Kcuistcrcd tor nostinu ;is n puhiicni/<>/) K LETO XXX APRIL 1981 V PRVIH dneh aprila bo v Melbournu letna konvencija katoliškega tiska (Catholic Press Association). Nadaljevala se bo v konvenciji splošnega verskega tiska (Religious Press Association). MISLI so včlanjene že precej let in so še pod pokojnim urednikom o.Bernardom od enegji izmed predavateljev prejele javno' priznanje. (Pred nekaj leti je dobil posebno nagrado tudi sedanji urednik, kar naj bo povedano na uho in zgolj kroniki). Pri letošnji konvenciji bom le malo sodeloval, ker bi rad še pred prazniki spravil na pošto aprilsko številko. Gotovo pa sc bom vsaj za nekaj uric .srečal z ostalimi uredniki, s katerimi smo v teku let postali ne le znanci, ampak iskreni prijatelji. Nekateri med njimi so res mojstri svoje stroke, osebnosti znanih imen in kvalitetnih tiskovnih stvaritev. Ob njih se mi zde naše MISLI tako nebogljene, če primerjam kvaliteto — in seveda tudi urednikov čas, kader njegovih sodelavcev, pa tudi število naročnikov in z njim trdno finančno zaledje. Tisk izseljenskih skupin hodi drugo pot in MISLI niso izjema. Bori se od vseh začetkov za obstanek in si le v neizčrpnem idealizmu podaljšuje življenje. Tu ni plače, vse je več ali manj na ramah enega človeka, ki je poleg ostalega dela, urednik in upravnik ter sodeluje od prvih zametkov nove številke do takrat, ko osebno nosi težke vreče z izvodi na pošto . . . V tolažbo mi je, če znajo vse Jo ceniti vsaj naročniki. Hvala vam! — Urednik in upravnik K SLIKI NA PLATNICAH: Veli- konočna preproga narcis pod Golico. KNJIGE! KNJIGE! KNJIGE! Poštnina v cenah knjig ni vključena! UČBENIK SLOVENSKEGA JEZIKA, 1. in II. DEL (SLOVENIAN LANGUAGE MANIJ Al., PART I. and PARI II.) Cena I dela $7. , II. dela $8.50. ANGLEŠKO-SLOVENSKI in SLOVENSKO-ANGLEŠKI SLOV A B v eni knjigi. Žepna izdaja. Cena $8.- JADRO V VKTRU (za 11. razred), cena $6.—; ZLATA LADJA (za III r.), cena $6.—; VRTILJAK (za IV. r.), cena $6.50; ZEMLJA DOMAČA (za V. rj, cena $6.50. — Te čitanke, bogate po vsebini in barvnih ilustracijah, uporabljajo slovenske osnovne šole v Trstu. Res vredna pomoč za priljubitev in izpopolnitev znanja slovenskega jezika tudi naši izseljenski mladini. KUHARSKA UMETNOST AZIJE.Na 233 straneh, s številnimi kuharskimi recepti azijskih narodov in z več barvnimi slikami serviranja azijskih jedil. Zbrala Marinka Pečjak, izdano v Sloveniji. Cena $13.60. ŠKOF ROŽMAN, L, N. in III. knjiga. — Odlično delo dr. Jakoba Kolariča CM. in.podprto s številnimi dokumenti. Cena vseh treh knjig $40.- (Posamezne knjige: prva $7.-, druga $9.-, tretja $28.-). LJUDJE POD BIČEM (Odlična trilogija izpod peresa KARLA MAUSERJA iz življenja v Sloveniji med in po vojni.) — Cena vsem trem delom $10.- TRENUTKI MOLKA — Misli za vsak dan leta je napisal FranC Sodja CM. Krijiga je izšl i v Argentini, stane vezana $4.—, nevezana pa $3.— in jt vredna branja. HOJA ZA KRISTUSOM (nesmrtni spisi Tomaža Kempčana v oblik' molitvenika). Cena $5.— vezani knjigi. MATI, DOMOVINA, BOG (Pesmi Ludvika Ceglarja) - Cena $2--' POPOTNIKI (Najnovejši roman, ki je izšel v izseljenstvu, napisi Aleksej Goriški). 456 strani. — Cena $10.-. V ROGU LEŽIMO POBITI (napisal Tomaž Kovač, priča pokola tisočev v letu 1945) — cena dva dolarja. TEHARJE SO TLAKOVANE Z NAŠO KRVJO (izjava prič o teh3f| skih dogodkih v letu 1945) — cena dva dolarja. TABORIŠČNI ARHIV PRIČA — 1., 2., 3., in 4 zvezek (/bral Filip Žakelj). Vsaka knjiga po štiri dolarje. REVOLUC IJA V HOTEDRŠICI (Siena Blažič) — Cena $2 — misli 'iTHOUGHTS) Informativni mesečnik za versko in kulturno življenje Slovencev v Avstraliji • Ustanovljen leta 1952 • Izdajajo slovenski frančiškani • Urejuje in upravlja Fr. Basil A. Valentine, O.F.M.,19 A’Beckett Street, Kew, Victoria 3101 — Telefon: (o3) 861 7787 • Naslov MISLI: P.O. Box 197, Kew, Vic. 3101 • Letna naročnina $5.- se plačuje vnaprej (izven Avstralije $8.-, letalsko s posebnim dogovorom) • Rokopisov ne vračamo. Dopisov brez podpira uredništvo ne sprejema. • Stava: Polyprint (Vic.) Pty. Ltd., 1 Dods Street, Brunswick, Vic. 3056 - Tisk: Distinclion Printing, 164 Victoria Street, Brunsvvick, Vic. 3065. VSEBINA • Bol in radost — stran 65 • Skrivnost miru — Ana Besant — stran 66 • Za križem — Ivan Cankar — stran 67 • O razgovoru — Katica Cukjati (Pismo iz Evrope argentinski “Svobodni Sloveniji”) — stran 69 • Umiranje je trajalo tri ure — Daniel Rops — stran 71 • Kristus je vstal, vstali bomo tudi mi — stran 72 • Družina in veliki teden — stran 73 • Velika noč — pesem — Mirko Kunčič — stran 74 • “Popravljani” Cankar — P. Bazilij — stran 75 • P. Bazilij tipka. . . — stran 76 • Izpod Triglava — stran 78 • Je v nas kaj Tomaža? — Po K. Srienc — stran 80 • Izpod syd-neyskih stolpov — p. Valerijan — stran 82 • Obračun — pesem — Oton Župančič — stran 83 • Kaj pravite? — Ni smel k obhajilu — I. M. (Iz “Družine”) — stran 84 • Vozniki — povest-nadaljevanje 19 — F. Grivški — stran 85 • Naše nabirke — stran 85 • Misel — pesem — Branko Bohinc — stran 87 • Adelaidski odmevi — p. Janez stran 88 • Skrivnost naše vere — Branko Korotaj — stran 89 • Z vseh vetrov — stran 90 • Kotiček naših mladih — stran 92 • Križem avstralske Slovenije — stran 93 BOŽJE misli !N človeške' i LETNIK 30 — ŠT. 4 APRIL 1981 J G'oboko doživetje Ve'ikonočnega veselja ob Vstalem ' am želijo ' **ši dušni pastirji, sesiri* ln posinovljeni misijonarji. BOL IN RADOST NEKJE sem bral: “Če je naša vera poštena, je veliki petek sedanjosti prav tako naš kot veselje vstajenja." Zato drži, da “je velika noč naša največja radost, pa tudi bolečina.” In pisec razglablja dalje takole: Veselimo se najprej zaradi Kristusa, zaradi njegove zmage, vstajenja in kraljevske slave, kjer tudi nas pričakuje. Prav tako v živem ljudskem občutju zadoščenja, da je hudobija poražena in dobrota nagrajena; da je življenje močnejše kot smrt, da vendar ne gremo v nesmisel niča, ampak navzgor, k večji svobodi in polnosti življenja. . Končno se veselimo ob lepih spominih na mladost, na dom in domovino in medsebojno ljubezen; rra čudovite navade, pričakovanje in praznovanje brez zle misli in skrbi. Prazniki krščanske vere in poglobitve naj bi imeli tudi obče človeški pomen upanja in zaupanja. Ne morejo pa nam biti prazniki le v radost. Pred vstajenjem je Kristus trpel, bil zavržen in umorjen. Ker nam, to ni le blag spomin ali simbol, ampak dejstvo, Kristus pa nas veliki brat in prijatelj, nas vse to prizadene. Nič ni čudno, da so naši dobri ljudje nekdaj oblekli za veliki petek obleko žalovanja in pri Kristusovem grobu zares jokali. Tudi danes nas obhajanje Kristusove smrti pretrese in nekje v globini gane: “Glejte, kako nas je ljubil! . . .” Kristjani verujemo, da je Kristus po svojem učlovečenju povezan z vsem človeštvom. Zato Kristus svoje trpljenje in umiranje nadaljuje na vseh koncih sveta, kjer bije katerokoli človeško srce. Brezštevilni umori nerojenih otrok, umiranje milijonov otrok in odraslih zaradi revščine in lakote v premalo človeških razmerah, grobo kršenje osnovnih človekovih pravic in človekovega dostojanstva . . . vse to je sedanji Kristusov veliki petek. MiS|s * ’ Apni I98I Ana Besant: SKRIVNOST MIRU Radosti in žalosti drugih so prav toliko naše kot njihove, in ko v pravem času to občutimo ter se naučimo živeti tako, da se življenje celega sveta preliva skozi nas, tedaj se naša srca na uče skrivnosti miru. Na poseben način pa tam, kjer ljudje trpijo prav zato, ker so dobri, ker ljubijo Kristusa in Cerkev ter zvestobo evangeliju više cenijo kot lastno varnost, svobodo in življenje. Da, res: če je naša vera poštena, je veliki petek sedanjosti prav tako naš kot veselje vstajenja! Prav v vstajenju pa dobi svoj smisel in svojo vrednost. Z druge strani pa vstajenja ne bi bilo, če bi ne bilo prqj trpljenja, smrti in groba. Za nas torej ni druge poti, kakor Kristus, učlovečena in trpeča ter zmagovita Ljubezen. Blagor nam, če jo vedno bolj razumemo in po njej hodimo. Zemeljska velika noč bo prešla iz vseh stisk in vsake bridkosti v brezmejno in brezkončno radost Življenja. Aleluja! TUS Č SVETA Prizor iz bogoslužja velikonočne vigilije. (‘OSP()l) je s trpljenjem svojim svet odrešil. ° Se je izpolnil ukaz, ki je bil od vekomaj. Preko gore trpljenja drži cesta v večno radost, nore smrti drži cesta v življenje. Visoko neba se je vzdignilo znamenje in vse trudne (ipj zastrmele vanj. Ura bridkosti je bila ura ^‘Znanja. Teman je stal križ na Golgoti, kajti nUm je plamenela daljava v zarji paradiža. Upajte, koprneče oči! Ne kapljica plemenite ^ '• 'Z čistega srca izlite, ni kanila brez koristi. \J>i-U^‘ ,)hi, Elohi, lama sabaktani!" * vkrat se bo dopolni! čas in duri se bodo '• dolgi rdeči halji• njegovi svetli lasje so trepetali v vetru. Šli so in prišli v kraj, ki ga Bog ni blagoslovil-Kakor v grob je bil pogreznjen. Od vseh strani so strmele v grob visoke