečno in — upam. — vspešno iz-veršilo! O bili so lepi dnevi, hvala Bogu. da smo jih učakali! — sliši se še sedaj med ljudstvom. In to po pravici; saj je bilo v tih devetih dneh v naši cerkvi 27 prelepih, primernih cerkvenih govorov. Opravilo se je 57 ss. maš, pri kterih se je pelo ali glasno molil sv. rožni venec, razun tega pa še mnogo drugih pobožnih molitev in opravil. — Ali ni to res lepo in ginljivo? Ali ni to nekaka sila, pritisek na božje neskončno usmiljenje? — saj pobožna in skupna mo litev oblake predere. Mili Bog blagoslovi delovanje v zveličanje neumerjočih duš, ter dodeli vsim stanovitnost v storjenih, dobrih sklepih! Vse k največji časti Božji in v zveličanje neumerjočih duš! Konečno le še omenim, da nam je nov, prelepi misijonski sv. križ — ki je bil splošno in prav zelo pohvaljen — napravil za primerni majhno ceno podobar iz Idrije, gosp. Matevž Dežela, kterega za-moremo za dela. v njegovo stroko spadajoča z dobro vestjo posebno priporočati. Janez Demšar. župnik V Selcih na Gorenjskem. (Pokop dobre matere in pobožne gospodinje.) Imeli so. — kakor se nam poroča, — zdaj že ztporei o večjih praznikih žalne dogodke. Na sv. večer, ravno ko sj se l|uJje naprav-Ijali k polnočnim pjb »žnostim uinerl jim je ondotni organist (umirovljen učitelj L \Vo; še dokaj večja žalost pa je zadela zdaj ondotnega gosp. kanonika in dosedanjega farnega upravitelja prečast. gosp. Jan. Ev. Sušnik-a, ker so jim ravno na Veliko Noč proti poldnevu umerli v njih in cele obširne duhovnije resnično žalost njihova mati Katarina Preolaga pikoj-nica bili so že o J nekdaj dobro znana, kjt ooče spoštovana in od vsacega ki jih je poznal, velečislana „Kronbirtova mati* v Škofji Loki. Ko je pred malo leti postal njihovi gospod sin župnik v Selcih, preselili so se mati-vdova k njemu ob enem kot gospodinja in oskerbnica obširnega župnijskega posestva, in vladali so njihovem novem domu — župnišču kot uzor premodre in preskerbljive h:šne matere, ki podpira po modrem pregovoru tri ogle hiše. Vse je bilo v tej hiši združeno: molitevnost, mir. red, marljivost, gostoljubnost, raJodarnost, usmiljenje, sploh čednosti ki odlikujejo dobro in miloserčno gospodinjo. Njihova gostoljubna skerbljivost pripeljala je bila blago po-kojnico preteklo polletje celo na kraj groba. V 2:1 dan julija lanskega leta obhajala sta dva novomašnika selške fare ondi najlepši dan svojega življenja. Da bi se bilo gostom po mogočnosti najboljše postreglo, peljali so se „skerbna Marta-1 sami nalašč v Ljuoljano, da so nakupili potrebnih stvari. O tej priliki pa so se bili prehladih in zboleli za vnetjem pljuč tako hudo in nevarno, da se je bilo bati. da Oodo imeli v Selcih na en dan: v cerkvi novi maši. v župnišču pa merliča. Bog je bil takrat obvaroval prečastitega gosp. kanonika tolike serčne bridkosti; toda le za malo časa Nedavno so šli blaga pokojnica gledat, kako je popravljeno in pripravljeno stanovanje v Ljubljani za ljubljenega gos;), sina in kanonika kamor se imajo v kratkem premakniti. Xa videz glede zdravja skoraj bolj terdni materi, kakor keJaj poprej, škodoval je vendar zopet mraz tako. da jin je položila v novič pljučnica na bolniško posteljo, iz ktere zdravim vstati ni bilo več sojeno. In glejte! vsakoletno prelepo navado prejemati sveti Veliki četertek velikonočna ssv. Zakramenta