črne skale. “Čigav je ta kraj?” “Gospodov”, je odgovoril otrok. Ozrl se je tujec, na levo je pogledal z žalost■ nimi očmi in na desno; in tedaj so se nenadoma odprle koče, plaho skrite pod skalami. In iz koc so prišli ljudje, upognjeni in trudni; sila jih je bilo, počrnela je dolina. “Odkod, ljudje božji?" je vprašal tujec. “Izpod zemlje!" so odgovorili, “črno zlato kopljemo pod zemljo; črno zlato za gospoda, črn kamen z.ase!" Tujec jih je pogledal, nagnil je glavo in šh so za njim; lahek je bil njihov korak kakor še nikoli prej; oči so gorele — v zmagoslavju te> nič več v koprnenju. šli so in dolga je bila procesija. Vila se je f’z hriba v hrib, iz. doline v dolino. Pod senco te črne procesije, pod senco rdeče halje in svetlih vihrajočih las so čudežno umirala polja, veneli so travniki; doline so se vzdigale, padali so hribi■ Bogastvo, iz prokletstva vzklilo, se je vračala v prekletstvo. V klanec so šli, zmerom višje; vsa pokrajin je bila pod njimi, jasno razgrnjena kakor rta dlani. Pred njimi se je svetila dolga rdeča halja• svetli lasje so goreli v soncu. “Kam?" Tujec ni odgovoril. Obzorje je vse vzplamenelo, kakor tretjo ura ,,Ull Golgoto; vzplamenel je na nebu krit, ki je se8al s silnima rokama od izhoda do zahoda. Tujec pa je stopil na hrib, nagnil je glavo in 'akril oči; zakaj velika je bila bridkost v njego-srcu. Ne ozrite se v prokletstvo in trohnobo, vsi 11 ''soči in milijoni, ki ste koprneli za menoj! Vsi w l)()nižani in užaljeni, vsi vi zasužnjeni in obremenjeni — zdaj, ko je naš dan, pojte hozana in v^luja! Iz bičanja in križanja, iz sramote in trpanja je vzrasel naš dan, do nebes se je povzdignil naš krit — pojte mu hozana in aleluja!" Šel je pred njimi, visok in lep, v dolgi rdeči halji, in vsi so šli za njim, vsi ponižani in razžaljeni, vsi zasužnjeni in obremenjeni. Šli so v svetel dan, ko se je zgrnila globoko za njimi nad Sodomo črna noč; sodbe noč in obsodbe. Šli so za njim v zmagoslavje in radost; tisti ponižani in teptani so šli za njim, ki jim je rekel: Božje kraljestvo je v vas. S\WlfJS. V/ O razgovoru so o razvitih in nerazvitih državah in deželah obPr^e. mnogih mednarodnih konferenc in te debate escevalna sredstva naglo prenesejo v svet. Zato tudi nih^ ^Ullne8a> da človek spozna preko teh obveščeval-sredstev, da ima še marsikak problem nerešen, lik r.av|iani razvitejših držav opazijo vsemogoče raz-ln pomanjkljivosti nerazvitih skupnosti. Prebivalci _ podarsko revnejših predelov mnogokrat branijo svoj la: stnc 'n življenja. Pri tem se opirajo na duhovno bogastv dr^, , Clv*lizacije. Zatrjujejo celo, da so srečnejši kot av*jani evropskih ali severnoameriških držav, čeprav Ve v blagostanju. Srečnejši pa da so, ker žive mir- ne jj no živi rad' •. Je’ ker imajo več prostega časa, ker spoštujejo ^CIJe, običaie in navade. običaje in navade, res namen tega članka ugotavljati, ali so te trditve pretVe^avne in do kakšne mere, moremo pa trditi brez ?e|ajiravan,ja» da imajo v tehnično zapostavljenih de- in . neprecenljivo bogastvo: čas za razgovor, dialog Ue°ato. ali n.enjava mnenj, preprostih vsakodnevnih doživetij tav|,'.ce*0 spletenih znanstvenih in filozofskih ugo-ižgub|'- rnet^ družinskimi člani, sošolci in prijatelji ni po(r Jan)e časa, temveč morda pozabljena osnovna krjVcea f*°veka in družbe. Televizija pa je ena glavnih Cepr,)v Za P°manjkanje časa za razgovor v sedanji dobi. odda|. ^'oveku v nekaj sekundah prikaže življenje v odtuji"""*1 krai>h preko satelitskih postaj, ga prav tako ^ bi mogli najlaže razložiti, do katere mere h. Uvniki najožjem družinskem in socialnem krogu. Du- ž ljUd^.Ps'h0logi in antropologi, ki so v stalnem stiku seže občutek osamelosti posameznika. In to predvsem v velemestih, kjer fizično takoreč stopamo drug drugemu na prste. V marsikateri slovenski družini je še danes dovolj časa za razgovor. Mnogi med nami z veseljem govore o razgibanem življenju, kulturnem in prosvetnem, o minulem delu v Sloveniji, ali pa tudi o današnjem življenju izseljenske skupnosti. Toda dostikrat tožijo mnogi člani *,isoko izobraženih ali tudi povprečnih družin, ki sicer nimajc nobenih gospodarskih težav, o hudih vzgojnih problemih in o medsebojnem nerazumevanju. Skoraj vedno je v ozadju ista — na prvi videz nepomembna — pomanjkljivost: za družino ni časa in v domačem krogu čiani omejijo sožitje na bežne pozdrave. Posledica te osnovne pomanjkljivosti v domačem krogu se pokaže v značaju mladostnika: njegov značaj dob: dve glavni potezi — individualnost in masifika-cijo. Na prvi pogled ti dve značajski značilnosti izgle-data sporni, nezdružljivi, a ni tako. Osamelost otroških let se še bolj zakorenini v mladostnih letih; mladostnik se psihološko zapre v lasten krog, do katerega nima nihče dostopa. Tako duhovno osamljen človek v družbi, v katero se na vsak način mora priključiti, le tekmuje v poklicnem delu in stremi za materialnim napredkom in si z nabavo vseh mogočih reči, ki jih nudi svet. skuša nadomestiti podzavestno pomanjkanje razumevanja, prijateljstva in ljubezni. Oblika najnovejših zabav je tako prirejena, da je posameznik sredi hrupa navzoč, le kot številka med množico, ki ne zahteva nikakršnega osebnega sodelova- MiS|i nja niti priprave. Tak individualistično zgrajen človek je tudi najlažja žrtev masivne reklame, demagogij, totalitarističnih gibanj, masovnih prireditev in tudi najbolj vdan občan v komunističnih sistemih. To pa zato, ker se lahko v množici zgubi in ker istočasno nima nikakršnih odgovornosti za odločitve ali za razvoj dogodkov. Individualistično vzgojena oseba se nujno stalno vrača v še večjo osamelost. Ko pa je po naključju vključena v kako akcijo ali položaj, ki zahtevata sodelovanje in soodločanje, ni pripravljena za take primere, ker ni vzgojena. To kritično stanje pa taka oseba doživlja kot osebno neprilagoditev in nesposobnost za reševanje življenjsko važnih problemov. Ko se poostrijo poteze neprilagoditve, ni prostora za etične probleme, niti ni zanimanja za družbo; red in avtoriteta postaneta nesmiselna. V Evropi je brez števila mladih ljudi, ki imajo popolnoma osebne pojme o vsem in za katere ni vredna spoštovanja niti ena sama izmed družbenih ustanov Pred leti se je svet zgražal ob pojavu hippyjev, ki so predstavljali nekakšno re-akcijo proti družbi. Za njimi se je pojavilo drugačno mladinsko “razpoloženje", ki zajema večje število mladih. A ti niso proti družbi, le živijo, kot sami razlagajo, “ob družbi, brez družbe”. Tak odnos pa rodi v okviru celotne družbe posebno socialno razpoloženje. ki ga je mogoče označiti z besedami španskega misleca Ortega y Gasseta: “Manjšine niso spoštovane — niti v skupnosti niti osebno.” Pomanjkanje spoštovanja pa priča o odsotnosti razgovora, saj le po razgovoru dospemo do razumevanja. Svet išče komplicirane socialne vzroke za probleme; v današnjem svetu pa pozabljajo, da so temelji teh težav v pomanjkljivi vzgoji, tako v družini kot v šoli-Nezanimanje za bližnjega pa je povod, da so mnenja o socialnem redu, ustanovah in družbi zgrajena na predsodkih, ki postavijo vse reči v luč nezaupanja, obsodb in agresivnosti. Od tod toliko nasilja in brezobzirnega ravnanja v družbenih stikih. Vendar pa le ni vse tako črno na obzorju današnje družbe; kljub številnim bolečim točkam je mogoče po podrobnem opazovanju ugotoviti, da ni vse tako negativno, kot izgleda na prvi videz. Pogled v delo mladih generacij nam kaže marsikatero veselo presenečenje: Iskanje resnice kljub vsem mogočim težavam, pripravljenost živeti za ideale kljub nasprotovanju v okolju, navdušenje za kulturo in politično delo ter hrepenenje po večjem sodelovanju na vseh področjih. Seveda pa je danes pot za dosego vzvišenih ciljev zelo težavna, a zato je tudi premostitev težav občudovanja vredna in bolj zaslužna. KATICA CUKJATI Maksim Gaspari: Pomladni motiv Jezusovo umiranje je trajalo tri ^re, od dvanajstih do treh. Na vsa-strani Jezusa so prav tako kri-*a|i oba razbojnika, ki so ju do-alj njegovemu sprevodu. Vsi trije rizi so se mračno dvigali ob robu ceste. . p° tej poti, ki je vodila od mor-)a’ od Jate, je hodilo mnogo ljudi, °b tej praznični uri so šli po njej Sotovo številni romarji. Predstaviti si moramo zadnje Jezusovo 'PUenje sredi vpitja mimoidočih, 2lial in radovednežev, psov in dru-9'h živali, nekakega sejmišča, ka-0r Qa vidimo ob mestnih vratih [Ja Vzhodu. Naloga stražarjev je ||a preprečiti, da ne bi kdo snel . sojencev s križa, ne pa, da bi m zagotovili mirno umiranje. "STOPI S KRI2A!" Mesijevi smrti je prisostvovala 'n°žica: prijatelji in učenci in eavsem žene, ki so bile pogum-|se in zvestejše. Nesreča je vse °”la in vsi so žalostno molčali. ^ Mnogo je bilo tudi mimoidočih, . So se zanimali za križane in so Judje iz duhovniške stranke Tp^0ved°vali svoja obrekovanja. v6 . so se tudi ti ljudje, lahkoti?! 'n Podli, kot so često, opredi proti žrtvi: „Hej, ti, ki podi-,.ernPelj in ga v treh dneh po-avljaš, reši sam sebe! Stopi ven-dar s križa!“ ro9anjem sodrge se je me-stv° P0smetlovanje voditeljev Ijud-ši|9 imenitnikov: „Druge je re-izv' re®' sebe same9a. Ce je on °ieni Maziljenec božji!" rtaN°^e zabaval°’ ko so 9'e" svo' l ki si jo za nas prelival, dobri Jezus!” Ostali vedno °dgovore: “Hvala ti, dobri Jezus!” — “Korenine hrena nas spominjajo na ostre žeblje, s katerimi si bil za nas Pr &f\/k CVETNA NEDELJA, 12. aprila, ob osmi uri zjutraj tiha sveta maša. Ob 9.30 bo na cerkvenem dvorišču blagoslov butaric in zelenja, nato procesija v cerkev k sveti maši. Med mašo branje pasijona po svetem Mateju. VELIKA SREDA, 15. aprila, ob sedmih zvečer svetu maša s pripravo na veliko noč. VELIKI ČETRTEK, 16. aprila, ob sedmih zvečer sveta maša v spomin zadnje večerje in postavitve Re-šnjega Telesa ter mašniškega posvečenja. Sledi prenos Najsvetejšega v "ječo’', nato češčenje Najsvetejšega. VELIKI PETEK, 17. aprila, vilo tega dne. ki nas spominja trpljenja Jezusovega, češčenje prenos Najsvetejšega v božji imamo križev pol s petjem. ob treh popoldan, opra-kalvarijske žrtve: branje križa in obhajilo. Sledi grob. Ob sedmih zvečer nato češčenje Jezusa v božjem grobu. (Opravilo v l.eichhardtu letos odpade.I VELIKA SOBOTA, 18. aprila. Najsvelejše v božjem grobu bo izpostavljeno ves dan z začetkom ob deveti uri zjutraj. Jezus nas vabi: "Pridite k meni vsi. ki se trudite in sle obteženi in jaz vas bom poživil." — Blagoslov jedil bo dvakrat: ob dveh in ob petih. Obakrat bo tudi kratko češčenje Jezusa v božjem grobu. — Začetek obredov velikonočne vigilije bo ob sedmih zvečer. Najprej bo blagoslov ognja, velikonočne sveče, velikonono oznanilo, blagoslov krstne vode in obnovitev krstnih obljub. Sledi slovesna maša velikonočne vigilije. Po maši slovesno vstajenje, procesija z Najsvetejšim. zahvalna pesem in blagoslov. 20. Igral Vljudno ste vabljeni na naše tradicionalno PIRHOVANJE Na velikonočni ponedeljek, aprila 1981. od 6 — 11 ure zvečer, v AUBURN TOWN HALL. bo ansambel "ALPSKI ZVOKI" Ob sklepu večera bo tudi žrebanje lepih nagrad. Čisti doprinos bo za gradbeni sklad naše cerkvene dvorane. Fr. VaJerian Jenko O.F.M., St. Raphael’s Slovene Mission 313 Merrylands Rd., Merrylands, N.S.VV. 2160 (Vhod v duhovniško pisarno in stan za cerkvijo!) Tel.: 637-7147 Slovenske sestre — frančiškanke Brezmadežne, St. Raphael’s Convent 311 Merrylands Rd., Merrylands, N.S.VV. 2160, Telefon kot zgoraj. VELIKONOČNA NEDELJA, 19. aprila: ob osmih zjutraj sveta maša z ljudskim petjem. Ob 9.30 glavna služba božja z zboroyim petjem. Ob enajstih dopoldan je pozna sveta maša s petjem mladinskega zbora. VELIKONOČNI PONEDELJEK. 20. aprila, ob 9.30 praznična sv. maša z ljudskim petjem velikonočnih pesmi. VVOLLONGONG ima slovensko službo božjo dne 10. maja, na Materinski dan, v Vila Maria kapeli ob peti uri popoldan. Ker je to med šolskimi počitnicami, to dan ne bo slovenskega pouka. V juniju pa bo nekoliko spremembe. Ker škofija Wollongong prireja Marijanski kongres, na katerega smo povabljeni k sodelovanju tudi novonaseljenci, na drugo nedeljo tega meseca ne bo naše redne svete maše. Zato pa se bomo udeležili na tretjo nedeljo (21. junija) ob 2:30 etnične službe božje v tamkajšnji stolnici. Glavni fnašnik bo škof Murray, somaševalci pa duhovniki raznih narodnosti ob prisotnosti svojih vernikov, k> bodo tudi na razne načine sodelovali. Naša skupina bo imela eno od prošenj ljudstva in zastopnika pr' darovanjski procesiji. Naslednjo nedeljo (28. junija) pa se bomo kot narodna skupnost udeležili procesije, ki bo javna manifestacija tega Marijanskega kongresa. Pričela se bo ob dveh. Na čelu naše skupine bomo nosili zastavo Marije Pomagaj, čimveč rojakov naj bi prišlo tudi v narodnih nošah. Predstavimo se javnost' kot veren slovenski narod, posebej posvečen Mariji! CANBERRA ima slovensko službo božjo na velikonočno nedeljo, 19. aprila, ob šestih zvečer. Župnu cerkev sv. Beda, vogal Nuyts in Hicks Sts. — V maju bo služba božja na nedeljo 17. maja. V juniju pa bo zaradi Wollongonga malo spremembe: sveta maša bo izjemona že na drugo nedeljo, 14. junija, ob šestih zvečer. NEWCASTLE: slovenska maša bo na belo nedelj0' 26. aprila, ob šestih zvečer v Hamiltonu. Naslednja maša bo 31. maja. Obakrat po maši čajanka v dvorani- BRISBANE ima velikonočno službo božjo na velik0 noč ob 11:30, SURFERS PARADISE pa isto nedeljo k” sedmih zvečer (cerkev sv.Vincencija). Med lamkajšnjimi rojaki bo dr.Ivan Mikuia. Majniško POBOŽNOST bomo imeli letos le trikrat na teden: vsako sredo in soboto skupaj z večerno mašo °b sedmih, ob nedeljah pa v sklopu s službo božjo °h 9:30. Upam in lepo prosim, naj bo zato udeležba 'oliko večja kot v preteklih letih, ko smo se ob tajniškem oltarju zbirali sleherni dan Marijinega meseca. PRVI PETEK (1. maja) je ob sedmih zvečer maša s Pobožnostjo v čast Srcu Jezusovemu. Enako je večerna maša v četrtek 28. maja, ko je zapovedan praznik Gospodovega vnebohoda. MATERINSKI DAN bomo praznovali pri Sv.Rafaelu v nedeljo 10. maja pri službi božji ob 9:30. Maši bo sledila na cerkvenem dvorišSu namesto običajnega Vsakomesečnega piknika VRTNA VESELICA. Prostora dovolj, saj do takrat — upam — bodo že rešene formalnosti ob nakupu zemljišča na 307 Merrylands Road. Na sporedu bo pozdrav otrok Slomškove ?ole naSim dobrim mamicam. Za prijetno glasbo, ples in razvedrilo bo poskrbel ansambel "KRISTAL”. In ker je ta dan praznik mater, bodo za spremembo, ki se za tako priliko spodobi, stregli naši možje in fantje. NAŠ POKOJNI. — V nedeljo 15. marca je v Canberra Community Hispitalu izdihnil rojak JOŽE MARINCELJ. Rojen je bil v Suhorju, župnija Banja Loka pri Kočevju, kjer je zagledal luč sveta 23. aprila 1923 kot sin Jožeta in Alojzije r. Verderber. Leta 1956 se je v Avstriji poročil z Anico Ropac, po rodu iz Tribalja (Crikvenica). Naslednje leto, v februarju 1957. sta na ladji “Flaminia” prišla v Avstralijo. Jože je bil vsa leta zaposlen pri državnem oddelku za javna dela kot vodni inštalater. S svojo družino je živel v okraju Lyneham, kjer zapušča poleg žene še sina VValterja (23 let) in Jožeta (21 let)^v domovini ima pa še tudi več bratov in sester. Pogreb je bil na novo pokopališče Gungahlin, Mit-chell, A.C.T. Družini Marincelj naše iskreno sožalje, pokojnika pa se spominjajmo v molitvah! P. VALER1JAN I ruden seže na polico ,n potegne kar na slepo (Irohen zvezčič, knjigo pesmi: Pogled trezen preletava Prejšnjih bujnih dni izlive, 111 čini dalj strani obrača. **wlj mu klone glava. Kakor list grizljal bi brezov, na jeziku je gorjupo, ' grlu bridko, bridko, bridko. O, zdaj > idi: misli, sanje metal v brezno je brezdanje, mlade je zatratil dneve, v *rak sejal je prazne pleve. 'Proti jih je piš raznašal. "• sledu za njimi. Strast je v nič zaplapolala. Sfce je zaman gorelo. 'se iztlelo do pepela: kakor češ ga razpihavaj. "e razpihaš mrtve iskre, hlad hladno in vse hladneje n,u nasproti veje. Obračun Kaj lovil sem? Medle sence. Praviš slava? Reci slama! Pota vsa so izgrešena, in s sramoto in s kesanjem je prišlo spoznanje. Pozno, pozno je spoznanje: ves ta svet okoli tebe, vsa nečimrna preteklost, to življenje — samoljubja strmi stolpi — zračni lirami v nič narisani, v oblake brez temeljev — razmajani zibljejo se kot pijani in kot misli in kot sanje in kot sreča, strast in sila v brezno sc gube brezdanje brez namena, brez pomena, hrez .spomina, brez imena. OTON ŽUPANČIČ Ni smel k obhajilu TUDI med nami so primeri, ko verniki, zaradi enega ali drugega razloga samo civilno poročeni, kar ne morejo razumeti, da ne smejo k obhajilu. Pa za to niti ne krivijo Cerkve, ampak duhovnika, ki jim odreče odvezo ali pa jim v razgovoru pove, da ne morejo prejeti obhajila. Če ob kaki priliki slučajno nalete na avstralskega duhovnika, ki je v tem laksen, preslabo poučen o posameznem primeru (včasih se da pri iskanju odgovora namerno zamolčati kako odločilno dejstvo), ali pa se v angleškem razgovoru ne razumeta dovolj jasno, se njegove izjave lahko zelo razlikujejo od splošne prakse Cerkve. Ti problematični primeri so žal po vsem svetu. Tudi v Sloveniji jih je vedno več. V dokaz, da vse skupaj le ni samo pikolovstvo izseljenskih duhovnikov ali urednika MISLI, objavljam pismo in odgovor, ki sem ju našel v prvi letošnji številki ljubljanskega verskega tednika “Družina" (XXX/6, 4. jan. 1981) pod naslovom: Kdo ne sme k obhajilu? Morda bo koga bravcev ta odgovor le bolje prepričal kot pa zgolj urednikova beseda. — P. Bazilij. E. Z. LJUBLJANA. — Ko je bil nekdo le civilno poročen, v glavnem zaradi ženinega ateizma (vendar ne prepričanega), mu je spovednik zadržal odvezo in ni smel prejeti obhajila. Oba otroka sta bila kasneje krščena in tudi obiskovala verouk ves čas osemletnega šolanja. Kasneje je prišlo zaradi ženine nezvestobe do razveze. Zdaj pa je glavno vprašanje: Ali lahko