ponavljali so blaga pokojnica tudi letos zadnjikrat: prevideni so bili ravno ta visoki praznik s ssv Zakramenti za umirajoče, na Ve-likonoč proti poldnevu pak so, kakor sem omenil, mirno in vdani v Božjo voljo umerli, ter šli prepevat, — kakor se sme za terdno upati — nebeško Alelujo v sveti raj! — Mertvaško opravilo veršilo se je velikonočni torek, 27. marcija, zjutraj ob S uri. Poleg obilnega števila prečastit-e duhovščine skazale so mnogoštevilne trume žalujočega občinstva blagi pokojnici zadnjo čast in spremile njeno mertvo truplo v farno cerkev, kjer so se veršili mertvaški obredi in ssv. maše; telesni ostanki blage pokoj niče pa so se prepeljali potem k Materi fari v Staro Loko, kjer bodo položeni na strani njenega rajnega soproga k večnemu počitku — Sladki mir hodi njenim koščicam. duši pa naj sije večna lučica sv. nebes! — —k. 1. Bratovske zadeve molitvenega apostol j s t ▼ a. Nameni za mesec april (mali traven.) a» Glavni namen: Pogost o spominjanje na dob rite rečnega zveličanjn. bi Posebni nameni: 1. Bela nedelja. Ta in vsaki dan mesca vse oznanjene, pa še ne zaznamovane ali hitro nastale zadeve. Milostno cdver-nj'-nje zasluzenih kazen. Pervoobhajanci. 2. Marijino oznanjenje. ..Duhovni in obhajam i.-- Marijan-ske kongregacije. 3 S. Rihard. Anglija in Irsko. Več vsled vere preganjanih. Zidanje cerkve Jezusovega Serca. S. Izidor. Kerščanska znanost. Pomoč v pravi revščini. Verski povzdig delavskega stanu. 5 S VlncenciJ FereriJ. Pospešitelji molitvenega apostolj-stva. Odvernitev nasledkov nepravičnih oldol/.enj. Varstvo v nezgodah pri povodni vožnji. S. JaliJana. Obvarovanje višjih dekliških šol pred vpljivi prostozidarstva. Zaprečenje nameravanih mešanih zakonov. Župnija med krivoverci. (Dalje nasl.i D. Bratovske zadeve N. 1J. Gtosp* presv. Jezusov. Seroa. V molitev priporočeni: Na milostljive pri prošnje N. lj. G. presv. Jezusovega Serca, ■v. Jožefa, sv. Nikolaja, ss. Hermagora in Fortunata, naših angeljev varhov in vsih naših patronov, Bog dobrotno odverni od naše de-tele poboje, umore in samomore, odpad, in brezverstvo. prešest-▼anje in vse nečistosti, sovraštva, preklinjevanja in vse pošastne pregrehe. — Bolna deklica za zdravje. — Bolan mož za pomoč. — Mati priporoča v gorko molitev svojega napačnega sina za pol»oljšanje — IJolehen goreč duhoven za ozdravljenje. — Ponižna prošnja za gorečo bratovsko molitev, da bi milostljivi Jezus neki osebi, na duhu bolni, zopet dodelil ljubo zdravje, ako je njegova sveta volja. (Op za bratovščino N. Ij. G. oddano. Vr.) — Na tHesu in tudi na duhu zelo bolan mož se priporoča v molitev, da bi na priprošnjo Naše ljube Gospe in sv. Antona Padovanskega zad bil ljubo zdravje ; ako to ni božja volja, pa za voljno po-terpljenje in srečno zadnjo uro. — Dijak prav živo priporoča svojo prav nevarno bolno drago mater za zdravje, ako je Božja volja. — Tri bolne redovnice za pomoč in zdravje, če je Božja volja. — Priporočenje v molitev v neki dober namen. Listek za raznoterosti. Ljubljana. Prevzvišeni gospod knez in škof so se v torek 27. t. m. odpeljali na Dunaj k škofovskim posvetovanjem. Ijnb^ana. .