mož, ki je veren, zdaj zopet pristopi k obhajilu, še prej pa dobi odvezo pri spovedi? Mislim, da je to vprašanje v današnjem življenju močno aktualno in boste odgovorili tudi številnim drugim ljudem. Zakaj Cerkev ne dovoli samo civilno poročenim kristjanom prejema obhajila, je razvidno iz njenega pojmovanja zakramentov. Zakramenti, zlasti evharistija, so vidno znamenje najtesnejše povezanosti s Cerkvijo in Kristusom, ki v njej živi. Skupnost nauka in življenja pride tukaj do najvidnejšega izraza, zato vernikom, ki ne priznavajo cerkvenega nauka in cerkvenega reda, ne more dovoliti prejema obhajila. S tem bi odobrila njihovo napačno zadržanje, pri vernikih, ki se trudijo živeli kot dobri člani Cerkve, pa bi povzročila upravičeno negodovanje, če že ne pohujšanje. Cerkev mora oznanjati evangelij v celoti. V luči božje besede pa je zakon med krščenimi zakrament — vidno in učinkovito znamenje povezanosti zakoncev s Kristusom. O tem lepo pravi zadnji koncil: “Kakor je namreč nekoč Bog z zavezo ljubezni in zvestobe prišel svojemu ljudstvu naproti, tako sedaj Odrešenik ljudi in Ženin Cerkve pride krščanskim zakoncem naproti z zakramentom zakona. Ostane pa tudi še naprej z njima, da bi tako, kakor je on ljubil Cerkev in dal sam sebe zanjo, tudi zakonca v medsebojnem dajanju z neminljivo zvestobo ljubila drug drugega. Prava zakonska ljubezen je povzeta v božjo ljubezen, usmerjata ter bogatita pa jo Kristusova odrešeniška moč in zveličavno delovanje Cerkve; to dvoje naj bi zakonca učinkovito vodilo k Bogu in jima dajalo pomoč in oporo pf' vzvišeni nalogi očeta in matere” (CS t. 48). Evharistija je najsvetejši zakrament. O tem je zapisal papež Janez Pavel II. v pismu škofom za lanski veliki četrtek: “Evharistično bogoslužje ima dolgo zgodovino, ki se začenja v dvorani zadnje večerje na veliki četrtek in sega tako daleč kakor zgodovina Cerkve same. V teku zgodovine so nekatere drugotne prvine doživele določene spremembe, nespremenjeno pa je ostalo bistvo tiste “skrivnosti”, ki jo je Odrešnik p°' stavil pri zadnji večerji. S to bistveno prvino je najtesneje povezana svetost evharistije kot svetega in sakralnega posvečenega dejanja. Sveta in sakralna )e evharistija zato, ker je v njej trajno navzoč in trajn0 deluje 'Kristus ... On sam je tisti, ki po mašnih; svojem zastopniku, stopi v svetišče in oznanja svoj evangelij ... To je sveto in sakralno dejanje, ki napravlja evharistične podobe za svete, za “sveto svetim”, se pravi svete stvarnosti, za Kristusa, ki je svet' za svet stvarnosti, dane svetim, kakor pojejo vse vzhodne liturgije, ko duhovnik povzdigne evharistični kruh' da povabi vernike h Gospodovi gostiji" (t. 8). Po vsem tem je lahko razumeti, zakaj ne sme iti ^ obhajilu samo civilno poročeni katoličan. Kdor odklon' Kristusa pri sklenitvi zakonske zveze, kako bi ga moge' prejeti v zakramentu, kjer je trajno navzoč in trajnp deluje? V primeru, ki ga navajate, je bil civilni zakon razve-zan. Dejanja, ki bi nasprotovalo cerkvenemu nauku 1,1 redu, ni več. Zato ni več ovire, da bi ta mož ne moge* prejeti obhajila. Seveda bo prej opravil spoved, kjer b0 razložil tudi svoj nekdanji zakon, obveznosti, ki jih ^ ima iz njega, in namene za prihodnost. Lahko je pr£’ pričan, da mu bo duhovnikova beseda v pomoč. I. M F. GRIVŠKI VOZ N I MOHORJEVKE 1981 POVEST (19) Pogled ji je obstal na Tilki. Besno je zakričala: j. az sem kraljica! Pokleknite pred menoj! Na sodu kraljem v kleti. Mladega fanta sem zadavila, okrog vratu em ga stisnila. Moj mož je kralj, polir na rimski cesti. Soi se 'flce peljeva v avtu. As — kako peče! Gasite!» Zvijala f.e ie v bolečinah in tulila, da jo je Berto velel takoj odpeli na oddelek. -p Nema sta stala došleca ob tem strahotnem prizoru. *lka se je obrnila v kot in zajokala. . «To je tudi ena izmed polirjevih žrtev,» je malomarno priPomnil Berto in sedel za pisalnik. «Hvala Bogu, da sem pravočasno ušel!» v Zdravnik je končal pregled. Poklical je Tilko ter ji °cutn0 razložil očetovo stanje: «Ostal bo pri nas. Hudo "p je zadelo. Mož potrebuje popoln mir, zato za par mescev odsvetujem obisk. Izročite denar v pisarni in pridite tri tedne povprašat, kako in kaj!» Pozval je strežnika, določil oddelek in posteljo ter e Poslovil od Tilke. Gregor je stal v kotu nepremično in °Po gledal v stran. Tilka se mu je približala, ga objela n zajokala. «Z Bogom, očka!» Kakor ukovan je stal in niti renil ni z očesom. Janez mu je molpe stisnil roko. Strežnik je odpeljal po dolgem hodniku in zaprl velika železna j V vas se je polagoma vračalo staro življenje. Veliko antoy in deklet je odšlo v tujino za kruhom. Ostali so se rikovali k zemlji in se približali cerkvi. Znova se je ojjla-c’a na koru lepa pesem in vsako nedeljo se je napolnila ,erkev. Spomlad je pobrala veliko starih ljudi, tudi župni-a, le vzelo. Novi župnik se je spretno vživel v razmere in s ‘Srčno besedo zdravil rane, ki so jih zasekala pretekla , a- V prilikah o sejavcu in semenu je znal buditi ljubezen ^ Zemlje, pa še o krivičnem oskrbniku jim je pridigoval, so nekateri mislili pri tem na polir j a. V predpustu so oklicali Petrovega Janeza. Vprašal CELOVŠKE so na razpolago! KOLEDAR za leto 1981 — poleg koledarskega dela tudi kaj pestre vsebine. PREKLETA KRI in pa JERČEVI GALJOTI sta knjigi izpod pčresa pokojnega Karla Mauserja, izdani v okviru njegovih zbranih spisov. MED BREGOVI je knjiga, ki jo je napisal Vlado Firm. Celotna zbirka štirih knjig ima letos ceno $14.—(Poštnina posebej!) GORIŠKE KOLEDAR za leto 1981 s stranmi zanimive vsebine. REDNIK (prvi del) in SIN (drugi del), spisal Jan Dobraczynski, iz poljščine prevedel prof. France Vodnik. ZEMLJAKI, spisal Stanko Janežič. Cena letošnjih Goriških mohorjevk je $15!.— Poštnina ni vključena! IRKE I NASE NABIRKE BERNARDOVEMU TISKOVNEMU SKLADU: $40.— Hedviga Stankovič; $30.— Marija Lajovic; $15.— Dr. Marko Coby, Marija Paunič, Danica Perko; $11.— Jože Kromar; $10.— Derry Maddison; $9.— Julka Smole; $8.— Eligij Šerek; $6.— Wilhelm Wetzel; $5.— Dore Kavčič, George Marino-vich, Irena Grassmayr, Ivan Dcnša, Jože Zupančič, Slavko Drezga, Franc Bračko, Marija Birsa, Ivanka Bajt, Francka Anžin, Marija Spilar, Marija Katič, Valentin Lenko. Slavko Jernejčič, Peter Bizjan; $4.— Max Vuk; $3.— Marija Copot; $2.50 Frank Rihtar; $2.— Dinko Zec, Stanko Gruntar; Sl,— Ana Juričevič. Anamarija Zver, Albert Logar. NAŠIM POSINOVLJENIM MISIJONARJEM. TOGO, AFRIKA: $20.— George Marinovich; Ivanka POMLAD Bajt (za velikonočno darilo); $10.— Jože Kromar; $5.— Mara in Ivan Mlakar; $2.— Frančiška Šajn. ZA POMOČ CERKVI V NOVI GORICI: $30,— N.N. Canberra. SKLAD ZA VIETNAMSKE BEGUNCE: $2.50 Frank Rihtar: $2.— Ida Zorich. Dobrotnikom Bog povrni! POLNOST VESELJA V VSTALEM GOSPODU je bil že za božič pri Tilki. Nerodno mu je bilo to vprašanje, ker je nosil s seboj Nikova pisma, v katerih je bila Tilka večkrat omenjena. Dekle se je trpko nasmejalo in odkrito povedalo Janezu, da se ne misli poročiti. «Čakaš Nikota?» je ponagajal. Zatrdela je v obraz in poredno odvrnila: «Saj veš, da ga čakam! Krivo sem ga sodila radi Elze. Kaj ti'ni v pismih nič omenil?» Potegnil je iz žepa sveženj pisem ter jih ponudil Tilki: «Zdaj, ko si me odbila, ti bom izročil pisanje, da boš vedela, kam je treba pisati, če hočeš, da se vzameta.» Vzela je pisma, se naglo obrnila in ljubeznivo dejala: «Pg. ne boš hud, Janez! Saj veš, da te imam rada, ker si meni in materi v pomoč. — Možila se pa najbrž ne bom, ker je preveč prokletstva nad našo hišo!» Nihče ni vedel, katero bo Janez vzel. Začudeni so pogledali na prižnico, ko je župnik poleg Janezovega imena hitro prečital ime — Fortunatove Erne. «Smilila se je fantu, zato jo je vzel,» so dejali in prav so dali obema, dasi jih je jezilo, da niso že prej izvohali te skrivnosti. V marcu so zap«li kosi in klicali na njive. Ljudje so zasadili motike in zaorali s plugi. Bila je lepa pomlad, kakršne že dolgo niso pomnili. Cvetelo in duhtelo je vse drevje. Slane ni bilo in obetala se je prav dobra letina. Lahefl dež je pred veliko nočjo namočil zemljo, da so za praznike, ponekod že kosili deteljo. Po gmajni je pozvanjala živina, na njivah so pa delali ljudje in z veselim upom gledali, kako je iz dneva v dan rasel' krompir, poganjala turščica in se razpletalo mladje po plantah. Obnovila so se prejšnja leta, ko še ni bita cesta zmešala ljudi. Pri Gregorjevih sta se mučili na njivah mati in Tilka-«Da bi bil tisti fant še pri nas!» je potožila mati. «Katerega mislite ?» «11 no, tistega, kakor ti!» Molče sta pleli in ruvali slak, ki se je vzpenjal pod planto. Kakor zasanjana je sama s seboj govorila mati: «Bog ve, kod hodi ta revež? Pripraven je bil in dober. Zakaj se je pri nas vse narobe obrnilo?* Privezala si je ruto in utrnila solzo. Tilka se je obrnila v stran. Pred obema so vstajali spomini na tiste dni, ko je po teh njivah hodil še Niko. Zvečer je Tilka pri luči prebirala pisma, katera ji \e izročil Janez. Mehko in čudovito skrivnostno je pisal. D* je našel mir, da ga oklepajo visoki zidovi, da mu pa misl* uhajajo večkrat preko teh zidov v daljavo, kjer pod goro spavajo hiše in ob njih teče potok. Nikjer pa ni zapisal, kje je in kaj dela. Samo tisti pečat z dvema rokama in križei® na sredi ji je‘dal veliko misliti. Iz predala je vzela pisma' ki jih je materi pošiljal njen sin — predstojnik v kapucin' skem samostanu. Primerjala je pečata in dognala, da enaka. Čudna misel ji je stisnila srce. Kaj pa, če se je tud1 on odpovedal svetu? Zgodaj v jutro jo je našla mati vso bledo, ko je dremala nad kupom pisem ob ugašajoči luči. Roke je imela sklenie' ne v molitvi. Zbudila jo je in pregovarjala, naj leže v Q°' steljo. Tilka je pobrala pisma, jih zaklenila v predal in od' sta v cerkev. Šmarnični oltar je žarel v svečah in duhtel v ^Vetju, na brajdah pa so rdele črešnje prav tako kakor ^krat... Samo v duši se je podrl ta lepi maj in z njim so strohneli vsi krasni upi. Cesta je ubila vse... Med tednom je prišlo iz mesta pismo. Pisal je zdrav-nik, naj pridejo po Gregorja. Sporočil je, da je bolnik ozdra-Vel, da se je pomiril in da lahko zapusti bolnišnico. Nasvetoval je, naj ga pošljejo proč od doma, kjer bi bil v miru 111 bi ga ne mučili spomini. Kam? Mati je pisala sinu p. Serafinu, gvardijanu v kapucinskem samostanu On bo najbolje svetoval. V nedeljo Pod noč se je Gregor vrnil domov. Žena in hčerka nista hoteli, da bi prišel ob dnevu in da bi se ljudje zgledovali. Postaje so prišli za hišami. Gregor je bil krotek in veder; Kakor otrok je stopal ob ženi. Mehko je govoril in docela Se je raznežil, ko je zagledal domačo hišo na hribčku. Bilo je trpko pri srcu, ko se je vzpenjal po klancu in izpraševal o njivah, živini, vinogradu in domačih. Zdelo se mu ,e> da se je zdramil iz težkih sanj. Bolezen se mu ni podala, le to sta opazili mati in hči, da je oče postal otročji. v°je dni je stopal ponosno, zravnan kakor hrast. Možate s° bile njegove besede in korak mu je bil trden in gotov, ^edaj pa ga je objela sanjavost. Ni se mogel načuditi po-°ku, ki je šumljal ob poti; ogledoval si je zvezdnato nebo, Ostajal je ob ozarah, samo k peščenemu hribu, kjer so 2^vale globoke črne jame, si ni drznil pogledati. Ko je j^opil v vežo, je sklenil roke in se zahvalil bridki martri v *°tu nad mizo. Ob skrbni postrežbi se mu je zdravje še bolj krepilo, tjasi ni bil za resno delo. Na vrt je hodil in grebel med gre-^'cami. Natrgal je rož ter jih nosil k vaški kapeli, kjer je ^olil polglasno za vse, posebno za Fortunata. Sosedje so |^u bili prijazni; med seboj so si pa mežikali in ugotav-'ali, da. Gregor še ni pri čisti pameti. «Le kaj sta imela s Fortunatom?» so ugibali, «da vedno ? niem govori.» Nevolja nad Gregorjevo družino se je po-®gla, vaščani so celo pomilovali Gregorja in sočutno tolaži mater in Tilko. Sin je takoj odpisal. V dolgem pismu je tolažil mater 'n nujno nasvetoval, naj bi očeta čimprej poslala k njemu v Samostan. «Mir in izpremenjene okoliščine bodo ugodno vPiivale na očetovo zdravje. Če bo hotel, bo pomagal vrt-nariu ali pa pospravljal po kloštru. Vsi patri ga bodo z ve-Seljem sprejeli, najbolj pa jaz. Čaka ga tudi veselo preseljenje, katero za sedaj prikrijem. Naj pride čimprej, ker 1 zelo rad videl!» .. Ko so očetu prebrali pismo, je molčal. Težko se je lo-Cl* od domačije. Pred odhodom je obiskal njive in vino-^rad, živino in sosede; samo na peščeno gmajno ni šel. Na ^dvečer slovesa ga je Tilka peljala na Fortunatov grob. a)okal je ob velikem kamnu in naročil, naj ga mrtvega ^Peljejo domov in pokapljejo zraven Fortvmata. Drugi v,arj so ga spremili na postajo. Mirno in vdano je stopil v ■ in gledal skozi okno, kako izginja vas, hribček za njo hiša na hribčku pa velika široka cesta ob vasi... (Daljej) r BRANKO BOHINC: misel Ml HREPENIMO PO KRIŽU -IZ DEHTEČIH ROŽ: SLADKEGA BI TE RADI IMELI, V GLORIJI TVOJ KRIŽ, POLOŠČEN OBRAZ, V PRIJETEN VONJ CVETOČE RANE. A Tl Sl IZVRŽEK ČLOVEŠTVA: GRD NAKAŽEN NAG ČISTO, ČISTO SAM. TO JE TVOJA RESNIČNOST. 'KADAR SMO V OSRČJU SVOJEGA JAZA ZMANDRANI IN OSRAMOČENI OD SVOJE LASTNE PODOBE OBRAČAMO OBRAZ, SE DOTIKAMO SKRIVNOSTI TVOJE BOLEČINE. MORDA NEKDO CELO ZASLUTI, DA V NAJBOLJ NOTRANJI BRIDKOSTI MORA BITI ČISTO, ČISTO SAM. .J MiS|i A • Apni 1981 loiiolski odmevi P. Janez Tretjak O.F.M., 32 Holden Street, HINDMARSH, S.A. 5007 Telefon: (08) 46 5733 VEDNO mi je težko najti uvodne besede za adelaid-ske vrstice, zato sem ob tej priliki listal po starih izvodih MISLI, da bi se mi kaj posvetilo. Nisem zastonj iskal: v eni izdaj leta 1976 sem našel uvod, kjer pravi p. Filip, da tukaj v Adelaidi “malokdaj grmi, večkrat pa se bliska”. Tako se je v sredo popoldne zabliskalo in še zagrmelo zraven, ko mi je telefoniral urednik MISLI, naj pohitim z novicami iz S.A. Čas res hitro beži, da se tega niti ne zavedamo. Da, spet je bilo nekaj lepih doživetij v naši skupnosti. Vendar bi dali na prvo mesto razna obvestila, zlasti o našem velikonočnem sporedu. RAZPORED bogoslužja v velikem tednu: 12. aprila, na cvetno nedeljo, bo v našem verskem središču ob 9:30 pričetek bogoslužja. Pred cerkvijo bo blagoslov butaric, zelenja in cvetja, nato vhod v cerkev. Med mašo bomo imeli dramatiziran pasijon. Pri branju bo sodelovala naša mladina. Na veliki četrtek (16. aprila) zvečer ob sedmih bo slovesna sveta maša kot spomin na ustanovitev zakramenta svete Evharistije in na zadnjo večerjo. Med mašo bo simbolično umivanje nog dvanajsterim možem. Po maši prenos Najsvetejšega v “ječo” in kratko češčenje z molitvijo za duhovniške in redovniške poklice. 17. aprila, na veliki petek, bomo ob spominu na Jezusovo smrt, imeli ob šestih zvečer obrede velikega petka. Med obredi bo branje pasijona, češčenje svetega križa in sveto obhajilo. Po končanih obredih bo odprt božji grob do'osme ure zvečer. 18. aprila, na veliko soboto, bo ves dan — od osme ure zjutraj pa do sedme ure zvečer — prilika, da počastite Jezusa v božjem grobu. Po posebnem razporedu naj bi vsaka družina vsaj pol ure molila pred božjim grobom. Popoldne ob drugi in ob peti uri bo blagoslov velikonočnih jedil. Zvečer ob sedmi uri bo blagoslov velikonočne sveče, velikonočno oznanilo, blagoslov krstne vode, obnovitev krstnih obljub, nato vstajenjska sveta maša. Po maši vstajenje in procesija okoli cerkve. 19. aprila — velika noč, praznik vstajenja našega Gospoda Jezusa KristOsa. Ob 9:30 slovesna maša, pri kateri bosta prepevala mladinski in cerkveni mešani zbor. Popoldne ob petih bo tiha sveta maša. 20. aprila, velikonočni ponedeljek: imeli bomo dve maši: ob 9:30 dopoldne in popoldne ob petih. 26. aprila je bela nedelja in maši po običajnem nedeljskem razporedu, ob 9:30 in ob petih popoldne. Sveto spoved za veliko noč lahko opravite pred vsako sveto mašo. Petega aprila pa bomo imeli pr' nedeljski maši posebno spokorno bogoslužje z namenom, da prisotne pripravi na dobro velikonočno spoved. Na 3. maja je nedelja duhovniških in redovniških poklicev in se bomo za ta dan posebej pripravili-Dopoldansko mašo bo oblikovala mladina z molitvijo, petjem in duhovnimi mislimi. Zato posebej vabimo vse. da bi se te maše udeležili in se pridružili molitvam z8 poklice. Po sveti maši bo na cerkvenem dvorišču B.B.Q-Pridite! V Marijinem mesecu maju bomo imeli vsak dan šmarnično pobožost s sveto mašo in litanijami Matere božje. Pobožnost bo ob sedmih zvečer. Etnične skupine so imele 14. marca poskušnjo narodnih jedil. Tudi naše središče je sodelovalo. Letos je našo skupino vodila Helena Rant, imela pa je seveda dobre pomočnike: Kristo in Franka Mautner, Mir° Gojak in svojo sestro Martino. Pridna in nasmejana ekipa je imela lep uspeh. Čestitamo in hvala za vse! KRST — 24. januarja letos je zagledala luč sveta Alison Regina Pavič. Njeni starši so Ivanka in StevaO Pavič, Prospect. V cerkveno skupnost je bila' sprejeta 15. februarja, botrovala pa je Irena Drozdek. Čestitamo- POROKA — 22. marca sla stopila na skupno ?iv|jenjsko pot Christopber James Lofl, rojen na Gotskem, in pa Julia May Bric, rojena v Avstraliji v Poznani družini dobrotnikov naše cerkve, Nikolaja Bric ln Danice r. Maglica. Dvojezični obred je bil v naši cerkvi. Mlademu paru čestitamo in jima želimo obilo božjega blagoslova, medsebojnega razumevanje in 'jubezni. SMRTI — Na dan 23. marca je v Gospodu zaspal r°jak M. Kosovinec. Že nekaj časa je bil paraliziran 'n priklenjen na bolniško posteljo. Pogreb z upepeljenjern zemskih ostankov je bil 25. marca. Podrobnejših podatkov pa o njem nimam, razen da je bil rojen nekje blizu Ljubljane. — Izrekamo sožalje ženi, pokojnika pa priporočam v molitev. In pravkar sem zvedel, da je umrl (sobota 28. marca) Alexander Žakelj, ki sem ga v zadnji številki omenjal med našimi bolniki. Pokojni je bil rojen v Žireh in član med nami znane Žakljeve