^go^jaDa^ca" je že zadnjič orne-nila* S sMem 'Bfa^e^osp^ilurnikove, naj tu še slede nekatere čertice o njeni delavnosti. Pokojna gospa ni bila samo velika dobrotnica ubožnih, temveč je tudi mnogo lepih darov pri druzih zanje nabirala Tisučake je^nabrala za uboge; zlasti je bil nje trud velik vsako zimo, ko so se ubogim nčencem in učenkam omišljale nove zimske obleke. Bila je takorekoč duša in srednica vsg. tukajšnje dobrotljivosti in naprav ?a uboge, zlasti med gospemi. Umerla je 1!J. sušca in 21. je bila pokopana. Ljubljančani so bili pokazali, kako so ranjo čislali. Njen pogreb je bil zares jako slovesen in veličasten. Plinove svetilnice so bile prižgane po ulicah, koder se je pomikal mertvaški sprevod. Ni. bilo^JOaâlra^^LJu^ljani tako lepega pogreba. Tu so bila~razna društva zastopana, več šolske mladine; zlasti ginljiva je bila videti dolga versta černo oblečenih gospej, društva ljubljanska v podporo revežev so svoji prijateljici in pomočnici skazale čast in ljubezen Vdeležili so se vsi stanovi, častniki višje in nižje verste. Videli smo, kako Ljubljana tudi po smerti ve čislati veliko do-brotnico do ubogih. Bog ji daj večni mir! A. K. Darovi za ciborij. Frančiška Tomec : 1 zlato broš in par zlatih uhanov. — Neka ženska iz slonovih ulic: 4 grame zlatnine. — Dr. Vladimir Globočnik pl. Sorodolski imenovan je za ministerskega tajnika v finančnem ministerstvu. Na mesto venca na grob umerlega župnika Jerneja Jarca v Dolu, podaril je gospod vodja in poslanec Fr. Povše 10 kron za katoliški sklad. Bratovščina presv. Rešnjega Telesa bode prihodnji četertek 5. aprila v cerkvi pri čč. gg. uršulinkah obhajala svojo redno mesečno pobožnost: ob 4ih bode ena sv. maša, ob 5ih slovenska pridiga in sv. maša z blagoslovoma za žive in mertve ude bratovščine. Tudi je pri tej priliki skupno sv. obhajilo. VMognnciji sta 4. sušca bila kerščena 2 zamurska otroka. Wallenda, vodja ondotnega „Variété" — ka-zalisča, ju je sprejel za svoja, in moral se je pred nemškim konzulom v Kaplandu pismeno zavezati. da bode otrokoma skerbel za dobro odgojo. S škofovim privoljenjem sta bila kerščena v škofijski stoljnici ter prejela kerščanski imeni; sedaj sta v privatni šoli v Mogundji. Dobrotni darovi. Zn dijaško mizo: Č. g. kapi. Ant Nemec 1 gld. — Gspdč, Ivanka Zakotnik 2', gld. (Op. v pismu je bilo 3 gld) Novakovi 2 gld. — Bojen mož, da bi dijaki mu molili za ljubo zdravje. 1 gld. po J. C. — C. g. kaplan Viktor Steska 2 gld. — U. C. 1 gld. — Iz Žuženberjra S gld. — Za razne minijone ali potrebe: Iz Zuženberka 20 gld. Zt najpotrebniši minijone itd.: 20 gld. Za rarhe božjega grobu: Iz Jesenic po č. g. župniku 6 gld. — Fara Semič H gld. — S Kovorja č. g. L. Krištofič 1 gld. 20 kr. — Po p. n. g. kan. in dek. J. Hofstetterji: Senožeče 2 gld. 10 kr. in Vreme 1 gld. 50 kr. — Fara Raka 9 gld., po v. č. g. J. Doli-narju. — Za cerkev sv. Jožefa v Prjedoru: Več častilcev sv. Jožefa, da bi jih vzel v svoje varstvo. 3 gld. 60 kr. Za SC. Očeta: II. C. 1. gld. — Iz Žuženberga 32 gld. Za katoliški sklad: Neim. dekan 50 gld. Za opravo ubožnih cerkev: Iz Cerkljan na Gorenjskem 46 gld. — Iz Doba 64 gld. 50 kr. — Iz Starega terga pri Rakeku 36 gld 60 kr. — Iz Hrastji pri Kranju 9 gld. 20 kr - Iz Kostanjevice 41 gld. 60 kr. — Iz Zagradca 23 gld. — Iz Žabnice 7 gld. - Z Golega 12 gld. 75 kr. - S Št. Urške gore 7 gld. — Iz Žuženberga 40 gld. Popravek. Moj namen je bil »za dijaško mizo« pri 5 gold, ki so v Danici (po pomoti) zaznamnjani »za cerkev v Prjedoru« — J. Dernovšek v Žabnici.