družine. Pogreb bo v torek 31. marca iz cerkve sv.Mateja, Bridgewater, na tamkajšnje pokopališče. Sožalje pokojnikovi družini in vsem Zakljevim! R.I.P. P. JANE/. Skrivnost naše vere. Trpljenje — smrt — vstajenje. Človek, kje je tvoja vera, ko vstajaš s slabo voljo, ko se bojiš dneva, ki je pred teboj; ko se izogibaš dela, ki ti je zoprno? Ko preklinjaš nebo in zemljo zaradi črnice na prstu, ko ne preneseš najmanjše graje? Ko greš mimo soseda, ki ga je zadela nesreča? Ko prodajaš svojo vero, svoje dostojanstvo, svojo kri, zato, da imaš mir, da ti je udobno, da si brez skrbi, da te hvalijo? Kristus, Sin bolji je sprejel revščino iz očetove roke, sprejel je ponižanja, umrl kot razbojnik na krilu v silnih bolečinah, od vseh zapuščen in zasmehovan. — Ni klel, ne pretil z maščevanjem, ne poskušal ubežati. — Očetova volja naj se zgodi! Svoje življenje daje za svoje ovce. Prosi odpuščanja za nje, ki ga mučijo: Saj ne vedo, kaj delajo. Tvojo smrt oznanjamo Gospod, ko smo majhni v svojem duhu, ko iščemo svojega mesta med malimi, slabotnimi, mirnimi, potrpežljivimi, hvaležnimi. Ko storimo vse za bližnjega, da bi mu bilo dobro. Ko mu delamo veselje, ko mu posojamo, česar nam ne more povrniti. Ko sprejemamo ponižanja in nadloge, morda zaradi drugih, brez godrnjanja. — Tedaj oznanjamo Tvo^o smrt. — Tvojo pot k večni slavi. Z vriskajočo radostjo pa slavimo vstajenje svojega Odrešenika prepevajoč alelujo. — V Njegovem vstajenju gledamo zagotovilo lastnega vstajenja, ko bo stopil pred nas v svoji slavi in božji Luči. Branko K or o ta j [jlllDllP ^ |®IM vcTrov STATISTIKA o umrljivosti v Avstraliji pravi, da je večja umrljivost med v Avstraliji rojenimi kot .pa med priseljenci. Za vzrok navajajo, da priseljenci v veliki večini prihajajo iz dežel, kjer je umrljivost manjša.%Za drugi vzrok pa velja, da so morali vsi pred prihodom v Avstralijo skozi zdravniški pregled, ki je bolne izločil, da niso dobili dovoljenja za vselitev. Torej smo bili priseljenci le korenjaki in smo še. . . KJER KOLI SMO, nekaj nam svet mora priznati: pojemo radi. Umetnostni kritik največjega časopisa v Buenos Airesu v Argentini "La Prensa”, piše o "Bariloškem čudežu", ko govori o božičnem koncertu “Bariloških slavčkov" v tamkajšnji katedrali. Zbor vodi Slovenka ga. Lučka Jerman-Kraljeva. Sodelujejo seveda ludi Slovenci, ki so zapeli na koncertu tudi slovensko božično pesem. Z LANSKIM prvim decembrom so pričeli na Filipinih polurno dnevno radijsko oddajo verske vsebine — v ruSčini. Namenjena je namreč kristjanom v Sibiriji. Idejo zanjo je dobil luksemburški duhovnik Bernard, ki je razmišljal o težkih razmerah kristjanov v teni kazenskem delu prostrane Rusije. Dobil je flamske dobrotnike, ki so zadevo sprejeli in financirali, in dobil je tudi duhovnika, ki je v Manili začel z oddajami. Ime sibirskih oddaj je “Luč Življenja". Prva poročila o poslušanju so posredovali sibirski baptisti in tudi povedali, da se manilske oddaje v Sibiriji zelo dobro slišijo. POSEBNA KOMISIJA šestnajstih univerzitetnih profesorjev in padovanskim škofom Bortignonom na čelu je nedavno ob priliki 750-letnice smrti sv. Antona Padovanskega odprla svetnikov grob, da bi ugotovila. kakšno je stanje svetnikovih posmrtnih ostankov. Kosti so po skrbnih preiskavah položili v posebno stekleno skrinjico in jo razstavili v padovanski baziliki sv.Antona. Tako so ustregli številnim častilcem tega priljubljenega svetnika, ki so prišli počastit njegove ostanke iz raznih italijanskih krajev, iz Nemčije, Francije in še več drugih dežel. Prvotni rok ogledov je bil do 15. februarja, pa so ga morali podaljšati do konca meseca, da so ustregli vsem obiskovalcem. Natančne preiskave strokovnjakov komisije so ugotovile, da je bil sv.Anton visok 170 cm, podolgovatega obraza in široke lobanje, kar pomeni, da je imel nadpovprečni obseg možganov. Roke je imel dolge, noge močne in z odrgnjenimi koleni. Kot vemo po življenjepiscih. je dočakal starost 39 let in devet mesecev; je torej prilično mlad zaključil svoje bogato življenje. KAJ VSE more storiti človek, ki ga prevzame ljubezen in skrb za brate v pomanjkanju! Berlinski zdravnik dr.Erhard Lux, ki je bil do leta 1976 primarij berlinske katoliške bolnišnice "Maria Trost”, je s svojo družino v dvajsetih letih odposlal nič manj kot 7947 paketov z zdravili v trinajst držav tretjega sveta. To pomeni v celoti 71,412 kilogramov zdravil, katere je prejelo 34 misijonskih postaj. Čudovit zgled vsem, ki mislijo samo nase in svoje udobje, pa ne vedo, koliko notranjega zadovoljstva prinese srcu nesebična skrb /a druge. V ZDA so nedavno objavili izsledke obširne raziskave o nagibih, ki vodijo Ijjidi, da se odločijo za vstop v katoliško Cerkev, ali pa se odklonijo od nje. V velikih ameriških mestih je tipični spreobrnjenec (konvertitl mlada žena, ki jo je za vero in Cerkev navdušil mož. Največ pa Cerkev danes zapuščajo mladostniki; glavn' nagibi ga to so odklanjanje cerkvenega moralnega nauka in pokoncilske prenove ter iskanje duhovnosti v drugih verah, zlasti azijskih. V Cerkev se vračajo ljudje v letih, bodisi da jih k temu sili vest, bodisi da bi dah dober zgled vnukom. Na te odločitve ojitno najbol) vpliva družinsko okolje. NA POLJSKEM je pričelo občutno primanjkovati živil, kar je vsekakor posledica nemirov zadnjega časa-Oblasti združenim delavcem obljubijo izpolniti pogoj6-potem pa izpolnitev odlašajo ter netijo nove nemira Napovedane so nove stavke, kajti delavci upravičen0 724 5408 Za poslednji izkaz spoštovanja in časti A.F.D.A. 72 3093 Sydneyskim Slovencem v času žalovanja 24 ur dnevno na uslugo; v velikem Sydneyu, na deželi, v Canberri A.C.T., kakor tudi pri meddržavnih ali prekomorskih prevozih pokojnih. n°iejo popustiti od svojih pravic. Skoraj je prišlo tako daleč, da že govore o “ali-ali”: popolna zmaga, ali P°poln poraz. Avstrijski Karitas je začel na Poljsko pošiljati posebne darilne pakete s hrano, s katerimi je sklenil P°niagati do konca junija. Odposlali bodo okoli 1500 Paketov. Ameriški katoličani pa so Poljski začeli polagati z veliko zalogo ribjih konzerv. DIAKONI spadajo v Cerkvi h kleru, prav kakor s^°fje in duhovniki. Niso le kaki “miniduhovniki” ni1' kaki “superlaiki". Prvotni pomen besede diakon služabnik". Prve krščanske občine so jih imele za ^aritativno službo, da so s tem razbremenile duhovnike 'n škofe in so se ti lahko bolj posvetili svoji duhov-ni^ki službi. Kasneje v stoletjih je bil prvotni namen n®kako pozabljen in diakonat je bil le zadnja stopnica fedov, ki jih je kandidat prejel na poti do duhovniškega posvečenja. Drugi vatikanski koncil je prvotne dia-°ne zopet odkril in videl, kako potrebni bi bili tudi Moderni Cerkvi. Danes je vedno več teh “stalnih diakonov”. Dunaj-s*'a nadškofija je n.pr. lani praznovala desetletnico od Posvečenja prvega svojega “stalnega diakona”, danes Pa jih ima nič manj kot 54. Tudi po ameriških škofijah Zakoni sijajno delujejo. Pečina “stalnih diakonov” je poročenih. Na svetnem P"dročju opravljajo najrazličnejše poklice: so železni-učitelji, trgovci, obrtniki ... in Združene ame-ri5ke države se ponašajo med diakoni celo z upokojenim Jeralom. Na cerkvenem področju pa delujejo pri sk°f«jskih organizacijah za socialno pomoč ter pomagajo pri bogoslužju. ,{ALKANSKI POSTOPEK bo morda tudi nas “•'iinal: Sekretar partijske organizacije tekstilnega ^>r>ibinata Paračin v Srbili je vprašol direktorja, zakaj ^ v zadnjem času stabilizacije še vedno toliko denarja reprezentacijo” (draga pijače, podpore in podobno)? lrektorju so šla ta vprašanja na živce, zato ga je zaprl v jedilnico in pretepel. Vse pritožbe generalnemu direktorju kombinata in sindikatu niso nič pomagale. Celo komunisti v podjetju so molčali, ker so se bali bojevitega direktorja. Še več: napravili so celo gonjo proti sekretarju, naj bi zapustil delo. Šele ko je ta — preko trideset let član partije — izstopil, se je centralni komite partije pozanimal za zadevo. Pretepaški direktor bo za ponovne izbruhe ostreje kaznovan. Za enkrat so ga kaznovali samo z opominom: tudi on je; član partije. OKOLI 2500 romarjev iz Jugoslavije se je 21. marca zbralo v Rimu. Med njimi je bilo nekaj nad tisoč Slovencev, med Hrvati pa so bili tudi zastopniki Rusinov, Ukrajincev, Čehov, Slovakov, Madžarov, Albancev in še drugih katoličanov, ki tvorijo pgstri jugoslovanski narodni mozaik. V imenu ljudstva in škofov .sta pri avdienci popežu spregovorila zagrebški nadškof Kuhatič in ljubljanski nadškof Šuštar. Zahvalila sta se mu, da je sveta brata Cirila in Metoda razglasil za sozavetnika Evrope, in izrazila v imenu vernikov upanje, da se bodo s papežem kmalu srečali v domovini. Janez Pavel II. je odgovoril z govoroma v hrvaškem in v slovenskem jezilu. Papežu je ta romarska skupina poklonila skupen dar: bronast kip svetih bratov Cirila in Metoda v velikosti 25 x 25 cm, kakor ga je za bežigrajsko cerkev v Ljubljani svoj čas napravil pokojni akademski kipar Boris Kalin. Ob premestitvi cerkve pred dvajsetimi leti se je izvirni kip izgubil, ostalo pa je k sreči več mavčnih kopij in po eni od njih je bil narejen zdaj ta bronasti odlitek. TUDI KOROŠKA je poslala avtobus romarjev, ki so se v Rimu pridružili ostali skupini. Med njimi je bil 84-letni akademski kipar 'prof. Franc Gorše, o katerem smo v MISLIH že večkrat pisali. S seboj je prinesel glinasta modela glav papeža Pavla VI. in prvega slovenskega metropolita Pogačnika. V Rimu jih bodo odlili v bron in postaviji v SLOVENIK kot spomin na ta velika dobrotnika tega našega zavoda v večnem mestu. Sodražica je središče ribniškega suhorobarstva. © 'o? o posta"? mikih mhulih DRAGI OTROCI! Velika noč je praznik posebnega veselja. Zakaj? Ker nani je spomin, da je Jezus po trpljenju in smrti na križu vstal od mrtvih. Prinesel nam je radost s svojim vstajenjem in z obljubo naštga vstajenja v večno življenje. Zakaj bi torej ne bili veseli tudi mi? Velika noč nam pripoveduje toliko lepega. Cvetna nedelja Poskrile so v vrbinje se mačice srebrne, pa veter nagajivi pred deco jih razgrne. in glej, oči otroške od sreče zažarijo, ročice pa med veje vse žametne hitijo. 0 mačice srebrne! Ves dan smo vas iskali, da v butare bi z oljčjem lepo vas povezali. Ko cvetna bo nedelja se v oljkah zableščala, na butare bo naše nebeška rosa pala. 0, cvetna je nedelja vesela in svečana. .. Še nam bo v srcih pelo: „Sin Davidov, hozanal" Ljubka Šorli Kajne, da velikonočnega veselja ne boste ljubosumni’ hranili samo zase, ampak ga boste posredovali tudi drugim. To naredimo z iskrenimi velikonočnimi voščili Sami jih napišimo in narišimo ter delimo sorodnikom-prijateljem in znancem. Morda poznamo še koga, ki bi ga naš dar razveselil. Tudi mama in ata zaslužita-da še ju za veliko noč posebej spomnimo z darom-Najlepši dar pa bo, če boste za praznike zares pridni in boste mamici radi pomagali pri prazničnih pripravah-In če ji boste pomagali barvati pirhe ter ji boste eneg*1 posebno porisali in ji ga poklonili, bo mamica vesela Ta slika tukaj predstavlja, kako Janezek mami daje svoj velikonočni dar. Je pa slika še več: NAGRADNA SLIKA je in čaka, da vzameš barvaste svinčnike v roke ter jo lepo pobarvaš. Ne pozabi napisati k sliki tudi svojega imena in starosti ter seveda naslova! Izrež' jo ter jo pošlji do 2.MAJA na moj naslov. Izbral bom najlepšo — in če bo to tvoja, boš dobil lepo nagrado. Boš poskusil srečo? — Vse Kotičkarje pozdravlja in vam. želi žare1' vesele velikonočne praznike — STRIČEK. •nnisfail, qld. — Pošiljam novo ime rojaka za MaTICO MRTVIH, o katerem v MISLIH še nihče n' poročal. Tudi jaz sem zvedel šele ob koncu febru-arJa, da je dne 27. januarja letos v Gordonvale, N.QId., Umr> MILAN MAKOVEC. Tam je bil 30. januarja tudi Pokopan. Pokojni rojak je bil rojen 6. novembra 1920 v G°rjanskem pri Komnu. V Avstralijo je prišel v času •953-54 Delal je povečini v Viktoriji in Queenslandu, 2adnja leta pri Svengar Mill-u v Gordonvale. kjer ,e zdaj zaključil svoj tek življenja. Svoje vaščane in prijatelje je imel v Mt. Gambierju. A., po Viktoriji in v Sydneyu, največ pa najbrž, v Br>sbanu. V kolikor mi je poznano, sorodnikov v ^Vstraliji ni imel, doma pa zapušča brata z družino. Vsem prijateljem pokojnega Milana moje iskreno *°*alje. Enako bratu in njegovi družini v domovini. — ^ario Kranjc. BARRACK HEIGHTS. N.S.W. — Zopet smo prejeli na5e drage MISLI, za katere se uredniku iz srca ^valimo. Veseli me, ko povedo vse tako premišljeno. Kdi 0r ima pri branju dobro voljo, bo sprejel vse ^°bronamerno, kakor so očitno dobronamerno napisani ludi članki. Danes to ni lahko, ko smo pa ljudje tako ^utljivj m je hitro kdo ranjen . . . jaz sem zadovoljna, da ste topot dobili precej ar°v v Tiskovni sklad MISLI. Seveda razumem, da |e 10 v začetku leta, potem pa počasi zamre. In najbrž e ne pokrije tistih, ki se ne menijo, da bi kaj dodali j^arcčnini, ali pa morda celo na naročnino pozabijo. 0 )a, nekateri dajo morda enkrat na leto in takrat pal° več, drugi pa večkrat na leto, pa takrat manj. ravijo, da male merice tudi nanesejo za eno veliko — “Pravnik bo o tem najbolje vedel. Na splošno vsekakor "nio, da MISLI še živijo, saj so nam v veliko pomoč °hranjevanju vere in zavednega slovenstva. ^aj za konec omenim, da sva na Valentinovo soboto možem Francijem praznovala petindvajsetletnico „ r°ke. Imela sva nekaj najbližjih okoli sebe in smo PO H aomače praznovali ter bili res zadovoljni. Vsi so (ania želeli, da bi dočakala tudi 5e zlato poročno | Priporočam se Slovencem • ! vzhodnega dela velikega Melbourna ; ; za vsakovrstna avtokleparska dela, ! avtobarvanje in podobno. ; * P " ; 0Prav|jamo zasebno in za vse večje zavarovalnice. ; i A. V. MOTOR BODY REPAIRS j : !/U7 LEW1S RD., WANTIRNA SOUTH, 3152, : VIC. — Telefon delavnice 221 5536 | TOWING SERVICE 24 ur dnevno j | na telefonu 221 5757 ! 1 ali pa doma — 232-4314 • • : Rojak VOJKO VOUK • o I « praznovanje. Bog daj! Za cerkveno praznovanje srebrne poroke pa si p.Valerijana nisva upala nadlegovati, saj veva, da je zdaj sam in zelo zaposlen, mi pa še daleč od Sydneya. Slovenske pozdrave vsem, Vam pa obilo uspeha v uredništvu! — Ivanka Žabkar. K srebnemu poročnemu jubileju tudi od uredništva MISLI iskrene čestitke z željo, da bi nam pripravila in poslala še veliko križank. Prisrčna zahvala za sodelovanje! Bog naj Vaju s Fancem in vso družino obilo blagoslovi! — Urednik. MELBOURNE, VIC. — Sicer vem. da bi bila moja boljša polovica huda, če bi vedela, da pišem. Zato že zdaj prosim urednika, naj me ne izda z imenom. Moram pa se oglasiti zaradi tiste ponesrečene (vsaj prve tri IMATE MORDA NAMEN kupiti zemljo z domom v mirni zeleni naravi, pa vendar blizu Melbourna? V ST. ANDREWS je na viSini s krasnim razgledom po zmerni ceni na razpolago dvajset akrov zemlje z osem let staro zidano hišo. Hiša je prirejena za dve družini in ima dvoje stanovanj (dvosobno in enosobno). Kdor se za nakup zanima, naj se oglasi za podrobnejše informacije oz. dogovori za čas ogleda. — I.EO in MARIJA OG INSKI, telefon 710 1393. Se želite naučiti voziti avto? ŠOFERSKI POUK Vam z veseljem nudi “FRANK’S AVTO ŠOLA” 32 THE BOULEVARD, FAIRFIELD VVEST, N.SAV., 2165 Telefon: 72 1583 ■ Kaj pa NAROČNINA? SLOVEMAN AUS' ASSOOATlJ SLOVENSKO-AVSTRALSKO DRUŠTVO CANBERRA Inc. pozdravlja vse rojake in bravce MISLI s prisrčnim vabilom: KADAR SE MUDITE V CANBERRI, OBIŠČITE NAS! Vsem rojakom in njih prijateljem sporočamo: naš DOM, poznan pod imenom TRIGLAV, na Irving Street, PHILLIP (CANBERRA), A.C.T., je odprt gostom vsak dan (vključno sobot, nedelj in praznikov, razen velikega petka in večera božične vigilijc) od 11.45 a.m. do 11.45 ure p.m. Nudimo številne slovenske pijače. Tudi Vam bo Vselej kdo na razpolago za razne informacije o Canberri in okolici. KADAR SE MUDITE V CANBERRI: DOBRODOŠLI V SLOVENSKEM DOMU! Naša telefonska številka: (062) 82 1083. kitice) Župančičeve pesmi v zadnji številki. Najprej >em mislil, da je z mojimi očmi nekaj narobe in bo treba spet močnejša očala. Ko pa tudi zena ni mogla prebrati, ki ima dobre oči. sem videl, da narr. jo je urednik spet eno zagodel. Poskuša biti moderen, pa mu vedno ne uspe. On je kriv. če nam bralcem ob tem kdaj uide kakšna kletvica. Meni je skoraj ob tej Župančičevi pesmi, ki je doslej še nisem bral. pa bi jo le rad dobil celo. No ja, malo za šalo malo zares. Drugače pa sem na splošno z vsebino člankov kar zadovoljen. Pestri s^ in zanimivi, pa tudi poučni. Pozdrav! — N.N. Za pismo hvala, čeprav je bilo v njem za urednika tudi malo mrzle prhe. Res, urednik vedno ne uspe. POTUJETE V RIM? DOBRODOŠLI! Hotel Bled II. kat, V ia S. Croce in Gerusalemme, 40 «0185 ROMA (ITAI.Y). Tel. (06) 772 102 Sobe s kopalnico, radioaparatom, klimatsko kotrolo, Centralna lega. Prostor za parkiranje. Restavracija. Slovensko osebje. četudi poskuša in ima dobro voljo. Zagodel vam z on1' pesmijo ni on. ampak bravcem in meni je zagodel tiskarski škrat, ki bi z izbiro boljših črk ne bil vzrok za to Vaše pismo. Res ne bi rad, da bi bil kriv za kako kletvico o® branju. Zato pesem v tej številki Se enkrat objavlja111 — tokrat pa jo boste zlahka prebrali. Vsaj upam. Urednik. * Otroška preprostost. — “Mama, poglej, tale koza Pa ima prav tak obraz kot teta Mica!” — “Milica, tako n« smeš govoriti!” — “Ah, kaj, saj me koza ne razume ” MELBOURNSKI SLOVENCI! Kadar potrebujete TAXI TRUCK za selitev in- podobno, se boste z MAKSOM HARTMANOM po domače pomenili za čas prevoza, delo pa bo opravljeno dobro in po konkurenčni ceni-Kličite čez dan: 311 6366 RA PID TRANSPORT SERVICES PTY. LTD. (vprašajte za Maksa Hartmana!) Ob večernih urah kličite Maksovo številko doma: 850 4090 - ............................... Urarsko in zlatarsko podjetje: Alexander WATCHMAKER AND JEVVELLER 31 The Centre, Seven Hills, N.S.W. (nasproti postaje) Telefon 622 1408 vam nudi 20% popusta na vsa popravila ur in zlat-^'ne (šest mesecev garancije) in 5% na vse nakupe, Engraviranje imen brezplačno. HANDMADE JEWELLERY DESIGNED AND made in our own workroom. Sydneyski rojaki, pridite in se sami prepričajte o ugodnih pogojih. — Priporočata se Edvard in Kristina ROBNIK kdo BI VEDEL POVEDATI . . . lev; okrog dvajset let ni oglasil domov. * ^°tnik železničarju: “Kateri vagon pa je v naj večji Iarnosti, če pride do železniške nesreče?” pelezničar: “Navadno zadnji.” °tn*: “Pa je železniška uprava res čudna: zakaj ga nctar ne odklopi? ...” * * * * * * * * * ★ t » * » * » * 4r * * * * * * * *********************** 9A LOWER PLAZA, SOUTHERN CROSS HOTEL BUILDING, MELBOURNE Tel. 63 1650 Za razne prilike smo Vam na uslugo v našem studiu, v cerkvi ali doma! ZA POROKO: 75 različnih harvnih fotografij s poročnim albumom vred — samo Sl 20.— Slike za potni list — v dvajsetih minutah! • • . Nekje v Melbournu naj bi živel rojak ALBIN ''KIN, doma iz Pivke pri Postojni. Išče ga brat Franc akin v domovini, ker se žc več kot deset let ni oglasil, edtem so mu tudi umrli starši. Komur je poznan, mu sporoči, ali pa naj javi Fakinov naslov na ISLI (telefon 861 7787), oz. gospe Nevi Kastelic ^^7 3919^ Bundoora, Vic. n.- • • kje v Avstraliji živi ANTON BREZNIKAR Po doi"' SPraSu-*e mat'' ž*v' v Ljubljani in se ji sin že 80 ni oglasil. Kakršno koli vest: o pogrešanem spo-°^'*e prosim na uredništvo MISLI! 1^ ' ‘ ■ kje je ANTON KUHAR, r. 1935, Krivčevo nad ^‘""nikom. Svoj čas je žive) v Viktoriji in v Južni |(Vs,raliji. Po njem sprašuje brat Stanko v Nemčiji, se že okrog dvaiset let ni oidasil domov. REŠITEV marčne križanke: Vodoravno: 1. svečka; 6. sat; 9. rokav; K). Niko: II. Elija; 12. luč; 13. solata; 15. Adam; 18. srna: 21. otoček; 24. pek; 25. radič; 28. Aleš (dr. Ušeničnik); 29. pravi; 30. žal!; 31. patron. — Navpično: I. sreča: 2. vol; 3. ekipa; 4. čaj; 5. kvas; 6. sila; 7. akuten; 8. toča; 14. las; 16. (Fran) Detela; 17. meč; 19. rudar: 20. (Dr. Ivan) Ahčin; 21. opaž; 22. okel: 23. krpa; 26. art; 27. Ivo. Ker zaključujem to številko že pred žrebanjem, bomo imena in izžrebanca objavili prihodnjič. — Urednik. Izobražena in prikupna vdova, stara 45 let, želi spoznati sebi primernega moža od 45 do 60 let starosti. Inteligentni, materialno situirani, prijetne zunanjosti in narave, ki verjamete, da je življenje v dvoje lepše in popolnejše, pišite na uredništvo MISLI pod šifro '•PO-CVITANJE”. Ne pozabite omeniti, s katerega kraja Slovenije prihajate. Vsa pošta bo diskretno vrnjena. iINCOME TAX RETURNS, ^radujemo: teden od 9 do 5.30 ln sobotah od 9 do 1 ure. Skozi vse leto nudimo poklicne usluge pri Vaših raznih davčnih obveznostih in problemih. MERCURY TAX SERVICE 518 SYDNEY ROAD, BRUNSWICK, VIC. 3056 Telefon: 387 7055 (2 liniji) Lastnik podjetja: STANKO PENCA NO APPOINTMENTS NECESSARY KRIŽANKA (Ivanka Žabkar) Rešitev pošljite do 2. maja na uredništvo! Temu se smejejo doma . . . e "Zakaj je večina porok šele popoldne?” — 'Ker je večina nevesl dopoldne še v šoli." • "Žena. olja in pralnih praškov nisem dobil, imam pa polne košare izjav, da obojega pravzaprav ne bi smelo manjkali." • Kdor visoko leta. ne vidi nizkih osebnih dohodkov. • Prazni ljudje so sebe polni. • Dajte mi jahto, pa bom obračal jadra po vseh vetrovih! • "Kako se spoprijemate s stabilizacijo?” — "Na. delovnem mestu." — "Nisem vprašal kje, ampak kako.” — "Načina še nismo našli, samo za kraj vemo.” Melbournski to jaki! Želite morda kupiti po zmerni ceni KOKOŠI, ali zares SVEŽA JAJCA? Oboje Vam nudi kokoija farma Bruna in Alme SDRAULIG (komaj miljo in pol od Slovenskega grička v Flthamu). Research Warrandyte Road, RESEARCH Telefon: 437-1868 Vodoravno: 1. ovratni verski obesek; 7. ptica s hreščečim glasom; 12. trata, negovan travnik; 13. letalo; 14. radosten, vidno zadovoljen, 15-brezbožna; 17. sestrin mož; 18. odprtine v steni: 19. kratica za telefon; 20. veznik; 21. zlasti govedu nadležen mrčes; 22. domača žival (otroški izraz); 23. kratica za staro zavezo (v angleščini); 24 prebivavec Ogrske; 25. nesreča, hudo; 26. protestantskega duhovnika tako kličejo; 28. puhlo, brez vsebine; 31. prostor v cerkvi; 32. lakota; 33 igralna karta; 34. svila (v angl.) 36. pritisk; 37-števnik; 38. pri krstu smo ga dobili; 39. črna. nič kaj priljubljena ptica; 40. slovenski duhovnik — organizator delavstva (1865-1917); 41. pouk o lepi pisavi, nekdaj predmet v osnovni šoli; 43. govorni izraz, rečenica (tujka); 44. do potankosti podobni; 45. priroda; 47. gora med Postojno in Vipavo; 48. pas noseč. Navpično: 1. obrekovanje; 2. oseba, ki zna risati; 3. moško ime (pomanjševanka); 4. škoda! na nesrečo!; 5. v angleščini kaj pogosta okrajšava za ime Edvard; 6. eden največjih slovenskih pisateljev; 7. vsakdanja pijača; 8. rimski pozdravi 9. izvedenec v svoji glasbeni stroki; 10. sklep, zaključek; 11. tujka za letopis, kroniko; 14. prihod v; 16. konec v angl.; 18. druga beseda za Avar; 21. druga beseda za jeguljo; 22. je v prvi dobi življenja; 24. del suhe zemlje; 25. nujen je za vsako življenje; 27. poostren (n.pr. srp); 28. načrt; 29. s trakom ali vrvjo pritrjen! 30. upad morske vode; 32. hrupno, kričeče; 34. mO' čan; 35. več imen; 36. števnik; 37. slovenska reka: 39. včlanjenje; 40. zemljepisno ime gotovega dela Slovenije; 42. važen del obraza; 43. italijanska okrajšava za redovnega brata (“frate”); 46. kratica za avtanomn1' pokrajino. • “Na kateri fakulteti si pravzaprav — na tehniški ali na ekonomski? Na obeh te vidijo.” — “Na obeh* ampak na ekonomski poslušam samo predavanja l> ekonomskih razmerah v tujini, da bom vedel, kje *e oglasiti za zaposlitev.” Melbournskim Slovencem se priporoča KAMNOSEŠKO PODJETJE VIZZINI MEMORIALS Verga Bros. Pty. Ltd. 9 TRAVAI.LA AVE.. THOM ASTOVVN, VIC. Telefon: 359 5509, doma: 470 4046 in 470 4095. Nagrobne spomenike izvršujemo po dogovoru. Garancija za vsako delo! Dr. J. KOCE, 72 Essex Rd., Surrey Hills, Vic. 3127 — Tel. 836 3862 (Najstarejši tudi po letih objavljanja oglasov v Mislih) ČE HOČETE POTOVATI, se z zaupanjem obrnite name. Imam v vseh večjih mestih Evrope in Amerike ne samo poslovne ampak tudi prijateljske zveze. TOUR WORLD INTERNATIONAL, 155 Collins Street, Melbourne, 3000 — Tel. 6541233, Consultant Dr. J. KOCE Ste poravnali naročnino za MISLI??? v1KTORIJSKIM SLOVENCEM TOBIN BROTHERS funeral directors Na uslugo v času žalovanja North Melbourne 189 Boundary Road, 329 6144 Malvern 1382 High Street, 509 4720 _____ Noble Park 505 Princes Highway, 546 7860 Frankston 232 Cranbourne Road, 781 2115 Mentone 93 2460 SLOVENSKO MIZARSTVO se priporoča melbournskim rojakom za 'izdelavo kuhinjskih omar 'n drugega pohištva Po zmemi ceni. Telefon: 459 7275 FRANC ARNUŠ 76 Beverley Road, ROSANNA, Vic. E. Z. OFFICE MACHINES Zastopnik podjetij Olympia in Adler strojev se melbournskim Slovencem priporoča za predajo novih in starih pisalnih, računskih in podobnih strojev vseh znamk Izvršujemo vse vrste popravil! V zalogi imamo slovenske črke ČŠ?.. ki jih Vaš pisalni stroj morda še nima. EMIL ZAJC 9 Tennvson Ave., CLAYTON, Vic. 3169 Telefon: 544 8466 F. T. ADMINISTRATIVE SERVICES Pty. Ltd 182 Norton Street, Leichhardt, N.S.VV., 2040 TAX CONSULTANTS — INSURANCE BROKERS Prevzemamo registracijo in popolno knjigovodstvo vsakovrstnih podjetij in družb ter kontraktorjev. kakor tudi posameznikov. Urejamo davčne obračune ("Income tax return”), rešujemo davčne probleme in nudimo potrebne nasvete. Posvetujte se z rojakom: V. FERFOLJA, J M THAME. E. WF.INBF.RG Predstavljamo različna zavarovalna podjetja — "Tariff Companies”. Nudimo vam zavarovanja: za življenje, za bolezen, v nezgodah; zavarovanja nepremičnin itd. (Workers' Compensation, Public Risk, Superan-nuation scheme, Pension Funds.) Telefon: SYDNEY 560 4766 in 560 4490 DONVAL WRA VEL VAŠA DOMAČA TURISTIČNA AGENCIJA 1042—1044 Doncaster Road, EAST DONCASTER, Victoria 3109 Telefon: 842 5666 in 842 1755 (vse ure) Vabimo Vas, da obiščete našo pisarno, ki ima lastni prostor za parkiranje. /. nasveti pri načrtovanju in pri urejevanju Vašega potovanja po Avstraliji ali preko morja (pri nabavi potnih listov, viz. raznih drugih dokumentov, finančnega posojila, zavarovanja, fotografij za potne liste . . .) V AM .IF. NA USLUGO ERIC IVAN GREGORICH DONVALE TRAVEL 1042—1044 Doncaster Road, EAST DONCASTER, Victoria 3109 Telefon: 842 5666 in 842 1755 (vse ure!) Ime GREGORICH je med viktorijskimi rojaki že od leta 1952 dobro poznano in na, uslugo vsem. ki -^e odpravljajo na potovanje. Pokličite nas in ako Vam je ugodnejše. PRIDIMO TUDI NA VAŠ DOM Trenutno je zelo ugodna ekonomična cena potovanja ME L B 0 U R N E- B E 0 G R A D - L J U B L J A N A in nazaj. Od 1.133,— dol. in po lastni izbiri: z JAT-om ali QANTAS-om. Ne pozabite ime ERIC IVAN GREGORICH! Priporočamo se in Vas ne bomo razočarali!